Kleur bekennen, welke auto's doorbreken de grijs-zwarte sleur?

Ultra Violet Blue en Burnt Copper :)

sierrajag.jpg

Renault15.17 zei:
@Ernstoud: dat je er trots op bent kan ik me voorstellen, maar echt kleur zit er niet op. OK, je doorbreekt de grijs-zwarte sleur, maar is de 508 niet verkrijgbaar in roodmetallic? Bruin is er toch ook? Of is dat alleen voor die hybride?

Nou, om het goed te maken dan. Mijn vrouw heeft zoiets in exact deze kleur:

11164-1.jpg

Leuk hondenhokje voor onze Duitse Herder.

Ik mag ook soms mee :)

Mijn dagelijkse auto is een antracietkleurige Lexus IS200. Vind ik zelf een van de mooiste kleuren voor dit type, maar ik zal hem vooral NIET posten. Daarvoor heb ik twee rode Peugeots gehad (106 XN Ace 1.1 in rouge vallelunga en 306 XS 1.8 16v in rouge lucifer). Hieronder de auto's die ik de afgelopen jaren gekocht heb:

Fiat barchetta, 1996, mare azurro
2nls3dd.jpg

Volkswagen Passat, 1974, phoenixrot
2ic3z2h.jpg

NSU Ro80, 1968, padmagrün
1e6ydz.jpg

Fiat Croma, 1988, donkerblauw (gedeeld eigenaar)
312x115.jpg

NSU Ro80, 1971, tibetorange
2wflizr.jpg

Inderdaad. Hoe schitterend de Croma ook is, een echte opfleuring van het straatbeeld (qua kleur dan) wil ik het niet noemen.

Kanttekening is overigens wel dat de hier getoonde auto's totaal niet representatief is voor de rest van de bevolking, helaas. De meesten van ons hebben een bepaalde voorliefde voor auto's en zijn daarom veel bewuster bezig met de kleur van hun auto. Niet dat het dan per definitie niet grijs of iets dergelijks kan zijn, maar dat wordt niet als gemakzucht gekozen maar omdat het gewoon beter staat. En dat is denk ik ook een punt van dit topic. Mensen verdiepen zich niet echt in de auto en zwart/grijs/zilver is dan de veiligste keuze.

@Rob013: het kiezen van een kleur, wordt ook ingegeven door de kleuren die er in een showroom te vinden zijn.
Toen ik bezig was met de aankoop van de Volvo, was de dealer in Almere kort daarvoor over genomen door de Stern groep. Dus werd de ruimte tijdelijk gedeeld met Mercedes. In de showroom stonden alleen blauwe, grijze en zwarte auto's. Ongelooflijk, zelfs een crematorium ziet er nog fleuriger uit. Was beleid van de direktie, zo merkte de verkoper op. Hij kon nog net zijn verbazing binnensmonds houden, toen ik aangaf dat ik voor een rode XC60 ging! Uiteindelijk heb ik mijn auto niet in die grafkamer gekocht.

BMdoubleyou zei:
Bleu Orage is prachtig, de mooiste kleur op een Laguna. Maar iedereen die dit grijs noemt is echt totaal kleurenblind!

Prachtig kleurtje, hebben wij ook gehad op onze leasel. Hebben hem van 2004 tot 2007 gereden, de eerste auto waar ik zelf in heb gereden, toch een beetje een speciale auto voor mij. Kwam hem een tijdje terug toevallig tegen, hij staat opnieuw in de verkoop. Bij ons zag die er nog beter uit:(

In de zon was hij redelijk kleurrijk:
cimg1337b.jpg

Om even OT te blijven:
Hiermee kleur ik vaak het wegennet op:
mg0646b.jpg

Niet mijn auto dus, maar die van moeders.

Daarnaast nog een echte grijze leasemuis waarvan in dit topic de foto's dus niet zullen worden gewaardeerd:D

Roodtinten voeren wel de boventoon.
Ook mijn Kadett is rood van kleur,althans dat staat op m'n papieren.In mijn ogen is hij Terrakleurig.
OpelKadett005-1.jpg

ook onze V40 is rood volgens de RDW
VolvoV40015.jpg

hmmm toch zie ik hier heel veel donkere kleuren voorbij komen waarbij ik iets heb, volgens mij kijken we meer naar mooie lekkere felle kleuren.

Met alle respect voor de eigenaren hoor, zoals ik al zei ik heb zelf ook graag een donkere auto.

312x115.jpg

w169c.jpg

Foto-K6IB7JFW-D.jpg

74019bewerkt.jpg

vind ik toch allemaal niet echt knallende kleuren hoor.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Wat een zandbak! :p Wel een respectabel aantal km's. (y)

Haha ja, zo verkopen ze hem wel snelo_O
Vorige eigenaar heeft er inderdaad nog aardig wat bij gedraaid. Wij hebben hem ingeleverd bij 150k in 2007.

Ik lever zelf mijn bijdrage met mijn Citroën C3 Pluriel Côte d'Azur in Blue Grand Pavois Métallisé:

citronc3pluriel001.jpg

citronc3pluriel005.jpg

citronc3pluriel004.jpg

Geinig ding inderdaad. Ik zou 'm zelf nooit kopen (te onpraktisch, te plastic), maar ik vind het fantastisch dat er mensen zijn die het wel gewoon doen en durven. Vooral in deze kleur erg mooi. Ik zie ook nog best vaak zo'n Pleuris (zo heet 'ie hier ;)) rijden.

BMdoubleyou, mooi stukje dat van Wende!

Toen ik voor het eerst in de US kwam vond ik de kleur wit op die grote auto's niet eens zo gek staan, nu we dat hier ook steeds meer zien vind ik het een pracht, ik vind de peus van ernstoud dan ook zeer mooi!

In de jaren 50/60 zagen we de donker grijze/blauwe/zwarte tinten.
In de jaren 70 de vrolijke pastel tinten.
In de jaren tachtig veel groen blauw en vooral rood.
In de jaren 90 en 00 zien we de grijs en zwarte kleuren weer.
Vanaf ongeveer 2005 zien we weer een opkomst in kleuren, de fabrikant en de koper durft het weer aan.
Eigenlijk is het dus gewoon een mode verschijnsel.

image.php

mijn avus blauwe e36
@escher
echt een mooie kleur en op een auto die je niet dagelijks ziet :T

Twee auto's uit mijn verleden die hier bij mogen. De Corsa Harlekin heb ik overigens niet lang gehad, die bleek te lijden onder nogal wat aftermarket ventilatie in de bodem en de dorpels.

dsc05873b9hl.jpg

dsc00136cjn.jpg

Rob013 zei:
Geinig ding inderdaad. Ik zou 'm zelf nooit kopen (te onpraktisch, te plastic), maar ik vind het fantastisch dat er mensen zijn die het wel gewoon doen en durven. Vooral in deze kleur erg mooi. Ik zie ook nog best vaak zo'n Pleuris (zo heet 'ie hier ;)) rijden.

Tnx! Qua praktische kanten valt het eigenlijk nog behoorlijk mee, zolang je er niet op gebrand bent om hem als spyder te rijden (en dus de dakbogen gewoon op hun plek laat). Dan is hij voor een cabrio zelfs heel ruim door de neerklapbare achterbank ;)

Escher zei:
Rob013 zei:

Tnx! Qua praktische kanten valt het eigenlijk nog behoorlijk mee, zolang je er niet op gebrand bent om hem als spyder te rijden (en dus de dakbogen gewoon op hun plek laat). Dan is hij voor een cabrio zelfs heel ruim door de neerklapbare achterbank ;)

Maar vind je dat niet juist jammer? Ik bedoel, weten dat een auto iets kan, maar wat vanuit praktisch oogpunt niet vaak mogelijk is, lijkt mij best frustrerend... Of krijg je met de bogen ook al behoorlijk het cabrio-gevoel?
Misschien was onpraktisch niet het goede woord. Ik herinner mij een foto waarin 'ie als cabrio-pick-up getransformeerd is en dan kan er inderdaad een hoop mee. Ik bedoelde het meer vanuit daily driver-oogpunt. Omdat de auto een beetje tussen wal en schip valt lijkt het me dat er logischere auto's zijn.

Maar nogmaals, respect voor iemand die zoiets wel aandurft. Goed voor het straatbeeld, en voor het eigen humeur. Volgens mij is het onmogelijk om chagrijnig in een Pleuris te zitten. ;)

Valt wel mee. De ruiten zijn stijlloos en als je die laat zakken en het dakje in de koffer opbrengt is er niet zo veel verschil met het gevoel van een echte cabrio. Als je over het 'gedacht' stapt, tovert de Pluriël inderdaad iedere keer een lach op je gezicht, zeker in deze kleur! Afgelopen week heb ik overigens een tweelingsbroertje gespot (wat niet zo vaak voorkomt) en de jongedame die uit de tegenovergestelde richting kwam, leek al even verbaasd om mij te zien ;)

@BMdoubleyou,

Het gaat om kleur in het straatbeeld, niet om wansmaak in het kwadraat ;)

Overigens vind ik die groene 1-serie nog best wel te pruimen eigenlijk! Sterker nog... Ik vind 'm... eigenlijk best mooi!

Mijn Coventry Kitten, en die van iemand anders (hoewel ze beiden in Liverpool van de band gelopen zijn...)

Jaaag2x.jpg

Ik vind dit persoonlijk ook de mooiste kleur op een Kitten als ik eerlijk ben, vooral met chroomaccenten en beige gepelde koeien, alleen jammer genoeg niet uniek te noemen LOL... ;-)

Ik dacht dat je het nooit zou vragen :D

Kleurrijk genoeg?
IMG_0914klein.jpg

Ook van binnen kleurrijk!
IMG_0908.jpg

IMG_0910.jpg

Nog een projectje in Monacoblauw
passi_631401_original.jpg

Daily van mn pa, in Marsrood
IMG_1538.JPG

En de vervanger voor de harlekijn ooit, in Monacoblauw
kleinIMG_1628.JPG

Goh, ik wist niet eens dat er driedeurs versies van die generatie bestonden, en zie er ineens 2 op een foto....

Antigoon zei:
Goh, ik wist niet eens dat er driedeurs versies van die generatie bestonden, en zie er ineens 2 op een foto....

Ja, wist ik ook nooit tot ik mn blauwe (HN-09-DK) kocht, puur toeval.

Mn pa wilde er ook eentje dus voor hem de rode uit Dld gehaald. Toen ik door Utrecht reed met zijn (mijn...) wagen zag ik zomaar een andere geparkeerd staan. Leek me wel een plaatje waard :)

Zo'n felgekleurde M3 is toch top? Alleen die gouden M5 is wansmaak wat mij betreft. OK, die deurgrepen en dat te donkere privacy glas op die oranje M5 Touring kunnen ook niet :). Maar ik kan dat oranje wel waarderen eigenlijk.

Renault15.17 zei:
@ Twix: ja bruin mag ook. Ik zie hier regelmatig een Saab 96 rijden in effen bruin (dus geen metallic). Geweldig om te zien. Maar ook de bruine Dusters die je nu regelmatig ziet, vind ik wel kleur aan het straatbeeld geven.

Het is geen Saab en ook geen Duster, maar hij is wel bruin:

IMG_1148.jpg

Overigens is het bruin metallic, in mijn ogen een heel mooie kleur. Je ziet deze Expeditions voornamelijk in het zwart of wit, dus toen wij deze zagen waren we meteen verkocht. Niet zo opvallend als onze Mini, maar wel anders.

BMdoubleyou zei:
Zo'n felgekleurde M3 is toch top? Alleen die gouden M5 is wansmaak wat mij betreft. OK, die deurgrepen en dat te donkere privacy glas op die oranje M5 Touring kunnen ook niet :). Maar ik kan dat oranje wel waarderen eigenlijk.

Persoonlijk vind ik oranje echt de allerlelijkste kleur. Het lijkt nergens op, het staat nergens voor, valt nergens mee te combineren en het staat dus ook nergens bij en het is schreeuwerig. Bah!

Op een BMW uit de jaren zeventig staat oranje anders prachtig.(y)

bmw31619769889255.jpg

Maar dat zal alles te maken hebben met het contrast met het chroom en de zwarte kunststof, wat bij een moderne auto natuurlijk wegvalt omdat alles zo nodig in dezelfde kleur moet.

Rob013 zei:
BMdoubleyou zei:

Persoonlijk vind ik oranje echt de allerlelijkste kleur. Het lijkt nergens op, het staat nergens voor, valt nergens mee te combineren en het staat dus ook nergens bij en het is schreeuwerig. Bah!

Kom, kom. Het is allemaal helemaal niet zo erg :). Gewoon even een paar vragen :
Waar staan de andere kleuren voor dan?
Waar moet het op lijken? Lijkt groen bv. wel ergens op?
Waarom kan je geel wel ergens mee combineren en oranje niet?
Fel geel en fel rood fel groen....niet schreewerig?

En nu snap je zelf ook dat je een beetje aan het raaskallen bent :LOL::p

Wit is misschien niet heel spannend, maar het valt toch nog op. En het rood op mijn DS3 ben ik nog altijd erg blij mee, al had ik nog liever oranje-metallic o.i.d. gehad :)

Canvas2internet.jpg

Tja, van de vijf auto's is er maar één die voor plaatsing hier in aanmerking komt. En dat is mijn 1972 Mustang in de kleur Light Blue, door iedereen (maar niet door Ford!) hardnekkig baby blue genoemd. Een kleur die toen de auto nieuw was al heel ouderwets was, want toen waren de metallic en de felle "grabber" kleuren erg in. Deze kleur haalt ondanks de 302 V8 alle "muscle car" aspiraties uit de auto en dat bevalt mij wel :cool:

mln3.jpg

Ben al een paar keer op dezelfde wel een knalrode Mercedes-Benz GL450 tegengekomen. Aan de ene kant geen gezicht, maar aan de andere kant waardeer ik het lef van de bestuurder erg.

Deze knalt in ieder geval op je netvlies: onze Punto Sporting uit 2003 in sprint blue.

puntosportingbne8.jpg

Frederiksen zei:
Deze knalt in ieder geval op je netvlies: onze Punto Sporting uit 2003 in sprint blue.

188asprintblue.jpg

Echt een supermooie auto (na de GP de mooiste Punto, helemaal in deze uitvoering), maar die kleur!!! :cry:

Respect voor je dat je zoiets koopt hoor, maar het is niet mijn kleur ;) Hier om de hoek staat een knalgeel exemplaar en die heeft nog wel iets, maar dit blauw.... Naja, wel top dat 'ie niet zwart of grijs is! (y)

Rob013 zei:
Frederiksen zei:

Echt een supermooie auto (na de GP de mooiste Punto, helemaal in deze uitvoering), maar die kleur!!! :cry:

Respect voor je dat je zoiets koopt hoor, maar het is niet mijn kleur ;) Hier om de hoek staat een knalgeel exemplaar en die heeft nog wel iets, maar dit blauw.... Naja, wel top dat 'ie niet zwart of grijs is! (y)

Mooie Punto! :cool:(y)
Samen met oranje is blauw toch wel mijn favoriet. Twee kleuren die vaak lekker fris overkomen en zowel als effen lak als metallic mooi staan. Maar een dergelijke effen blauwe kleur is / was volgens mij alleen bij Fiat en Volkswagen te krijgen (die van VW op de Golf IV was wat donkerder).

Mijn vorige auto, viel behalve door zijn vorm ook op door zijn schitterende blauwe kleedje:

Avantime02_1.jpg

Ook een auto die in het grijs of zwart (noir nocturne, eigenlijk heel donker paars) veel minder tot zijn recht komt.

Is dit een soort 'show je auto' topic? Mijn Hyundai heeft een best opvallende kleurencombinatie: een two tone versie, bright blue metallic in combinatie met de zilvergrijze panelen over de zijkant en bumpers.

28jl9x0.jpg

k2zu2w.jpg

Het is geen Saab en ook geen Duster, maar hij is wel bruin:

IMG_1148.jpg

Overigens is het bruin metallic, in mijn ogen een heel mooie kleur. Je ziet deze Expeditions voornamelijk in het zwart of wit, dus toen wij deze zagen waren we meteen verkocht. Niet zo opvallend als onze Mini, maar wel anders.[/quote]

Ja dit is ook een hele mooie kleur bruin, ik zag hem laatst ook op een VW Transporter5.5.
Ook een duster zie je idd veel in deze bruin.
De taunus tc1 van de jaren 70 in bruin vond ik ook altijd(y)

Renault15.17 zei:
Mijn vorige auto, viel behalve door zijn vorm ook op door zijn schitterende blauwe kleedje:

https://home.kpn.nl/d.vrijaldenhoven/Avantime02_1.jpg

Ook een auto die in het grijs of zwart (noir nocturne, eigenlijk heel donker paars) veel minder tot zijn recht komt.
Hoewel dat blauw eigenlijk mooier is, is het in deze kleur helemaal een koppendraaier eerste klas:

4327966201_69e75d24a0.jpg

Ik weet er eentje te staan en elke keer als ik erlangs rijd kijk ik. Geweldige auto. Ik voel me bijna verplicht om voor dit genot elke keer een kleine financiële bijdrage te leveren :) 't Is jammer dat ze zo duur in onderhoud zijn anders zag ik mezelf er nog wel een kopen.

Wat is zo'n Avantime toch onwijs gaaf! Blauw vind ik toch wel DE kleur voor de Avantime, alhoewel groen zeker niet misstaat. Hier in de buurt staat een zwarte, wat toch wel jammer is. Ben je zo rebels dat je er eentje aanschaft, heeft 'ie de sufste kleur.

Mijn God, wat zou ik er graag eentje willen hebben. Mijn andere droomauto's zijn Lancia's dus zoveel zal dat niet schelen met onderhoudskosten ;)

Terug
Bovenaan