Deze week weer wat autoklusjes gedaan, Actieve Brodit houder in de Z4, morgen even met piggyback zekering zorgen dat ie stroom krijgt, boel ligt al los.
Hemelbekleding Z4 zat niet helemaal meer strak en vast, uitgebouwd en de plastic strip waarmee de bekleding tegen de dakconstructie zit voorzien van extra schroeven. Bekende kwaal dat de strip breekt op de plekken waar deze grschroefd is. Flinke klus, maar zit weer als nieuw. De afdekplaat aan de voorzijde van het dak van kunststof had een scheurtje waardoor het klepje in het midden waar de kapmotor zit, niet lekker aansloot. Nieuw kosten beide stukjes plastic samen 500 euro, dat werd me wat te gortig. Met Bison 2 compontenten lijm voor ABS plastic weer gelijmd. Zit niet in het zicht en is prima gelukt.
En vandaag de zwarte Style 405M winterwielen eindelijk weer gewisseld voor de 400M zomerset. Een velg met lichte stoeprandschade zelf gerepareerd (schuren, primer, bijspuiten in zilvergrijs op kleur en daarna met 2k blanke lak de rand weer afgelakt. Niet perfect, maar je moet heel goed kijken om de bijgewerkte plek te vinden.
Binnenkort op zoek naar een setje nieuw zomerrubber. Liefst de Good Year Assymetric 6.
April een oliewissel bij de dealer plannen, eind april staat nog een weekje Gardameer op de planning dus lekker km’s maken. Dan staat de ton er ook wel bijna op verwacht ik. Voor de ton een andere gaat hem niet meer worden. Kijk nog dagelijks wel naar aanbod maar weinig interessants en vooral heel duur als je iets zoekt met weinig km’s. Dus dan maar doorrijden, zeker geen straf. By far de fijnste auto die ik heb gehad en tot nu toe ook het betrouwbaarst. Onderstel nog geen spatje roest te vinden, interieur zonder slijtsporen, wat een verschil met de auto’s hiervoor.