Kristian: Z4 | 320e | Citigo

MCW 84 zei:
Eén tegenvaller en hij denkt weer gelijk aan verkopen hoor :}

Niks gewend, maar goed dat ie geen Frans rijdt :}
(ik zal hem maar vast maken, en afkloppen want al 130.000 km gaat het hier goed)

Haha. tot nu toe nog weinig te klagen over BMW kwaliteit. Kleinigheidje hou je altijd. De witte Mazda 6 en zwarte Civic mankeerde vaker wat aan.
Bij jou toch wel al heel vlot de stabilisatorstangen vervangen van de Megane?
Beste auto tot nu toe van ons is denk ik de Up!. Kan weinig aan stuk gaan maar is ook echt een goed ding.
Een andere auto is altijd wel weer leuk, maar de BMW legt de lat wel hoog.

Ohja, ik heb al wel wat kleinigheidjes gehad met de GT hoor. Stabilisatorstangen inderdaad bij 40.000 km. Display achter stuur vervangen ivm productiefoutje, hitteschild eerste katalysator liet los en is vervangen. Ik doelde vooral op de motorische en automaat issues. Daarvan is gelukkig geen sprake.

De Clio IV hier doet het overigens ook voortreffelijk, maar rijdt niet veel. Kan dus ook weinig aan stuk gaan onder het mom 'Wat er niet op zit, gaat ook niet stuk'. Net weer eens een update gemaakt in mijn topic. Werd wel weer tijd. :}

B48 motor i.c.m. ZF8 automaat verwacht ik verder weinig gedoe mee. Goed onderhoud is wel belangrijk. Elke 15k gaat er nieuwe olie in ondanks dat BMW 30k of twee jaar aan houdt.

Clio’s zijn leuke en goede auto’s. Heb dit jaar nog een mooie zwarte Clio gekocht van het huidige type voor een vriendin. Geen hele luxe uitvoering maar de belangrijkste dingeen zitten erop. Ze heeft er leuke 18 inch velgen op laten zetten en daarmee echt een lekker sportief karretje. Rijdt ook prima.

Leuk, een update. Ga ik lezen!

Door de week vooral met mijn hoofd bezig dus heerlijk om in het weekend lekker de handen te gebruiken. Winterwielen erop en even lekker 'gedetailed'. Kan er weer mee door.
bmw.jpg

Ziet er weer strak uit! (tu)

Hier nog iemand die veel met het hoofd en achter het bureau bezig is. Inderdaad heerlijk om in de avond / weekend met de handen bezig te zijn. Gisteravond terwijl het al schemerig werd de Clio voorzien van de winterset. Kan die ook weer veilig de weg op. Alleen het detailen kom ik maar moeilijk aan toe...

Sinds rappers, mocro's, influencers en voetballers rijden met zwarte wielen (vaak icm met zwarte lak en zwarte raamomlijsting e.d.) vind ik het ook aardig fout/aso ogen. Het is dat ie een zilveren auto heeft.. ;)

Ach ja, je vindt het mooi of verschrikkelijk. Beetje fout is het misschien wel, maar hij kan het wat mij betreft hebben voor de winter. Ik compenseer het wel met mijn voor een BMW-rijder nette rijstijl. :)

Volgende auto moet gewoon weer een leuk kleurtje hebben.

Deze is erg smaakvol uitgevoerd. Als de km-stand een stuk lager zou zijn geweest en er een trekhaak onder zou zitten......
bmw-3-serie-touring-330i-252-pk-m-sport-high-executive-automaat-bmw-individual-adaptieve-cruise-control.jpg

Donkere kleur met chroom rond de ramen en in de grille en zonder privacy glass is erg stijlvol. Maar wat een bedragen. 3 jaar geleden betaalde je hetzelfde.
Een G21 320i Touring van straks 3 jaar oud met een paar opties moet minimaal 40k kosten. Kijken kost gelukkig geen geld.

Net een vissenkom zo zonder getint glas. Stations hebben dat echt nodig vind ik hoor, mits het niet knetter zwart is zoals VAG toepast. Dan wordt het verschil met voor teveel.
Verder een knappe uitvoering inderdaad!

Kristian2 zei:
Als de km-stand een stuk lager zou zijn geweest en er een trekhaak onder zou zitten.......

Wacht even. Die trekhaak kan er achteraf op, en 48.000 km bij een van 2018. Mijne is van 2-2018 en heeft na vandaag 130.000 op het klokje.
48.000 is voor zo'n lekker blok toch niet veel? Of wil je graag meer betalen :}

Heb ook echt helemaal niks met zwarte velgen maar deze zijn door het design zelf en in combinatie met zilveren auto prima toe doen als winterwielen.
Maar 9 van de 10x is het inderdaad al snel fout wat mij betreft.

tsja...ik vind de wielen best wel fraai staan! Maar inderdaad op het randje.

Maar helaas doen de wielen het hem ook niet meer..hier in de regio begint de f31 langzaam ook al een beetje een petjesauto te worden. Zie ze ontzettend veel met veelal opgeschoten volk erin die denken dat ze g*d op de weg zijn.
Ook heus wel nette versies van liefhebbers maar dat vind ik altijd het nadeel van "premium" auto's die wat ouder worden.
Als ze betaalbaarder worden gaat daar toch een bepaald slag volk in rijden.

Mijn pa heeft een harstikke luxe X1 maar geen getint glas..ik vind het zo goedkoop ogen en je ziet ook alles binnin de auto..totaal geen privacy.

Welke regio is dat? In mijn regio (Utrecht) vind ik een F31 echt een auto voor de nette gezinsman. Zou er zelf ook wel een willen.

Alleen heb ik geen gezin.

Die 330 is heel erg mooi, precies de kleurstelling zoals ik hem zou samenstellen. Alleen die prijs, gaat nergens over.

Ik zie ze in Zwolle ook wel regelmatig. Donkere of witte 3-series met grote zwarte velgen en donkere glas en een bepaald publiek erin waar ik niet mee geassocieerd wil worden.
Daarom ben ik uiteindelijk wel blij met zilvergrijs. Maar inderdaad met zwarte wielen gaat ie wel wat richting fout.
Komende maanden maar eens bedenken of ik hem nog een aantal jaren blijf rijden en alvast een petje aanschaf of dat er wel weer eens wat anders mag komen.
Doorrijden is meestal verstandiger en auto bevalt ook geweldig, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Kristian2 zei:
Vooruit, ben de beroerdste niet. Mooie 330i

Ook een hele mooie. Cognac-kleurig interieur niet helemaal mijn smaak alleen. Eigenlijk best fraai zonder donker glas ook.
0-6c7e2f87de209be6e43931c4fc476c07.jpg

330i

Nice die 2e. Ging tussen deze samenstelling en de witte die ik uiteindelijk besteld had. Wit geworden ivm de meerprijs voor de lak.

Dat cognac interieur mis ik juist nu ik weer een standaard zwart interieur heb. Niet zwart vind ik vaak zoveel specialer en luxer voelen.

Maar ik zou zelf lekker doorrijden en doorsparen voor tzt een G21.

Die witte van je was erg mooi. Velgen en uitlaat zou ik ook heel graag op mijn F31 hebben.
G21 is wel een mooie opvolger, ook veel minder diefstalgevoelig. F31’s worden bij bosjes gestript.

Ik klopt het af, de mijne is nog niet gestript. Ik woon in Fryslân, daar kan een mooie f31 nog heel prima, kan ik melden. Staan er een paar op rij hier. Alles LCi en ///Mpakketje. Van mijn 320d, naar 320i naar 340i, en nog een 430d gc ook. Niemand heeft een petje, een bontkraag of verkoopt pillen.

Mooie auto's, die beide 330i's. Toch de k ik datnik voor een paar rooitjes meer een g20 zou pakken. Kijk zelf ook wel eens, maar dan als vervanger van de e91. Dat wordt wel bloeden dan, want die brengt statiegeld van 2 krat bier op, met 16 jaar en 400k km. Ach, wat je zegt, kijken kost niks.

Hier op het Sallandse platteland valt het ook nog mee gelukkig. Eigenlijk vind ik een G30 als opvolger nog een stukje mooier. Wel een modernere auto maar met behoud van de klassieke BMW vormgeving. De G20/G21 vind ik net iets minder geslaagd. Wat rommeliger/Aziatischer. 5-serie is alleen te groot en lomp en rijdt niet zo lichtvoetig.

Ik blijf het een prachtige auto vinden, ook in zilvergrijs met de zwarte velgen er onder. Lijkt me niet vervelend om in de winter mee rond te rijden!

Maatje van me heeft ook een F31, een donkerblauwe 328 met individual bruin leder interieur. Een ontzettend chique verschijning vind ik het!
Wk8Vfu1.jpg

Overigens wel 2 jaar moeten zoeken voor hij er eentje had gevonden die naar wens was.

Dat is een hele fraaie. Ook de mooiste velgen wat mij betreft. Panoramadak lijkt me ook een hele fijne optie. Ik denk dat chromen raamlijsten en dakrailing ook wel mooi hadden gestaan op deze donkerblauwe.

Leuke van de zwarte velgen is dat de auto er echt een andere aanblik mee krijgt. Van de zomer had ik al zwarte spiegelkappen gemonteerd, matcht nu ook mooi.

Deze is wel uniek, een 340i in Individual kleur Austin Yellow.
BMW-340i-Touring-F31-LCI-Individual-Austin-Yellow-06.jpg

Java Green is ook wel bijzonder.
son-QiOKlHZYZkKuWWxpaVuWaZU3iyygLtBxyNNOwtw.jpg

Zelf zou ik eerder voor zoiets kiezen, San Marino blau
attachment.php

Voordeel van een wat sportief uitziende auto is dat ie veel kleuren kan hebben. Zelfs wit en zilver :T Ik merk wel hoe ouder ik word, en hoe ouder de 3-serie en dus ook makkelijker in trek zijn bij aso's, ik dit nog meer kan waarderen.

yfizVZr.png

Overigens moest ik lang erg wennen aan de F31. Ik vond in het begin de koplampen te laag en lelijk doorvloeien in de grille. Ook de oplopende derde zijruit vond ik niks en de ieligere achterlampen met 'afgeronde' hoeken niet. Voor mij was de E91 LCI dan ook gewoon perfect. Hoewel ik de F31 nu wel mooi vind kan het nog steeds niet de strakke E91 evenaren.

Deze blauwe Luxury is prachtig. Ik zou denk ik nu ook een chiquere uitvoering verkiezen boven de M-Sport uitmonstering.
Zelf vind ik de E46 een erg mooie generatie van de 3-serie. Collega van me had jaren geleden een zilveren 330D. Wat een geweldige auto was dat. Heeft bij mij het zaadje geplant om ook ooit een 3-serie te willen bezitten.
Ik moet zelf nog steeds wennen aan de G21. Exterieur rommelig en Aziatisch en interieur weer wat kil.

m1by0h8bin36.jpg

Jaaa nog altijd schitterend. Sowieso eigenlijk bijna elke 3-serie wel. Deze had ook het mooiste interieur. En in die tijd liep de motorkap nog gewoon door in de strakke raamlijn en zat de grille op de plek waar het hoorde.

G21. Exterieur rommelig en Aziatisch en interieur weer wat kil.

Helemaal mee eens.

Prachtig, misschien dat ik aan zo’n E46 met een 6 cilinder nog wel meer plezier kan beleven dan aan een modern exemplaar.
De E91 is ook mooi. Mooiste wat mij betreft zonder de navigatie-bult in het dashboard. Motorisch gezien was het geen vooruitgang, vooral de benzinemotoren waren niet geweldig betrouwbaar.

Dit is ook een absolute schoonheid.
e46_3.jpg

Hou op hoor, dit is gewoon perfectie

0ZLvQB4.jpg

Ik vind het zo jammer dat auto's er steeds debieler uitzien met grote gaten, nepuitlaten, zoveel mogelijk lijnen en 'deuken' en hoge motorkappen. Rond 2000 blijft mijn favoriete periode. Toen viel op o.a. BMW vanwege de ingetogen, maar sportief uitziende ontwerpen waar alles in harmonie was.

Helemaal mee eens. Deze past er ook uitstekend bij. Fantastische auto.
bmw-5-serija_1995_Sedans_151022122550_8.jpg

Zeker geen schoonheid en hele rare proporties maar desondanks heeft ie op mij wel een grote aantrekkingskracht.
m1fyhdmbehlg.jpg

Van de huidige BMW’s is dit wat mij betreft de leukste al kan ie qua vormgeving nooit tippen aan oudere modellen. Helaas net als veel andere moderne BMW’s toch wat overgewicht.
009.jpg

Huidige 4GC/i4 vind ik steeds minder mooi. Reed me vanochtend een witte i4 voorbij, ik durf het bijna niet te zeggen maar een Tesla Model 3 vind ik fraaier. Dit was ongeveer de aanblik. De vorige 4-serie was veel ranker en eleganter. Nieuwe deurgrepen van BMW ook een misser wat mij betreft.
720x540.webp

Ik ben het weer volledig met je eens. Op zich heeft het wel wat maar veelste lomp. Die nieuwe stijl handgrepen vind ik ook een doorn in het oog.

Tja, die nieuwe stijl handgrepen zijn ook nodig voor energiebesparing in die i4. Ik weet nog dat we van de e36 naar de e46 ging, dat waren ook andere handgrepen. Die waren veel lomper, als heg handvat van een winkelkarretje. Die e21, e30 en e36 hadden bijna net zulke vlakke deurklinken als de huidge i4.

@ MCW, het is echt persoonlijk, maar mijn e91 vind ik ook lekkerder rijden dan mijn f31. Ondanks 250k kms in verschil op de tellers. Dat heeft te maken met een e91 smonderstel wat harder en strakker is maar ook 100% met hydraulische stuurbekrachtiging vs die electrische op de f31. Te licht in eco en comfort, lekker in sport en sport+, maar dan is de automaat weer te nerveus. Uiteraard is de f31 veel luxer, moderner, fijne opties dus doorontwikkeld. Maar puur qua rijden?? Bangle rules.

Ik hoor het vaker dat de E9* lekkerder stuurt. Is wel zo dat dat met de LCI ook de F-modellen wel zijn verbeterd op gebied van onderstel en besturing.

@MCW, het zal ook wel te maken hebben met onze leeftijd. Het nieuwe spul trekt me echt een stuk minder. Gelukkig want dat scheelt me een hoop geld :)

Kristian2 zei:
Door de week vooral met mijn hoofd bezig dus heerlijk om in het weekend lekker de handen te gebruiken. Winterwielen erop en even lekker 'gedetailed'. Kan er weer mee door.
bmw.jpg

Ik vind het wel fraai! Mijn vader heeft nu voor zijn nieuwe, zilveren, auto ook een zwarte winterset, ik ben wel benieuwd hoe het staat, maar in combinatie met het zilver zo staat het best fraai!

Dank je, ik vind het ook wel leuk. Wat voor auto heeft je vader?

Bij Mazda kun je tegenwoordig ook terecht voor zwarte accenten en wielen. Moet zeggen dat ik dit nog steeds een ontzettend mooie auto vind, zeker in Soul Red.
Rijden was ik helaas wat minder enthousiast over. Misschien nog eens de 194 pk 2,5 proberen.
media.0001-1920w.jpg

Een nieuwer model E-klasse.

CX-5 is een hele fraaie auto, maar heeft mij niet kunnen overtuigen op de rit naar Polen. Dat was een 2 liter met automaat, maar dat hield niet over. 2.5 zal beter zijn maar zal het altijd afleggen tegen een 320i.

Mooi zo’n E. Zilvergrijs past uitstekend bij zo’n Silberpfeil.
Zitpositie, stoelen en aandrijflijn van de CX-5 konden me tot nu toe niet overtuigen. De 6 reed beter en de CX-30 vond ik nog fijner.
Met de laatste update schijnt de CX-5 ook weer wat te zijn verbeterd.

Als ik aan de CX-5 denk denk ik aan brave gezinsauto. Als ik 'm zie vind ik hem toch altijd wel geslaagd maar geen auto voor mij. Ik heb dan ook geen kinderen :} Net een rode Mazda3 gezien en daar word ik wel echt blij van. Helaas zwart interieur of rood leer voor de hatchbach, alleen daarom zou ik al eerder voor de (meer praktische) CX-30 gaan. Probleem bij veel Japanse auto's blijft toch de korte zittingen. Zo makkelijk op te lossen met een verstelbare zitvlak maar dat zal wel te duur zijn. De gemiddelde Zuid-Europeaan, Noord-Amerikaan, Zuid-Amerikaan, Aziaat is gewoon niet zo lang dus ze zijn niet gebouwd voor 'ons'.

Misschien nog eens de 194 pk 2,5 proberen.

Altijd automaat dacht ik en die wil je niet hebben.

Bij Mazda kun je tegenwoordig ook terecht voor zwarte accenten en wielen

En dan wel chromen raamlijsten (ook bij de 3 en 6). Rare keuzes maken ze daar soms.

Met twee kinderen en een caravan past zo’n CX-5 wel bij mijn burgerlijke bestaan :D
Maar inderdaad, de antieke automaat, korte stoelzittingen en de turboloze motor die net wat te hard moet werken doen hem voor mij weer de das om.
Handgeschakeld is prima en leuk in een Mazda 3 of MX-5, in een grote gezinsauto niet echt passend. Was ook een van de belangrijkste redenen waarom die prachtige Mazda 6 Signature na nog geen jaar het veld moest ruimen.

Begrijp het helemaal. Ik ben ook fan van een (fijne) handbak, maar dan wel in een auto die daar goed bij past. als dagelijkse familiebak is een automaat gewoon zeker zo fijn. en helemaal bij BMW, want zo fijn als de ZF automaat is, zo onprettig zijn de handbakken.

En een BMW rijd heel fijn, maar in dagelijks verkeer zijn er zoveel andere auto's die ook gewoon heel erg fijn rijden en in mijn ogen niet gelijk onderdoen voor een fijne 3-serie. Voor mij zou het meer de motor+automaat combinatie zijn om voor een BMW te kiezen. (tu) dat doen er toch weinig merken beter.

Kristian2 zei:
Met twee kinderen en een caravan past zo’n CX-5 wel bij mijn burgerlijke bestaan :D
Maar inderdaad, de antieke automaat, korte stoelzittingen en de turboloze motor die net wat te hard moet werken doen hem voor mij weer de das om.
Handgeschakeld is prima en leuk in een Mazda 3 of MX-5, in een grote gezinsauto niet echt passend. Was ook een van de belangrijkste redenen waarom die prachtige Mazda 6 Signature na nog geen jaar het veld moest ruimen.

S-T-E-L-V-I-O

(:P):}

Terug
Bovenaan