Kunstmatige Fotowedstrijd (AI) Opdracht 2: Starman (Winnaar ZADELSNUIVER)

Marleen

Asfaltkampioen
starman.jpg

Een felrode auto, een dummy in ruimtepak en een deuntje van David Bowie: zo vertrok een Tesla Roadster in 2018 met een ‘Starman’ aan boord richting de ruimte. Dat gegeven dient nu als inspiratiebron voor de tweede opdracht in de AI fotowedsstrijd.

De opdracht
- Genereer via AI een foto van een auto in de ruimte...
- De prompts: auto / ruimte / starman
- De rest (omgeving/setting/auto) laat ik over aan jullie verbeelding.

Hoe werkt het?
De wedstrijdleiding stelt een aantal prompts voor.
Deelnemers genereren op basis van die prompt een afbeelding met behulp van hun favoriete AI-tool.
Na afloop van de wedstrijd beoordelen we elkaars inzendingen op basis van creativiteit, originaliteit en de mate waarin de prompt is geïnterpreteerd.
De winnaar mag een nieuwe prompt bedenken voor de volgende ronde.
Doelgroep: De wedstrijd is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in AI en het creëren van digitale kunst. Zowel beginners als ervaren gebruikers zijn van harte welkom.

Regels:
- De wedstrijdleiding bepaald de opdracht; diegene geeft een vaste opdracht of omschrijft een vrije opdracht
- De deelnemers geven hun 3 favorieten 1,2 of 3 punten voor de derde, de tweede en de eerste plaats.
- Deelnemers kunnen niet op zichzelf stemmen. In het geval van te weinig inzendingen, vervallen de andere punten. In het uiterste geval mag de wedstrijdleiding 1 extra punt toewijzen als tiebreaker. Dat extra punt kan hij/zij niet aan zichzelf geven.
- In het geval van een gelijkspel, wordt er gekeken naar de inzending met de meeste 1e plaatsen. Daarna, indien nodig naar de meeste 2e plaatsen.
- Na afloop moet de wedstrijdleiding een OER plaatsen, waarna er gestemd kan worden.
- De winnaar mag de volgende opdracht bedenken of aangeven dat de nummer 2 de volgende opdracht mag doen.
- Foto's dienen te worden geüpload naar je eigen favoriete host. Foto's kunnen niet worden gelinkt vanuit de AI-tools.
- Over elk aspect van de wedstrijd mag gediscussieerd worden. Het oordeel van de wedstrijdleiding is wel definitief.
- Winnaars die vervolgens wedstrijdleiding worden mogen regels toevoegen aan dit rijtje.
- Een inzending mag net zo vaak worden gewijzigd als je zelf wilt. De foto die er staat op het moment dat de wedstrijd sluit, geldt als inzending.
- De nieuwe starter van een opdracht wordt verzocht om in ieder geval deze spelregels ( rode tekst) te kopiëren naar zijn / haar opdracht.

Een mogelijke AI tool = Google Gemini (zie hier voor wat meer uitleg)
Andere suggesties mbt tools zijn steeds welkom.

Deze opdracht duurt tot maandag 4 november 2024, 10.00 uur. Ik hoop dat er veel mensen mee gaan spelen met deze wedstrijd

Vorige wedstrijden
001 - Het refrein - D.E.N.N.I.S.

Laatst bewerkt:
Hallo Marleen, leuk idee!
Misschien is het een idee om in de spelregels als vbd van zo een AI tool naar de link van Dennis uit opdracht 1 te verwijzen?

Ik heb er nog even wat tijd ingestoken en verander mijn inzending naar de Lancia Fulvia die aan het rally racen is in de ruimte.

“A Lancia Fulvia rally racing in space with spaceman with the juniper in the background”

IMG-5390.jpg

Laatst bewerkt:
Nog een vraagje van een newbie: ik lees hier prompts (leerrijk!) in het NED en in het ENG, maakt dat een wezenlijk verschil waardoor je betere resultaten krijgt in het ENG?

Dat Engels is meer een gewoonte bij mij. Bij het schrijven van teksten merk ik wel dat de zinsbouw soms letterlijk uit het Engels is overgenomen. Met foto's weet ik het niet. Wat dat betreft, ben ik ook een Newbie. Ik erger me wel dikwijls aan het feit dat AI de gewoonte heeft om steeds met dezelfde voorstellen te komen, ook al vraag ik iets anders.

Ja, de foto is nu zichtbaar (y)

Nog een vraagje van een newbie: ik lees hier prompts (leerrijk!) in het NED en in het ENG, maakt dat een wezenlijk verschil waardoor je betere resultaten krijgt in het ENG?
Het werkt allebei, maar Engels werkt we iets beter. Ik heb mijn prompt in het Engels gedaan, maar voor deze pagina naar het Nederlands vertaald.

Prachtig om te zien dat er nu al 5 inzendingen zijn. Nu begint het op een wedstrijd te lijken.

Ik doe voor de 1ste een soort van foto contest op het AW forum (niet "Mijn Auto" want daar werkt het soepeltjes voor mij bij mijn reviews) :

WGNNH8G.jpeg

Sorry als het niet werkt, ik doe echt mijn best om bij te leren

Prompt : "Picture of a white Jaguar E-Type Convertible in rear view with Spaceman / Astronaute at the wheel racing on a colorful orange moon. Add Moondust. Add license plate saying "E-LonType"

(laat het uitlachen maar beginnen hahaha, kan ik best mee om) - maar van tips om het beter te doen leer ik meer ;-)
Imgur werkt alleen als je rechtsklik -> fotolink of adres van afbeelding kopIëren gebruikt.
De linkjes van imgur zelf kan dit forum niet mee omgaan... Is al eens gemeld.

Ik ben 50+ en qua IT-skills dat dus ook ... (en de AW site heeft jammer genoeg geen preview modus van posts zodat ik zelf e.e.a. kan zien voor het te verzenden)

Rechtsboven in de balk van het venster waar je je bericht typt staat een papiertje met vergrootglas icoon.
Dat is de voorbeeld modus (nog een keer klikken om terug te gaan)

Je moet de link wel toevoegen met afbeelding invoegen (knopje rechts naast het kettinkje)

(met mijn oprechte excuses voor de vervuiling van deze leuke post / top initiatief @Dennis) - ik zal het maybe wel leren hoe het moet maar... intuïtief is het niet bepaald. En als het me niet lukt, blijf ik genieten van jullie mooie creaties!

Gemini-Generated-Image-vlxt4rvlxt4rvlxt.jpg

Starman in zijn Tesla op Mars met een nevel in de achtergrond. Waarschijnlijk autonoom rijden aan het uitproberen want Starman zie ik even niet meer! :unsure:

Laatst bewerkt:
Nog lastig dat AI. Voorlopig is dit na wat 'spielerei' een eerste resultaat.

Gemini-Generated-Image-wgh25swgh25swgh2.jpg

Als er nog tips en tricks zijn, hoe je beter iets kan genereren, hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
Moest iedereen zijn / haar prompt delen, kunnen de AI newbies er wat van leren (niet kopiëren).
Add drama vond ik wel een goede.

Het kost nog aardig wat moeite met Gemini er iets moois uit te krijgen wat ik vroeg
Can you create a photo of a Japanese sports car in space. It has to ride on top of the rings of Saturn and also show some of Saturns moons in the background. The car is driven by Keiichi Tsuchiya
I don't see Keiichi Tsuchiya driving the car. Can you add him?
That car doesn't look anything like a Japanese sports car. Can you change it to a Toyota AE86?
Now Keiichi Tsuchiya isn't in the car anymore. Can you add him again but this time wearing a space suit?
AP1GczMoTA-DIInrLVqBx13c9Eb8roLxI-go2UNx98ug6SL7Lj7ahpKJyZ3mtHqEifnBzSBd0wiG9gggZutqNhGPzCtO6huba22ifW7tyTWXaalpvFp3p4B8rXeqfE3laXD33Htgi9ZMIKS7lys1tZdojMxOqQ=w762-h762-s-no

Het is nog steeds niet helemaal wat ik vroeg maar wel goed genoeg

Deel 2 van de AI wedstrijd leverde een boel leuke inzendingen op.
Stemmen maar !!!
( stemmen kan tot vrijdag 10u )

De inzendingen :

1/ Joost Boers

T4ixIgq.jpeg

2/ D E N N I S

Gemini-Generated-Image-8h9sof8h9sof8h9s.jpg

3/ Marleen

alfa-alien.png

4/ JL86

IMG-5390.jpg

5/ Zadelsnuiver

c5dc1a5c-a6e8-49c8-a497-36a32a96264a.webp

6/ 2CV Lover

2BLLlhN.md.jpg

7/ Gullwing

NUYqpwF.jpeg

8/ Niseko

Gemini-Jag-E-Type.jpg

9/ Volt

Gemini-Generated-Image-vlxt4rvlxt4rvlxt.jpg

10/ Rudyke

Gemini-Generated-Image-wgh25swgh25swgh2.jpg

11/ Banpei

AP1GczMoTA-DIInrLVqBx13c9Eb8roLxI-go2UNx98ug6SL7Lj7ahpKJyZ3mtHqEifnBzSBd0wiG9gggZutqNhGPzCtO6huba22ifW7tyTWXaalpvFp3p4B8rXeqfE3laXD33Htgi9ZMIKS7lys1tZdojMxOqQ=w762-h762-s-no

(1) Joost Boers - tegelijk én mooi qua compositie/kleuren én sluit perfect aan bij de criteria die Marleen had gesteld (er zijn inzendingen zonder 'Starman'); grappig dat je astronaut gewoon door de voorruit zit.
(2) 2 CV Lover - prachtig gedaan, die kleuren hebben iets apocalyptisch.
(3) Zadelsnuiver - eveneens schitterend en was mijn winnaar zat er een astronaut achter het stuur ipv een skelet.

Tof dat er 11 inzendingen waren en komend WE op naar editie nummer 3!

Ik vind een leuk rijtje inzendingen en het kiezen was dan ook heel moeilijk. Ik heb gekozen voor de foto's die, naar mijn mening, het dichts bij de opdracht zaten.

1. Gullwing
2. Joost Boers
3. 2CV Lover

Lastige, er zijn mooie en verrasende platen gemaakt! Maar mijn stemmen gaan (enigszins op het gevoel) naar
1. Gullwing
2. Rudyke
3. Banpei
Daarbij speelden de verrassende auto's samen met de uitwerking, compositie en kleuren een belangrijke rol. Maar per saldo was het érg lastig de top-3 vast te stellen.

Ik vond ze allemaal wel leuk, maw: het was moeilijk kiezen
1. Niseko (in gedachte zie ik hier op het einde van een film de held wegrijden, onderweg naar nieuwe avonturen. Die nummerplaat, heb je die zelf bedacht?)
2. 2CV Lover (een eend op de maan, het heeft wel iets)
3.JL86 (de compositie met 2 planeten en het gevoel van snelheid. Maw: geen statisch beeld)

Ik weet dat het al tijd is, maar ik ging het ook even proberen. Echter krijg ik de astronaut niet achter het stuur :unsure:

ALs6j_F795rendV1Zkqyyeov9pz2TNzb_l-N6B_4vDNlJ23MfT4C93tnMwZCT0YCgBrryIZ2fh7hMXFbirnzOpvyO-mnz5KwUaxoY-LrBfhmvNslPBfkGyx1ZBI5vN5NTNk470ZSuexvmD9lVB5DSDxfQt3J5WFKtyKkEVntibfSseMShy8_QovwIGzYLyOrGNB4g2x26rNv7_PdXG3bw8W9wqex6T5nx3l3wFYjKxyilCSkC5crpn2qMDdjJ5lA7QPlWs4WdGeShG5mE9inJUBtyPndjyWxPB4HJBE2036QU4sNxb-GkixdUxvXv2eXmwU-iaVNCGQfFqkF5GKlOLsOrbvTkAMFn6G2uE3dsAMPO8C8ulXc1PBIfwJBgt7nFtdfjtNUBE0eWE2qpNV7HvnvTGDtUTEdSLkX8NfQainDftVgKz8VvS92IamuwsCic_Z4R6Qj05HEgxOnVcx3tXpcVIJvdJ-Y15mnGhE4QB-e9g04IpgY7e28am9CbLUtf9B7VDKwHol3v0AnD1hQZ34LNhMLGWW9kbxbaegg6CmqtV_7-6Gvys49t_SGXAH37HtalgVuDnXivWg7OhkHbreHuLQqlAhlfk5RdTXOEKYKaRCCj9PSas7p-Rfeo_aGRcJYPVp0_WaWxMGmcuUPKog5dFRCNNS1bp0ASWEEvlikN8AvJsLN8SgTXofWyYGl7ApzHCiAXAOhQwlvYWaCzfpnu8q7ZTQ0oc73pgvvEeWXZR8cB6vciDbNwpemqAzqL4JXYKeGvDQiW2AQw_qQihxOO2FBVhXLi-9YL8OkHygQ-5P_UTiqCokk2E5ryvWtpU2SrRUdkigfUZ84WpKZvZZPHqhX0X1NgGIk0qgrLaqf1wYSV__v0oW82N-IuyoQT_latqjkmsakPEnQCUGzg5ykp6aLspUy1mCnRI22SkAUT_ucQcNTj21n8GK_QrvrHfZdtHighN7vY2Q5qCpDwoG0K_C1d9ed1XUNIE_wPxEQghSyl4qHKfE5nJ4fPvnb67mpwkMBaqyjpAXCNVQAJYyJeAAuHMvPRwJGGdT0QHWTMymn-Lci6-SgCU7XQeaTazy-ZfJlL36QvYRugFEPKa6wwohUkflJH_6lEniQJliihLEqPPfDrQ1kPb8S1eN4tlYOzAxuMnMKoTQWbXwmhE5dZ7tSNJXHkhZI1IJTwezEK3PkJb8feMbS6brsd3_8ebJJTpHTy-ZaTaRJ8OcxGYR7-_plXVafBmaGgZ_-4AIS9BPdYNknuWjK-0seQ1LrbXLEGwug71z0RBWUjUhiHFXCkIuE6TNlbF8JMLPZu2rvimC4jGxtwIXMCv1f3_yWug=s512

EDIT, ik moest wat langer drammen. Ik krijg bij Gemini wel steeds de melding 'Het genereren van afbeeldingen van mensen is spoedig mogelijk bij Gemini Advanced.'

ALs6j_FkhaFQLtmNX6SIFf6ubUN8DuUdc3lW9FAC7_kN_IcaP1GXFgGf-0Va8blr35QyUhApNKSmqh5PTjH1xlIMajGoFgUxrnwmK_MJe0YxFXABw5fxGuIJykPlCR1NN980e9KwLV_EhsLgxj0WPGtFCtJdynzCmzl6LE_gtc8mv37qDDX3zMqoHew1H44SnXbR-sTeifK4Z3Irt6_NYk55nE05Xoj7cl2KrbIb9W_tkecj52wcdoCYli79FwQB8a1SXp7xNxqF9ISn3nreWUtvqYKgPMp_DwVd5dFhBnB0u600K03QF877K7CgryROiagnNvBrEz0uSN-TzPA6iwOFI1yDds15afsUW0yDqUWOvZJM_Q-L-C6cH3c-tC-t21g7TkzliWtrXJT30n4Wxmt5sMHP9gs-5qFtnIB1bNNTL67noTRTbDUflu-30ZSK-FOoEMzSO7v3ia087B9cv_XH3_e1taYGtKTvXCEFu31obX9bqCq0EE8LKCc99XUMe_w9mmPPdmlqZMPOJI0pK40ovt2eukXPrEXZqZWCSYSW6p6G32r6-J68FJQhbtfZ_SVTuLDM4os87TYjlfjrBfPw1wgGDVVX__4I1CIC0mjvcso88-lGnc4B-7pXvalHiBsBBbwUJ5nNrRkuTRWsw7M7G5vmhqTd1k9MHFNoHuw_K4oUGruGXJmPy7ofmfQgquRB_Pd60Xkkz6CApMQLoP0tnX7vjYi9OsC4Z8q0cWp3lHhEJLxFd902xaJlg6Ima5QupWnjMVZpe9PuwDUTSZ7G4BQiTuAlW6pkCEQQJgMvm7wMPtAVMVpoEN3OIs5gFJtPEv8xlXolmcYGqqgLqYDdrENrL-tg28wGeKosYtuVBXoWcH9e_5UilvcZkODO61l7xsMN6dC6FvDcGOK24cbWx6X2cnLiAUF98rohYFzqsQStcIGFHcboR0JoBwRUJkVverbkAHELNcy8Qp39CetGmkqACcYSXoLfB60r4ERFBbegUd5KwPLddxW3rUhobjuYM7ec7FYuI3CXXscgmAP7KZFrcFEJE3SkOLYh3SRn9AyDggS-FyixE00UWRDJKVhpXPkDTueOvK9lJYlgfQ24YIh5I1aJLXcccC7kQDaMCun-4YJGnSECndXrUUgxwjfRlpqDEKS9wN8sltc-El6D0CeDtIlch8ln8HmHWcvshotxH78HB9tx7_cQywx6VTg9I52PDfodK9lL3kqRypIPTfszfKL3agskPXspjpbB_zN20iBT7vouTiZIIcwkGWKOw2oZ0r-A5AwS5qP2N7MxGNVhPCrYe5K4uZ-44j_7hOlSv_bIZnpwS5t4q7yRZQ=s512

Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd naar je prompt :)

Ik heb het niet meer 100% voor de geest maar het was in grote lijnen iets in deze trant:

"Please generate an image based on the following prompt: A red Tesla Roadster has crashed on the surface of Mars. Around the car we can see debris from the rocket that was carrying the Tesla as payload. The astronaut who was in the driver seat was ejected from the car and is lying knocked-out in a comical position next to the car. Around the car are some very confused aliens trying to assess the situation."

Ik gebruik overigen ChatGPT, heeft gewoon betere resultaten maar je krijgt maar 2 of 3 pogingen per dag.

Bij Gemini stoot ik ook heel snel op de beperkingen, moet ik zeggen. Als je vraagt om iets kleins aan te passen, krijg je toch een compleet andere foto als resultaat.

Bij Gemini stoot ik ook heel snel op de beperkingen, moet ik zeggen. Als je vraagt om iets kleins aan te passen, krijg je toch een compleet andere foto als resultaat.
Dat had ik ook inderdaad. Maar ik ben echt beginner nog ermee. Wel leuk om zo wat ermee te oefenen.

1. Marleen, prachtige auto, mooie setting en Starman heel overtuigend achter het stuur, douze points
  2. Niseko, idem, was dus heel lastig kiezen tussen deze twee; net iets minder actie gaf de doorslag, dix points
  3. 2CV-lover, lelijke auto Eend, bizarre setting daarvoor maar daarom juist zo leuk, Starman (marginaal iets minder maar toch nog vrij) netjes in de Eend, huit points ;)

Terug
Bovenaan