Lexus ES | facelift 2024 @ p. 3

Het oogt als ouderwetse navigatieschermpjes, maar ik denk dat ze zo wel beter in je gezichtsveld zitten en beter zijn af te stellen dan de Audi-oplossing.

British Racing Green zei:
Lexus heeft inderdaad geen traditie.

En wat tenslotte de Duitse 3 betreft,
Audi zou maar graag willen dat ze dezelfde uitstraling zouden hebben als BMW & Mercedes.
Ik denk dat ze voor Jan Modaal nog altijd achterop hinken...
Iemand met een BMW 5 touring zal altijd hoger ingeschat worden dan iemand met een A6 break
een A4-rijder zal altijd een trapje lager scoren dan de BMW 3-rijder,
en de A3-sedan-rijder zal altijd moeten onderdoen qua imago voor de CLA/CLA shooting brake rijder.

Het grappige is dat Audibezitters het precies tegenovergestelde er over denken, die geplastificeerde 4 nullen werken als een spiegeltje voor die eksters.
Maar je hebt absoluut een punt.

British Racing Green zei:
En wat tenslotte de Duitse 3 betreft,
Audi zou maar graag willen dat ze dezelfde uitstraling zouden hebben als BMW & Mercedes.
Ik denk dat ze voor Jan Modaal nog altijd achterop hinken...
Iemand met een BMW 5 touring zal altijd hoger ingeschat worden dan iemand met een A6 break
een A4-rijder zal altijd een trapje lager scoren dan de BMW 3-rijder,
en de A3-sedan-rijder zal altijd moeten onderdoen qua imago voor de CLA/CLA shooting brake rijder.

Is dat je onderbuik of kun je dit staven? En daarbij: heeft men een auto nodig om "hoger ingeschat" te moeten worden? Of is dit ook een typisch geval van onderbuik?

tp9yy93blb6h.jpg

Wat een flauwe kul zeg, en het ziet er niet uit met zo'n Halfords-schermpje in de hoek geplakt. Hier heeft toch niemand behoefte aan? Met spiegels komt het beeld veel directer over en zijn afstanden veel beter in te schatten dan met camera-beelden.

Het is een optie dus goedkoper zo'n scherm dan ergens in gemonteerd (zoals bij de E-tron te laag in de deuren), zeker als het je eerste product is met deze optie. Zal in de toekomst wel beter uitgewerkt worden. En zo'n scherm zorgt juist voor beter zicht ook bij slechtere weersomstandigheden omdat de camera's zich er aan kunnen aanpassen. En natuurlijk met allerlei signalen en icoontjes

Bird Nerd zei:
En zo'n scherm zorgt juist voor beter zicht ook bij slechtere weersomstandigheden omdat de camera's zich er aan kunnen aanpassen.

Of dat echt zo is kun jij niet weten, ik betwijfel het namelijk zeer. Ook op de cameralens kan vuil ontstaan, of condens, of er gaat een spin voor zitten. Op mijn auto zit een achteruitrijcamera, perfect beeld, hoge resolutie. Maar vanmorgen was het vochtig, en zat er ook condens op de cameralens waardoor het beeld wazig was.

Wat is er mis met ouderwetse buitenspiegels? Slaan we niet een klein beetje door met al die moderne high tech snufjes, camera's en de daaraan verbonden gevoelige en dure electronica? Verder over deze Lexus: zijkant en achterkant erg Mazda 6 dus best te pruimen. Grille ben ik geen fan van maar op de een of ander manier begint het te wennen. Instrumentenpaneel en middenconsole vind ik echt vreselijk maar dat geldt voor meer moderne auto's.

Een buitenspiegel heeft meestal een verwarmingselementje erin zitten.
Dus zoiets zal ook op rond een cameralens kunnen en Lexus kennende zit dat er standaard op, dus het condensargument kan weggestreept worden

Ik zie er nog niet de toegevoegde waarde van in tegenstelling tot andere gadgets. Overigens vind ik wel dat ze het heel lelijk en cheapy hebben uitgevoerd.

Bij de XL1 was het mooi uitgewerkt, hier vind ik het minder. Ben benieuwd of er klanten voor gaan kiezen.

Camera's zijn briljant. Bieden veel meer mogelijkheden dan spiegels, zoals nachtzicht, in en uitzoomen en lokale anti verblinding zonder de hele spiegel op zwart te zetten, bv met zon. Bovendien is de luchtweerstand van een spiegel relatief erg hoog en moet je trucs uithalen om het geluidsniveau laag te houden (zoals de spiegelbehuizing omkeren zoals BMW altijd gedaan heeft). Tevens is het goedkoper om hier een anti dodehoek systeem van te maken.

Monsieur Le Loure zei:
Dus zoiets zal ook op rond een cameralens kunnen en Lexus kennende zit dat er standaard op, dus het condensargument kan weggestreept worden

Lexus kennende zal er ook wel een spinnenverdelgingssproeiertje op zitten.

929V6 zei:
Monsieur Le Loure zei:

Lexus kennende zal er ook wel een spinnenverdelgingssproeiertje op zitten.

Jazeker

Live @ Paris Motor Show:

nieuwe-lexus-es-op-autosalon-parijs-2018-298766-800.jpg

nieuwe-lexus-es-op-autosalon-parijs-2018-298765-800.jpg

nieuwe-lexus-es-op-autosalon-parijs-2018-298764-800.jpg

autosalon-parijs-2018-lexus-es-298762-800.jpg

nieuwe-lexus-es-op-autosalon-parijs-2018-298767-800.jpg

nieuwe-lexus-es-op-autosalon-parijs-2018-298771-800.jpg

nieuwe-lexus-es-op-autosalon-parijs-2018-298778-800.jpg

Meer foto's: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/oktober/45587-lexus-es-voor-de-ruimte

Zeer fraaie wagen, ben benieuwd naar de Nederlandse prijzen. Ziet er beter uit dan 5 en e klasse en in ieder geval veel betere bouwkwaliteit en afwerking voor de ES.

Cdlop zei:
Zeer fraaie wagen, ben benieuwd naar de Nederlandse prijzen. Ziet er beter uit dan 5 en e klasse en in ieder geval veel betere bouwkwaliteit en afwerking voor de ES.

LOL... Dat jij hem mooier vindt dan een 5 en een E dat kan, is dan jouw mening waarmee heel veel mensen het niet eens zullen zijn. Ik vind het een lelijk model, niet in balans en met een zeer lelijk interieur/dashboard. En dan ook nog met voorwielaandrijving :cry:.
Maar waarop baseer jij dat de bouwkwaliteit beter zou zijn dan bij de twee Duitsers? Bij de BMW en de MB is de kwaliteit in elk geval dik voor mekaar (zie testverslagen en ervaringen van berijders van deze auto's), wat bij deze nieuwe Lexus nog maar is af te wachten.

@Benzine: waarom moet je altijd anderen aanvallen? Uiterlijk is inderdaad een mening, en doe nu niet alsof niemand het met de ander eens is en iedereen het met jou eens is.

Op die laatste foto's valt ie me wat tegen overigens. Gekke kofferbak en die grille ziet er wat gekunsteld uit. Ik bekeek net de Camry en die is wat strakker gelijnd. Alleen dit dash is mooier dan dat van de Camry. Ben wel benieuwd in hoeverre ze elkaar gaan beconcurreren en wat het prijsverschil gaat zijn.

Barri zei:
@Benzine: waarom moet je altijd anderen aanvallen? Uiterlijk is inderdaad een mening, en doe nu niet alsof niemand het met de ander eens is en iedereen het met jou eens is.
Tsja, zo werkt het hier. Als je stoute dingen zegt over bmw of mercedes krijg je brigadier benzine en korporaal klieder van de premiumpolitie achter je aan :)

@ Barri & D2 : Heren even in alle redelijkheid, lees die reactie van Cdlop (ook in de andere Toyota/Lexus topics) die nergens op gebaseerd zijn. Hoe kun je zeggen dat de bouwkwaliteit van een ES veel beter is dan die van een 5 of een E, terwijl je van de ES slechts plaatjes hebt gezien en deze auto zich nog helemaal moet bewijzen? Iedereen mag z'n mening hebben (Cdlop is blijkbaar een groot fan van Toyota/Lexus en heeft een hekel aan Duitse auto's, prima, moet hij zelf weten) , maar waarheden verkondigen zonder enig bewijs of achtergrond slaat natuurlijk nergens op.

[D2] zei:
Barri zei:
Tsja, zo werkt het hier. Als je stoute dingen zegt over bmw of mercedes krijg je brigadier benzine en korporaal klieder van de premiumpolitie achter je aan :)

Lig er niet wakker van hoor, weet wie het zeggen, ieder zijn vrije mening.

Heb zelf ervaring, ook bedrijfsmatig met voornoemde merken. Allemaal mooie wagens m.i. maar Japanse techniek is echt goed. Jaren in USA gewerkt en daar hadden we Lexus en BMW's en Mercedessen in de 'vloot' bij toenmalige werkgever, daar is de uitspraak van mij op gebaseerd. Eea hangt ook af van gebruik, een Lexus rijder rijdt in het algemeen minder sportief dan een BMW en Mercedes rijder. Een aspect dat van grote invloed is en vaak over het hoofd wordt gezien.

[D2] zei:

En als je positief bent over VAg krijg je ook een horde kwallen over je heen.

D-C zei:
Live @ Paris Motor Show:
nieuwe-lexus-es-op-autosalon-parijs-2018-298771-800.jpg

Hier hebben ze nu toch wel echt moeite gedaan om de achterkant lelijk te maken. De spoiler op de kofferklep, dat verzint zelfs de meest opzichtige tuning-amateur niet :cry:

Cdlop zei:

Bouwkwaliteit misschien wel, maar qua afwerking en vooral materiaalgebruik vind ik een Audi of Mercedes een stuk fraaier.

ES
EYBe1AH.jpg

E-klasse
CTyqwBu.jpg

Precies. En dit vind ik ook verschrikkelijk:

Lexus-ES-2019-1024-b4.jpg

Altijd leuk al die overdreven positieve reacties op de homepage over de ES en Camry. Maar in het echte leven zullen maar weinig mensen die auto's aanschaffen in Nederland

Nieuwe ES gaat vanaf 60k kosten ongeveer, met slechts enkele opties leverbaar, en zeer compleet uitgerust. Interieurshot van bovenstaand interieur van Mercedes is uiteraard van volledig aangeklede versie van de E-klasse, kost waarschijnlijk 40k meer om op niveau van Lexus te brengen, dan zit je bijna op niveau Lexus LS.... . Ben er wel mee eens dat interieur spannender had gekund, maar kan ermee door.

Verder zal de ES hier geen potten breken in Nederland, in de USA zeer populair en is deze ES ook goed ontvangen.

@ Pino: Ben jij het niet die deze foto al 2x geplaatst heeft? Je punt herhalen is nergens voor nodig hoor :rolleyes:

@ dca492: Voor 60k kun je ook een E-Klasse samenstellen, met voldoende opties en indien gewenst met een interieur als op de door Carfanatic getoonde foto.

Het ziet er qua design misschien niet zo gelikt uit allemaal maar dat heeft toch niks met de materiaalkwaliteit en afwerking te maken?

BENZine zei:
@ Pino: Ben jij het niet die deze foto al 2x geplaatst heeft? Je punt herhalen is nergens voor nodig hoor :rolleyes:

@ dca492: Voor 60k kun je ook een E-Klasse samenstellen, met voldoende opties en indien gewenst met een interieur als op de door Carfanatic getoonde foto.

Basis E, kaler dan kaal kost al 58k......... . Beetje onzin dus.

Cdlop zei:
Basis E, kaler dan kaal kost al 58k......... . Beetje onzin dus.

De tijd dat een E kaler dan kaal was ligt al lang en breed achter ons, en met een Business Solution pakket erbij kun je zelfs van een behoorlijk complete auto spreken die je je voor 60k voor de deur kan hebben. Geen onzin dus.

Laten we eerst de officiële prijzen maar eens afwachten. Een GS 300h was er toch al vanaf 45.000 euro? Dan kan ik me een instaptarief van 60.000 euro voor een van oudsher lager gepositioneerde auto (in de VS) niet voorstellen. In de VS is een ES niet of nauwelijks duurder dan een IS.

Voor wat betreft de kwaliteit van Lexus, die is volgens mij boven iedere twijfel verheven. Echter, als het gaat om de uitstraling van het interieur en gebruikte materialen, dan valt het allemaal nogal tegen. Een autofabrikant als Mazda of de Koreanen slagen er mijns inziens beter in om een uitstraling te creëren die bij Europeanen in de smaak valt.

Carfanatic zei:
Bouwkwaliteit misschien wel, maar qua afwerking en vooral materiaalgebruik vind ik een Audi of Mercedes een stuk fraaier.

E-klasse
CTyqwBu.jpg

Wat heeft zo'n Mercedes tegenwoordig een enorm goedkoop aandoend interieur zeg, een hoop plastic chroom en vier wastafel-afvoertjes naast elkaar. Zal de Chinese smaak wel zijn.

Het is maar net hoe je hem samenstelt, met aluminium lijsten en mat antraciet hout op de middenconsole heb je een totaal ander interieur zonder glimmende delen. En die roosters zitten in de coupé, de sedan/estate hebben lamellen roosters.
Maar het doet zeker niet goedkoop aan, daar vergis je je in. Dan heb je blijkbaar nog nooit in een E gezeten.

@dc

Basisversie ongetwijfeld wat gunstiger, business versie vlgs toyota/lexus dealer, rond 60k, zeer compleet. Deze Es wordt gepositioneerd als vervanger van GS en is duidelijk wat hoger ingeschaald als de vorige Es, welke ik regelmatig als huurauto heb gehad in de Usa en Canada.

ES300h
Business Line € 52.995
Luxury Line € 57.795
Executive Line € 64.595
President Line € 67.495
F Sport Line € 58.995
F Sport Premium € 63.995

https://www.autoweek.nl/nieuws/dit-kost-de-lexus-es/

Ik vind de prijzen niet aantrekkelijk genoeg. De auto is duurder dan de GS en die schaal ik hoger in. Aangezien de GS het al moeilijk had, zal de ES het niet beter vergaan.

Dit zijn de Amerikaanse vanafprijzen van de IS en ES 350:
Lexus IS 350 v.a. $41.930
Lexus ES 350 v.a. $39.500

In de VS is de ES dus goedkoper dan de IS, tenzij je de IS 300 neemt (= 2,0-liter turbo). Die IS vind ik ook een veel mooiere auto.

De vergelijking met de Camry lijkt mij minstens zo interessant, in de VS is die 46% goedkoper. De Nederlandse Camry Hybrid zou dan op 36.299 euro uitkomen, precies tussen de Prius en de Prius Plug-In.

Wouter82 zei:
De vergelijking met de Camry lijkt mij minstens zo interessant, in de VS is die 46% goedkoper. De Nederlandse Camry Hybrid zou dan op 36.299 euro uitkomen, precies tussen de Prius en de Prius Plug-In.

Dat is dan weer vrijwel gelijk aan de reguliere prijs van 36k (nu 32k) voor een Mondeo Hybrid.

Dat past ook mooi dan. En het is gelijk aan de enige Avensis die nog leverbaar is, de Wagon 1.8 automaat voor 36.595 (handbak 34.495).

Te duur om succesvol te zijn. Als deze ES (die ik wel mooi vind, beetje druk dat wel) nou onder 40k start, heb je een 5-serie formaat voor (kale) 3-serie prijzen.

Ik verwar deze al het hele topic met de Camry blijkbaar. Never mind :confused:

Wouter82 zei:

De meer met de ES vergelijkbare Toyota Avalon (scheelt 2 cm, dezelfde wielbasis) kost overigens minimaal $35.500. Da's dan weer een opvallend klein verschil met de Lexus. De Avalon Hybrid kost $36.500 en ES Hybrid minimaal $41.310.

Ik zie eigenlijk maar één auto die goed vergelijkbaar is met deze voorwielaangedreven Lexus, de Volvo S90. En dan blijkt dat de Lexus toch wel flink aan de prijs is. Gaat in West-Europa dan ook gegarandeerd geen groot succes worden.

BENZine zei:
Ik zie eigenlijk maar één auto die goed vergelijkbaar is met deze voorwielaangedreven Lexus, de Volvo S90. En dan blijkt dat de Lexus toch wel flink aan de prijs is. Gaat in West-Europa dan ook gegarandeerd geen groot succes worden.

Volvo is van geen kanten vergelijkbaar met de Lexus. Lexus is zoveel beter in alle opzichten. Maar ja Europeanen kiezen nu eenmaal niet voor kwaliteit.

Terug
Bovenaan