Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.

In het najaar van 2002 begon de productie van een vernieuwde versie van het model, dat al een aantal jaar als prototype op tentoonstellingen was getoond. De ronde koplampen en rechthoekige zijlichten werden vervangen door de units en richtingaanwijzers van de 2110. Aan de voorzijde werden nieuwe spatborden en motorkappen gebruikt, evenals een andere bumper. De hoek van de zijlichten is verborgen onder de vleugel - hierdoor verschilt hun omtrek van de "tiende"; Om te voorkomen dat de diffuser tegen de vleugel scheurt, wordt er een kleine rubberen afdichting aangebracht. De modernisering had ook gevolgen voor de achterkant van de auto: in plaats van "oceaan"-lichten met extra verlichting werden originele blokverlichting gebruikt, waarvan de productie in handen was van DAAZ.
Merkfoto's van de vernieuwde Nadezhda (hoewel de achterbumper hier van het model van vóór de hervorming is)
Ief! Leuk om jouw naam hier te zien! Jij hebt er nooit 1 gespot of wel?Deze heb ik nooit mooi gevonden, maar tegenwoordig allemaal uitgestorven, dus méga interessant![]()

Ha, ik snap wel wat je zegt ja. De Aleko is een goed gelukt ontwerp. Misschien vind ik het wel een van de mooiste gewone auto’s zelfs. De facelift is okay, maar jammer dat de achterkant niet is aangepast.Het origineel is het best te pruimen daarna gaat het van kwaad naar erger om te eindigen in Russische wansmaak.
Maar ieder zijn ding, misschien zijn er mede forumers die dit het einde vinden.
Gremi heeft serieus overwogen om de Aleko naar Nederland te halen maar heeft er uiteindelijk van afgezien. Van de ZAZ Tavria vond ik dat jammer, van de "Simca Aleko" vond ik het wel begrijpelijk.
Klopt, iemand die ik ken, een Belg die daar woont, had ook een Bulgaarse Aleko. Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden op de Socials.Ik heb hier nog een documentaire van de fabriek van de Moskvich Aleko op dvd liggen . Vind het orgineel nog steeds een leuke wagen. Volgens mij is die ook in Bulgarije in productie geweest. Volgens mij rijden er in België een paar exemplaren van rond. In mijn vrij grote Oostblok miniaturen collectie heb ik ook alle modellen van Moskvich
Ja leuk! Gewoon in word beginnen, als ik iets vind deel ik het graag. Er zijn genoeg mensen die ook mijn opstellen lezen, dus is er is wel wat vraag naar. En anders hebben we het alleen maar over Lease-auto's toch?Als ik tijd en energie zou hebben was dat ook een leuk onderwerp voor een topic: auto's zonder wielen. Zoals de Cuthbertson Land-Rover, en zo zijn er nog wel meer.
ja eens, Moeder Rusland kijkt vaak en goed naar andere producten inderdaad. Misschien minder als toen het nog de koude oorlog was, maar toch. Van de Lada Kalina kun je ook zeggen dat ie op een Corsa lijkt, en de GAZelle heeft ook invloeden van de Ford Transit.Volgens mij hebben ze heel goed naar een Caddy mk.3 gekeken... of een Transit Connect.
Wat tof! Heb je ook een foto van Moskvich? En wat leuk dat je het AutoweekForum heb gevonden! Is het de ex van Dave of is het een andere ?Ik heb hem 19 september afgelopen jaar op naam gezet. De auto is beige.
Ik kocht hem met 4047 km en inmiddels staat er 5750 km op de teller.
En dus gemaakt in Bulgarije.