Eindelijk wat puntjes op de i gezet bij de Rover Vanden Plas en Rover Vitesse.
Toen ik bij de SD1 het rechter achter portier moest lassen ivm roest is de binnenste kit naad door de warmte beschadigd geraakt. Logisch. Die heb ik hersteld en gespoten:
Hierna alle portieren, losse delen en de dorpels in de holle ruimte wax gezet:
Ook bij de witte even de dorpels nog in de wax gezet:
Bij het terug drukken van een dorpel dop in de wielkast drukte ik per ongeluk een dop naar binnen. Lekker handig maar ja. Wiel er af en er met een grijper in. Gelukkig simpel opgelost.
Bij de Rover 827 Si heb ik een wat groter projectje aangepakt. Toen de auto nog van mijn vader was zag ik beginnende roest bij de voorschermen. Nu pas aan begonnen. Maar ja, zo gaat dat. Het rechter voorscherm was slechter dan links.
Ik was gelukkig nog op tijd:
Om het grondig te doen de voorschermen van de auto afgehaald.
Zoals gezegd was het linker voorscherm minder aangetast door roest maar die had wel een deukje. Tijdens de wissel van de automaat bak was er gereedschap opgevallen. Kan gebeuren. Ik heb hem uitgedeukt en strak gemaakt.
Met een haaks slijpertje voorzichtig de roest weggehaald aan de binnenrand van de schermen. Alleen op die manier kon ik er bij en de roest grondig weghalen:
Hierna al het ontroeste metaal in een roest omvormer gezet.
Na een dag intrekken en zijn werk laten doen heb ik roestwerende primer aangebracht.
Omdat blank lang moet drogen en je de schermen dan goed moet beschermen heb ik ze verder afgelakt in de garage. Eerst wat voorbereidingen zodat niet alles onder de de spuitnevel zit.
Eerst nog normale primer aangebracht:
Toen stonden de schermen klaar voor de kleur:
Binnenranden ook in de hoogglans zwart.
Alsmede de buitenkanten uiteraard. 3 lagen zwart gaven eigenlijk al een mooie glans:
Toen de 2 lagen 2K blanke lak aan zowel de binnenkant en buitenkant:
Toen de schermen aan het uit harden waren heb ik de neus van de auto aangepakt door her en der wat beginnende roest weg te halen, te spuiten en de holle ruimtes in de wax te zetten: