MarcusF1; een drietal Benzen

Leuke collectie. Wat mij betreft hoe ouder hoe mooier.
Dank!

Bij mij gaat het twee kanten op.

Dit is bijvoorbeeld nog wel een droomauto, een Mercedes-Benz W186 - 300 Adenauer:

1920px-Mercedes_Benz_300_Limousine_front_20110611.jpg

Of een W140, onverprutst en met een V12

47569895-2.jpg

Maar als ik elektrisch moet gaan dan is een EQE of EQS ook erg mooi. Al zijn de meningen daar nogal over verdeeld. Maar dat is goed voor de prijzen in de toekomst ;)

1920px-Mercedes-AMG_V297_IAA_2021_1X7A0040.jpg

De bovenste 2 ga ik volledig in mee, bij de onderste ben je mij kwijt. Zowel de EQE als de EQS vind ik gedrochten van auto's, al bij introductie en dat is nooit veranderd. Ik vind ze ook Benz onwaardig, rare banaan-modellen en je kunt er niet met goed fatsoen in achterin zitten. Dan heb ik nog 10x liever een i5 of i7.
Goed dat Mercedes het bij de elektrobakken over een andere boeg gooit want met de EQE/EQS hebben ze de plank volledig misgeslagen.

Voor mij is de W111 cabriolet ook een droomklassieker van Mercedes-Benz, maar in goede staat kosten die dan ook een vermogen.
30589390-16.jpg

De bovenste 2 ga ik volledig in mee, bij de onderste ben je mij kwijt. Zowel de EQE als de EQS vind ik gedrochten van auto's, al bij introductie en dat is nooit veranderd. Ik vind ze ook Benz onwaardig, rare banaan-modellen en je kunt er niet met goed fatsoen in achterin zitten. Dan heb ik nog 10x liever een i5 of i7.
Goed dat Mercedes het bij de elektrobakken over een andere boeg gooit want met de EQE/EQS hebben ze de plank volledig misgeslagen.
En precies hierom kosten die dingen over 2-3 jaar niks meer, dus dat rijd ik goedkoop een elektro S ;)

Het is net als een lelijk huis; daar kun je beter in wonen, dan er tegenover. Het interieur ziet er namelijk erg strak en hoogwaardig uit.

Maar we zien wel; eerst nog maar eens lekker vloeibare dinosaurussen opstoken in die 18 cilinders van me.

En precies hierom kosten die dingen over 2-3 jaar niks meer, dus dat rijd ik goedkoop een elektro S ;)

Het is net als een lelijk huis; daar kun je beter in wonen, dan er tegenover. Het interieur ziet er namelijk erg strak en hoogwaardig uit.

Tja, die snap ik dan ook wel weer. Net als een e-Tron of Taycan koop je best veel auto voor heel weinig geld, dus als het je past kun je wel goed zaken doen.

Dat was weer een druk avondje. Deze week de hele week de CLK als daily gebruikt, dus hij was lekker vies. Morgen staat er een mooie tourrit in Zuid Limburg op de planning met de APK, de Alleen Petrolheads Komjoenittie van de BNR podcast Petrolheads. Mijn tweede event met deze club, dus ik ben benieuwd.

En daar kun je natuurlijk niet met een vieze auto aankomen. Dus lekker m’n nieuwe spulletjes van Carclean kunnen gebruiken en ze glimt weer van jewelste.

Gelukkig zie je niet snel dat een zilveren auto vies is; dat is met de zwarte C wel anders.

IMG_8291.jpg

Velgjes lekker paars

IMG_8292.jpg

Daarna voor de tweede keer deze week euro 98 getankt en hij is zowaar 3 cent goedkoper geworden! Er stond ook nog een mooie W221 bij het aangrenzende garagebedrijf; dat is toch ook wel een mooi ding met de juiste velgen.

IMG_8300.jpg

In een dorp wonen heeft zo z’n voordelen, maar als de lokale boer z’n giertank al leeg spuit op straat als je net je auto hebt gewassen, is dat toch wat minder. Ik zag het gelukkig op tijd; dus dan maar de andere weg het dorp uit ;)

IMG_8302.jpg

Nog wat sfeerplaatjes net voor zonsondergang :

IMG_8308.jpg

IMG_8305.jpg

De CLK staat nu lekker binnen, dus even gewisseld met de C; morgen vroeg op pad. Want om 10 uur staat de koffie en de vlaai klaar.

IMG_8310.jpg

Dankjewel mannen.

Het was vroeg op zaterdag. De kinderen gingen een dagje naar mijn moeder en mijn schoonvader ging gezellig mee op de toerrit. Dus Ik had heel de regio al gezien met 2 auto's voordat het 8 uur was.

Dat heeft één voordeel. Je kunt dan namelijk je auto overdwars op de weg zetten om wat foto's te schieten, zonder dat je iemand in de weg zit ;)

Dit is ook in het bos waar mijn vader op de natuurbegraafplaats ligt begraven. Bij elk plezierritje rijd ik er even langs, alsof ie de V6 of V8 dan nog kan horen. Het heeft iets therapeutisch ofzo...

IMG_8322.jpg

IMG_8326.jpg

Daarna tijd voor de tourrit in Zuid-Limburg, uiteraard met een mooi rallyschildje. Het was lang geleden dat ik daar had rond gereden, maar wat was het prachtig! De start was in Simpelveld en voor de lunch gingen we door smalle straatjes en kleine boerenweggetjes. Je kreeg er een beetje een Engelse vibe van, zo smal werd het soms.

55202250348_1bbbf9bced_b.jpg

Ik had net voor de start alweer vrienden gemaakt. CLK's; je ziet ze nooit meer, maar op een dag als deze komen ze toch naar buiten. Dit keer een CLK 230 Kompressor met maar 44.000km op te teller en een prachtige kleur 279 Calypso Groen. Een tijdje samen gereden, dus dat zullen de Limburgers mooi hebben gevonden ;) En anders ik zelf wel.

55202250303_031ba5de46_b.jpg

De route ging naar het Drielandenpunt, waar we werden getrakteerd op friet met zuurvlees. Het tweede deel van de route was op wat bredere wegen met veel glooiing en bochtjes. Ik reed een tijdje achter een MX-5, maar die hield ik niet bij. Dan werkt die 1695kg wel een beetje tegen, want een CLK rijdt niet als een sportauto, maar als een logge limousine, waar toevallig het dak vanaf is. Rechtuit komt ie wel aardig mee met z'n V6.

Alles stond ook prachtig in bloei, heerlijk lente weer. Bij deze uitkijk werden we nog verrast met een ijsje. Dus na 1 bolletje Guinnessijs gingen we door naar het eindpunt.

IMG_8342.jpg

55202250068_ce10774555_b.jpg

Heerlijk om de hobby zo weer een beetje op te pakken. Voor de geboorte van de kinderen en toen mijn vader er nog was deed ik dit regelmatig met de 350SE en dat heb ik wel gemist. En het is ook leuk om het hier een beetje bij te houden en te delen met andere Petrolheads.

Gelukkig vindt mijn schoonvader dit net zo leuk als ik, dus we hebben ons lekker vermaakt.

55202099391_f25f9cff33_b.jpg

Op de terugweg heeft het alleen maar geregend, dus ik kan komend weekend weer lekker gaan poetsen ;) Klein voordeeltje: de centrale monoruitenwisser heeft weer lekker kunnen werken, wat een super stukje engineering is dat toch :)

Best leuk zo'n gezamenlijke rit, ik doe dat ook te weinig.

Calypso groen, wat een geweldige kleur is dat. Had @BofkontZ4 niet ooit een CLK430 in die kleur?
Gaaf zeg! Dat moet ik ook snel eens doen, met de cabrio dat soort weggetjes opzoeken!

Zeker leuk, daarom ben ik sinds vorig jaar lid van de APK (Alleen Petrolheads Komjoenittie) van BNR en Mercedes-Benz Club Nederland. Als er een uitnodiging in de buurt komt, meld ik me gewoon aan. Dan is het een mooie stok achter de deur. Er is altijd wel iemand die mee kan.

Begin Mei heb ik er nog eentje, maar dan ga ik als passagier mee in de 360 Modena van een maat van me.

Terug
Bovenaan