Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De 2.5 is altijd met 6-traps automaat![]()
Ik ook. Maar ook minder onderscheidend dan een logo. Is dat soms letterlijk de bedoeling, dat auto's steeds uitwisselbaarder worden ?Merknaam op het stuur vind ik lelijk
32K? Droom verder… de CX-30 kost in BE al vanaf 30K€ (een Takumi 37K) en de CX-60 55K (een Homura 63K€), afgeronde bedragen. En de instappers bij Mazda moet je eigenlijk altijd mijden vind ik.
Dus de CX-5 zal logischerwijs ongeveer in het midden gepositioneerd worden qua prijs.
Autogids anno 2025 betrouwbaar noemen, goede grap man! Ik lees (intussen al lang las) het al in de 80's, denk dat ik zowat 750 exemplaren heb. De tijden met hoofdredacteur Tony Verhelle. Eerst die onnozele fusie met Autowereld, vervolgens de weinige bekwame journalisten die er nog waren ontslaan, dan na de volgende crisis weer verder als Autogids, maar op maandbasis ipv 2-wekelijks.Ik citeer autogids (dus betrouwbaar) : De nieuwe Mazda CX-5 wordt vanaf eind 2025 te koop, de eerste leveringen volgen begin 2026. De prijzen beginnen vanaf 32.690 euro.
Kunnen we die vanafprijs ook ergens op mazda.be vinden?Ik citeer autogids (dus betrouwbaar) : De nieuwe Mazda CX-5 wordt vanaf eind 2025 te koop, de eerste leveringen volgen begin 2026. De prijzen beginnen vanaf 32.690 euro. Ik zei ook "vanaf". Dromen doe ik 's nachts, feiten checken overdag.
zoals elke fabrikant, alles goedkoper, knoppen weg, en de knoppen die er nog zitten allemaal goedkoop plastic.Ook hier de sneue keus dat alleen het topmodel volledige verlichting heeft. Jammer allemaal, Mazda is helaas echt een andere, laagwaardiger koers gaan varen.
Vooral dát! Heel jammer dat Mazda dit concept loslaat. Werkt echt heel fijn.…..een goede balans tussen fysieke knoppen / scherm / "i-Drive selector" toch iets chiquer uit qua interieur dan deze...
Ik denk dat Wouter doelt op de verlichtingsunits in de achterklep. Die branden alleen mee bij de Homura.Ik heb de Spaanse configurator aandachtig bekeken, maar kon niet direct de verschillen in verlichting zien behalve een kleine oplichtend vierkant lichtje in de unit@Wouter82
Een CX5 was al vanaf zijn introductie mijn ultieme auto. Dat gold voor velen blijkbaar waardoor hij financieel buiten bereik bleef, ook als occasion (max 5 jaar en < 100K rond € 20K). Een jaar of 10 geleden dan maar mijn Mazda6 ingeruild voor een IX35, ook erg tevreden mee overigens. Deze begin dit jaar ingeruild, en wat blijkt? De CX5 is nog steeds nagenoeg dezelfde auto, en nog steeds niet als plug-in te koop, laat staan als plug-in occasion. De tijd lijkt stil te hebben gestaan bij Mazda. Inmiddels vind ik de vormgeving gewoon saai, en is de CX5 links en rechts voorbij gestreefd door concurrenten. Voor mij is het begin dit jaar een Kuga geworden. Die vind je met gemak rond de 20K, inclusief plug-in, dikke 2,5 liter motor en EV stand met minder dan 100K op de klok. Interieur wellicht iets minder premium, maar qua ruimte een dikke plus ten opzicht van de CX5.
Mooi auto weer geworden zou hier volgend jaar ook voor gaan maar kreeg een leuke aanbieding voor mijn oude mazda cx5 om over te stappen op een cx 60 en daarvoor gekozen