Mazda CX-5

Als ze 2 van hun “USPs” laten varen met name (1) afwerking / materiaalkeuze een stuk boven het gemiddelde in de klasse en (2) het scherpe stuur- weggedrag zijn ze toch niet echt goed bezig daar.
Dan kunnen ze beter wat meer Sanpan Deepals gaan rebadgen. Daar wordt wel gemopperd over het zompige weggedrag, maar niet over hoe (mooi) het in elkaar gestoken is. En de ondermaatse EV specs als verbruik en laden uiteraard. En over dat scherm met voor- en tegenstanders.

Mazda maakt het zichzelf gewoon te moeilijk.

De CX-60 was te vroeg en niet goed getest. dat kwam (deels) door corona, maar dat is nu heel lastig goed te maken, hoe goed de "nieuwe" CX-60 ook is. Het straalt zelfs af op de CX-80.
De 6e leveren met een configuratie die vragen oproept (long range met mindere laadcapaciteit).
En nu deze CX-5 die in de basis best goed is, maar waarom eerst komen met een turbo-loze 2.5, en dan eerst in Amerika. Dan weet je toch dat dat negatieve reacties oplevert?
Zorg dan dat je ook een sterkere versie (of een diesel, of zelfs de hybrid) als alternatief hebt.

Die komt wel, maar tegen die tijd dat de hybrid komt is de publiciteit alweer zo negatief geweest dat je dat niet meer bijtrekt.

(En ze hadden gewoon die control-knop moeten houden, desnoods in combinatie met dat grote scherm...... :rolleyes: )

Net eens in de BE configurator gekeken, de onderlinge positionering van de 'ICE' CX-en is echt bizar - telkens de vanaf prijs en duurste uitvoering, zonder verder te kijken naar motor / uitrusting.
CX-30 : 30K - 37K
CX-5 : 32,5K - 42K
CX-60 : 53K - 69K
CX-80 : 62K - 72,5K

De 30 en 5 staan veel te dicht bij elkaar en dan een immens prijsgat naar de 60. En de topuitvoeringen van de 60 en 80 zitten ook in elkaars vaarwater qua prijs. Vreemde strategie, ik snap het niet zo goed wat erachter zit.

autoweek en instaautovlog zijn overwegend positief hoor! motor is niet echt bijzonder, wachten op de hybride dan maar!

interieur vind ik echt saai ogen maar in het ene filmpje oogt het best goed, ander filmpje juist wat goedkoop. scherpe aanbieding voor veel auto!

Net eens in de BE configurator gekeken, de onderlinge positionering van de 'ICE' CX-en is echt bizar - telkens de vanaf prijs en duurste uitvoering, zonder verder te kijken naar motor / uitrusting.
CX-30 : 30K - 37K
CX-5 : 32,5K - 42K
CX-60 : 53K - 69K
CX-80 : 62K - 72,5K

De 30 en 5 staan veel te dicht bij elkaar en dan een immens prijsgat naar de 60. En de topuitvoeringen van de 60 en 80 zitten ook in elkaars vaarwater qua prijs. Vreemde strategie, ik snap het niet zo goed wat erachter zit.
80 is gewoon een verlengde versie van de 60 (met meer zitplaatsen). Verder is het verschil minimaal (motorisering en uitrusting zijn gelijk). Dus dat ze dan dicht bij elkaar zitten qua prijs lijkt me logisch.
Er zit ook qua specs een groot gat tussen de CX-5 en de CX-60/80 (o.a. bijna 200pk!) Daar passen nog wat dikkere versies van de CX-5 tussen.

Terug
Bovenaan