MCW: Ford Fiesta 1.6 Sport '10 (schade & aanhanger gekocht)

MCW 41

Petrolhead
Voor wie mij niet kent, ik zit al sinds ongeveer mijn 16e op het forum en ik ben inmiddels tegen de 38. Ik heb slechts één keer een auto gehad en dat was in 2005/2006. Een prachtige Mazda 929 S Hardtop uit '78. Helaas niet door de APK en het opknappen werd steeds uitgesteld. Ondertussen had ik ook nog eens besloten om te verhuizen naar Amsterdam dus dit avonduur kwam tot een einde:

uu12eGu.jpg

Ik heb altijd gewerkt in de stad waar ik woonde, ook toen ik bijna twee jaar geleden naar Deventer verhuisde. Sowieso ben ik gek op fietsen (tenminste, in mijn vrije tijd) en echt een auto nódig gehad heb ik nooit. In A'dam wel een tijdje Greenwheels gehad waar ik dan reed in een zeer volwassen VW up! Door de coronacrisis verloor ik mijn baan als bedrijfsleider van een horecazaak en werk ik sinds april in de ouderenzorg. En sinds september doe ik een BBL-opleiding dus werken en leren. Ik werk alleen nu 17 km verder van mijn werk dus ik had in het voorjaar een e-bike aangeschaft. 40 min heen en 40 min terug. Zeker in lente/zomer/nazomer heerlijk na het werk nog end om fietsen. En die paar keren dat je echt nat wordt is op één hand te tellen.

Alleen nu werk ik in de winter. ... Ik moet of vroeg beginnen of later beginnen maar laat klaar. Vaak in het donker en we hebben al best wat gure dagen gehad. Kou boeit me niet zoveel, maar stevige wind en flinke (mot)regen wel. En zo'n e-bike heeft een sterke motor op voorwiel dus dat vind ik niet veilig als het straks ook echt vriest (en sneeuwt). Dus na ongeveer 15 jaar toch maar besloten een goedkope, betrouwbare en zuinige auto te kopen (mbv broerlief)! Ik heb op het forum advies gevraagd, want ik dacht dat een Toyota Aygo wel goed zou zijn maar dat werd mij afgeraden. Forummer Barri begon over de Suzuki Alto en ik reageerde met "ziet er niet uit maar lijkt me dan ook een betere keuze inderdaad" :)

Uiteindelijk vooral naar zijn broertje de Nissan Pixo gekeken. Hoewel uiterlijk niet het belangrijkst was (dan was ik sowieso niet voor een A-segment auto gegaan..) vond ik de Nissan van voren gewoon wat minder blij. En meer versies te koop met in kleur gespoten spiegels en deurgrepen. Airco was natuurlijk belangrijk en verder gewoon een net exemplaar. Hoewel qua kleur niet direct mijn keuze, kwamen we uiteindelijk uit op deze zwarte Nissan Pixo:

50ugRgV.jpg

y9HVLz9.jpg

ko4KgmJ.jpg

Nog geen 48000km gelopen, van eerste eigenaar, beurten goed bijgehouden en APK tot september 2022. Vanwege mijn werk en opleiding kon ik niet mee om de auto helemaal in Friesland te gaan bekijken. Het regende die dag maar mijn broer was enthousiast over de auto en die hebben we gisteren opgehaald. Het rijdt volwassen, de motor klinkt als een typische 3-cilinder (beetje rauw) maar is wel lekker pittig en een zeer prettige handbak. Als lang persoon zit ik voorin helemaal prima en het interieur is gewoon netjes (geen blank plaatwerk zoals bij sommige concurrenten). Achterin is de ruimte erg beperkt maar voor mij geen issue. Alleen toch wel erg veel krasjes van buiten... die optionele stootstrips waren niet voldoende... 'onder' de handgrepen ziet het er helemaal niet uit, waarschijnlijk door ring, sleutel of nagels. Ook van die 'ronde krassen' van wasstraten. Daar gaan we volgende week wel wat aan doen.

Waarschijnlijk hou ik de auto maar 3/4 maanden. De auto behoudt prima zijn waarde en zo vaak pak ik de auto toch niet. Ik moet later vandaag werken maar met 9 graden en droog (alleen mist) is het op de e-bike gewoon goed te doen. Het is dus echt alleen als het nabij en onder vriespunt is en het slecht weer is. Ook wandel ik liever in de winter dan dagje fietsen dus af en toe ook wel gebruiken om ergens heen te rijden om even flink eind te lopen. Dingen die echter wel op de planning staan:

- woensdag de auto polijsten (voor de kleine krasjes)
- kentekenplaathouder achter vervangen
- nieuwe wieldoppen (voorste twee zien er niet uit)
- kijken of dat blauwe 'pure drive' achterop er af kan (iemand ervaring mee?)
- tzt een beurt

Dingen die ik zou willen maar toch niet gaan gebeuren:

- Suzuki Alto facelift achterlampen er op. Via China en wat ik zag is het verschepen gewoon te duur en dus niet waard. Fantaseren is natuurlijk wel leuk want ik vind juist de achterlampen van de mijne niet mooi. Die Skoda-achtige van de facelift staan fraaier.
- De 15" wielen van de Alto Silver Line. Maar ja dat betekent ook weer andere banden, de Alto/Pixo heeft std. 14". Beetje overdreven als ik de auto niet zo lang hou. En ik vind het ontwerp van de wieldoppen van de Pixo ook gewoon prima gelukt.

Laatst bewerkt:
Ik moest even heel hard nadenken wat het verschil is tussen een Pixo en een Alto, maar ik ben eruit het is het merk. Dat geeft wel aan dat het model mij niet veel doet, maar het is ongetwijfeld zo ongeveer de meest verstandige keuze. Embleempje even föhnen?

Die Mazda lijkt me ongeveer het tegenovergestelde, heel leuk en opvallend maar zeker niet de verstandigste keuze. Is die nog wel in leven?

Gewoon een net dingetje! Logootje zit gewoon geplakt, want bij de Alto zit er ook niks. Inderdaad even de föhn er op.

@Reyner: zo'n tweedehands Aygo is gewoon erg duur in vergelijking met een Alto of Pixo terwijl de kwaliteit niet beter is. In tegendeel.

Reyner zei:
Nette wagen, maar waarom werd de Aygo afgeraden als ik mag weten?

Zodra je instapt, of daarvoor, als je de deur open doet snap je dat wel;)

OT: Leuke Pixo. Zijn ook leuke stickers voor, boven het logo

Leuke wagen..

Maar is het financieel niet gunstiger om deze te houden. Wegenbelasting en verzekering zal niet zoveel zijn. En denk dat als je eenmaal weet hoe betrouwbaar deze (hopenlijk) is je dat ook als een groot pluspunt ziet.

Ben er even vanuit gegaan dat je winter 2022 weer naar een auto gaat zoeken.

Dakloos zei:
Ik moest even heel hard nadenken wat het verschil is tussen een Pixo en een Alto, maar ik ben eruit het is het merk. Dat geeft wel aan dat het model mij niet veel doet, maar het is ongetwijfeld zo ongeveer de meest verstandige keuze.

Tja het is gewoon een Alto met andere neus en andere achterbumper. De Pixo zie je wat minder dan de Alto en dat strakkere vind ik meer bij mij passen.

m1dyvoebjfbq_480.jpg
m1by1d5bwmcl_480.jpg

m1dyvwjb7im8_480.jpg
m1by1d5bt4cj_480.jpg

Die Mazda lijkt me ongeveer het tegenovergestelde, heel leuk en opvallend maar zeker niet de verstandigste keuze. Is die nog wel in leven?

Laatste APK was 14 juli 2012.. in 2009 was ie nog op een meeting te zien, maar toen was ie in het groen overgespoten: http://www.mazdaclassics.nl/pics/bk31052009/IMG_4638.JPG

Nette wagen, maar waarom werd de Aygo afgeraden als ik mag weten?

Zie link "advies" in openingspost. Ik wist het ook niet hoor, ben blij dat ik advies had gevraagd op het forum

Zijn ook leuke stickers voor, boven het logo

Bedoel je deze? https://cdn.shopify.com/s/files/1/0065/2217/5558/products/1433507704_KE5374A021_w400_h400_1024x1024.jpg?v=1580422544

Maar is het financieel niet gunstiger om deze te houden. Wegenbelasting en verzekering zal niet zoveel zijn

Verzekering wel al 50 euro omdat ik nog geen jaar met die 929 heb gereden en verder geen eigen auto meer heb gehad. Benzine is ook gewoon duur en andere kosten. Heb al een duur huis en zolang ik werkende leerling ben verdien ik niet zoveel ;) Wie weet rijd ik er wel langer mee hoor, dat zie ik nog wel. Voorheen zelden tot nooit behoefte aan gehad.

Ben er even vanuit gegaan dat je winter 2022 weer naar een auto gaat zoeken.

Als het goed is woont mijn moeder tegen die tijd in deze buurt en dan kan ik daar de auto vaker van gebruiken. En ligt er ook aan waar ik dat jaar stage ga lopen.

Leuke auto’s (om te rijden) voor weinig maandelijkse kosten.
Wij moesten onze spaarrekening weer wat aanvullen na een verbouwing en de Alto werd nauwelijks gebruikt, en dus verkocht, maar voor de maandelijkse kosten hoef je het niet te laten.
Ik vond het echt leuk om zo nu en dan met die 3-cilinder te gaan toeren.

Chinese lampen gaat niet werken, want geen e-merk (ook zo’n goede opmerking van Barri ;))
Mooier is wel om de achterkant symmetrisch te maken met een Engelse lampenset. Maar dat is nog wel prijzig. Ik had daarbij een mazzeltje, ook omdat één van mijn beste vrienden in Engeland woont.

Voordeeltje van de kleur: je hoeft de b-stijlen niet zwart te maken.:)
Bij elke andere kleur wel een mooie upgrade.

Veel plezier van dit bromtorretje.

Nog even een plaatje van de symmetrische kont van de Alto (afscheidsfoto :()
tbWxv4f.jpg

P.S. Ook al verwacht ik niet dat je er veel aan gaat “verbouwen”: de originele Suzuki/Nissan accessoires (b-stijl stickers, interieur stickers, chroomtoevoegingen voor grill, zonneschermpjes etc) waren niet van hoogstaande kwaliteit. Maar Ali kan dan natuurlijk wonderen doen.:p

Geinig karretje, veel plezier dr mee in de sneeuw en hagel! Is beter dan met dat soort weer fietsen. Mooibdat Anton is gaan kijken voor je! Waar in Friesland gekocht?

Ja Rembrandt, jij had de Alto wel echt leuk gemaakt!
@Piet: met een rood lampje doet het mistachterlicht het nog net zo goed achter wit glas.

Tja, mijn vrouw klaagt ook nog wel eens dat ze geen auto meer heeft. En als ik de foto’s weer zie, mis ik het wagentje ook wel.
Maar als één-verdiener voor een groot gezin is een buffer op je spaarrekening ook wel goed voor de gemoedsrust.;)

@Pietzoveel: wit ledlampje dat fel-rood uitstraalt.
Mistlamp was dus nog steeds operationeel.

Ik ben ook erg voor symmetrie trouwens. Als ik voor de gein auto's configureer dan klik ik altijd op het verwijderen van model- en typenaam. Al ben ik niet meer zo erg als voorheen, zo laat ik het Pixo wel gewoon staan. Vind juist weer die trend van alles uitschrijven in het midden (Ford Focus bv) erg storend omdat weer zo druk wordt. Maar als ik jouw Alto zie dan staat het wel weer erg clean zo. Ik had bij jouw Alto alleen de grillespijlen zwart gemaakt :)

Gebroederlijk in de straat met een zilveren Alto er achter, verder weg een witte Alto (achter die rode Micra) en op tweede foto een zilveren Nissan Pixo. Vind ik zwart toch wat minder basic ogen.

QmBiZ7M.jpg

pYBvxM7.jpg

Oogt inderdaad best volwassen in het zwart. Doet met die grille ook wat denken aan dat model wat in Nederland niet werd geleverd, de Visia?

Mijn moeder had er eentje: nooit wat mee gehad, en erg zuinig.
Groot voordeel van deze Suzuki-motor: de koelkanalen door de motor lopen dichter bij de cilinders zodat de koelvloeistof snel warm wordt en je dus sneller een warme motor hebt. 1x schade omdat mijn moeder een auto niet zag: onderdelen (lamp, plaatwerk, bumper etc) zijn spotgoedkoop. ook met alleen maar korte stukjes bleef ie 1 op 20 rijden. En met 1.88m zat ik er goed in. Hele verstandige koop !

Klinkt goed. Bedankt!

Barri zei:
Oogt inderdaad best volwassen in het zwart. Doet met die grille ook wat denken aan dat model wat in Nederland niet werd geleverd, de Visia?

Tiida/Versa? Vind de neus meer weg hebben van de oudere Note.

Die Tiida ja, maar die heeft bij nader inzien idd iets andere lamellen.

Onderdelen zijn idd niet duur. Voor de Alto heb ik eens nieuwe gasveren voor de kofferklep gekocht op Aliexpress :)
En een tweedehands deurgreep toen die was gebroken.

Wij hebben een Alto Exclusive automaat gehad met het kenteken: 20-nhx-4. Ik vond het een geweldig autootje waar ik liever in reed dan mijn eigen Spacestar Instyle van maart 2016.

Vooral de stoelen van de Pixo/Alto zijn duidelijk beter dan de vormloze stoeltjes uit de eerste generatie Citybug. Ook voelt de Alto/Pixo aan als meer auto.

Veel plezier van dit sympathieke karretje.

verlichting2 zei:
Vooral de stoelen van de Pixo/Alto zijn duidelijk beter dan de vormloze stoeltjes uit de eerste generatie Citybug.

De standaard stoelen van de Citybug zijn inderdaad waardeloos. De versie met half leer (best zeldzaam) uit een later bouwjaar is al stukken beter, dus die hebben we achteraf ingebouwd

Na de facelift eind 2008 werden de stoelen in de Citybug iets beter, maar in de Alto/Pixo zitten echt aanzienlijk betere stoelen.

Hoeveel Pixo's rijden er eigenlijk rond in NL? Je ziet ze best weinig. Wat ik me herinner toen we voor de Alto keken was dat veel Pixo's nogal basic zijn, dus ook zonder elektrische ruitbediening.

Wat een slim idee om een Pixo te kopen. Prijstechnisch ook wat interessanter dan een van de drie.

Je hebt een net exemplaar te pakken. Veilige (winter) km's gewenst en allicht dat 'ie inderdaad blijft na de winter.

Gewoon een goede degelijke auto zo'n Pixo. Niet spannend, maar ideaal voor jouw gebruik.

Zoals iemand hiervoor ook al zei, waarom na een paar maanden weer verkopen? Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar de vaste lasten zijn tientjeswerk. Daarvoor heb je wel het gemak van een eigen auto.
Onderhoud moet je zoals altijd wat geluk mee hebben, maar daar ben ik bij dit soort auto'tjes niet zo bang voor. Als het al kapot gaat kost het de wereld niet en in jouw situatie zou ik hem ook absoluut niet volgens het boekje onderhouden. Jaarlijks APK erop, remmen en banden vanzelfsprekend in de gaten houden. Filters en olie zou je dan volgend jaar eens kunnen doen, dan kun je er zomaar weer een paar jaar tegenaan als je toch erg weinig rijdt.

Vooral de stoelen van de Pixo/Alto zijn duidelijk beter dan de vormloze stoeltjes uit de eerste generatie Citybug. Ook voelt de Alto/Pixo aan als meer auto.

Klopt, voor iemand van 1m93 en lange benen pas ik er uitstekend in met een fijne zitpositie. En dashboards is vrij van kaal staal (hoewel ik dat niet storend vind bij de up! eerder leuk juist) en rijgedrag is ook volwassen muv korte oneffenheden vanwege korte wielbasis. Ergonomie is ook top, zeker als je kijkt naar nieuwe auto's met onlogische schermen. Ik kan gewoon alles op de tast doen.

Hoeveel Pixo's rijden er eigenlijk rond in NL? Je ziet ze best weinig. Wat ik me herinner toen we voor de Alto keken was dat veel Pixo's nogal basic zijn, dus ook zonder elektrische ruitbediening.

Geen idee. Ik zie zowel de Alto's als Pixo's bij bosjes, al is de Suzuki natuurlijk wel in de meerderheid. Lijkt wel alsof ik in elke straat wel een Alto/Pixo zie. Zojuist een andere zwarte gezien, 3 straten verder. En ik kwam juist meer luxe Pixo's tegen bij het zoeken, sowieso van buiten met in kleur gespoten spiegels en handgrepen en vaak met airco en sowieso elektrische ramen.

Zoals iemand hiervoor ook al zei, waarom na een paar maanden weer verkopen? Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar de vaste lasten zijn tientjeswerk. Daarvoor heb je wel het gemak van een eigen auto.

Vooralsnog zijn mijn vaste lasten hoger dan mijn inkomen ;) Ik ben leerling (BBL-opleiding) en je begint met 24 uur contract want je hebt ook een dag school (vroeger werd dat uitbetaald, nu niet meer) en veel voor school te doen. Ik heb jaren in de horeca gewerkt en weten op te klimmen tot bedrijfsleider maar ook dat was geen vetpot, hoewel ik prima rondkwam. Ik had in Amsterdam ook een duur huurhuis en nu in Deventer weer. Vrije sector is nou eenmaal duur. Kopen zat er niet in en sociale huur ook niet. Over 3 jaar hoop ik mijn huurhuis te kunnen kopen (is zo afgesproken in contract).

Vanwege corona werd mijn contract in de horeca als bedrijfsleider niet verlengd, ik had juist vast contract in A'dam opgezegd omdat ik graag wilde verhuizen en met mijn CV gegarandeerd werk kon vinden. Goed moment om andere richting op te gaan want horeca heeft nauwelijks vaste toekomst meer als we zo doorgaan. Dankzij paar financiële meevallertjes en lieve familie red ik het wel. Ik vind het onbegrijpelijk dat het onaantrekkelijk wordt gemaakt om in de (ouderen)zorg te gaan werken terwijl de nood ontzettend hoog is. Als alleenstaande is het bijna niet te doen zonder enige hulp. Ik wil daarom sowieso doorstuderen naar verpleegkunde, voor meer inkomen en meer diepgang. Tot die tijd is het gewoon erg krap. Gelukkig mag ik altijd beroep doen op familie, sowieso omdat ik wel aan mijn toekomst aan het werken ben.

Overigens paar dingen die mij inmiddels zijn opgevallen:

- Bij lage toeren en over klinkerwegen wat gerammel aan de voorkant. Hier staan 7 pagina's met ervaringen van Pixo-eigenaren en heeft waarschijnlijk te maken met de motorsteunen. Bij volgende beurt naar laten kijken wat ik stoor mij altijd erg aan gerammel. Je voelt de motor bij stationair ook vrij goed maar staat zelfs in handleiding dat dat normaal is vanwege driecilinder.
- Gaat soms moeilijk in z'n achteruit, is bekend probleem maar kan geen kwaad. Verder schakelt ie lekker.
-Dde auto trekt niet naar een kant, trilt niet, ook niet bij remmen of op hogere snelheid. Maar bij rechtuitstand staat stuurwiel iets naar rechts

Lastig in te leggen achteruit is iets waar veel auto's last van hebben. Even dubbel clutchen werkt meestal perfect.

MCW zei:
Ik vind het onbegrijpelijk dat het onaantrekkelijk wordt gemaakt om in de (ouderen)zorg te gaan werken terwijl de nood ontzettend hoog is
Helemaal eens. Mijn vrouw werkt ook in de ouderenzorg, omdat ze het heel dankbaar werk vindt. Ze heeft een goede HBO afgerond en kan daarmee echt drie keer zoveel verdienen maar dat wil ze niet. Maar dit is het andere uiterste: je uit de naad werken (onwijs hoge werkdruk), je lichaam ermee slopen en er echt geen drol mee verdienen. Ik verdien meer dan het dubbele met de hele dag op een stoel achter een scherm zitten. Ergens klopt dat niet; met dat werk maak je vaak echt het verschil tussen leven of dood dus de verantwoordelijkheid is best groot.

Niet voor niets zijn de meesten in de ouderenzorg vrouwen/moeders die max. 24 uur werken. Ze hebben nog manlief met een fulltime baan en sowieso een partner waarmee ze kosten kunnen delen. Een collega zit in een hogere schaal en werkt wel fulltime. Ongeveer 2100 euro netto per maand..

Ik verdien meer dan het dubbele met de hele dag op een stoel achter een scherm zitten. Ergens klopt dat niet; met dat werk maak je vaak echt het verschil tussen leven of dood dus de verantwoordelijkheid is best groot.

Sowieso verdienen mensen met hoge verantwoordelijkheden vaak minder dan het hoort. Zonder verzorgers, politieagenten, leraren e.d. zouden we als maatschappij niet fatsoenlijk kunnen bestaan.

Zo'n Pixo is een goede optie als vervanger voor m'n moeders Fiesta t.z.t, ik had er nog niet aan gedacht. Ben benieuwd hoe ie de komende maanden bevalt. Gezien z'n kilometerstand en vermeende bouwkwaliteit hoef je er weinig geks van te verwachten.

Wat die badge op de kofferklep betreft, een beetje poetser heeft die er zó vanaf. Ik begreep dat je morgen de lak laat aanpakken, dus ik zou 't hem even vragen :)

Wat die badge op de kofferklep betreft, een beetje poetser heeft die er zó vanaf. Ik begreep dat je morgen de lak laat aanpakken, dus ik zou 't hem even vragen

(y) Goh, die heet toevallig ook Elco :)

Openingspost gewijzigd, had natuurlijk geen 929 in 2015/2016 maar 2005/2006

Elco heeft de auto prachtig gepolijst. Veel lichte krasjes zijn weg of veel minder goed te zien. Op blote oog valt sowieso maar weinig nog echt op

tWJLvsW.jpg

- Pure drive plakplaatje er af
- Kentekenplaat zonder tekst

qtAgsyE.jpg

9ezSnmP.jpg

Pixo-logo mocht blijven want de kont is toch niet symmetrisch. Nu alles schoon en gepolijst was konden we ook eens goed de auto bekijken. En het is gewoon een nette auto met wat gebruikssporen wat mag bij een ruim 11 jaar oude auto. De lampenunits ogen z.g.a.n, dat is bij veel Pixo's toch minder het geval; wat meer dof.

- Rechterkant is erg netjes. Alleen twee putjes op de achterportier, zitten op dezelfde hoogte dus waarschijnlijk van winkelkarretje
- Linkerkant is wat meer 'geleefd'. Ook twee putjes, eentje op de B-stijl en eentje op achterportier maar beduidend meer krassen. Vooral bij de portiergrepen en op de C-stijl. Maar ja het is gewoon geen nieuwe auto.
- Aardig wat puntjes onder het sleutelgat op de achterklep, zeer waarschijnlijk van sleutelbos.
- En uiteraard nog paar kleine beschadigingen op voor- en achterbumper

Niks dramatisch dus. Hooguit wat veel aan de linkerkant voor een auto met weinig kilometers maar door de hulp van Elco valt het niet meer zo op. Banden ook eens opgepomt, linksvoor had maar 1,0 bar..

Planning:
- Tweedehands of nieuwe allseason-bandjes. De huidige zijn ok maar zeer waarschijnlijk eerste set en dat kan je wel zien.
- Dan komen er ook nieuwe/2e handse wieldoppen

Netjes gedaan, leuk wagentje. Ik herinner me de Mazda ook nog wel, erg leuke auto was dat!

Ik zou nooit gaan voor tweedehands banden. Dan eerder een redelijk b-merk. Goodyear en Dunlop hebben beide goede b-merken.

M'n voeten zijn net weer opgewarmd... maar 't was wel enorm de moeite waard. Uiteindelijk nog meer kunnen redden dan verwacht, terwijl 't al een nette auto was.

verlichting2 zei:
Ik zou nooit gaan voor tweedehands banden. Dan eerder een redelijk b-merk. Goodyear en Dunlop hebben beide goede b-merken.

Ik zou er geen probleem mee hebben, heb ze zelf op de 407 ook. Maar je moet wel enigszins weten wat je koopt, dat klopt. Ik rijd liever op een gebruikte A-merk-band met 6 mm dan 'n nieuwe B-band met 8 mm. Op deze Pixo liggen achter nog de wat uitgedroogde Falkens uit 2010, vóór Vikings uit 2014. Wat je ook koopt, je gaat er al snel flink op vooruit.

Ik kan winterbanden Vredestein Snowtracks met 2x 5mm profiel en 2x 6 mm profiel kopen incl. vier originele wieldoppen. Bedrijf zegt alleen wat krassen, geen deuken zoals de mijne wel heeft. Feitelijk heb ik ook maar twee 'nieuwe' doppen nodig.

Prima voor nu toch? Dan kan je zelfs de huidige set even weg leggen en monteren bij eventuele verkoop.

Terug
Bovenaan