Mercedes-Benz C-Klasse W206 | Nieuw: facelift 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Ik gebruik spraaksturing altijd bij navigatie en daarvoor is het ideaal. Geen gedoe meer met plaats- en straatnamen invoeren, gesproken gaat dat vele malen sneller. Ook voor telefoneren is het wel handig, voor andere functies gebruik ik het niet.

Er zit inderdaad op deze versie veel standaard op. Vooral rij en assistentie systemen. Dode hoek, distronic, spoorassistent, snelheidslimie. . Op de business line een stuk minder.
Veel meer dan mijn huidige C. (Ook motorisch)
Dat ik alles benoem is meer om anderen die ook deze auto misschien willen te informeren. Ik ga zien of die MBUX inderdaad zo geweldig is. Volgens Mercedes zelflerend.
En inderdaad tegen je kachel praten kan, maar mijn ervaring is dat ik hem eigenlijk altijd op 22 graden heb staan.
Head-up display is een nuttige toevoering. Maar ik moest ook keuze maken, want de teller loopt lekker op. Op een paar euro na 53 k. Dat is een klap geld.
En inderdaad ik heb hem nog niet in het echt gezien, wel op foto en film (Kijk eens bij Mercbenzking op youtube.) Ik durf het wel aan, dit word mijn derde Mercedes, ken dus de kwaliteit.

Voorlopig wachten...

Sport Leicht zei:
Ik gebruik spraaksturing altijd bij navigatie en daarvoor is het ideaal. Geen gedoe meer met plaats- en straatnamen invoeren, gesproken gaat dat vele malen sneller. Ook voor telefoneren is het wel handig, voor andere functies gebruik ik het niet.
Voor navigatie en telefoonnummers opzoeken is het inderdaad een uitkomst. Voor de meeste andere handelingen echter niet meer dan gimmick, die het gemak en de doeltreffendheid van een enkele druk of draai op/aan een knop nog niet benadert. Bedenk alleen al dat iedere spraakgestuurde handeling je muziek of je gesprek onderbreekt, of mogelijk niet meteen daar het spraaksysteem begrepen wordt, of door kletsende passagiers (jengelende kinderen) verstoord wordt... Maar goed, hoe meer fabrikanten rechtstreekse bediening zo onhandig gaan maken als bijvoorbeeld VAG doet, hoe meer spraakbediening vanzelf een geweldige uitkomst wordt, hoe krom dat ook eigenlijk is.

@Alvinho Gonzalez .

Als je niets constructiefs hebt te melden, post dan niets.

Ivanov
AutoWeek Moderator

R Wolters zei:
iDS zei:
Mooie wagen maar als je zo'n Mercedes moet samenstellen eindig je wel met hoofdpijn ;)
Hansje58 zei:
Spraakbesturing (Hey Mercedes), schijnt te leren van je aanwijzingen en schijnt veel dingen te kunnen. Van zaken in de auto tot zaken thuis.
Leuk gadget :} , maar als alles via een touch screen moet worden ingesteld wordt het ineens iets nuttig om je blik op de weg te kunnen houden.

Maar dat is nu het leuke van MBUX: je hoeft vrijwel niets meer via het touch screen te doen. Zelfs instelling die je met fysieke knoppen doet (temperatuur bijvoorbeeld) kan je het me je stem doen. "Hey Mercedes, zet de temperatuur op 22 graden" werkt perfect. Alles wat je tijdens het rijden moet kunnen doen werkt via stembesturing.

Hey Mercedes, zet de temperatuur op 22 graden.
MB: Celsius of Fahrenheit?
Celsius natuurlijk!
MB: OK en waar in de wagen had je die temperatuur gewild: overal, links voor, rechts voor, overal vooraan, overal achterin, links achter, rechts achter of misschien een andere combinatie?
Laat maar al Mercedes, ik stel het zelf wel effe in!

Vanuit Citroën-perspectief wordt hier de functionaliteit van een Mercedes-Benz beschreven :}

Hilarisch inderdaad. Alsof het MBUX uit 2010 komt...
iDS, het is geen Citroen*-). Laat me raden, nooit MBUX gebruikt?

Sport Leicht zei:
Vanuit Citroën-perspectief wordt hier de functionaliteit van een Mercedes-Benz beschreven :}

inderdaad franse logica, vervolgens nog een 'Weet u het zeker?' Om dan als toppunt een verkeerde opdracht uit te voeren :}

Hey Citroen, zet de temperatuur op 22 graden.
Citroen: Celsius of Fahrenheit?
Celsius natuurlijk!
Citroen: OK en waar in de wagen had je die temperatuur gewild: overal, links voor, rechts voor, overal vooraan, overal achterin, links achter, rechts achter of misschien een andere combinatie?
Waar ik zit,
Citroen: 22 graden, celcius, waar u zit, weet u dit zeker?
ja
Citroen: echt?
ja
Citroen: ok

en vervolgens popt de kofferbak open :}

Gullwing zei:
Sport Leicht zei:

inderdaad franse logica, vervolgens nog een 'Weet u het zeker?' Om dan als toppunt een verkeerde opdracht uit te voeren :}

Hey Citroen, zet de temperatuur op 22 graden.
Citroen: Celsius of Fahrenheit?
Celsius natuurlijk!
Citroen: OK en waar in de wagen had je die temperatuur gewild: overal, links voor, rechts voor, overal vooraan, overal achterin, links achter, rechts achter of misschien een andere combinatie?
Waar ik zit,
Citroen: 22 graden, celcius, waar u zit, weet u dit zeker?
ja
Citroen: echt?
ja
Citroen: ok

en vervolgens popt de kofferbak open :}

Als de electronica daarvan nog wèl werkt, tenminste.

iDS is geen Mercedes-Benz klant, en zal dat zo te zien ook nooit worden.

IDS is kritisch en ik vind dat daar ruimte voor moet zijn. Ik snap hem wel en vind het kinderachtig om hem weg te zetten zoals hierboven door vriend joop en vriend
RWD gebeurd.
Als ik kijk naar mijn 'Hey Siri' ervaringen kan ik ook niet zeggen dat dit altijd positief verloopt. Vooral bij die (spraak) opdrachten waarvan je juist verwacht dat ze makkelijk zijn maar waarin je vast loopt, voel je frustratie. Spraaksturing moet gewoon vlekkeloos werken, juist op de weg.
In filmpjes zie ik al regelmatig dat de spraakassistent getriggerd wordt door het uitspreken van 'mercedes' terwijl het daarbij niet de intentie was een spraakopdracht uit te voeren.
Als voicecontrol goed werkt is het heerlijk, zodra het mis gaat is het alleen maar frustrerend.

Siri en HeyMercedes/MBUX zijn dan ook niet bepaald te vergelijken...

Misschien handig als men(sen zoals iDS) eerst dingen proberen voor ze reageren. Voorkomt domme opmerkingen;).

Van alles roepen en suggereren zonder er zelf ervaringen mee te hebben, daar valt geen waarde aan te hechten.

Passchier zei:
Joop 5528328 zei:
Siri en HeyMercedes/MBUX zijn dan ook niet bepaald te vergelijken...

Waarom zijn ze niet te vergelijken?

Vraag niet zo naar de bekende weg...
De een is ingebouwd in een auto, de ander bedient een telefoon en totaal ander eco-systeem. Waarom doe je je zo dom/naief voor?

Joop 5528328 zei:
De een is ingebouwd in een auto, de ander bedient een telefoon en totaal ander eco-systeem. Waarom doe je je zo dom/naief voor?

Ah op die manier.
Ik zet mijn iphone in de mn auto in de telefoonhouder. Al rijdend doe ik wel eens spraak opdrachten naar siri. Ik plan soms wel eens routes op mn telefoon via siri.
Als ik het goed heb begrepen kan mbux dit ook.
Dus wat dat betreft zijn siri en mbux volgens mij exact hetzelfde.

Het verbaast me eerlijk gezegd dat je de overeenkomsten niet ziet. Of wacht, eigenlijk verbaast het me juist niet.......

Zolang Joopie zich nog maar even slimmer waant. We weten allemaal wat hij nog zei over de EQS vs Vision EQS ;)

Passchier zei:
IDS is kritisch en ik vind dat daar ruimte voor moet zijn. Ik snap hem wel en vind het kinderachtig om hem weg te zetten zoals hierboven door vriend joop en vriend
RWD gebeurd.
Als ik kijk naar mijn 'Hey Siri' ervaringen kan ik ook niet zeggen dat dit altijd positief verloopt. Vooral bij die (spraak) opdrachten waarvan je juist verwacht dat ze makkelijk zijn maar waarin je vast loopt, voel je frustratie. Spraaksturing moet gewoon vlekkeloos werken, juist op de weg.
In filmpjes zie ik al regelmatig dat de spraakassistent getriggerd wordt door het uitspreken van 'mercedes' terwijl het daarbij niet de intentie was een spraakopdracht uit te voeren.
Als voicecontrol goed werkt is het heerlijk, zodra het mis gaat is het alleen maar frustrerend.

In de puberteit is het voor jongens altijd moeilijk om te relativeren. waait wel over wanneer, hopelijk, de jaren der wijsheid arriveren. En dan gaan ze misschien ook wel de humoristische noot snappen ;)

Ik lees erg veel over zaken die niet over de Mercedes gaan. Dus gaan we nu maar weer on-topic.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Stern - Mercedes Benz zei:
Exclusieve showroomintroductie
Van 19 juni tot en met 3 juli nodigen wij jou graag uit om de C-Klasse exclusief te bekijken in onze showroom.

De eerste auto's zullen komende weken bij de dealers worden afgeleverd. Binnenkort maar even een afspraak inplannen voor bezichtiging en evt. proefrit.

Hoe werkt dat? "Exclusief" bekijken? Bij BMW en Hyundai werd je na sluitingstijd ontvangen, rondgeleid, auto bekijken en gelijk een korte proefrit...

1623858350576

Mercedes-Benz Dealer Bedrijven zei:
De nieuwe C-Klasse is gearriveerd bij Mercedes-Benz Den Haag!

Nog even wachten… Morgenavond mag het doek eraf. Are you ready to upgrade your comfortzone?

#MBDB #MercedesBenz #CKlasse

Post van gisteren dus vanavond al te bezichtigen bij de dealer.

Ergens volgende week, moet nog een afspraak daarvoor maken. Is die op de foto onder het doek staat een canvasietblauwe ?

Net bij de introductie geweest van de nieuwe c klasse. Zien wat ik op een plaatje heb gekocht. Ik vind hem prachtig. !!
Sprak de verkoper, op zijn vroegst oktober. (In april besteld) Komt door niet geleverde chips.
Wie nu bestelt is op zijn vroegst in maart 2022 aan de beurt

Hansje58 zei:
Net bij de introductie geweest van de nieuwe c klasse. Zien wat ik op een plaatje heb gekocht. Ik vind hem prachtig. !!
Sprak de verkoper, op zijn vroegst oktober. (In april besteld) Komt door niet geleverde chips.

Ai, dat is jammer. Er werd in eerste instantie toch augustus genoemd?

quote=Skeep]

Ai, dat is jammer. Er werd in eerste instantie toch augustus genoemd?

[/quote]

Klopt !!
Maar is geen ramp, kan ik nog even doorsparen. Wil hem professioneel laten poetsen en glascoating. Daarnaast nog velgen met winterbanden.

Beetje saai en zoals Roy idd brave neus en kont. Die neproosters in de voorbumper zien er ook echt niet uit. Wat is daar nou premium aan? Verder wel heerlijke auto natuurlijk en zal hem zelf als AMG Line bestellen.

Jammer weer van alle nepheid (bumpers, uitlaten) maar dat is de trend. Geldt ook voor (ordinaire) mensen met hun botox, fillers en tig lagen make up. Verder vind ik 'm zo wel veel mooier:

https://www.youtube.com/watch?v=02yxl06J4Uw

Ik vind 'm wel mooi. En na een W245, twee W204's een een W205 ben ik zeker wel geinteresseerd.
Alleen heb ik drie kinderen in de puberleeftijd die op de achterbank meemoeten, dat gaat in de W205 nog wel maar is ook wel krap.
Ben HEEL benieuwd hoe de ruimte achterin de W206 is, vriijdag eens kijken bij van Mossel.

AutoWeek | Mercedes-Benz C-klasse als All-Terrain

b7syylwbsts5.jpg

De Mercedes-Benz parkeert op de beursvloer van de IAA van München straks zijn eerste C-klasse All-Terrain ooit. Die opgeruigde C-klasse Estate verkent nu al de digitale wegen, Daimler stelt de C-klasse All-Terrain namelijk nu al online voor!

Mercedes-Benz had van de E-klasse al een avontuurlijk uitgedoste All-Terrain-uitvoering, maar in het segment waar Volvo de V60 Cross Country en Audi de A4 Allroad voeren, bleef het stil uit Stuttgart. Tot nu, want voor het eerst is er nu ook van de C-klasse een All-Terrain.

De receptuur is bekend en dat betekent dat ook de C-klasse All-Terrain wordt opgehoogd en rondom is aangekleed met extra zwarte kunststof delen. Het aangepaste bumperwerk maakt de auto 4 millimeter langer dan de reguliere C-klasse, maar het grote verschil zit 'm natuurlijk in de bodemvrijheid. De C-klasse All-Terrain staat namelijk 4 centimeter hoger op zijn poten dan je gewend bent. Het zwarte kunststof rond de wielkastranden maakt de auto 2,1 centimeter breder. Opvallend detail: de All-Terrain heeft een grille met één grote horizontale lamel met erachter een hele reeks kleinere verticale exemplaren. Natuurlijk rust Mercedes-Benz de C-klasse Estate standaard uit met 4Matic-vierwielaandrijving. Nieuw zijn de rijmodi Offroad en Offroad+, standen waarmee de Benz naast het asfalt uit de voeten kan.

4tzyxakbx92z.jpg

De bagageruimte is natuurlijk identiek aan die van de reguliere C-klasse Estate en dat betekent dat de All-Terrain ook 490 liter opslokt. Gooi je de achterbank plat, dan kun je 1.510 liter aan spul in de ruig ogende stationwagon verstouwen. Het interieur van de C-klasse All-Terrain is overigens de versie die Mercedes-Benz ook in de Avantgarde-uitvoeringen stopt. Dat betekent dat je onder meer kunt kiezen uit drie kleurcombinaties voor de lederen bekleding en dat ook de zetels de exemplaren zijn die je in de Avantgarde-uitvoering vindt. Nieuw is Offroad Light. Als de auto op slecht begaanbaar terrein rijdt, wordt de lichtbundel verbreed om een beter beeld van de omgeving te geven.

Het is nog niet bekend of de C-klasse All-Terrain, die zowel benzine- als dieselmotoren krijgt, in Nederland leverbaar wordt.

8quys09bnwkt.jpg

Meer informatie en foto's vind je op de MediaSite van Mercedes-Benz.

Skeep zei:
maar in het segment waar Volvo de V60 Cross Country en Audi de A4 Allroad voeren, bleef het stil uit Stuttgart. Tot nu, want voor het eerst is er nu ook van de C-klasse een All-Terrain.
Bestaat er een degelijke review tussen de A4 allroad en V60 cross country?

C-Klasse Estate vs. Audi A4 Avant vs. Volvo V60

breaks-premium-2021-2.jpg

breaks-premium-2021-1.jpg

breaks-premium-2021-3.jpg

breaks-premium-2021-mercedes-26.jpg

breaks-premium-2021-audi-15.jpg

breaks-premium-2021-volvo-37.jpg

1. Mercedes-Benz C-Klasse Break C 220d Business Line 16,02
2. Audi A4 Avant 2.0 40 TDi 150kW S tr S line Business Edition 15,92
3. Volvo V60 B4 D GT Geartronic Momentum Core 15,54

Complete vergelijkingstest: https://www.autogids.be/autotests/vergelijkende-test/premiumbreaks-2021.html

Terug
Bovenaan