Mercedes-Benz C-Klasse W206 | Nieuw: facelift 2027

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Ivanov zei:
MB 300SL zei:
Zal vast zuiniger zijn dan de V8, maar door het hoge gewicht betaal je een klap meer wegenbelasting en zal de auto ook een stukje minder sportief te besturen zijn. En qua geluid zal het er ook niet beter op worden.
Benieuwd naar de eerste testverslagen, maar vooralsnog moet ik nog zien hoe deze auto straks in de praktijk ontvangen wordt.

Waarschijnlijk wordt een deel van de houderschapsbelasting wel gecompenseerd (een beetje en alleen in het begin) door de (waarschijnlijk) fors lagere BPM vanwege minder uitstoot. Al heeft alleen de nieuw-koper die de auto na een jaar weer verkoopt wat aan.
...En voor plug-in hybrids geldt in Nederland sowieso een korting van 50% op de motorrijtuigenbelasting (mits uitstoot <= 50 gram CO2 en tot en met 2024).

150k voor een 4 cilindertje met accu die nergens naar klinkt met die nep sounds. Raar dat niemand dat wil hebben zeg. Als je dan toch een emotieloze auto wil, die enkel snel is, kun je net zo goed meteen een tesla kopen.

Als je het mij vraagt heeft Mercedes bij de motorisering van de C-Klasse de plank volledig misgeslagen. Een C200 met een 1,5 blokje, en verder alleen maar 2,0 4-cilinders waar BMW ook nog fijne 6-cilinders aanbiedt. De C63 verliest het aan alle kanten van de lichtere M3 met fijne 6 in lijn, zelfs het verbruik is hoger. En dan zijn er ook nog een M340i en 2 6-cilinder diesels te kiezen.
Eigenlijk zijn de C300 en de C300e de enige uitvoeringen die goed beslagen ten ijs komen tegen de 330i en 330e.

waarschuwing onderstaand geluid kan een autoliefhebber pijn doen.

150k en dan klinken als een verstopte stofzuiger,

Het klinkt werkelijk echt voor geen meter. Dan moet ik zeggen dat de Golf GTI van maat van me (2021) beter klinkt. Dus het zou wel moeten kunnen. V8/V6/L6 wordt het noooooit.

Bij een C63 hoort op zijn minst een zescilinder, maar een achtcilinder zou misschien nog mooier zijn.

pre_media_26c0225_008-scaled.webp
pre_media_26c0225_003-scaled.webp
pre_media_26c0225_004-scaled.webp
pre_media_26c0225_006-scaled.webp
pre_media_26c0225_014-scaled.webp
pre_media_26c0225_058-scaled.webp
pre_media_26c0225_056-scaled.webp
pre_media_26c0225_057-scaled.webp
pre_media_26c0225_055-scaled.webp
pre_media_26c0225_065-scaled.webp
pre_media_26c0225_048-scaled.webp

foto van de c klasse voor de facelift maar je ziet zo wel echt goed de verschillen tussen de c klasse en c klasse ev.
iris.png
iris.png

vCiC2Zi_d.webp
BCJFjRV_d.webp

Het front vind ik een verbetering, veel krachtiger dan het oude front. Nette facelift.

Maar is op de middenconsole alleen dat glimmend zwart leverbaar? Dat zou een misser zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan