Lang geleden, er zijn behoorlijk wat ontwikkelingen op autogebied geweest in de tussentijd.
De 1 serie is ingeruild geweest voor een Fiat 500C twinair, die inmiddels ook het veld alweer geruimd heeft ivm. het verkrijgen van een bedrijfsauto die hoorde bij een nieuwe baan bij een andere werkgever in het voorjaar van 2025.
Gestart met een voorloop auto, Renault Megane E-tech hybride, prima auto, reed lekker en beviel erg goed. Had van mij ook niet weggehoeven maar de termijn zat erop en ik kon hem niet verlengen ivm. aanpassing van de leaseregeling naar volledig EV.
Omdat de Megane goed beviel, daar ook de EV opvolger gekozen. Een Scenic 87kw Techno, in grijs met een zwart dak. Inmiddels 2500 km onderweg en tot op heden een erg fijne auto, ruim, rijdt stabiel, laadt snel op. De app is duidelijk en de stoelen bevallen mij goed. Tot op heden nog geen nadelen ontdekt.
De motor, Yamaha Dragstar is er ook nog, lekker een tourtje af en toe, helemaal prima!
De Mini Clubman is er ook nog, inmiddels net over de 100.000 km en ik zie die voorlopig ook nog niet vertrekken, blijft een heerlijk sturende auto met voldoende ruimte en wordt hoofdzakelijk door mijn vrouw gebruikt.
De 7 is inmiddels ook verkocht, klein traantje gelaten maar eind 2025 de knoop doorgehakt om hem te verkopen, binnen 3 weken verkocht en nog geen moment spijt, ik was het wel beu om er altijd aan bezig te zijn en het eigenlijk nooit echt af was.
Een nieuwe hobby auto was eigenlijk sneller gevonden dan verwacht, maar op het Kever Winterfest in de Autotron een Kever gespot, goed gesprek gehad met de verkopende partij. Week later een proefrit gemaakt en direct gekocht. Na het monteren van gordels en een beurtje heb ik hem de week erna opgehaald.
Het betreft een 1964 Kever 1200 '65 model, met de grotere ramen, enkele jaren terug in Finland goed gerestaureerd. het motorblokje is gereviseerd en loopt super strak, snel is het niet, niet te vergelijken met de 7 maar het rijdt heel erg leuk en daar gaat het uiteindelijk om! Dit is een auto die ik goed ga onderhouden en bijhouden en ja er zal her en der wat aangepast worden, maar het is niet nodig dat dit weer lange tijd uit elkaar ligt. Er zitten diverse AAC accessoires gemonteerd, hij is omgebouwd naar 12V, subtiel verlaagd en voorzien van custom made 3 delige velgen. Het dakrekje maakt hem af. Zeker niet ieders smaak, maar ik vind het heerlijk zo!