Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.

Moderator
En nu 2024, wederom geen wisselingen in het parkje:En ik ga weer op naar het volgende overzichtje over 2023. Geen aan- of verkopen dit jaar.
Code:Saab : ~14.000 km (230.300km) IQ : ~16.500 km (208.200 km) BX : ~5.200 km (143.400km) Traction : ~2.350 km (x21.800km)
Saab : ~10.800 km (241.100km)
IQ : ~14.900 km (223.100 km)
BX : ~4.000 km (143.400km)
Traction : ~5.200 km (x27.000km)
|
Ik zou zeggen 107/Aygo/C1, maar misschien is die te klein.Kortom: Nogal veel werk en veel kosten voor een jaar en pakweg 12.000 km... Daar ben ik ook wel een beetje klaar mee. Dus ik wil een auto die ofwel betrouwbaar en goed is, ofwel een auto waar ik niets om geef zodat ik hem gewoon op kan rijden zonder me schuldig te voelen. Ik denk dat het laatste waarschijnlijker is, aangezien de eerste optie te saai en te duur klinkt voor mij.![]()
Het jaarlijkse lijstje maar weer:En nu 2024, wederom geen wisselingen in het parkje:
Code:Saab : ~10.800 km (241.100km) IQ : ~14.900 km (223.100 km) BX : ~4.000 km (143.400km) Traction : ~5.200 km (x27.000km)
De Traction heeft met inrijden, trip Frankrijk en daarna nog een rondje IJsselmeer flink meer gereden dan voorgaande jaren. De BX heeft een normaal jaar gehad met een niet zo verre zomervakantie. De Saab heeft misschien door het inrijden van de Traction, alle vakanties met andere auto's (ook nog een Skoda-trip die ik hier nog achterloop) en afgelopen week nog 500km met een leenauto wat minder gereden. En de mrs. blijft met de IQ rond de 15k per jaar pruttelen.
Inhoudelijk loop ik nog enorm achter natuurlijk. Misschien heb ik daar na komend weekend eens wat tijd voor.
Saab : ~8.600 km (249.700km)
IQ : ~15.700 km (238.800 km)
BX : ~3.900 km (147.300km)
Traction : ~2.500 km (x29.500km)
Ik kon lief zijn wat ik wil, ik kreeg geen liefde terug. Daar ben ik wel klaar mee. Hij overleeft me of hij overleeft me niet. En als de liefhebbers dan klagen hadden ze hem maar moeten kopen.Van iemand die ik ken weet ik dat je erg lief moet zijn voor een Saab (9-5 Estate in dat geval).![]()

Heb je hier wat foto's van? Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.Specifiek Frans, want die hebben van die lekker lelijke stellages onder hun auto hangen.
Niet heel duidelijk op eigen foto's, je moet hier wat inzoomen.Heb je hier wat foto's van? Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.

Dank je wel voor de uitleg!Niet heel duidelijk op eigen foto's, je moet hier wat inzoomen.
Dan maar even een vergelijk met andere auto's. Dit is een Nederlandse Break. Daar komt alleen de haak zelf onder de auto uit. Dit is een Franse Break, daar komen van beide zijden 'steigerpijpen' onder de auto uit, daar zit een verticale plaat op gelast, en daar bout je dan weer een losse trekhaak op vast. Hier een losse Franse set voor de beeldvorming.
@Barri: Dank je!

Zwarte platen op aanhangers is echt van voor mijn tijd, ik heb het gevoel daarbij niet zo. XBXG wees me er ook al op trouwens, het is duidelijk wie de kentekennerds zijn hier.Heel gaaf! Je mag trouwens ook blauwe kentekenplaten voeren op de vouwwagen als deze achter de Traction hangt! Dat geeft nog meer klassieke uitstraling![]()
in dat geval: bel met Velthuis in Purmerend. Die maken nog mooie gespoten platen. Desnoods ook in het bredere 52x11 model, zodat ze bijvoorbeeld over de gaten van Franse platen heen vallenDank jullie!
Zwarte platen op aanhangers is echt van voor mijn tijd, ik heb het gevoel daarbij niet zo. XBXG wees me er ook al op trouwens, het is duidelijk wie de kentekennerds zijn hier.Maar mooiere platen voor de Traction staan al jaren op mijn verlanglijstje. Mocht het zo ver komen, dan bestel ik er wel een derde bij.