MWH: BX.TA.110.IQ.SY - tijdelijk trekpaard Actyon

Gisteren een poging gedaan om de bougies te vervangen, om erachter te komen dat mijn sleutel te dik was om de diep geplaatste bougies te bereiken. Vandaag dus een dunnere dop gekocht en direct bij thuiskomst nog eens aan de slag. Nu is het wel gelukt. Morgen of overmorgen dus maar eens proefrijden.

Leuke Ssangyong Milan! Mooi werk van de verhuizing! Ik baal nu wel dat ik nog neit bij de collectie ben geweest, dat stond nog op de planning, maar is nu wel veel verder rijden. Nouja het is wat het is!
Hij roept dat hij van de zomer 'open' wil, maar ik weet wat er nog aan het huis moet gebeuren, laat staan om de collectie toonbaar te krijgen, dus ik zie het nog wel uitlopen. ;)

Oké, dat dacht ik al, maar misschien ben je je er aan gaan hechten.
Ik hecht me zeker aan auto's, maar ik ben ook vrij verstandig wat auto's betreft, op mijn manier. Deze is echt niet te verantwoorden om langer te houden. En eigenlijk ben ik ook niet van de lompe zwarte auto's. Als ik had overwogen om hem langer te houden dan had ik wel een iets fatsoenlijker exemplaar in andere kleur gekocht.

Om het hoofdstuk Ssangyong hier (vrijwel) af te ronden:

Zaterdag mocht hij mee naar EMWalhalla. Wat een geweldig evenement was dat weer! 1200 stuks aan autogekkigheid. Genieten. Leuke bekenden en onbekenden gesproken. En het weer was ook nog beter dan verwacht. Ik had meer moeten smeren...

Ter plekke had ik voor het eerst een briefje 'te koop' op de auto zitten. Want er zal maar net iemand rondlopen die ook behoefte heeft aan een goedkope trekauto. Qua onbemindheid paste hij er in elk geval prima tussen.Veel mensen vinden het geinig, maar niemand had hem blijkbaar nodig. Ik ging er al vanuit dat plan B nodig zou zijn, dus geen man overboord.

Ik heb een hekel aan auto's verkopen. Ik ben eerlijk en bijzonder slecht in verkooppraatjes. Voor mijn eerdere auto's kon ik nog wel enthousiasme opbrengen, maar dit is eigenlijk gewoon niet mijn auto. Bovendien zitten er zoveel verbeterpunten aan dat ik zou ontraden hem te kopen, tenzij je zelf handig bent. Oftewel: Als het aan mij ligt kom ik er nooit vanaf. Maar ik heb Youngtimerworld geholpen met deze auto, en hij vond dat hij me wat verschuldigd is. Mijn reactie: Ik ben het meest geholpen als jij deze auto voor me gaat verkopen. Hij koopt en verkoopt genoeg, dus hij is in elk geval meer ervaren dan ik, en enthousiast zijn kan hij ook heel goed. Dus op de terugweg van EMWalhalla heb ik de Actyon bij hem gedropt en met de Toyota IQ (die ook mee was naar EMWalhalla) zijn we naar huis gegaan. Nu afwachten hoe lang het duurt en wat hij er nog voor weet te vangen. Hij zei al dat hij gaat proberen er nog apk op te zetten, dan zal in elk geval het abs-lampje uit moeten zijn (die brandde 75% van de tijd ongeveer). Ik hoop hem in elk geval niet meer terug te zien en er staat één auto minder bij huis. Voorlopig red ik me met de BX.

Bij gebrek aan foto's (zo'n zwart modern ding is niet echt opvallend tussen alle bijzonderheden) maar even een foto van de EMW ALV een paar weken geleden.

Nee, ik had hem niet zo neergezet, ik had even wat anderen laten proefrijden voor de gein. En in de schaduw stond een auto gek geparkeerd dus recht in het vak zetten was ook niet handig.

Ik heb 'm op het EMWalhalla even snel bekeken, zo gek zag het er allemaal niet uit. Zeker niet als je de vraagprijs in acht neemt, daarvoor mag je eigenlijk helemaal niets verwachten. Volgens mij komt ie met een brandend ABS-lampje nog wel door de apk, daar is ie oud genoeg voor.

@Elco ; Ah, je hebt gelijk! Ik had er al eens eerder op gezocht en het was blijven hangen dat het niet mocht. Dan zie ik eigenlijk geen reden waarom hij afgekeurd zou worden. Het af en toe uitvallen daar kunnen ze niet op controleren tenslotte... Ik geef het door aan de verkoper van dienst. ;)

@Nico GTR ; Bij enige twijfel: Hij staat in de buurt voor een proefrit!

Ik vond hem op EMWalhalla toch wel groot genoeg om opvallend te zijn. Ik denk dat ik er wel een foto van heb maar moet dat nog even nakijken; ik ben op verschillende auto's afgelopen om er een foto van te maken om dan onderweg afgeleid te worden door iets anders.

Ha Milan,
Ik deel dan even de foto van de SsangYong, ik heb er op EMW ook een foto van gemaakt, maar wat toevallig dat ik een paar jaar geleden deze foto heb gemaakt:

Nogmaals leuk je op EMWalhalla gesproken te hebben, EN nog meer nogmaals bedankt voor het boekje. Ik ben erachter wat het is voor boekje... Het hoort blijkbaar bij een blauw Polonez Caro modelletje. Oh... Ik vertelde het aan mijn vader, die vond het ook erg leuk, en nog grappiger, die wist zelfs dat je een BX hebt. Ik stond met open mond toen haha!

Toen had hij in elk geval nog geen afbladderende velgen en was hij schoon. Dat kan niet de vorige eigenaar zijn geweest, gezien de staat waarin ik hem kocht. Op finnik zie ik dat hij sinds 2018 door 3 verschillende particulieren geregistreerd is geweest, en een paar bedrijven. Maar goed, met mijn 2 maanden bezit doe ik natuurlijk ook mee aan het creeëren van dubieuze historie. ;)

Ik ben benieuwd of er nog foto's opduiken! Hubnut heeft hem in elk geval wel genoemd in zijn video.

Ik zie nu dat Benni de IQ en de Actyon uitgebreid heeft besproken in zijn video (al was het maar omdat hij er al was toen er nog bijna niemand op het terrein was, alleen de vrijwilligers voor de opbouw).

Terug
Bovenaan