AndrevanDuijn f2890136
Wegverkenner
ik had een vraag als je een benzinemotor en een elektromotor beide de wielen onafhankelijk aandrijft,dus de benzinemotor 1 wiel en de elektromotor 1 wiel,is dit technisch mogelijk?nieuwe autotechniek
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik weet niet wat de feedback van kilometervreter met mijn idee te maken heeft,ik kan dat namelijk lezen,maar daar staat in ,ik citeer ,als er echter miljoenen auto,s van bepaald platform verkocht moeten worden,...
Benzine of Gas is beide een energiedrager die gecombineerd kunnen worden in 1 motor. Dus er is geen noodzaak voor een ingewikkelde en dure aandrijflijn met 2 motoren.ik weet niet wat de feedback van kilometervreter met mijn idee te maken heeft,ik kan dat namelijk lezen,maar daar staat in ,ik citeer ,als er echter miljoenen auto,s van bepaald platform verkocht moeten worden,dan wil je niet dat alle bergbewoners met glad wegdek de berg niet meer op kunnen rijden om dat ze geen lading meer in de baterrij hebben.is dat een reactie op mijn verhaal,of is het algemeen?ik had verder nog een idee als je met gasmotor voor in zeg maar 170 pk,en benzinemotor zeg maar 300 pk ,een soort combinatie maakt is dat ook actieradius vergrotend ,of gaat benzine en gas er uit over 9 jaar?
Het maakt niet uit wat je verzint alle combinaties zijn altijd zwaarder en minder efficient. Een brandstofcel is duur, langzaam en ook niet zeer efficient.maar volledig elektrisch kan je wel combineren,zoals in de mercedes GLC!kan dan bijvoorbeeld de 218 pk motor die voor in de GLC zit niet door een brandstofcell zijn stroom krijgen?
Alles kan...vraag een techneut niet of het mogelijk is.maar volledig elektrisch kan je wel combineren,zoals in de mercedes GLC!kan dan bijvoorbeeld de 218 pk motor die voor in de GLC zit niet door een brandstofcell zijn stroom krijgen?
Als ik het goed heb begrepen is een brandstofcel erg duur en heeft ook niet veel vermogen. Met waterstof in de Mirage gaat het allemaal prima, maar duur en waarschijnlijk minder efficient. En zoals @Nico GTR noemt: mensen moeten het ook (praktisch) willen en kopen. Er kan best iemand perfect en ultra zuinig met een omgebouwde 2CV over 30km provenciale weg zuinig naar kantoor en terug met een zuinig en efficient systeem. Maar dat wil nog niet zeggen dat miljoenen mensen zo'n auto goed kunnen gebruiken en ook willen kopen. Mensen willen toch liever een hippe, snelle en conventionele auto. Die ook op wintersport kan, een caravan kan trekken of bij een hotel in Italië geen gezoek, geruzie of gestress levert bij het bijvullen van de energie (tanken, laden, aardgas, waterstof etcetera)vorq ik bedoelde de branstofcell voor een elektrische motor ,only!
Het gaat niet om snel...het gaat om constant.mind you,een brandstof cell kan een efficentie halen van 55 procent of meer,samen met supercondensator kan het ook snel denk ik ,or am i full of shit?
Ik ga er maar vanuit dat je een soort Einstein bent die in de schoolkrant zijn relativiteitstheorie probeert rond te maken.ik ben eerder terug dan ik verwachte,ik heb nog vraag kan je met zonnecellen op dak en motorkap stroom genereren om stirlingmotor te verhitte die weer stroom maakt voor accu elektrische auto als je het direct met zonnecellen naar accu doet zonder stirling heb je waarschijnlijk te kort zonnecellen om hoofdaccu te vullen,of is dit totale onzin?of heb je uberhaupt te kort zonnecellen op die manier?misschien kan je accu bijladen,eerst gewoon aan de stekker en dan bijladen,door zonnecellen en stirlingmotor?