Nieuwe leaseauto tot 31.000 fiscale waarde

Tom 5489161

Startmotor
Hallo allemaal,

Mijn eerste post hier op het forum, maar lees al enige tijd met veel plezier mee! Heb al veel geleerd ondertussen

Ik ben zelf totaal geen auto kenner, dus schakel graag jullie hulp in voor het volgende:

Voor mijn werk mag ik een nieuwe leaseauto uitkiezen. Voorwaarde is dat de maximale fiscale waarde circa €31.000 mag zijn.

Ik zie door de bomen het bos niet meer en ga van Skoda naar Kia, naar MG, naar Mazda enzovoort...

Mijn wensen zijn als volgt:

- Moet ruim en comfortabel genoeg zijn voor sporadische autovakanties met partner en 2 kinderen. Goede kofferbak ruimte zal top zijn. 90% van de tijd zal ik er echter alleen in rijden.
- 'Sportieve, stijlvolle' auto. Het liefst dat je oprecht denkt: wow, mooie auto!
- Niet een te grote auto.
- Benzine of benzine/hybride, geen volledig elektrische auto
- Liefst ruim uitgerust met opties (grote wens voor stuurverwarming en panoramadak, geen must)
- Android Auto
- Bellen in auto (maar dat zit denk in alles)

Ik kom bijvoorbeeld uit op een:
- Skoda Scala (past denk binnen budget met wat opties)
- Skoda Kamiq (past met opties denk niet)
- Kia Ceed (past denk wel?)
- Mazda 3 (past met opties denk niet)
- Seat Leon (past denk wel?)

Heb onderstaande auto's onder andere gevonden, alleen vindt daar niet zo snel de fiscale waarde terug, waardoor ik twijfel of het haalbaar is:

Skoda Scala: https://broekhuis.nl/aanbod/auto/skoda-scala-skoda-monte-carlo/37513583

KIA Ceed: https://www.hedinautomotive.nl/nieu...rbaar-vraag-naar-de-voorwaarden?type=purchase

Mazda 3: https://www.kolenaar.nl/voorraad-vo...ion_gzt-47-f-locatie-enschede/benzine/2166652

Seat Leon: https://wittebrug.nl/voorraad/seat/leon/1.5-tsi-style-3.000-inruilpremie!_nieuw_/benzine/40686759/

Zie ik wellicht een andere interessante auto over het hoofd? Heeft iemand een tip of aandachtspunt waar ik op moet letten bij de aanschaf?

Ik hoor het graag, hopelijk kan iemand helpen!

Alvast bedankt

De fiscale waarde van de skoda scala die jij plaats ligt hoger den de €31.000 die is namelijk €35.095

Screenshot-20250503-001423-Samsung-Internet.jpg

De prijs die jij ziet staan bij de advertentie is niet de fiscale waarde maar dat id de verkoopprijs

Laatst bewerkt:
Kleine toelichting op wat 'Mijn favoriet' aankaart; kortingen (zoals daar zijn voorraad kortingen) hebben geen invloed op de fiscale waarde van een auto. De Mazda 3 zoals Volt die linkt past dus net, maar laat geen ruimte voor opties.

Kleine toelichting op wat 'Mijn favoriet' aankaart; kortingen (zoals daar zijn voorraad kortingen) hebben geen invloed op de fiscale waarde van een auto. De Mazda 3 zoals Volt die linkt past dus net, maar laat geen ruimte voor opties.
De prijzen weergeven op autoweek zijn geloof ik incl. kosten rijklaar maken. De fiscale waarde komt dan dus iets lager uit. Ik zit echter net te kijken op de website van Mazda zelf en de prijzen lijken te zijn verhoogd tov de autoweek database aangeeft. En komt met een nieuwe prijs van 34.140 eur (rijklaar) alsnog boven budget. Jammer want een hele mooie auto. Eentje met de meest "sportieve-stijlvolle, wow factor" in deze prijsklasse.

Edit ik zie dat de link van volt een ander overzicht is waar zowel kosten rijklaar als fiscaal worden weergeven. Ik ging er van uit dat het een linkje naar de CarBase was. Excuus.

Goedemorgen,

Bedankt voor de snelle reacties (y)

Oei, dat is een tegenvaller dat voorraad kortingen geen invloed hebben op de fiscale waarde. Opzich ook wel logisch ...

Het 'probleem' met een maximale fiscale waarde van circa €31.000,- is volgens mij dat je in de basis een prima auto kunt kopen, maar als je er echt een 'leuke, sportieve' auto van wil maken met wat opties kom je al vrij snel fors boven budget.

De auto's die ik had aangegeven/gelinkt moet ik dus maar uit mijn hoofd zetten ben ik bang.

Hebben jullie wellicht andere interessante opties?

Ik ga daarnaast zeker even checken binnen het bedrijf waar ik werk of er wat rek in de waarde zit :sneaky:

Thanks!

Ik ben ook benieuwd wat je zoekt qua kofferbakruimte. Want bij mij betekent dat op z'n minst een degelijke station. De Mazda 3 bijvoorbeeld heeft volgens deze website iets meer dan 300 liter.

Ik zit bij verschillende merken wat te spelen, gewoon omdat ik dat leuk vind.

Mijn conclusie is als volgt, tot 31k fiscaal, kom je tot de volgende mogelijkheden:

- Een redelijk leuk aangeklede b-segmenter (Leuke gimmicks, mogelijkheid tot een kleurtje kiezen, minder binnenruimte)
- Een kale c-segmenter, denk bijv. aan een instapper; Seat Leon of Kia Ceed (Geen ruimte voor gimmicks, meestal niet eens de ruimte voor een kleurtje, wel meer binnenruimte)

Een paar die er uit springen qua value for money in de zin van met jouw budget nog steeds wat ruimte voor gimmicks en personalisatie maar ook goede binnenruimte bieden zijn;
- Citroen C3 Aircross (zeer ruime b-segmenter, zit goed in z'n spulletjes)
- Skoda Scala (nog steeds zuinig met gimmicks, maar niet kaal tov concurrent c-segmenters)
- Zo'n beetje alles van Dacia

Ik denk dat het goed is, op basis van die criteria, voor jezelf te bedenken waar voor jouzelf de meerwaarde zit. Wil je graag al die mooie spulletjes (je noemt stuurverwarming en een panoramadak) of is de ruimte toch ook wel erg belangrijk? Hecht je veel waarde aan de prestaties van de auto of moet het vooral een design wondertje zijn?

Al die dingen samen gaat niet lukken voor dit budget, dus je zal concessies moeten maken. Welke dat zijn bepaal je helemaal zelf. Als je die vragen voor jezelf kan beantwoorden dan kan je ook gerichter gaan zoeken.

Laatst bewerkt:
De nieuwe Opel Frontera past ook voor die 31k. Als "gratis" kleur lekker fel oranje.

Deze kleur dus ( als voorbeeld hier de elektrische versie )

De frontera's die je linkt gaan net over de 31k. En ik vind het persoonlijk zonde om meer te betalen voor dezelfde auto, zeker met een budget waar elke euro telt. Maar goed als het net wat meer je smaak is en er blijkt toch nog een beetje rek in het budget dan kan die ook.

Hoe verhoud de uitrusting van de frontera 'edition' zich tov van de C3 Aircross 'plus' uitvoering?

Waarop is die Max 31k fiscaal op gebaseerd? Beleid werkgever (en zoja waarom?) of persoonlijke wens?

Het is in de huidige automarkt helaas een bedrag wat vrij weinig mogelijkheden biedt gezien jouw wensen.

Wat mij ook nog te binnen schiet. Heb je eventueel ook de mogelijkheid te kiezen van een herinzetlijst oid? Autoprijzen zijn hard gestegen de afgelopen jaren. Als je van een herinzetlijst een 3 jaar oude auto mag kiezen kan je zomaar wel een hele rits leuke c-segmenters krijgen voor fiscaal 31k. (moet er wel net iets beschikbaar zijn natuurlijk, en dan heb je zelf niets meer te kiezen aan personalisatie)

Laatst bewerkt:
Wellicht een tip:
Heb afgelopen jaren een aantal auto’s uitgekozen voor ons bedrijf waar de dealer via de importeur de fiscale waarde heeft kunnen bijstellen. Afwaarderen noemen ze dat.
Ging in alle gevallen om voorraad modellen van Skoda, bijvoorbeeld een Enyaq 80 Sportline die er stond terwijl net de 85 was gelanceerd.

Ik weet dat je niet zo’n model voor 31K zal kunnen bemachtigen maar wellicht wel een ander type Skoda.
Bijvoorbeeld een fiscaal afgewaardeerde Škoda Kamiq

Laatst bewerkt:
Check ook eens dit topic:

https://www.autoweek.nl/forum/threads/we-nemen-afscheid-van-de……

Het kan interessant zijn om een model te kiezen die uit productie gaat. Sommige dealers/importeurs waarderen die modellen fiscaal af. Ze zien het vaak als incourante modellen; de opvolger staat meestal al in de showroom. Vandaar.

Enkele jaren geleden overkwam mij dat met de Talisman- sowieso een incourante wagen- die ging uit productie en had alles in zich om onverkoopbaar te worden.
Ik liep de deur uit met een nieuwe Talisman voor fiscaal amper 32k….

Gewoon naar een dealer stappen en concreet de vraag voorleggen of ze modellen hebben staan die ze fiscaal kunnen afwaarderen.

Bij Ford zal je bijvoorbeeld met een welwillende dealer kunnen marchanderen met de Focus? Of bij VW met een overjarige Golf?

Laatst bewerkt:
Die C3 Aircross of Frontera lijken mij heel goede suggesties. En dan zou ik vooral naar de C3 Aircross kijken, want die is ook nog met een simpele handbak verkrijgbaar en is daardoor een stuk voordeliger dan de Opel. Ik zou dan wel het uitrustingsniveau Plus aanvinken ivm de infotainmentvoorzieningen (bij de instapversie krijg je gewoon een telefoonhouder midden op je dashboard, net als bij Opel). Ik kom op net geen 29k voor een net uitgeruste versie. Optioneel kleurtje erop maakt 'm max 1000 euro duurder.

Panodak zou ik meteen vergeten. Stuurverwarming is wel fijn, maar daarvoor moet je igv Frontera wel naar het duurste uitrustingsniveau om het te kunnen kiezen. Op de C3 Aircross lijkt het niet leverbaar.

De Skoda Scala is ook een goede optie, maar ook daar zul je concessies moeten doen.

Anders moet je naar kleinere auto's gaan kijken, maar ik neem aan dat het een must is de auto voor vakanties in te zetten inc 2 kinderen.

De prijzen weergeven op autoweek zijn geloof ik incl. kosten rijklaar maken. De fiscale waarde komt dan dus iets lager uit. Ik zit echter net te kijken op de website van Mazda zelf en de prijzen lijken te zijn verhoogd tov de autoweek database aangeeft. En komt met een nieuwe prijs van 34.140 eur (rijklaar) alsnog boven budget. Jammer want een hele mooie auto. Eentje met de meest "sportieve-stijlvolle, wow factor" in deze prijsklasse.

Edit ik zie dat de link van volt een ander overzicht is waar zowel kosten rijklaar als fiscaal worden weergeven. Ik ging er van uit dat het een linkje naar de CarBase was. Excuus.
De link komt ook uit de CarBase maar de prijzen kunnen inmiddels wel weer hoger zijn, de CarBase is niet altijd up to date!

Ik ben ook benieuwd wat je zoekt qua kofferbakruimte. Want bij mij betekent dat op z'n minst een degelijke station. De Mazda 3 bijvoorbeeld heeft volgens deze website iets meer dan 300 liter.
Je hebt helemaal gelijk. De Mazda 3 is qua stijl helemaal wat ik zoek, maar qua kofferbakruimte niet passend (ook qua prijs niet trouwens). Kofferbakruimte minimaal ~ 400 liter lijkt mij oké.

Ik zit bij verschillende merken wat te spelen, gewoon omdat ik dat leuk vind.

Mijn conclusie is als volgt, tot 31k fiscaal, kom je tot de volgende mogelijkheden:

- Een redelijk leuk aangeklede b-segmenter (Leuke gimmicks, mogelijkheid tot een kleurtje kiezen, minder binnenruimte)
- Een kale c-segmenter, denk bijv. aan een instapper; Seat Leon of Kia Ceed (Geen ruimte voor gimmicks, meestal niet eens de ruimte voor een kleurtje, wel meer binnenruimte)

Enorm bedankt voor deze uitgebreide reactie!
Ik kom er steeds meer achter dat mijn wensenlijstje inderdaad tè uitgebreid is en ik zeker concessies zal moeten doen.

Klinkt gek misschien, maar design vind ik wel belangrijker dan de uiteindelijke prestaties, al houd ik wel van 'sportief rijden'. Ik rij nu voornamelijk in een Citroen c1, dus zal er qua prestatie denk sowieso op vooruit gaan haha.

Ik neig nu voornamelijk naar de Skoda Scala met wat opties of een vrijwel kale Seat Leon Sportstourer. Wellicht een wat kale Skoda Kamiq.

Zou ook de C3 Aircross overwegen: in Plus uitvoering Hybrid 145pk heb je een zeer zuinige, comfortabele, ruime auto met automaat < 31k fiscale waarde.
De nieuwe Opel Frontera past ook voor die 31k. Als "gratis" kleur lekker fel oranje.

Deze kleur dus ( als voorbeeld hier de elektrische versie )

De Citroen C3 Aircross ziet er qua eigenschappen oprecht goed uit, alleen de auto is niet helemaal mijn stijl qua looks helaas.

De nieuwe Opel Frontera stuurde toevallig mijn vader ook door als optie. Maar ook deze auto is niet helemaal mijn stijl.

Waarop is die Max 31k fiscaal op gebaseerd? Beleid werkgever (en zoja waarom?) of persoonlijke wens?

Het is in de huidige automarkt helaas een bedrag wat vrij weinig mogelijkheden biedt gezien jouw wensen.
Even een vraag uit nieuwsgierigheid: waarom de fiscale waarde? Koopt je werkgever de auto's i.p.v. leasen?
Ze geven aan dat bij dit (fiscale) bedrag en 48 mnd lease, tot 20.000 km/jaar met all season banden ze op circa €600 ex btw per maand zitten (wat hun budget blijkbaar is).

Enorm bedankt voor deze uitgebreide reactie!
Ik kom er steeds meer achter dat mijn wensenlijstje inderdaad tè uitgebreid is en ik zeker concessies zal moeten doen.

Klinkt gek misschien, maar design vind ik wel belangrijker dan de uiteindelijke prestaties, al houd ik wel van 'sportief rijden'. Ik rij nu voornamelijk in een Citroen c1, dus zal er qua prestatie denk sowieso op vooruit gaan haha.

Ik neig nu voornamelijk naar de Skoda Scala met wat opties of een vrijwel kale Seat Leon Sportstourer. Wellicht een wat kale Skoda Kamiq.
Dan zou ik voor een Scala met opties gaan

Wellicht een tip:
Heb afgelopen jaren een aantal auto’s uitgekozen voor ons bedrijf waar de dealer via de importeur de fiscale waarde heeft kunnen bijstellen. Afwaarderen noemen ze dat.
Ging in alle gevallen om voorraad modellen van Skoda, bijvoorbeeld een Enyaq 80 Sportline die er stond terwijl net de 85 was gelanceerd.

Ik weet dat je niet zo’n model voor 31K zal kunnen bemachtigen maar wellicht wel een ander type Skoda.
Bijvoorbeeld een fiscaal afgewaardeerde Škoda Kamiq
Check ook eens dit topic:

https://www.autoweek.nl/forum/threads/we-nemen-afscheid-van-de……

Het kan interessant zijn om een model te kiezen die uit productie gaat. Sommige dealers/importeurs waarderen die modellen fiscaal af. Ze zien het vaak als incourante modellen; de opvolger staat meestal al in de showroom. Vandaar.

Enkele jaren geleden overkwam mij dat met de Talisman- sowieso een incourante wagen- die ging uit productie en had alles in zich om onverkoopbaar te worden.
Ik liep de deur uit met een nieuwe Talisman voor fiscaal amper 32k….

Gewoon naar een dealer stappen en concreet de vraag voorleggen of ze modellen hebben staan die ze fiscaal kunnen afwaarderen.

Bij Ford zal je bijvoorbeeld met een welwillende dealer kunnen marchanderen met de Focus? Of bij VW met een overjarige Golf?
Interessant, had hier zelf nog nooit van gehoord, maar ben ook voor het eerst met dit soort dingen bezig en totaal geen autokenner.

Wat mij ook nog te binnen schiet. Heb je eventueel ook de mogelijkheid te kiezen van een herinzetlijst oid? Autoprijzen zijn hard gestegen de afgelopen jaren. Als je van een herinzetlijst een 3 jaar oude auto mag kiezen kan je zomaar wel een hele rits leuke c-segmenters krijgen voor fiscaal 31k. (moet er wel net iets beschikbaar zijn natuurlijk, en dan heb je zelf niets meer te kiezen aan personalisatie
Ik durf het niet te zeggen, zal dat moeten navragen. Klinkt wel goed als dat mogelijk zou zijn.

Die C3 Aircross of Frontera lijken mij heel goede suggesties. En dan zou ik vooral naar de C3 Aircross kijken, want die is ook nog met een simpele handbak verkrijgbaar en is daardoor een stuk voordeliger dan de Opel. Ik zou dan wel het uitrustingsniveau Plus aanvinken ivm de infotainmentvoorzieningen (bij de instapversie krijg je gewoon een telefoonhouder midden op je dashboard, net als bij Opel). Ik kom op net geen 29k voor een net uitgeruste versie. Optioneel kleurtje erop maakt 'm max 1000 euro duurder.

Panodak zou ik meteen vergeten. Stuurverwarming is wel fijn, maar daarvoor moet je igv Frontera wel naar het duurste uitrustingsniveau om het te kunnen kiezen. Op de C3 Aircross lijkt het niet leverbaar.

De Skoda Scala is ook een goede optie, maar ook daar zul je concessies moeten doen.

Anders moet je naar kleinere auto's gaan kijken, maar ik neem aan dat het een must is de auto voor vakanties in te zetten inc 2 kinderen.
Thanks! C3 en Frontera word ik niet heel warm van. Eigenlijk jammer, want het zijn complete auto's die binnen budget passen. Wellicht toch even in het echt gaan bewonderen.

Panodak en stuurverwarming heb ik al uit mijn hoofd gezet. Had even een realiteitscheck nodig om in te zien dat dat vrijwel onmogelijk is binnen het budget in een ruimere, mooie auto.

Zoals al eerder genoemd is ook Dacia een goede optie, veel ruimte voor weinig.

Een Duster 130 pk mild hybride Expression valt binnen budget.

De nieuwe Bigster zal krap worden al is de vanafprijs wel op budget.

Voor mijn gevoel, correct me if i'm wrong, is Dacia een beetje een veilige pensionado merk.
Maar misschien goed om hem net als de C3 en de Frontera in het echt te bewonderen.

Nogmaals bedankt allemaal!

Thanks! C3 en Frontera word ik niet heel warm van. Eigenlijk jammer, want het zijn complete auto's die binnen budget passen. Wellicht toch even in het echt gaan bewonderen.

Panodak en stuurverwarming heb ik al uit mijn hoofd gezet. Had even een realiteitscheck nodig om in te zien dat dat vrijwel onmogelijk is binnen het budget in een ruimere, mooie auto.

Voor mijn gevoel, correct me if i'm wrong, is Dacia een beetje een veilige pensionado merk.
Maar misschien goed om hem net als de C3 en de Frontera in het echt te bewonderen.

Nogmaals bedankt allemaal!
Ik zou ze op z'n minst even gaan bekijken inderdaad, ze zitten alle 3 beter in de opties, zijn motorisch potenter, bieden goed ruimte. Zeker de beste waarde propositie.

Toch snap ik je ook hoor, mijn eerste leaseauto was ook een kale VW Golf die tot het gaatje van mijn budget ging. Daar had ik destijds ook andere (betere) keuzes kunnen maken. Maar ja, ik vond een Golf top.. ;)

En ik denk dat je met een kale Leon of Scala ook helemaal niet tekort komt. Je komt van een C1 zeg je, dus wat dat betreft ben je nog niet verwend.

Laatst bewerkt:
Ik zou ze op z'n minst even gaan bekijken inderdaad, ze zitten alle 3 beter in de opties, zijn motorisch potenter, bieden goed ruimte. Zeker de beste waarde propositie.

Toch snap ik je ook hoor, mijn eerste leaseauto was ook een kale VW Golf die tot het gaatje van mijn budget ging. Daar had ik destijds ook andere (betere) keuzes kunnen maken. Maar ja, ik vond een Golf top.. ;)

En ik denk dat je met een kale Leon of Scala ook helemaal niet tekort komt. Je komt van een C1 zeg je, dus wat dat betreft ben je nog niet verwend.
Zeker een Leon is qua maat auto echt een maat groter dan een nieuwe Frontera of C3. Die kunnen beter in de opties zitten omdat ze een maatje kleiner zijn. De Scala is eigenlijk zo'n auto die net "tussen de segmenten" valt. Wat groter dan C3 en Frontera, maar net weer wat kleiner dan een Leon. Wel een ruime auto en als Skoda vaak ook heel behoorlijk in de uitrusting.

Ik herken de keuzes van de eerste (en in mijn geval enige) leaseauto. Ik wilde destijds per se een Peugeot 206 2.0HDI XS, maar vond toen een optionele leuke metallic lakkleur en een optionele set leuker lichtmetaal belangrijker dan de optionele airco. En beiden kon niet binnen het maximale leasebudget inclusief optionele (deels) eigen bijdrage. Heb daar binnen de grenzen van mijn leasebudget dus zelfs een deel zelf per maand voor bijbetaald. Wat ik verder toen ook niet erg vond. Wat wel jammer was, was dat ik binnen 8 maanden weg ging bij deze werkgever en dat ik toen nog even 40 maanden eigen bijdrage mocht afrekenen. Maar ja, ik vond m helemaal te gek in die kleur en met die velgen. En ik was jong (begin 20) en ik wilde wat. Verder geen spijt van gehad, wel een learning voor wat betreft de keuze voor een vrijwillige eigen bijdrage. Sindsdien overigens altijd weer eigen auto's gehad, met een reiskostenvergoeding.

Ach, je hebt al bijna geen keuze, een merk afserveren op basis van dit soort nonsens kan er ook nog wel bij :ROFLMAO:

Alleen mensen die niet echt iets van auto's snappen maken zich druk over imago van een merk. Een merk zegt heden ten dage bijna niets meer, aangezien bijna alle techniek onderling gedeeld wordt (Dacia is van Renault bijvoorbeeld).

Als je een auto mooi genoeg vindt en voorziet in je behoefte is het een kandidaat.

Ik heb niks met hoge auto's maar hier is op zich niets mis mee:
Dacia-Duster-2024-Extreme.png

Ze geven aan dat bij dit (fiscale) bedrag en 48 mnd lease, tot 20.000 km/jaar met all season banden ze op circa €600 ex btw per maand zitten (wat hun budget blijkbaar is).
Oh nou dan zou ik me niet zo blind staren op de fiscale waarde. Uiteraard hebben fiscale waarde en leasetarief een dominante relatie maar er zijn meer factoren die in dat tarief verrekend worden, zoals onderhoud, verzekering, wegenbelasting en afschrijving.

Dus dan zou ik kijken wat er mogelijk is voor 600 euro ipv op basis van fiscale waarde kijken. Kan best zijn dat je met een duurdere auto toch aan dat tarief komt.

Ik zou proberen te achterhalen bij welke leasemaatschappij jouw werkgever de tarieven opvraagt.

De Scala is eigenlijk zo'n auto die net "tussen de segmenten" valt. Wat groter dan C3 en Frontera, maar net weer wat kleiner dan een Leon.

Scala is gewoon hetzelfde formaat als de C3 en Frontera, denk nog eerder dat de laatste 2 wat ruimer uitpakken kijkend naar afmetingen, zeker ook wat ruimtelijk gevoel betreft ( met name in de hoogte )

Dan is het b-segment daar naartoe gegroeid. Scala was (is) echt wel een maatje meer van de Fabia.
Komt er denk ik meer op neer dat B-segment nog steeds wel B-segment is maar dat deze 3 opties gewoon net wat groter/ruimer zijn en dus inderdaad tussen B en C segment inzitten wat ruimte betreft. Vandaar ook het "veel auto/ruimte voor weinig gehalte"

Om het nog makkelijker te maken voor je;

Dit is ook nog een optie: Kia Stonic 1.0 T-GDi GT-PlusLine

Die is wel echt kleiner dan al het andere wat er al is langsgekomen, maar ik denk (ik weet niet hoe oud je kinderen nu zijn) voor een jong gezin ook afdoende. En hier zit alles op wat je wilde tot aan stuurverwarming en een schuifdak toe. Ziet er nog lekker hip uit ook! (subjectief)
Valt ook goed in de lease. Komt met een kleurtje wel net over de 31k fiscaal, (31.740) maar kost in mijn lease configurator 585 per maand bij 48mnd en 20dkm.

Laatst bewerkt:
Oh nou dan zou ik me niet zo blind staren op de fiscale waarde. Uiteraard hebben fiscale waarde en leasetarief een dominante relatie maar er zijn meer factoren die in dat tarief verrekend worden, zoals onderhoud, verzekering, wegenbelasting en afschrijving.

Dus dan zou ik kijken wat er mogelijk is voor 600 euro ipv op basis van fiscale waarde kijken. Kan best zijn dat je met een duurdere auto toch aan dat tarief komt.

Ik zou proberen te achterhalen bij welke leasemaatschappij jouw werkgever de tarieven opvraagt.
Inderdaad. En tot die tijd gewoon eens puzzelen met de tarieven bij Directlease en Leaseplan Direct.

Bij Directlease passen de Ford Puma en Ford Focus dan bijvoorbeeld ook.

Scala is gewoon hetzelfde formaat als de C3 en Frontera, denk nog eerder dat de laatste 2 wat ruimer uitpakken kijkend naar afmetingen, zeker ook wat ruimtelijk gevoel betreft ( met name in de hoogte )
De C3 is 4.015mm de Scala zit aan de 4.365mm en heeft een ruim 100 liter grotere bagageruimte.

Bedoelt werd de C3 die ook meerdere keren gemeld werd. Voor de duidelijkheid is het wel makkelijk om het juiste model te melden.
Natuurlijk werd hier wel de C3 Aircross bedoeld, net als alle andere posts daarvoor toen het ook steeds over de C3 Aircross ging, om nu de hele tijd de volledige benaming te blijven gebruiken leek mij logischerwijs overbodig.

Natuurlijk werd hier wel de C3 Aircross bedoeld, net als alle andere posts daarvoor toen het ook steeds over de C3 Aircross ging, om nu de hele tijd de volledige benaming te blijven gebruiken leek mij logischerwijs overbodig.
Dat mag je vinden, alleen slaat het nergens op, het zijn 2 verschillende auto's met aparte namen gebruik deze dan ook. Vooral als mensen dit topic willen gebruiken voor informatie voor hun eigen zoektocht is het verwarrend.

Dat mag je vinden, alleen slaat het nergens op, het zijn 2 verschillende auto's met aparte namen gebruik deze dan ook. Vooral als mensen dit topic willen gebruiken voor informatie voor hun eigen zoektocht is het verwarrend.
Doe gewoon niet zo moeilijk en lees anders nog even het topic terug, echt helemaal niemand heeft het ooit over de normale C3 gehad, ging altijd al over de Aircross. Of ben je in de war geraakt door het noemen van de 3? ( en speciaal voor jou, de Mazda 3, niet de Tesla of de BMW )

Wellicht een tip:
Ik ben niet zo thuis in het leasen. Maar met dit in gedachten zou je ook eens kunnen kijken of een Kia Proceed ergens staat. Die is namelijk vrij recent uit productie gegaan, als ze daar ook de fiscale waarde van afwaarderen zou die zomaar eens al je wensboxjes kunnen aanvinken.

Aangezien je vanuit een C1 komt is het algauw heel veel beter, maar ik snap je opmerkingen volledig over de Aircross en Dacia. Wat mij betreft pas serieus te nemen als je de 50 gepasseerd bent ;)

Out of the box denk ik graag. Ik snap niet zo waarom je nog benzine wilt rijden als je een nieuwe auto mag uitzoeken.
Met een elektrische 5 op vakantie? En de kinderen op het dak ofzo? Heel erg outside the box idd ;) Als het zakelijke lease is en je van je werkgever niet per se elektrisch hoeft te rijden (of misschien mág het in dezen gewoon niet?), dan zou ik dat zeker niet doen. Dus ik snap het wel. Diverse van mijn elektrisch rijdende collega's snappen het ook, trouwens.

Terug
Bovenaan