Nieuwe leaseauto tot 31.000 fiscale waarde

Zeker een Leon is qua maat auto echt een maat groter dan een nieuwe Frontera of C3. Die kunnen beter in de opties zitten omdat ze een maatje kleiner zijn. De Scala is eigenlijk zo'n auto die net "tussen de segmenten" valt. Wat groter dan C3 en Frontera, maar net weer wat kleiner dan een Leon. Wel een ruime auto en als Skoda vaak ook heel behoorlijk in de uitrusting.

Ik herken de keuzes van de eerste (en in mijn geval enige) leaseauto. Ik wilde destijds per se een Peugeot 206 2.0HDI XS, maar vond toen een optionele leuke metallic lakkleur en een optionele set leuker lichtmetaal belangrijker dan de optionele airco. En beiden kon niet binnen het maximale leasebudget inclusief optionele (deels) eigen bijdrage. Heb daar binnen de grenzen van mijn leasebudget dus zelfs een deel zelf per maand voor bijbetaald. Wat ik verder toen ook niet erg vond. Wat wel jammer was, was dat ik binnen 8 maanden weg ging bij deze werkgever en dat ik toen nog even 40 maanden eigen bijdrage mocht afrekenen. Maar ja, ik vond m helemaal te gek in die kleur en met die velgen. En ik was jong (begin 20) en ik wilde wat. Verder geen spijt van gehad, wel een learning voor wat betreft de keuze voor een vrijwillige eigen bijdrage. Sindsdien overigens altijd weer eigen auto's gehad, met een reiskostenvergoeding.

Ulgh, heel zuur en een goede les dat van die eigen bijdrage!

Oh nou dan zou ik me niet zo blind staren op de fiscale waarde. Uiteraard hebben fiscale waarde en leasetarief een dominante relatie maar er zijn meer factoren die in dat tarief verrekend worden, zoals onderhoud, verzekering, wegenbelasting en afschrijving.

Dus dan zou ik kijken wat er mogelijk is voor 600 euro ipv op basis van fiscale waarde kijken. Kan best zijn dat je met een duurdere auto toch aan dat tarief komt.

Ik zou proberen te achterhalen bij welke leasemaatschappij jouw werkgever de tarieven opvraagt.
Thanks! De leasemaatschappij is Pure Lease.

Zie dat ze deze momenteel op voorraad / in de aanbieding hebben, wel al flink wat km's en wat ouder, maar wellicht interessant?

Om het nog makkelijker te maken voor je;

Dit is ook nog een optie: Kia Stonic 1.0 T-GDi GT-PlusLine

Die is wel echt kleiner dan al het andere wat er al is langsgekomen, maar ik denk (ik weet niet hoe oud je kinderen nu zijn) voor een jong gezin ook afdoende. En hier zit alles op wat je wilde tot aan stuurverwarming en een schuifdak toe. Ziet er nog lekker hip uit ook! (subjectief)
Valt ook goed in de lease. Komt met een kleurtje wel net over de 31k fiscaal, (31.740) maar kost in mijn lease configurator 585 per maand bij 48mnd en 20dkm.
Bedankt voor het meezoeken en de optie, interessant!
Kinderen: baby en 2 jaar

Morgen ga ik langs verschillende autozaken om wat verschillende auto's te bekijken. Zin in!

Zie dat ze deze momenteel op voorraad / in de aanbieding hebben, wel al flink wat km's en wat ouder, maar wellicht interessant?

Valt wel mee, is slechts 2 jaar oud. Een dergelijke km-stand betekent dan veel snelwegkilometers. Dat is prima. Het is sowieso een leaseauto, dus behalve dat het op het moment zelf even vervelend is als hij stuk gaat, is dat verder niet jouw probleem. Zou me er niet druk om maken. Verder een mooie aanbieding denk ik. Ik kan er alleen niet uithalen waar de getoonde prijs op gebaseerd is. Meestal adverteren leasemaatschappijen met de laagste prijs, ofwel iets in de trant van 10dkm per jaar bij een looptijd van 60 maanden oid. Meestal staan er dan kleine lettertjes, maar hier zie ik niets.

In de lijst staat ook nog een Lynk & Co voor een vergelijkbaar bedrag, die kan ook nog interessant zijn. Beiden prima keuzes en veel meer auto dan alles wat er tot nu toe in dit topic geopperd is.

Ben je al op de hoogte van het fenomeen bijtelling trouwens? Want zo'n mooie grote duurdere auto als dealtje oppikken is heel leuk, maar je bijtelling betaal je op basis van de fiscale waarde. Ofwel voor een auto van 40k betaal je meer belasting dan voor een auto van 30k ook al hebben ze hetzelfde leasebedrag. Daar hoef je verder niet meteen van te schrikken en het valt wel mee hoeveel dat extra kost, maar dat zijn wel eurootjes uit jouw eigen salaris. Wel iets om in ieder geval in het achterhoofd te houden. (Kan je wagenparkbeheerder allemaal makkelijk voor je voorrekenen wat dat dan kost als je wat concretere keuzes hebt gemaakt)

Laatst bewerkt:

Ik ben bevooroordeeld, maar wat mij betreft een erg mooi exemplaar. Ziet er zo goed als nieuw uit en grote kans dat het ook zo aanvoelt.

En die vervoer je op dit moment in een C1?
Haha, nee, dat is de auto van mijn werk.
We hebben ook nog een Hyundai i30 uit 2011 die we gebruiken als we meer ruimte nodig hebben.

Idee is nu:

- Een leuke 'gezinsauto' leasen via mijn werk;
- Hyundai i30 verkopen/inruilen;
- Nieuwere occasion (jaartal 2020+) kopen als backup auto. Mijn vriendin fietst naar haar werk en pakt eigenlijk zelden de auto.

Ik ben bevooroordeeld, maar wat mij betreft een erg mooi exemplaar. Ziet er zo goed als nieuw uit en grote kans dat het ook zo aanvoelt.
Over het algemeen mag je er wel van uitgaan dat een leaseauto die her-ingezet wordt door de leasemaatschappij nog in erg goede staat is. Wagens uit het wagenpark van de werkgever zelf ben ik altijd wat kritischer op. Maar de leasemaatschappij kiest over het algemeen alleen de netste exemplaren uit hun voorraad voor herinzet en de rest wordt afgeschreven en doorgezet naar de handel.

Valt wel mee, is slechts 2 jaar oud. Een dergelijke km-stand betekent dan veel snelwegkilometers. Dat is prima. Het is sowieso een leaseauto, dus behalve dat het op het moment zelf even vervelend is als hij stuk gaat, is dat verder niet jouw probleem. Zou me er niet druk om maken. Verder een mooie aanbieding denk ik. Ik kan er alleen niet uithalen waar de getoonde prijs op gebaseerd is. Meestal adverteren leasemaatschappijen met de laagste prijs, ofwel iets in de trant van 10dkm per jaar bij een looptijd van 60 maanden oid. Meestal staan er dan kleine lettertjes, maar hier zie ik niets.

In de lijst staat ook nog een Lynk & Co voor een vergelijkbaar bedrag, die kan ook nog interessant zijn. Beiden prima keuzes en veel meer auto dan alles wat er tot nu toe in dit topic geopperd is.

Ben je al op de hoogte van het fenomeen bijtelling trouwens? Want zo'n mooie grote duurdere auto als dealtje oppikken is heel leuk, maar je bijtelling betaal je op basis van de fiscale waarde. Ofwel voor een auto van 40k betaal je meer belasting dan voor een auto van 30k ook al hebben ze hetzelfde leasebedrag. Daar hoef je verder niet meteen van te schrikken en het valt wel mee hoeveel dat extra kost, maar dat zijn wel eurootjes uit jouw eigen salaris. Wel iets om in ieder geval in het achterhoofd te houden. (Kan je wagenparkbeheerder allemaal makkelijk voor je voorrekenen wat dat dan kost als je wat concretere keuzes hebt gemaakt)

Hmmmm een erg goede optie dus.
Zal even moeten navragen bij mijn werkgever of zo'n auto uberhaupt zou mogen.

Ik ben op de hoogte van het fenomeen bijtelling, maar goed dat je het aangeeft haha!
Als ik het goed heb zou die ProCeed mij circa €350 netto p/m kosten.

Dit ziet er echt nog een prima auto uit. Potentieel voordeel bij herinzet is ook dat je minder lang aan deze auto vastzit en dus eventueel ook alweer eerder een volgende mag uitzoeken, omdat er al 2jr / 75.000km van de looptijd is verstreken. Afhankelijk van je eigen jaarkilometrage allicht en de loop-leeftijd dat je werkgever een auto maximaal wil hebben rijden (vaak 5 jaar / xx.xxx km). Als je referentie een i30 en C1 zijn, is zo'n pro'ceed echt ook een flinke stap vooruit. En Kia heeft de 'value for money' vaak ook goed voor elkaar (dus een complete auto voor je geld).

Terug
Bovenaan