Tom 5489161
Startmotor
Zeker een Leon is qua maat auto echt een maat groter dan een nieuwe Frontera of C3. Die kunnen beter in de opties zitten omdat ze een maatje kleiner zijn. De Scala is eigenlijk zo'n auto die net "tussen de segmenten" valt. Wat groter dan C3 en Frontera, maar net weer wat kleiner dan een Leon. Wel een ruime auto en als Skoda vaak ook heel behoorlijk in de uitrusting.
Ik herken de keuzes van de eerste (en in mijn geval enige) leaseauto. Ik wilde destijds per se een Peugeot 206 2.0HDI XS, maar vond toen een optionele leuke metallic lakkleur en een optionele set leuker lichtmetaal belangrijker dan de optionele airco. En beiden kon niet binnen het maximale leasebudget inclusief optionele (deels) eigen bijdrage. Heb daar binnen de grenzen van mijn leasebudget dus zelfs een deel zelf per maand voor bijbetaald. Wat ik verder toen ook niet erg vond. Wat wel jammer was, was dat ik binnen 8 maanden weg ging bij deze werkgever en dat ik toen nog even 40 maanden eigen bijdrage mocht afrekenen. Maar ja, ik vond m helemaal te gek in die kleur en met die velgen. En ik was jong (begin 20) en ik wilde wat. Verder geen spijt van gehad, wel een learning voor wat betreft de keuze voor een vrijwillige eigen bijdrage. Sindsdien overigens altijd weer eigen auto's gehad, met een reiskostenvergoeding.
Ulgh, heel zuur en een goede les dat van die eigen bijdrage!