Nissan X-Trail/Rogue

Guest
9e0c23b6d9e433de14764d2a8ad32f92.jpg

8345263d777d52bcdea0d56386691a4f.jpg

2d31716bb1149fdcba187a991205906f.jpg

m1my6m0bicry.jpg

m1my6m0bgss0.jpg

04cfafa83a8eb0ea521baacdf47d7038.jpg

db6e63568de0dadc38bb9c1ac6d448d8.jpg

7bb9e55f7ac29bf016df080f1928c250.jpg

3fba74a8da32737ceccccf473b472442.jpg

90bb0de026a2db591ceb244b7ae070d1.jpg

9b95e538aaa773eb81d76a87fdae6c5d.jpg

109401_10_5.jpg

nissan14.jpg

nissan17.jpg

nissan19.jpg

nissan21.jpg

[size=x-large]All-New Nissan X-TRAIL / Rogue revealed in Frankfurt[/size]

[size=small]The all-new Nissan X-Trail/Rogue has made its world debut today at the 2013 Frankfurt Motor Show.
It has lost some of the familiar rugged looks as these were replaced by a more premium styling with sculptured muscular lines, "boomerang" taillights and modern 19-inch alloys. Nissan mentions upper-spec models will get full LED headlights with daytime running lights once the car goes on sale in the first quarter of next year.

The interior cabin is a blend of chrome, metal and piano black finishes with a "theater-style" seating arrangement and the possibility of ordering two extra seats for a seven-seat layout. Lower-spec models come with a cloth fabric but more expensive versions feature full leather upholstery with contrasting stitching.

The 2014 X-Trail's rear doors open to almost 80 degrees which enables an easy access inside the cabin, and those sitting on the middle row seat now benefit from additional knee room thanks to the elongated wheelbase. The third row of seats can be folded forward to boost cargo capacity, whereas the middle row can recline and slide.

It has received the latest generation of Nissan's ALL MODE 4x4i system controllable by using a rotary switch installed on the center console. The driver gets to choose between 2WD, Auto mode or Lock which offers permanent four-wheel drive. The 2014 X-Trail also boasts Active Ride Control capable of monitoring the road up ahead to spot undulations and will modify the damping to compensate. Active Engine Brake is also fitted and can increase engine braking during cornering or when decelerating to a standstill.

Nissan fitted the new X-Trail/Rogue with Active Trace Control comprising an on-board sensor monitoring steering angle, speed, braking effort and throttle opening to brake the wheels individually as a method of reducing understeer. Lastly, the off-roader will be offered with Uphill Start Support and Advance Hill Descent Control.

Details about the engine lineup will be disclosed closer to the car's market launch.[/size]
Source: Nissan

:)

Idd een mooie verschijning (y)

Is dit ook hoe we de Qashqai kunnen verwachten, maar dan wat kleiner?

Interieur oogt top.

En als het klopt wat Nissan heeft aangekondigd, namelijk dat er een zeer hoogwaardig interieur / dash in de QQ komt, dan beloofd dat veel goeds.
Ook voor deze Roque / XT

Fraaie auto !

Eén minpuntje: die chromen balk rond het logo op de grille had wel wat minder gemogen zeg. Zo'n spiegel heb ik in de badkamer nog niet hangen...

Mooi, maar ik ben benieuwd of de nieuwe X-Trail potten weet te breken in dit overvolle segment met concurrenten als de Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe en Toyota RAV4.

Live @ IAA Frankfurt:

nissan-al-salone-di-francoforte-2013_18.jpg

258243-nissan-x-trail-2013-800x533.jpg

258239-nissan-x-trail-2013-800x533.jpg

258240-nissan-x-trail-2013-800x533.jpg

258241-nissan-x-trail-2013-800x533.jpg

258242-nissan-x-trail-2013-800x533.jpg

258236-nissan-x-trail-2013-800x533.jpg

258235-nissan-x-trail-2013-800x533.jpg

258238-nissan-x-trail-2013-800x533.JPG

nissan-al-salone-di-francoforte-2013_22.jpg

nissan-al-salone-di-francoforte-2013_24.jpg

Meer foto's:
https://www.autokopen.nl/autonieuws/2013/september/34387-nieuwe-nissan-x-trail-echte-primeur
https://www.omniauto.it/salone/francoforte2013/stand/1056/nissan
https://www.autowereld.com/iaa-frankfurt.html

Mooi, maar ik ben benieuwd of de nieuwe X-Trail potten weet te breken in dit overvolle segment met concurrenten als de Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe en Toyota RAV4.

Als klanten op uiterlijk kopen, en dat zijn er genoeg, dan kan dat gedrocht van een RAV4 al wel als concurrent weggestreept worden. :cool:

En de Hyundai Santa Fe, is die wel als concurrent te zien van die X-Trail ? Is die niet slagje groter (en duurder) dan de nw. X-Trail ?

ls AW het niet meldt, dan ik (Blackadder Ghosn) wel:

* Wat de Juke en Qashqai hebben bereikt in hun segment - succes - gaat de X-Trail doen in het D-segment.
* Mondeo, Insignia, Passat rijders wordt met deze cross-over een alternatief geboden.
* De X-Trail kan alles wat zijn vierkante voorganger ook kon, maar dat beter.
* De afwerking e/d materiaalkeuze zijn top. Geluidsisolatie idem.
* Dit model staat op een nieuw platform. Scheelt 20% gewicht en kosten.
* De X-Trail wordt WW in 5 fabrieken gebouwd.
* Alle X-Trail's en Roque's zijn 'hetzelfde' geconfigureer - scheelt ook centjes.
* De QQ komt voorjaar 2014

ziet er verdomd goed uit. strak, stoer ding. achterzijde doet me echter niets, de lampen met al dat chroom vind ik zelfs lelijk

Nissan Rogue voor Noord-Amerika:

9774089394_cf9d3c7b66_c.jpg

9773895182_3f8a39b77f_c.jpg

9774095646_72fe9b4c22_c.jpg

9774252813_a239553f73_c.jpg

9773948681_039060ddd3_c.jpg

9774162794_6a7efa5d2a_c.jpg

9773912601_68888a8c5a_c.jpg

9773926852_6a43675b9d_c.jpg

9774092124_41cafedcf8_c.jpg

Meer foto's: https://www.flickr.com/photos/smademediagalleria/sets/72157635563832791/with/9773895182/

rickm zei:
* Wat de Juke en Qashqai hebben bereikt in hun segment - succes - gaat de X-Trail doen in het D-segment.

Lijkt me sterk. Sowieso niet het succes van de Qashqai, die alle concurrenten doet verbleken.
Ik vind 'm trouwens veel weghebben van Mazda (golvende lijn), misschien ook door de kleur die ook op de CX-9 leverbaar is. Tegelijk met de nieuwe X-Trail/Rogue introduceert Jeep de nieuwe Cherokee, nog zo'n model die is omgeturnd van onvervalste SUV naar een softroader.

maar vooral een strakkere opvolger voor de niet zo mooie rogue.

Nissan-Rogue_2011_photo_08.jpg

t/m de c-stijl vind ik hem erg mooi. daarna wat minder

D-C zei:
Nissan Rogue voor Noord-Amerika:

rickm zei:

Lijkt me sterk. Sowieso niet het succes van de Qashqai, die alle concurrenten doet verbleken.
.

Blijkbaar is de zin voor jou moeilijk te begrijpen.

Er staat dat Nissan het succes dat de Juke en QQ IN HUN SEGMENTEN nastreeft in het Roque (=D-) SEGMENT.
Wordt niets over aantallen gezegd, bijvoorbeeld dat de X-Trail het QQ volume gaat halen.

Overigens verkoopt de X-Tr / Roque in meerdere grote markten prima.

rickm zei:
Blijkbaar is de zin voor jou moeilijk te begrijpen.

Er staat dat Nissan het succes dat de Juke en QQ IN HUN SEGMENTEN nastreeft in het Roque (=D-) SEGMENT.
Wordt niets over aantallen gezegd, bijvoorbeeld dat de X-Trail het QQ volume gaat halen.

Overigens verkoopt de X-Tr / Roque in meerdere grote markten prima.

Ik heb het ook over de Qashqai ten opzichte van concurrenten. Ik zie de X-Trail niet het kunstje van de Qashqai herhalen, dat wil zeggen (gemakkelijk) marktleider worden in het eigen segment.
Ik ben benieuwd welke motoren de X-Trail krijgt, zijn dat inderdaad kleine turboblokken met een lage CO[sub]2[/sub]-uitstoot en lage prijzen, dan mag de concurrentie haar borst natmaken.

Het is trouwens Rogue (niet met een q).

"Off the record" heb er al één in Nederland gezien, dus niet op de weg........... Meestal staat ie dan binnen een paar maanden ook in Nederland in de showroom.

Benieuwd ook naar de motorisering ja. Wordt nl. wat moe van die Aziatische suv-jes die het stuk voor stuk zonder turbo moeten doen met: ca. 150 pk, 195 Nm en > 4000 tpm....

In Amerika is de basismotor een 2.5L 4-cilinder motor waarbij wordt gesproken over de zuinigste auto in zijn klasse met 33mpg wat 7,1L op 100km zou betekenen. Ik verwacht dat wij de 1.6DIG-T van de Juke erin zullen krijgen in twee versies, 150PK en 190PK. Tevens natuurlijk de nieuwe 1.6DCI met 130PK en ik denk ook de 2.0DCI met 150PK.

027_o.jpg

030_o.jpg

034_o.jpg

003_o.jpg

21.jpg

19.jpg

22.jpg

20.jpg

23.jpg

Meer foto's:
https://autoc-one.jp/nissan/x-trail/launch-1519091/photo/
https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/20131024_620350.html

De X-Trail heeft in Japan een 2.0 liter direct ingespoten benzinemotor (MR20DD) met 108 kW/147 pk en een maximaal koppel van 207 Nm. Een CVT-automaat is standaard op alle voor- en vierwielaangedreven versies.

Lengte × breedte × hoogte: 4640 × 1820 × 1715 mm
Wielbasis: 2705 mm

Live @ Tokyo Motor Show:

30.jpg

29.jpg

35.jpg

Fotogalerij: https://car.watch.impress.co.jp/docs/event_repo/2013tokyo/20131120_624502.html

Hmmmm, vind dat interieur/dash toch een beetje tegenvallen.
Wat rommelig en niet bepaald vernieuwend.
En dan dat seventies-knoppenclustertje rechts van het stuur; kan toch niet meer in 2013 hoor.

Live @ Tokyo Auto Salon:

04.jpg

06.jpg

32.jpg

Meer foto's: https://car.watch.impress.co.jp/docs/event_repo/2014autosalon/20140111_630471.html

Terminator10 zei:
Wat gaat de X-trail dan als benzinemotortjes krijgen ? Of is dat nog niet bekend ?

Dat is nog niet bekend, maar reken op een 1.6 DIG-T met 150 of 190 pk, 1.6 dCi met 130 pk en 2.0 dCi met 150 pk (bron: x-trailrijder). Met grote motoren zou de X-Trail eindigen als de Hyundai Santa Fe, waar bijna alle versies van zijn geschrapt (2.4 GDI).

Sja, ik heb wat tegen die opgefokte benzinemotortjes. 190 pk uit een 1.6.......

Met name voor caravanbezitters valt er in Nederland op benzinegebied steeds minder te kiezen, helaas.
Een koppel van 300 Nm of meer is namelijk wel prettig, m.n. in de bergen.

Terminator10 zei:
Sja, ik heb wat tegen die opgefokte benzinemotortjes. 190 pk uit een 1.6.......

Met name voor caravanbezitters valt er in Nederland op benzinegebied steeds minder te kiezen, helaas.
Een koppel van 300 Nm of meer is namelijk wel prettig, m.n. in de bergen.

Die turbomotoren leveren vaak meer koppel bij minder toeren. De Mazda CX-5 2.0 SkyActiv, de anti-downsize motor, heeft 210 Nm en de Kia Sorento 2.4 GDI heeft 242 Nm. Je stelling dat er steeds minder te kiezen valt, snijdt dus geen hout. De 'opgefokte' Audi Q5 2.0 TFSI haalt die 300 Nm wel: 320-350 Nm.

Hoezo, "snijdt geen hout" ? 210 of 240 Nm is nog lang geen gewenste (minimale) 300 Nm.
De keuze voor 300 Nm of meer uit een 2.0 benzine is (in een prijsklasse tot ca. 42.000,-) gewoon wél beperkt.

Ik vind die nieuwe X-trail een fraaie auto (in dit segment), maar vrees 'm t.z.t. te laten voor wat ie is vanwege het motorenaanbod.

Terminator10 zei:
Hoezo, "snijdt geen hout" ? 210 of 240 Nm is nog lang geen gewenste (minimale) 300 Nm.
De keuze voor 300 Nm of meer uit een 2.0 benzine is (in een prijsklasse tot ca. 42.000,-) gewoon wél beperkt.

Ik vind die nieuwe X-trail een fraaie auto (in dit segment), maar vrees 'm t.z.t. te laten voor wat ie is vanwege het motorenaanbod.

Atmosferische blokken worden duurder door een (theoretisch) hogere CO[sub]2[/sub]-uitstoot, tenzij er een Mazda-trucje wordt uitgehaald. En als je een spaardiesel neemt met 14% bijtelling of een hybride/plug-in hybride, mag je vaak ook niet veel trekken. Vroeger had Mazda de CX-7 2.3 DISI Turbo met 380 Nm voor € 42.995, maar dat was dan ook een unieke propositie.

Er zijn trouwens ook steeds minder caravanbezitters. Mijn ouders hebben er wel een, de laatste jaren was een New Beetle 1.9 TDI (240 Nm) de trekauto, binnenkort mag de Outlander PHEV (300 Nm) hooguit eens per jaar de Kip trekken. Met een caravan heb je echt geen 300 Nm nodig om in de bergen de maximaal toegestane snelheid voor caravanners te halen, hooguit met een lompe Tabbert, maar da's een halve woning.

Ik denk dat het aantal caravanbezitters nog steeds heel hoog is in Nederland.
Of je 300 Nm of meer echt nodig hebt, op vlakke wegen niet. Maar op steile hellingen is het wel erg prettig. Je kunt dan ook daar goed meekomen met het overige (berg)verkeer....:cool:

Het Europese motorenaanbod:
1.6 DIG-T 120 kW/163 pk (vanaf 2015)
1.6 dCi 96 kW/130 pk; 320 Nm; CO[sub]2[/sub]-uitstoot 129 g/km

Bron: https://www.autoexpress.co.uk/nissan/x-trail/65976/new-nissan-x-trail-spec-and-engine-details

De CO[sub]2[/sub]-uitstoot van de diesel is op zich netjes, maar 10 g/km hoger dan van de Honda CR-V 1.6 i-DTEC en Mazda CX-5 SkyActiv-D 2.2 150pk. Op de X-Trail benzine moeten we nog tot 2015 wachten, dus tot die tijd zal de X-Trail in Nederland niet veel gaan doen.

D-C zei:
Het Europese motorenaanbod:
1.6 DIG-T 120 kW/163 pk (vanaf 2015)
1.6 dCi 96 kW/130 pk; 320 Nm; CO[sub]2[/sub]-uitstoot 129 g/km

Bron: https://www.autoexpress.co.uk/nissan/x-trail/65976/new-nissan-x-trail-spec-and-engine-details

De CO[sub]2[/sub]-uitstoot van de diesel is op zich netjes, maar 10 g/km hoger dan van de Honda CR-V 1.6 i-DTEC en Mazda CX-5 SkyActiv-D 2.2 150pk. Op de X-Trail benzine moeten we nog tot 2015 wachten, dus tot die tijd zal de X-Trail in Nederland niet veel gaan doen.

Trailers met nieuwe Rogues voor de dealers maken overuren - waar hij inmiddels wordt geleverd gaat ie als de brandweer.
Niet verzonnen, maar van bestsellingcarsblog.

Auto blijkt off-road te kunnen wat de ouwe vierkante X-Trail kon (veel), maar nu in een contemporair SUV jasje.

Grootste stijger in de USA top 20 in Jan. en Feb. 2014

[size=medium]Nissan X-Trail krijgt prijskaartjes[/size]
[size=x-small]26 mei 2014 | 14:12 | Tekst: Lars Krijgsman[/size]

Onlangs hebben we de eerste kilometers gemaakt met de nieuwe Nissan X-Trail. Vandaag heeft Nissan de prijzen van z'n 'zevenzits-Qashqai' bekendgemaakt.

De nieuwe Nissan X-Trail vervangt de Qashqai+2, de vorige generatie van de Qashqai met plek voor zeven inzittenden. Deze week hebben we er de eerste kilometers mee gereden, waarvan de video hier is te zien.

Nissan heeft ervoor gekozen om de prijslijst van de X-Trail overzichtelijk te houden. Vooralsnog staat de nieuwe cross-over alleen in de showrooms met een 130 pk sterke 1,6-liter dCi-dieselmotor. In Visia-uitvoering moet je er minimaal € 36.990 voor neertellen. De rijker aangeklede Acenta-uitvoering kent een vanafprijs van € 39.490.

Boven aan de ladder staat de Tekna, die mee mag vanaf € 44.490. In bovenstaande gevallen rijd je een tweewielaangedreven versie met een handgeschakelde zesversnellingsbak.

De voorwielaangedreven versie is tegen een meerprijs van € 2.500 van een Xtronic CVT-transmissie te voorzien. Wie vierwielaandrijving wenst, moet € 4.000 bij de vanafprijs optellen.

Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/28426/nissan-x-trail-krijgt-prijskaartjes

Niet goedkoop, voor € 32.990 heb je een 120 pk Honda CR-V 1.6 i-DTEC, voor € 34.750 een Toyota RAV4 2.0 D-4D-F met 124 pk en voor € 34.990 een Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D met 150 pk. Het wordt wachten op die 1.6 turbo benzine, want hier gaan niet veel mensen warm voor lopen.

Boven aan de ladder staat de Tekna, die mee mag vanaf € 44.490. In bovenstaande gevallen rijd je een tweewielaangedreven versie met een handgeschakelde zesversnellingsbak.

Belachelijke prijsstelling. Voor dat geld had 4WD inbegrepen moeten zijn, in plaats van daar nog eens € 4.000,-- voor te (durven) vragen.

4WD zorgt voor een hogere uitstoot en daarmee een hogere BPM-toeslag. Wellicht had de Nissan-importeur de auto dan nog steeds voor die 44.490,- aan kunnen bieden, maar nu pakt 'ie meer marge. En het aantal mensen dat een SUV koopt om het terrein mee in te gaan is nu eenmaal nihil.

En het aantal mensen dat een SUV koopt om het terrein mee in te gaan is nu eenmaal nihil.

Da's juist, althans in Nederland. Al zijn er meer nuttige toepassingen voor 4WD te noemen dan púúr terreinrijden.

Neemt niet weg dat Nissan dan die keuze voor 4WD in Neder-BPM-land net zo goed achterwege had kunnen laten. Ik denk dat slechts weinigen daar namelijk € 4.000,-- voor willen (of nog kunnen) neertellen.
Ik ben daarom heel benieuwd met welke prijsstelling Subaru Benelux/Nederland straks gaat komen voor de basisuitvoering (incl. AWD) van de te introduceren nieuwe Outback. Althans, als die auto nog in Nederland geleverd gaat worden. We'll wait and see...

Eindelijk komt de X-Trail beschikbaar met een benzine motor:
https://www.autoweek.nl/nieuws/33338/nissan-breidt-gamma-x-trail-gamma-uit

Mooie motor die 1,6L turbo; als er dan ook maar een CVT automaat in komt...
Wordt steeds moeilijker te kiezen tussen CX-5, nieuwe Tucson, Outlander en deze X-Trail.

Inleider geval lijken de prijzen van deze X-Trail scherp te zijn: instap € 28.250 tot € 35.750 voor overcomplete Tekna.

Was vanmiddag in de buurt van Nissan dealer; meteen maar even gevraagd naar automaat: volgens dealer komt er geen automaat op deze benzine motor beschikbaar.

Gemiste kans voor Nissan....
Heb even gezeten in de X-Trail Tekna: zeer ruim, voelt erg degelijk en luxueus aan (mooi zacht leer).
Heel erg jammer; bij deze auto past juist een automaat: relaxed en luxe rijden....

Het zijn zeker erg nette prijzen!

JosTM zei:
Wordt steeds moeilijker te kiezen tussen CX-5, nieuwe Tucson, Outlander en deze X-Trail.

Je overweegt louter Aziatisch? Anders is de Ford Kuga ook nog een leuke optie, prijzen beginnen bij 28.000 euro. Ook een ondergewaardeerd model, ik vind 'm zelf aantrekkelijker om te zien dan de meeste concurrenten.

Niet principieel Aziatisch, maar in mijn ervaring hebben de Aziaten wel aantrekkelijke eigenschappen voor mijn eisen:
- benzine automaat
- ruime uitrusting
- goede fabrieksgarantie, voor weinig kosten te verlengen tot 4/5 jaar

Nog even gekeken naar de Kuga, mij valt op:
- 1.5 Titanium+ 6-speed auto kost €44.225 (hoge CO2, daardoor veel BPM)
- is zonder Xenon
- zonder leren bekleding
- zonder panoramadak
- klein (5 inch) navigatiesysteem
- 2 jaar garantie

Bij de Aziaten zijn, in de luxere uitvoeringen, de meeste van deze opties standaard.
Maakt heel veel uit in de prijs, en die is toch al fors bij deze uitvoering van de Kuga.

de nieuwe Subaru Outback mag dan niet echt een schoonheid zijn, hij biedt wel veel voor nog geen 39 duizend euri.

2,5 liter benzine boxermotor, vierwielaandrijving, automaat, flink wat interieurruimte, etc.

AMS:

#1 QQ
#2 CX5

https://www.auto-motor-und-sport.de/bilder/mazda-cx-5-gegen-nissan-qashqai-duell-der-japanischen-suv-bestseller-9605536.html?fotoshow_item=24

VivaSiena zei:
de nieuwe Subaru Outback mag dan niet echt een schoonheid zijn, hij biedt wel veel voor nog geen 39 duizend euri.

2,5 liter benzine boxermotor, vierwielaandrijving, automaat, flink wat interieurruimte, etc.

Ja, is mooie auto. Heb gereden in de Premium versie, 43,5k met alles erop en eraan.
Wat ik miste was het SUV gevoel: de hoge zit. Het voelt meer als een station car.
Daarnaast vond ik de plaats van het navigatiescherm onhandig, veel reflecties.
Eyesight werkt trouwens geweldig, de adaptieve cruise werkt perfect, ook vanuit stilstand.

Om deze reden is de Outback toch niet mijn SUV keus.

vraag me af of je in een Outback (de nieuwe dan hè) nou zo heel veel lager zit dan in sommige SUV's.

en heb je voor een hoge zit per sé een (midi !) SUV nodig ?

Eén van de best verkopende CO's ter wereld.
Alleen al de USA koopt ruim 250.000 stuks per jaar.

Nissan Rogue
Sept: 25,064, +45%
YTD 213,207, +38%

Within the September Top 50, the majority of the largest year-on-year gains are delivered by SUVs: in ranking order, the Nissan Rogue (+45%), Ford Explorer (+31%), Jeep Cherokee (+38%), Jeep Wrangler (+26%), Subaru Outback (+34% to an all-time high 15.126 units), GMC Terrain (+32%), Dodge Journey (+45%), Ford Edge (+33%) and Honda Pilot (+31%) all post spectacular increases, as do the Nissan Versa (+50%),

Terug
Bovenaan