Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

Micha D. zei:
Grappig, ik heb RP-51-XN. Lijkt er veel op!

Ha, die link had ik niet eens gelegd.

Mijn vader had vroeger een Ford Sierra met kenteken RN-34-TB, die schoot bij mij als eerste door mijn hoofd...

Gewoon Dirk zei:
Even dacht ik, die AX kan nooit de oudste zijn, ik heb immers anderhalf jaar terug nog de RN-34-XP gespot, destijds de oudste AX van Nederland. Helaas is dat kenteken inmiddels niet meer bekend bij de RDW....:cry:

07-12-2014

RN 34 XP

kenteken ongeldig.

Zijn er niet veel meer van over. Mijn originele velgen liggen bij de poedercoater daarom lm velgen tijdelijk.

Actueel of niet, de gegevens van de auto staan er nog te lezen. Wat wil je nog meer?

Dat kan ook op de site van VWE en zelfs hier op autoweek.nl, via de kentekencheck rechts boven.

Erik Baas zei:
Actueel of niet, de gegevens van de auto staan er nog te lezen. Wat wil je nog meer?

De reden van mijn :cry: bij de opmerking dat rdw.nl het kenteken niet meer kent is dat dat dus betekent dat die auto van 's lands wegen verdwenen is en dat is zonde. Jouw laatste opmerking raakt daarmee kant noch wal (buiten dat heb ik het idee dat communiceren op een forum niet echt je sterkste kant is, al je opmerkingen komen nogal kortaf over, alsof je altijd alles beter weet en dat is nergens goed voor).

Ik geef kort en zakelijk de informatie door die ik heb, ik zit hier niet om een roman te schrijven. Ik begreep je bedoeling dus idd. niet goed, maar mijn bijdrage was goed bedoeld. Als dat niet op prijs gesteld wordt stop ik er wel mee.

Afgelopen zaterdag wees Pjötr me op deze 11CV.

In juni '99 in Assen gespot:

Zaterdag dus wederom in Assen:

De huidige eigenaar heeft hem overigens sinds 1976 in bezit. Geen idee wat hem bezielde. o_O

Nee, dit is een klassiek gevalletje jammer. Leuk om een replica van een auto van het Franse verzet te maken, maar om dat nou te doen met je eigen TA...

Ach ja...
Ik vind het zoiezo al knap om een auto zo lang te bezitten.
Meneer was/is misschien een beetje uitgekeken, en dacht hem met een andere hobby te combineren.
Misschien is deze staat wel gedaan omdat hij een nieuwe laklaag nodig heeft, en staat hij er volgende zomer weer bij zoals het hoort.

Aan de andere kant wemelt het in Nederland van de zwarte TA's. Ook leuk om eens wat anders te zien.

Klassiekerrijder zei:
Het gebrek aan enthousiaste reacties op je bijdragen zegt wellicht wat...

Toen ik het correcte bouwjaar van een Bel Air gaf reageerde er inderdaad niemand. Ik wijt dat meer aan jullie chagrijn dan iets anders. Als er wat te zeuren valt schreeuwen de anoniempjes op het internet om het hardst, anders hoor je ze niet, en een bedankje zit er al helemaal niet in. Maar dat je juist dát argument tegen me gaat gebruiken is toch wel erg zielig.

Lekker bezig weer, Erik. (n)

Wat betreft de Traction: op zich leuk gedaan, die FFI-outfit. Echter waren de daadwerkelijke FFI's van vóór 1945, en dit model is van na 1951.

Klassiekerrijder zei:
Ik ben hier in elk geval niet om vragen te beantwoorden die niemand stelt.

Dat heet "aanvullende informatie verschaffen", oftewel: communicatie, en dat is waar een forum voor bedoeld is. Ik vind je reactie trouwens (weer) erg goedkoop, zo kun je elke bijdrage wel afbranden.

Op één van de vorige foto's komt de Wolseley 18/85 S voor, de eigenaar ken ik. Kan eens vragen of hij weet wanneer de foto van de bruiloft is gemaakt.

Daarnaast kwam ik deze week een foto tegen van de Renault 16 die een paar pagina's terug gepost werd. Hij is blijkbaar net verhandeld en bestaat nog steeds. Helaas wel met een deuk die wel gerepareerd schijnt te gaan worden. Stond te koop voor € 1.450. Geen geld lijkt mij.

105o8hz.jpg

kah5kk.jpg

Het forum is ervoor om te discussieren, te praten en te genieten. Gaarne je aan deze stelregels houden. Vind je het topic niets, dan laat je deze lekker links liggen. Vind je het wel wat, dan reageer je gezellig.

Terence
Autoweek moderator

Geweldig topic. Zag een aantal van mijn fotos al eens voorbij komen ;-)

Hopelijk is deze nog niet langsgekomen, Panhard Dyna in 1997 en 2013:

RX-15-92 1955 Panhard Dyna
by Ivan G., on Flickr

RX-15-92 1955 Panhard Dyna
by Ivan G., on Flickr

De Rooy's Daf NTT "De Neus" in 1990 in Rosmalen en in 2009 bij de Dakar pre-proloog

Dakar 1982 DAF NAT 2800 Turbo Intercooling - Jan de Rooy
by Ivan G., on Flickr

SP DAF NAT 2800 De Neus PD 1982 Jan de Rooy (2009-3)
by Martin Vonk, on Flickr

Nog een van De Rooy's Dafs, in 1994 in Eindhoven en in 2009 bij de pre-proloog

1984 Daf FAV 3300 DKX2 "The Bull"
by Ivan G., on Flickr

SP DAF 3300 The Bull PD 1985 Jan de Rooy (2009-2a)
by Martin Vonk, on Flickr

Zoek de verschillen :)

Datum tenaamstelling in 1975, ook een goede kandidaat voor het trouwe liefde topic!

Gewoon Dirk zei:
Micha D. zei:
Grappig, ik heb RP-51-XN. Lijkt er veel op!

Ha, die link had ik niet eens gelegd.

Mijn vader had vroeger een Ford Sierra met kenteken RN-34-TB, die schoot bij mij als eerste door mijn hoofd...

Ha, leuk Dirk. Mijn vader had een Sierra uit dezelfde kentekenreeks, de RN-82-SZ. Dit was een overjarige 3-deurs Sierra Laser die hij destijds nieuw kocht. Had jouw vader ook een late Sierra I?

929V6 zei:
Staat ook al op pagina 2 van dit topic.;) De bovenste foto is van rond 1962.

Ah, dus toch. Had het niet gecontroleerd inderdaad maar de foto dook weer eens op in mijn Flickr-feed.

Nouja, dit topic maar weer onder de aandacht gebracht. Misschien komt er van uit andere forumleden weer input. ;)

Toevallig vind ik net deze oud/nieuw foto's. Deze staan volgens mij nog niet in dit topic. ;)

Een Skoda 1000MB uit 1969.

Datum: Mei 1992.

Datum: Juli 2015.

Huh, die politie porsche, ik weet niet beter dat die na gebruik verplicht moesten worden geexporteerd.

Leuke toevoegingen weer 929V6! Vooral de auto's die toentertijd 'onbedoeld' op de foto gezet zijn en slechts een 'bijproduct' waren van de foto vind ik de leukste vondsten!

Vorige week spotte ik deze Porsche 356:

©Tim van Essen.

Tijdens een Porsche-meeting in Noord-Deurningen bij de slipschool van Rein Leppink. Omstreeks 1978/1979...

©Willem Alink.

Soms hoeft er niet heel veel tijd tussen twee foto's te zitten om een verschil te maken. Flickr-fotograaf Sander Toonen fotografeerde in juli 2012 deze vroege maar gebruikte Peugeot 205:

8453679440_ec22b1f037_b.jpg

Op het Youngtimer Event dit jaar stond 'ie er zo bij:

Foto's gemaakt door Wouter, september 2010:
5024704266_3c2c2bf8cc_b.jpg

5024094151_44ab1d5205_b.jpg

En afgelopen zaterdag gemaakt door mij:
27322769090_454c5bc9c1_b.jpg

27500670462_c895c71706_b.jpg

Gr Jeroen

Ok duidelijk, smaken verschillen gelukkig. Ik vind de spaakvelgen wel heel netjes onder de Volvo (zou ze best zelf willen hebben)

Dan vind ik de velgen onder die Alfa Giulia vele malen smeriger

Terug
Bovenaan