Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

Quatrelle zei:
hele plastic kap om de koplampen heen is weg nu.

Nee hoor, als je beter kijkt zie je ze nog zitten.

127-1.jpg

Wat blijft Flickr toch een leuk medium. Ik werd daar gewezen op deze foto van Okke Groot uit 1986:

In 2015 (ook alweer 5 jaar terug) kwam ik 'm zelf tegen. Wie weet heeft iemand anders nog een recentere foto?

Circa 2012 - plaats onbekend
6742268019_92d45a8ecd_o by M R, on Flickr
6742267897_f8a68811fd_o by M R, on Flickr

Gespot in 2015 in De Bilt
85220867_10218880631300214_6504977700665425920_n by M R, on Flickr
87199798_10218880633260263_72710317397770240_n by M R, on Flickr

Te koop in Soest in 2017
suzuki-sc-1-0-gx-1-0-gx_ by M R, on Flickr
suzuki-sc-1-0-gx-1-0-gx_3 by M R, on Flickr

En tegenwoordig bij mij in restauratie. Ik bespaar jullie nog even de foto's van roestige stukken plaatwerk etc. In Mijn auto topic meer
Wat ik erg leuk vindt is dat er mensen de moeite hebben genomen om niet alleen foto's te maken, bewaren maar ook te posten.
NB: zie ook de kleurverandering van het interieur!

afentoe zei:
Mooie serie hierboven!
Qua jaren een klein verschil, maar het kan soms hard gaan. Door het lokale nieuws zijn zowaar twee artikelen gewijd aan een door mij gespotte auto. Voor de geïnteresseerden: (link)

Een update: hij is inmiddels vertrokken maar houdt de gemoederen bezig. Nog zowaarder dan de vorige keer, mijn foto heeft het provinciale nieuws gehaald.:T
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3163373/Het-mysterie-van-de-oude-Volvo-auto-stond-ook-al-een-jaar-in-een-andere-wijk

929V6 zei:
Weer een paar gevonden:

Lith, 1986:

2017:
https://flic.kr/p/UpG9Hn (kan helaas de foto niet hotlinken, misschien zou Gewoon Dirk zijn instellingen willen aanpassen als hij hier meeleest?)
Ik lees het nu pas. Instellingen aanpassen doe ik niet maar ik kan de foto er wel even onder plaatsen;

Oude ambulances maken ook vaak veel mee.
Ooit:
https://flic.kr/p/8XDeau
Daarna door Giel Beelen wat ik begreep zo verprutst.
439972324_13d74fb6f9_c.jpg

En vandaag zag ik hem zo rijden.
49592431736_988876fa1f_c.jpg

Gr Jeroen

929V6 zei:
Dat was toen niet meer Ed Nijpels, neem ik aan?

Bij Ed Nijpels moet ik denken aan de reclame die hij midden jaren '80 maakt voor Alfa-Romeo. In die periode reed hij in een Giulietta.

Luap zei:
929V6 zei:

Bij Ed Nijpels moet ik denken aan de reclame die hij midden jaren '80 maakt voor Alfa-Romeo. In die periode reed hij in een Giulietta.

Die Giulietta moet puur bedoeld zijn geweest als verlengstuk van zijn zogenaamd dynamische imago, want in een item van Blik op de Weg van begin jaren negentig reed hij een vroege Ford Scorpio (waarschijnlijk 2.4i, in elk geval een zespitter) en verklaarde hij totaal niet van autorijden te houden.

Hij was overigens tot 1995 burgemeester van Breda, vond ik zojuist. Dus geen Eend voor Nijpels. Hans Wiegel reed wel Eend overigens.

929V6 zei:
Luap zei:
929V6 zei:

Die Giulietta moet puur bedoeld zijn geweest als verlengstuk van zijn zogenaamd dynamische imago, want in een item van Blik op de Weg van begin jaren negentig reed hij een vroege Ford Scorpio (waarschijnlijk 2.4i, in elk geval een zespitter) en verklaarde hij totaal niet van autorijden te houden.

Hij was overigens tot 1995 burgemeester van Breda, vond ik zojuist. Dus geen Eend voor Nijpels. Hans Wiegel reed wel Eend overigens.

Er is wel een link tussen Eenden en Ed Nijpels (video), maar van welke burgemeester de gele Eend toen was kan ik niet meer achterhalen.

Een mooie match via Okke Groot:

Plymouth Vailiant
Kenteken: HN-76-68

©Okke Groot.

Door mijzelf in Santpoort-Noord in 2015:

Wouter82 zei:
929V6 zei:
Die zaten er, als je goed kijkt, op de oude foto ook al op.

Die aan de bestuurderskant is nauwelijks / niet zichtbaar toch?

Hij zit er wel degelijk maar is erg donker op de foto. De foto van Tim is meer van onderaf genomen waardoor je hem beter ziet (ook als hij niet zou branden).

Ik kwam dit plaatje per toeval vorige week tegen op het internet, deze foto zal vermoedelijk ergens rond de eeuwwisseling gemaakt zijn:

Deze Wagoneer is sindsdien een paar keer van eigenaar gewisseld, van kleur veranderd, en de laatste 6 jaartjes mijn hobbyproject ... staat er anno 2020 zo bij:

Jay DoubleYou zei:
Leuk! En die Rocky ernaast is ook een bijzonderheid aan het worden. (y)

Die Rocky (VV-41-FK) is inmiddels vertrokken, heb het sterke vermoeden dat die Rocky als een offroad speeltje of donorauto z'n laatste levensfase in gaat gezien het werk wat de roestkevertjes onderhuids allemaal verzet hebben.:(

Jep.
British Racing Green... geen idee wie het bedacht heeft om juist die kleur op een yanktank te gaan smeren, maar in de toekomst gaat die kleur er in ieder geval wel af.
De auto heeft echter al vele kleuren gehad gezien de diverse lagen op het schutbord.
De oorspronkelijke kleur is helaas onbekend. (kleurcode 999 = kleur op speciaal verzoek), vermoedelijk goudkleurig.
Importdocumenten RDW vermelden echter rood als kleur (kan ook kloppen aangezien de auberginekleur daar ook onder valt), zit zelf te denken om t.z.t. de auto in de rode renault kleur Rouge Flamme te zetten.

Ik kwam deze foto uit 2002 tegen van 929V6:

by Eelco

In 2010 kreeg ik 'm voor de lens. Helaas is ie inmiddels geëxporteerd.

Of die foto echt uit 2002 is weet ik niet, ik heb een hele batch foto's op dezelfde datum gezet om die zover mogelijk achterin mijn photostream te zetten. Maar er zitten al GAIK-kentekenplaten op dus min of meer toevallig zou de datering wel ongeveer kunnen kloppen.

Een paar weken terug spotte ik nog een vrijwel identiek exemplaar, helaas in een verwaarloosde staat.

929V6 zei:
Of die foto echt uit 2002 is weet ik niet, ik heb een hele batch foto's op dezelfde datum gezet om die zover mogelijk achterin mijn photostream te zetten. Maar er zitten al GAIK-kentekenplaten op dus min of meer toevallig zou de datering wel ongeveer kunnen kloppen.

Een paar weken terug spotte ik nog een vrijwel identiek exemplaar, helaas in een verwaarloosde staat.

In eerste instantie dacht ik dat het om hetzelfde exemplaar ging. Vandaar mijn zoektocht naar die andere 323 uit 1981. :)

Mede dankzij het geweldige fotoarchief van Okke Groot heb ik weer een match.

Alphen aan den Rijn, 20 september 1986.

Okke Groot

Overveen, 19 april 2015.

Toch ben ik benieuwd hoe jullie altijd al deze prachtige foto's terugvinden (dus hoe jullie ze zoeken!) erg gaaf altijd om dit topic door te bladeren. :eek:

Flickr is hier heel handig voor. Indien een foto wordt voorzien van tags (kenteken) kun je snel zien of er meer foto´s zijn met dezelfde wagen. En de oudere foto´s is voornamelijk beeldbanken doorgaan. En dan check ik niet alle kentekens, maar als ik iets aparts tegenkom check ik even of kenteken nog bestaat. Dit kan zijn dat het een wagen is welke sowieso al een hogere overlevingskans heeft (hoewel ik redelijk wat 911´s ben tegengekomen welke niet meer bestaan) of, zoals bij deze twee, een toen al "stokoude" wagen in goede staat.

Gr Jeroen

Enige pluspunt is dat die kennelijk wel genoeg onderhoud krijgt om het vol te houden.
Of positiever, is de auto nu halverwege het proces om weer netjes te worden?

Terug
Bovenaan