Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

Weer een paar leuke oude uploads van Okke Groot die matchen met nieuwere spots van mij:

1988, Historische Zandvoort Trophy

2019, Miglia Daventria

1988, Historische Zandvoort Trophy

2017, Concours d'Elegance Paleis het Loo (nog bij dezelfde eigenaar!!)

In 30 jaar kan dan ook veel veranderen. Maar hij is overgespoten, andere uitlaat, verlaagd en andere stoelen? Of zie ik iets over het hoofd?

Ja, een nieuwe eigenaar kan hem natuurlijk prima naar eigen smaak gerestaureerd hebben in de tussentijd. Als je een Alfa Romeo een beetje gebruikt heeft hij elke 15 jaar wel een flinke restauratie nodig denk ik. (eens kijken of ik nu Alfisten op mijn dak krijg :T )

MWH zei:
Ja, een nieuwe eigenaar kan hem natuurlijk prima naar eigen smaak gerestaureerd hebben in de tussentijd. Als je een Alfa Romeo een beetje gebruikt heeft hij elke 15 jaar wel een flinke restauratie nodig denk ik. (eens kijken of ik nu Alfisten op mijn dak krijg :T )

Ach ja. Oude Franse auto is ook niet alles. (y)

Franse auto's uit die tijd hebben hetzelfde probleem inderdaad, en ik heb er geen enkele moeite mee om dat toe te geven. :)

50142574613_a9d54a8317_o.jpg

Bron www.geldersarchief.nl
Arnhem AKU jubileumfeest 1961 - Enka Harmonie en vaandelzwaaiers voor het Provinciehuis

50137601863_0c38e9465b_o.jpg

50138380577_388cb33024_o.jpg

©Ivo Groenendijk, Rotterdam, juli 2020

Het logo is van busmaatschappij Centraal Nederland, net als op de stadsbus erlangs en (gokje) de touringcar erachter. Gezien hoe nieuw die touringcar lijkt, en de laatste tenaamstelling van de HY in '89, denk ik dat de foto van grofweg halverwege de tachtiger jaren is.

Wat mooi dat die HY nog de originele kleurstelling heeft! BB is uitgegeven in februari 1981, BL in januari 1985.

Die inzittende van de touringcar lijkt wel een carnavalspak aan te hebben en de HY heeft een doek over de grille. Carnaval 1985 was op 18 februari en het was toen met temperaturen van -1 tot -10 best fris :)

BB is uitgegeven in februari 1988

Of het februari was weet ik niet, maar BB is van 1981. In 1988 begon de VB-serie.

Volgens mij reed CN niet echt in gebieden waar uitbundig carnaval gevierd wordt...

De touringcar met kenteken BL-23-ZF had datum 1e toelating 30-05-1985. Carnaval 1986 dan maar? => was ook een frisse editie.

In de jaren 80/90:

16862992255_fe71d00552_c.jpg

https://www.flickr.com/photos/46701469@N05/16862992255/in/photolist-rG8f6M

Vandaag:

50247581491_f690cf948d_c.jpg

https://www.flickr.com/photos/97202111@N03/50247581491/in/dateposted-public/

Die Fiat 124 heeft nog gewoon een geldig kenteken en staat dus niet als gesloopt te boek. Is dat normaal voor auto's die op de sloop staan?

louisz zei:
Die Fiat 124 heeft nog gewoon een geldig kenteken en staat dus niet als gesloopt te boek. Is dat normaal voor auto's die op de sloop staan?

Zou het kunnen dat die nog maar kort geleden naar de sloop is gegaan en dat het nog verwerkt moet worden bij de RDW?
Aan de andere kant: Mijn ouders hadden ooit een Mitsubishi Colt, waarvan de APK in 1998 is verlopen, maar het kenteken staat ook nog steeds als geldig geregistreerd.

Klassiekerrijder zei:
CN is in 1994 overgegaan, dus in elk geval voor dat jaar. De vrij frisse phase 1 Peugeot 305 ernaast geeft ook een indicatie.

Bedankt voor het meedenken, allen. De foto in de busremise is sowieso van vóór 1989, want toen ging de HY naar de huidige eigenaar.

Die Fiat 124 is ook nog verzekerd. Dan vermoed ik bedrijfsvoorraad: die sloperij verkoopt toevallig ook nog occasions? Om de premie gunstig te houden, loont 't soms om wat extra auto's in voorraad te hebben en dus op papier in leven te houden.

Sjon77 zei:
Dan vermoed ik bedrijfsvoorraad: die sloperij verkoopt toevallig ook nog occasions?

Ja. Sowieso belanden sommige auto's op het sloopterrein van dit bedrijf af en toe ook weer op de weg (in het geval van een Visa Chrono oa), al zal deze 124 in dat opzicht kansloos zijn.

Klassiekerrijder zei:
Veel slopers zijn stiekem liefhebbers. Vooral oldtimers of bijzondere auto's worden vaak jarenlang bewaard.

Dat geloof ik wel, na een bezoek aan rooie Ben in Amsterdam, op mijn 8e wist ik wat ik later wilde worden......maar ja soms gaat het een andere kant op;)

Deze foto uit 1986 vond ik net op Facebook.

Foto: Cees Berkheij

Dezelfde Rolls op de A12 bij Zoetermeer in 2012.

Terug
Bovenaan