Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

Stefan-V6 zei:
Die Olympia was toen waarschijnlijk al in handen van de huidige eigenaar ;)

Zeker weten, de foto is van 1987 (2e facelift Ascona C) of later en de Olympia is al sinds 1983 bij de huidige eigenaar.

Stefan-V6 zei:
Sinds 1987 volgens VWE :)

Welke VWE? ;)
image.php

Oeps.:D Feitelijk zijn het natuurlijk allebei Olympia's, die van '57 dan met toevoeging "Rekord". Vandaar de verwarring.

Nog een survivor,
Grotefoto-8XX8LYPM.jpg

Met dank aan het vele goede werk van Michiel V
Grotefoto-878B7S4R.jpg

Grotefoto-3VV3HZ4X.jpg

Prachtig autootje, staat nog te koop ook !

@D'oh,

De onderste foto is zo groot dat ik de helft van het verhaal niet kan lezen...

edit: Nu wel, merci. Dan was ie er vroeg bij! ;)

Leuk zeg! Ik ken de 16-50-TU ook al sinds de jaren negentig toen hij regelmatig aan de Schuttersgracht in IJsselstein stond geparkeerd, maar heb er helaas nooit een foto van gemaakt.

Op U-tube staat een filmpje uit 1987 waarin onder andere een Volvo 343 wordt getest.
(zie ook topic Filmpjes en TV uit de oude doos).
Grotefoto-KBPIRJE4.jpg

En die auto bestaat nog steeds !

Nog in mooie en originele staat ook, die Volvo! (y)

Hier nog een paar:

In 1992
En in 2009 (kan de foto helaas niet delen).

Rond 1996

Uitgevoerd als Dolly, in 2009

In 1967

In 2008

Nog een leuke die ik pas tegen kwam op Flickr:

Een Opel GT, zo te zien in een folder, helaas staat het bouwjaar er niet bij vermeld:

En ondertussen ziet 'ie er zo uit, foto gemaakt in maart 2013:

Leuk die GT. Wel jammer dat hij van een zeldzaam actiemodel is getransformeerd naar een voor GT begrippen standaard GT..

Oh, destijds kan natuurlijk ook nog. Maar ik dacht meer aan een recenter moment. De chromen randjes rond de ramen vallen mij met name op.

GT's kunnen verschrikkelijk slecht zijn. Ding kan dus volledig uitelkaar geweest zijn. dan zijn andere chromelijstjes ook zo gemonteerd. (oude stuk, niet meer leverbaar)

Als aan de Passat van PR74 in eens andere chromelijstjes zitten vindt ook niemand dat vreemd. Of de groene van Rush.
Die groene was origineel niet eens groen, en het was geen automaat. Toch is het dezelfde auto.

Een persfoto kan het niet zijn, gele platen bestonden immers nog niet in 1969 (ok, behalve voor defensie natuurlijk).

In de categorie bussen:

1978:

2013:

Waarschijnlijk was hij in 1978 gewoon geel net als alle andere bussen, maar is hij bij een restauratie in de wellicht oorspronkelijke grijze kleur gespoten.

Oke, misschien niet zo'n mega tijdsverschil, maar ik vond het toch leuk om deze toe te voegen:

2011
15801596550_49d607686f_c.jpg

2014
14090911347_af7170efed_c.jpg

14297658923_b94f4b26bf_c.jpg

Ik vind het toch best wel leuk dat een auto in 3 jaar zo kan veranderen. Hij ziet er nu trouwens ook nog fantastisch uit!

En ook:
822428.jpg

23529.jpg

Fraai gebouw trouwens. https://rijksmonumenten.info/layar/info.aspx?objrijksnr=46957

Met dank aan Sjoerd Wijsman

ca. 2001 te koop als project:

Anno 2013, het kenteken is nog geldig, alleen is de apk in april verlopen.

Ergens jaren '70:

februari 2013, de apk was toen helaas al enkele maanden verlopen.

Grotefoto-LVN3LAIO.jpg

Austin Healey Sebring Sprite begin jaren zestig, bij het testen van een snelheidscamera van Gatsonides.
Grotefoto-WKPNYG38.jpg

Grotefoto-D8XWVQFU.jpg

Grotefoto-FYPNTB8W.jpg

En vandaag de dag.

Terug
Bovenaan