Oldtimers op oude en nieuwe foto's.

Bedankt weer voor de leuke toevoeging junkyarddog! Ligt het nu aan mij of is dit het enige topic waarin jij af en toe wel eens wat plaatst?

Overigens, nog een leuke gevonden op Het Nederlandsche Kenteken Archief.

Een Goggomobil T300!

Nieuw:

5432169338_977002babb_z.jpg

Oud:

7340879858_42064e4457_o.jpg

Bron

Nu ik...

Oud (1986)
10-TU-35 P by Gerjan Noteboom, on Flickr

Nieuw (2013)
10-TU-35 AD by Gerjan Noteboom, on Flickr

Oud (Jaartal onbekend)
00-EU-85 I by Gerjan Noteboom, on Flickr

Nieuw (2013) - Restauratie is bezig...
00-EU-85 I by Gerjan Noteboom, on Flickr

Oud (Jaartal onbekend)
44-38-RD C by Gerjan Noteboom, on Flickr

Nieuw (2006)
44-38-RD E by Gerjan Noteboom, on Flickr

Ziet er somber uit :cry: (2010)
44-38-RD B by Gerjan Noteboom, on Flickr

Oud (1986)
44-50-RP D by Gerjan Noteboom, on Flickr

Nieuw (2009)
44-50-RP A by Gerjan Noteboom, on Flickr

Nieuw (2012 - Hij word er niet beter op, inmiddels gedemonteerd)
44-50-RP B by Gerjan Noteboom, on Flickr

Oud (Tussen 1985 en 1990)
62-FX-87 D by Gerjan Noteboom, on Flickr

Nieuw (2013)
28-16-PU by Gerjan Noteboom, on Flickr

Oud (2005)
95-YA-27 H by Gerjan Noteboom, on Flickr

Nieuw (2014 zonde...)
95-YA-27 A by Gerjan Noteboom, on Flickr

Oud (1985 - 1990)
DL-59-36 D by Gerjan Noteboom, on Flickr

Nieuw (2013) voorkant
DL-59-36 A by Gerjan Noteboom, on Flickr

Nieuw (2013) achterkant
DL-59-36 B by Gerjan Noteboom, on Flickr

Dit was het voorlopig :)

Volgens mij lag er in de 44-50-RP een Porsche 924- of 944-blok, op die eerste foto staat de auto op de tweede lustrummeeting van de Audiclub in Amsterdam en daar heb ik met de eigenaar gesproken. Ik heb toen ook -analoge- foto's van de auto genomen maar die kan ik niet vinden.

Ja, afschuwelijk. Deze auto was bij een toerrit waaraan voornamelijk Audiclubleden meededen, ik geloof niet dat ze veel aansluiting kregen. Hij viel wel op.

Leuke serie, waaraan ik nog wil toevoegen dat de restauratie van de 10-TU-35 wel bijzonder genoemd mag worden omdat zo'n auto immers in 1986 door menigeen gewoon nog als roestige oude bak werd gezien.

Degene die 'm restaureerde was dan ook voorzitter van de Audiclub. En de auto was een bijzondere Amerikaanse import met bijvoorbeeld airco, en met idioot weinig kilometers erop.

@ D'oh U r welcome, klopt ik post niet veel, soms ook op het autosloperijtopic.
Maar nu ik toch bezig ben,
Grotefoto-VJVQUMO7.jpg

Triumph Herald, ik weet niet wanneer maar zo te zien een behoorlijke tijd geleden.
Grotefoto-UYQNLSSX.jpg

Grotefoto-VWPORQZH.jpg

en een stuk recenter met dank aan W. Bregman

Triumph Herald, ik weet niet wanneer maar zo te zien een behoorlijke tijd geleden.

Gezien de moderne kleding van de mensen op de foto en het ontbreken van kopie deel 3 achter de voorruit is het volgens mij nog een redelijk recente foto, zwart-wit gemaakt om oud te lijken.

@929V6
Ik heb die foto niet zwart wit gemaakt als je daar op doelt, hij komt van de site van Michiel V.
En dan die opmerking over het ontbreken van een deel 3 achter de voorruit, ben je nu serieus of heb je er echt geen verstand van.
Kijk op hedendaagse mode heb je iig niet.

junkyarddog zei:
@929V6
Ik heb die foto niet zwart wit gemaakt als je daar op doelt, hij komt van de site van Michiel V.
En dan die opmerking over het ontbreken van een deel 3 achter de voorruit, ben je nu serieus of heb je er echt geen verstand van.
Kijk op hedendaagse mode heb je iig niet.

Kopie deel 3 zeg ik, maar ik lees nu dat dit pas in 1975 werd ingevoerd dus het kan inderdaad ook als het een oudere foto is kloppen dat deze niet aanwezig is. De kleding maakt op mij een moderne indruk maar ik zal niet zeggen dat ik er verstand van heb: het is slechts een indruk.
Maar als je de foto zoals je nu zegt van de site van Michiel V hebt gehaald twijfel ik er niet meer over dat het echt een oude foto is. Sorry hoor.

Edit: ik lees nog iets beter en zie dat deel 3 achter de voorruit werd geplaatst en kopie deel 3 thuis moest worden bewaard, enfin je begrijpt wat ik bedoel.

Klassiekerrijder zei:
Degene die 'm restaureerde was dan ook voorzitter van de Audiclub. En de auto was een bijzondere Amerikaanse import met bijvoorbeeld airco, en met idioot weinig kilometers erop.

Klopt.. de 10-TU-35 is een Amerikaanse uitvoering. De eigenaar die deze gerestaureerd heeft, heeft deze auto destijds gered van de sloop.
Zeer, zeer zeldzame uitvoering, en zeer veel speciale opties. Airco, stuurbekrachtiging, elektrische ontsteking etc..
Deze auto in deze uitvoering was destijds al zeer zeldzaam te noemen.

Klassiekerrijder zei:
Volgens mij lag er in de 44-50-RP een Porsche 924- of 944-blok, op die eerste foto staat de auto op de tweede lustrummeeting van de Audiclub in Amsterdam en daar heb ik met de eigenaar gesproken. Ik heb toen ook -analoge- foto's van de auto genomen maar die kan ik niet vinden.

Je zou mij hier een heel groot plezier mee doen als je deze foto's nog eens kunt vinden. Waarschijnlijk gaat het dan om deze auto waar menig Audi 100 C1 liefhebber het over heeft!!
Er zijn namelijk enkele mensen geweest die er een Porsche blok in hebben gebouwd, maar bijna niemand heeft het ook werkend gekregen.

G. Noot zei:
Klassiekerrijder zei:

Je zou mij hier een heel groot plezier mee doen als je deze foto's nog eens kunt vinden. Waarschijnlijk gaat het dan om deze auto waar menig Audi 100 C1 liefhebber het over heeft!!
Er zijn namelijk enkele mensen geweest die er een Porsche blok in hebben gebouwd, maar bijna niemand heeft het ook werkend gekregen.

Vandaar de opvallend brede velgen en banden. Dat maakt het wel extra spijtig dat hij zo verwaarloosd en uiteindelijk gedemonteerd is.

Die Triumph Herald is echt briljant. Mijn vader had exact dezelfde, ook in dezelfde kleur. Alleen een ander kenteken helaas. :)
De spiegels zitten tegenwoordig trouwens ook op een andere (volgens mij niet originele) plek.

Het is erg lang geleden en mijn geheugen is erg slecht, maar het was daar volgens mij de enige auto op verbrede stalen velgen en de auto met Porsche-blok was zeker weten dezelfde kleur. De eigenaar vertelde dat hij de auto over de 200 km/u had gehad.
Ik zal weer eens zoeken naar de foto's en proberen om een betaalbare scanner te vinden.

Klassiekerrijder zei:
Het is erg lang geleden en mijn geheugen is erg slecht, maar het was daar volgens mij de enige auto op verbrede stalen velgen en de auto met Porsche-blok was zeker weten dezelfde kleur. De eigenaar vertelde dat hij de auto over de 200 km/u had gehad.
Ik zal weer eens zoeken naar de foto's en proberen om een betaalbare scanner te vinden.

Als je de negatieven nog hebt, daar heb je ook goede scanners voor en die heb je soms al voor weinig.

35 euro was de goedkoopste die ik kan vinden en dat wordt 'm nu even niet. Ik heb meer te scannen waarvan ik de negatieven niet kan vinden, dus ik zal bij de kringloop zoeken naar een behoorlijke gebruikte scanner.

Toevallig dat ik daar van de week nog even naar keek op Marktplaats... Stond er een op voor 5 Euro.. zelfde apparaat heb ik hier ook..
Gewoon een standaard scanner...

Al sinds 1961 van de huidige eigenaar:eek:

Overigens zou het best eens een origineel Nederlands exemplaar kunnen zijn, waarvan met het overgaan van provinciaal naar landelijk kenteken ook meteen de eerste toelating gewijzigd is.

Dyane 6 in 1989:

En dezelfde in 2007:

Gezien de laatste tenaamstelling van 2002 denk ik dat er hij er nu nog steeds zo netjes uitziet.

Mijn Consul, jaartal onbekend, maar zo`n 15-20 jaar terug:

IMG_1833992966836321_zpsffc7bb50.jpeg

Toen in 2008

ConsulKombiOud3_zpsc93bd9d9.jpg

En nu word ie weer in ere hersteld, dus voorlopig nog zo:

IMG-20141018-WA0018_zps6ec05c6a.jpg

Heel mooi michiel!!!(y)
Een oude foto van je eigen auto hebben/vinden is natuurlijk top.

Ik ben wel benieuwd naar het verhaal achter die Trans. Heeft de Rijkspostspaarbank die speciaal laten importeren en zijn er meerdere van geweest?

Heel erg gaaf! (y) Stiekem wel jammer dat er raampjes in zijn gezaagd.
Ik hoop komend jaar ook nog wat oude foto's van mijn Kadett te kunnen krijgen.

Klassiekerrijder zei:
35 euro was de goedkoopste die ik kan vinden en dat wordt 'm nu even niet. Ik heb meer te scannen waarvan ik de negatieven niet kan vinden, dus ik zal bij de kringloop zoeken naar een behoorlijke gebruikte scanner.
Zoek je gewoon een scanner om foto's in te scannen? Ik zal eens kijken of hier of bij m'n ouders nog iets ligt!

Ik zoek inderdaad een gewone fotoscanner. Er liggen hier fotomappen met honderden foto's van auto's gemaakt tussen 1983 en 1997, en wat er op de achtergrond staat is inmiddels vaak ook erg leuk...
Ik had een oude HP gekocht en daarbij nieuwe drivers gedownload maar ik krijg 'm niet aan de praat. :(

Wat ik denk is dat ze mijn Trans goedkoop hebben kunnen aanschaffen. Hij was immers toen al giroblauw. Scheelde weer spuitkosten. Daarnaast is het kenteken van begin 1986, terwijl hij pas in 1987 is geregistreerd. De auto zelf is in 1985 gebouwd, en vermoedelijk met een paar Seat Panda broertjes naar NL gekomen, maar door wie dat gedaan is, is onbekend... De auto was dus bepaald dus een winkeldochter.

Wat betreft de raampjes, tsja, jammer is het een beetje, maar het zijn wel goed passende exemplaren uit vermoedelijk een Terra. Voordeel ervan is dat ik er nu een campertje van heb kunnen maken. Anders was het wel erg donker geweest...

Klassiekerrijder zei:
Ik zoek inderdaad een gewone fotoscanner. Er liggen hier fotomappen met honderden foto's van auto's gemaakt tussen 1983 en 1997, en wat er op de achtergrond staat is inmiddels vaak ook erg leuk...
Ik had een oude HP gekocht en daarbij nieuwe drivers gedownload maar ik krijg 'm niet aan de praat. :(

Kan je wel helpen om de scanner te installeren? Wat lukt er niet?
Mag ook wel via PB hoor.

Vermoedelijk een issue met de EPROM, dit type is te oud om gebruikt te worden met de nieuwe software. Ik zal eens kijken of het lukt met een ouwe XP-laptop.

Zowel de foto's als de negatieven van de Audi 100 kan ik overigens niet vinden.

EPROM? Denk dat je de driver bedoelt die te oud is... maar bijna alle drivers zijn wel werkend te krijgen, vergt wat aanpassingen in de drivers daarvoor....
Ergens staat in het .inf bestand dat deze tot bepaalde windows versie gaat... gewoon aanpassen en installeren en opgelost. :LOL:

Zal niet de eerste driver zijn die ik niet werkend krijg :D

We gaan extreem offtopic, maar ik weet best wat van computers. Ik heb van de HP-site de nieuwste software gedownload en geïnstalleerd maar de scanner geeft geen previews (wit beeld op de scannerruit) en dus ook geen scans. De software werkt verder correct maar de scanner wordt niet goed aangestuurd, dus blijkbaar is deze scanner te oud voor de nieuwe software.

Nogmaals: ik ga het proberen met bij de scanner geleverde software op de XP-computer, dan weet ik meteen wat er loos is.

Terug
Bovenaan