Opel Ampera-e / Chevrolet Bolt | Facelift 2026

BrightLease geeft een leasetarief af van €1395 per maand, voor een 12 maands contract en een indicatie fiscale waarde van €47450. Dat lijkt me een stuk hoger dan de verwachtingen en hopelijk is het een foutje in hun systeem: https://www.brightlease.nl/flexibel/ampera131004110351

Voor slechts een 1-jaars contract is dat tarief toch logisch, of zie ik dat verkeerd? Normaal lease je toch voor bijv. 4 jaar?

Ik kon bij BrightLease geen andere termijn kiezen, maar de fiscale waarde vind ik toch ook wel aan de ruime kant.

Edit: als ik ter vergelijking een e-Golf kies bij Multilease, dan is een 4 jaar contract €633, diezelfde auto op 12 maanden is dan €1181. Analoog hieraan zou een Ampera-e op 4 jaar ongeveer op €725 moeten uitkomen, maar dit is geen waterdichte calculatie.

Opel Ampera-e: al na 30 minuten laden 150 kilometer actieradius
Maximale actieradius van meer dan 500 kilometer (volgens NEDC)

Breda – Potentiële kopers van een elektrische auto hikken vaak aan tegen een beperkte actieradius. De Opel Ampera-e, die afgelopen maand is gepresenteerd op de Autosalon van Parijs, neemt die zorg voor een belangrijk deel weg met een bereik van meer dan 500 kilometer met een volle batterij (gemeten volgens New European Driving Cycle, NEDC). Ook het laden vormt een beletsel voor kopers. De Ampera-e biedt echter al tot 150 kilometer extra range na 30 minuten aan een snellader van 50 kW (volgens voorlopige NEDC-testmethodiek).

Het aantal snelladers zal in korte tijd flink toenemen. In Nederland zijn er inmiddels vijftig snellaadstations (Fastned) operationeel. Het Duitse ministerie van Transport en Digitale Infrastructuur heeft de bouw van 400 snellaadstations aangekondigd, die voor eind 2017 zullen verrijzen bij “Tank und Rast” stations. Daarnaast heeft de Duitse regering een investering van 300 miljoen euro in het vooruitzicht gesteld voor het ontwikkelen van de benodigde infrastructuur om tot aan 2020 nog eens 5.000 snellaadstations en 10.000 normale laadstations te realiseren. Die komen onder meer bij tankstations, supermarkten, sportcenters, treinstations, deelautoplekken, luchthavens en expocenters. Dat betekent aanzienlijk meer laadvoorzieningen.

Vooruitlopend op de Europese introductie van de Ampera-e in het voorjaar van 2017 heeft Opel besloten om bij het hoofdkwartier in Rüsselsheim een DC-snellader van 50 kW te plaatsen en een AC-snellader van 22 kW.

“De Ampera-e kan mensen over de streep trekken die nog niet eerder een elektrische auto hebben overwogen”, stelt Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO van Opel. “Dankzij de sensationeel grote actieradius is de Ampera-e meerdere dagen te gebruiken voordat hij weer aan de lader moet.” Pam Fletcher, Executive Chief Engineer van de Ampera-e, voegt toe: “Ik had al het genoegen om enkele maanden met de auto te rijden. Mijn ervaring is dat veel gebruikers hem maar een of twee keer per week hoeven op te laden.”

Laden is mogelijk op alle publieke AC-laadstations in heel Europa met een snelheid van 3,6 kW of 7,2 kW per uur. Ook laden op een normaal stopcontact met 2,3 kW per uur behoort tot de mogelijkheden.

De Ampera-e biedt naast zijn grote bereik en het laadgemak ook nog eens een flinke dosis sportief rijplezier. De 150 kW/204 pk en 360 Nm sterke elektromotor levert een pittige acceleratie en voldoende souplesse bij het rijden op de snelweg. In 3,2 seconden bereikt hij vanuit stilstand 50 km/uur. Doordat het krachtige batterijpakket is geïntegreerd in de bodemplaat is er in de Ampera-e genoeg plek voor vijf inzittenden en bagage. Daarnaast is de connectiviteit buitengewoon goed dankzij Opel OnStar en smartphone-koppeling.

Bron: OpelNL

Frank1966 zei:
BrightLease geeft een leasetarief af van €1395 per maand, voor een 12 maands contract en een indicatie fiscale waarde van €47450. Dat lijkt me een stuk hoger dan de verwachtingen en hopelijk is het een foutje in hun systeem: https://www.brightlease.nl/flexibel/ampera131004110351

Er zijn toch nog geen prijslijsten van de nieuwe Opel Ampera-e?
Dan kan een leasemaatschappij er ook nog niet mee rekenen..

Kortom, gezien de fiscale waarde én de afbeelding van de auto.. is het getoonde leasetarief gebaseerd op de huidige PHEV-Ampera.

Durashift zei:
Frank1966 zei:

Kortom, gezien de fiscale waarde én de afbeelding van de auto.. is het getoonde leasetarief gebaseerd op de huidige PHEV-Ampera.

maar die is al een jaar niet meer leverbaar, en de laatst bekende nieuwprijs was 35k.

Carfanatic zei:
Durashift zei:
Frank1966 zei:

maar die is al een jaar niet meer leverbaar, en de laatst bekende nieuwprijs was 35k.

Ja, dat is ook weer waar..

Zou best een 2e hands kunnen zijn.. die nog een jaartje mee kan.

Edit: het staat er zelfs bij: "Auto's van recent bouwjaar"

Tsja, dan blijft er echt geen enkele reden om een Ampera-e te kiezen, ipv een Zoé R40...

Volgens informatie van Leaseplan kan er ná de autoshow in Genève (maart 2017) in Nederland besteld worden. De berichten hierboven zeggen dat we in Nederland als tweede aan de beurt zijn en Noorwegen begint vandaag met bestellingen.

Volgens de Noorse prijslijst uitgerust met een 7,2 kW lader. En ik zie nergens (een optie voor) een snellaadmogelijkheid. Dat zou een megablunder zijn, maar ongetwijfeld zijn er mensen die weten hoe het zit?

Real life picture;

C36LDXtWAAA6vjX.jpg

ben benieuwd wanneer we de eerste exemplaren met NL kenteken kunnen verwachten

Eerst Noorwegen, dan Nederland; Opel let goed op waar de elektrische auto het meest gestimuleerd wordt :)

Maar goed, er wordt al een tijd gespeculeerd dat deze Ampera-e vanaf 39k in de prijslijst zal komen te staan. Beetje aangekleed 44k? Best geld. Maar goed, als je dan 4 jaar lang maar 4% bijtelling betaalt dan is keuze toch vrij snel gemaakt, lijkt mij? Ik neem aan dat deze kar op een hoger niveau zal staan dan de Clio.

Net zoals die chroom-strepen bij het logo, motorkapnaad, rare slinger in de koplamp en die letters naar de zijramen toe. Die hele auto is een designbreker...

Simini zei:
Grappig dat de cataloguswaarde van het kenteken op EUR 100.000 staat! (y)

De auto is op kenteken gezet voordat de prijs bekend was. Waarschijnlijk gaat deze alleen voor proefritten gebruikt worden, dus dan zijn die gegevens niet zo van belang.

Tijdens de uitreiking van de Plus X Awards 2017 zijn de nieuwe volledig elektrische Opel Ampera-e en de Insignia Grand Sport overladen met onderscheidingen. De internationale jury van Europa’s grootste technologiecompetitie was zelfs zó onder de indruk van de Ampera-e dat de volledig elektrische auto werd bekroond tot ‘Best Product of 2017’.

De nieuwe Ampera-e won (natuurlijk) de voor dit model belangrijkste categorie: ‘Ecologie’. Beide Opel modellen wonnen verder de categorieën ‘High Quality’, ‘Design’ en ‘Functionality’. Opel won bij eerdere Plus X Awards al diverse keren de titel ‘Most Innovative Brand’. “Alleen producten die synoniem zijn voor trendsettende innovatie ontvangen een Plus X Award. We zijn daarom heel trots dat onze modellen regelmatig worden onderscheiden. Dit toont ook aan dat we aan een automobiele toekomst werken waarvan onze klanten kunnen profiteren. Onze nieuwe Ampera-e is daarvan een perfect voorbeeld”, zegt Jürgen Keller, verkoopdirecteur bij Opel.

De nieuwe Opel Ampera-e pakte om diverse redenen de titel ‘Best Product of 2017’. Hij maakt indruk met een ongeëvenaarde actieradius van meer dan 520 kilometer volgens de New European Driving Cycle (NEDC) op een enkele lading van de 60 kWh lithium/ion batterij. Dat komt neer op minstens 30 procent meer range dan zijn naaste rivalen. De Ampera-e biedt ook aansprekende prestaties dankzij de 204 pk sterke elektromotor. De Opel biedt hiermee een acceleratiekracht die tot enkele jaren geleden een sportauto niet zou hebben misstaan, maar is tegelijkertijd erg praktisch. In de 4,17 meter lange Ampera-e is plaats voor 5 personen en de bagageruimte meet 381 liter, of 1.271 liter met de achterbank neergeklapt.

De nieuwe Insignia Grand Sport maakte indruk op de Plus X Award jury met de combinatie van dynamische elegantie, praktisch gebruiksgemak en hoge kwaliteit. De nieuwkomer biedt innovatieve technologieën, zoals IntelliLux LED matrixverlichting, vierwielaandrijving met torque vectoring, diverse rij hulpsystemen en voorruitprojectie. De Insignia is ook leverbaar met Opel OnStar, de persoonlijke internet & serviceassistent. Dat systeem heeft een aantal nieuwe functies, zoals het boeken van een hotelkamer en het reserveren van een parkeerplaats.

Frank1966 zei:
Simini zei:
Grappig dat de cataloguswaarde van het kenteken op EUR 100.000 staat! (y)

De auto is op kenteken gezet voordat de prijs bekend was. Waarschijnlijk gaat deze alleen voor proefritten gebruikt worden, dus dan zijn die gegevens niet zo van belang.

Denk je?

Ja, de eerst komende, pak 'm beet, 12 - 18 maanden wel ja.. daarna zal er toch wel een koper voor gevonden (moeten) worden..
Hetzij een particulier, hetzij een zakelijk rijder (privé rijdend).. dan is de fiscale waarde toch wel een ding..

Nu is het wel zo dat de waarde van het accupakket bij de fiscale waarde wordt geteld (indien het geen koop betreft).. maar een ton in euro's is wel wat veel ja..

Helaas... "Opel kann sein E-Auto Ampera nicht liefern"
Bron: https://www.faz.net/aktuell/technik-motor/auto-verkehr/opel-kann-e-auto-ampera-nicht-liefern-15012448.html

Dus dit: "[size=x-small]De internationale jury van Europa’s grootste technologiecompetitie was zelfs zó onder de indruk van de Ampera-e dat de volledig elektrische auto werd bekroond tot[/size] ‘Best Product of 2017’." kan al worden geleverd in 2018 of 19 of ...?

Geen beste beurt, Opel...

Voor Nederland zouden er nu 350 exemplaren beschikbaar zijn, voor Duitsland nog wat minder. Opel bepaalt zelf welke klanten eerst beleverd gaan worden; alle andere bestellingen worden vervolgens ingepland, met een verwachte leverdatum (momenteel) van ca. 11 maanden. Als er meer bestellingen komen, kan dat uiteraard oplopen, maar als het opschalen van productiecapaciteit harder gaat dan het volstromen van de orderportefeuille, dan neemt de levertijd nog af.

Jazzik zei:
Helaas... "Opel kann sein E-Auto Ampera nicht liefern"
Bron: https://www.faz.net/aktuell/technik-motor/auto-verkehr/opel-kann-e-auto-ampera-nicht-liefern-15012448.html

Dus dit: "[size=x-small]De internationale jury van Europa’s grootste technologiecompetitie was zelfs zó onder de indruk van de Ampera-e dat de volledig elektrische auto werd bekroond tot[/size] ‘Best Product of 2017’." kan al worden geleverd in 2018 of 19 of ...?

Geen beste beurt, Opel...

Opel kan hier helaas niet veel aan doen, daarvoor moet je bij GM zijn.

Jammer, GM/Opel had met de Ampera-e een flink deel van de elektrische markt in Europa kunnen veroveren, maar het is weer eens laks. Wat dat betreft kan de overname door Peugeot-Citroën een zege zijn voor Opel. Nu is de Ampera-e wel een goede auto, maar afgezien van de actieradius zijn een Ioniq en e-Golf beter. Volgend jaar komt Hyundai met een update van de Ioniq, die dan een 60% langere actieradius krijgt, tegen die tijd heeft Nissan de nieuwe Leaf bij de dealer staan. Op deze manier ziet de toekomst voor de Ampera-e er lang niet zo zonnig uit als voorheen het geval leek te zijn.

Ik heb gisteren navraag gedaan bij Opel dealer in Utrecht.
Nu bestellen is levering in februari 2019 (tweeduizendnegentien..).

Wat een gemiste kans.
Wie gaat er anderhalf jaar wachten op een auto ? .. Lijkt wel Oost Duitsland in de jaren '70 / '80, waar je 3 jaar op de wachtlijst stond voor een Trabantje.
Als ik Opel NL, zou ik de Ampera-E niet meer eens aanbieden, zo verlies je alleen maar klanten.

Het beeld dat de Ampera-E en de Volt slechts een marketing EV is lijkt zo bevestigd te worden. Ik ben benieuwd wat de daadwerkelijke reden is. Lijdt men te veel verlies op de Ampera-E of hebben ze problemen met de toeleverancier die de accupakketten niet kan leveren?

Ik vindt de Amper-E overigens behoorlijk tegenvallen als je deze vergelijkt met de next-gen EV's zoals de Model 3, de Leaf II en de Ioniq die ook met een groter accupakket leverbaar wordt.

Vandaar de bestickering op de Zoé tijdens de 'Mondial de l'Automobile', waar Opel de Ampera-e voorstelde, met '400km. Maintenant'.

Marketing is leuk, maar op de markt brengen is een tweede...

Ik vermoed dat de overname van Opel door PSA roet in het eten heeft gegooid. Wellicht is het voor beide partijen nu niet meer zo lucratief. Het afblazen van de nieuwe Corsa in de huidige vorm met GM-techniek is een veeg teken. Er worden wel elke maand een kleine 2.000 Chevrolet Bolts verkocht in de VS, ik heb niets vernomen over leveringsproblemen met die auto. Met de Ampera-e zal het niet meer goed komen denk ik. Straks zijn er allerlei aantrekkelijke alternatieven en is het competitieve voordeel van de Opel, de actieradius, verdwenen.

Jammer, gemiste kans maar als GM (weer eens) niet wil meewerken doe je er niets aan.

Opel en PSA moeten gewoon lekker gaan werken aan een eigen EV.

LM. zei:
Jammer, gemiste kans maar als GM (weer eens) niet wil meewerken doe je er niets aan.

Van wie is de techniek nu eigenlijk? De Amper-E is nog gebouwd onder de vlag van GM. Ik denk niet dat PSA straks van deze techniek gebruik mag maken. Spijtig want PSA heeft een gigantische achterstand als het gaat om (PH)EV aandrijflijnen.

Wat dat betreft zijn de Europese fabrikanten enorm conservatief.

^ De techniek is van GM, maar we weten niet in hoeverre Opel-ingenieurs betrokken zijn geweest bij de ontwikkeling. Zo moeilijk moet het niet zijn om een elektrische auto te ontwikkelen denk ik dan, als zelfs de Amerikanen het de Chinezen het kunnen.

Bird Nerd zei:
Dan gaan we dat gedrocht gelukkig weinig zien

Als je het een gedrocht vindt waarom neem je de moeite om uberhaupt te reageren?

Dat de verkoop niet echt op gang komt zie je ook aan de afleveringen. TM juli zijn er 32 geleverd. Alleen voor de dealers denk ik.
Zit niet in de deal met Peugeot vrees ik.

revolution-nl zei:
LM. zei:

Van wie is de techniek nu eigenlijk? De Amper-E is nog gebouwd onder de vlag van GM. Ik denk niet dat PSA straks van deze techniek gebruik mag maken. Spijtig want PSA heeft een gigantische achterstand als het gaat om (PH)EV aandrijflijnen.

Wat dat betreft zijn de Europese fabrikanten enorm conservatief.

PSA is alleen maar een verkoopkanaal voor deze auto, die bij GM gebouwd wordt. Ze spelen alleen maar voor doorgeefluik.
Renault-Nissan hebben al relatief lang EV’s dus met sommige Europese fabrikanten valt het wat dat betref wel mee. Denk ook aan BMW met de I3.
Die heeft vooral ook een heel vooruitstrevende koets. Daar kan zelfs Tesla nog van leren.:p

Zojuist melding gekregen van de leasemaatschappij dat mijn Ampera-e (Launch Executive Edition) over 2 weken wordt afgeleverd. Dat is toch een paar maanden eerder dan verwacht.

Frank1966 zei:
Zojuist melding gekregen van de leasemaatschappij dat mijn Ampera-e (Launch Executive Edition) over 2 weken wordt afgeleverd. Dat is toch een paar maanden eerder dan verwacht.

(y)

Hopelijk komt de levering nu een beetje op gang!

Terug
Bovenaan