Opel Ampera-e / Chevrolet Bolt | Facelift 2026

Begin mei. Op 11 mei is de bestelling door de leasemaatschappij bevestigd.

Da's wat later als normaal, maar in ieder geval vele malen beter dan 14-16 maanden...
Prijs je gelukkig zou ik zeggen.. en veel plezier met je Ampera-E !! :)

Hij is vandaag afgeleverd. Met 2 km gebruikservaring (niets dus): rijdt uitstekend!

mbifex.jpg

4gm1r6.jpg

10x66iu.jpg

Sorry maar ik vind die kont echt zo onwijs lelijk. Hopelijk heb je er wel veel plezier van natuurlijk!

Gefeliciteerd! Leuke innovatieve auto waar je mee voor kan komen rijden.

Ik ben zeer benieuwd naar de praktijkervaring en de actieradius die je haalt in de zomer/winter.
Je ziet wel duidelijk dat GM bespaart heeft op het interieur om de aandrijflijn en accupakket te bekostigen.

Over smaak valt niet te twisten. De Ampera-E komt op de meeste foto's niet zo goed over, maar in de praktijk krijg ik nu alleen positieve reacties. Zag 'm als Bolt voor het eerst in Amerika (toen had ik 'm overigens al besteld) en vond 'm opvallend ruim en prettig zitten. Heb nu wat meer mee gereden en rijdt erg fijn, stuurt direct en strak en is snel.

Ik vind die kont wel geinig eigenlijk. Sowieso wel een fris autootje waarvan ik me kan voorstellen dat 'ie veel mensen aanspreekt. Zelf zou ik er niet voor kiezen, ik vind het nog teveel een compromis. Dat interieur toont inderdaad aan dat batterijen kennelijk nog steeds heel duur zijn, maar evengoed zie ik bijvoorbeeld bij een Tesla de aanschafprijs ook niet terug in de interieurkwaliteit. Dus ik vrees dat dat bij veel EV's sowieso nog even een punt van bezuiniging zal zijn.

Het had best wel een kandidaat voor me kunnen zijn, maar die levertijden slaan natuurlijk helemaal nergens op...

Leuk dat de auto op de inrit staat, jammer dat Opel NL niks kan vertellen over levertijden.
Daarnaast erg jammer dat USP's van Opel, zoals LED matrix en AGR stoelen niet op de ampera te leveren zijn.

Astra F zei:
Leuk dat de auto op de inrit staat, jammer dat Opel NL niks kan vertellen over levertijden.
Daarnaast erg jammer dat USP's van Opel, zoals LED matrix en AGR stoelen niet op de ampera te leveren zijn.

Het is ook de 'kleine' Ampera-'e' formaatje B+ segment. Nieuwe Ampera zal die goodies vast wel hebben.

KadettRT zei:
Astra F zei:

Het is ook de 'kleine' Ampera-'e' formaatje B+ segment. Nieuwe Ampera zal die goodies vast wel hebben.
Welke "nieuwe" Ampera??

Vanaf 34 mille:
De voordeligste versie kost nu 34 mille. Dat betekent een prijsverlaging van maar liefst tien mille. Om hoeveel exemplaren het gaat, communiceert Opel niet. “De voorraad is beperkt,” luidt de reactie van het hoofdkantoor. De importeur positioneert de Ampera-E op het prijsniveau van de Corsa-e. Volgens de importeur spreken de twee een eigen doelgroep aan, zodat van kannibalisme geen sprake zou zijn.

Lijkt me een koopje nu.
Was al geen verkeerd aanbod ( zeker kijkend naar de range ) maar voor deze centen zullen de laatste exemplaren heel hard gaan lijkt me.
Even snel gekeken op opel.nl en lijkt me dat er meer dan voldoende op voorraad staan.
Overigens logisch gevolg van de overname, PSA wil logischerwijs z.s.m. van de GM modellen af ( met uitzondering van de "Duitse" modellen Astra en Insignia )

Bizarre prijsverlaging. Was ook wel nodig. Ik zou voor hetzelfde geld toch voor de modernere Corsa gaan.

Echt een koopje (relatief gezien) nu inderdaad! Flinke actieradius en voldoende binnenruimte. Nu zeker een aantrekkelijk alternatief voor de elektrische Kona en Niro. Laat ook zien dat er niet zoveel innovatiefs meer aan de Volkswagen ID.3 is, die wel alle aandacht van de pers krijgt, maar nog even op zich laat wachten. Valt ook Opel te verwijten kun je zeggen, maar door de overname van Opel door PSA was het merk toch al niet meer gemotiveerd om de Ampera-e met verlies te verkopen.

^^^ kennelijk wel, met deze prijsverlaging zal het verlies niet minder worden, lijkt mij. ;)

Het lijkt mij wel 'zuur' voor de (beperkte?) kopers die eind vorig jaar toch voor de Ampera hebben gekozen ivm 4% bijtelling..

Misschien stappen er nog wel Niro 'bestellers' over die hun Kia niet op tijd voor de 4% regeling hebben gekregen (en er onderuit kunnen op één of andere manier) en dan met de Ampera tegen 8% bijtelling toch fiscaal voordeliger uit zijn? (en de nadelen dan maar voor lief nemen..?)

Durashift zei:
Het lijkt mij wel 'zuur' voor de (beperkte?) kopers die eind vorig jaar toch voor de Ampera hebben gekozen ivm 4% bijtelling..

Inderdaad en als ze de prijs vorig jaar al verlaagd hadden hadden ze misschien de hele produktievoorraad kunnen verkopen.

De prijs is verder verlaagd: reeds geregistreerde Ampera-e's zijn nu al voor net boven de 30.000 euro te vinden (inclusief BTW). Beetje verwarrend dat zelfs op opel.nl bij veel exemplaren het bedrag exclusief BTW wordt vermeld.

Dus, voor het bedrag van een elektrische Corsa kan je nu al een Ampera-e rijden.. (direct, op die Corsa zal je wel ff moeten wachten)..

Ik zag er van de week nog eentje, met een H kenteken, dus aannemelijk zo'n voorraad model. Ik blijf het wel een prima uitziend model vinden, eigenlijk.

The first Chevrolet Bolt rolled off the production line late in 2016, introducing buyers to the American brand's first mass-market EV (not counting the limited-production EV1 from the early '90s). Now, following five years of Bolt sales, Chevy has totally revamped the beloved EV for 2021 – and it now comes in two sizes.

The 2022 Chevy Bolt EV and Bolt EUV (the slightly larger model) debuted today with more modern looks, updated interiors, and up to 259 miles (416 kilometers) of range in the standard model. The 2021 Bolt EV, as mentioned, is the entry point into the nameplate. Essentially a refreshed version of the previous model, the compact crossover features an aggressive front-end design with slim daytime running lights and turn signal indicators located high on the fender, with headlights located just below that. The upper portion of the hexagonal grille, meanwhile, gets a new body-colored accent instead of the black plastic found on the predecessor.

Mechanically, nothing changes on this new Bolt. The same 65.0-kilowatt-hour battery pack carries over with 200 horsepower (150 kilowatts), 266 pound-feet (360 newton-meters), and up to 259 miles of range. Unfortunately, the company has no plans to move the Bolt onto GM's new Ultium platform. The good news is, DC fast charging is standard on both models, delivering up to 100 miles (161 km) of range in just 30 minutes, and a new cord with an interchangeable plug allows you to charge at both 120 and 240 volts, which comes standard on the EUV and is optional on the smaller EV.

Huidig
2017-chevrolet-bolt-first-drive.jpg

Facelift
2022-chevrolet-bolt-ev-exterior.jpg

2022-chevrolet-bolt-ev-interior.jpg

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/487777/2022-chevrolet-bolt-ev-euv-specs/

Ik weet niet zo goed wat ik met dit model moet. Had eigenlijk een nieuw topic voor maar is eigenlijk gewoon een verlengde versie van de bestaande Bolt die gefacelift is. Toch maar in één topic dan...?

The Bolt EUV is a brand-new variant of the electric crossover for 2022, and although it looks very similar to the smaller Bolt EV, this version is actually 6.0 inches longer with a wheelbase that’s just over 3.0 inches longer than the traditional model. However, that newfound length only translates to a slightly roomier second row. The EUV gets 39.1 inches of rear legroom versus the Bolt EV’s 36.0 inches – otherwise, the two are almost identical in terms of passenger and cargo volume, with slight variations here and there.

Technically speaking, the EUV has all of the same specs as the Bolt EV, too: a 65.0-kilowatt-hour lithium-ion battery pack, DC fast charging capabilities, and a cord with an interchangeable plug that allows it to charge on both 120- and 240-volt outlets. But due to its larger size and heavier curb weight (3,679 pounds), the EUV returns a slightly reduced 250 miles of range.

2022-chevrolet-bolt-euv-interior.jpg

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/487777/2022-chevrolet-bolt-ev-euv-specs/

De Bolt EUV deelt dan weer veel met de Buick Velite 7 o_O https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5943970

Prima opfrisbeurt voor de gewone Bolt, al oogt de neus een beetje onaf. Ik meen dat de stroomlijn van de Bolt/Ampera-e niet deugde, ik ben benieuwd of de nieuwe neus en wijzigingen aan het dak voor verbetering hebben gezorgd. De Bolt EUV vind ik dan weer niks. Je kunt goed zien dat de ontwerpers op basis van de gewone Bolt een crossover moesten ontwikkelen en daarbij niet al teveel vrijheid hadden, omdat het platform identiek is. De proporties vind ik een beetje oubollig en ik zie de meerwaarde ten opzichte van de Bolt niet zo. Het is een wat onbestemd model geworden. Volgens mij had GM beter de Menlo geschikt kunnen maken voor de Amerikanen met een mooier interieur. In principe zijn dit nog steeds prima elektrische auto's, maar alles hangt wel af van de prijzen. Er zijn elektrische auto's die verder komen, die een aantrekkelijkere verpakking hebben en die groter zijn, ook in de VS en ook of juist van Amerikaanse makelij.

Ik vind de EUV juist veel geslaagder. Oogt imo moderner en strakker. Juist de Bolt vond ik altijd maar lelijk met die knik van de raampartij na de A-stijl en dat rare uitsteeksel van de achterlampen. Ze hadden beter de FL kunnen overslaan en gewoon de ruimere EUV als 'nieuwe' Bolt kunnen introduceren.

Bolt EV begint bij $31,995 ($5,500 goedkoper dan voorheen)
Bolt EUV begint bij $33,995, luxe Launch Edition voor $43,495

(prices include destination charges, but excludes possible state, local and utility incentives). Voor die prijs heb je ook een Model 3, vind ik toch ff wat eer auto.

C6xzVXP.jpg

jKHTjHL.jpg

QmDYEnf.jpg

Rijimpressie en meer foto's: https://www.carscoops.com/2021/03/driven-the-2022-chevrolet-bolt-euv-is-an-electric-super-cruiser/ Nog een rijimpressie (minder positief): https://www.motor1.com/reviews/491196/2022-chevrolet-bolt-euv-first-drive/

bolts-banned.jpg

"Parking Facilities Are Still Banning Chevy Bolts Due To Fire Risk
GM recommends that electric Bolts be parked outside until they are fixed, but it seems some parking garages are making sure of it. "

https://insideevs.com/news/543282/parking-lots-ban-chevy-bolts/

Terug
Bovenaan