Opel Corsa / electric | Nieuw: GSE

Prijzen

1.2 75 € 16.999
1.2 75 Edition € 17.999
1.2T 100 € ?
1.2T 100 aut. € ?
1.2T 100 Edition € ?
1.2T 100 aut. Edition € ?
1.2T 100 Elegance € 21.199
1.2T 100 aut. Elegance € ?
1.2T 100 GS Line € 21.299
1.2T 100 aut. GS Line € ?
1.2T 130 aut. € ?
1.2T 130 aut. Edition € ?
1.2T 130 aut. Elegance € ?
1.2T 130 aut. GS Line € ?
1.5 CDTi € ?
1.5 CDTi Edition € ?
e Launch Edition € 34.999

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/opel-hangt-prijskaartje-aan-corsa/
Vaag en onduidelijk bericht, want de overige prijzen zijn er niet uit te halen. Ook andere bronnen melden die niet en op de Opel-site kan ik ze ook niet vinden.

In Duitsland is nu de complete configurator van de Corsa online.

De 130 pk sterke versie met 8-traps Automaat als GS-line uitvoering begint daar bij 23.340,00
( 0-100 in 8,7 seconden, top van 208 km per uur )

Lederen bekleding + 1.500
Zwart dak + 330
17" + 400
Zichtpakket + 170
Intellilux Matrixlicht + 600
Keyless open&start + 425 ( verplicht wanneer je 10" uitgebreide navi wilt, beetje jammer )
10" Navi Pro + 1.000
Draadloos laden telefoon + 135
Automatische airco + 310
Getinte ramen + 200

Totaal Euro 28.275,00

image.gen

image.gen

image.gen

De 100 pk sterke versie met handbak als Elegance uitvoering begint daar bij 20.025,00
( 0-100 in 9,9 seconden, top van 188 km per uur )

Met verder geen opties allen kleur rood ( + 495 ), zwart dak ( + 330 ) en 17" ( + 300 )
Totaal 20.655
Ziet er al best dik uit zo.

image.gen

image.gen

image.gen

Heb nog even met de hand op de knip 1 samengesteld.

De 1.2 met 100 pk en handbak, als GS line, Euro 19.880,00

Farbe: Quarz Silber (Metallic) € 495,00
IntelliLux LED® Matrix Licht € 600,00
Dach in Schwarz € 330,00
Klimatisierungsautomatik € 310,00
Sicht-Ausstattung € 170,00
Solar Protect®-Wärmeschutzverglasung im Fond, stark getönt € 200,00
17''-Leichtmetallräder (4-Doppelspeichen) in Schwarz, 7 J x 17 € 300,00
Mittelarmlehne mit Ablagefach, vorn € 100,00
Parkbremse, elektrisch € 100,00

Opties € 2.110,00

Totaal € 22.845,00

Staat er toch best een dik ding met mooie opties naar mijn idee. :D

image.gen

image.gen

image.gen

Benieuwd hoe de volledige Nederlandse prijslijst eruit ziet.
Als ik de basisprijs van deze 1.2 GS line vergelijk met de Nederlandse prijs is dat verschil ongeveer 1.000 Euro ( 20k versus 21k ).

De Nederlandse configurator is nu ook werkend. Daarmee wordt ook de prijslijst duidelijk:

1.2 75 € 16.999
1.2 75 Edition € 17.999
1.2T 100 Edition € 19.199
1.2T 100 aut. Edition € 21.698
1.2T 100 Elegance € 21.199
1.2T 100 aut. Elegance € 23.199
1.2T 100 GS Line € 21.299
1.2T 100 aut. GS Line € 23.299
1.2T 130 aut. GS Line € 24.649
1.5 CDTi Edition € 22.499
1.5 CDTi Elegance € 24.499
1.5 CDTi GS Line € 24.599
e Edition € 30.999
e Launch Edition € 34.999

Kom voor een voor mij mooie configuratie van de 130 pk Automaat versie van de GS Line uit op een 28.500 Euro.

Moet maar snel een duotest komen tussen Corsa en Peu 208, zodat ook uitrustingsniveaus en prijzen kunnen worden vergeleken.

straatos zei:
Moet maar snel een duotest komen tussen Corsa en Peu 208, zodat ook uitrustingsniveaus en prijzen kunnen worden vergeleken.

Tot nu toe is de e-208 wel behoorlijk duurder vergeleken met de corsa-e.

Ik ben idd wel benieuwd naar een test (liefst een triotest) tussen de Corsa, 208 en Clio.
Daarnaast nog een test met de e-208, corsa-e en Zoë

Deze 3 en 3 auto's zitten toch wel in elkaars vaarwater.

Ik heb de prijs van Corsa GS line vergeleken met Clio Initiale Paris (dit vanwege de vergelijkbare prestaties en automaat).
De Corsa begint voor 2500 minder dan de Clio. Dat klinkt goed.
Maar als je bij de Corsa de opties aankruist om het uitrustingsniveau van de Clio te benaderen dan is de Corsa zomaar 3000 duurder.
De Corsa is best kaal. Climate control moet je bijvoorbeeld nog bijkopen :(
En dan mis je nog steeds wezenlijke zaken tov de Clio zoals leren bekleding, stoelverwarming, autopark.

Conclusie: de Opel is flink aan de prijs als je snel en luxe wil.

Ben benieuwd naar de 208.

Wheel Critic zei:
En dan mis je nog steeds wezenlijke zaken tov de Clio zoals leren bekleding, stoelverwarming, autopark.

Zijn dat tegenwoordig wezenlijke zaken? We zijn verwend geraakt...

@Wheelcritic Wat een onzin. Leer, stoelverwarming en autopark wil ik niet eens hebben. Vergelijk de Corsa GS trouwens maar gewoon met de 208 GT Line, lijkt me een heel stuk logischer, afhankelijk van wat he wel of niet aankruist is de 208 steeds wat duurder.

s velthuis zei:
Wheel Critic zei:

Inderdaad.
Wezenlijke zaken tegenwoordig zijn een goedwerkend multimedia systeem en led koplampen.

De rest is (onnodige) luxe (lederen zetels, parkeerfunctie, stoelverwarming)

Hahaha, die Wheelcritic!
Toen ik leerde rijden was er gewoon geen autopark, onze generatie parkeert zonder blutsen en zonder hulpmiddeltjes,
Leder is onnodige luxe, kan fijn zijn maar is toch geen noodzaak (tenzij je een incontinentieprobleem hebt misschien),
Stoelverwarming? De komende jaren ga je eerder naar stoelkoeling verlangen :).
Pure onzin dus en terecht dat Opel een wagen aanbiedt die zich op essentiële zaken richt, mooi en goed afgewerkt is.

Nouja, parkeersensoren verlang je tegenwoordig wel steeds meer naar.
De meeste fabrikanten verkiezen design boven zicht rondom, bij veel auto´s zie je niet veel naar achteren.

Voor zicht naar achteren hebben ze spiegels uitgevonden. Als je over je schouders gaat kijken, zie je niet wat er voor je gebeurt. Dus ik snap de klachten over zicht naar achteren niet.

GT 1973 zei:
Voor zicht naar achteren hebben ze spiegels uitgevonden. Als je over je schouders gaat kijken, zie je niet wat er voor je gebeurt. Dus ik snap de klachten over zicht naar achteren niet.

En als jij in je spiegel zit te kijken zie je wel wat er voor je gebeurt? :rolleyes:

Je kunt in de spiegel kijken en als er iets voor je gebeurt, zie je dat vanuit je ooghoeken.

Rijlessen zouden met een bestelauto moeten gebeuren. Dan leer je in de spiegels te kijken, in plaats van over je schouder.

Met een bestelbusje heb je een flinke dode hoek.

Ik kan heus wel spiegels kijken, maar ik rij nog steeds niet graag in de Caddy Maxi die op mijn werk staat.

De Toyota CHR van mijn collega vond ik ook geen pretje om in te rijden op rotondes enzo.

Nee, hoe meer zicht, hoe beter.
En bij beperkt zicht zijn parkeersensoren (en/of een camera) heel handig. Maar geen must hoor.

The sixth-generation of Opel’s Corsa supermini lays claim to being the most aerodynamic car in its segment. Thanks to a drag coefficient of 0.29 and a frontal area of only 2.13 square meters (22.9 sq ft), which is significantly smaller than its predecessor’s, the 2020 Corsa manages to cut fuel consumption and emissions to new record levels.

da89fe7d-2020-opel-corsa-4.jpg

https://www.carscoops.com/2019/07/2020-corsa-is-the-most-aero-efficient-supermini-heres-how-opel-achieved-it/

"Drag coefficient of 0.29" is niet uniek in die klasse. "Frontal area" zou ik niet weten. Het is vooral een beetje "wij van WC-eend"

Curlew zei:
"Drag coefficient of 0.29" is niet uniek in die klasse. "Frontal area" zou ik niet weten. Het is vooral een beetje "wij van WC-eend"

Zeg dan niks als je het niet weet. Het zijn natuurlijk wel die twee factoren samen, luchtweerstandscoëfficiënt en frontaal oppervlak, die bepalen hoe aerodynamisch een auto is.

s velthuis zei:
Wheel Critic zei:

@s velthuis en anderen: jullie vatten wezenlijk op als essentieel. Ik bedoel ermee dat die opties die je extra krijgt niet gering zijn.

929V6 zei:
Curlew zei:

Zeg dan niks als je het niet weet. Het zijn natuurlijk wel die twee factoren samen, luchtweerstandscoëfficiënt en frontaal oppervlak, die bepalen hoe aerodynamisch een auto is.

Mee eens 929 V6.
Iets downplayen zonder feiten of context te kennen, jammer.

Nou ben dan benieuwd naar de 'frontal area' van concurrent. Want nu blijft het alsnog "wij van WC-eend"

straatos zei:
The sixth-generation of Opel’s Corsa supermini lays claim to being the most aerodynamic car in its segment. Thanks to a drag coefficient of 0.29 and a frontal area of only 2.13 square meters (22.9 sq ft), which is significantly smaller than its predecessor’s, the 2020 Corsa manages to cut fuel consumption and emissions to new record levels.

Prima gedaan, de lage luchtweerstand en het lage gewicht zijn natuurlijk ook belangrijk voor de actieradius van de elektrische Opel Corsa-e.

Opel Corsa-e Edition

Wel bijzonder dat PSA meteen e modellen neerzet van de Corsa en 208 en DS en daarmee VAG het nakijken. Bovendien e modellen met een normale stilering en niet afwijkend zoals bij de ID serie. Aw besteed uiteraard veel meer aandacht aan de ID van Vag maar PSA heeft dit veel meer verdiend.

Yup, PSA is lekker bezig. Een heeeeele vooruitgang na de veel te lang durende teloorgang,
waar ze zo'n 10 jaar terug zelfs een (overigens terecht) item bij TopGear over hadden gemaakt.

En nu PSA Opel onderhanden heeft gekregen, zullen velen na het zien van de nieuwe Corsa
ook zeker benieuwd zijn naar een volgend model Astra.

straatos zei:
Yup, PSA is lekker bezig. Een heeeeele vooruitgang na de veel te lang durende teloorgang,
waar ze zo'n 10 jaar terug zelfs een (overigens terecht) item bij TopGear over hadden gemaakt.

En nu PSA Opel onderhanden heeft gekregen, zullen velen na het zien van de nieuwe Corsa
ook zeker benieuwd zijn naar een volgend model Astra.

De terugkeer van de Opel Manta is recent door ingenieur ook bevestigd en op Autobild staan artist impressions van de nieuwe Astra van over een jaar. Lijkt erg op Corsa, niet verkeerd. Psa heeft wondeten verricht met Opel en dat in zo'n korte periode.

Cdlop zei:
Psa heeft wonderen verricht met Opel en dat in zo'n korte periode.

Ik vind het vooral fijn dat PSA Opel de kans geeft in diverse landen actief te worden waar het onder GM niet de kans toe kreeg. De Astra K en de Insignia B hebben al laten zien dat Opel geen PSA nodig heeft om goede auto's te bouwen. Integendeel, de gerebatchede Peugs zijn een stap terug wat mij betreft.

Ik heb er een dubbel gevoel bij. Financieel e.d zal het vast in het voordeel zijn. Maar voorheen had GM intern geen concurrentie met Opel (Chevrolet zat er iets onder en was ook niet meer actief in Europa) maar nu heb je feitelijk 3 merken dat precies hetzelfde doen en eigenlijk dezelfde auto's aanbieden. Waarbij Citroen dan wel comfortabeler is maar Peugeot/Opel is eigenlijk gewoon een pot nat. Enige verschil zijn uiterlijke kenmerken

Opel mocht intern niet concurreren. Op de markten waar Opel uitgesloten werd verkocht GM ze met een Buick- of Chevroletlogo.

Curlew zei:
Ik heb er een dubbel gevoel bij. Financieel e.d zal het vast in het voordeel zijn. Maar voorheen had GM intern geen concurrentie met Opel (Chevrolet zat er iets onder en was ook niet meer actief in Europa) maar nu heb je feitelijk 3 merken dat precies hetzelfde doen en eigenlijk dezelfde auto's aanbieden. Waarbij Citroen dan wel comfortabeler is maar Peugeot/Opel is eigenlijk gewoon een pot nat. Enige verschil zijn uiterlijke kenmerken

Ik denk dat Opel erg veel kansen krijgt. Er komt een nieuwe Astra aan en Insignia en ook Manta. PSA was zeer verbaasd bij de overname over de zeer inefficiente productie en ontwerpproces van GM..... . Niet te somber voor Opel dus. Ik denk dat Citroen meer richting 'comfort'en avantgarde gaat (zo is beloofd), Peugeot meer 'premium' zal gaan en Opel ook maar meer gericht op VW en Skoda, minder frivool als de Franse zustermerken maar zeker met Duitse uitstraling. Opel onder GM was kansloos, verloren gegaan.

Uh, ik denk zelfs dat er een grote kans is dat de Corsa het beter gaat doen dan de Peu 208.

straatos zei:
Uh, ik denk zelfs dat er een grote kans is dat de Corsa het beter gaat doen dan de Peu 208.

Fantastisch toch die trendvoorspellers op AW, ik ben benieuwd waar je die kennis kan opdoen :)

dca492 zei:
Ik denk dat Opel erg veel kansen krijgt. Er komt een nieuwe Astra aan en Insignia en ook Manta. PSA was zeer verbaasd bij de overname over de zeer inefficiente productie en ontwerpproces van GM..... . Niet te somber voor Opel dus. Ik denk dat Citroen meer richting 'comfort'en avantgarde gaat (zo is beloofd), Peugeot meer 'premium' zal gaan en Opel ook maar meer gericht op VW en Skoda, minder frivool als de Franse zustermerken maar zeker met Duitse uitstraling. Opel onder GM was kansloos, verloren gegaan.

Een nieuwe Manta: zou leuk zijn maar realistisch? Peugeot heeft doorlopend een coupé in het gamma gehad en die ontbreekt daar nu ook. Zou het er voor Opel dan nog brood in zien?

Wat de interne concurrentie betreft: in Europa is het inderdaad dringen voor de merken van PSA. Daarbij is echter een van de sterktes van de diverse merken dat ze elk hun voorkeurmarkten hebben: Opel vooral in de Angelsaksische landen, Peugeot en Citroën vnl. in Zuid-Europa. Op die manier vullen ze elkaar wel aan.
En buiten is er een hele wereld die Opel nu kan gaan verkennen, waar het voorheen niet welkom was omwille van de concurrentie binnen GM.

@IDS. Ik denk dat de papieren van PSa best goed zijn voor de toekomst. Het is wel jmmr dat ze niet slagen in China, toch wel een zeer belangrijke markt. Ben ook benieuwd of ze serieus werk gaan maken van FCA en dan met name om de toegang tot de USA. Maar vooraleerst zit Renault weer te praten met FCA.

iDS zei:
Een nieuwe Manta: zou leuk zijn maar realistisch? Peugeot heeft doorlopend een coupé in het gamma gehad en die ontbreekt daar nu ook. Zou het er voor Opel dan nog brood in zien?

De Manta wordt natuurlijk een SUV-coupé. ;)

GT 1973 zei:
iDS zei:

De Manta wordt natuurlijk een SUV-coupé. ;)

Vlgs Autobild niet.... .

iDS zei:
straatos zei:

Fantastisch toch die trendvoorspellers op AW, ik ben benieuwd waar je die kennis kan opdoen :)

Alsof die zelfbenoemde "kenners" die in de media schrijven dit soort voorspellingen op iets anders dan nattevingerwerk kunnen baseren.

Ik ben geen Opel-fan maar was de Manta niet opgevolgd door de Calibra?

En van dit:
164314-opel-manta-render.jpg

Wordt toch ook niemand vrolijk (niet met de naam Manta tenminste)

Of nog erger dit (wat volgens "vage" internetbronnen als basis zou kunnen dienen):
164316-opel-gt-x-experimental-2.jpg

Wil je toch helemaal je ogen uitsteken...

Die laatste lijkt me meer een voorbode van de komende Mokka. De eerste is toch niks mis mee? Opel heeft een hele lange historie wat betreft Coupés.

Total Loss zei:
Die laatste lijkt me meer een voorbode van de komende Mokka. De eerste is toch niks mis mee? Opel heeft een hele lange historie wat betreft Coupés.

Het is opzich geen lelijke coupe

Maar het is GEEN Manta
Het is de naam Manta niet waard
De ontwerper vam de Manta draait zich om in z'n graf

https://www.autozeitung.de/opel-manta-2022-motor-ausstattung-196398.html

Uit Autozeitung.

iDS zei:
] (..)

Een nieuwe Manta: zou leuk zijn maar realistisch? Peugeot heeft doorlopend een coupé in het gamma gehad en die ontbreekt daar nu ook. Zou het er voor Opel dan nog brood in zien? (..) .

Voor beide merken één ontwerp maken met merk-eigen identiteit erin versmelten.. is kostentechnisch wellicht houdbaar?

Ik zie in die Opel coupé schets ook wel iets Peugeot 408.. zo rond de A-stijl en scherm/deur overgang.

~~~~~~

Uiteindelijk zal het, voor de volumemodellen, toch de kunst blijven om de drie merken qua design zodanig een eigen gezicht te geven dat de verschillende merkculturen in takt blijven. Dan bedien je, denk ik, het meest optimaal de diverse kopersgroepen.

Vrijwel niemand koopt meer een coupé zonder achterportieren en zonder hoge instap. Het lijkt me dus erg onwaarschijnlijk dat de Manta er als klassieke coupé gaat komen. Als er markt voor zou zijn, dan zouden Peugeot en Renault ook nog wel coupé's van hun grote middenklassers aanbieden. Ook Opel was na de Calibra en Tigra A allang gestopt met coupé's.

Lycan Capri zei:
Het is opzich geen lelijke coupe

Maar het is GEEN Manta
Het is de naam Manta niet waard
De ontwerper vam de Manta draait zich om in z'n graf

Wat doen mensen toch altijd hysterisch om impressies zeg. Zeer waarschijnlijk ook nog eens natte vingerwerk. Alsof dit echt van Opel afkomt..

Terug
Bovenaan