Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

KarLing

29-opel-karl-vw-up-kleinstwagen-vergleichstest.jpg

Veel plezier Rob!

@ All, nog lekker ene dagje werken, 11.00 afspraak, 14.30 nog een afspraak.. daarna busje ophalen, volladen met een collega en van het weekend werken op BimmerFest in Venlo, hopelijk is het een beetje weer :)

Ik heb een E92 M3, een een nieuwe M4 op de stand.. :) lekker man.

230 in een Up! lijkt me echt levensgevaarlijk...
0,0 ruimte om te kreukelen.

Maar het zal ongetwijfeld goed verkopen.

Corsa-20SEH zei:
@ All, nog lekker ene dagje werken, 11.00 afspraak, 14.30 nog een afspraak.. daarna busje ophalen, volladen met een collega en van het weekend werken op BimmerFest in Venlo, hopelijk is het een beetje weer :)

Ik heb een E92 M3, een een nieuwe M4 op de stand.. :) lekker man.

Lekkkkkkker (y)
Succes daar, hoop dat het inderdaad wat mooi weer wordt!

Mocht je nog tijd hebben om een rondje te lopen, moet je effe bij Pro-Flock (https://www.pro-flock.eu) gaan kijken
Als het goed is, heeft ie voor BMW-Fest een E21 kleppendeksel geflockt... ;)

Avond!

Zo, de eerste drie dagen LEAN cursus zitten erop. Was best leerzaam, nadeel was wel dat het veel theorie was adhv powerpoints, dat blijft bij mij nooit zo hangen.
Ik heb liever een paar casussen waar je modellen kunt toepassen, maargoed. Daarna nog ff naar het werk geweest om wat zaken te regelen.
En dan is het weer heerlijk relaxed cruisen in de Vectra.

Hoop dat Rob en D vandaag een mooie dag hebben. Aan de auto lag het iig niet, wat een plaatje zeg!!

Vandaag ff bezig geweest met het raammechanisme van de GP.
Het rechter achterraam ging telkens 8 cm naar beneden tijdens het rijden, en was met de zwengel niet meer omhoog te krijgen.

Kon me van mijn vorige Punto (uit 1994, van 2000 tot 20004 gereden) herinneren dat daar de mechanismen voor de elektrische ramen telkens knapten of de plastic tantwieltjes volledig tandloos werden..

En ja hoor, ook bij deze de kabel van het mechanisme compleet doorgerot en geknapt.
Had een sloop gevonden die er een had liggen voor € 40.
Winparts heeft er eentje nieuw voor € 47, (en 8,50 verzendkosten) dus die maar besteld (y)
Ben bijna zeker dat binnenkort de linkerkant ook gaat.. :eek:

Het raampje wordt nu omhoog gedrukt door een stuk hout, hopen dat het vast blijft zitten anders dendert het raam in 1x naar beneden...

Midje!

@Fer: Heel herkenbaar he, bij jou leeft echter meer de vraag hoe lang de kosten nog opwegen tegen het comfort. En veranderen van spijzen doet ook eten, Rob was ook altijd gelukkig met zijn GTC maar is dat nu volgens mij minstens zo met de ST.

Vandaag een heerlijke buitendag gehad. Vanochtend begonnen met een stuk hardlopen, heerlijk zo in de ochtend. Vervolgens thuis wat dingen gedaan en vervolgens naar een kameraad in Borne geweest, uiteraard via achterafweggetjes en in de Cabrio. Wat is dat genieten zeg!!
Nadien nog even bij Frank en C aan geweest, daar allervriendelijks ontvangen en ff bekeken welke cabrio nu de meeste minpunten had:). Frank pochte met verkleurde panelen, ik liet vol trots mijn roestblaren zien :) Ook de Corsa bekeken, een erg strakke auto!!! Alleen jammer van de schade aan de bestuurdersstoel, dat zou ik gezien de jonge leeftijd nog een keer vervangen. Daarna nog een bakkie gedaan waarna ik frank en C alleen heb gelaten, ze wilden nog even brommers kiek'n.

Tien min later stond ik bij Joost op de stoep:D, daar ook gezellig met Joost en B bijgekletst. Daarna via de touristische route weer terug naar Denekamp.
Al met al een gezellige dag, heerlijk genoten in de cabrio (het is heerlijk cruisen met koppel van de 2.2). Nu dendag afsluiten met een koud biertje

Heerlijk weertje idd! Wanneer kom je hier eens een bakje doen Ruud? ;)

Ben dit weekend met van alles bezig geweest: laatste zooi uit opa zijn huis gehaald (is verkocht), twee keer naar Haaften om planten uit te graven, en die vervolgens hier weer in de tuin te zetten. Kozijn van het raam in de garage geschilderd, mattenset in de Barchetta gegooid, zonnekleppen gemonteerd (was nog even wat gedoe omdat de boutgaten dol waren) en het rubber van de cabriokap-bak vervangen. Daarna nog even lekker een rondje open gereden!

Enne cruisen? Lastig hoor, welke auto ik daarvoor pak :)
Over een paar weken iig naar Italië en Frankrijk 'cruisen' met de Punto. Die gaat vrijdag dus even voor een beurtje (is alweer 30k geleden) en het bijvullen van de airco.

Mogguh :)

Lekker dagje gewerkt gister op Bimmerfest in Venlo, het was lekker druk en weer enorm veel lekkers gezien.. :)

nu weer @ kantoor, alles is weer opgeruimd en the daily business begint weer.

Mogguh!!

Valt me trouwens op hoeveel Antara's er rond rijden. Theoretisch zou je zeggen dat dit er nu niet gek veel meer zullen zijn als toen het model nog nieuw verkocht werd, ervan uitgaande dat de Antara niet massaal geïmporteerd wordt. Maar zie ze nu (van voor de facelift) veel rijden.
Voor velen zal het natuurlijk wel het gevoel geven duitse kwaliteit te rijden, maar toch een betaalbare SUV. In ieder geval in aanschaf :)

@ Fer: Volgens LEAN mag er slechts van enkele dagen mail in je postvak-in zitten. De rest moet netjes geordend zijn in submappen.
Dus succes :)

Goedemorgen!

Ik heb het weekend van vrijdagmiddag tot gisteren aan de kust doorgebracht. Super mooi weer, geen spetter regen gehad en veel gezelligheid.
Alleen wel erg korte nachten gehad, gisteren ook laat thuis en vanmorgen vroeg er weer uit. Ik denk dat vanavond de oogjes lekker op tijd dicht gaan :D

@Richard: rij voorzichtig! ;)

ruud zei:
@ Fer: Volgens LEAN mag er slechts van enkele dagen mail in je postvak-in zitten. De rest moet netjes geordend zijn in submappen.
Dus succes grinning smiley
in dat geval ga ik voor FAT: ik ruim 1 keer per jaar mijn mailbox op (zet het hele voorgaande jaar in 1 archiefbakje). Alles wat ongelezen is, is nog in behandeling of moet behandeld worden. Werkt perfect, ik kan ook hele conversaties terugvinden (mits je de juiste zoekwoorden gebruikt) ;):)

Komt goed Fer, heb er weinig last van tot nu toe. Moet daarnaast door Duitsland en dan let ik altijd wat actiever op, als ik 1,5 uur in een treintje op een lange N-weg had moeten hobbelen was het erger geweest.

Dus succes grinning smiley

Tjonge, dan ben ik onbewust best wel LEAN bezig dus :D

Wat zit er dan tussen fat en lean? Binnen een paar dagen mijn postvak in weer leeg lukt niet.. die ambitie ga ik ook niet aan voorlopig :p Ik ken overigens wel mensen die dat uitstekend lukt, maar die hebben dan een mapje 'af te handelen' met 100.000 ongelezen berichten.

@Ruud: leuk initiatief en mocht je het willen weten: we hebben nog heerlijk gereden gistermiddag en uit zitten zweten bij de plaatselijke ijsboer (y)

Wat betreft die bestuurdersstoel, mijn schoonvader mompelde wat over een nieuwe hoesje voor de zitting dat los bestelbaar moet zijn. Moet nog :)

@Fer: al spontane airco gehad of heb je er toch een fatsoenlijke constructie van gemaakt?

Raammechanismen zijn toch zwakke plekken in veel auto's lijkt het. Ik heb zelf bij mijn Leon beide zijdes al een keer mogen repareren, mijn broertje met zijn vorige Leon ook, vriend van mij heeft dezelfde "ellende" met zijn A3 en Ferdinand dus ook met zijn Punto.
Lijkt me toch niet het meest complexe stukje techniek in een auto, waarom gaat dat dan toch zo vaak kapot?

@ Ruud, afgelopen zaterdag nog even bij jouw collega's van de brandweer in Schoorl geweest trouwens :D
Vriend van mij zit bij de vrijwillige brandweer hier in de regio en we kwamen vrijdagavond in de kroeg een groep mensen tegen waar we mee aan de praat raakten. Vervolgens werden we uitgenodigd om 's ochtends om 10u even een kijkje te komen nemen. 10u hebben we net niet gehaald, aangezien we om 5.30 in bed lagen maar 11u wel! :D

Het is maar een kleine kazerne, maar toch leuk om wat toelichting over de brandweer in de regio te krijgen en met je neus op het materiaal te staan. Bij de open dag van de brandweer bij ons (beroepsbrandweer) kom je namelijk nooit zo dichtbij en is het natuurlijk veel drukker.

Cruisen ?

Heerlijk met beide auto's. Afgelopen (lang) weekend in Berlijn geweest met de Insignia. Wát een heerlijke auto is dat toch !
160 - 170 km/h over de Autobahn. Top !
Nog dicht langs een aantal van jullie gereden op de A1 in Nederland / Duitsland.

Barri: ben je met de Cabrio naar het werk gereden ? Volgens mij zag ik jou vanochtend rond kwart over 8 bij de afslag Amersfoort Noord ( Mc Donalds )

Dan was het gisteren, Hans! Vandaag ben ik met de Punto. Was het niet toevallig een zilvergrijze Mx-5 met rood dak die je zag? Daar rijdt een collega in namelijk :)

Mooi dat de Insignia zo bevalt Hans! Wat ik me afvraag: gebruik je de V70 ook nog wel? Want qua auto komen ze redelijk overeen lijkt me.

@mail opruimen: ach, ieder heeft zijn eigen methode en vindt vanzelf uit wat de beste methode is. Al die voorgeschreven standaarden zeggen mij niet zo veel.

Oh ik dacht serieus dat jij het was :)

De Volvo staat, voor de zoveelste keer bij mijn "mannetje" vanwege olie-lekkage. Vandaag kan ik m weer op (laten) halen.
Volgens datzelfde "mannetje" is er wat mee geprutst. En is het nu definitief uit de wereld.

Ik gebruik de V70 normaal gesproken net zo veel als de Insignia. Ik heb er sinds december zo'n 8.000 km mee gereden. Op de lekkage na ben ik heel erg te spreken over de Volvo !!

frank zei:
@Fer: al spontane airco gehad of heb je er toch een fatsoenlijke constructie van gemaakt?

nee, hij zit nog heel goed!
Heb wel Frans robuust eikenhout gebruikt, stukje over van de houten vloer, misschien dat dát wel zorgt voor een duurzame constructie :)

Mooi dat de Insignia bevalt Hans!
Blijf het een mooie wagen vinden, ook voor mezelf. Wat me tegenhoud is het gewicht. Ligt 2 klassen zwaarder dan Siggie :eek:

Zit ik hier op het een beetje op het forum te lezen, en denk die Hotdog, die naam komt me bekent voor. Even teruglezen, en het werd snel duidelijk. Dat is Ferdinand :). Ik kwam laatst nog wat foto's tegen van jou Signum, helemaal afgeladen vol met servers. Daar hebben we nu gelukkig geen last meer van nu die bende in het datacenter hangt. We moeten eens afspreken en een bakkie doen!

Hahaha, Thomas! Ben regelmatig (met signum) op jouw werk, maar je bent er nooit! :)
Bakkie is een goed idee, we appen wel wanneer het uitkomt!

Afgelopen zaterdag de Opel Astra K 5-deurs gekocht. :)

1.4 Turbo Innovation incl. Innovation Introductiepakket. Stond nieuw op voorraad bij de dealer.
Kleur Asteroid Grey.

Extra opties boven Innovation Introductiepakket:
- Navi900
- Elektrisch Schuif/kanteldak
- IntelliLUX LED Matrix koplampen
- Afneembare trekhaak

Full-options dus afgezien van de lederen bekleding. A.s. zaterdag ophalen. :D

2016-06-07-photo-0000irk1z.jpg

2016-06-07-photo-0000kkk55.jpg

2016-06-07-photo-00002jjrh.jpg

2016-06-07-photo-0000gtk49.jpg

2016-06-07-photo-0000p1j99.jpg

Hey Ferdinand. Klopt, ik zit eigenlijk alleen op maandag binnen, verder altijd op pad. Dus volgende keer gewoon even op maandag langskomen!

Vrouwen... Verder een erg mooie auto Rivanov! Vertel verder nog iets van jezelf :)

Ik ben de hele week al halve dagen op pad, kom in allerlei verschillende overleggen/bijeenkomsten telkens dezelfde collega's uit de regio tegen. Jullie kunnen je wellicht voorstellen wat dat uiteindelijk met de sfeer doet. Erg gezellig en -gelukkig telkens onder het juiste voorzitterschap- ook nog nuttig. Alleen vliegen de dagen zo snel voorbij en ligt er 'in huis' ook nog genoeg werk. Veel kilometers in de corsa deze week en het gekke ding blijft me verbazen met welk gemak hij 1:22 scoort en hoe comfortabel het allemaal toch nog gaat. Ondanks z'n eco-inborst rij je niet voor gek op de linkerbaan!

JW01 vanaf een Appel zei:
Mooie Astra! Was leer achteraf inbouwen geen optie?

Rivanov heeft natuurlijk een voorraadmodel waardoor achteraf inbouwen de enige optie zou zijn geweest als hij dat wou. Echter vraag ik me af of achteraf veel goedkoper zou zijn geweest dan af fabriek.

Af fabriek kost het 1.595eu, waarbij je het Innovation+ pakket voor 595eu krijgt ipv 995eu, plus dat je met lederen bekleding ook nog wat klein spul krijgt volgens mij. Al met al vraag ik me af of je dat after-market voor elkaar gaat krijgen voor dat geld.

@ Frank, overleggen is niet mijn hobby. Goed gezelschap maakt het overleggen vaak al een stuk aangenamer :)

Over kilometers en verbruik kan ik ook meepraten de afgelopen, deze en volgende weken. De Focus krijgt er in deze periode een aantal duizend kilometers extra bij en dat zijn vooral heel veel Autobahn kilometers. Het is een heerlijke cruiser bij 160/170/180. Het verbruik zit, bij het tanken uitgerekend, dan rond de 1:10 en dat valt me dan nog niet eens tegen eigenlijk.

Wat een nette astra zeg, vind de velgen ook erg mooi!

@ KM: Ik weet niet of het de tijd van het jaar is, maar ook ik verbaas me bij de GTS over het verbruik. Ik rijdt nu een andere route naar het werk, waarbij ongeveer de helft over een 80 km/h weg gaat ( rij er meestal 90) en de helft over de snelweg waar ik 130 rijdt. En dan neemt de GTS na 475km gewoon genoegen met 6,5 liter benzine per 100km. Oftewel 1:15,38. Dat zijn wel heel nette waardes.

Ohjah. Toekomst voor de GTS is nog onzekerder geworden, daar we voornemens hebben om al onze locaties op de hoofdvestiging na te verkopen en die oppervlakte op het hoofdbedrijf bij te bouwen. Dan zou ik voornamelijk nog woon-werk verkeer hebben en is een leaseauto enkel te verantwoorden op basis van functie, iets waar ik altijd pertinent tegen ben.

Barri zei:
Oftewel, Ruud blijft nog een jaar of tien met de GTS rijden :)

We gaan t allemaal zien, hij heeft nu net 220.000 km op de teller dus verwacht niet dat hij nog echt jaren blijft. Maar de tijd zal het ons leren.

Mogguh!

Astra F zei:
Dan zou ik voornamelijk nog woon-werk verkeer hebben en is een leaseauto enkel te verantwoorden op basis van functie, iets waar ik altijd pertinent tegen ben.

Niet té principieel zijn Ruud.
Een zgn. "salariswagen" is al lang algemeen aanvaard.

British Racing Green zei:
Mogguh!

Astra F zei:
Dan zou ik voornamelijk nog woon-werk verkeer hebben en is een leaseauto enkel te verantwoorden op basis van functie, iets waar ik altijd pertinent tegen ben.

Niet té principieel zijn Ruud.
Een zgn. "salariswagen" is al lang algemeen aanvaard.
Niet mee eens, Ruud heeft imo groot gelijk.
Maar dat kan aan mijn calvinistische inborst liggen, of gewoon omdat ik nog nooit een firmawagen heb gehad ;)

In mijn beleving is het faciliteren van een auto van de zaak geen status-ding, maar noodzakelijk kwaad .
Waarom zou hier onderscheid gemaakt moeten worden?

Niet mee eens, Ruud heeft imo groot gelijk.
Maar dat kan aan mijn calvinistische inborst liggen, of gewoon omdat ik nog nooit een firmawagen heb gehad winking smiley

In mijn beleving is het faciliteren van een auto van de zaak geen status-ding, maar noodzakelijk kwaad .
Waarom zou hier onderscheid gemaakt moeten worden?

Denk ook dat het komt omdat jij in een sector (semi publiek) zit waar het wat minder gewoon is. Ik zie het bij de bedrijven waar ik kom volop en ook bij ons is het gemeengoed. Sowieso als je het echt nodig bent, maar vanaf een bepaalde functiegroep maak je er ook recht op.

Ik vind het in elk geval wel fijn. Ik zou zelf nooit een nieuwe auto kopen en ook niet een dergelijk bedrag aan een auto uitgeven. Komt nog bij dat ik van mening ben dat je voor het geld van een leasewagen geen gelijkwaardige auto privé kan rijden.

Zojuist Siggie naar de garage gebracht, bobine rails naar de kl#te.
Typisch gevalletje van jammer...

Auw, das een dure vrees ik :(

Terug
Bovenaan