Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Geen Opel,
dus als Sluiteling ipv Opeling...

benedetto-seat-ibiza-jacuzzi_01.jpg

Peter een jaccuzi? Ik denk dat we dat voorstel voor een weekendje Belgie toch maar weer eens op tafel moeten gooien. :)

Mogguh!

Allen eerst bedankt voor de felicitaties. Gisteren gezellige dag gehad. Klein gehouden met familie aangezien we over 1,5 week al de complete vriendengroep zien. Van vriendinlief mooie Weber barbecue gekregen.

Verder weer eens verkouden. Ben vanaf vrijdag al mijn stem kwijt. Drukte begint toch wat zijn tol te eisen. Nog even erg druk met de puntjes op de i voor de bruiloft en het werk. Vanaf vrijdag lekker vrij en dan nog even goed uitrusten tot de grote dag volgende week vrijdag.

Zaterdag nog even naar Almere gevlogen (1,5 uur heen en weer 1,5 uur terug) voor bagagenet Astra en hem er direct ingezet. Opel dealer rekende twee uur; ik was in kwartier klaar.
Wat is dat Almere een vreselijke stad zeg...daar wil je toch niet dood gevonden worden. Moest in zo'n vreselijke Vinexwijk zijn..je kon je auto er niet eens kwijt..moest vier rondjes rijden.
Haast 3 uren achter elkaar gerden en de Astra is wel een toppertje qua comfort hoor.

Ik denk dat we dat voorstel voor een weekendje Belgie toch maar weer eens op tafel moeten gooien

Met alle respect voor jullie goddelijke lichamen maar ik hoef niet zo nodig met het forum in een Jacuzzi te zitten...:)

Almere, dat is ook niet mijn ding. Wat stelt het leven van een mens nou voor als er geen andere plek op deze wereld is te vinden dan Almere?
...En toch wonen er inmiddels 200.000 mensen in Almere :eek:

Almere is mega-groot idd. Voor mij niet heel ver weg, maar ik moest wel eens in Almere-Buiten zijn, dát is een takke-eind weg zeg!

goodmorning...

Vanmorgen voor het eerst genoten van mijn nieuwe douche :D Heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.. lekker zeg, ik werd goed nat.. en het plafond in de woonkamer is nog droog.. dus dat is ene goed teken :).

Wel nog een kleine to do list.. Waarvan de spiegel en de radiator de 2 belangrijkste zijn..

Op auto gebied niets te klagen.. Wel ga ik de Aygfo binnenkort voor een beurtje binnenbrengen, We hebben er inmiddels bijna 10K mee gereden sinds aankoop, dus dan mag hij wel weer een beurtje he.
De 1 serie zegt dat hij over 12k wel een beurtje lust, maar die doe ik na de zomervakantie alvast. Wil niet weer zo een probleem als eerst dat de olie er te lang inzit en de boel eventueel kan vervuilen.

verder sneup ik nog weleens wat in het rond, maar voorlopig blijft dit wel ons wagenpark.

Mogguh!

Sleuteloverdracht komt akelig snel dichtbij, dus afgelopen weekend nog maar even de maten in het huis opgenomen en gekeken hoeveel 'behang-muren' er waren. Viel mee (y)
Daarnaast even lekker rondgekeken naar behang en 'kleur' en ook daar zijn we wel aardig uit welke richting het op moet.

Nu nog de boel uitzoeken en inpakken...:eek:

@ Rob: Beterschap en veel succes/plezier met de laatste voorbereidingen!

@ Almere: Echt lelijk inderdaad. Of als je met de trein door de Oostvaardersplassen komt; net zo'n oorlogsgebied :rolleyes:

@ Jimmy: Mooi dat de praktijktest geslaagd is :D Paar kleine puntjes komen ook vast wel in orde, maar doe dat maar even voor de Banaan aan. Hoe staat het trouwens met die wagen?

@ Gerrie,

die staat letterlijk onder een laag stof in de garage :) Althans vanmorgen toen ik mijn fiets pakte stond hij er nog :)

Jimmy banaan eerst afmaken, vervolgens uitgebreid laten testen en keuren door het Opel forum. Waarna, wij welgevallig een duim op zullen steken, dit zal de opbrengst van de banaan enorm verhogen.

Daarna, als dank je wel voor onze inspanning, een mooie BBQ organiseren.

Dit is een typische win-win situatie. :) Huize Jimmy stroomt vol met geld, en het forum krijgt als dank voor onze ondersteuning een leuk uitje.

Kortom: aan het werk Jimmy. :) [size=x-large]NU![/size]

Mogguh!

Vanmorgen voor het eerst genoten van mijn nieuwe douche big smile smiley Heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk..
Dat kan ik me voorstellen Jimmy dat je er dan van kunt genieten. Nogmaals, respect dat je dit zelf zo hebt weten te realiseren.

Wel ga ik de Aygfo binnenkort voor een beurtje binnenbrengen, We hebben er inmiddels bijna 10K mee gereden sinds aankoop, dus dan mag hij wel weer een beurtje he.
Ik neem aan dat je de beurt dan eerder laat uitvoeren i.v.m. het tijdsbestek tussen de vorige beurt en nu i.p.v. gezien de gereden kilometers.
De GTS krijgt standaard 1x per jaar een beurt. Of hij dan 20.000 of 25.000 heeft gereden zoals dit jaar maakt bij mij niks uit.

verder sneup ik nog weleens wat in het rond, maar voorlopig blijft dit wel ons wagenpark.
Je hebt er dan ook een strak wagenpark staan! Met de BMW niks geen problemen meer?

Astra F zei:
Mogguh!

Vanmorgen voor het eerst genoten van mijn nieuwe douche big smile smiley Heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk..
Dat kan ik me voorstellen Jimmy dat je er dan van kunt genieten. Nogmaals, respect dat je dit zelf zo hebt weten te realiseren.

Thanks! Als er straks een spiegel hangt en de lampjes ed.. dan maak ik nog even goede foto's :)

Wel ga ik de Aygfo binnenkort voor een beurtje binnenbrengen, We hebben er inmiddels bijna 10K mee gereden sinds aankoop, dus dan mag hij wel weer een beurtje he.
Ik neem aan dat je de beurt dan eerder laat uitvoeren i.v.m. het tijdsbestek tussen de vorige beurt en nu i.p.v. gezien de gereden kilometers.
De GTS krijgt standaard 1x per jaar een beurt. Of hij dan 20.000 of 25.000 heeft gereden zoals dit jaar maakt bij mij niks uit.

Ja precies, we hebben bij aankoop een grote beurt bedongen.. dus nu na 10K ( bijna 2 jaar) is ene kleine beurt weer aan de orde..

Je hebt er dan ook een strak wagenpark staan! Met de BMW niks geen problemen meer?

Ja ik ben ook wel tevreden over ons wagenpark al zou de Aygo wel plaats mogen maken voor wat "leukers" maar eerst maar weer even sparen.. De BMW rijdt top, gelukkig maar.. al kraakt er wel wat voorin bij een flinke drempel die wat te snel wordt genomen.

vectrafan zei:
Jimmy banaan eerst afmaken, vervolgens uitgebreid laten testen en keuren door het Opel forum. Waarna, wij welgevallig een duim op zullen steken, dit zal de opbrengst van de banaan enorm verhogen.

Daarna, als dank je wel voor onze inspanning, een mooie BBQ organiseren.

Dit is een typische win-win situatie. :) Huize Jimmy stroomt vol met geld, en het forum krijgt als dank voor onze ondersteuning een leuk uitje.

Kortom: aan het werk Jimmy. :) [size=x-large]NU![/size]

:) Komt goed, als de garage weer aan kant is duik ik daar weer in :) eerst even ademhalen :)

Forumreglement zei:
5. Reclame maken voor commerciële producten, evenementen diensten of websites is niet toegestaan. Ook het aanbieden van commerciële producten, evenementen, diensten of websites is verboden, net als het houden van enquêtes of onderzoeken.

:rolleyes:

Corsa-20SEH zei:
:) Komt goed, als de garage weer aan kant is duik ik daar weer in :) eerst even ademhalen :)

Je kunt veel zeggen van onze Jim. Hij heeft ontegenzeglijk een stel scherpe hersens. Het vaderschap doet hem duidelijk goed. Feilloos herkent hij de win-win situatie en handelt daarnaar. :)

Er zijn ook leden, ik noem uiteraard geen namen -discretie is belangrijk, he Berrie- die ons foto's laten zien van het werk van de duivel.

Mompel [size=x-small]ik had net een passend commentaar op facebook geplaatst en mijn PC sloeg vast en moest hem herstarten. [/size] Je zou bijna denken: dit is geen toeval. :confused:

Zow! Er is hier de laatste tijd echt complete rust op het forum.

@ Omega: Ik blijf ook een zwak hebben voor de C2. Heb hem destijds nog overwogen als alternatief voor de GTS. Maar vooral gewicht en zware motoren waren een doorslag om hem niet te nemen. Achteraf ben ik er blij van, voor iemand van begin twintig (toen nog) is een GTS toch iets passender/sportiever. Daarnaast heb ik nog geen moment spijt van de GTS, die momenteel hard op de 220.000km aan gaat.
De Omega C2 zie ik het liefst als sedan in het grijs, anders zwart, daarna donkergroen.

Gisteren nog een bevelvoerderstraining gehad in het coördineren van complexere inzetten/meerdere voertuigen. Sommigen vonden dan best pittig, ik vond juist dat de scenario's wel zwaarder mochten. Grappig hoe je zo onder mensen in verschil in beleving hebt. Tevens ontstond er een discussie over opschaling. Men gaf aan dat je snel moet opschalen en niet bang moet zijn een keer (te)groot op te schalen. Ik gaf daarbij aan dat ik vanaf een bepaalde opschaling wel soms denk of de kosten opwegen tegen de baten. Daar kwam een leuke discussie uit voort, velen vonden dat kosten nooit mochten mee wegen. Anderen wel.

Goedemorgen!

Hier ook druk. Zitten even op een punt in het voorjaar dat alles samenloopt en het wat hectisch is, plus dat ik de laatste weken veel moet reizen. Korte avonden en korte nachten dus, maar dat komt wel weer goed :)

Verder weinig nieuws. Zaterdag de Focus even gewassen voor het eerst in drie maanden, de volgende keer zal zijn als ik hem inlever eind augustus denk ik :) Ben wel van plan om de Astra t.z.t. weer iets beter te onderhouden en dat zal begonnen door de auto goed (proffesioneel) te laten poetsen denk ik. Gewoon omdat het mooi is, maar ook omdat de auto dan een stuk makkelijk schoon te houden en te maken is.

Daarnaast kwam ik er gisteren achter dat de Focus ook WiFi heeft o_O
Ik kan verbinding maken met mijn telefoon als hotspot, wat ik er verder qua internet kan heb ik nog niet uitgevogeld :D
Je moet toch wat als je een dik uur moet rijden en een uur lang achter een vrachtwagen rijdt :D

Mogguh!

Ben wel van plan om de Astra t.z.t. weer iets beter te onderhouden en dat zal begonnen door de auto goed (proffesioneel) te laten poetsen denk ik. Gewoon omdat het mooi is, maar ook omdat de auto dan een stuk makkelijk schoon te houden en te maken is.

Ik heb de auto de laatste keer met Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 gepoetst. Wat is dat een superspul zeg. Het is wat vettig en er blijft heel lang een vettig laagje op de auto zitten waardoor vuil en vocht er zo af glijden. Heb de auto nu al heel vaak gewassen en blijft gewoon werken. Echt superspul!

Goedemiddag,

Peter was me alweer tegen gekomen net in het mijn auto topic, maar ik heb mij voorgenomen weer actiever te zijn op het forum.

B-Real zei:
Daarnaast kwam ik er gisteren achter dat de Focus ook WiFi heeft o_O
Ik kan verbinding maken met mijn telefoon als hotspot, wat ik er verder qua internet kan heb ik nog niet uitgevogeld :D
Je moet toch wat als je een dik uur moet rijden en een uur lang achter een vrachtwagen rijdt :D

De G**f heeft het ook, maar heb het nog niet aangemeld. Voor zo ver ik gevonden heb is het bij die van mij vooral voor de navi. het zoeken van bijzondere bestemmingen en het updaten van kaarten en systeem. Dat laatste zal ik gaan doen via wifi vanuit het huis. Dat is een stuk sneller en kost me niets uit de bundel. Heb geen idee hoeveel mb dat gaat slurpen dat updaten.

Collega van mij heeft een nieuwe GTI en daar zit ook navi in met Car Net ondersteuning, dat werkt echt perfect m.b.t. actuele verkeersinformatie en desgewenst omleidingen instellen. Stukken nauwkeuriger dan de reguliere systemen die via de RDS werken. Kost volgens hem nog geen 1 mb per uur o.i.d.

Ik hoop eerlijk gezegd dat er ook een dergelijk systeem bij Opel beschikbaar is, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden.

@ Rob, als ik het zelf ga doen dan zal ik mijn poetsuitrusting ook weer wat gaan uitbreiden met nieuwe spulletjes. Vrees alleen dat ik daar ook deze zomer nog geen tijd voor heb of wil maken, dus dan het geld voor nieuwe spulletjes maar gebruiken voor een profi poetsbeurt.

B-Real zei:
Collega van mij heeft een nieuwe GTI en daar zit ook navi in met Car Net ondersteuning, dat werkt echt perfect m.b.t. actuele verkeersinformatie en desgewenst omleidingen instellen. Stukken nauwkeuriger dan de reguliere systemen die via de RDS werken. Kost volgens hem nog geen 1 mb per uur o.i.d.

Ik hoop eerlijk gezegd dat er ook een dergelijk systeem bij Opel beschikbaar is, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden.

minder dan 1mb per uur daar doe ik het wel voor!

Bij Opel zit dat volgens mij in de optie OnStar. Heb je dat er ook op bestelt?

Op mijn Audi heb ik ook zo iets, met een (beter?) online verkeersinformatiesysteem (in plaats van TMC) en Google maps (naar keuze in te stellen naast het standaard kaartsysteem). Dat loopt via GSM waarvoor ik een prepaid T-Mobile kaartje in mijn dashboard heb geprikt. Kost mij slechts enkele Euro's per maand, zo lang je niet in het buitenland komt.

@ Meeuw, Audi zal denk ik ook gewoon gebruik maken van het Car Net systeem gok ik. Erg goed en handig systeem is dat.

@ Ries, uiteraard heb ik OnStar :)
Ik kan alleen nog niet echt vinden wat alle opties nou precies zijn, eigenlijk zou ik wel gewoon de handleiding van de auto vast willen hebben. Aan de andere kant is het ook wel leuk om t.z.t. zelf alles te gaan uitvogelen, want een echte man leest natuurlijk geen handleiding :T

B-Real zei:
. Aan de andere kant is het ook wel leuk om t.z.t. zelf alles te gaan uitvogelen, want een echte man leest natuurlijk geen handleiding :T

Dat dacht ik ook, maar heb het er toch bij moeten pakken om er achter te komen hoe Carplay en CarNet werken. Niet draadloos zoals ik dacht, maar via de kabel. Toen ik dat door had ging het ineens heel makkelijk allemaal! :p

Haha ja, dat ging ook een beetje tegen mijn verwachting in inderdaad. Met kabel werkt het dan ook perfect.

Apple en volgens mij Android ook staan het nog niet toe om het draadloos te gebruiken, de reden ben ik vergeten.

B-Real zei:
Haha ja, dat ging ook een beetje tegen mijn verwachting in inderdaad. Met kabel werkt het dan ook perfect.

Apple en volgens mij Android ook staan het nog niet toe om het draadloos te gebruiken, de reden ben ik vergeten.

Heeft dat niet te maken met RSAP (remote sim acces protocol) dat niet meer door Androïd wordt ondersteund? Of wel: de sim kaart van je mobieltje kan niet met de auto worden gedeeld waardoor je een aparte kaart nodig hebt om diverse functies van je auto te kunnen gebruiken.

Meeuw zei:
B-Real zei:

Heeft dat niet te maken met RSAP (remote sim acces protocol) dat niet meer door Androïd wordt ondersteund? Of wel: de sim kaart van je mobieltje kan niet met de auto worden gedeeld waardoor je een aparte kaart nodig hebt om diverse functies van je auto te kunnen gebruiken.

Dit zegt mij helemaal niets eerlijk gezegd :D

Apple/Android Carplay is puur het beeldscherm van je telefoon op het scherm van je auto projecteren. Dus gewoon de icoontjes zoals je ze op je telefoon hebt zijn dan te bedienen op het scherm van je auto (mits geschikt voor de Carplay functie).
Dat zou in principe zelfs zonder sim kaart moeten werken, alhoewel bellen en navigatie dan natuurlijk lastig wordt

Vroegah toen je een auto kocht was het instappen, sleutel om, gaspedaal in en rijden.
Tegenwoordig mag je wel een dag voor alle snufjes uittrekken. :)

Ben ik blij dat ik nog een relatief simpele kar op de oprit heb staan. :)

Denk dat ik de manuals nog maar eens moet doornemen. Er zijn vast nog wel snufjes die ik nog niet ken.

Dat heb ik laatst al met de Corsa gedaan en dingen geleerd :) Handleiding van het multimediasysteem is overigens net zo dik als dat van de rest van de auto... Maar al die gadgets zijn wel leuk :cool: Overigens ben ik ook wel nieuwsgierig naar de werking van carplay en co, zou je dat dan ook echt structureel blijven gebruiken?

Corsa-20SEH zei:
Zij is degene die niet wilt dat ik hem verkoop, anders had ie waarschijnlijk al op MP gestaan. :rolleyes:

Koesteren die vrouw! Of heeft ze je liever in de schuur dan op de bank?

Astra F zei:
Vroegah toen je een auto kocht was het instappen, sleutel om, gaspedaal in en rijden.
Tegenwoordig mag je wel een dag voor alle snufjes uittrekken. :)

Ben ik blij dat ik nog een relatief simpele kar op de oprit heb staan. :)
Gisteren nog met een nieuwe Touareg gereden. We zaten echt te zoeken hoe ie moest starten. Sleutel in het dash drukken, en dan de sleutel met dat hele paneel naar rechts draaien. Voordat we daar achter waren hadden we er al 10 keer op gedrukt, zonder resultaat :D

Morguh :p

Aangezien het zulk prachtig weer was vandaag, de Astra even lekker schoongemaakt...
Hij staat schijnbaar precies in de aanvliegroute van een vogelnest, want het hele dak zat onder de bird shitsels (n)

Vanavond ook gestart met kleien en dan morgen verder met polijsten en alle andere meuk :D

Mogguh,

Gister nog een verhaal getiept, maar helaas alweer alles verdwenen zie ik :(

@ Jos: Toemaar, je bent er maar wat druk mee. Dat is dan wel het voordeel van de studie op een iets lager pitje.....je hebt overdag nog tijd voor dit soort dingen. Ik zou de GTS ook graag eens aanpakken. De koplampen wil ik nog 1x polijsten, bij de astra net zo. Maar ik mis gewoonweg de tijd.
De zaterdag gaat al een deel op aan boodschappen, dan staan er nog verfklusjes te wachten, de tuin wil nog wat aandacht....dan is een dag zo voorbij.
Maar ik hoop uiteraard wel dat je binnen afzienbare tijd de studie alsnog kunt doorzetten.

@ Astra: Ik begin eerlijk gezegd wel een beetje te twijfelen aan de Cabrio. Hij heeft twee lelijke roestblaren waar wat aan moet gebeuren.
Daarnaast bladert ook aan de rand van de motorkap wat lak af. Dus de twijfel is of het laten herstellen/spuiten de moeite waard is voor deze auto.
Dus of laten fixen, of deze weer verkopen en op zoek naar een strakker exemplaar. Heb ook geen idee wat die roestblaar laten wegwerken en spuiten ongeveer gaat kosten. Praat ik over € 200,- of over € 1.200,-.

@ Zafira: Jammer dat hij zijn eigen gezicht gaat verliezen. Ik vond juist die "tanden" sportief en modern ogen. De facelift zodat hij meer op de Astra gaat lijken is wel begrijpelijk, maar vind dat hij er erg saai door wordt. Interieur is wel een goede upgrade, maar zijn grootste probleem (het gewicht) zal wel blijven. Jammer, daar verliest hij veel mee t.o.v. de concurrentie.

@ Astra: Zag dat de astra ook trekauto van het jaar is geworden. Dat model blijft werkelijk prijs na prijs binnen halen. Respect dat Opel in één klap twee grote problemen (gewicht en motoren) heeft weten aan te pakken. Wat ik wel een groot gemis vind bij de Astra, dynamic cruise control is niet verkrijgbaar.

@Ruud Lijkt me onzinnig, gewoon doorrijden met dat ding. Investering ga je nooit meer terugzien en zou gewoon lekker laten zo.

Astra F zei:
@ Zafira: Jammer dat hij zijn eigen gezicht gaat verliezen. Ik vond juist die "tanden" sportief en modern ogen. De facelift zodat hij meer op de Astra gaat lijken is wel begrijpelijk, maar vind dat hij er erg saai door wordt. Interieur is wel een goede upgrade, maar zijn grootste probleem (het gewicht) zal wel blijven. Jammer, daar verliest hij veel mee t.o.v. de concurrentie.

Eens. De nieuwe Renault Grand Scénic vind ik wel mooi geworden...
ls3yqa1be4yq_800.jpg

Inderdaad.. Zo laten of kijken of het goedkoop te behandelen is.. maar ga er geen enorme bedragen insteken, verkopen en wat nieuws kopen zou ik ook niet doen.

Terug
Bovenaan