Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Hadden mijn opa en oma ook, zo dikke kachel... :cool:

Zal ik de Gas-ling dan maar even overnemen, Peter? ;)

Opel-Mokka-LPG-1-4-Front-Side-fotoshowBig-34fa5a4c-738510.jpg

Die had ik in m'n flatje in IJmuiden ook destijds :rolleyes: En mijn ouders hebben de ouderwetse (klassieke, maar best mooie) versie van deze:
Bambino70Tmatzwart.jpg

Maar als wat jij laat zien ook een gaskachel is, dan vind ik een gaskachel best sfeervol inderdaad (y)

@Jimmy. Ja presies zo 1 ! Die van mij was origineel ook bruin maar heb hem toen wel zwart gespoten, stond al een stuk beter !

Mogguh!

Nadeel van gaskachels is dat het zo verschrikkelijk warm wordt in je woonkamer als je ze aanzet in een modern goed geïsoleerd huis..rest van huis wordt ijskoud en je smelt in de woonkamer weg..van die warmte wordt je ook zo loom..

Vanochtend op de snelweg, onderweg naar het werk kwam nog een nieuwe Mazda CX-5 achterop rijden. In het zwart met mooi Xenon-licht.
Wat een prachtig mooie wagen is dat zeg!! Vind dat Mazda zowieso erg lekker bezig is de laatste jaren.

Lees kristian zijn topic eens..Mazda schijnt nogal wat steken te laten vallen qua roestbescherming..structureel probleem bij Mazda 3, 6 en CX5. Kristian zijn Mazda 6 begint nu al te roesten op meerdere plekken..

Nadeel van gaskachels is dat het zo verschrikkelijk warm wordt in je woonkamer als je ze aanzet in een modern goed geïsoleerd huis..rest van huis wordt ijskoud en je smelt in de woonkamer weg..van die warmte wordt je ook zo loom..
Deze kachel zit gewoon een thermostaat op, dus je kunt hem gewoon instellen op een gewone kamertemperatuur. Dan zal idd. de verwarming wel uitvallen, maar op de badkamer na is er geen enkele andere ruimte in mijn huis verwarmd. Daarnaast heb ik geen gescheiden keuken/woonkamer dus dat is het temperatuurissue ook geen probleem.

@ Mazda: Collega van mij hoor ik er nog niet over klagen, in zijn Mazda 6. Maar zou zomaar kunnen dat het probleem wel bestaat.

Ja, dat helpt natuurlijk ook al niet echt om die knappe Poolse binnen te doen...
Dan moet je in die ruimtes maar wat anders doen om 't warm te krijgen :)

Het is bij mij echt de woonkamer die ik behagelijk warm stook, en bij echte kou soms de berging om het vorstvrij te houden.
Voor de rest, zou ik niet weten waarom ik een hal/overloop en/of hobbykamers zou moeten gaan opstoken.
En de slaapkamer heb ik altijd zo koud/fris mogelijk.

Dat kan toch ook gewoon op de keukentafel?

Een gashaard hadden wij ook bij aanschaf van het huis, een week later niet meer. Een mega schouw op een hopeloze plek in de woonkamer kostte ons teveel ruimte. Wel een gezellig beeld zo'n vuurtje en voor jou als brandweerman natuurlijk niet te verkopen om een echte houtkachel in huis te halen ;)

Hier goed op weg het huis te schilderen. Bijna alles zit nu in de eerste laag lak, morgen beginnen met de tweede. Ondertussen de trekhaak en nieuwe einddemper onder de auto zitten en vandaag de caravan van mijn ouders met een omweg naar de stalling gebracht om even te voelen hoe hij het trok. Geen enkel probleem, alleen wel even mentaal voorbereiden op een fikse brandstoflevering deze vakantie (en een beetje olie, dat zal hij ook nog wel wat liever gaan lusten...)

Ik heb bij de verbouwing echt heel bewust de oude schoorsteen met typerende (jaren 60) tegeltjes laten zitten. Er staat nu voor de sier een ultra retro Jaarsma design kachel voor. Ik durf hem niet aan te sluiten, gezien de leeftijd van het apparaat en de staat van mijn schoorsteen.
Er komt ooit nog een houtkachel, maar daar moet ik even flink voor sparen. Huidige schoorsteen en kachel zijn echt een blikvanger in de ruimte, mede door de kleurstelling.

Trouwens, als het goed is kan ik morgen mijn Astra weer ophalen. Hij staat al geruime tijd bij de garage en nu denkt men de problemen verholpen te hebben. Mogelijk was de vervuiling van de inlaat, vervuilde injectoren en een draadbreuk de oorzaak van de storingen.

Het verschil tussen een haard en een kachel heb ik nooit begrepen :) :)

Wij hadden een gashaard/kachel in huis die we nooit gebruikten. Maar het ding werd te lelijk en ving een hoop stof.
Heb 'm gesloopt en er een keurig stapeltje brandhout voor in de plaats gedaan, staat nu veel strakker..
(kan ff geen voorbeeldplaatje vinden)

@Jazz: Heb je de Astra meteen na aankoop naar de garage gebracht?

Diezelfde middag terug geweest, paar keer laten uitlezen en hun gingen op zoek naar een oplossing. Dat was uiteindelijk de auto terugbrengen naar de garage waar hij in onderhoud was en uiteindelijk is ingeruild met dit probleem. Maar zojuist gehoord dat voor alsnog alles in orde is en dat ik straks weer kan rijden. Ik ben erg tevreden over de service van beide bedrijven en dat (voor alsnog) het probleem getackled is.

Mogguh!

Er zijn zo onderhand meer cabrio's in dit topic dan Opels :cool:
Zou het enthousiasme aanstekelijk werken?

Mogguh! Sja, een cabrio is gewoon leuk! Maar een te openen panoramadak in een dagelijkse auto lijkt me ook heerlijk. Een groot deel van mijn route gaat over een provinciale weg en door Hilversum, dan kan ie heerlijk open. Cabrio moet natuurlijk de hele weg open :)

British Racing Green zei:
Mogguh!

Er zijn zo onderhand meer cabrio's in dit topic dan Opels :cool:

+50% van de cabrio's hier is sowieso al van het merk Opel.
Of telt dat niet...? :p

Midje..vanmorgen bij de trouwlocatie de audio-visuele middelen nog even gecheckt..kan mooi de muziek via Spotify premium afspelen..blijft toch prachtig
Moet ook nog eens een afspeellijst voor in de auto maken aangezien ik nu ook aux plug heb.

Vant weekend bagagenet aangeschaft op MP. Via dealer nog even ogen voor in dakhemel besteld... volgens dealer lastig zelf aan te leggen en kan bij hun voor 190 euro.. gaan we met behulp van internet dus mooi zelf even proberen..

Er zijn zo onderhand meer cabrio's in dit topic dan Opels cool smiley

Het cabriogehalte neemt inderdaad toe maar omdat het gros van die cabrio's een Opel is, gaat jouw stelling niet op....

Daarnaast is het aandeel Opels haast nog nooit zo hoog geweest. Bij Ruud, Frank, Frans, Jos en mij staan al tien (!) Opels op de oprit, bij Fer nog een, bij Richard straks een, enz....

En de drie Punto's in dit topic hebben ook wel wat componenten die met Opel gedeeld worden :D

Oja, en als jullie mij sponsoren ruil ik de Barchetta zo in voor een Speedster hoor :)

Hier geen Opel, misschien in de toekomst weer wel.. who knows :)

Speedster staat hier ook erg hoog op het hebben, hebben lijstje..

Astra F zei:
Astra F [ Privé reageren ]
Re: Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII
01-05-2016 19:58

@rob: gedegradeerd?

@ruud: gedegradeerd.?....:cool:
Erg jammer voor mooie club maar wel terecht. Twente heeft zich jaren verrijkt en daardoor heft het zich bevoordeeld boven andere clubs. Dat kan niet zonder straf verlopen.

Waarom zie ik het sponsorschap voor andermans auto toch niet zitten o_O Oh ja ik weet het weer :rolleyes: kost geld :D

Cabrio is een prachtige luxe als je een eigen garage hebt. Zou hem dus nooit kopen als hij buiten moet staan. En dan was er ook nog zoiets van mannen in midlifecrisis en cabrio :eek: Geen midlifecrisis maar wel de leeftijdsgroep. :D Neuhhh toch maar niet doen.

Ik blijf rijden in mijn heerlijke sportstourer :)

rjthefrisian zei:
Astra F zei:
Astra F [ Privé reageren ]
Re: Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII
01-05-2016 19:58

@rob: gedegradeerd?

@ruud: gedegradeerd.?....:cool:
Erg jammer voor mooie club maar wel terecht. Twente heeft zich jaren verrijkt en daardoor heft het zich bevoordeeld boven andere clubs. Dat kan niet zonder straf verlopen.

Jeps, zoals het er naar uit ziet een geluksmomentje voor jullie. Al is natuurlijk ook de vraag of je echt van de wedstrijden kunt genoeten als je bijna altijd als verliezende ploeg het veld verlaat. Volgens mij had je het dit jaar na de eerste seizoenshelft ook wel een beetje mee gehad. Wel jammer, want twee jaar terug speelden ze toch lekker fris en verdienstelijk.

Of de degradatie van twente terecht is weet ik niet. Ja, het vorige bestuur heeft tegen de regels in gehandeld. Maar daar is twente inmiddels ook meermaals op verschillende manieren voor gestraft. Twente heeft er na een eis van de k-nsb alles aan gedaan om het verleden achter zich te laten. De hele staf is eruit gegooid, alle tranfers worden onderzocht, financiering wordt opnieuw geregeld. Is het dan fair om een club zo te straffen voor fouten die jaren geleden zijn gemaakt voor vorige bestuurders? Ik vind dit wel een erg zware reactie, die als hij al gegrond is veel eerder had moeten worden uitgevoerd. Nu stelt men regels, twente heeft er super hard aan gewerkt om aan die regels te voldoen en krijgt nu het deksel op de neus. Ook nog op een wijze die niet beschreven is, dus in alle haast is bedacht door de k-nsb.

En tsjah, ze hebben aankopen gedaan die niet mochten omdat hun financiele positie niet goed was. Nou, liever een club die zelf zaken regelt en soms financieel een probleem tegen komt als dat we straks clubs hebben die afhankelijk is van een kapitaalinjectie van een chinees. Daar moeten we in nederland toch ook niet heen willen, maar dat is wel waar men vanuit Zeist steeds meer naar toe werkt. En zo geven we ons eigen nederlandse voetbal weg.

Mogguh!

Jeps, zoals het er naar uit ziet een geluksmomentje voor jullie. Al is natuurlijk ook de vraag of je echt van de wedstrijden kunt genoeten als je bijna altijd als verliezende ploeg het veld verlaat. Volgens mij had je het dit jaar na de eerste seizoenshelft ook wel een beetje mee gehad. Wel jammer, want twee jaar terug speelden ze toch lekker fris en verdienstelijk.

Nou die kans is wel heel minimaal. En ik reken nergesn op. Zo wil je ook niet weer terug komen. Na een belabberd seizoen.

Wat gewoon kwalijk is, is dat ze tijdens de playoffs dit bekend hebben gemaakt. Willem II heeft nu helemaal geen prikkel meer om te winnen.

En over de straf voor Twente..dat is een discussie waar je niet uit gaat komen. Twente fans zullen veel argumenten aanvoeren dat het onterecht is en das begrijpelijk.

Twente heeft er na een eis van de k-nsb alles aan gedaan om het verleden achter zich te laten. De hele staf is eruit gegooid, alle tranfers worden onderzocht, financiering wordt opnieuw geregeld. Is het dan fair om een club zo te straffen voor fouten die jaren geleden zijn gemaakt voor vorige bestuurders?

Even voor het gemak achterwegen laten dat ze, na die diverse straffen en berispingen, opnieuw informatie omtrent transfers achter hebben gehouden en ze dus opnieuw het zaakje bedonderd hebben? Of is het toeval dat de FIOD inmiddels ook interesse heeft in de club?

Ik ben van mening dat elk club, wat op dat niveau gewoon commerciële bedrijven zijn, hun eigen broek op moeten houden. Een schuldenlast van 32 miljoen (!) dat grotendeels door de gemeente, en dus overheidsgeld, wordt gedekt vind ik geen gezonde organisatie.

Kortom, ik denk dat je het allemaal wel een beetje teveel vanuit een liefhebbersrol en roze bril bekijkt Ruud ;)

vectrafan zei:
Cabrio is een prachtige luxe als je een eigen garage hebt. Zou hem dus nooit kopen als hij buiten moet staan. En dan was er ook nog zoiets van mannen in midlifecrisis en cabrio :eek: Geen midlifecrisis maar wel de leeftijdsgroep. :D Neuhhh toch maar niet doen.

Mijn cabrio staat gewoon buiten, ik ga er zelfs mee naar wintersport. Daar kan het dak tegen; is er ook voor gemaakt. Maar ik kan mij voorstellen dat bij een oudere (hobby)cabrio een ander verhaal is.

Meeuw zei:
Mijn cabrio staat gewoon buiten, ik ga er zelfs mee naar wintersport. Daar kan het dak tegen; is er ook voor gemaakt. Maar ik kan mij voorstellen dat bij een oudere (hobby)cabrio een ander verhaal is.

Goedemorgen allemaal,

Ik weet dat je een liefhebber bent (y) Het is voor iedere auto beter als hij binnen staat. Het UV licht zorgt voor een voortijdige veroudering van het dak en lak van de auto. Zeker bij youngtimers is dit jammer. Als liefhebber pleit ik voor cabrio's die bij een baasje zijn met een stalmogelijkheid. Tegelijk snap ik iedereen die toch zwicht voor zoiets leuks als een cabrio, ook als je geen stalmogelijkheid hebt.

@ Twente voor alle standpunten is wat te zeggen. Intens spijtig voor de fans en ik begrijp hun bitterheid. Ik ben blij dat ik zoiets niet hoef te beslissen.

Laten we maar voor het Max gaan. :D

vectrafan zei:

Zélfs geen Cascada? :)

Als ik zo rijk ben dat ik naast mijn sportstourer een Cascada als hobby er naast kan zetten, dan is er vast ook genoeg geld voor een mooie stalling. ;) :) :cool:

Mijn cabrio was/is ook bedoeld als 'hoofdauto', dus niet als een leuke (oudere) auto voor erbij. Gezien de vele ritten die ik ermee heb gemaakt naar/in Frankrijk en Italië, moest het ook een volwaardige auto zijn met alle luxe die je (ik) wil(t) hebben als je een tour van zo'n 4.000 km in 10-11 dagen maakt + een redelijke bagageruimte voor de wintersport (er zat een skiluik/zak in).

Het canvasdak kon er ook prima tegen. Na 11 jaar een beetje verkleurd, geeft de auto wat meer karakter, maar nog geheel schade- en vlekvrij (zelfs na het meermaals verwijderen van harsplekken). Ik was wel gedwongen om het na 11 jaar te vervangen doordat de verbinding tussen het doek en de achterruit losliet. Een foutje van de A4 cabrio's van vóór 2015. Maar € 1.300 voor een nieuwe dakbedekking (van de hoogste kwaliteit), via de Audidealer, na 11 jaar vind ik een net resultaat. Had vooraf verwacht dat het 6 à 7 jaar zou zijn.

Voor mij dus een reden om wederom voor een vrij dure cabrio te kiezen, hoewel een wat minder zware uitvoering en met minder opties ook had gekund. Ondanks dat de auto dakloos wordt gestald (gelukkig wel op eigen terrein).

Het is natuurlijk ook een utopie om te denken dat een cabriodak een auto leven lang mee gaat natuurlijk. Dat dak krijgt weer en wind te verduren, wordt tig keer in/uit geklapt en is (in dit geval) gemaakt van kunstof wat sowieso gevoeliger is voor slijtage dan staal met een flinke laklaag.

Eigenlijk is het dus gewoon een slijtagedeel en dan lijkt 11 jaar mij helemaal niet zo gek idd en ook 1300eu valt me dan nog best mee.

Ingo zei:
@ Twente voor alle standpunten is wat te zeggen. Intens spijtig voor de fans en ik begrijp hun bitterheid. Ik ben blij dat ik zoiets niet hoef te beslissen.
De kans is natuurlijk heel groot dat ze volgend seizoen de league winnen. Staat leuk, zo'n Jupiler-geval in de prijzenkast van de Grolschveste:):)

@Jazz: goed nieuws! Hopen dat dit het ook blijkt te zijn. En zonde voor de vorige eigenaar dat die niet nog eventjes had doorgezet, maar op een gegeven moment is het klaar.

@Ingo: mijn cabrio staat op z'n best de helft van de tijd onder de overkapping, net wie er het eerste thuis is. Met oud en nieuw hebben we dat bewust gedaan, de rest van het jaar moet hij het maar aan kunnen. Liefhebber? Absoluut, maar het ding is ook gemaakt om te rijden. En ik geniet elke kilometer, zonde om jezelf dat te ontzeggen uit angst dat de auto daarvan harder slijt.

@voetbal: de soap continues..

Avond!!

@ FC Twente: Tuurlijk gaat mij de situatie van de club wel aan het hart. Ik wil mezelf niet tot de fanatieke supporters rekenen maar draag de club wel een warm hart toe. En uiteraard bekijk ik het verhaal met een wellicht wat gekleurde bril, dat wil ik niet ontkennen.

Even voor het gemak achterwegen laten dat ze, na die diverse straffen en berispingen, opnieuw informatie omtrent transfers achter hebben gehouden en ze dus opnieuw het zaakje bedonderd hebben? Of is het toeval dat de FIOD inmiddels ook interesse heeft in de club?
Juist doordat bij het "nieuwe" FC twente nu alles goed onderzocht is komen dit soort rare transfers naar boven. En daar worden ze nu voor gestraft. Ofterwijl, ze worden juist nu gestraft voor de openheid. Dat de FIOD hier onderzoek naar doet nu twente het zelf naar buiten heeft gebracht is niet meer als normaal. Dat ze daarvoor ook een naheffing/boete zullen krijgen is ook te verwachten.

Ik ben van mening dat elk club, wat op dat niveau gewoon commerciële bedrijven zijn, hun eigen broek op moeten houden. Een schuldenlast van 32 miljoen (!) dat grotendeels door de gemeente, en dus overheidsgeld, wordt gedekt vind ik geen gezonde organisatie.
Ik ben het helemaal met je eens. Feitelijk zou een club gewoon een positief saldo moeten hebben. Echter weten we ook allemaal dat je als club/bedrijf soms eerst moet investeren voordat je rendement behaald. En dat doe je met geleend geld.

@ Cabrio: De Astra staat onder een boom en wordt echt niet gespaard. Duiven hebben letterlijk de schijt aan de auto.....stuifmeel ligt er lagen op.
Dus toen ik gister mijn grasveldje besproeide heb ik de cabrio ook maar ff afgespoten. Net als ik met een stevige sproeistraal het dak af spuit gaat ineens het alarm af :):)
Net dat als wij geld lenen om een huis te financieren, zo lenen voetbalclubs geld om een stadion te bouwen. Kijk ik naar andere clubs, dan zijn die soms afhankelijk van externe financierders. Kijk maar eens naar ADO. Die kwamen in categorie 1 of 2 terecht. Komt ineens de chinees met geld, zijn ze weer gezond en komen ze in categorie 3. Dat is natuurlijk te gek voor woorden, zo lang je nog zo afhankelijk bent van één persoon.

Wat mij in het verhaal steekt is dat de KNVB terecht Twente op het matje heeft geroepen, eisen heeft gesteld voor een solide bedrijfsvoering die diepgaande consequenties met zich mee brachten (oa. hele bestuur opstappen). Nu heeft Twente aan alles voldaan, goodwill gekweekt door alle transfers van de laatste jaren door te lichten....en dan krijgen ze nu voor al die inzet het deksel op de neus. En dat is niet fair, gezien de KNVB nu een straf op legt die niet eens bestaat.

Er bestaan meer van dit soort bonden en organen in Nederland die een eigen tribunaal voeren.
De manier van de KNVB lijkt totaal niet op wat we in de Nederlandse rechtstaat gewend zijn. Dus zo raar vind ik de beslissing van de KNVB niet eigenlijk..

Franklinn zei:
@Ingo: mijn cabrio staat op z'n best de helft van de tijd onder de overkapping, net wie er het eerste thuis is. Met oud en nieuw hebben we dat bewust gedaan, de rest van het jaar moet hij het maar aan kunnen. Liefhebber? Absoluut, maar het ding is ook gemaakt om te rijden. En ik geniet elke kilometer, zonde om jezelf dat te ontzeggen uit angst dat de auto daarvan harder slijt.
Ik vind mezelf te oud voor een cabrio. :cry: Ik heb iedere keer als er kriebels komen de midlifecrisis man in gedachten :( Nu zoek ik voor mezelf hele goede redenen waarom een cabrio echt niet kan o_O Stiekem natuurlijk best jaloers op Meeuw en Peter want zij durven wel. ;) Van meeuw begrijp ik het nog het beste want die gunt zichzelf een vreselijk dure mooie hobby. Al moet ik zeggen dat een nieuw dak goedkoper is dan ik zelf zou inschatten.

Ach volgende week een nieuwe Cascada ophalen en rondrijden met het bruidspaar is misschien voor mij wel eyeopener :cool: Al ben ik bang dat mijn lieve schat die geopende oogjes even snel dicht ramt. :D

Rustig hier..

Siggie heeft weer APK voor een jaar.
Opmerking over olieverbruik krijgt vervolg, binnenkort ff babbelen met de garage over stappenplan en kosten.
Kreeg wel de dringende vraag om alle schokbrekers te vervangen, ze zijn alle 4 op. Wordt gelijk een kostenplaatje voor gemaakt.
En dan maar kijken of het totale bedrag nog gaat opwegen tegen de (emotionele) waarde van de auto. Zoals het er nu voor staat is elk mankement direct een TL, het is dus maar net wat ik er voor over heb..

Tja moeilijk advies geven bij een trouw familielid als Siggie. :rolleyes: Zelfs voor mij voelt ie als familie aan. :p Zlang ik al op dit forum kom is Siggie er ook.

Nog een paar nachtjes slapen en dan is er een bruiloft. :D weersvoorspelling ziet er redelijk goed uit voor vrijdag. Lijkt ideaal Cascada weer. :cool:

Zal ik me gelijk maar alvast afmelden? Volgende week maandag gaan we weer lekker op vakantie. Vanavond is er geopperd door Marion om richting Barcelona te gaan. Zou zo maar kunnen dat dit ons eerste doel wordt. Afhankelijk hoe het weer in Europa zich gaat ontwikkelen. Volgende week zondag valt pas de eindbeslissing.

@ Fer: Tsjah, dan zal het een optelsom worden van dingen die je aan ziet komen. Schokbrekers nu (kosten vallen nog mee), evt. banden die eraan zitten te komen en dan is de vraag wat het olieprobleem gaat kosten. De afweging zal steeds moeilijker worden.

@ Ingo: Je leeft duidelijk naar vrijdag toe, lekker hoor. En daarna een mooie vakantie op de planning, je hebt mooie vooruitzichten.

B.... uuh Joost is er ook weer van vakantie zag ik;) I.i.g. goed dat ze weer veilig terug zijn.
Een leuk verslag van de vakantie zal één deze dagen vast wel volgen.

Dit weekend druk geweest. We moesten in ons dorp de gewestelijke brandweerwedstrijden organiseren. Dat betekend dat we per baan een scenario moeten uitwerken en ensigneren waarbij vervolgens 8-10 verschillende korpsen dat scenario moeten gaan doorlopen. Wie dit het veiligst, effectiefst en snelst doet is de winnaar. Ik had met mijn ploeg een scenario uitgedacht met een plofkraak in een bank waardoor brand was ontstaan en twee slachtoffers vermist waren. Een leuke inzet en een gezellige dag, waarbij we meermaals de complimenten kregen voor de strakke organisatie. Al met al dus drie dagen druk geweest maar het bleek niet voor niks te zijn.

Mogguh!
Voorbije weekend met H.'s familie een welness- en dinerweekend gehouden.
Moet zeggen,
was echt tof: op een beschermd dakterras 5 hoog midden het centrum in de jacuzzi met zicht op de kerktoren van mijn geboortestad (y)

13237737_10208484075566771_406545929563349773_n.jpg

We zijn het nu vrijwel zeker: na de terrasoverkapping volgende maand komt er volgend voorjaar een jacuzzi...

Terug
Bovenaan