Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Afgezien van de prijs of het formaat, moet de Cascada gewoon concurreren met een A5, 3-serie, E-klasse cabrio en dat is een zware dobber in een segment waar de prijs er iets minder toe doet.

Voor mij zit hij gewoon in de klasse van de **** cabrio ;)

Cascadaling...

BMW-3er-Opel-Cascada-VW-Golf-729x486-24b0f960b29cb868.jpg

BMW-3er-Opel-Cascada-VW-Golf-729x486-e4cad1aa3e4300ba.jpg

Opel-Cascada-729x486-35fa9adebf265b7d.jpg

VW-Golf-729x486-784d71f377fe33de.jpg

Opel-Cascada-729x486-46e6063a1f266c96.jpg

VW-Golf-729x486-2373560185a80892.jpg

BMW-3er-Opel-Cascada-VW-Golf-729x486-c76cc738b3809bef.jpg

Klopt, maar dat is door de inrichting van de woning al op natuurlijk grinning smiley
Ik baal alleen een beetje dat ik de kosten voor hypotheek/woning pas volgend jaar mee kan nemen. Niet dat ik er om verlegen zit, maar het gaat toch om serieus geld en dat was toch wel lekker geweest om zo snel mogelijk te krijgen. Maar goed, dan wordt de volgende belastingaangifte een leuke want dan heb ik naast deze kosten er ook al weer een jaar hypotheekrente aftrek opzitten drinking smiley

Tsja...dan moet je misschien de cashflowplanning iets aanpassen..;)

Maar goed, dan wordt de volgende belastingaangifte een leuke want dan heb ik naast deze kosten er ook al weer een jaar hypotheekrente aftrek opzitten

Je maakt niet gebruik van de voorlopige teruggave?

Zag vanmorgen trouwens dat mijn verkoper nu een knalrode astra K demo meehad (woont bij ons in het dorp). Staat erg goed hoor!

Jammer dat de Cascada van de 3e foto (soort beige) niet is voorzien van een bruine kap. Met bruin heb ik hier regelmatig gezien; dan is het een schitterende auto.

Tsja...dan moet je misschien de cashflowplanning iets aanpassen..winking smiley

De cashflow was begin dit jaar even negatief, inmiddels gewoon weer positief dus er is weinig aan de hand.

Je maakt niet gebruik van de voorlopige teruggave?

Neuh, vind het wel een lekker spaarpotje. Als je het elke maand krijgt wordt het toch een gewoonte en als je 1x per jaar een fijn bedrag terug krijgt, ook al is het een sigaar uit eigen doos, dan voelt dat toch wel lekker.

Zag vanmorgen trouwens dat mijn verkoper nu een knalrode astra K demo meehad (woont bij ons in het dorp). Staat erg goed hoor!

Tja, ik weet het nog steeds niet met die kleur. Op geen enkele auto overigens.
Op het ene moment staat het prachtig, op het andere moment twijfel ik.

Overigens twijfel ik ook nog over het door mij gekozen Asteroid Grey, wellicht dat ik toch nog ga switchen naar meer zilver/grijs. Moet nog wel mogelijk zijn aangezien de auto pas in augustus geproduceerd wordt.

Neuh, vind het wel een lekker spaarpotje. Als je het elke maand krijgt wordt het toch een gewoonte en als je 1x per jaar een fijn bedrag terug krijgt, ook al is het een sigaar uit eigen doos, dan voelt dat toch wel lekker.
M denkt er precies zo over! o_O

B-Real zei:

Tja, ik weet het nog steeds niet met die kleur. Op geen enkele auto overigens.
Op het ene moment staat het prachtig, op het andere moment twijfel ik.

Overigens twijfel ik ook nog over het door mij gekozen Asteroid Grey, wellicht dat ik toch nog ga switchen naar meer zilver/grijs. Moet nog wel mogelijk zijn aangezien de auto pas in augustus geproduceerd wordt.

Als in een lichtere zilvertint dan?
Met die bicolor velgen en de donkere led-koplampen zal dat wel goed staan.
(Ik vind persoonlijk het rood nog het allermooist, goeie wax erop en glanzen maar! (y))

Is "Dark Caramel" een nieuwe kleur...?
Soort van donkerbruin, lijkt me een mooie kleur op de K (y)

Picture.aspx

Mogguhh!
vraagje aan de iPhone gebruikers: wie heeft er al naar iOS 9.3.1 geüpgrade?

ik heb dat 2 weken geleden gedaan met m'n werk 5S, en sinds die tijd onwijze batterij-issues.
De batterij is al 2x vervangen voor een nieuwe, maar binnen 6 uur loopt hij compleet leeg.

Heb al een factory reset gedaan, ook zonder terugzetten van reservekopie.
Ook een tijdje in de vliegtuigmodus, maar de batterij loopt net zo hard leeg..
(n)

zit nu naar 9.2.1 te downgraden, kijken of dat helpt.. o_O

Hotdog zei:
Mogguhh!
vraagje aan de iPhone gebruikers: wie heeft er al naar iOS 9.3.1 geüpgrade?

Nog niet. Normaal hang ik mijn 5C daarvoor aan mijn MacBook (om het geheugen van de telefoon te sparen), maar die doet het tijdelijk niet. Moet 'm even wegbrengen om na te laten kijken.

hmm... krijg allerlei errors. Mijn phone komt niet meer in aanmerking voor 9.2.1.
maar eens 9.3 uitproberen..

Ja magnetic silver is mooi. In zwart is de Sportstourer niet mooi. Ljjkwagen associatie door de chromen rand.

Trouwens ook de Astra K diesel sjoemelt met de uitlaatgaswaardes. :rolleyes: :( :(

Beter nieuws is dan het volgende: in de directe vergelijking van de BMW 118D met de Astra 1.6 CDTI Biturbo in Autobildt wint:

De Astra

:p(y):):cool:

Als in een lichtere zilvertint dan?
Met die bicolor velgen en de donkere led-koplampen zal dat wel goed staan.
(Ik vind persoonlijk het rood nog het allermooist, goeie wax erop en glanzen maar! thumbs up)

Dan idd een lichtere kleur, misschien wel zoals ik hem gereden heb bij de proefrit, maar Magnetic is ook wel mooi dat nijgt op de foto hierboven ook al weer iets meer naar grijs.

@ Rob, die website ga ik vanavond eens even doorheen scrollen (y)
@ Fer, ik herken de problemen niet en heb ook mijn broertje en vader er niet over gehoord, alle telefoons/tablets staan op de laatste software versie.

Die magnetic grey vind ik ook fraai. Moet ook wel want lijkt sprekend op de technical grey op mijn astra. Maar is dus inderdaad wel vrij donker.

Ik ben net thuis..echt bizar hoe snel het opeens afkoelt buiten. Ik zit morgen en vrijdag bij festival in de buitenlucht...goed aankleden en vooral goed drinken..:cool:

Een beetje antifries werkt altijd Rob (y)

Dat donkerbruin is idd caramel, daar hebben we onlangs mee gereden en vind ik een hele mooie diepbruine kleur! Naast het rood de mooiste in het gamma wat mij betreft!

Vanaf dit weekend ook iPhone gebruiker, heb een 5s overgenomen voor weinig. Mijn xperia z wordt toch wel merkbaar minder en heb eigenlijk geen trek meer om echt geld uit te geven aan die dingen. Daarnaast ook heel even fulltime timmerman en schilder. Steigertje voor het huis gezet om de kozijnen onderhanden te nemen. Helaas zijn de kozijnen van de slaapkamers voor toch aanzienlijk slechter eraan toe dan verwacht. Volgende week een paar dagen vrij, dus mooi de tijd om het weer netjes in orde te maken!

Zojuist weer aanwinst voor de astra op MP binnen gesleept. Wilde graag zo'n bagagenet achter de achterbank ivm de hond en stonden opeens twee op MP. Een wordt er nu van mij. Moet er wel voor naar Almere.

rjthefrisian zei:
Ik ben net thuis..echt bizar hoe snel het opeens afkoelt buiten. Ik zit morgen en vrijdag bij festival in de buitenlucht...goed aankleden en vooral goed drinken..:cool:
Hier ging de bbq nog even aan, maar daar is het idd te koud voor nu.

@bagagenet: netjes hoor! Almere is wel weer een stukje weg voor jullie idd! Helaas kom ik komende tijd niet in het noorden, anders nam ik m graag voor je mee.

Ja, het koelde gisteravond wel heel hard af. Bijzonder fenomeen..

Met de iPhone ben ik ook een klein stapje verder. Het downgraden naar 9.2.1 of 9.3 lukte niet via zowel pc als laptop. Een onbekende fout waar allerlei internetfora niet de juiste oplossing konden bieden.
Toen verder gezocht, en na uitzetten iCloud drive was er een kleine verbetering. Na 8,5 uur niet aan de oplader te liggen zat er nog 18% stroom in. Stapje vooruit dus! :) (y)
Ik las ook iets over een conflicterende agenda item. Het kan kloppen dat ik sinds de problemen iets in mijn mailbox heb ontvangen m.b.t. een agenda uitnodiging die niet helemaal goed is. Deze heb ik zojuist eruit gemikt, nu hopen dat het verbetert!

a.s. Vrijdag gaat Siggie voor de APK en kleine onderhoudsbeurt.
Ik ga er bij vragen of ze gericht willen zoeken naar de oorzaak van het olieverbruik. Het is nu 1l op 1000km, begint me wel iets te gortig te worden.
Laatst voegde ik in op de snelweg achter een vrachtwagen, ik had wat ruimte op de linkerbaan maar met m'n stomme kop al in z'n 5 gezet.
Dus vol gas van 80km/h naar 130km/h in z'n 5, dat zorgde ervoor dat mijn achterliggers óf moesten happen naar adem, óf hun mistlichten moesten ontsteken :):)

Dan gaat het inderdaad wel tegek Fer, ben benieuwd of dit het einde gaat betekenen van Siggie.

Vandaag nog even wezen kijken naar een gaskachel. Lijkt me wel leuk om daar wat meer gezelligheid mee in huis te halen.
Model wat ik voor ogen heb is € 1.900,- excl. installatie en € 2.800 incl. installatie. Waarop mijn vraag meteen was of hij er een compleet CV installatiesysteem voor dat geld aan legt. Man, 900 euro installatiekosten voor 1 meter pijp, 2 bochtstukken, 1 muurdoorvoer en een stukje gasleiding incl. koppeling. Gas zit immers precies aan de andere kant van de wand waar hij komt te staan. Is in 2 uurtjes gefixed.

Dus ff stof tot nadenken of dit hem gaat worden. Is wel een bak geld voor een sfeerartikel (zou hem niet als primaire verwarming gebruiken).
Heb ook altijd nog de wens voor een (2e) overkapping waar een loungeset kan staan. En die dingen zijn nog best betaalbaar.

British Racing Green zei:
Meeuw zei:
In de advertentie ziet de Barchetta er aan de buitenkant trouwens wel netjes uit.

Buitenkant wel, ja ;)

Barchetta Beinsdorp

Maar met die kilometerstand en voor die prijs kan je moeilijk bedrogen zijn...
Stuur en matjes zijn goor, maar een poetsbeurt doet wonderen...
Veel cabrioplezier in je nieuwe Barchetta Barri ;)

Blijkbaar wel met vervallen apk!
`
Maandag ga ik kijken bij deze.
APK verlopen omdat ie geschorst binnen stond.
Verder wel wat dingetjes, maar wel een leuk ding voor dit geld denk ik.

Ben gisteren gaan kijken naar een Karl. Beige staat hem in het echt heel goed.

Maarre: iets klopt er niet aan dit karretje:
Karl_zpsxohbbxee.jpg

Er staan wel vaker wagens in de showroom met verschillende velgen...
Meestal links/rechts gewisseld, voor/achter oogt inderdaad lachwekkend.

Ziet er raar uit maar ergens ook wel logisch. Zo kan je meerdere velgen laten zien met minder auto's.

PS : Hebben jullie ook zo genoten van Max ? (y)

Buiten dat het er raar uit ziet: dit is een demo waar ik een testritje in heb gemaakt. En dan blijkt er rechtsvoor een andere velg te zitten die ook nog een maatje groter is, nl. 16 i.p.v. 15 inch.

Blijkbaar is een andere proefrit minder gelukkig afgelopen en moest het rechter voorwiel gewisseld worden? :cool:

Corsa-20SEH zei:
een TDi effectje :D lekker blauw walmen :D Maar 1 op 1000, weet niet wat voor olie je erin gooit maar dat loopt wel op.

Normaal moet er GM dexos2 in, dat is 5W-30, ik gooi er nu Castrol magnatec 5W-40 in, volsyntheet uiteraard. Die heeft ook de GM-LL-A-025 en B specificatie, aan de olie kan het niet liggen.
Wss klepseals of zuigerveren. Als het voor een paar 100 te repareren is, doe ik het meteen en zal Siggie nog weer een tijdje mee kunnen.

Iphoneprobleem is er nog steeds, de agenda-afspraak loste eigenlijk niet veel op.
Nadat ik een blanco installatie had gedaan na fabrieksinstellingen liep de batterij nog steeds net zo hard leeg.
Ik vermoed nu dat het scherm de oorzaak is. Hij verbruikt met scherm aan net zoveel stroom als met scherm uit. Nu heb ik 'm op zwart-wit gezet, en het verbruik daalde (1% minder na een half uur stand-by, tegen 10% bij normale kleuren)

Epicuri zei:
Total Loss zei:
PS : Hebben jullie ook zo genoten van Max ? (y)

Geweldige stunt van die jongen! :eek:
Heb geen betaal-tv, maar zag het op nu.nl
Echt een wonderboy die Max. Die jongen heeft meer in z'n mars, en als hij dit weet vast te houden is hij de komende 20 jaar niet meer te kloppen.o_O

Mogguh!

Hoe lekker, ben vanochtend op weg naar het werk geen enkele auto tegen gekomen. Gewoon de weg continu leeg :eek:
En gezien ik de flitspalen precies weet te staan was ik snel op het werk :)

@ Karl: Ik moest ook 2x kijken voor ik het zag. Zie hem trouwens nog weinig rijden, had er hogere verwachtingen van.
@ Max: Ik heb de race niet gezien, maar dit resultaat is wel geweldig!! Respect voor die knaap, en ogenschijnlijk blijft hij ook lekker nuchter.

@ Douwe: Hij had een leuk liedje met het songfestival en hij deed het best netjes. Maar jammer dat meteen die air die hij nadien over zich heen heeft, schreeuwen dat hij wel ff de titel wil pakken en meer vreemde uitspraken.

Wss klepseals of zuigerveren. Als het voor een paar 100 te repareren is, doe ik het meteen en zal Siggie nog weer een tijdje mee kunnen.
Als je het daar voor kunt laten fixen is dat wel de beste optie ja.

Ok, die overwinning staat op de tabellen en over pakweg 6 weken weet niemand meer hoe die er precies gekomen is. Maar die 2 Mercedesrijders hebben wel eerst mekaar uit de wedstrijd geknikkerd.
Laten we dus de volgende race maar eerst eens afwachten...

Ik heb maxxie ook gezien en echt geweldig genoten. Wat een prachtige prestatie!

En buiten het wegvallen de mercs is het natuurlijk nog steeds een super prestatie. 4e kwalificeren en koelbloedig je achtervolgers achter je houden met je 18 jaar..echt respect hoor..!

Hier gezellig weekendje festival gehad. Weer viel gelukkig reuze mee. Gisteren zelfs hele dag droog gehouden. Grappig..hadden gisteren nog dame mee uit Borne..klein wereldje. Haar relatie van 11 jaar was echter net uit. Net samen huis gekocht en zoontje van twee.

Haar relatie van 11 jaar was echter net uit. Net samen huis gekocht en zoontje van twee.
Bah, dat hoor je toch vaak. Maken ze net de stap om samen een huis te kopen/bouwen en dan gaat t mis.
Kameraad van me is nu ook aan het bouwen, maar geeft ook wel aan dat het wel een druk op de relatie legt. Je merkt toch dat ieder dan zijn eigen karakter en prioriteiten heeft. En zeker bij bouwen (in hun geval ook nog met een medebouwer) zul je concessies moeten doen.
Tot op heden komen ze er goed uit, maar het heeft bij hen ook zeker tot spanningen geleid.

De beste relatietest toch, samen een huis verbouwen :D Hebben wij al twee keer gedaan :p

Zojuist bij auto 1 wezen kijken. Straks op naar nummer 2.

Gisteravond bij een concert van Lucky Chops geweest. Manman, wat waanzinnig! Knetterhard spelen, maar góed! Echt heerlijk. Je kan gewoon niet stil blijven staan. Waanzinnige muziek. En dan kom je onderweg mensen tegen die naar de Toppers gaan :cry: Mensen met een beetje muzieksmaak waren gisteren in de Sugarfactory in Amsterdam, en niet in de Arena...

@Max: voor het eerst in tijden weer eens een F1 wedstrijd gekeken. Ik schakelde halverwege in. Heb het gekeken op RTL Duitsland (y)

Goedemorgen,

Ondanks dat ik niet bij Ralf langs ben geweest om zijn Max te bewonderen, heb ik toch genoten van Max. ;)

Het was een mooie race en de complimenten en de analyse over Max zijn in mijn ogen terecht. Max is een toekomstige wereldkampioen. Wat een verschil trouwens. Ik zag en sprak hem in de Kartfabrique, bij een Autoweek event, toen was hij nog echt een pukkelig jochie. :p
Als je hem nu ziet, merk je echt hoezeer hij gegroeid is.

Ook opmerkelijke verschillen, tussen de racestijl van hem en Jos. Ik genoot altijd van de race's van Jos maar Jos was nooit in staat om zijn hoofd echt koel te houden. Max daarentegen heeft het racetalent en het koppie van zijn moeder. Hij is opmerkelijk goed voor zijn materieel. Een 2 stops strategie zou Ricardio nooit lukken. Die had zijn banden voortijdig opgebruikt. Maar Max kan dat wel. Heel erg knap als je pas 18 bent en je in staat bent zo na te denken.

Max laat me denken aan M. schumacher, Vettel, Senna, Fangio. Ik denk ook echt dat hij in dit rijtje past. Stuk voor stuk zeer grote kampioenen.

Mogguh!

Afgelopen weekend oa even met wat huiszaken bezig geweest: van Flexa hebben ze nu testflacons met een miniroller. Zo kun je voor 2 euro even een stuk op je muur schilderen om te zien hoe het staat/opdroogt.
Wij nemen tzt de proef op de som dus hebben 'vintage blue' meegenomen. (op het grote kleurvoorbeeld niet onze smaak, maar op de verpakking wel)

@ Fer: 1 op 1000 had ik ook bij mijn Alfa. Toen ik langzamerhand 25.000 km per jaar reed, was dat niet grappig. Daarom ook gelijk maar een diesel gekocht ;)

@ Gaskachel: Tja, gaskachel heeft inderdaad weinig sfeervols. Gashaard is een stuk beter :) Maar ik zou ook voor optie 2 gaan.

@ Max: ook deze keer weer via Twitter gevolgd. Erg gaaf en een machtig mooie prestatie: erg benieuwd hoe de volgende race zal verlopen als de Mercedi ook meedoen.

@ Gaskachel: Tja, gaskachel heeft inderdaad weinig sfeervols. Gashaard is een stuk beter smiling smiley Maar ik zou ook voor optie 2 gaan.
Het betreft wel echt een kachel wat ik voor ogen heb, omdat het bij mij in een hoek komt te staan. Klik!

Vanochtend op de snelweg, onderweg naar het werk kwam nog een nieuwe Mazda CX-5 achterop rijden. In het zwart met mooi Xenon-licht.
Wat een prachtig mooie wagen is dat zeg!! Vind dat Mazda zowieso erg lekker bezig is de laatste jaren.

En ook Renault doet weer stappen. Heb de video van de Talisman ook gezien, vind ik ook een heerlijk "dikke" wagen om te zien.
Interieur vind ik dan wel weer wat goedkoop ogen. Merk wel dat ik momenteel veel "hoge" nieuwe Renaults zie. En moet dan vaak 2x kijken of het nu om een Espace gaat of om de Kadjar. Ze zijn bij Renault in ieder geval goed op stoom.

Ja de nieuwe cx5 is erg mooi..

Zo een gaskachel vind ik zelf erg mooi, zal zeker een sfeervolle toevoeging zijn aan je woning.

Ok. Dit noem ik dan een gashaard, dus dit is zeker mooi. Bij gaskachel denk ik aan zon groot lelijk ding waar ik destijds mijn hele flat mee moest verwarmen.

Terug
Bovenaan