Tijd voor een update. Gisteren 11 mei heeft Idefix zijn 3e jaar beurt gehad. Algehele conditie van Idefix is fantastisch. Dit is een wagen waar ik mij helemaal in thuis voel. Het is beetje moeilijk te omschrijven, maar sommige wagens geven je een enorm goed gevoel. Het is een trouwe kameraad waar je van dag 1 plezier mee hebt en een karakter heeft die volledig bij je past. Idefix is zo'n wagen.

Op 15 juni 2013 hebben we idefix feestelijk opgehaald Bij Opel Zam. Sinds die tijd heb ik er 66.378 kilometer mee gereden en heeft hij 3 jaarbeurten gehad. Twee grote beurten en een kleine beurt. de totale kosten van onderhoud tot nu toe € 1071,38 wat neer komt op 1,6 cent per kilometer.
Benzineverbruik is zeer netjes namelijk een gemiddelde van 6.2 liter oftewel 1 op 16,1 kilometer dit met een gemiddelde snelheid van 70.8 kmh. Bijna alle liters benzine zijn in het buitenland getankt. De meeste in Duitsland. Bijna principieel weiger ik om de Nederlandse staat te ondersteunen met hun idioot hoge accijnzen en BTW op brandstof. Hierin zit ik trouwens in goed gezelschap. Bijna heel oostelijk en zuid Nederland tankt bij onze buren en spekt zo de staatskas van België en Duitsland. Ik vraag me ook echt af of een drastische accijnsverlaging niet zou leiden tot een drastische verhoging van de opbrengsten van de Nederlandse staat.
De eerste banden set is nog altijd niet versleten. Op de trekkende voorwielen zit nog altijd 5mm profiel op.
Welke landen heeft Idefix nu bezocht met onze vouwwagen? Dit is een aardig deel van Europa. België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Tsjechië, Slowakije, Bosnië-Herzegovina, Kroatië, Montenegro, Albanië, Griekenland.
Meest in de file gestaan op A2, A27 en als toetje de Waterlinieweg in Utrecht.
Het meest gereden traject: Houten-Heerlen en vice versa. Knelpunten op die route zijn de randwegen rondom den Bosch, Eindhoven en ten zuiden van Nederweert.
Idefix is meestal gereinigd bij Opel Zam, kosten per wasbeurt € 5,-- Meest exotische wasbeurt: in Griekenland door een jonge man die geen woord over de grens kon spreken of verstaan.
Laatste verwennerijtje voor Idefix een nieuwe originele GM verbandstas en een Dashcam op 11 mei 2016.