Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Dat is 'm inderdaad.

Of die kilometerstand klopt vraag ik me nog af. Vind ik ook niet zo relevant. Onderhoud moet goed uitgevoerd zijn (distributieriem schijnt bij dit model wel belangrijk te zijn) en de auto moet vrij zijn van roest. En natuurlijk een waterdicht dakje. Dan is ie wel prima.

APK heb ik ook even naar gevraagd, ik denk dat ie gestald stond en geschorst is. Maar als ze 'm mij willen verkopen moeten ze wel even de moeite tot keuren nemen vind ik.

opel-corsa-b-cabrio-x3.jpg

Barri zei:
En natuurlijk een waterdicht dakje.

Dit lijkt me geen auto die je buiten laat staan, en rijden doe je per definitie met een open dakje!!!
Dus de staat van het dak lijkt me het minste van jullie zorgen.

Trouwens, zoals jij handig bent, voor 250 EUR koop je een - zelf te plaatsen - vervangdakje.

Dat vervangen van het dakje schijnt bij een Barchetta inderdaad nog wel zelf te doen te zijn. Ook wel een leuk klusje :)
Er staat er op Autoscout ook eentje op Engels kenteken (wel links stuur). Daarvan moet het dakje vervangen worden, maar die zit er bij.

Barchetta is wel ene typisch Nederlands fenomeen; heb je hier in BE vrijwel nooit gezien. Hier reed/rijdt men Mazda ;)
Ter vergelijking:
Op autoscout staan er in NL 90, in BE slechts 20...

Het dak ziet er nog strak uit. Ook het deel van de bestuurdersstoel dat je op een foto ziet lijkt mij netjes (alleen beetje vuil).

Franklinn zei:
@Ingo: het zal een prima auto zijn voor de oudere automobilist, maar ik zou me er niet voor schamen om met zoiets de weg op te gaan!
large_1442570807487930.JPG

Dat ben ik helemaal met je eens :) Buiten de V40 en de vroegere v40-S40 zijn eigenlijk alle volvo's wel aparte wagens. Ik kan de grote volvo's wel waarderen om wat ze zijn en uitstralen en hun kwaliteiten. Ik zou er zelf niet gauw een kopen. Maar ze zijn een mooi aanbod voor de automobilist die zoiets zoekt. Kortom een merk en productpalet die iets toevoegt aan de markt.

na het nodige martelwerk en een kennismaking tussen de trekhaakbeugel en een schuurschijf heb ik vanmiddag de trekhaak passend en vast gekregen! Drie keer is scheepsrecht :cool: maar kennelijk was het te gemakkelijk om het dan in één keer klaar te krijgen, dus bleek de einddemper in de weg te zitten. Omdat ik die dubbele irmscher pijpen eronder heb zitten komt het buitenste pijpje tegen de trekhaakbeugel aan. Die gaat er dus maar onder weg, hier is weinig meer op maat te maken... Nieuwe einddemper gevonden voor niet al teveel en die kan ik waarschijnlijk vrijdag ophalen. Daarmee dreigde een mobiliteitprobleempje te ontstaan, maar die werd door mijn ouders opgelost. Morgen een dagje met de z3 op pad! Lieve mensen :)

Avond,

Zal me hier ook weer eens melden. Vorige week een mooi weekje gehad. Eerst een weekendje met drie vrienden in Praag geweest. Erg mooie stad, heel erg toeristisch ook. Maar was een onvergetelijk weekend met heerlijk weer, veel lopen en uiteraard veel bier :).
Bij terugkomst in Nederland werd het hier ook spontaan mooi weer, dus op m'n verjaardag mooi de hele dag op het bevrijdingsfestival geweest. Was hier erg druk, over de dag heen waren er 125.000 mensen geweest o_O. Vervolgens afgelopen weekend door het mooie weer maar eens besloten om per fiets naar m'n ouders te gaan, per kroegfiets welteverstaan. Ging echt prima, zaterdag 40km in 1:45u. Maandagochtend op de terugweg wel een behoorlijk stevige tegenwind, maar alsnog net binnen de 2u. Geeft toch wel een voldaan gevoel!

@Ingo,
Leuk je hier weer eens te zien. Veel mooi nieuws heb je ook meegebracht (y).

@A4 discussie.
Met die kilometerstand is inderdaad niks mis. Maar dat de verkoper ook in de advertentie meldt 'lampje motormanagement brandt, tijdens het rijden niks te vernemen'. Oké, bij een auto van, laten we zeggen €1500 vind ik dat helemaal prima. Maar bij een auto van €9K? Geeft mij bijna het idee dat er wel eens iets heel erg mis kan zijn met die auto, maar nu nog niet zo duidelijk naar voren komt, en de verkoper geen kosten wil maken.

@Jos,
Gave aanwinst hebben jullie weer! Al had ik persoonlijk op dit moment al wel een vervanger van de GTC verwacht, daar doe je nu al zo lang mee (voor jouw doen ;)

@Frank,
De aanhouder wint! Maar dus nu geen 'sjonnie-pijp' meer?

@Peter,
Zag op FB al een foto voorbij komen. Gaan jullie nu een koeriersdienst opstarten? ;)

Mogguh!

Vanmorgen even bij garage geweest met Astra voor terugroepactie. Kleine aanpassing in de kabelboom.

Ook nog even uitgebreid de Astra K ST bekeken. Chroomlijn had ik weinig moeite mee. Mooie slanke sierlijke auto alleen stond ie er weer in het zilver.
De koffer leek wel een kopie op die van mij. Heel veel dezelfde onderdelen (klepjes, haken, kunstof) alleen de chromen strip en de mogelijkheid om het afdekscherm ook omhoog te schuiven was vervallen.

Ook even voorin en achterin gezeten. Wel beduidend meer ruimte dan mijn astra..met name achterin. Had alleen weer de classic dat de deuren op kinderslot zaten met elektrische ramen en ik er niet meer wegkwam..bij gebrek aan verkoper op dat vroeg tijdstip dus maar via de voorstoelen eruit gekropen.. De ruimte achterin was ook beduidend ruimer doordat de AGR stoelen een stuk dunner waren. Ik vond ze echter ook niet zo goed zitten als de AGR stoelen in de Astra J.
Al met al vond ik het een nette auto maar heb er een minder jeuh gevoel bij dan de Astra J destijds.. maar qua rijden denk ik dat de K veel fijner is door met name de gewichtsreductie en meer power.

Ook nog even gevraagd naar onze trouwauto en hij gaat zijn best doen voor een Cascada.

Tijd voor een update. Gisteren 11 mei heeft Idefix zijn 3e jaar beurt gehad. Algehele conditie van Idefix is fantastisch. Dit is een wagen waar ik mij helemaal in thuis voel. Het is beetje moeilijk te omschrijven, maar sommige wagens geven je een enorm goed gevoel. Het is een trouwe kameraad waar je van dag 1 plezier mee hebt en een karakter heeft die volledig bij je past. Idefix is zo'n wagen. :)
Op 15 juni 2013 hebben we idefix feestelijk opgehaald Bij Opel Zam. Sinds die tijd heb ik er 66.378 kilometer mee gereden en heeft hij 3 jaarbeurten gehad. Twee grote beurten en een kleine beurt. de totale kosten van onderhoud tot nu toe € 1071,38 wat neer komt op 1,6 cent per kilometer.

Benzineverbruik is zeer netjes namelijk een gemiddelde van 6.2 liter oftewel 1 op 16,1 kilometer dit met een gemiddelde snelheid van 70.8 kmh. Bijna alle liters benzine zijn in het buitenland getankt. De meeste in Duitsland. Bijna principieel weiger ik om de Nederlandse staat te ondersteunen met hun idioot hoge accijnzen en BTW op brandstof. Hierin zit ik trouwens in goed gezelschap. Bijna heel oostelijk en zuid Nederland tankt bij onze buren en spekt zo de staatskas van België en Duitsland. Ik vraag me ook echt af of een drastische accijnsverlaging niet zou leiden tot een drastische verhoging van de opbrengsten van de Nederlandse staat. :p

De eerste banden set is nog altijd niet versleten. Op de trekkende voorwielen zit nog altijd 5mm profiel op. :eek:

Welke landen heeft Idefix nu bezocht met onze vouwwagen? Dit is een aardig deel van Europa. België, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Tsjechië, Slowakije, Bosnië-Herzegovina, Kroatië, Montenegro, Albanië, Griekenland.

Meest in de file gestaan op A2, A27 en als toetje de Waterlinieweg in Utrecht.

Het meest gereden traject: Houten-Heerlen en vice versa. Knelpunten op die route zijn de randwegen rondom den Bosch, Eindhoven en ten zuiden van Nederweert.

Idefix is meestal gereinigd bij Opel Zam, kosten per wasbeurt € 5,-- Meest exotische wasbeurt: in Griekenland door een jonge man die geen woord over de grens kon spreken of verstaan.

Laatste verwennerijtje voor Idefix een nieuwe originele GM verbandstas en een Dashcam op 11 mei 2016.

British Racing Green zei:
En anders zorgen Frank of Ruud wel voor een open Opel...

Dat weten de heren dan ook weer :)

Ik krijg van Opel Zam een Cascada mee die spiksplinternieuw is voor de bruiloft van Robert en Marjolein. Hij wordt de dag ervoor op naam gezet. :D
Fantastische service van Opel Zam in Zeist.

Leuke foto's Peter! Kan ik D. even laten zien!

Zie net op FB dat mijn Opel dealer zaterdaghulp vraagt..zit haast te twijfelen of ik zal reageren..;)

Benzineverbruik is zeer netjes namelijk een gemiddelde van 6.2 liter oftewel 1 op 16,1 kilometer dit met een gemiddelde snelheid van 70.8 kmh.

Dat haal ik in de verste verte niet...ik zit met de winters op 8,0 liter; nu met de zomers op 8,4/8,5 liter. Maar rijdt ook niet met een zijden voetje..;)

Had jij de 120 pk versie? Mijn 140 pk is al geen strepentrekker en dan lijkt de 120 pk me dat helemaal niet.

rjthefrisian zei:
Leuke foto's Peter! Kan ik D. even laten zien!

Zie net op FB dat mijn Opel dealer zaterdaghulp vraagt..zit haast te twijfelen of ik zal reageren..;)

Dat haal ik in de verste verte niet...ik zit met de winters op 8,0 liter; nu met de zomers op 8,4/8,5 liter. Maar rijdt ook niet met een zijden voetje..;)

Had jij de 120 pk versie? Mijn 140 pk is al geen strepentrekker en dan lijkt de 120 pk me dat helemaal niet.

Ik heb de versie met 120 PK, ik heb 3 jaar geleden met zowel 120 als met de 140 pk gereden en kon toentertijd eigenlijk nauwelijks verschil merken tussen de beide motoren. Buiten een prijsverschil. Het verschil met de 100 PK en 120 PK was wel heel erg groot. Enige twijfelpunt toentertijd was het feit dat ik een gratis Bifeull (LPG) bij de 140 PK kreeg. Achteraf had ik dat misschien moeten doen gezien mijn kilometers.

Hij is geen strepentrekker maar voldoende krachtig om ook de vouwwagen in de bergen omhoog te sleuren, iets wat ik heel graag doe. Ook berg op kan ik met gemak de medeweggebruikers inhalen. Caravans, campers haal ik steevast in, dit soort weggebruikers heeft op een een beetje stevige helling, een tempo waarbij ik me afvraag of ze niet de neiging hebben om een picknicktafeltje buiten neer te zetten. :p

Ach als je er lol in hebt om ook op de zaterdag te werken, waarom niet?

Hoe kom ik aan mijn lage verbruik? Eigenlijk heel simpel. Ik gebruik de rem bijna niet, omdat ik voldoende afstand hou tot mijn voorganger. Er zit een sweetpoint van circa 108 KMH waarbij het verbruik heel erg laag is. Als ik lui ben dan zet ik de cruisecontrol vast, maar meestal zet ik de cruisecontrol iets lager en speel dan zelf met het gaspedaal. Hierbij varieert de snelheid dan tussen de 104 en 125 KMH afhankelijk van het actuele verbruik en mijn haast. Dit resulteert dan in een typisch ritje Houten-Heerlen bij weinig wind in een verbruik van 5.3 en bij veel wind 5.8. in de zomer. met de winterbanden iets lager omdat die smaller zijn, namelijk 215 ipv 225 in de zomer.

[size=x-large]Oopsie[/size]

Die Recherchen von "Monitor" und SPIEGEL zeigen jedoch, dass selbst in diesem Temperaturbereich die Abgasreinigung häufig nur eingeschränkt arbeitet. Etwa wenn die Drehzahl des Motors einen Wert von 2400 Umdrehungen pro Minute überschreitet, das Fahrzeug auf mehr als 145 km/h beschleunigt wird oder ein Umgebungsluftdruck von weniger als 915 Millibar herrscht, was in der Regel einer Höhe von 850 Metern über dem Meeresspiegel entspricht.
Diese Abschaltvorrichtungen wurden sowohl durch das Auslesen der geheimen Motorsteuerung als auch durch Tests auf Prüfständen etwa beim TÜV Nord in Essen und bei Tests auf der Straße nachgewiesen. "Wie bei VW gibt es auch bei Opel technische Vorkehrungen, die dafür sorgen, dass die Abgasreinigung nicht so funktioniert, wie die EU-Verordnung das vorsieht. In beiden Fällen handelt es sich um eine nicht zugelassene Abschaltvorrichtung", erklärt Martin Führ, Experte für Umweltrecht an der Hochschule Darmstadt.

Het is nog net geen fraude in juridische zin zoals bij VW, maar het schurkt er verdomd dicht aan. Niet netjes en zeker niet in de geest van de wet.
nieuwsbron

Voor diegene die het Duits niet vloeiend kunnen lezen, even een korte samenvatting: De motorsoftware reinigt de uitstootgassen pas optimaal als de wagen sneller dan 145 Kmh rijdt met een toerental hoger dan 2400, en boven de 800 meter hoogte rijdt en temperatuur tussen de 20 en 30 graden celcius ligt. Kortom een zeer zeldzame situatie. In alle andere gevallen worden de uitstootgassen niet optimaal gereinigd. :cry:
De berichten van doel aanpassing software berust dus waarschijnlijk op waarheid.

Ook nog even gevraagd naar onze trouwauto en hij gaat zijn best doen voor een Cascada.

Wat mij opvalt is dat de Cascada een enorm lelijk en net iets te grote radio/navigatie-vin op de kofferklep heeft. Bij veel auto's stoort het mij niet zo als deze op het dak zit, maar op de strakke achterkant van de Cascada staat het niet echt wat mij betreft.

Afgezien daar van wel een erg mooie auto (y)

Zie net op FB dat mijn Opel dealer zaterdaghulp vraagt..zit haast te twijfelen of ik zal reageren..winking smiley

Je hebt als hobby auto's wassen begrijp ik? :T

Je hebt als hobby auto's wassen begrijp ik?

Nee dat wassen en vegen hoeft van mij juist niet...;) Daar hebben ze toch wasstraat voor..;) Maar beetje aanlummelen met auto's leek me wel wat.
Maar heb er ook helemaal geen tijd voor..zaterdags is bijna mijn enige vrije dag..

Hoe kom ik aan mijn lage verbruik? Eigenlijk heel simpel. Ik gebruik de rem bijna niet, omdat ik voldoende afstand hou tot mijn voorganger. Er zit een sweetpoint van circa 108 KMH waarbij het verbruik heel erg laag is. Als ik lui ben dan zet ik de cruisecontrol vast, maar meestal zet ik de cruisecontrol iets lager en speel dan zelf met het gaspedaal. Hierbij varieert de snelheid dan tussen de 104 en 125 KMH afhankelijk van het actuele verbruik en mijn haast.

Jah dat verklaart het verschil...;) Ik rijd sowieso eigenlijk structureel ongeveer 15 tot 20 km te hard, maak veel toeren, trek vaak door en rijdt eigenlijk het grootste deel op de linkerbaan..;) Daarnaast zit ik qua woon werk ook nog eens veel met wisselende snelheden en stoplichten.
Door gewicht is astra met name onzuinig bij veel remmen en optrekken..op de lange afstand is ie zuiniger...

En verschil tussen 140 en 120 pk is inderdaad niet schokkend..meende dat koppel zelfs hetzelfde was....
maar straks na de bruiloft gaat er absoluut een software update komen..;)

Richard net als Peter vraag ik me af welke vin jij bedoelt?
bedoel je deze misschien?

bb-vw-eos-sport-cabrio-02.jpg

:) deze is inderdaad lelijk aan de achterkant. [size=x-small]voor en zijkant trouwens ook niet te best[/size] :)

Midje!!

Wat een prachtige Cascada's zeg!! Ik blijf die auto echt super mooi vinden, helaas heeft ie nooit de belangstelling gekregen van de doelgroep die hij eigenlijk zou moeten krijgen. Lekker elegant en sportief, precies zoals het hoort te zijn.

Uiteraard zou ik Rob zo mijn astra uitlenen. Zou dan overigens nog wel snel aan het poetsen moeten gaan, want de koplampen zijn nog dof.

@ Ingo: Grappig om te lezen met hoeveel emotie en beleving / intens jij bepaalde gebeurtenissen ervaart en weet te verwoorden.
Maar goed om te lezen dat je ogenschijnlijk lekker in je vel zit en nog altijd blij bent met de Astra.

Zag overigens dat de nieuwe 1.6 CDTI BIturbo als hatch wel in de 21% bijtelling valt. Erg interessant (y)

Ik geniet zelf helaas momenteel iets minder van de astra. Heb zo-di telkens de astra mee gehad en ook open gereden.
Echter is het de hooikoorts die me nu doet snakken naar de Vectra. Dus sinds gisteren weer in de GTS onderweg, waarbij het tijdens de ritten een stuk beter vertoeven is. Merk wel dat ik in de Astra toch niet een fijne zitpositie kan vinden. Vooral in de benen en rug merk ik dit, als ik dan weer in de GTS plof dan is dat echt een verademing. Maar verder bevalt de astra goed en is het vooral genieten van de heerlijke 2.2 motor. Wat een lekker koppel en als het moet een snelheid.

Astra F zei:
Wat een prachtige Cascada's zeg!! Ik blijf die auto echt super mooi vinden, helaas heeft ie nooit de belangstelling gekregen van de doelgroep die hij eigenlijk zou moeten krijgen. Lekker elegant en sportief, precies zoals het hoort te zijn.

Maar veel te duur voor een Opel Astra ;)

Gehaktstaaf zei:
@Frank,
De aanhouder wint! Maar dus nu geen 'sjonnie-pijp' meer?

Yep die pauperpijpen gaan er onder vandaan :)

Geen probleem ;)

Astra F zei:

Klopt absoluut! En (veel) te zwaar om echt sportief te zijn..

@Rob: als zaterdaghulpje is die Cascada vast en zeker een stuk makkelijker te regelen! Is een carrièreswitch niet wat voor jou?

Astra F zei:

Een Cascada is natuurlijk geen Astra. Meeste van de onderdelen komen bij de Insignia vandaan. ;)

Klopt absoluut! En (veel) te zwaar om echt sportief te zijn..

Hij is idd wel aan de zware kant maar dat zijn de concurrenten ook.

Zou er heus een willen maar gewicht, en daardoor ook de prestaties, houden me toch tegen.
Zelfs de 200 pk versie is niet echt snel.

Ik ben het ook niet helemaal met Frank en Peter eens, hoewel Peter het uiteraard meer schrijf om ons op de kast te jagen;)
De Cascada heeft inderdaad een fors gewicht en heeft een hogere basisprijs. Maar daarvoor heb je wel een grote auto die kwa ruimte moeiteloos kan concurreren met een e-klasse cabrio, 3-serie of A5. En reken wel dat de Cascada meteen luxe is uitgerust, daar waar zijn voorganger ook in minder luxe uitrustingsniveaus verkrijgbaar was. En vergelijk het gewicht met genoemde modellem, dan valt het erg mee. Maar kwa exterieur vind ik de Cascada erg geslaagd.
Jammergenoeg is hij in de toekomst door het grote gewicht te duur als 2e auto.

@ Jimmy: dat speelde wel ff door mijn hoofd :D

Ohjah, collega met zijn Antara 2.0 CDTI was ook niet zo blij. Waarschijnlijk de hd brandstofpomp kapot, net op vakantie.
Is al de zoveelste auto waar hij op vakantie problemen mee heeft

Corsa-20SEH zei:
@ Ruud, dat moet wel te doen zijn hoor.. sledes overzetten, of GTS sledes in de Astra lassen.
Haha, dan moet ik eerst een beige lederen interieur vinden (nee Jos, je hoeft niet te zoeken :)) en dan een bak werk. De astra is bedoelt als auto voor erbij, puur om een keer een leuk ritje mee te maken. Dus hoef er dan niet voor langere tijd in te zitten.

Avond!

@trouwcabrio-voor-een-dag.nl;
We hebben ook nog een heuse GT in ons midden! ;)

Afgelopen dagen druk in de weer geweest met de lak van de Kadettski...
Het heeft wat werk gekost, maar het originele "Saphir Blau" is zowaar weer naar boven gekomen!
Hij staat hier gewoon kneitertje hard te glimmen :cool:

Alleen de achterklep en complete linkerkant zijn in het verleden met een andere, mattere blauwtint gespoten.
Dat moet dus overnieuw, kan mooi in de winterschorsing...

Maar als je 'm afgelopen vrijdag zag en nu, totaal andere auto ;)

Gehaktstaaf zei:
@Jos,
Gave aanwinst hebben jullie weer! Al had ik persoonlijk op dit moment al wel een vervanger van de GTC verwacht, daar doe je nu al zo lang mee (voor jouw doen ;)

Tzt gaat de GTC wel een keer de verkoop in.
Maar hij bevalt me nog altijd prima, binnenkort ff voor een beurtje met APK (y)

Ik heb nog wel een mooie ** als trouwauto te huur ;)

Heb de aanbieder van die Barchetta twee keer gemaild, maar helaas nog geen reactie :(

@Jos: doe eens een foto update van de Kadettski!

Astra F zei:
Corsa-20SEH zei:
@ Ruud, dat moet wel te doen zijn hoor.. sledes overzetten, of GTS sledes in de Astra lassen.
Haha, dan moet ik eerst een beige lederen interieur vinden (nee Jos, je hoeft niet te zoeken :)) en dan een bak werk. De astra is bedoelt als auto voor erbij, puur om een keer een leuk ritje mee te maken. Dus hoef er dan niet voor langere tijd in te zitten.

Ik wist niet dat er leer in zat, dat wordt lastiger ja :)

Denkt dat de Vectra stoelen te breed zullen zijn voor de Astra...
(De consoles dan, Jimmy's oplossing kan dan altijd nog ;))

Maar @Ruud waarom kan je er niet lekker in zitten? Te hard? Te korte zitting?

Astra F zei:
Ik ben het ook niet helemaal met Frank en Peter eens, hoewel Peter het uiteraard meer schrijf om ons op de kast te jagen;)

Dju toch... word ik zo doorzichtig :(

Astra F zei:
De Cascada heeft inderdaad een fors gewicht en heeft een hogere basisprijs. Maar daarvoor heb je wel een grote auto die kwa ruimte moeiteloos kan concurreren met een e-klasse cabrio, 3-serie of A5.

Kijk, jullie zijn Opel-freaks.
maar hoe je het ook draait of keert,
de Cascada heeft de neus van de Astra J en de kont van een Astra J.
De pers heeft hem als Astra cabrio aangekondigd:

204097052-w988-h659.jpg

en dan gaat iemand die in de markt is voor een E, 3 of A5 die echt niet als gelijkwaardig beschouwen (of zie ik dat verkeerd Meeuw?).

Astra F zei:
En reken wel dat de Cascada meteen luxe is uitgerust, daar waar zijn voorganger ook in minder luxe uitrustingsniveaus verkrijgbaar was.

Ze hadden de Cascada beter wel met mindere uitrusting in de prijslijsten gezet.
Dan waren meer mensen de showroom ingestapt,
verliefd geworden,
en eens het aanvinken op het optielijstje begint, eindigt een (nieuwe) cabriokoper toch zeer dicht bij de topversie.

Astra F zei:
En vergelijk het gewicht met genoemde modellem, dan valt het erg mee.

Gewicht is natuurlijk enkel in NL relevant...
Maar aangezien hij in andere landen ook amper verkocht werd, lijkt dit geen doorslaggevend argument.

Astra F zei:
Maar kwa exterieur vind ik de Cascada erg geslaagd.

Daarin geef ik je helemaal gelijk!!!

Mogguh!

Alleen bedankt voor de aanboden qua cabrio's maar ik ga er gewoon vanuit dat een Opel vanuit de dealer door gaat. Het is me gisteren opnieuw toegezegd en anders ga ik er wel weer achteraan..;) Is ook net even wat praktischer dan een cabrio helemaal uit het Oosten of Zuiden laten komen...;)

Het wordt volgende week duur weekje..pak is klaar, ringen zijn klaar..kassa..

In onze Corsa C zitten volgens mij dezelfde sportstoelen als de Astra G..ik vind ze prima zitten..alleen de verstelbaarheid is wat matig als je AGR stoelen gewend bent....
Ik had in de vectra geen sportstoelen maar wel de meervoudig verstelbare comfortstoelen en die waren ook erg fijn..allemaal net even dikker en robuuster dan de stoelen in een Astra G of H.

@ Jos: ik ben ook benieuwd naar de foto's..net als wat meer foto's van de Corsa van Frank!

@ Peter: ik heb mijn verloofde gisteren de trouwfoto's van de Cascada laten zien en ze was nu ook verliefd op die auto...;)

mogguh!
Nu ik die GTC hierboven zie bedenk ik me dat ik er zaterdag eentje voorbij reed op de A28. Ik vind het echt één van de lelijkere auto's van de laatste tijd. De verhoudingen zijn helemaal zoek. Ik moet steeds aan de Mega Track denken als ik zo'n nieuwe GTC zie.

@ Peter: ik heb mijn verloofde gisteren de trouwfoto's van de Cascada laten zien en ze was nu ook verliefd op die auto...
- Wit staat de cascada goed
- Honda heeft geen goede vervangen voor jouw accord
- Die accord is echt aan vervanging toe
- Je wilt stiekum toch altijd nog een x Opel rijden
- Je kunt de MX-5 houden want die is voor funritjes
- Voor de ruimte neem je de Fiat van dochters

@ Rob: Lucky you! Over 2 weken komt het vakantiegeld binnen!

Ik zit kwa vakantie te twijfelen, ik heb een weekje Kroatie op de planning.
Dat is ong. 1.600km rijden. Echter is er ook een mogelijkheid tot vliegen, voor slechts € 152,- ben ik op plaats van bestemming.
Dus ja, vliegen is goedkoper en spaart me tijd....anderzijds, de rit naar vakantie is ook mooi, kan er een dag willekeurig aan vast plakken.
Dus een beetje in dubio, want veelal na zo'n week ben ik wel "op" en dan is 2 dagen terugrijden (wat altijd minder mooi is als de heenweg) wel vervelend. Dus ja, vliegen is sneller/economischer.....maar ga ik de autotocht missen? Kroatie schijnt echt mooie wegen te hebben.

1600km is wel serieus ver. Ik zou toch t vliegtuig pakken en dan daar een huurauto.

@vakantiegeld: inderdaad, ook bijna! En gisteren geld van de Belastingdienst terug gehad. Balen nu dat de aanbieder van die Barchetta niet terug mailt :D

- Honda heeft geen goede vervangen voor jouw accord
- Die accord is echt aan vervanging toe

1. Die heeft net 100.000 km, dus die gaat nog wel even mee...
2. In vind eerlijk gezegd de nieuwe Kia Optima een waardige opvolger (en dit is ernstig bedoeld).

all-new-kia-optima-21.jpg

of om de wissel zo onopvallend mogelijk te laten verlopen...

Kia-Optima-Sportswagon-Genf-2016-im-Test-Sitzprobe-1200x800-dc9017b0f27d1d88.jpg

@ Ruud, 1.600km is idd wel ver, zeker als je dat in je eentje moet wegtikken.
Verder lijkt mij een groot deel van de reis ook weer niet bijzonder spannend, aangezien Duitsland vooral lange stukken Autobahn is en je daar toch al vaker komt.
Is dan idd het vliegtuig nemen en daar een auto huren niet fijner en misschien alles bij elkaar ook nog wel goedkoper?

@vakantiegeld: inderdaad, ook bijna! En gisteren geld van de Belastingdienst terug gehad. Balen nu dat de aanbieder van die Barchetta niet terug mailt big smile smiley

Ik krijg maar vakantiegeld over twee maanden en teruggave van de Belastingdienst was een dikke 22 euro. Alle kosten voor hypotheek en woning kan ik pas volgend jaar in aftrek brengen :( :(

@ Peter, ik heb de Kia Optima vanaf het begin al een erg mooie auto gevonden (y)
Ben alleen wel heel benieuwd hoe de kwaliteit en ergonomie van alles zich verhoudt tot jouw Japanner of een Duitse auto.

@Richard: dat is balen! Aan de andere kant: een mooi vooruitzicht :)

@Peter: niet gek hoor, zo'n Optima. Kia is echt goed bezig de laatste jaren.

Re (BRG): en dan gaat iemand die in de markt is voor een E, 3 of A5 die echt niet als gelijkwaardig beschouwen (of zie ik dat verkeerd Meeuw?)

Ik heb wel naar de Cascada gekeken. Maar voor een automaat kom je bij een 1.6 turbo met 170 pk. Ik wilde ook een 6 cylinder en die heeft de Opel niet. Daarnaast vind ik het geen gelijkwaardig cabrio (gevoelsmatig) met de Duitse 3 en dat zie je duidelijk terug in de prijs. Mijn cabrio kost nieuw bijna 90.000 en een volledig aangeklede Cascada met de zwaarste benzinemotor zal iets van ruim 50.000 zijn. Trouwens, Meeuwin vond de Cascada niet mooi, net als de MB trouwens, anders had ik wel een proefrit gemaakt.

Goedemorgen,

@ Ruud grootste deel van de rit betreft Duitsland en dat is saai. Uit milieuoogpunt en de duur en de kosten zou je kunnen overwegen om te vliegen. De wegen in Kroatië zijn soms leuk maar ook lang niet overal. Kroatië is trouwens wel een fijn vakantieland. Heel afwisselend, vriendelijke bevolking, gastvrij, aardige prijzen (laag), mooie natuur die heel afwisselend is. In Ruud's situatie zou ik kiezen voor een vlucht (terwijl ik vliegangst heb :rolleyes: )

@ eh iedereen was al bekend met het artikel uit de spiegel van Opel? Of zijn jullie niet verbaasd over de zeer krap bemeten situatie waarin de uitlaatgassen worden gereinigd?

@ verliefd :p dat wordt wat, nog voor de bruiloft verliefd op een andere :)

@ Peter wat zal ik eens zeggen? Ja wij hebben U door. :cool:

@ Meeuw zag ik dat goed heb je weer een mooie nieuwe Audi Coupe cabrio aangeschaft tijdens mijn forum afwezigheid?

@ Vakantiegeld joepie :D Nog 2,5 week en dan gaan Marion en ik ook weer lekker weg met vouwtje. Geen idee trouwens waar we naar toe gaan. In ieder geval gaan we de zon achterna.

Meeuw zei:
@ vectrafan: Nee, weer een cabrio (A5 3.0 TFSI quattro s-tronic)

Ziet er heel mooi uit! Beetje (erg) laat maar alsnog van harte proficiat met je mooie keuze. Ik wens je er ontzettend veel plezier mee.

Zag ik dat nou goed? € 90.000,-- tjonge wat een geld. In bepaalde streken koop je daar een huis voor in Nederland. Al moet ik toegeven, die huizen zijn dan niet bepaald luxe. :rolleyes: Zo hebben die huizen bijvoorbeeld geen afneembaar dak die je per knopdruk bedient, en gescheiden klimaatregeling hebben ze ook al niet. :p Ik zal maar zwijgen over een mooie V6 want die optie kun je bij het huis zoeken ook al niet aanvinken. :)

Hoe dan ook, het is je van harte gegund. Mooie kleur dak ook. (y)

@ vectrafan: dank je, ik geniet ook van elke kilometer.

edit: ik heb hem trouwens niet nieuw gekocht, maar ruim 1 jaar oud Duitse import (wel via Pon - dealer).

Ik krijg maar vakantiegeld over twee maanden

Maar als het goed is heb je van je oude werkgever het restant gekregen bij de eindafrekening, neem ik aan?

90 mille tsjonge jonge...dat soort bedragen ken ik alleen maar van dromen...

@ Rob: Lucky you! Over 2 weken komt het vakantiegeld binnen!

Helaas..dat gaat bij mij niet op..bij ons wordt vakantiegeld in pot gestort en krijg ik iedere maand al uitbetaald..per saldo maakt het natuurlijk niks uit.

Ik wacht wel op belasting....daar hebben we dikke meevaller ivm 'vergeten' aanvinken heffingskorting bij vriendin..ook weer sigaar uit eigen doos maar nu wel lekker natuurlijk.

Ik heb wel naar de Cascada gekeken. Maar voor een automaat kom je bij een 1.6 turbo met 170 pk. Ik wilde ook een 6 cylinder en die heeft de Opel niet. Daarnaast vind ik het geen gelijkwaardig cabrio (gevoelsmatig) met de Duitse 3 en dat zie je duidelijk terug in de prijs. Mijn cabrio kost nieuw bijna 90.000 en een volledig aangeklede Cascada met de zwaarste benzinemotor zal iets van ruim 50.000 zijn. Trouwens, Meeuwin vond de Cascada niet mooi, net als de MB trouwens, anders had ik wel een proefrit gemaakt.

Ik denk dat jij wel een goede afspiegeling van de doelgroep bent Meeuw en bovenstaand is dus ook (één van) de reden(en) waarom de Cascada niet bijzonder veel verkocht wordt.
Hij kan gewoon niet goed genoeg concurreren met zijn concurrentie. Afgezien van de prijs of het formaat, moet de Cascada gewoon concurreren met een A5, 3-serie, E-klasse cabrio en dat is een zware dobber in een segment waar de prijs er iets minder toe doet.

Dat wil niet zeggen dat de Cascada een slechte auto is, maar als ik de A5 van Meeuw bekijk dan zou ik het ook wel weten eerlijk gezegd.

Maar als het goed is heb je van je oude werkgever het restant gekregen bij de eindafrekening, neem ik aan?

Klopt, maar dat is door de inrichting van de woning al op natuurlijk :)
Ik baal alleen een beetje dat ik de kosten voor hypotheek/woning pas volgend jaar mee kan nemen. Niet dat ik er om verlegen zit, maar het gaat toch om serieus geld en dat was toch wel lekker geweest om zo snel mogelijk te krijgen. Maar goed, dan wordt de volgende belastingaangifte een leuke want dan heb ik naast deze kosten er ook al weer een jaar hypotheekrente aftrek opzitten :T

Terug
Bovenaan