Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

2016-opel-astra-k-5-door-hatchback-02.jpg

De Astra K natuurlijk! :)

Wat staat dat rood prachtig op die (bewerkte) foto, jammer dat het in het echt een stuk fletser/lelijker is.

foto 1: een GSi van die generatie met 4 deuren :cry:
foto 2: waaiervelgen en GSi met 2 deuren (y)
foto 3: netjes
foto 4: waarom een zwart dakvinnetje :cry:

De mooiste is volgens mij altijd de laatste, mits het merk de bedoeling heeft om zichzelf om zeep te helpen..

Maar.. Voor naar de maatstaven van de tijd waarin ze gebouwd waren vind ik nr 5 de meest tijdloze.
Dan 4, dan 1, dan 3 en dan 2.
De F vind ik de minst mooie. Zelfs in GSI uitdossing.

Allemaal leuke wagens. Vind de Kadett E wel de meest "pure" met destijds ook een digitaal dash.
De astra f vind ik kwa exterieur wel leuk, interieur is weinig bijzonder.

Wat leuk trouwens, dieastra compilatie op AW.

Moguh!

Iedereen is druk natuurlijk. Het werk wat normaal in vijf dagen moet gebeuren moet nu in drie dagen gedaan worden om zo een lang weekend te kunnen houden :)

Lang weekend, ik moet vrijdag gewoon werken hoor. Maar ja wel druk, als je 2 weken niet op het werk bent dan stapelt dat toch wel op.

Verder is alles wel goed eigenlijk :)

Mogguh! En inderdaad, vrijdag gewoon aan het werk!
Zaterdag even kijken bij Reinders in Emmen, die hebben open dag vanwege 25 jarig bestaan.

Ook ik moet vrijdag gewoon werken.

Sterker nog, ik moet morgen zelfs werken ( als goed is / niet druk is alleen s'ochtends zeg tot een uur of 13.00 )

Ook als je vrij van het werk hebt, heb je het druk..;)
Maar wat tref ik het met het weer, zalig..!

Maandag en dinsdag paar enorme coniferen uit de tuin geropt. Flinke klus om met name de wortels uit de grond te krijgen. Vanwege ontbreken trekhaak (mis ik echt wel maar komt er tzt wel snel) drie stationwagens vol naar de stort gebracht.

Straks mijn trouwpak even op maat laten maken, morgen gaan we onze drie trouwlocaties nog even langs met de ceremoniemeester. Vrijdag en zaterdag wordt denk ik schilderen en barbecueen..;)

Kregen maandag nog akelig bericht..onze adjunct directeur is getroffen door een stafylokok bacterie die in zijn bloedbaan en vervolgens in zijn wervels is gekomen. Met spoed geopereerd en boel verwijderd en schoon gemaakt maar heeft nu nogal last van complicaties (aan de beademing en nierfalen). Klinkt allemaal niet goed en dat vlak voor je pensionering. Half jaar geleden had man van mijn collega bijna hetzelfde maar dan met streptokok bacterie in wervels..van sportman naar lichamelijk wrak..

Morguh!

British Racing Green zei:
En de Dett C GT/E blijft de mooiste!!!

276760880_3-kadett-c-1-9-gte-interieur.jpg

Ben het helemaal met je eensch, Peter!
Plaatje hoor...

Al vind ik de C2 (facelift) in wit-geel of een mooie felle signaalkleur (groen/oranje oid) ook erg gaaf...

Barri zei:
Mogguh! En inderdaad, vrijdag gewoon aan het werk!
Zaterdag even kijken bij Reinders in Emmen, die hebben open dag vanwege 25 jarig bestaan.

Ga je ook langs bij het Keverhuis...?
In het centrum van Emmen?

Ik ben dus samen met Rob een van de weinigen die een lang weekend heeft. Geeft niks, de reactie zorgde wel voor wat beweging in dit topic :)

@ Berry, das een eind rijden om "even" een handelaar te bezoeken :D

@ Rob, coniferen zo achter in de Astra gedrukt? Dat zou ik dus niet zo snel doen.
Sterkte trouwens met je collega, die bacterie kan er toch ook toe leiden dat bepaalde ledematen geamputeerd moeten worden? :(

@Jos: dat is niet de planning :)

@Richard: ja zeker! Maar ik wil sowieso nog eens een kijkje nemen bij dat bedrijf. Heb Nick al een aantal keer ontmoet en spreek 'm wel eens op de app, dus nu maar eens daar langs! Ben er ooit een jaar of 8 terug wel eens geweest overigens.

Tuinzooi: zou ik ook niet zo in de auto gooien. Mijn auto moet echt altijd een trekhaak hebben. En nu dus in de gelukkige omstandigheid dat ik een eigen aanhangwagen thuis heb. Erg handig!

@ Rob: Bah, jullie zitten op het werk wel in de hoek waar de klappen vallen ofniet?
Ennuh, de ST als GFT-bak gebruiken zou ik zelf ook niet graag doen. Is hij nog wat te nieuw voor.

Morgen een dagje "vrij". Dat heet in ieder geval dat ik bij huis ben, want mag de hele dag piket draaien voor de brandweer.
Dus niet van huis, geen biertje.... maar wel lekker genieten van het mooie weer.

Ik zat nog te denken om de Cabrio mooi te wassen, kleien en met de poetsmachine te polijsten en in de wax te zetten.
Wat denken jullie, zou dat kunnen in de zon bij 19 graden?

En als alles mee zit vrijdag ook vrij, dus dan een lekker lang weekend voor de boeg.
Zaterdag/zondag nog wel even naar de locatie in de buurt van Jos, maar dat moet dan prima kunnen met de Cabrio. :cool:

Astra F zei:
Zaterdag/zondag nog wel even naar de locatie in de buurt van Jos, maar dat moet dan prima kunnen met de Cabrio. :cool:
Topic-meeting in Emmen? ;)

Poetsen kan prima met 19 graden en zon. Lijkt me zelfs de ideale omstandigheid.

Hier ook wél lang weekend :) We hebben voor zaterdag op zondag een overnachting in het zuiden des lands geboekt, we gaan eens lekker genieten van al het moois dat limburg te bieden heeft. lekker in de vakantiestemming, je kunt de lokale bevolking tenslotte niet verstaan.

Vanmorgen een gelukje, ik had een dorp verderop een afspraak en ging in een auto van de baas met een mooi gangetje binnendoor die kant op. Onderweg gelaserd en staande gehouden, kwam er met een waarschuwing vanaf. De verdere reis toch maar mijn snelheid wat duidelijker in de gaten gehouden..

@Ruud: draaien jullie harde piketten op de kazerne ivm opkomsttijden?

@C-dett: leuke wagens! Wil nog wel een keer zo'n oude kadett hebben eigenlijk..

@Rob: tsja, als je geen trekhaak hebt zul je er ergens mee heen moeten.. en met een beetje slim gebruik van zeilen/kleden kun je de schade in de auto nog netjes binnen de perken houden natuurlijk.

@Ruud: draaien jullie harde piketten op de kazerne ivm opkomsttijden?
Nope, dat doen we alleen als we bij een andere kazerne gaan herbezetten omdat die mensen afwezig zijn (ivm feest of overlijden).
Zo zit ik za 4-jun een hele dag in het twentse stadje dat zo enig en anders is gezien hun het jaarfeest hebben.
Ik moet morgen enkel zorgen dat ik in een omtrek van 3-4 min vanaf de kazerne ben, elk moment moet kunnen opkomen en mag geen alcohol gebruiken. Dus kan prima thuis bezig zijn.

Barri zei:
Astra F zei:
Topic-meeting in Emmen? ;)

Poetsen kan prima met 19 graden en zon. Lijkt me zelfs de ideale omstandigheid.

Meeting kan geen kwaad, ben dit weekend alleen druk met van alles en nog wat dus of ik veel tijd heb durf ik niet te zeggen. Hoe laat denk je bij Reinders te zijn?

@ Ruud, 19 graden is wat mij betreft een ideale temperatuur. Lak is warm genoeg om de producten op te verwerken en niet te warm en voor jezelf is het ook een aangename temperatuur om te werken (y)

Ik denk dat ik er vanaf 11u tot 13u ben ofzo. Moet ook weer vroeg thuis zijn zaterdag, dus ben er niet zo lang...

Wat doen jullie moeilijk over het vervoeren van wat takken in een sw..? Jullie weten dat ik zelf ook zuinig ben op de auto maar is echt geen probleem hoor. Banken volledig plat waardoor je enorme balzaal hebt..vervolgens rubber mat erin en dekzeil en daarna alles erin..daarna even goed zuigen en niks aan het handje hoor..hij ruikt nu nog steeds lekker naar dennegeur..;)

In je vorige bericht waren het nog een paar enorme coniferen die je in drie keer naar de stort moest brengen, nu zijn het een paar takken. Dat laatste zou ik ook doen, dat eerste niet :D
Overigens heb ik een hekel aan die dennengeur in m'n auto, dus dat zou mij ook al tegenhouden.

Ik ken je overigens goed genoeg om te weten dat je de auto na afloop goed hebt schoongemaakt ;)

@ Berry, maar even contact houden dan. Als het uitkomt kan ik ook altijd even een kijkje komen nemen daar en Jos heeft daar vast ook wel zin in. Dit weekend ook flink wat klusjes te verrichten, die hebben wel voorrang :)

Het waren ook drie grote coniferen maar natuurlijk wel in stukken gezaagd. Het moet uiteraard wel te tillen en te hanteren zijn..daar zit denk ik de begripsverwarring..;)

Auch... de Astra staat bij de garage. Het MM lampje blijft branden met allerhande storingen.
Hij is door de vorige eigenaar ingeruild omdat men niet achter de oorzaak is gekomen. Hij is terug bij de garage waar hij in onderhoud was voor verder onderzoek. Helaas is het waarschijnlijk de ECU die niet meer lekker is en de problemen veroorzaakt.

Nu is het dashboard uitbouwen, computers uitbouwen (ECU en HCU) en tezamen met de sleutels de handel opsturen voor reparatie.
Ik ben benieuwd. Het is nogal een ingrijpend klusje. Simpel de computer verwijderen en vervangen kan bij deze wagen niet.

Over een week weet ik meer. Tot die tijd verplaats ik mij dagelijks in de Lada.

Nope.. En de verkopende partij ook niet. Maar als dit de oorzaak blijkt te zijn, heb ik wel een motor waarvan bijna alle "mogelijke probleemveroorzakers" vervangen zijn. (inlaat, bobine, labda, EGR, bougies enz..) Even duimen dan maar.

Vervelend zeg! Hopelijk kunnen ze nog iets onder coulance doen.
@ peter: tsjah, vrije dagen en goed weer. Dat is wel het ingredient voor een rust op het forum.

Zoals jullie hebben gezien op FB op hemelvaartsdag de cabrio onder handen genomen.
Eerst het dak met groene zeep schoon gemaakt, vervolgens de auto gewassen.
Daarna met klei rond geweest, gepolijst met een oranje pad, daarna finisher met een witte pad en vervolgens in de wax gezet met een witte pad.
Behoorlijk wat werk maar het resultaat is er ook naar. Bij het poetsen zie je alles van de auto, dus viel me op dat de astra toch nog best wat roestplekjes heeft.
Aan de zijkant was al bekend, maar nij blijkt dat de rand van de kofferklep ook al roest heeft, de deur ook last van roest heeft.
Denk dat ik maar gewoon een tijd ga genieten van de auto en maar eens zien hoe het loopt met de roestduivel.

Vandaag wel heerlijk open gereden. Vanaf 80 km/h is het wel fijner de ruiten omhoog te hebben, vanaf 120 km/h mag het windscherm op.
Zelfs op de snelweg nog ff de 200 km/h open aangetikt. Dan is het wel een heel kabaal, maar ik was meer verbaasd van het gemak waarop de 2.2 motor de 200 km/h aantikt.

Overigens stond ik vandaag nog ff vreemd te kijken. Ik was vanmiddag vrij van het werk en stond mooi buiten te schilderen. Dit met de sleutels van de cabrio op zak gezien die vooraan op de inrit stond en er momenteel "code oranje" is bij ons dus grote kans op natuurbrand. Dan heb ik de sleutels bij me zodat ik meteen weg kan bij een melding.

Sta ik op de ladder mooi een kozijn op de 1e verdieping te schilderen....kom ik beneden, zie ik ineens de cabrio met een half open dak staan :)
Blijkt dat als onderdeel van de "bertone edition" er ook een electr. kap op afstandsbediening op zit. Ben er alleen nog niet achter hoe het nu werkt :)

Midje!

Gisteravond laat teruggekomen van een week Parijs: zowel Parijs zelf als Disneyland.
Veel gelopen, dus 'vakantie' wil ik het niet noemen maar wel veel gezien en genoten van de stad.

Ben er in mijn jeugd ook al eens geweest maar toen was het koud/regenachtig en dat was echt verschrikkelijk. Nu natuurlijk fantastisch weer en dat is toch wel echt een pluspunt.

Viel me op dat er ontzettend veel Duitse (luxe) auto's rondrijden en dan vooral van Mercedes. Had wat meer 'Frans' verwacht, maar niet dus.

Vandaag de moederdagbezoekjes en morgen gewoon weer aan de bak ;)

@Ruud Joos had ook zo'n optie op de zijne en die had een eigen willetje..dus wellicht die van jou ook? ;)

@Jazz: ik hoop maar dat dit het is, anders is het op z'n minst een interessante uitdaging!

Wij hebben ons op een heel klein weekendje Limburg getrakteerd. Gisteren met stralend weer dakloos afgezakt richting het zuiden en vandaag in alle rust terug, onderwijl zoveel mogelijk zowel de snelwegen en de giro ontwijkend. Heerlijk!

@Ruud Joos had ook zo'n optie op de zijne en die had een eigen willetje..dus wellicht die van jou ook?
Geen ID. Merk wel dat wanneer hij afgesloten is, ik hem ontgrendel en de knop ingedruk houdt dat hij dan open gaat. Opzich wel makkelijk.

Wij hebben ons op een heel klein weekendje Limburg getrakteerd. Gisteren met stralend weer dakloos afgezakt richting het zuiden en vandaag in alle rust terug, onderwijl zoveel mogelijk zowel de snelwegen en de giro ontwijkend. Heerlijk!
Wat heb je een geluk gehad met het weer zeg. En dan ook nog open kunnen rijden, zeker in de Limburgse heuvels wel erg fijn.
Merk wel dat ik ff een flesje zonnebrand moet kopen. Ongemerkt zit je toch een hele tijd vol in de zon dus ben je snel verbrand.

Pfieuw, 2 korten nachten achter de rug. 2x een natuurbrand gehad in ons verzorgingsgebied, beide keren gealarmeerd in de avond dus korte nachtjes.
Wel indrukwekkend om in het donker zo'n natuurbrand te zien, gezien dat gepaard gaat met veelal een lang vlamfront. Gelukkig 2x door snel optreden van onze ploeg en direct omliggende korpsen erger kunnen voorkomen.

Astra F zei:
@Ruud Joos had ook zo'n optie op de zijne en die had een eigen willetje..dus wellicht die van jou ook?
Geen ID. Merk wel dat wanneer hij afgesloten is, ik hem ontgrendel en de knop ingedruk houdt dat hij dan open gaat. Opzich wel makkelijk.

Zal iets als bij mijn Tourer zijn.
Als ik die open en blijf drukken op de afstandsbediening gaan alle ramen en het open dak vanop afstand open.

Zelfde bij sluiten.
Als ik sluit en blijf drukken op de afstandsbediening gaan alle ramen en het open dak vanop afstand dicht.

Herkenbaar Peter. Bij de GTS gaan de ramen ook open/dicht op die wijze met de afstandsbediening.
Vind het in de zomer wel handig zodat als je aan komt lopen je de ramen open kunt doen zodat de warmte alvast weg kan. Dat scheelt veel.

Bij de Cabrio vind ik een elektrisch dak wat overdreven op de AB. Het bereik van de afstandsbediening is daarvoor te kort.
Het kan hooguit handig zijn als je in de woonkamer zit en dan vast ff het dak open/dicht wilt doen.

Rij nu overigens regelmatig de grensovergang de lutte over ivm afsluiting van de normale route naar mijn werk.
Valt op dat er aan de NL kant nu met regelmaat een Insignia hatch langs de kant staat te patroulleren. In een nette donkergroene kleur.
Dacht dat ze bij de overheid wel het meest over waren gestapt naar **.

Astra F zei:
Bij de Cabrio vind ik een elektrisch dak wat overdreven op de AB. Het bereik van de afstandsbediening is daarvoor te kort.
Het kan hooguit handig zijn als je in de woonkamer zit en dan vast ff het dak open/dicht wilt doen.

Altijd leuk op "Place m'as-tu vu"...

Goedemorgen!

Het lange weekend vloog om bij mij en niet eens zo heel veel van het mooie weer kunnen genieten.
Vooral bezig geweest met klussen in huis en vrijdagavond een bruiloft. Zaterdagochtend even kort een minimeet met Jos en Berry gehad. Het enthousiasme van Berry m.b.t. oude auto's is aanstekelijk, maar ik kan nog altijd de verleiding weerstaan. Bij mij komt er geen oude auto naast :D
Ook de nieuwe aanwinst van Jos bekeken. De auto heeft nog wat liefde nodig, maar de basis lijkt meer dan prima dus er kan zeker in gereden worden op mooie dagen.

Gisteren dan maar eens van het weer gaan genieten door op de motor te stappen en een goede 200km weg getikt. Het was warm, maar goed te doen zolang je rond de 80 of harder reed. In de dorpjes waar je max 50 rijdt en met pech ook nog even stilstaat loopt de temperatuur hard op. De motor zelf gaat dan heel snel van 85 naar 100+ graden en dat voel je natuurlijk zelf ook met een leren pak aan.

Zaterdagochtend even kort een minimeet met Jos en Berry gehad.

De foto met de gele Barchetta...

Het enthousiasme van Berry m.b.t. oude auto's is aanstekelijk, maar ik kan nog altijd de verleiding weerstaan. Bij mij komt er geen oude auto naast big smile smiley

Verstandig (y)
Been there, done that, maar intussen wel dolgelukkig met mijn "moderne" NC...

Was gezellig in Emmen, leuk jullie gesproken te hebben! En ja, oude auto's blijven leuk! Heb nu een hele nette **** 1 5-deurs en een Audi 80 in m'n MP favorieten staan. Heb de aanbieder van die **** 1 ook even gemaild :)

Terug
Bovenaan