Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik doe dat altijd met de stoomreiniger, dan kom je veel beter in alle hoekjes en kiertjes...
En in combinatie met de warmte van de stoom lost alle van ook nog veel beter op thumbs up
Dus als ie vanmiddag niet schoon genoeg is, dan breng je hem hier maar eens

Ik heb de Astra gisteren opgehaald. Heeft netjes zijn APK gekregen, moest nog wel ff met de monteur bellen want er zou nog wat met de uitlaat zijn.
Maargoed, had al wel gezien dat die zijn beste tijd heeft gehad. Dus daar volgend jaar maar eens een 2e hands voor opscharrelen.
Heb eerlijk gezegd niet onder de kap gekeken, maar hou het aanbod in gedachten. (y)

Avond! Het weertje viel aardig mee. Vanochtend muziek gespeeld, gezamenlijk ontbijt gehad met 't dorp en daarna even in de tuin bezig geweest. Wil aan de zijkant/voorkant een parkeerplaats/carport maken voor m'n aanhangwagen.
Daarna de puzzeltocht in het dorp gedaan. Verder vond ik er in het dorp niet zo veel aan, omdat alles binnen was. Lekker met een biertje buiten zitten was er dus niet bij. Waterspektakel was ook niet boeiend, dus maar weer thuis op de bank geploft. Ook wel eens lekker :cool:

Hier valt het weer ook mee, maar van zon, naar regen, naar hagel, naar zon in 10 minuten.. niet te doen om met Lize wat te doen, dus ben maar aan het tegelen verder gegaan.. Als die kleine smurf zo slaapt ga ik nog even verder.

Hier viel het weer vanmiddag ook reuze mee. Gezellig leeuwarden in geweest en aansluitend maar even gek gedaan en even uit eten geweest met vriendinlief en haar zus.

Goedemorgen!

Koningsdag was bij ons aardig geslaagd. Wij hebben er elk jaar een grote tent (dit jaar ook verwarmd) bij, de tent wordt al jaren amper gebruikt omdat het weer goed is. Dit jaar kwam de tent dus eindelijk eens echt goed van pas.
De nodige biertjes genuttigd met vrienden en traditiegetrouw naderhand met z'n allen pizza besteld, ik lag uiteindelijk om een normale tijd in bed en vanmorgen dus ook gewoon weer fit om te werken. :)

Die aanvallen worden ook steeds frequenter, of niet?
Niet specifiek op "Rob's toko", maar in het algemeen zeg maar... ;)

Lekker dan. Wij hadden Maandag bij binnenkomst geen netwerk. Temperatuur in de serverruimte was opgelopen tot 70 graden dus zooitje moest eerst gelucht en extra gekoeld worden door extra mobiele airco voor alles weer opgestart kon worden.

Mogguh!!

Hoop dat de koningsdagvierders toch nog een beetje van het feest hebben kunnen genieten.

@ Virus: Laatst ook bij ons op het werk een virus gehad. Erg vervelend en steeds moeilijker te verhelpen.
@ Astra: Blik onder de motorkap leert dat het er weer als nieuw uit ziet......benieuwd naar de rekening :)

Total Loss zei:
Lekker dan. Wij hadden Maandag bij binnenkomst geen netwerk. Temperatuur in de serverruimte was opgelopen tot 70 graden dus zooitje moest eerst gelucht en extra gekoeld worden door extra mobiele airco voor alles weer opgestart kon worden.

Tijd om de zooi te migreren naar een DataCenter Marc!
Een Melt Down in je eigen serverruimte is wel een van de grote risico's binnen een IT omgeving.

kan je wel een adviesje over geven als je wil..

Hotdog zei:
Total Loss zei:

Een Melt Down in je eigen serverruimte is wel een van de grote risico's binnen een IT omgeving.

Zijn we juist al mee bezig ! ;)
Alles wordt nu op het moment al omgezet. Nieuwe thin-clients zijn toevallig van de week binnen gekomen.
Zijn de afgelopen tijd zo snel gegroeid, server is daar wel op aangepast en uitgebreid, maar gaat nu echt niet meer.
Dus komt goed ! (y)

Qubo gisteren op kenteken gezet en verzekering afgesloten...
Morgen ophalen en de Micra achterlaten.

Nou,
onze King Flupke zou voor minder in de problemen komen... :)

943748_1659552327391499_8659693187407125236_n.jpg

Hotdog zei:
Total Loss zei:

Ik wou net zeggen, Wij zitten in de eindfase ven het beslissingstraject om ons serverpark te gaan vervangen :)
.......... een datacenter gaat het in ieder geval niet worden

Misselijkmakend hoe bepaalde foto's over het koningshuis gepubliceerd worden. Hoe onze 12 jarige kroonprinses op de sociale media belachelijk gemaakt wordt.
Ze deden het allemaal hartstikke leuk gisteren en dan vervolgens ze beetje belachelijk maken via de sociale media. Echt vreselijk triest. Kan ik me echt kwaad om maken.

Qubo gisteren op kenteken gezet en verzekering afgesloten...
Morgen ophalen en de Micra achterlaten.

Niet te hard roepen..Rieske is er ook behoorlijk van gaan flippen...

Geen garantie zo'n datacentrum..wij zijn vorig jaar overgegaan en hebben bij een warme dag eens gehad dat wij de boel moesten afsluiten vanwege oververhitting aldaar....:cool:

Misselijkmakend hoe bepaalde foto's over het koningshuis gepubliceerd worden. Hoe onze 12 jarige kroonprinses op de sociale media belachelijk gemaakt wordt.
Ze deden het allemaal hartstikke leuk gisteren en dan vervolgens ze beetje belachelijk maken via de sociale media. Echt vreselijk triest. Kan ik me echt kwaad om maken.
100% met je eens Rob. Dat zo'n "onhandig" moment van Alex zo op de foto komt en men er een grap over maakt daar kan ik wel om lachen. Maar zo als ze de prinses kleineren en dan ook nog op haar uiterlijk vind ik gewoonweg onbeschoft. Erg sneu dat mensen zich verlagen tot dat niveau.

Vervelend moment voor Ries zeg. Kan me voorstellen dat hij zich na maandenlang kwelling in een VAG auto op iets anders had verheugd. En zeker als je er een dag vrij voor neemt dan is het wel zuur dat je er 's ochtends op deze manier achter moet komen. Men had gisteren minstens kunnen bellen om dit door te geven. Maarjah, een gewaarschuwd mens telt voor twee. We hebben hem nog andere opties aangedragen van degelijke duitse merken :p

Mogguh. Heb ik iets gemist over het koningshuis? Heb gisteren wel wat vlagen tenenkrommende tv gezien. De hele dag bij de NPO en dan 's avonds bij SBS en RTL dezelfde beelden met allerlei analyses erbij. Kom op mensen, get a life! Nee, niet aan mij besteed die poppenkast. Los daarvan deden ze het wel leuk, al is er echt niks 'nieuwe stijl' aan. Het is gewoon exact hetzelfde als in november ook, met dat verschil dat de man in het middelpunt nu geen rood pak aan heeft en zich netjes geschoren heeft.

Als je het zo'n poppenkast vindt, waarom sta je dan wel met een oranje stropdas met een toeter in je handen op FB op koningsdag te spelen, berry...;)

Avond!

Ik ben wel Koningsgezind en ik heb daarom ook lekker even gekeken voor de buis. Leden van het Koninklijk Huis doen ook hun best om te vermaken en vermaakt te worden en dat ze dan op deze manier afgekraakt worden snap ik niet. Ik vond het juist een lekker vlot en informeel geheel dit jaar.

Natuurlijk ook nog even met extra aandacht gekeken naar het spektakel op het plein waar mijn schoonpa voor het podium stond te meppen op een trommel. Gaaf om te zien (y)

Verder niet al te veel gedaan; nog steeds niet helemaal fit en volgende week een weekje van huis. Dus toch maar even rekening mee gehouden ;)

Autootjes doen het nog steeds prima. Alleen in de Punto zit wel een trilling/resonantie...die houd 3 tellen aan en dan een tel weer iets minder, dan 3 tellen weer trillen, enz, enz. Hoe hoger de snelheid hoe harder de trilling door de auto gaat.
Toch maar even een keer laten checken en gelijk de banden vervangen en olie verversen.

rjthefrisian zei:
Als je het zo'n poppenkast vindt, waarom sta je dan wel met een oranje stropdas met een toeter in je handen op FB op koningsdag te spelen, berry...;)
:D

Koningsdag is geen poppenkast, dat is gewoon een leuk evenement :D
Maar zoals die happening in Zwolle in de media gevolgd wordt, dat snap ik niet. Ik hoop ook dat ze nooit naar Vreeland komen, want dat zou de dag minder leuk maken dan dat ie nu is. Hetzelfde geldt voor heel veel plaatsen in NL denk ik.

Barri zei:
Mogguh. Heb ik iets gemist over het koningshuis? Heb gisteren wel wat vlagen tenenkrommende tv gezien. De hele dag bij de NPO en dan 's avonds bij SBS en RTL dezelfde beelden met allerlei analyses erbij. Kom op mensen, get a life! Nee, niet aan mij besteed die poppenkast. Los daarvan deden ze het wel leuk, al is er echt niks 'nieuwe stijl' aan. Het is gewoon exact hetzelfde als in november ook, met dat verschil dat de man in het middelpunt nu geen rood pak aan heeft en zich netjes geschoren heeft.

Als je goed hebt gekeken had je ook kunnen zien dat dit gewoon is wat het volk (inclusief mijzelf) leuk vindt.

Midje!

Zo, de graszoden zijn aangeleverd, graswals is besproken. Vanmiddag de tandemasser achter de auto en de zoden mee.
Morgen grint afvoeren en nadien de zoden inleggen. Ziet het er meteen weer anders uit. Wellicht nog ff wat planten meteen inpoten,
En wil de komende week nog super mooi weer worden voor m'n matje, temperaturen van 12+ en regelmatig regen. Beter kan haast niet (y)

Gisteren bij de ouders thuis nog ff gekeken naar koelvloeistof, maar bleek blauw spul te zijn....terwijl ik rose in het tankje heb.
En ik heb ooit eens gelezen dat je 2 soorten niet moet mixen....dus de gok maar niet genomen.

Astra F zei:
Gisteren bij de ouders thuis nog ff gekeken naar koelvloeistof, maar bleek blauw spul te zijn....terwijl ik rose in het tankje heb.
En ik heb ooit eens gelezen dat je 2 soorten niet moet mixen....dus de gok maar niet genomen.

Gewoon half litertje spa blauw erbij ;)

Mogguh!

We hadden in de planning om dit weekend op de camping te gaan zitten, maar wegens de weersverwachting toch gekozen om dat maar niet te doen. Dus gisteren maar met mijn vader op pad geweest voor een andere auto. We hebben een geweldig mooie v60 gereden en daarna even bij Opel binnen gewandeld. Ik had hem er nog weinig over gehoord, maar we zijn met een offerte voor een nieuwe astra weer naar buiten gelopen. Hij wil graag een automaat en die astra's zijn er niet zoveel.. Wel een hele mooie auto zeg! Zowel de 136pk diesel als een hele volle 1.4 turbo gereden en over beide varianten erg te spreken. Wel leek de diesel op snelheid meer afrolgeluid te hebben. Ik vond de agr stoelen heerlijk, maar waren hem te smal. De stoelen met leer bekleed zijn in de breedte iets verstelbaar en zaten wel goed. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

@Rob: veel plezier dit weekend! Gezellig :)

@Ruud: weer lekker druk dit weekend dus?

Morguh!

Ik ga vandaag even wat youngtimer-inspiratie opdoen in Herten, Duitsland! (y)

videovestival_09.jpg

Gisteren druk dagje gehad. Eerst een timmerman op bezoek om de garagedeur weer goed sluitend te krijgen.
Daarna de wekelijkse boodshappen en vervolgens met behulp van vaders het grind opgeladen, weggebracht en vervolgens de aardbol gestoffeerd.
Tuin ligt er nu dus mooi strak in, komende dagen met het warme weer in aantocht dus de graszoden maar goed nathouden. Vervolgens ga ik nog aankijken of ik nog planten in de tuin poot of dat ik het bij enkel een waterpartij laat.

@frank: V60 is toch niet echt een ruime auto te noemen? Interieur vind ik wel mooi van de V60, exterieur persoonlijk een stuk minder.
Ben benieuwd of de astra nog kans gaat maken

@rob: gedegradeerd?

Hans 1.6 Turbo zei:
.......... een datacenter gaat het in ieder geval niet worden
Hoezo niet?
Het betekent wel dat het hele IT-landschap op diverse punten aangepast moeten worden, maar in ons geval (met 18 satellietlocaties en 1 hoofdlocatie) was migratie naar DC de meest bedrijfszekere en besparingstechnisch de meest interessante.

Zo, leuk weekend gehad hier!
Donderdagavond vierde een bike-maatje zijn 50ste verjaardag in de kroeg. Super gezellig en na een paar bier weer naar huis.
Vrijdag de laatste puntjes op de i gezet m.b.t. groot onderhoud van mijn mountainbike, ben ik al een paar weken mee bezig omdat het een en ander goed versleten/stuk/krom was.
Want:
Zaterdagochtend heel vroeg hebben we de 50-jarige uit zijn bed gelicht, en na een bakkie koffie en fietsen inladen zijn we naar zuid-limburg gereden.
Hij was zelf van plan die dag te gaan klussen, maar dat hadden we geregeld. Bij terugkomst was alles af :) (had zijn zoon gedaan)
Rond 12 uur op de MTB gestapt en 2 routes gereden, 1 in de belgse Voerstreek en 1 in zuidelijk Limburg. Mooi hoor, alles staat super mooi in de bloesem.
Bij elkaar een symbolische 50km gereden (y) en 1000 hoogtemeters, wat heel prima is.
Na een douche en de fietsen afspuiten zijn we doorgereden naar een fantastisch Italiaans restaurant daar in de buurt. Lekker!
Abraham had nog nooit zo'n gave dag gehad zei hij, helemaal geslaagd dus! (y)

Mogguh

Wat gaaf Fer, leuk dat jullie dat zo voor hem organiseren. En zo zie je maar weer, een cadeau hoeft niet heel duur te zijn.
Gewoon een keer spontaan zo er op uit wordt veelal nog het meest gewaardeerd.

mogguh!

Dat klinkt leuk Fer! (y)

Hier ook een heerlijk weekend gehad overigens. Zaterdag weer in de tuin bezig geweest. Stuk bestraat om de aanhangwagen kwijt te kunnen, die staat nu prima! En m'n vader was de blokhut nog even aan het stellen, poot stond niet helemaal lekker.
Zondag met de Kever op pad geweest, naar de Keukenhof. Leuk om eens heen te gaan, uiteraard wel mega-druk. En 's avonds nog lekker uit eten geweest (y)

Goed bezig Fer! Dat klinkt als een mooie verrassing (y)

@Jos: heb je nog wat moois gekocht?

Astra F zei:
@frank: V60 is toch niet echt een ruime auto te noemen? Interieur vind ik wel mooi van de V60, exterieur persoonlijk een stuk minder.
Ben benieuwd of de astra nog kans gaat maken

De Astra komt er akelig dichtbij qua ruimte, dus als d-segmenter is een V60 niet erg groot. Maar dat is ook niet het criterium, als ze voorin maar goed zitten. Van binnen en in het rijden is overigens het prijsverschil tussen beide wel goed te merken, de Volvo is echt een andere auto. A3 sportback staat ook nog op 't lijstje en mijn vader wil nog een keer bij BMW neuzen.. we gaan het zien.

Mogguh,

Leuke actie Fer! Genieten voor iedereen op deze manier :)

Jimmy @ work, de badkamer is helaas nog niet klaar maar die het grote werk is gedaan, ga vanavond verder met de ombouw van het toilet, frame staat, en de gestuckte muur van de 1e laag waterdichte lak voorzien. :)

Ik was vanochtend wel even blij dat ik geen panoramadak in de Punto heb. Kopte met 130km/u een steen(tje?) op het dak. Wát een knal! Nu zit er een klein deukje in het dak, enkele centimeters achter de voorruit. Zag net daarnaast ook een steenslagplekje zitten waar de lak er af is. Kan me ook herinneren hetzelfde al eens eerder meegemaakt te hebben, maar toen kon ik de schade niet vinden.

Zondag met de Kever op pad geweest, naar de Keukenhof.
Staat ook nog op mijn lijstje! En de bollenvelden in het westland zijn nu ook prachtig met de bloeiende tulpen.
Helaas is het een best eind rijden voor ons oosterlingen, anders was ik er al wel een keer geweest.

Eind van de week wil het echt prachtig weer worden. Als het even mogelijk is probeer ik vrijdag ook vrij te nemen, heb dan een lekker lang weekend en kan dan dus volop aan het schilderen bij huis. Meteen maar even een inhaalslag maken. (y)

Zaterdag nog even bij de garage geweest, de GTS heeft daar een beetje koelvloeistof gekregen. Garagehouder gaf nog ff tekst en uitleg bij de APK van de Cabrio. De uitlaat was aan vervanging toe (is bekend), de rubbers voor kraken (is bekend) en de ruitenwisserbladen waren van merk AC-TION met een dusdanig wisbeeld. Was me ook al bekend! Verder was hij positief over de auto, dus gaat me in ieder geval beter af als met de kadett. :)

Goedemorgen!

Hier ook weer een druk en te kort weekend. Zaterdag vooral geshopt voor schoenen in Assen, daarna naar Bataviastad voor wat kleding en op de terugweg langs de Ikea in Zwolle. Toch weer dik 300km weg getikt, bovenop de dik 1.000km die ik voor m'n werk al had gemaakt die week.
Gisteren stond vooral in het teken van wat klusjes in huis zoals een kapstok maken, wat plintjes fixen en een TV kast in elkaar zetten.
Komend weekend gaan m'n vader en ik een voorzetwand maken waar de TV kast onder komt.
Straks dus de TV strak aan de muur, alle apparatuur uit het zicht en het wandje netjes verlicht :)

Staat ook nog op mijn lijstje! En de bollenvelden in het westland zijn nu ook prachtig met de bloeiende tulpen.
Helaas is het een best eind rijden voor ons oosterlingen, anders was ik er al wel een keer geweest.

In de polder gisteren ook al een hoop gekleurde bollenvelden, mooi gezicht (y)

Ik was vanochtend wel even blij dat ik geen panoramadak in de Punto heb. Kopte met 130km/u een steen(tje?) op het dak. Wát een knal!

Soms schrik je je echt kapot inderdaad als er iets op je voorruit/dak klapt, wonder boven wonder blijft het dan vaak nog heel ook.

Barri zei:
Dus wanneer kan je weer douchen Jimmy? :)

Ik douche bij mijn schoonouders momenteel.. Dus ik stink niet.. :) Maar verwacht na zondag weer te douchen, moet overdag werken en kan in de avond niet te veel herrie maken met Lize die ernaast slaapt.

Astra F zei:
Zondag met de Kever op pad geweest, naar de Keukenhof.
Dan moet je opschieten, want hij is maar tot 20 mei open. In totaal per jaar 60 dagen open. In 2015 had men 1.175.000 bezoekers in die 60 dagen, echt bizar! :eek:
Bollenvelden zijn idd prachtig. ik heb ook een aantal keer meegedaan met de Bollenrit van Keversite.nl. Leuk om te doen, maar eigenlijk is die omgeving daar veel te druk voor.

@Jimmy: gelukkig maar! Wel een gedoe hoor.

Terug
Bovenaan