Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Aaah, ik lees ook bij de anderen al dat ze allemaal een vochtige kruipruimte hebben. Bij onze zoektocht werd aangegeven dat we ook moesten letten op een droge kruipruimte, vandaar ook de vraagHet is niet heel nat maar het is wel vochtige, vieze klei met schelpen waar ik doorheen moet kruipen....dat doe je niet met je gewone kleren.
Jij hebt een hele luxe kruipruimte Marc. Voldoende stahoogte en er wonen zelfs mensen!
Dat herken ik ook wel met de Astra destijds...in 1x auto weg en geen eigen auto meer. Inruilen is dan toch wat 'normaler'Zaterdag afscheid genomen van de Citroën. toch wel een beetje vreemd, zeker omdat er nog geen vervanging klaar stond..
Vorige week een hele mooie trekhaak binnengekregen en zaterdag de Astra gestript om 'm eronder te knutselen. Of het aan de auto ligt of aan de beugel weet ik niet, maar ik kom net een paar mm tekort om 'm er lekker pas onder te krijgen. Nu dus even uitzoeken aan welke kant ik het beste ruimte kan gaan maken: er moet een stukje van de auto af of een stukje van de trekhaakbeugel.
Moderator
Bij een fietsendrager is dat wel zo fijn, maar bij mij doen de piepers het nog gewoon als er een kar aan hangt. Wel makkelijk: aan de frequentie van de piepjes hoor ik hoe schuin de kar achter de auto staat met het draaien van een bocht achteruitMoet ook nog een hebben die rekening houdt met de piepers achter; dat maakt hem nog duurder.
rjthefrisian zei:Vorige week een hele mooie trekhaak binnengekregen en zaterdag de Astra gestript om 'm eronder te knutselen. Of het aan de auto ligt of aan de beugel weet ik niet, maar ik kom net een paar mm tekort om 'm er lekker pas onder te krijgen. Nu dus even uitzoeken aan welke kant ik het beste ruimte kan gaan maken: er moet een stukje van de auto af of een stukje van de trekhaakbeugel.
Is dat te doen? Ik moet ooit ook nog eens een snokbol onder de Astra regelen maar die krengen zijn reteduur. Moet ook nog een hebben die rekening houdt met de piepers achter; dat maakt hem nog duurder.
Parkeersensoren heb ik ook, mijn oplossing is een afneembare trekhaak winking smiley Ook omdat ik dat iets mooier vind.
rjthefrisian zei:Parkeersensoren heb ik ook, mijn oplossing is een afneembare trekhaak winking smiley Ook omdat ik dat iets mooier vind.
Uhm..leuk... maar wat heb je daar aan als je piepers gaan mekkeren als er wat achter hangt..
Dát is juist het probleem en niet de trekhaak zelf. Bij mijn astra heb je dan speciale kabelset nodig die herkent als er een stekker ingeplugd is. Die drijft de prijs verder op.
Franklinn zei:@Peter: zien kopen doet kopen? Forse kortingen in elk geval! Je vraag je dan inderdaad af wat er bij zo'n dealer gebeurt.
Zo was de opmerking ook niet bedoelt, was meer om aan te geven dat bij elk merk wel eens wat fout kan gaan.@Ruud: dat is een forse schade inderdaad eye popping smiley Maar dat maakt natuurlijk niet dat je ineens conclusies kunt trekken over het merk he..
Moderator
Meestal stelt dat niet zoveel voor, bij mijn weten hoeft er bij de meeste auto's niks aangemeld te worden in de BC. En vaak kan je de stekker voor de verlichting gewoon inpluggen in de auto. Terwijl je vroeger nog draadjes moest knippen en aan elkaar knopen.B-Real zei:@ trekhaak, bij nieuwerwetse auto's is het er zelf onderbeunen zeker niet meer zon eenvoudig met alle elektronica?
Zal vast geen probleem opleveren. In een GTE zit gewoon een potente TSI, alleen dan met volgens mij een veel kleinere brandstoftank. En met een beetje caravan duik je al gauw onder de 1:10.. In zo'n PHEV zit een antieke, atmosferische 2 liter met iets van 120pk. Voor zo'n lompe SUV houdt dat solo al niet over. Als je er dan 1500kg caravan mee de heuvel op wilt sleuren, dan kan je niet al te veel meer verwachten.B-Real zei:Mijn collega gaat deze zomer overigens met de sleurhut achter zijn ** **** GTE naar Frankrijk. Hij (en ook ik) zijn reuze benieuwd of dat een beetje wil en hoevaak er getankt moet gaan worden.
Sanoma/Autoweek legt censuur op. Het forumonderdeel 'Autoweek' is weg, en in andere onderdelen mag er niet over het blad een topic gestart worden. Blijkbaar kunnen ze niet tegen kritiek?
Joost, heb je 'm al gespot op de parkeerplaats? Diezelfde kersverse collega van jou heeft 'm namelijk gekocht.
B-Real zei:@ Peter, voelt een beetje alsof je jezelf wilt verdedigen. Is toch mooi als je zoiets voor je kinderen kan doen
Ik snap alleen (afgezien van de flinke korting) de keuze voor de "bestelbusjes" niet en zou eerder voor een kleine hatchback zijn gegaan, maar dat is een keuze natuurlijk![]()
Barri zei:BRG, ik ben benieuwd hoe lang je - goedbedoelde - topic open blijft.
Barri zei:Bizarre kortingen van Fiat zeg, en een Doblo dus onder de 10k begrijp ik![]()
Moderator
Ik heb mijn avatar maar even aangepastSanoma/Autoweek legt censuur op.
Die zijn inderdaad (voorlopig) foetsie! Maar is ook niet echt nodig nu... harder rijden heeft niet zoveel zin@ Gerwin, zijn de flitspalen op de N36 bij B-field verdwenen?
Ben er de afgelopen weken een paar keer langsgekomen en mis daar iets big smile smiley
British Racing Green zei:Fiat hanteert nog steeds de saloncondities van het autosalon in Brussel.
Bovenop geldt tussen 1 en 30 april een fenomenale korting op sommige stockwagens;
geef nu zelf toe, Qubo & Dobló zijn niet de meest aantrekkelijke wagens uit het Fiat-gamma - 500-tjes krijg je die condities dus niet voor!!!
Bovenop wordt thans alweer voor de minst sexy modellen een fenomenale extra-overname gegeven (de Micra die 6 maand geleden 200 EUR gekost heeft, gaat weg voor 2.000 EUR).
En dan heeft de verkoper alle eindbedragen nog eens naar het lagere duizendtal afgerond.
zometeen te starten aan het solderen en buigen van volledig nieuwe leidingen. Als dat gedaan is, even testen natuurlijk smiling smiley en daarna in de muur afsmeren, dan een begin maken aan de elektra, maar hie rkomt iemand me bij helpen want stroom is toch wel tricky.. uiteraard haal ik de stroom eraf, maar blijft toch uitkijken, zeker omdat ik er bar weinig ervaring mee heb en kennis van heb. Doe het liever goed, dan zomaar wat aftakken en prullen..
rjthefrisian zei:Ik kan ze voor wel uitzetten maar achter niet. Achter reageren ze op de achteruit.
Maar je moet ook nooit volledig vertrouwen op de piepers. Het is een hulpmiddel en geeft je extra zekerheid. Maar altijd op je eigen inschattingsvermogen varen en de piepers als hulpmiddel gebruiken.
Maar ben wel heel blij dat ik ze heb. De astra ST is echt een lel van een auto en krijg hem met moeite in parkeervakken.
Als de achterste sensoren alleen geactiveerd worden bij het inschakelen van de achteruitversnelling, dan heb je er in principe alleen last van als je achteruit rijdt met een kar achter je Astra
rjthefrisian zei:Als de achterste sensoren alleen geactiveerd worden bij het inschakelen van de achteruitversnelling, dan heb je er in principe alleen last van als je achteruit rijdt met een kar achter je Astra
Ik heb dit eerde opgeschreven maar vraag me eigenlijk af of dit wel zo is. Trok zelf de conclusie omdat je ze altijd gebruikt bij achteruit rijden maar misschien doen ze het altijd wel. Nog maar eens testen..![]()
Wat ben jij een lastige vriend. Een vrijgezellenfeest hoort natuurlijk een complete verrassing te zijn. Ik twijfel wat het bij jou is: controledrang of een overvolle agenda zodat het op voorhand gepland moest wordenRob zei:Zaterdag gaan we ons vrij-gezellig feest houden. We worden opgehaald en verder weet ik niks. Wel zin aan!
Haha, volgens mij loopt Rob niet snel op klompen......maar als je in deze tijd een zaterdag vrij moet houden kun je 't op je klompen aanvoelen. Als ze het al niet direct vragen dan krijg je via via wel een vage reden om vrij te moeten houden. Enjoy it Rob!!Wat ben jij een lastige vriend. Een vrijgezellenfeest hoort natuurlijk een complete verrassing te zijn. Ik twijfel wat het bij jou is: controledrang of een overvolle agenda zodat het op voorhand gepland moest worden winking smiley
Kunnen jullie het nog herinneren dat ik eens vertelde dat vrienden van ons een gebruikte **** variant V 1.9 tdi bluemotion hadden gekocht?
Ik had er vanaf begin al niet veel vertrouwen in. Zij hebben het niet heel ruim en wilden toch kostte wat kost in een **** variant rijden en waren apetrots. Maar in het begin al veel dure reparaties en vorige week zijn ze gestrand richting rotterdam. Motor compleet in de soep gelopen en auto is nu total loss. Nu hebben ze niks meer en veel geld voor wat anders hebben ze niet. Maar willen toch weer graag een Opel astra SW die ze daarvoor ook hadden..winking smiley
Wat ben jij een lastige vriend. Een vrijgezellenfeest hoort natuurlijk een complete verrassing te zijn. Ik twijfel wat het bij jou is: controledrang of een overvolle agenda zodat het op voorhand gepland moest worden
Wel knap om een 1.9 TDI in de soep te laten lopen. Eén van de betere ** blokken namelijk.
En weet niet wat voor een Astra serie ze willen....maar met weinig geld zal het snel bij een wat ouder H-model ophouden.
150 euro
rjthefrisian zei:Heb de tegeltjes nog niet gezien...
Verder weinig nieuws hier..ben hard aan wat vakantie toe en met mijn manager afgesproken dat ik 2e week mei vakantie vrij heb. Heerlijk. De eerste echte vrije dagen pas dit jaar. Effe nieuwe energie opdoen.
Zaterdag gaan we ons vrij-gezellig feest houden. We worden opgehaald en verder weet ik niks. Wel zin aan!
Kunnen jullie het nog herinneren dat ik eens vertelde dat vrienden van ons een gebruikte **** variant V 1.9 tdi bluemotion hadden gekocht?
Ik had er vanaf begin al niet veel vertrouwen in. Zij hebben het niet heel ruim en wilden toch kostte wat kost in een **** variant rijden en waren apetrots. Maar in het begin al veel dure reparaties en vorige week zijn ze gestrand richting rotterdam. Motor compleet in de soep gelopen en auto is nu total loss. Nu hebben ze niks meer en veel geld voor wat anders hebben ze niet. Maar willen toch weer graag een Opel astra SW die ze daarvoor ook hadden..![]()
rjthefrisian zei:Als de achterste sensoren alleen geactiveerd worden bij het inschakelen van de achteruitversnelling, dan heb je er in principe alleen last van als je achteruit rijdt met een kar achter je Astra
Ik heb dit eerde opgeschreven maar vraag me eigenlijk af of dit wel zo is. Trok zelf de conclusie omdat je ze altijd gebruikt bij achteruit rijden maar misschien doen ze het altijd wel. Nog maar eens testen..![]()