Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Middag!

Zaterdag afscheid genomen van de Citroën. toch wel een beetje vreemd, zeker omdat er nog geen vervanging klaar stond.. Daarom hebben we deze week de beschikking over een hele mooie X1, dat scheelt dan toch wel weer! Joost, heb je 'm al gespot op de parkeerplaats? Diezelfde kersverse collega van jou heeft 'm namelijk gekocht. Het krantje in kwestie zelf nog niet gezien trouwens..

Vorige week een hele mooie trekhaak binnengekregen en zaterdag de Astra gestript om 'm eronder te knutselen. Of het aan de auto ligt of aan de beugel weet ik niet, maar ik kom net een paar mm tekort om 'm er lekker pas onder te krijgen. Nu dus even uitzoeken aan welke kant ik het beste ruimte kan gaan maken: er moet een stukje van de auto af of een stukje van de trekhaakbeugel.

@Gerwin: je liet er laatst ook al wat over vallen, wat scheelt eraan? Van harte beterschap trouwens!

@Kruipruimte: geen fijne plek, maar soms moet het he.. Bij ons wel droog gelukkig, want hij doet z'n naam wel eer aan.

Dan mag ik me gezegend voelen met de kruipruime, is het hele jaar door mooi droog.
Heb er mijn waterontharder ook neergezet. En als ik er door wil kan ik er kruipend prima doorheen.
Wil binnenkort het gedeelte bij het luik ff voorzien van stoeptegels. Als dat bevalt ga ik de muren misschien ooit ook nog eens behangen :)

@ Frank: Trekhaak onder de astra?

Thanks all :)

Het is niet heel nat maar het is wel vochtige, vieze klei met schelpen waar ik doorheen moet kruipen....dat doe je niet met je gewone kleren.
Aaah, ik lees ook bij de anderen al dat ze allemaal een vochtige kruipruimte hebben. Bij onze zoektocht werd aangegeven dat we ook moesten letten op een droge kruipruimte, vandaar ook de vraag :)

Jij hebt een hele luxe kruipruimte Marc. Voldoende stahoogte en er wonen zelfs mensen!
:) 'Dag buurvrouw, ik kom even de kruipruimte inspecteren'

Zaterdag afscheid genomen van de Citroën. toch wel een beetje vreemd, zeker omdat er nog geen vervanging klaar stond..
Dat herken ik ook wel met de Astra destijds...in 1x auto weg en geen eigen auto meer. Inruilen is dan toch wat 'normaler' :)

Vorige week een hele mooie trekhaak binnengekregen en zaterdag de Astra gestript om 'm eronder te knutselen. Of het aan de auto ligt of aan de beugel weet ik niet, maar ik kom net een paar mm tekort om 'm er lekker pas onder te krijgen. Nu dus even uitzoeken aan welke kant ik het beste ruimte kan gaan maken: er moet een stukje van de auto af of een stukje van de trekhaakbeugel.

Is dat te doen? Ik moet ooit ook nog eens een snokbol onder de Astra regelen maar die krengen zijn reteduur. Moet ook nog een hebben die rekening houdt met de piepers achter; dat maakt hem nog duurder.

Heb nu twee dingetjes waar ik me wat aan irriteer in de astra. Als de zon schijnt, komt er toch stoot koude lucht uit de ECC..dan moet de kachel echt richting de 23 24 graden anders vernikkel je. Zeer gevoelige zonnesensor blijkbaar in de ECC.
Daarnaast ervaar ik nu ook het fantastische fenomeen van de automatische dagrijverlichting. Vorige week met die grijze dagen met regen en hagel....dagrijverlichting schakelt mooi niet automatisch over op dimlicht..rijdt je dan in hartstikke grijs en regenachtig weer met alleen verlichting voor omdat de lichtsensor het schijnbaar niet donker genoeg vindt. Maar dat was ook meer regel dan uitzondering op de weg.

Verde bevalt ie nog steeds toppie! Alleen zomerbanden bevallen wat minder. Beginnen wat te cuppen en zuipen toch wel stuk meer dan de winters. De bridgestone en de vredestijn die er nu onder zitten hebben ook niet een goed brandstoflabel....

Moet ook nog een hebben die rekening houdt met de piepers achter; dat maakt hem nog duurder.
Bij een fietsendrager is dat wel zo fijn, maar bij mij doen de piepers het nog gewoon als er een kar aan hangt. Wel makkelijk: aan de frequentie van de piepjes hoor ik hoe schuin de kar achter de auto staat met het draaien van een bocht achteruit :D Kan me voorstellen dat het met een fietsendrager wel erg irritant is. Zit te denken om deze zomer op vakantie een fiets achterop te zetten, maar M houdt niet van fietsen dus ik denk dat ie thuis blijft... :(

rjthefrisian zei:

Is dat te doen? Ik moet ooit ook nog eens een snokbol onder de Astra regelen maar die krengen zijn reteduur. Moet ook nog een hebben die rekening houdt met de piepers achter; dat maakt hem nog duurder.

Het zou vrij eenvoudig moeten zijn in mijn G. De koffervloer bestaat uit een dubbele bodem, in totaal moeten er vier gaten in beide bodems zitten (en bij voorkeur nog een beetje onder elkaar). De plekken daarvoor zouden al aangegeven moeten zijn, maar in mijn geval heeft er al eens een trekhaak onder gezeten en hoefde ik dus niet te boren. In mijn hoofd stond dat gelijk als makkie. Dan was het een kwestie van beugeltje eronder, vier boutjes aantrekken en klaar. Helaas bleek het toch wel wat handiger als de bumper eraf ging (10 boutjes en twee achterlichten) en toen bleek het precies pas dus nog wel een puntje. Had het in één keer gepast, dan had ik (zelfs met boren) in een uur of twee met gemak klaar kunnen zijn.

Parkeersensoren heb ik ook, mijn oplossing is een afneembare trekhaak ;) Ook omdat ik dat iets mooier vind.

@Ruud: we willen op vakantie met cabrio én caravan. Er mag 1300kg achter, alleen dan heb je nog wel een trekhaak nodig om 't ding mee te krijgen. Eind april gaan we een weekendje camperen met mijn ouders, het liefste rij ik er dan even mee om te testen hoe dat gaat.

Ah dat scheelt al als die gaten er al zitten...het zou mij pijn doen als ik door mijn carrosserie zou moeten boren...;)

Parkeersensoren heb ik ook, mijn oplossing is een afneembare trekhaak winking smiley Ook omdat ik dat iets mooier vind.

Uhm..leuk... maar wat heb je daar aan als je piepers gaan mekkeren als er wat achter hangt..:)

Dát is juist het probleem en niet de trekhaak zelf. Bij mijn astra heb je dan speciale kabelset nodig die herkent als er een stekker ingeplugd is. Die drijft de prijs verder op.

Zit er geen schakelaar in de auto om de piepers uit te zetten?
Heb ik in de Focus namelijk wel en in de Astra straks ook. Kleine moeite om telkens bij het starten even die knop in te drukken, enige nadeel is dat ik dan ook voor geen parkeersensoren heb natuurlijk.

Ik kan er trouwens toch maar moeilijk aan wennen om volledig op de parkeersensoren te vertrouwen. Ook omdat het laatste piepje/rode balkje op het display wel echt heel krap is :D

Ik kan ze voor wel uitzetten maar achter niet. Achter reageren ze op de achteruit.

Maar je moet ook nooit volledig vertrouwen op de piepers. Het is een hulpmiddel en geeft je extra zekerheid. Maar altijd op je eigen inschattingsvermogen varen en de piepers als hulpmiddel gebruiken.

Maar ben wel heel blij dat ik ze heb. De astra ST is echt een lel van een auto en krijg hem met moeite in parkeervakken.

Hmm, ik zal eens checken of dat bij mij dan ook zo is. Heb de piepers eigenlijk nog nooit uit gezet, maar wist wel dat in beide auto's zo'n knop zit :D

Ik moet trouwens zeggen dat ik qua formaat eigenlijk niet echt hoef te wennen aan de Focus t.o.v. de Clio. Vooruit inparkeren is iets lastiger door de lengte, maar ik parkeer toch bijna altijd achteruit in waardoor dat probleem wat kleiner is.

Nu ik dit typ bedenk ik me dat ik het automatisch parkeren ook nog eens moet uitproberen, lijkt me een vreemde gewaarwording :D

Nog verder autonieuws hier...
Nu zusje een Qubo krijgt, loopt haar grote broer beetje kregelig...
Dus is H. nog even gaan informeren naar een Opel ComboFiat Dobló...
Daar gooien ze dus ook met kortingen, ruim 9.000 EUR korting ;)
Hoe ze daar ueberhaupt nog iets op verdienen???

Jullie helpen de economie goed op gang Peter :)

Goed, als het uitloopmodellen zijn kan ik me voorstellen dat ze er liever wat op toeleggen om de wagens kwijt te raken als dat ze lang in de showroom staan. Volgens mij lopen die Doblo's ook nog niet zo hard. Kijk wel ff, want volgens mij is er onlangs een facelift geweest.....dat je niet een oud model in de maag gesplitst krijgt.

Gister nog ff met een collega gesproken met een V*lvo V70R. Het merk wat bekend staat om betrouwbaarheid en duurzaamheid......onderblok kapot.
Bij elkaar aan vervangingsonderdelen en andere zooi wat ook vervangen moet worden (D-riem enzo) een schatting van 5 rooitjes schade.

rjthefrisian zei:
Parkeersensoren heb ik ook, mijn oplossing is een afneembare trekhaak winking smiley Ook omdat ik dat iets mooier vind.

Uhm..leuk... maar wat heb je daar aan als je piepers gaan mekkeren als er wat achter hangt..:)

Dát is juist het probleem en niet de trekhaak zelf. Bij mijn astra heb je dan speciale kabelset nodig die herkent als er een stekker ingeplugd is. Die drijft de prijs verder op.

Het zal het achteruitrijden vast iets minder prettig maken, maar de meeste meters maak ik juist vooruit. Het zou bij mijn astra ook mogelijk kunnen zijn, maar dan had er een voorbereiding moeten zitten.. en die heb ik helaas niet.

@Peter: zien kopen doet kopen? Forse kortingen in elk geval! Je vraag je dan inderdaad af wat er bij zo'n dealer gebeurt.

@Ruud: dat is een forse schade inderdaad :eek: Maar dat maakt natuurlijk niet dat je ineens conclusies kunt trekken over het merk he..

Franklinn zei:
@Peter: zien kopen doet kopen? Forse kortingen in elk geval! Je vraag je dan inderdaad af wat er bij zo'n dealer gebeurt.

Het is een agent van de dealer waar we destijds de 500 kochten (reusachtige dealer, 3 vestigingen, verkoop goed georganiseerd, werkplaats een ramp - dus daar komen we nooit meer). Bij de betrokken agent staat dienstverlening integendeel wel hoog in het vaandel.

De grote dealer koopt bij de importeur een massa stockauto's tegelijk (zo kopen ze daar bijvoorbeeld "blind" zo'n 20 500's tegelijk).
Ben ooit één keer in hun ondergrondse parking onder de showroom binnen geweest; duizelingwekkend wat daar allemaal neus aan neus en flank tegen flank samengereden stond)
Ze prefinancieren die en krijgen daarvoor van de importeur fenomenale kortingen.
En die worden bijna integraal doorgerekend aan de klant (als die zijn gading vindt in de stockmodellen).

@ Peter, wat een kortingen, zou het op deze manier ook lonen voor Nederlanders om gewoon te shoppen in België?

@ Ruud, een zwaluw maakt nog geen zomer en een kapotte Volvo maakt het ook nog geen onbetrouwbaar merk natuurlijk. Kennis van mij heeft net een V70 2.4 op LPG gekocht met slechts 405.000km ervaring. Dappere keuze die ik niet zelf had gedaan, maar het blijft toch bijzonder dat je dit soort km standen bij Volvo veel vaker hoort dan bij andere merken.
Oke, de Signum van Fer is misschien een uitzondering :)

Wel een duur "beurtje", waar je niet op zit te wachten :(

@ trekhaak, bij nieuwerwetse auto's is het er zelf onderbeunen zeker niet meer zon eenvoudig met alle elektronica?
Voor een paar honderd euro zou ik dat ook nog wel willen betalen voor mijn lease auto, af fabriek was dacht ik 695eu en dat vind ik teveel voor iets wat ik amper gebruik.

Mijn collega gaat deze zomer overigens met de sleurhut achter zijn ** **** GTE naar Frankrijk. Hij (en ook ik) zijn reuze benieuwd of dat een beetje wil en hoevaak er getankt moet gaan worden. Volgens mij mag de auto wel gewoon 1500kg trekken, dus zou weinig problemen moeten geven.
Echter ken ik ook verhalen van de Mitsubihi PHEV's waarbij de auto heuvelop in de bergen gewoon stil viel omdat ze het niet aan konden :D

@Ruud: dat is een forse schade inderdaad eye popping smiley Maar dat maakt natuurlijk niet dat je ineens conclusies kunt trekken over het merk he..
Zo was de opmerking ook niet bedoelt, was meer om aan te geven dat bij elk merk wel eens wat fout kan gaan.
Het schijnt dat die motoren (2,5liter?) zelfde is als in de Focus ligt, en ook daar zijn deze problemen bekend.

Peter gaat grossieren in Fiat busjes! :D

@GTE: vorige week eindelijk eens in gereden. Fijne auto zeg! En de 1.4 levert ook nog 150pk, dus die caravan gaat wel lukken. Wel even goed de standen uitkiezen, zodat je de elektromotor bijlaadt voordat je het laatste stukje binnendoor met de sleurhut heuvelop moet.

B-Real zei:
@ trekhaak, bij nieuwerwetse auto's is het er zelf onderbeunen zeker niet meer zon eenvoudig met alle elektronica?
Meestal stelt dat niet zoveel voor, bij mijn weten hoeft er bij de meeste auto's niks aangemeld te worden in de BC. En vaak kan je de stekker voor de verlichting gewoon inpluggen in de auto. Terwijl je vroeger nog draadjes moest knippen en aan elkaar knopen.

Bij de Megane kunnen de parkeersensoren ook met 1 druk op de knop uitgeschakeld worden (voor & achter). Had ook een andere stekker onder gekund, die ze automatisch uitschakelt bij aangekoppelde aanhanger, maar om daar nou €250 extra voor te betalen o_O. Dus bij start van de rit 1x op de knop drukken, dan heb je het gauw terug verdient. Evt. kan je ze nog via de BC afzonderlijk voor en achter uitschakelen.

B-Real zei:
Mijn collega gaat deze zomer overigens met de sleurhut achter zijn ** **** GTE naar Frankrijk. Hij (en ook ik) zijn reuze benieuwd of dat een beetje wil en hoevaak er getankt moet gaan worden.
Zal vast geen probleem opleveren. In een GTE zit gewoon een potente TSI, alleen dan met volgens mij een veel kleinere brandstoftank. En met een beetje caravan duik je al gauw onder de 1:10.. In zo'n PHEV zit een antieke, atmosferische 2 liter met iets van 120pk. Voor zo'n lompe SUV houdt dat solo al niet over. Als je er dan 1500kg caravan mee de heuvel op wilt sleuren, dan kan je niet al te veel meer verwachten.

@Peter,
Dat zijn serieuze kortingen zeg! Als je die prijzen vergelijkt met wat zo'ding in NL kost inclusief BPM :eek:..

@Rob,
Het is mij ook wel eens opgevallen bij de nieuwere Opels dat de ECC zo af en toe zo fanatiek gaat blazen dat je maar overschakelt op handmatig. Terwijl hij bij ons in de Zafira echt perfect was!

@Frank,
Hoewel ik zo's X1 verre van een mooie auto vind, is het vast niet vervelend voor een weekje! Straks weer lekker een eigen auto.

Sanoma/Autoweek legt censuur op. Het forumonderdeel 'Autoweek' is weg, en in andere onderdelen mag er niet over het blad een topic gestart worden. Blijkbaar kunnen ze niet tegen kritiek?

Avond.. ik meld me ook even, vanavond een avondje rust.

Alle muren zijn kaal, alle waterleidingen liggen "bloot" en de nieuwe sleuven zijn gefreesd in de muur. Wat een knoeiboel achter de tegels zeg, dubbele leidingen, loze leidingen.. Dus maar besloten om vanaf de hoofdaansluiting alles te vernieuwen. Morgen 23 meter koper halen en wat van die bochtjes enzo.. en dan maar buigen en solderen. daarna testen en vastplakken in de de sleuven..

De vloer daarentegen.... De vorige eigenaar is een keer door het plafond heengegaan.. (25 cm dik) dus ik weet niet wat hij heeft gedaan, maar voor de lol heeft hij maar dat hele gat en alles eromheen opgevuld met beton ipv cement.. :( de afvoer van de wc en de douche, ik ben er 3 uur metzo een dikke boorhamer/kangoo op bezig geweest.. en heb er wel iets af/uit maar dat is niet te doen. Dus besloten de afoer van de wc wat te verleggen vanaf de aansluiting tot waar ik ben gekomen en dan de vloer iets op te hogen. Nu liep hij gelijk met de rest van de vloer op de bovenverdieping, straks hebben we een opstapje van 5 cm.. Daar kan ik mee leven. 1e concessie tot nu toe, ds dat valt mee he :)

Hopelijk morgen de afvoeren opnieuw aansluiten,waterleidingen leggen en vastzetten en een begin maken aan de stroom. Die komt ook aan de andere kant. Ach zo blijven we bezig.. Hopelijk vrijdag alle muren weer strak om te tegelen.. en dan nog de vloer ophogen, dat heeft een droogtijd dus dat moet ik even goed plannen :)

Verder gaat het goed, Aygo loopt goed, 1 serie nog steeds top (alleen onzuinig).. Maarja, veel korte stukken dus dat is (#*$_@#.

Uiteindelijk een Doblo diesel geworden met ruim 10.000 EUR korting...
Niet dat ik me daar mee gemoeid heb.
H. heeft zelf beslist dat ze dit voor haar kinderen wil doen; net zoals ik autonoom beslis wat ik financieel voor mijn kinderen doen.

Sanoma/Autoweek legt censuur op. Het forumonderdeel 'Autoweek' is weg, en in andere onderdelen mag er niet over het blad een topic gestart worden. Blijkbaar kunnen ze niet tegen kritiek?

klopt! ik zie het nu ook. Ik vind dat echt heel opmerkelijk, je wil toch juist je mening horen van jou klanten? Ik volgde het topic wel even over de nieuwe layout, daar waren de meeste reacties niet mals, wel op een nette manier. Maar zou dat echt de reden zijn dat men het daarom helemaal heeft verwijderd?

Blijft het zo raar dat de achteruitkijkspiegel in een nieuw format is gestoken begin dit jaar met wisselende rijders en dat zo, out of the blue, het onderdeel geschrapt is en niet meer terug komt. Terwijl juist daar de reacties over het algemeen positief over waren.

bizar o_O

goed bezig Jimmy! Uiteindelijk kom je er wel, en hou het eindresultaat in gedachten ;)
Joost, heb je 'm al gespot op de parkeerplaats? Diezelfde kersverse collega van jou heeft 'm namelijk gekocht.

echt? Wat is het wereldje toch klein o_O ik heb hem nog niet gespot, hij zou wel moeten opvallen, of hij begint laat en gaat vroeg weg :p , ik zal er eens op letten morgen

Hier het hele houten vlonder terras met een staalborstel schoongemaakt om alle zand en zooi uit de 'voegen' te krijgen, 2 avonden bezig geweest o_O Nu alles schoon en kaal is, maar B daar morgen met speciale anti-slip vlonder spul dat gaat schilderen nu het de komende paar dagen droog blijft (y)

Goodmorning!

@ Jimmy, altijd leuk dat soort onverwachte verrassingen. Aan de ene kant valt het ook wel te verwachten dat een hobby klusser je voor is gegaan met iets minder verstand van zaken.

@ Peter, voelt een beetje alsof je jezelf wilt verdedigen. Is toch mooi als je zoiets voor je kinderen kan doen (y)
Ik snap alleen (afgezien van de flinke korting) de keuze voor de "bestelbusjes" niet en zou eerder voor een kleine hatchback zijn gegaan, maar dat is een keuze natuurlijk :)

@ Klussen, ik wil graag mijn tuin onderhanden nemen en eigenlijk ook weer niet. Hoe het er nu bij ligt staat me totaal niet aan en gaat best wat werk zijn om het leeg te trekken. Ik heb echter ook nog geen idee hoe ik het wil inrichten....

@ Gerwin, zijn de flitspalen op de N36 bij B-field verdwenen?
Ben er de afgelopen weken een paar keer langsgekomen en mis daar iets :D

@ Berry, ik zag het gisteren ook gebeuren inderdaad. Bijzonder.
Ik snap wel dat kritiek niet leuk is en dat je het bij veel mensen nooit goed kan doen, echter zouden ze tussen de regels door toch ook best wat positieve verbeterpunten eruit kunnen halen.

Mij maakt het niet uit, ik lees al jaren geen AW meer. Alleen bij de kapper blader ik er vaak even doorheen en dat is precies genoeg over het algemeen.

B-Real zei:
@ Peter, voelt een beetje alsof je jezelf wilt verdedigen. Is toch mooi als je zoiets voor je kinderen kan doen (y)
Ik snap alleen (afgezien van de flinke korting) de keuze voor de "bestelbusjes" niet en zou eerder voor een kleine hatchback zijn gegaan, maar dat is een keuze natuurlijk :)

De Qubo staat hierboven al een beetje uitgelegd. Ging eigenlijk een Panda worden, maar de prijs voor een Panda met airco en een Qubo met heel veel leuks op was vrijwel dezelfde. En dan is een klein extra-pakezeltje voor de deur wel handig.

Waarom een Dobló?
H. haar zoon studeert - samen met zijn vriendin - voor dierenarts.
Ze hebben trouwens 2 middelgrote honden, niet echt handig als je jezelf dagdagelijks verplaatst in een Citroën C1 ;).
Dus eigenlijk droomden zij al lang van iets genre Peugeot Partner, nu reeds handig voor hun honden, en na afstuderen zeer handig bij het opstarten van een dierenartsenpraktijk.
Kwamen dus nu met als voorstel bij mama met een Dacia Docker aanzetten.
Met de fenomenale Fiat-voorwaarden kon dus een Dobló (een Dobló benzine kon nu zelfs nóg goedkoper dan de Qubo van zus).

BRG, ik ben benieuwd hoe lang je - goedbedoelde - topic open blijft.

Bizarre kortingen van Fiat zeg, en een Doblo dus onder de 10k begrijp ik :eek:
Maar jullie profiteren er mooi van! (y)

Barri zei:
Bizarre kortingen van Fiat zeg, en een Doblo dus onder de 10k begrijp ik :eek:

Er was één bezine Dobló uit voorraad te krijgen voor 9.000 EUR.
Het is uiteindelijk om allerlei redenen een iets beter uitgeruste (o.a. in hoogte regelbare chauffeursstoel met lendensteun, parkeersensoren & reservewiel) diesel geworden.
Zelfs de eigenaar van de garage (altijd leuk de eigenaar zelf te hebben ipv een verkoper) stelde onder de streep vast dat de korting meer dan 50% bedroeg!

Ah, dat maakt de keuze duidelijk (y)
En meer dan 50% korting, bizar...

Ik snap niet hoe zo zoveel korting kunnen geven, ondanks het grootschalig inkopen. Ik kom voor m'n werk ook bij een autobedrijf (merkdealer) en daar zijn de marges op nieuwe auto's echt flinterdun.

Fiat hanteert nog steeds de saloncondities van het autosalon in Brussel.
Bovenop geldt tussen 1 en 30 april een fenomenale korting op sommige stockwagens;
geef nu zelf toe, Qubo & Dobló zijn niet de meest aantrekkelijke wagens uit het Fiat-gamma - 500-tjes krijg je die condities dus niet voor!!!
Bovenop wordt thans alweer voor de minst sexy modellen een fenomenale extra-overname gegeven (de Micra die 6 maand geleden 200 EUR gekost heeft, gaat weg voor 2.000 EUR).
En dan heeft de verkoper alle eindbedragen nog eens naar het lagere duizendtal afgerond.

En zo te horen bij een relatief kleine dealer gekocht, als de eigenaar zelf de verkoper is. Dat is ook gewoon leuk, zo iemand gun je een verkoop (al is de vraag hoe hij hier nog aan verdient...).
In NL wordt dat idd lastig, zulke kortingen. Al hebben sommige grote bedrijven ook wel stevige kortingen onderhandeld bij bedrijfswagens. Maar die 50% haal je niet.

Navond

Sanoma/Autoweek legt censuur op.
Ik heb mijn avatar maar even aangepast :p

@ Jimmy: allemamachtig zeg...wat een klus is het dan in 1x. Sommige 'zelfklussers' zou je wel wat kunnen doen... we hebben het huis gekocht met een zelfklussende vrouw des huizes, dus tja :p
Succes verder (y)

@ Peter: Zo, wat een ontwikkelingen en wat een enorme kortingen! Lief van H. dat ze dit voor de kinderen over heeft, ze zullen er wel blij mee zijn :)

@ Gerwin, zijn de flitspalen op de N36 bij B-field verdwenen?
Ben er de afgelopen weken een paar keer langsgekomen en mis daar iets big smile smiley
Die zijn inderdaad (voorlopig) foetsie! Maar is ook niet echt nodig nu... harder rijden heeft niet zoveel zin :p

Richard, zit jij nog op Nyenrode? M'n vriendin werkt daar nu en moest vandaag surveilleren bij een tentamen Accountancy.

British Racing Green zei:
Fiat hanteert nog steeds de saloncondities van het autosalon in Brussel.
Bovenop geldt tussen 1 en 30 april een fenomenale korting op sommige stockwagens;
geef nu zelf toe, Qubo & Dobló zijn niet de meest aantrekkelijke wagens uit het Fiat-gamma - 500-tjes krijg je die condities dus niet voor!!!
Bovenop wordt thans alweer voor de minst sexy modellen een fenomenale extra-overname gegeven (de Micra die 6 maand geleden 200 EUR gekost heeft, gaat weg voor 2.000 EUR).
En dan heeft de verkoper alle eindbedragen nog eens naar het lagere duizendtal afgerond.

Die salonkorting is iets typisch Belgisch. Toen de A3 voor mijn dochter werd gekocht (door de werkgever) werd die korting ook gegeven, ruim na afloop van de salon. En dat was inderdaad een fors bedrag. Was wel voor een voorraadauto bij een dealer, maar een nieuw en gangbaar model, dus geen winkeldochter.

Mogguh,

Even eten, net Lize weggebracht naar oma.

het vordert nu goed, gisteren alle waterleidingen en afvoeren weggehaald. alle nieuwe sleuven gefreesd en alle benodigdheden gekocht om zometeen te starten aan het solderen en buigen van volledig nieuwe leidingen. Als dat gedaan is, even testen natuurlijk :) en daarna in de muur afsmeren, dan een begin maken aan de elektra, maar hie rkomt iemand me bij helpen want stroom is toch wel tricky.. uiteraard haal ik de stroom eraf, maar blijft toch uitkijken, zeker omdat ik er bar weinig ervaring mee heb en kennis van heb. Doe het liever goed, dan zomaar wat aftakken en prullen.. :)

morgen de muren afwerken met roodband zodat ze weer tegelstrak zijn..

zometeen te starten aan het solderen en buigen van volledig nieuwe leidingen. Als dat gedaan is, even testen natuurlijk smiling smiley en daarna in de muur afsmeren, dan een begin maken aan de elektra, maar hie rkomt iemand me bij helpen want stroom is toch wel tricky.. uiteraard haal ik de stroom eraf, maar blijft toch uitkijken, zeker omdat ik er bar weinig ervaring mee heb en kennis van heb. Doe het liever goed, dan zomaar wat aftakken en prullen..

wel grappig, ik zou juist de waterleidingen uitbesteden, zeker als ze in de muur worden gevreest. Als ik zelf leidingen leg werk ik ook met knelkoppelingen want solderen heb ik slechte ervaringen mee als ik dat zelf moet doen o_O

Elektra zaken doe ik wel vaak allemaal zelf, in huis het allemaal relatief heel simpel met de plus, min, aarde en schakeldraad, meer is er niet va :) maar de meterkast zelf ga ik ook niet in rommelen.

Ik heb de wc n de keuken ook zelf geslodeerd, gene probleem gewoon goede spullen gebruiken :)

elektra, ik moet een draad aftakken, maar er mogen maar een x aantal gebruiksbronnen op 1 draad zitten, dus dat vind ik wat tricky.. vandaar dqt ik daar wat hulp heb grvraagd.

Oja. ff pauze, broodje eten, alle leidingen zijn gebogen, en liggen erin.. zometeen alles schoonmaken, schuren en solderen.. buisje eromheen en in de muur vastzetten.. :) Dn gaat het weer ergens op lijken :)

Zometeen wel eerst nog ff naar de gamma, ik ging ervanuit dat erbij mijn douchekraan zo een muurbevestiging zat, want bij de wastafelkraan is dit wel, maar helaas.. Die zit er niet bij. dus ff halen :)

Lekker bezig Jimmy! (y)
(Heb je die mozaïektegeltjes nog naar Buitenpost gestuurd btw...? :D)

rjthefrisian zei:
Ik kan ze voor wel uitzetten maar achter niet. Achter reageren ze op de achteruit.

Maar je moet ook nooit volledig vertrouwen op de piepers. Het is een hulpmiddel en geeft je extra zekerheid. Maar altijd op je eigen inschattingsvermogen varen en de piepers als hulpmiddel gebruiken.

Maar ben wel heel blij dat ik ze heb. De astra ST is echt een lel van een auto en krijg hem met moeite in parkeervakken.

Als de achterste sensoren alleen geactiveerd worden bij het inschakelen van de achteruitversnelling, dan heb je er in principe alleen last van als je achteruit rijdt met een kar achter je Astra :p

Heb de tegeltjes nog niet gezien...:)

Verder weinig nieuws hier..ben hard aan wat vakantie toe en met mijn manager afgesproken dat ik 2e week mei vakantie vrij heb. Heerlijk. De eerste echte vrije dagen pas dit jaar. Effe nieuwe energie opdoen.

Zaterdag gaan we ons vrij-gezellig feest houden. We worden opgehaald en verder weet ik niks. Wel zin aan!

Kunnen jullie het nog herinneren dat ik eens vertelde dat vrienden van ons een gebruikte **** variant V 1.9 tdi bluemotion hadden gekocht?
Ik had er vanaf begin al niet veel vertrouwen in. Zij hebben het niet heel ruim en wilden toch kostte wat kost in een **** variant rijden en waren apetrots. Maar in het begin al veel dure reparaties en vorige week zijn ze gestrand richting rotterdam. Motor compleet in de soep gelopen en auto is nu total loss. Nu hebben ze niks meer en veel geld voor wat anders hebben ze niet. Maar willen toch weer graag een Opel astra SW die ze daarvoor ook hadden..;)

Als de achterste sensoren alleen geactiveerd worden bij het inschakelen van de achteruitversnelling, dan heb je er in principe alleen last van als je achteruit rijdt met een kar achter je Astra

Ik heb dit eerde opgeschreven maar vraag me eigenlijk af of dit wel zo is. Trok zelf de conclusie omdat je ze altijd gebruikt bij achteruit rijden maar misschien doen ze het altijd wel. Nog maar eens testen..;)

rjthefrisian zei:
Als de achterste sensoren alleen geactiveerd worden bij het inschakelen van de achteruitversnelling, dan heb je er in principe alleen last van als je achteruit rijdt met een kar achter je Astra

Ik heb dit eerde opgeschreven maar vraag me eigenlijk af of dit wel zo is. Trok zelf de conclusie omdat je ze altijd gebruikt bij achteruit rijden maar misschien doen ze het altijd wel. Nog maar eens testen..;)

Aha! Dat stukje twijfel had ik er nog niet van begrepen. In mijn astra geven ze een keurig bevestigend piepje op het moment dat je 'm in de achteruit zet en alleen dan werken ze. Overigens is dat in de X1 net zo het geval: ik kan (v+a tegelijk) ze met een knopje aan en uitzetten, maar bij het inschakelen van de achteruit gaan ze allemaal aan. Alleen bij het inzetten van de eerste versnelling niet automatisch.

Rob zei:
Zaterdag gaan we ons vrij-gezellig feest houden. We worden opgehaald en verder weet ik niks. Wel zin aan!
Wat ben jij een lastige vriend. Een vrijgezellenfeest hoort natuurlijk een complete verrassing te zijn. Ik twijfel wat het bij jou is: controledrang of een overvolle agenda zodat het op voorhand gepland moest worden ;)

@Jimmy: dapper en goed bezig! Ik geloof van mezelf dat ik vrij handig ben, maar ik weet niet of ik zo'n verbouwproject helemaal eigenhandig zou gaan aanpakken.

Ik moet mn eigen vrijgezellenfeest (mocht dat ooit gebeuren) echt wel zelf plannen hoor, anders ben ik niet te genieten :p

Wat ben jij een lastige vriend. Een vrijgezellenfeest hoort natuurlijk een complete verrassing te zijn. Ik twijfel wat het bij jou is: controledrang of een overvolle agenda zodat het op voorhand gepland moest worden winking smiley
Haha, volgens mij loopt Rob niet snel op klompen......maar als je in deze tijd een zaterdag vrij moet houden kun je 't op je klompen aanvoelen. Als ze het al niet direct vragen dan krijg je via via wel een vage reden om vrij te moeten houden. Enjoy it Rob!!

Kunnen jullie het nog herinneren dat ik eens vertelde dat vrienden van ons een gebruikte **** variant V 1.9 tdi bluemotion hadden gekocht?
Ik had er vanaf begin al niet veel vertrouwen in. Zij hebben het niet heel ruim en wilden toch kostte wat kost in een **** variant rijden en waren apetrots. Maar in het begin al veel dure reparaties en vorige week zijn ze gestrand richting rotterdam. Motor compleet in de soep gelopen en auto is nu total loss. Nu hebben ze niks meer en veel geld voor wat anders hebben ze niet. Maar willen toch weer graag een Opel astra SW die ze daarvoor ook hadden..winking smiley

Tsjah, als je een auto onder de marktwaarde koopt neem je een risico. Wist trouwens niet dat de 1.9 TDI ook als bluemotion gevoerd is, maar is normaal toch een betrouwbaar blok. En weet niet wat voor een Astra serie ze willen....maar met weinig geld zal het snel bij een wat ouder H-model ophouden.

Hier werd er enkele weken geleden ook iemand 'overvallen' met een stoere legertruck 's ochtends rond 10 uur. Hij dacht de hele dag te werken, maar zijn leidinggevende was al vooraf geïnformeerd. Was erg leuk :D

Maar ik vind de prijzen voor vrijgezellenfeesten de laatste tijd echt uit de hand lopen vorig jaar zijn wij aan bruiloften & vrijgezellenfeesten van een ander zo'n 800 euro kwijt geweest :eek: verdeeld onder 3 bruiloften waar een gemiddeld vrijgezellenfeest 150 euro was. Dan kom dus het kado er bij, benzinekosten (1 was er verder weg, waardoor wij besloten hebben goedkope hotelovernachting er bij te nemen)
Ik schrok er echt van! Mijn vrienden trouwt er niemand maar bij B vrijwel iedereen.

Kijk dat een feestje geld kost en zo is niet erg, maar 800 euro voor een 3 feestjes die een ander bepaald en georganiseerd (welke lang niet allemaal even leuk/gezellig vind ik toch erg veel. Dit jaar staan er ook weer 3 op de planning,dus weer 800 euro, daarna word het wat rustig gelukkig. Ben blij dat wij het finanicieel wel kunnen lijden, maar denk dat het voor veel mensen gewoon echt te veel geld is.

Maar misschien ben ik een beetje een krent, dat kan ook .... :p

Nee, ik vind dat ook absurd. €100 pp, als je met 10 man bent kost het je €110. Ook veel, maar wel de max wat mij betreft.

Wat ben jij een lastige vriend. Een vrijgezellenfeest hoort natuurlijk een complete verrassing te zijn. Ik twijfel wat het bij jou is: controledrang of een overvolle agenda zodat het op voorhand gepland moest worden

Kan ik heel kort in zijn. D. en ik hebben aangegeven dat we aan het eind van de dag met zijn alleen weer samen willen komen. We gaan, separaat van mekaar, dus beide onze vrijgezellen-dag houden om aan het eind met zijn allen bij elkaar te komen en te eten/drinken.

Daarnaast moet D. eens in de twee weekenden werken. Dus vallen veel data af.

En tot slot gaat er per personen ongeveer tien man/vrouw mee die allemaal banen kinderen en drukke agenda's hebben inclusief ikzelf.
Dat moet je het gewoon wel plannen. Daarom kan iedereen nu ook mee!

En we moesten de hond ergens stallen. Utopie om nog te denken dat zoiets onaangekondigd kan.

Wel knap om een 1.9 TDI in de soep te laten lopen. Eén van de betere ** blokken namelijk.

Daar dacht de garage anders over. Dat blok als Bluemotion loopt juist geregeld in de soep.

En weet niet wat voor een Astra serie ze willen....maar met weinig geld zal het snel bij een wat ouder H-model ophouden.

Ze hebben nu astra H facelift SW op het oog. Staat bij ons in de buurt en ga ik morgen even voor ze bekijken.

Weet dat de kosten bij ons in de groep ook wel puntje waren. Niet iedereen zit ruim bij kas in onze vriendengroep.

Maar 150 pp per feestje zou ik echt bizar vinden en hoop dat mijn vriendengroep gezamenlijk wel besloten heeft om het niet zo bont te maken. Maar we zullen zien..;)

Vanavond eerst naar de afscheidswedstrijd van de eredvisie van Cambuur...:T

Morgûh!

@Rob;
Veel plezier op je vg-feest! :D

En de degradatie...
Achjah; volgend jaar kampioen en over 2 jaar weer terug in de ED (y)

rjthefrisian zei:
Heb de tegeltjes nog niet gezien...:)

Verder weinig nieuws hier..ben hard aan wat vakantie toe en met mijn manager afgesproken dat ik 2e week mei vakantie vrij heb. Heerlijk. De eerste echte vrije dagen pas dit jaar. Effe nieuwe energie opdoen.

Ik had er vanaf begin al niet veel vertrouwen in. Zij hebben het niet heel ruim en wilden toch kostte wat kost in een **** variant rijden en waren apetrots. Maar in het begin al veel dure reparaties en vorige week zijn ze gestrand richting rotterdam. Motor compleet in de soep gelopen en auto is nu total loss. Nu hebben ze niks meer en veel geld voor wat anders hebben ze niet. Maar willen toch weer graag een Opel astra SW die ze daarvoor ook hadden..;)

Zo te horen hebben ze er nog wel even van kunnen "genieten", nu maar weer snel naar een echte auto ;)

Beetje een "Told-you-so"-momentje...? :p
q0gmJhbizzdE4.gif

rjthefrisian zei:

Bij de Antara (ik heb ze niet op de GTC...) zijn ze altijd rondom geactiveerd, tenzij je ze uitschakelt via de knop op het dashboard...
Als mijn pa met een aanhanger rijden, zet ie ze gewoon uit via die knop.

Wat een bedragen idd!! Een feestje mag voor mij ook geld kosten, maar als je goede kameraden bent dan zit je vaak al vast aan een dag-bruiloft. Dus de kosten daarvoor zijn ook al hoger. En dan nog een vrijgezellenfeest erbij, veelal nog (deels) nieuwe kleding en dan zit je aan bedragen die voor menigeen niet meer op te brengen zijn.

En veelal wil men elkaar overtreffen, dus de kosten stijgen dan ook langzaam. En dat vind ik zo jammer, een feestje moet gewoon leuk en gezellig zijn ipv steeds de lat hoger willen leggen.

Terug
Bovenaan