Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

@Sleuvenfrees. Kan me nog goed herinneren toen ik in mijn oude huis de keuken ging verplaatsen. Stuitte we eerst op een waterleiding die net niet lek ging ( nieuwe buurman was loodgieter en die kon ff snel simpel fixen ) en even later ging letterlijk het licht uit want we gingen door wat stroomkabels heen. :)

images

opel-speedster-turbo-c562210062014125943_2.jpg

:) Dat hoop ik te vermijden @ Marc... :)

Het zat maandag flink tegen met de wc... we hebben er een met blinde bevestiging en 1 bout was dol gedraaid, hij pakte de schroefdraad niet. Dus ik gister terug naar die badkamerzaak... en kreeg netjes een nieuw setje mee nadat we deze getest hadden.. Binnen 5 minuten hing hij gisteren en hij is al getest :)

Nu nog afkitten (laat ik doen, gelijk met de badkamer, daar begin ik zelf niet aan) en de muren opnieuw sauzen en de verwarmingsbuizen verven.. :)

je hebt 2 manieren om sleuven te krijgen geloof ik.. slijpen en fresen.. Bij Boels hebben ze bij die frees ook een stofzuiger eraan vast geloof ik.

Niets zo wispelturig als vrouwen... o_O

De kogel is (zo goed als) door de kerk...
H. houdt zelf haar 500, en er komt iets bij voor dochterlief ter vervanging van haar Micra:
Fiat Qubo 1.4 Street
(met extra-optiepakket parkeersensoren, centrale armsteun, in hoogte regelbare chauffeurszetel met lendensteun, donkere ramen en reservewiel)
thans met supervoorwaarden op stockvoertuigen (enkel nog een grijze en eentje in amore red beschikbaar)
(catalogus 16.000, nu nieuw mee te nemen bovenop inruil van de gedeukte Micra van 200 EUR voor 10.000 EUR - u leest het goed : 6.000 EUR gewone korting, extra-stockkorting - wegens een nieuw neusje binnenkort - en slooppremie voor de Micra).

40594097-3.jpg

40594097-5.jpg

Dan zou ik toch de tourer meenemen Peter, ik heb wel eens bij zo'n ding naar binnen gegluurd.. Dat viel niet mee. In elk geval een verrassende wending na het overwegen van een Beetle :)

Niet gek om zoiets van je moeder te krijgen, dat sowieso.
Bijzonder model. Ik kan 'm wel waarderen, maar hoef 'm zelf niet te hebben. Fikse kortingen inderdaad! :eek:

Franklinn zei:
Dan zou ik toch de tourer meenemen

Om een idee te geven, tussen mijn achterste wielkasten heb ik net geen 90cm, dus een pakezel als mijn vorige Tourer is deze witte absoluut niet.
Een gewezen studiegenoot van H. is destijds met zijn Bipper (zelfde model als Qubo) eens al onze tuinafval komen ophalen, verbazend wat in zo'n klein doosje allemaal kan (zeker als je de achterbank niet neerklapt maar eruit haalt).

Barri zei:
Niet gek om zoiets van je moeder te krijgen, dat sowieso.

Haar broer heeft destijds een nieuwe C1 gekregen (niet de meest gestripte versie), dus keuze ligt eerlijkheidshalve in dezelfde lijn.
Normaal zou het voor zusje een Panda geworden zijn, maar de huidige voorwaarden op de Qubo hebben deze keuze mee gestuurd.

Ik zou gek zijn als ik het geen mooie kleur zou vinden (zou ie exact gelijk zijn aan de kleur van mijn Punto? Deze lijkt donkerder, maar deze staat ook binnen), maar ik vind op dit model knaloranje of limegroen echt het gaafst.

Barri zei:
Ik zou gek zijn als ik het geen mooie kleur zou vinden (zou ie exact gelijk zijn aan de kleur van mijn Punto? Deze lijkt donkerder, maar deze staat ook binnen), maar ik vind op dit model knaloranje of limegroen echt het gaafst.

Er waren enkel nog eentje in grijs en eentje in amore red aan die voorwaarden beschikbaar.
H. heeft meteen de rode laten blokkeren tot vanavond.
Bij volledig vrije keuze zou het wellicht een zwarte geworden zijn...

Dat begreep ik inderdaad. Met zo'n korting mag je nergens meer over klagen :)
Ben wel blij dat het geen zwarte is geworden...

Sleuven in de muur maken wordt ook nog leuk. Ik heb dat bij een vriend van mij gezien, wat geeft dat ongelofelijk veel stof! Je kunt werkelijk waar je hele woning schoonmaken als je klaar bent nut smiley Maar ja, leidingen in de muur is wel het mooiste natuurlijk

toevallig ga ik dat ook doen vrijdag bij mijn ouders. Alle stopcontacten omlaag verplaatsen. Gelijk aansluitingen rondom voor de luidsprekers in de woonkamer zodat alles mooi in de muur kan worden weggewerkt en nog wat andere zaken.

We twijfelden tussen kopen (100 euro, waarschijnlijk prima voor waar wij het voor gaan gebruiken) of huren (50 euro voor een dag). Uiteindelijk voor dat laatste gekozen. Ik vind het wel leuk werk :)

Fiat Qubo 1.4 Street

leuk ding peter! Ik zou er zelf nooit 1 kopen, maar ik verbaas mij dat je ze zó weinig ziet. Ze zijn heel ruim en heel goedkoop (y) Kleurtje doet ook veel. Ook in bedrijfswagen uitvoering zie ik ze toch maar erg weinig.

Geinig autootje Peter en de kleur is weer eens wat anders dan het standaard bestelbus wit/grijs.
Heeft het ook nog een reden dat jullie voor zo'n ruime auto gaan?

En wat een korting, daar wordt toch geen cent op verdiend lijkt me :eek:

Net voor de standaard halfjaarlijkse controle bij de tandarts geweest, wat heb ik daar altijd de pest aan.:(
Niet omdat ik bang ben voor de tandarts, maar omdat die kerel aaaaaaltijd te laat is.
Afspraak om 8.30. Er is geen mens, ook niet in de behandelkamer gezien de lege plekken op de parkeerplaats.
Om 8.40 komt de assistent bij me: "nog even geduld hoor". Vervolgens gaat er ook geen patiënt weg en ben ik om 8.50 aan de beurt. Hij zit dus of uit z'n neus te vreten of bezorgt z'n assistent een bijzonder goede morgen (wat ik hem niet aanraad overigens).
Krap 10 minuten later zat ik weer in de auto.

Zo gaat het werkelijk waar altijd in de 25 jaar dat ik er nu kom o_O

Ohja, zoals gewoonlijk geen gaatjes :)

mogguh!

@Richard: dat had ik bij m'n vorige tandarts ook. Héél irritant. Nu zit ik bij iemand anders bij dezelfde praktijk, en dat gaat heel anders: ik kom om 7.59u binnen, meld me bij de balie, en als ik een stap naar rechts naar de wachtkamer zet, hoor ik linksachter bij de deur al mijn naam geroepen worden :D

Mogguh ! Bij mij tandarts ben ik altijd al weer weg voor ik de afspraak heb. Om 8.00 afspraak, ben ik er om 7.55 en loop om 7.59 weer naar buiten. ( nog nooit gaatjes of iets gehad ! )

Toevallig was ik vanmorgen ook bij de tandarts, maar dat was omdat er een vulling was ontsnapt. We konden hem niet meer vinden dus heb ik nu een nieuwe..

Môrguh leute!

@Jazz;
Mooie Astra hoor! Lekker kleurtje...
Als je wilt weten wat voor uitvoering/opties je precies hebt, moet je effe de MyOpel-app installeren op je telefoon en je auto toevoegen (aan de hand van het kenteken).
Daar staan, als het goed is, alle opties e.d. dan in (y)

@Jim;
Dat wordt een skôn hokske... :T
Ik had nog een suggestie voor de badkamer... :p
5c59243d4678e7e4659157612305f951.jpg

Astra F zei:
@ Jos: Als we het over afstuderen hebben, heb je al enig ID wanneer je het weer oppakt?
Ps. Als carclean weer een kortingsdag heeft, zou je dan ff aan de bel willen trekken??

Volgende week op het bedrijf een presentatie en daarna plan ik um in...
Echter zitten we ook alweer met de mei-vakantie, dus zal daarna worden.

Ik weet, op dit moment, van geen kortingsacties bij CC...
Die zijn ook meestal in het najaar (dan loopt het handeltje natuurlijk wat minder ;))
Wat heb je precies nodig dan...?

Astra F zei:
@ Skoda: Merk dat goed bezig is, die nieuwe Suberb ook, echt een strakke bak!
Qua design wel...

B-Real zei:
Ps. Als carclean weer een kortingsdag heeft, zou je dan ff aan de bel willen trekken??

Carclean hangt van acties aan elkaar als ik de FB groep een beetje volg. Alleen word je daar kapot gespamd met mensen die hun auto dagelijks wassen, terwijl deze vrijwel altijd stil staat maar zo enoooooorm smerig is en mensen die werkelijk waar alles willen poetsen, tot een pannenset aan toe.

Overigens wil ik deze zomer, als de nieuwe auto er is, ook het een en ander aanschaffen om de auto/motor toch een beetje bij te houden. Het "oude" spul mag mijn vader dan wel houden. Het zal dan vooral gaan om de wasspullen (shampoo, handschoen, droogdoek etc)
Poetsen gun ik mezelf weinig tijd meer voor, wellicht dat ik de auto maar een keer laat doen en de motor kan ik zelf nog wel een laagje wax op doen.

Ik moet ook nog een hogedrukreiniger hebben thuis, maar daarvoor wacht ik rustig af tot er een bouwmarkt is met een aanbieding :D

Ga je je DAP ook wegdoen...? :D

B-Real zei:
Net voor de standaard halfjaarlijkse controle bij de tandarts geweest, wat heb ik daar altijd de pest aan.:(
Niet omdat ik bang ben voor de tandarts, maar omdat die kerel aaaaaaltijd te laat is.
Afspraak om 8.30. Er is geen mens, ook niet in de behandelkamer gezien de lege plekken op de parkeerplaats.
Om 8.40 komt de assistent bij me: "nog even geduld hoor". Vervolgens gaat er ook geen patiënt weg en ben ik om 8.50 aan de beurt. Hij zit dus of uit z'n neus te vreten of bezorgt z'n assistent een bijzonder goede morgen (wat ik hem niet aanraad overigens).
Krap 10 minuten later zat ik weer in de auto.

Zo gaat het werkelijk waar altijd in de 25 jaar dat ik er nu kom o_O

Ohja, zoals gewoonlijk geen gaatjes :)

Ojee. Ik bleek afgelopen najaar ineens een nieuwe tandarts te hebben. Ik was de oude mijn adreswijziging vergeten te sturen. Kwalitatief ben ik erg blij met de nieuwe, maar die heeft hier ook een handje van. Toen ik de 4e keer terug moest komen (beetje achterstallig onderhoud) en opnieuw niet binnen 10 minuten na het afgesproken tijdstip geholpen werd heb ik gevraagd hoe dat toch kon. Excuses bleken niet tot de mogelijkheid te behoren helaas, ze konden het echt niet helpen. Maar goed, voor de komende 25 jaar kan ik me hierop gaan voorbereiden dus :rolleyes:

Mogguh!!

@ Tandartsen: Zo te horen is het bijna overal hetzelfde liedje, tandartsen zijn schaars en dus schijnt dat voor velen een instelling op te wekken van "men richt zich maar naar mij". De klant is koning hebben ze volgens mij nog niet begrepen bij de tandarts.
Ik heb ook zo'n kerel die je 's ochtends gerust kan laten wachten, heb dit 2x gehad waarna ik de assistente vriendelijk heb aangegeven dat ook ik druk ben en tijd voor die man maak, als hij er dan voor wil kiezen om 's ochtends een kwartier langer koffie te drinken dat ik haar dan vriendelijk verzoek mij ook een kwartier later in te plannen. Wat ik wel een pluspunt aan mijn tandarts vind is dat wanneer bij controle blijkt dat je een gaatje hebt hij dat ook meteen fixed. Er zijn er genoeg waarbij je weer eerst een nieuwe afspraak moet maken.

@ Peter: Een opvallende keuze om voor een "bestelwagentje" te kiezen. Hoe oud is dochterlief van H?

Ik weet, op dit moment, van geen kortingsacties bij CC...
Die zijn ook meestal in het najaar (dan loopt het handeltje natuurlijk wat minder winking smiley)
Wat heb je precies nodig dan...?
- Houder voor kleine pads op de DAP.
- Kleine polijstpad (ivm koplampen polijsten)
- Kleine finischpad
- Van dat UV-berschermspul wat je op kunststof (koplampen) kunt smeren.... dit is met 45 euro al knetterduur.
- Schoonmaakspul voor de kap van de cabrio

Al met al kwam ik op een dikke 120 euro volgens mij. Dus dan zou een 10% korting wel leuk zijn. :)

B-Real zei:
Geinig autootje Peter en de kleur is weer eens wat anders dan het standaard bestelbus wit/grijs.
Heeft het ook nog een reden dat jullie voor zo'n ruime auto gaan?

Ruim?
Zo groot is een Qubo nu ook weer niet...
ter vergelijking (Bipper = Qubo)

Peugeot-Partner-Bipper.jpg

En voor de andere vragen.
De zoon van Hilde had destijds een nieuwe C1 gekregen, zus kreeg dus ook een nieuwe.
Budget: ongeveer 9.000 EUR.
H. is zeer tevreden van de Fiatgarage waar ze nu voor onderhoud gaat (is niet waar de 500 gekocht werd, daar zetten we geen voet meer binnen; heb destijds zelfs geweigerd daar de bestelwagen van het bedrijf te kopen - ipv een Dobló is dat een Partner geworden); die man wou ze dus wel iets gunnen.
Dus het zou een Panda worden, basisuitvoering plus airco gaat richting de 9.000 EUR.
Door thuis op de website van Fiat te klikken ter voorbereiding van het verkoopspraatje, en daar de promoties te bekijken, werd dat meteen overruled; je hebt thans een Punto en een Qubo - beide met airco - voor 10.000 EUR
H. is zelf al altijd gecharmeerd geweest van een klein pakezeltje, dus met die voorwaarden was dit zo gepiept (en hoorde zus 's avonds dat het geen Panda maar een rode Qubo werd).

Goedemorgen!

@ Jos, de DAP blijft. Ik zeg niet dat ik nooit meer ga poetsen, maar als ik een auto goed wil doen ben ik zeker 1,5 dag bezig. Ik kan mij er op dit moment niet toe zetten om daar zoveel tijd voor op te offeren.

Er zijn er genoeg waarbij je weer eerst een nieuwe afspraak moet maken.

Yep, die van ons ook volgens mij. Maar dat zou ik echt vertikken. Of gelijk fixen of bij de controle over een halfjaar, ik ga daar tussentijds niet nog een keer tijd aan verspillen.

Eigenlijk moet ik gewoon eens een andere tandarts bellen, bij mij in de wijk zitten er ook een aantal dus dat ligt nog meer op de route ook.

Ruim?
Zo groot is een Qubo nu ook weer niet...
ter vergelijking (Bipper = Qubo)

Ik denk onbewust toch gewoon aan een bestelbusje waar minimaal een europallet in kan en dat vind ik ruim, zelfs wanneer er gewoon een achterbank in zit :D

De nieuwe Astra ST kan echt niet in het zwart hoor of die chromenstrip moet eraf, dit doet me teveel aan een lijkenwagen denken...
Dit weekend maar eens even kijken of de dealer hier hem ook al binnen heeft

ST%20zij%20kl.jpg

Grote foto: https://www.vandorsten.net/ST%20zij%20gr.jpg

ST%20za%20kl.jpg

Grote foto: https://www.vandorsten.net/ST%20za%20gr.jpg

Mogguh!

Ik moet hem eerst maar even in het echt zien. Ik denk dat het dan best meevalt. Het is een mooie slanke en sierlijke auto.

Maar ik had op de Astra K (zowel hatch als st) sowiezo liever de mooie dikke chroomrand om de gehele raampartij gehad zoals bij de Astra J in plaats van de strip alleen aan de bovenzijde van de ramen. Vind ik veel chiquer.

En die 18 inch wielen moet ie haast wel hebben...

@tandarts; hier altijd stipt op tijd! Heerlijk. Ik ben zelf een keer 5 minuten te laat gekomen en toen kreeg ik het wel te horen ook..... En als er wat extra's gedaan moet worden dan doen ze dat ook gelijk (y) Erg jonge kerel, jonger dan ik, verteld precies wat hij doet, en waarom. Hij heeft laatst ook de foto's uitgelegd waar hij naar keek en zo. Heel interessant!

Maar ik ga nu maar 1x per jaar, ik heb nooit wat, dus nu de laatste jaren gewoon eenmaal per jaar :)

Ik moet hem eerst maar even in het echt zien. Ik denk dat het dan best meevalt. Het is een mooie slanke en sierlijke auto.

klopt! Ik vind het best wel fraai. Ik heb er vrijdag even ingezeten voor het eerst. Wat mij vooral op viel was hoe schuin de voorruit staat en de ruimte op het dashboard :eek: Lijkt wel een MPV, net als de zafira van mijn ouders. Terug in de BMW valt het pas op hoe compact en klein de BMW is/voelt

Middag!

Astra SW kwam ik van de week ook tegen bij een dealer. Helaas had mijn schoonvader er nog geen staan vorige week, had er ook graag even in gezeten. Mooie wagen in elk geval, maar toch iets minder sprekend dan de hatch. Maar het zal vast een succesnummer worden!

Zojuist de auto verkoopklaar gemaakt. Nog even een keer helemaal gewassen, alle persoonlijke meuk eruit, parrot eruit. Van de week al verse olie erin en twee andere zomerbanden eronder laten zetten. Winterbanden in de kofferbak en weer terug onder de carport. Morgenochtend schrijven we 'm over. Gaat me dan toch wel een beetje aan het hart hoor!

Ergens in de loop van volgende week halen we corsa op, hun nieuwe auto is een import en de aanvraag van het kenteken duurde kennelijk wat langer. Mijn ouders wilden wel voorzien in een tijdelijke oplossing, dus hopelijk de z3 mee voor een paar dagen :)
De timing van de corsa is uitstekend trouwens, C. heeft een contract tot 1 juli en dat houdt het echt op, deze week heeft ze een nieuwe baan gevonden.. Maar die is nog wel weer een paar kilometer meer rijden. Nu hebben we allebei zo'n 45km enkele reis en wonen we echt precies in het midden van onze beide werkgevers..

Dat is fijn, die nieuwe baan!
M heeft trouwens ook een nieuwe baan, maar dat zat al in de planning: van de keuken in het verzorgingshuis, naar verzorgende inclusief het opleidingstraject. Zou per sept zijn, maar is naar voren getrokken: wordt juni.

@Frank: C gaat dus met de Corsa rijden en jij met de cabrio?

Gefeliciteerd Frank met C haar nieuwe uitdaging. Mooi dat ze direct door kan met werken.
Dan heb je straks een mooi wagenpark staan!!

@ Astra: Zo in het zwart kan ik me de gelijkenis met zo'n auto waar je niet in wilt liggen voorstellen.
Maar moet hem eerst in het echt zien voordat ik een goed oordeel kan vellen.

Zie overigens hier in Duitsland al enorm veel passats rijden (al zie je de insignia ook met grote regelmaat).
Wat me echt tegen valt is de nieuwe Megane. Wat slaat dat merk (negatief) door met de dagrijverlichting.

Die balken in de voorbumper zien er echt niet uit, als je de megane aan ziet komen vraag ik me echt af wat voor een clown in autoland er nu weer aan komt. Ik vind het erg goedkoop aan doen. En dan ook nog eens die domme doorlopende achterlichten die veel te opvallend zijn. Neej, op de foto's leek het nog wat....maar in real-life valt hij me erg tegen.

Ben ook erg benieuwd naar de Volvo V90. DIe heeft ook van die vreemde achterlichten die me doen denken aan een oude C5.
Ben erg benieuwd hoe dat er in het echt uit ziet.

Barri zei:
@Frank: C gaat dus met de Corsa rijden en jij met de cabrio?

Niet perse, we wisselen redelijk af. Hoewel ze de laatste tijd wel meer kilometers in de c4 heeft doorgebracht en ik in de cabrio. Maar met slecht weer mag zij die natuurlijk ook mee :)

M. en de vader van Justin ook van harte gefeliciteerd met de nieuwe banen!

Nieuwe lampen. De megane ben ik nog niet rijdend tegen gekomen, maar vind het in de basis geen lelijke auto. De s90 van achteren wel, dat is iets teveel van het goede. Verder wel een erg mooie bak! Ben nu al benieuwd naar de facelift :p

@martijn: geen idee of je al zover bent, maar we kwamen net traineeships bij Rijkswaterstaat tegen. Iets voor jou?

Mogguh,

Hier al een tijdje niets gepost, maar lees nog bijna dagelijks mee. Veel ontwikkelingen hier, van nieuwe auto's tot verbouwingen tot etc..

@Jim,
Goed bezig, knap dat je het allemaal ook zelf doet! Moet zeggen dat ik zelf ook wel redelijk handig ben, mede doordat m'n ouders het vorige huis volledig zelf hebben verbouwd, maar aan tegelen zou ik zelf nog niet zo snel beginnen. Succes met de badkamer!

@Peter,
Bijzondere keuze die Qubo, maar voor dat geld ook wel weer begrijpelijk. Zie dat die dingen hier in NL, mede door de BPM, ver boven de 20K zitten o_O. Kleurtje is wel leuk trouwens!

@Jazz,
Gefeliciteerd met de nieuwe auto, kleur staat 'm erg goed! Heb overigens je topic's altijd met veel plezier gelezen, dus ben benieuwd of er nog wat gaat veranderen.

@tandarts,
Ik had er ook altijd een hekel aan. Mede daardoor (en wat laksheid) best lang niet geweest. Maar een paar maanden geleden toch maar eens actie ondernomen en hier in Groningen een tandarts gezocht. Controle was verder helemaal prima, nam ook de tijd om uit te leggen wat ie aan het doen was en wat op de foto's stond enz. En ook nog eens optijd (y)

@Astra K,
Heb 'm ondertussen al behoorlijk vaak zien rijden. Maar de kleuren, nee, daar word ik niet echt blij van.. Rood is tot nu toe de enige kleur waarvan ik denk, dat staat 'm echt goed. Zwart is echt enorm saai. De SW moet ik nog eens zien, maar vooralsnog zou ik die chromenrand op de D-stijl echt een no-go vinden.
De nieuwe Megane alleen maar één keer bij een dealer zien staan, nog niet op de weg. Maar waar ik vond dat Renault echt heel goed bezig was qua design vind ik inderdaad ook de verlichting op de Megane en Talisman een beetje doorgeslagen.

Franklinn zei:
@martijn: geen idee of je al zover bent, maar we kwamen net traineeships bij Rijkswaterstaat tegen. Iets voor jou?
Ik had bijna zover kunnen zijn. Helaas door een interne miscommunicatie bij mijn potentiële afstudeerlocatie had ik op het laatste moment per 1 februari geen plek meer. School hanteert twee afstudeer-startdata, ~1 februari en ~1 september. Kon hoog en laag springen, boos worden, maar uiteindelijk mag ik nog steeds niet eerder dan 1 september beginnen.
Overigens lijkt me een traineeship bij RWS echt reuze interessant en leerzaam! Maar helaas is het nu nog even niet zo ver.

Overigens gefeliciteerd met de Corsa! Samen met de Punto vind ik dat toch wel de fijnste auto's uit dat segment, dieseltje is ook lekker fel. De stoelen vond ik altijd wat minder, maar die schijnen in de Cosmo wel weer beter te zijn.

Thuis bevalt de Megane overigens nog prima, teller nadert de 200K alweer, inmiddels ~197. Afgelopen winter kreeg de accu het wat moeilijk, dus die vervangen. Maar twee weken daarna begon de motor ineens in te houden op de meest vreemde momenten, heel kort, met een vreemd geluid erbij. Dan gaan er alweer allemaal dure reparaties door je hoofd. Maar uiteindelijk met een diesel additief en even flink doortrappen is het probleem weer verholpen.
Wel pa maar even verteld dat ie niet zo z'n best moet doen om weer 1:24 te halen, maar om toch het gas wat dieper in te trappen.

Avond..

Nou De badkamer schiet al op, alles is eruit op de wand tegels na Die zitten echt belachelijk vast :(.. en zijn tegel over tegel (prullers) de vloer trouwens ook, want daaronder zat nog een vloer.. en rara daaronder zat er ook nog 1tje... zo heb ik al 4 cm ruimte die ik weer op mag gaan vullen straks.

maargoed, vriend van me brengt morgen zo een boorhamer mee, dan zullen die tegels wel van de wand afkomen :)

morgen jarig, zal me een party worden ;)

Hier ook lekker aan het klussen bij Pa en Ma. Overal sleuven in de muur, gaten boren in de vloeren, mijn broer mocht het lekkere werkje in de kruipruimte doen om daar alles mooi weg te werken en zo :) mooi alles weggewerkt, ook voor luidsprekers en zo. Nu wachten op de stuccadoor.

Thuis ben ik beetje aan het schilderen van de schuttingen, en met de droge dagen in het verschiet gaan we deze week de vlonders buiten schuren en beitsen (y)

En de vakantie komt nu lekker dichtbij! Dus daar al wat voorbereidingen treffen

@frank, ik zag dat je hier weer met foto en al in het lokale krantje stond (y) goed bezig weer! En die gene naast jou is mijn kersverse collega op mijn werk (y)

@Jimmy; gefeliciteerd!

@Rob, ik zag op MP dat er een Astra OPC in jou dorp te koop staat, gezien de grootte van jou dorp en het aantal OPC's moet je hem vast wel kennen :)

Haha wat een toeval.....heb die opc nog nooit eerder in ons dorp gezien..tot vanmiddag...Waren met de hond aan het wandelen en aandacht werd gewekt door een brullende auto die volgens mij het dubbele van de toegestane snelheid van 80 reed op onze rondweg..zag dat het een blauwe opc was met witte velgen..moet deze wel geweest zijn...

Vreselijk fout ding trouwens...

Ik zag ook iets van kruipruimte..ben ik zaterdag ook nog noodgedwongen geweest. Hebben last van verstopping in afvoer keuken..als de vaatwasser pompt stroomt de boel over..alles los gehad maar opeens zakte buis onder huis weg..en denk maar niet dat ik hem weer goed kreeg. Dus met regenpak onder de vloer door de blubber getijgerd en boel weer aangesloten. Vervolgens met trekveer en goedjes boel proberen te ontstoppen maar kansloos. Leek even goed maar zojuist weer wateroverlast. Morgen maar rioolbedrijf bellen om leiding door te spoelen/vrezen.

Wij zijn ook nog in de kruipruimte geweest gisteren. Hebben last van een lichte rioollucht, meestal sochtends vroeg.
Bleek de pijp verzakt waardoor er dus stank door kan komen. Die wat dichtgemaakt maar het ruikt nog steeds.
Door de marmeren vloer met vloerverwarming is er trouwens nauwelijks ruimte in de kruipruimte, verder dan net in het luik kom je niet.

Verder gisteren veel zand en grindtegels versjouwd, afwatering van de schuur aangesloten en vandaag een concertje en verjaardag van m'n vader gehad. Prima weekend!

Iedereen hier druk aan 't klussen. Bij mij ligt het momenteel ff stil, elke zaterdag heb ik momenteel verplichtingen dus dan komt het er niet van. Maargoed, over twee weken heb ik een hele zaterdag vrij....dus dan moet er wat werk verzet worden. Voortuin moet dan een stap in de goede richting maken, grind afvoeren, tegels schoonspuiten.....genoeg te doen dus.

En als het volgende week een keer een dag lekker weer is en het werk het toe laat dan misschien nog een dag vrij om te schilderen, over twee weken komt familie op bezoek om het huis te bekijken. Dan vind ik het wel een fijn idee dat het er een beetje netjes uit ziet. Als je een huis net gekocht hebt kun je mensen gerust verwelkomen in een bouwput, maar na 1,5 jaar dan wil je het wel iets netter hebben.

Vind het wel fijn dat het nu 's avonds langer licht is. Zeker wanneer het nog een lekker temperatuurtje is kun je 's avonds nog genoeg doen. Even wat schoonmaken rond het huis ofzo is dan goed mogelijk. Schilderen helaas nog niet zo optimaal ivm vocht.

Mogguh!
Ook hier druk weekend gehad.
Zaterdag naar Antwerpen voor academische zitting met receptie voor een pensionering,
daarbij kruiste ik 's morgens H. die net terugkwam van haar nachtshift.
Gisteren wat achterstallige verslagen geschreven van de vergaderingen van de voorbije week en rondgemaild.
Dadelijk weer richting Antwerpen, zware en cruciale vergaderdag voor de rest van de dag; zit tegenwoordig vaker in Antwerpen dan me lief is.

Mogguh,

Weinig aanwezig; af en toe een beetje bij lezen en dat zal ook nog we leven zo blijven denk ik ;) Gaat nog steeds niet met S. en dat blijft ook nog wel even, dus daar gaat nu de energie/aandacht naar toe.

Autogerelateerd geen ontwikkelingen: beide auto's gedragen zich prima (y) Verder leven we aardig toe naar de de aanstaande verhuizing... erg benieuwd hoeveel werk het gaat worden.

@ Frank en Berry: Gefeliciteerd met de nieuwe baan van beider vrouwen!
@ Justin: Fijn dat je vader werk heeft zeg, zal een hele opluchting voor jullie zijn :)

@ Klussers: Succes!

Dus met regenpak onder de vloer door de blubber getijgerd en boel weer aangesloten
Is het zo vochtig in de kruipruimte, of komt het door de verzakte buis/overstroming? ;)

Goedemorgen!

@ Martijn, enorm vervelend dat scholen daar zo ontzettend star in zijn. Heb het zelf ook mogen ervaren door mijn afstudeervoorstel al in april in te leveren, welke pas in augustus in behandeling werd genomen en ik dus pas in september kon starten i.p.v. enkele maanden eerder. Terwijl er medestudenten waren die het later indienden en wel eerder bericht hadden.
Daarnaast ook nog vertraging in de afrondende fase. Het is vervelend en leg het maar eens uit aan de organisatie waar je je opdracht wilt doen.... je hebt ineens een hoop vrije tijd wat dan wel weer lekker is, maar het zorgt er ook voor dat je na je studie per saldo dus enkele maanden later aan het werk kan en als je dan gaat uitrekenen wat je dan misloopt wordt je niet vrolijk :(

Maargoed, het einde komt voor jou langzaam in zicht en dat is alleen maar goed (y)

@ Klussers, goed bezig!
Ik heb zaterdag alleen "even" de deur van mijn koelkast omgezet. Van naar rechts openend naar links openend, bleek nog best wel een operatie te zijn. Echter is er door de fabrikant wel goed over nagedacht bij het ontwerp en werkt het wel perfect.

@ Gerwin, beterschap met de vrouw. Hopelijk gaat het snel beter :)

Oh, zaterdag ook nog even de nieuwe Astra ST bekeken.

Vooral gekeken naar de kofferruimte e.d., aangezien ik de auto zelf van binnen nu wel ken. Enorme bak met ruimte zit erin en een mooie vlak vloer, de ruimte is op het oog ook erg praktisch.

Toch vind ik hem van de zijkant niet op zijn mooist. De lijn van de auto zelf wel, maar dat chromen randje ziet er te gekunsteld uit en zelfs op een lichte kleur komt het niet lekker uit. Laat staan op een zwarte waar ik vorige week al foto's van plaatste....

Recht van achteren ziet het er gewoon prima uit. De achterlichten zijn iets saaier dan bij de hatchback, maar wel gewoon mooi. Minpunt bij de hatchback is de lelijk uitstekende puist op de achterklep met daarop het logo, dat heeft de ST dan gelukkig weer niet.

Mijn verkoper gaf aan dat de Astra al lekker verkocht en hij verwacht dat dat nog wel even doorzet. We waren het beide er over eens dat Opel het geluk heeft dat de bijtellingscategorieën weer grotendeels recht getrokken zijn en men dus gewoon weer de auto neemt die men echt wil.

@ Gerrie: PB

Is het zo vochtig in de kruipruimte, of komt het door de verzakte buis/overstroming?

Het is niet heel nat maar het is wel vochtige, vieze klei met schelpen waar ik doorheen moet kruipen....dat doe je niet met je gewone kleren..

Ik heb zaterdag alleen "even" de deur van mijn koelkast omgezet. Van naar rechts openend naar links openend, bleek nog best wel een operatie te zijn. Echter is er door de fabrikant wel goed over nagedacht bij het ontwerp en werkt het wel perfect.

Ideaal he...al was het bij onze Bosch fluitje van een cent.

Is het zo vochtig in de kruipruimte, of komt het door de verzakte buis/overstroming?

bij mijn ouders stond gewoon zeker een 30cm water. Mijn vader had de dag er voor al flink wat weggepompt, maar zaterdag was het weer net zo erg. Dus hebben we wat hogere laarsen bijgekocht. en ipv met een 230V looplamp er in maar met een waterdichte zaklamp er doorgeen gelopen.

Het voordeel was wel dat de kruipruimte bij mijn ouders zo diep is dat je er iets gebukt wel normaal kunt lopen en relatief schoon.

Bij mijn huidige huis zit niet eens iets van een kruipruimte

Terug
Bovenaan