Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Cabrioling!
Emelba5.jpg

Ooh kom ik op FB een heliosblauwe mk1 cabrio tegen, van 1987. €1750. Nieuwe kap, nieuwe apk. Origineel Nederlands. Prachtig ding! En 1987, dus kwarttarief. Hoe kan ik me nu nog inhouden?

12963799_1069879563034742_7040687632140657979_n.jpg

Franklinn zei:
B-Real zei:
@ Frank, gaat het uiteindelijk dan ook nog een deal "met gesloten beurs" worden?
Kan me voorstellen dat je de Corsa niet voor de hoofdprijs hoeft over te nemen en dat de C4 ook niet voor de hoofdprijs weg gaat.

Nee joh, een afgeladen corsa van 5 jaar oud met 65k of een reguliere c4 van 10 jaar oud met 165k verschillen wel iets in waarde ;) het bedrag dat erbij moet lijkt niet gek, maar ook even afwachten onder welke voorwaarden we vanavond wel of niet akkoord gaan. Ik heb hem een andere prijs gegeven dan ik als vraagprijs zou hanteren en dat ook eerlijk verteld. Ik heb hem ook verteld dat dat het is, maar als wisselgeld zou ik bijvoorbeeld kunnen zorgen voor een fatsoenlijke set zomerbanden (er zijn er 2 af, heb een aanbod liggen voor €75,- incl monteren voor 2 goede tweedehandse) of een oliebeurt.

Overigens heb ik nog geen foto's van de corsa laten zien, hele eenvoudige reden: die heb ik nog niet. Goed dat je erover begint Jimmy, ik wil nog even het kenteken achterhalen om de verzekering te kunnen regelen dit weekend.

Uhhh ja, daar heb je wel een punt. Ik had, zonder er bij na te denken, de Corsa onbewust iets ouder geschat en de C4 iets nieuwer :D

Goed om te lezen dat alles zo vlot en makkelijk rond is (y)

@ Berry, koop hem maar gewoon dan ben je eerst weer rustig en kan het grote genieten beginnen zodra het elke dag mooi weer is :D

Mooi Frank de C4 verkocht snel gegaan nog zo!

@ Berry, als je een golf 1 cabrio wilt zou ik hem halen.. maar ik heb een beetje het idee dat ik ook altijd als ene probleem ervaar, het zoeken is leuk maar als hij er dan is.. ga je naar 3 maanden alweer zoeken naar iets anders :D

Daarnet nog weer een bijzonder fenomeen meegemaakt in/bij het dorp waar Jos woont en naast het tuinbouwgebied waar Ruud wel eens komt.

Ik reed daar langs het water waar een hoop ganzen in de berm zaten. Ik reed achter een vrachtwagen en van de andere kant kwam ook een vrachtwagen. Blijkbaar wilden de ganzen net op steken en waren ze niet zo blij met de vrachtwagens, want de nek ging voorruit en de vleugels werden agressief breed gemaakt :D
Oversteken durfden ze ook niet helemaal, maar toen ik hun passeerden stonden ze al half op de rijbaan. Ging allemaal wel goed, maar vond het wel een bijzonder tafereel. Die beestjes zijn niet bang aangelegd :)

Ik wil wel eens een cabrio ervaren, en deze is goed: goede kleur, goede uitvoering, origineel-NL, goed bouwjaar, goed vermogen, goede prijs.
En het is nog vroeg in het seizoen, ik kan 'm dus altijd weer voor hetzelfde geld verkopen over X maanden.

Mogguh!

Barri zoekt dag en nacht naar andere auto's..volgens mj moet ie gewoon handelaar worden..;) Vanwaar die onrust qua auto's?

Gisteren heel mooi afscheid gehad van oma. Echt een hele mooie dag. Gestart met een kerkdienst in grote kerk van Leeuwarden waar mijn opa altijd orgel speelde. Mijn neef heeft dat overgenomen en begeleidde de dienst. Daarnaast hele mooie speeches van mijn moeder en tante.
Aansluitend naar het crematorium met een mooie korte dienst en afgesloten met koffie en een versnapering. Spontaan met de neven en nichten besloten om nog even uit eten te gaan in Leeuwarden. Oma was altijd de verbindende factor in de familie en nu ze er niet meer is, zal dit een stuk lastiger worden.
Kortom: echt een hele mooie dag zoals oma gewild had en het is goed zo.

@ Fer: beterschap! Hoop dat het bij jou wat sneller voorbij is dan bij mijn vriendin. Die kwakkelt nog steeds.

@ Frank: klinkt goed met de Corsa en de C4. Is het een Corsa van voor of na de facelift en welke kleur?

@ Richard: jouw oude werkgever wordt onze nieuwe huisaccountant. Maar bijna iedereen van onze huidige huisaccountant is net overgestapt dus kans is groot dat we een deel weer terug zien..;)

@Rob: mooi afscheid dus! (y)

@auto's: het is leuk en je leeft maar één keer. En de lijst met auto's die ik ooit gehad moet hebben is nog lang :cool:

@ Rob, goed om te lezen dat het een mooi afscheid was.
Vaak is het onbewust toch een halve familie reünie en toch vaak, ondanks de omstandigheden, na die tijd best wel gezellig. Vind ik toch altijd wel apart.
V.w.b. de verbindende factor die opa's/oma's hebben, dat herken ik ook wel. Ik zie de meeste neven en nichten een stuk minder nu mijn grootouders er niet meer zijn.

Jullie nieuwe accountant verbaasd me niets gezien de weg die ze in hebben geslagen bij mijn oude werkgever, die timmeren flink aan de weg in de (semi-)publieke sector. Zal met ingang van boekjaar 2016 zijn neem ik aan? Hopelijk bevalt de nieuwe samenwerking ;)

Riachard, Rob, willen jullie mij even PB-en m.b.t. nieuwe accountant ? Ik heb interesse !

Dank bij voorbaat !

Ik snap Barri wel met zijn auto-onrust :p

Herkenbaar maar niet zo heftig bij mij. Deze maand heb ik de Insignia al weer een jaar. En de V70 4 maanden...

Vandaag gaat het al weer wat beter, ik bunker weer als vanouds en doe war lichte klusjes in huis.
De oudste twee hotpuppies zijn ook ziek thuis, dus mag ik hun wat verzorgen en zo.

De auto onrust kan ik me ook wel voorstellen, het mooie weer komt er aan en een golf mk1 cabrio is natuurlijk een leuk hebbeding.

Rob en Richard, beide hartelijk dank voor jullie PB's ik ga met beide genoemde partijen in gesprek. Wij zitten nu bij K*** en overwegen een overstap

Berry ik denk dat velen zich kunnen voorstellen waar jij last van hebt, ik tenminste wel. Ik krijg zoiets er hier niet helemaal doorheen alleen, ik heb in elk geval plechtig moeten beloven dat de corsa dan wel wat langer mag blijven :) nouja, we zien wel hoe het loopt. Lijkt me leuk om er nog eens een klein eenvoudig oldtimertje bij te hebben.. Met vier wielen in dat geval, er staan immers al twee brommers in de schuur.

@Rob:fijn dat je zo terug kunt kijken op de dag, zeker met zo'n waardevol moment met z'n allen er achteraan!

Onze corsa is een facelift model, donkergrijs in Cosmo uitvoering met AFL en originele navigatie.

Frank, ik vind dit wel wat voor je: <https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/f_particulier_zakelijk-particulier/page/7/zeldzame-vauxhall-viva-1-3-sedan-1975-vol-leder-157108642.html>

Onze corsa is een facelift model, donkergrijs in Cosmo uitvoering met AFL en originele navigatie.
Gaaf! Heb toen met een AW test meegedaan met zo'n Corsa. Fijne auto zeg!

Zo, ik meld mij ook even weer, te druk de laatste tijd met werk/vakantievoorbereidinge/familieverplichtingen en andere sociale zaken

@slapen: zodra ik thuis ben ik werk afgelopen en ben ik echt thuis, als ik in bed lig slaap ik ook gelijk. Ik sta er soms zelf van te kijken hoe gek en hecties het overdag is en ik vol overgave in allerlei dingen zit en thuis er totaal niet aan kan/wil denken. Wel kan ik er 's ochtends altijd heel moeilijk uit komen, zelfs nu ik al vaak rond 22.30 ga slapen, terwijl de wekker pas om 7 uur gaat :rolleyes: maar dat is al jaren zo...

@rob, gecondoleerd, wij hebben hier zo'n zelfde oma, erg grote familie ook, gelukkig is ze nog in goede gezondheid ondanks ze de 80 in gaat. Je hebt er zo te lezen wel goede herinneringen aan over gehouden en dat is ook veel waard (y)

@frank; klink goed zo'n corsa! Heb er veel mee gereden destijds. Kwalitatief ook prima auto's. Wel vind ik de 'originele' navi in de facelift dat die op een totaal verkeerde plek zit. Van voor de facelift was veel logischere plek. Echter was die van opel zelf met een meerprijs van 1500 euro of zo waardoor niemand het koos. Die van na de facelift was een iets van alles in 1 unit. iets van 450 euro, zit alleen veel te laag maar werk prima. Je gaat hier vast veel plezier aan hebben (y) Ben benieuwd hoe deze in het echt uit ziet. Ook de astra G moet ik nog een x goed bekijken.

@ auto's wisselen; ik begrijp berrie helemaal. Eerder ging autowisselen makkelijk omdat ik er minder van afhankelijk was. Ik had immers een auto via het werk de laatste jaren bij mijn vorige werkgever en daarvoor kon ik ook de fiets gebruiken. Nu ben ik er dermate afhankelijk van en heeft het geld andere prioriteiten helaas. Al zit ik natuurlijk ook soms wel stiekem even te neuzen wat het hierna zal worden.

Zeker omdat de BMW telkens van die kleine kut dingetjes heeft waar ik echt gek van word. Nu is het ruitensproeierreservoir lek. Op zich geen drama maar via de garage kost het heel veel en is goed zelf te doen met een 2e hands onderdeel. Maar het is de tijd die ik niet altijd heb of er in wil steken :rolleyes:

Afgelopen weekend nog weekendje naar limburg geweest met vrienden (y) wat is maastrich een leuke stad! was er al in geen tijden meer geweest. Op de A31 nog even de 220 km/h aan getikt met de BMW, maar na 1 minuut had ik de lol wel weer gehad en met 160 daarna doorgereden waar de BMW heerlijk rijd (y)

verder nog iets gemist hier? :)

Mogguh!!

Ook maar snel ff online voordat we weer aan het werk gaan.
Wat gebeurd er veel hier op het forum, het is bijna niet bij te benen.

@ Rob: Goed dat jullie op een fijne manier afscheid hebben kunnen nemen van jullie oma. Viel me op dat ik in jouw woorden vaak het woordje "mooi" las, dat kan alleen maar helpen met het een plekje te geven.

@ Barri: Leuk, een cabrio erbij in de club. Snel geteld zijn we dan met 4?? (Peter, Frank, ik, Barry) of doe ik nu iemand tekort?
Anders maken we er straks het opel-klapdak topic van :)

@ Frank: Mooi dat je de C4 zo snel kwijt bent. En een Corsa met AFL+, dat doet erg veel goeds voor de uitsraling.

@ Joost: Herkenbaar met de auto, vroeger besteedde je er een zaterdag aan.....tegenwoordig vul je dat anders in.

ruud zei:
@ Barri: Leuk, een cabrio erbij in de club. Snel geteld zijn we dan met 4?? (Peter, Frank, ik, Barry) of doe ik nu iemand tekort?
Anders maken we er straks het opel-klapdak topic van grinning smiley

Tellen de GT van Frans en de Banaan van Jimmy nog mee? :)

Die is inderdaad leuk Barry, ik hou wel van dat soort onbekende en onbeminde wagens! De centen gaan echter voorlopig weer in en om het huis.

Ik ben het met Joost eens wat betreft de navi, het is ook bijzonder dat er voor de versies met luxe boordcomputer bovenin de middenconsole ruimte wordt gemaakt voor het grote scherm en dat de kleurennavi op de plek van de radio wordt geplaatst. Misschien wel vanwege het touchscreen en de manier van bedienen. Ruud z'n mening deel ik ook, AFL doet wel wat voor de uitstraling van de corsa. Mooi meegenomen, maar daar kopen we 'm dan weer niet voor. Vandaag bij mijn schoonvader in de zaak aan het sleutelen geweest en zij hadden op de plas eenzelfde model maar dan opc-line uitgevoerd. Dat zag er lekker uit! We hebben de zomerbanden vervangen, mede mogelijk gemaakt door Jimmy :) en op zijn aanraden de radiator en condensor. Met name die laatste was helemaal gaar en blijkbaar ook lek, er zat geen druppel meer in het aircosysteem. Belangrijkste reden was dat de auto ooit voorschade heeft gehad en er een aantal ophangpunten afgeknapt waren. Dat zit nu weer allemaal netjes vast en zijn we klaar voor de zomer (y).

Binnenkort cabrio meeting? Vaste daken zijn ook welkom :)

Midje!

Even wat minder aanwezig; gaat wat minder met S. op het moment druk met allerlei werk voor de muziekvereniging.

Gisteren nog we even lekker met de caravan bezig geweest: staat nu al 2 jaar buiten in weer en wind, dus wordt tijd om 'm te verkopen. Als er een overdekte stalling was geweest voor een paar tientjes per jaar, had ik 'm gehouden.

We hadden gisteren wel enige vrees hoe we het Kippetje zouden aantreffen maar van buiten wassie erg smerig/smoezelig. Maar van binnen nog droog (beetje muf, maar dat is ook ouderdom) en bandjes nog niet eens helemaal leeg.
En na een flinke wasbeurt stond ie er weer strak bij. Fantastisch ding (y)

@ Frank: Wat lekker zo'n snelle verkoop! Ben erg benieuwd naar foto's van de Corsa, maar die volgen vanzelf :)

@ Rob: Fijn om te lezen dat je een mooi afscheid hebt gehad van oma. Hoe gaat het nu met je vriendin?

@ Fer: Mooi dat het weer de goede kant op gaat; beterschap verder!

@ Auto zoeken: Ben ik ook altijd lekker mee bezig...cabriootjes, Alfa GT, etc

Binnenkort cabrio meeting? Vaste daken zijn ook welkom smiling smiley
Lijkt me ontzettend leuk! Ergens gezellig terrasje pakken oid.
Neem ik de Twingo wel mee om niet helemaal uit de toon te vallen ;)

Klopt Fer, die zijn we zomaar vergeten. Jimmy's banaan mag zeker meegeteld worden.....hopen dat Jimmy hem binnen afzienbare tijd weglegaal krijgt.

Binnenkort cabrio meeting?
Lijkt me wel een keer leuk inderdaad, al heb ik er momenteel geen tijd voor. Eind mei of begin Juni zou ik er wel voor in zijn.
Net ook nog met de Cabrio naar het werk gereden, heerlijk!!

Sinds gister rij ik weer Opel :cool:
De Seat werd overbodig omdat ik veel minder km's ga rijden. Er zat ook wat onderhoud aan te komen met zijn maagdelijke 322000 km's.
Ik was niet direct op zoek, maar na wéér een reparatie liep ik tegen deze auto op. Niet van plan te kopen, maar een goede deal met een knappe auto kunnen maken. Goed, hij is gebruikt en 10 jaar oud, maar ik wilde geen fortuin aan een gebruiksauto uitgeven. Na een rondje poetsen is die weer knap!

Merk: Opel
Model: Astra (welke uitvoering... ehm geen idee)
Motor: Z16XEP
Kleur: 1RU Pannacotta metallic
Trim: XXVM
Bouwjaar: 2006
KM: 203K

Wat betreft de uitvoering.. er zit van alles op en aan, maar ook weer niet. Via carbase werd ik niet heel veel wijzer en ook de boekjes geven weinig aan. Opvallende opties zijn het automatische licht, regensensor en navi.

plaatjes:

IMG_9832_zps4mtehu1s.jpg

IMG_9829_zpsjyknzfad.jpg

IMG_9849_zpsh9ju4ivq.jpg

IMG_9843_zps3xmxatcw.jpg

:)

Fraaie auto jazz! De kleur komt mij heel bekend voor en is schoon met het zonnetje er op echt prachtig!

Ik denk dat het een business of executive is.

Middag!
Nette Astra, Tim!

Cabrio : ik heb m nog niet hoor. Maar vandaag bij Techno Classica geweest, en dan kriebelt het weer om een verzameling aan te leggen! :D

rjthefrisian zei:
Fraaie auto jazz! De kleur komt mij heel bekend voor en is schoon met het zonnetje er op echt prachtig!

Ik denk dat het een business of executive is.

Je hebt gelijk, dit is een business (y)

De business is gebaseerd op een edition + wat extra's
De executive is gebaseerd op een cosmo + wat extra's

Lijkt me wel een keer leuk inderdaad, al heb ik er momenteel geen tijd voor. Eind mei of begin Juni zou ik er wel voor in zijn.
Net ook nog met de Cabrio naar het werk gereden, heerlijk!!

Hier ook, eind mei begin juni heb ik pas weer wat tijd :eek: Daarna ben ik van de partij

Vandaag wéér een klein dingetje met de BMW, waar de auto zelf niets aan kan doen. Maar baal er wel van :rolleyes: Morgen maar eens zien of het nog te repareren is of dat het een nieuwe band word.

B9B2pcW_wuupHJwCfdLNp1F-Dil4eVNoH5UpPIG3B0OptqQegC-panMUoK5YpeMfNVo0q-Ce3t4QiLKrMbgMi0-Mhw9PMF_aYkWyQ0qjoNGioYgDZ8orAAzFlXkv_pHTlg16Ick4cgsyzUI6ej0Ztd20zjrexFaueoKVrY-t-KJI5kXXzwS-CVcxALzsxjtmp9k1EDPAMCpx1381dKvuaPswr4eM6aorl8OSiOXUN25YqIoenTkDydhwKOpPRBF-cBHpWtyn7pFyp4BnOUnB73Vb9CzfzMwcg1SmXXRqLQnZhA2OdxKZcrQKLkctFlx3rd9ez_uR6d7AljIMwWqGWOAfVme8TdnDSRv3v2FnZU7wLYPn4u9W-8sk-eXZp9MIBac5Amtla0Ji7FUEGGh1lY7auztXHl9pJ5_Vbhlvp6AvgENhXGFlkxVZ_7oCXuvPnBuOh6QBNvTChLNs44-kw6GnOreP8DfOZlWnsDor5R-wfLAGSMG3whTVnLZEgPW33OUgDEQkVF4UH-n5o6Q80uiPBPGWpxaIaPljXI41SQPZ4Wz8BWSBYABnImX6ostKBWhKbg=w890-h667-no

Mogguh...

Nou mijn wc is klaar, alleen de pot nog hangen. Dat wilde ik gisteravond doen maar ik was even vergeten dat mijn zusje en ik mijn oma mee uit eten zouden nemen voor haar verjaardag :) ze was vorige week jarig en sinds mijn opa er niet meer is komt ze niet meer op zoveel plaatsen, maar het was erg gezellig en oma heeft lekker en goed gegeten :) ik trouwens ook :)

@ Ruud, Na deze week, heb ik 2 weken vrij.. Dan ga ik de badkamer verbouwen (zin in... Not)... En daarna staat de auto weer op 1, als er dan nog wat geld op mijn rekening staat dan want mijn potje onvoorzien is al ver leeg :p

Mooie Astra, zeker de kleur is super!

Goedemoregen!

@ Jazz, welkom terug in het topic en gefeliciteerd met je nieuwe auto, prachtig exemplaar (y)
@ Jimmy, badkamer ga je ook helemaal alleen doen? Lijkt me idd een flinke klus waar je ook nog eens een hoop rommel van krijgt.

Binnenkort cabrio meeting? Vaste daken zijn ook welkom smiling smiley

Altijd goed, ik kom dan alleen wel met de station. Ik zal, zoals gebruikelijk, om de hoek parkeren :p.
Ik zie hier al berichten voorbij komen dat eind mei pas gaat lukken, dat is al met een dikke maand en lijkt me een prima termijn toch?

Mijn weekend was weer lekker. Zaterdag boodschapjes en huishoudelijk dingetjes gedaan, kameraad geholpen met wat hekwerk en 's avonds paar pilsjes in de kroeg.
Eigenlijk wilde ik zaterdag al met de motor richting Assen vanwege de landelijke motordagen, maar dat kwam er dus niet van. Toen zondag een vriend van mij ook heen wou zijn we samen maar heen gegaan.

Je kon je vooraf opgeven om rondes op het circuit te doen. Van absoluut beginner met begeleiding, tot de die-hard ciruitrijder. Wij hadden ons niet opgegeven maar terplekke toch gevraagd of er nog twee plekjes over waren (in de langzaamste klasse :D).
Dat bleek het geval en rond 12.30 ging we met een aantal groepjes de baan op. De meesten in mijn groepje hadden er al drie sessies op zitten die dag en gingen vanaf het begin dus flink harder, waardoor ik binnen een ronde alleen rond reed.
Ik heb dus een rondje lang de lijnen af kunnen kijken en heb daarna lekker in mijn eigen tempo de rondjes aan elkaar geknoopt. Tempo ging steeds iets hoger en op het achterste rechte stuk heb ik een keer 220 km/u voorbij zien komen, toen waaide de sticker van m'n ruitje :)

Heerlijk 20 min rondgereden en ook fijn om gewoon eens vol door de versnellingen te gaan, nouja tot aan het begin van de vierde versnelling, zonder bang te zijn voor rijbewijs. Onderweg nog een paar langzamere deelnemers ingehaald en pas in de laatste ronde werd ik ingehaald door een instructeur met twee deelnemers. Geen benul van rondetijden en dat hoeft ook niet, het was gewoon lekker om rondjes te doen. Smaakt naar meer :)

Mogguh!!

Mooie astra inderdaad. Ik ga ook voor een Business uitvoering (y)

@ Jimmy: Ga je die badkamer echt helemaal zelf doen? Knap hoor, ik vind het van mezelf al heel wat als ik een kwast in de hand heb gehad :)
Ben nu ook overal "half" aan begonnen. De voortuin, schilderwerk......het gebeurd allemaal ff tussendoor wanneer ik tijd heb.
Zo kwam ik gisteren om 16.15 thuis van het werk, toen meteen de oude kleren aan gedaan en nog een partij stenen uit de voortuin gehaald zodat die nu ook is ontdaan van grind en stenen. Daarna snel de normale kleren weer aan en bij de "oale leu" voetbal kijken op TV.

Nadien thuis nog snel het gras gemaaid, was afgehaald, stofgezogen, toiletten gereinigd en toen was het ook 20.00uur. Tijd om lekker voor de TV te gaan zitten. Deze week 's avonds nog een keer de bovenlaag van de tuin afgraven en zeven (zit nog veel steentjes in), dan omzetten en inzaaien met graszaad. Dan kan daar voorlopig ook ff een streep onder en kan ik me meer op het schilderwerk gaan richten. Eind van de maand komt familie nog op bezoek (wilden het huis nog altijd een keer zien), dan is het natuurlijk wel leuk als het een beetje netjes is. :)

wc.jpg

Best netjes al zeg ik het zelf :) Inmiddels helemaal schoongemaakt en klaar voor de wcpot :)

De badkamer, aankomende zaterdag en zondag komt mijn schoonvader helpen met slopen, komt een container voor de deur te staan.
Hij helpt oop met sleuven in de muur maken en de stroom ed.. voor de waterleidingen heb ik een cv monteur/loodgieter die me daarin helpt en voor het tegelen komt mijn schoonvader weer helpen.. mede omdat het 2 man zoveel sneller gaat. 1tje tegels op maat maken de ander tegel lijm smeren en plakken.. :)
Stucen enzo laat ik uiteraard doen, daar begin ik niet aan.

Maar al met al wel 75% die ik zelf doen ja.. :) als je maar de tijd neemt, je goed bent voorbereid en rustig werkt en nadenkt. :) is dat prima te doen. Ik hoef geen muren te verplaatsen enzo.. dat scheelt ;)

Mogguh!

Ziet er goed uit Jim! Fraaie tegeltjes al ben ik altijd wel wat huiverig voor de houdbaarheid van dit soort designs..,maar vindt het nu erg fraai!

Als ik dat zie gaan mijn handen ook jeuken..maar centjes (en tijd) zijn allemaal even nodig voor de bruiloft en als er nog wat over blijft voor een bed en vakantie.

Heerlijk 20 min rondgereden en ook fijn om gewoon eens vol door de versnellingen te gaan, nouja tot aan het begin van de vierde versnelling, zonder bang te zijn voor rijbewijs. Onderweg nog een paar langzamere deelnemers ingehaald en pas in de laatste ronde werd ik ingehaald door een instructeur met twee deelnemers. Geen benul van rondetijden en dat hoeft ook niet, het was gewoon lekker om rondjes te doen. Smaakt naar meer smiling smiley

Klinkt goed en zal een mooie ervaring zijn!

Scheelde weinig of ik had vanmorgen een motorrijder vlak voor me zien verongelukken. Sprintte opeens een kat de weg over net voor het voorwiel van de motorrijder langs. Tis dat ie alert was en niet te hard reed anders was ie met 80 in de scherpe bocht zo onderuit gegaan en tegen een huis gegleden. Weet niet of ie dat had kunnen navertellen.

@ Rob, we hebben ook lang getwijfeld over deze tegeltjes, maar we kwamen iedere keer toch weer terug op deze.. Dus ja, over 10 jaar (als we er dan nog wonen) zal het wel vervangen moeten worden.. de vorige hebben het 8 jaar uitgehouden.

Mogguh!
Dadelijk naar Brussel treinen (dik tegen mijn zin).

H. heeft nu plots het idee haar 500 toch door te schuiven naar haar dochter.
Voor zichzelf ziet ze een nieuwe Beetle cabrio van de speciale series 50, 60 of 70 edition best zitten...
img-3152607fa4.jpg

Maar waarom heb ik dan de MX-5 in hemelsnaam nog?

Vrouwen toch... o_O

Midje.

@ Jazz: Mooie astra! Fijne kleur ook (y) Paar velgjes eronder + dakspoiler en klaar is Jazz :p

@ Richard: Kan me voorstellen dat het lekker is dat je geoorloofd wat meer uit je machine kan halen. Op de NL wegen is het niet vertrouwd om dat soort dingen te doen. Al zie ik er genoeg het proberen; de ene met meer succes als de ander ;)
Dus je gaat deze zomer nog wel een keertje? ;)

@ Jimmy: Mooi zo! Ik vind de tegeltjes erg fraai; in kleur was het wat minder houdbaar geweest, dit verveeld niet zo gauw denk ik. En anders kun je er eerst altijd nog met tegelverf overheen :p

Mijn ouders zijn nu ook druk bezig met een huisrenovatie; kozijnen binnen allemaal in beige (nu bruin) en het halletje + toilet renoveren. Ze laten het allemaal doen, al zou het me niks verbazen dat m'n pa nog gaat helpen met het een en ander. Die kan niet stilzitten met zoiets :)

en als er nog wat over blijft voor een bed en vakantie.
We hadden eerst ook allerlei plannen met het huis, maar dat hebben we geschrapt. Eerst de basis en dan maar even kijken hoeveel geld er over blijft!

@ Peter: Beetle in zo'n uitvoering is inderdaad mooi! Maar 2 cabrio's is wel wat overbodig :p Maarja: de MX5 is jóuw speeltje, de Beetle wordt dan de hare natuurlijk ;)

@ Jimmy, ziet er goed uit (y)
Tegeltjes op de achterwand vind ik ook erg leuk. Misschien niet tijdloos, maar daar hoef je op dit moment geen rekening mee te houden natuurlijk. Wordt de badkamer dezelfde stijl?

Sleuven in de muur maken wordt ook nog leuk. Ik heb dat bij een vriend van mij gezien, wat geeft dat ongelofelijk veel stof! Je kunt werkelijk waar je hele woning schoonmaken als je klaar bent o_O Maar ja, leidingen in de muur is wel het mooiste natuurlijk :)

@ Peter, ik vind dat wel serieus een leuke auto in de juiste uitvoering (y)
Stukken mooier dan zijn voorganger (de New Beetle dan).

@ Gerwin, dat denk ik wel ja. Maar dan wel via een organisatie waar ik een goed gevoel bij heb. Ik doe het echt niet voor de rondetijden, maar lekker begeleid rijden waarbij het niveau redelijk gelijk is en de lijnen leren rijden lijkt me wel enorm leuk. Dus geen circuitdag waarbij het gewoon het open pitlane principe is en je aan alle kanten voorbij wordt geknald door mensen die dat soort dagen als testdag gebruiken voor hun racemotor.

@ Gerwin,
Ja we hebben bewust voor grijstinten gekozen met mat wit.

@ Richard,
Badkamer wordt dezelfde stijl. Ik hoef niet zo veel sleuven te frezen, maar het moet wel.. 1 waterleiding voor de wastafel, en een elecktrischiteit gootje naar het nieuwe stopcontact. deels kan je ook hakken maar is veul meer werk. Schoonmaken komt ook wel goed :)

Maar al met al wel 75% die ik zelf doen ja.. smiling smiley als je maar de tijd neemt, je goed bent voorbereid en rustig werkt en nadenkt. smiling smiley is dat prima te doen. Ik hoef geen muren te verplaatsen enzo.. dat scheelt
Netjes hoor Jimmy, strak werk. Die achterwand is niet helemaal mijn smaak, maar smaken verschillen. (y)
Ik zat overigens echt te zoeken naar de regel, met een hint naar werken met de handjes :)

@ Peter: Geen straf om zo'n Beetle te bezitten. Vind ze echt leuk!!
En ik snap het wel. Toen ik net ook in de cabrio naar huis reed, ik kan me nu zo goed voorstellen dat als je dit ooit hebt ervaart je zelf ook zo'n auto wilt. Het geeft me echt energie en kom in de cabrio helemaal tot rust.

Wat een dag vandaag, super verladedag op alle vestigingen. Zo mooi om al die auto's te zien krieoelen over de plas, aan dock, in 15min laden en dan weer weg. Echt gaaf!! Een dikke pluim voor de medewerkers die vanaf vrijdag van 7-18 uur werken om het klaar te krijgen, maar ben zelf ook gepast trots omdat het gewoon allemaal volgens (mijn) planning verloopt. Heerlijk is dat, paar jaar aan gesleuteld om standaards erin te krijgen, te monitoren wat onze prestatie is......nu blijkt dat het niet voor niks is.

En dus zit Ruud op de drukste verladedag 's 2 uur eerder in de middags thuis, met dit weer nog net even de tijd om een kozijn te schilderen.

Thanks heren :)

Voorlopig eerst maar eens rijden. Daarna maar eens zien wat ik wil verfraaien of aanpassen. :cool:

Wat een rust hier mannen!

@ Ruud, puik werk. Binnenkort is de rust dus bij jullie wedergekeerd of herhaalt zich dit periodiek de komende maanden?

@ Joost, hoe is het afgelopen met de lekke band. Was deze nog te repareren?

@ Fer, is jullie keuken inmiddels al helemaal af?

Band is gerepareerd! Gelukkig...

Het was op de meest ideale plek voor reparatie. recht er in, in het midden van de band en een relatief smalle schroef bleek achteraf. Dus voor 29 euro hebben ze hem gerepareerd en de band er weer op gezet.

Ook mijn ruitensproeierreservoir heb ik gerepareerd, bleek een O-ring te zijn bij het motortje op het reservoir (y) ook dat voor 2,90 hersteld en het blijft na 2 dagen nog steeds goed op niveau en was ook binnen 10 minuten gefixt (y)

Richard zei:
Sleuven in de muur maken wordt ook nog leuk. Ik heb dat bij een vriend van mij gezien, wat geeft dat ongelofelijk veel stof! Je kunt werkelijk waar je hele woning schoonmaken als je klaar bent nut smiley Maar ja, leidingen in de muur is wel het mooiste natuurlijk smiling smiley
Klopt, maar als je zo'n sleuvenfrees (of zaag) huurt, doe dat dan niet bij de gewone bouwmarkt maar bij een echte verhuurder. Dan krijg je een stofzuiger mee die netjes 95% van alle stof opzuigt.
Krengen zijn wel zwaar, en het laatste stukje moet je alsnog met een boorhamer uitboren. Maar het geeft wel het beste effect.. (y)

@Jazz: gefeliciteerd! Nu nog een Konica-Minolta of Ricoh sticker op de achterruit plakken en je bent helemaal de hipste! :D

Richard zei:
@ Fer, is jullie keuken inmiddels al helemaal af?
Nog steeds de plintjes niet gedaan :eek:
En we kwamen er achter dat de bijenwas op de vloer niet goed tegen water kan. Het laagje was is na 2 x dweilen met lauw water al bijna helemaal verdwenen.
Zitten nog in dubio of we nog een keer gaan boenen of het zo laten..
Dweilen voorlopig niet iig..

Afgelopen zondag bijna afscheid kunnen nemen van Siggie.
Ik reed met de kinders in Siggie een stukje over de snelweg, waar al die zondagsrijders blijkelijk moeite hadden om een vrachtauto in te halen. Haast iedereen reed ongeveer 100 op de linkerbaan, en ik sukkelde op de rechterbaan ook met 100 met de meute mee.
Zie ik in mijn ooghoek dat mijn buurman van de linkerbaan ineens op me af komt, steeds dichter bij. Kon nog net op tijd de CC uitzetten en de snelheid zo laten afzakken dat hij op een haar na Siggie niet raakte bij het naar rechts gaan. Was een Octavia station uit 2006, van het oude model.
Bij deze gaat de titel Zondagsrijders! naar alle Skoda rijders! (Sorry Ries)

Mogguh!!

We kunnen er zo langzamerhand wel een klusforum van maken. Waar de onderwerpen vroeger veel over school/afstuderen gingen schuiven de onderwerpen steeds meer op naar werk/huis.....en straks komen de kinderen aan bod :)

@ Jos: Als we het over afstuderen hebben, heb je al enig ID wanneer je het weer oppakt?
Ps. Als carclean weer een kortingsdag heeft, zou je dan ff aan de bel willen trekken??

@ Skoda: Merk dat goed bezig is, die nieuwe Suberb ook, echt een strakke bak!

Nog steeds de plintjes niet gedaan eye popping smiley
En we kwamen er achter dat de bijenwas op de vloer niet goed tegen water kan. Het laagje was is na 2 x dweilen met lauw water al bijna helemaal verdwenen.
Zitten nog in dubio of we nog een keer gaan boenen of het zo laten..
Dweilen voorlopig niet iig..

Plintjes, herkenbaar :)
Ik moet ook nog steeds een aantal van die plakplintjes plaatsen rondom de deurposten :D

Waarom de vloer niet in de olie zetten? Beschermt beter lijkt mij en kan ook tegen water

Klopt, maar als je zo'n sleuvenfrees (of zaag) huurt, doe dat dan niet bij de gewone bouwmarkt maar bij een echte verhuurder. Dan krijg je een stofzuiger mee die netjes 95% van alle stof opzuigt.
Krengen zijn wel zwaar, en het laatste stukje moet je alsnog met een boorhamer uitboren. Maar het geeft wel het beste effect.. thumbs up

Nou, die kameraad van mij dacht dat het allemaal wel meeviel en ging dus een paar sleuven frezen in zijn toilet. Zodra het apparaat aan stond en de muur raakte kon je niets meer zien door het stof, dat heeft hij dus wel geweten :):):)

V.w.b. huur apparatuur, daarvoor zou ik ook gewoon naar een Boeld o.i.d. gaan. Die hebben altijd goed, professioneel en vrijwel nieuw spul en de kosten voor het huren vallen vaak ook reuze mee (y)

Ps. Als carclean weer een kortingsdag heeft, zou je dan ff aan de bel willen trekken??

Carclean hangt van acties aan elkaar als ik de FB groep een beetje volg. Alleen word je daar kapot gespamd met mensen die hun auto dagelijks wassen, terwijl deze vrijwel altijd stil staat maar zo enoooooorm smerig is en mensen die werkelijk waar alles willen poetsen, tot een pannenset aan toe.

Overigens wil ik deze zomer, als de nieuwe auto er is, ook het een en ander aanschaffen om de auto/motor toch een beetje bij te houden. Het "oude" spul mag mijn vader dan wel houden. Het zal dan vooral gaan om de wasspullen (shampoo, handschoen, droogdoek etc)
Poetsen gun ik mezelf weinig tijd meer voor, wellicht dat ik de auto maar een keer laat doen en de motor kan ik zelf nog wel een laagje wax op doen.

Ik moet ook nog een hogedrukreiniger hebben thuis, maar daarvoor wacht ik rustig af tot er een bouwmarkt is met een aanbieding :D

Deze week heeft ongeveer elke bouwmarkt de hogedrukreinigers in de aanbieding, Richard!

Mogguh, trouwens! :)

Terug
Bovenaan