Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

British Racing Green zei:
Mogguh!!!
Zou die Tesla 3 geen 1 april-grap zijn?
Zou zomaar kunnen, anderzijds.....de informatie zou vandaag bekend worden (afgelopen nacht), de foto's van verschillende bronnen komen overeen, dus verwacht het eigenlijk niet. Opzich een leuke auto, al moet ik betere foto's van de cockpit hebben om het echt te beoordelen.
Maar laten we eerlijk zijn. Een astra van € 35.000 of een tesla van € 35.000 is nogal een verschil per maand. Daarvoor wil je best wat "inleveren".

Tesla: 0,04 * 35.000 = € 1.400 * 0,52 = € 728,-
Astra: 0,21 * 35.000 = € 7.350 * 0,52 = € 3.822,-

Ik reken meestal met 42% belasting Ruud :p

Maar ik weet wel een oplossing: nu een dikke Corsa leasen voor 2 jaar, en dan overstappen in een Model 3.

@TL: 35000 dollar is inderdaad wat anders dan 35000 euro. En voor €45k heb je bijna twee Astra's :D

Het scheelt nog geld, maar het verschil is iets kleiner:
Tesla: 0,04 * 45.000 = € 1.800 * 0,52 = € 936,-
Astra: 0,21 * 30.000 = € 6.300 * 0,52 = € 3.276,-
En de Tesla moet wel onder de 50k blijven, anders moet je een stuk meer bijtellen over het deel boven de 50k.
En zoals gezegd, ik reken liever met 42%. Ik zou willen dat ik met 52% mocht rekenen...

Luitjes,
ik weet niet hoe het bij jullie in het verre noorden is,
maar hier staat een stralende zon aan de hemel!!!
Tijd om ervan te gaan genieten, prettig weekend!!!

British Racing Green zei:
Luitjes,
ik weet niet hoe het bij jullie in het verre noorden is,
maar hier staat een stralende zon aan de hemel!!!
Tijd om ervan te gaan genieten, prettig weekend!!!

Hier is het ook opendakjesweer. Maak er een mooi weekend van!

Fijn weekend Peter en de rest.

Het blik en ander spul kan me even aan de reet roesten. Gisteren heel mooi afscheid genomen van oma. Geestelijk was ze nog prima alleen lichamelijk op. Ze refereerde nog hoe jammer ze het vond dat ze onze bruiloft ging missen. Houd het dan maar eens droog...
Het was mooi op tijd want vannacht is ze vredig en zonder pijn overleden. Ze was mijn liefste en ook laatste oma/opa en we gaan haar echt missen.

Mijn vriendin ligt met hevige koorts op bed en heeft geen afscheid kunnen nemen. Ook dat heeft gisteravond nog tot een climax geleid waarbij ik vannacht een ambulance hier heb laten komen.

Kortom niet de leukste dag in mijn leven....

rjt: Sterkte en gecondoleerd. En inderdaad, sommige dingen zijn veel belangrijker dan blik.

Heftig Rob. Wel fijn dat je nog afscheid hebt kunnen nemen van je oma. Sterkte! En beterschap voor D!

Ze refereerde nog hoe jammer ze het vond dat ze onze bruiloft ging missen. Houd het dan maar eens droog...
Door deze zin kwamen bij mij de herinneringen ook weer naar boven...dan knapt er inderdaad iets.

Erg heftige dag achter de rug zo...beterschap en heel veel sterkte Rob & D!

Ooh, hier kan ik zo boos van worden: <https://www.regio14.nl/2016/04/01/fleur-overleden-aan-gevolgen-straatrace/>
:(

Begrijpelijk Barri, onnodige actie van die racer.
Ik neem trouwens aan dat ze niet in de porsche reed?

@Oma's, naast het jammerlijke nieuws van Rob's oma kan ik wel iets feestelijks melden: Mijn oma is vandaag 99 geworden. Morgen is het feest, gezellig met de hele familie samen. Ben benieuwd met wat voor auto m'n neef komt. Vorige keer had hij een AR 4C.

Rob alle sterkte gewenst, dat is een dag die je je nog wel even zal heugen zo. En Ferdinand gefeliciteerd, het bijzondere aan de verschillende kanten van het leven!

@Ruud: op dit moment draag je de lasten van je auto gewoon zelf, met eventueel een kmvergoeding. Wat kost het je nog om te wachten op de model 3?

Vandaag een grote overwinning.. Vooral op mezelf denk ik. Problemen maak ik dan toch vaak weer moeilijker dan ze zijn. Wij hebben vier spotjes in de carport zitten en ik heb ze nog nooit aan gezien. In de schuur had ik al wel een stekker gevonden die er kennelijk bij hoort, maar begreep niet wat er mis was. Dus op zoek naar iets van een transformator ofzo, maar niet gevonden. Vandaag op het heldere idee gekomen een lampje te wisselen. Bingo :cool: alle vier bleken dus kapot. De stekker is ook meteen de aan/uit schakelaar. Daar wil ik nog een klik aan klik uit schakelaar tussen, in combinatie met een bijbehorende bewegingssensor. Het beeld vanavond was wel erg gaaf!

Gewone 230 volt spotjes. Die conclusie trok ik ook, ik vond het vooral mooi dat ik niet gewoon bij die basis ben begonnen

Herkenbaar Frank. Leuk dat je zo weer je grens hebt verlegd.
Zou mij overigens meteen irriterwn wanneer ik zou zien dat er spotjes in de carpoort zitten en ze het niet doen. Gelukkig is bij mij vaders handig met elektrisch dus veelal is het voor hem een eitje. Maar kleine dingen doe ik bewust ook wel eens zelf, alleen maar om er van te leren.

Vandaag een mooie dag gehad. Om 8uur stond een timmerman aan de deur om mijn klemmende garagedeur af te schaven/zagen.
Dat had hij destijds willen doen icm kunststof kozijnen, maar toen was het geen weer meer om te schilderen.
Om 8 uur had ik de was al aan de drooglijn, beste man ontvangen en bakkie gedaan ( is collega van de brw).
Daarna begonnen, deuren eruit en spul vandaag 2x in de grondverf gezet en 1x in de lak. Om 18.00uur kwam hij weer om ze erin te hangen.

Tussentijds was de garage open dus kon ik niet van huis. Dus toen de deuren klaar waren en de dorpel in de hammerrite stond de auto gewassen. Wat was die smerig zeg! Nadien direct de wielen gewisseld, wintervelgen schoon gemaakt, boeien van het huis schoon gemaakt en toen was de dag ook om. Lekker bezig geweest dus

Jun

Zulke spotjes hadden wij ook. ik heb ze kortgeleden volledig vervangen door led spotjes. Stuk zuiniger. Die van ons werken werken op een lichtsensor. Kan ik je aanraden.

Vandaag ook drukke dag. Eerst allemaal huishoudelijke zaken vanwege zieke vriendin. 's middags effe wat gedaan om de zinnen te verzetten. De astra uitgesopt en in de wax gezet. Voor het eerst Collinite insulator wax gebruikt. Wat een topspel. Heel gemakkelijk in te smeren en uit te poetsen zonder achterblijvende vlekken. Apart spul ook. Beetje vettig.

En vanmiddag/vanavond nog even bij mijn oma geweest die op haar kamer ligt opgebaard. Mooi moment met de familie en het is goed zo.

Sterkte Rob... ik heb geen grootouders meer... Heb mijn (ex-) schoonouders moeten laten gaan. En zwager.. Moeilijk en zwaar.

In mijn nieuwe leven heb ik er opnieuw mee te maken. zo lijkt het. Ziekte en ellende bij de nieuwe schoonfamilie..

Stiekem wil ik het al ergens melden... maar vanaf komende zaterdag ga ik weer Opel rijden :cool:
Onverwacht want ik wilde eigenlijk nog even een stukje door met de Ibiza (maagdelijke 322222 km's). Hoewel.. vanaf morgen is een diesel overbodig en heb ik iets gekocht wat €70 per maand goedkoper is aan vaste lasten.

Mogguh

@Ruud: op dit moment draag je de lasten van je auto gewoon zelf, met eventueel een kmvergoeding. Wat kost het je nog om te wachten op de model 3?
Och, dat zou ik dan idd. ff moeten uitrekenen. Maar die kosten dat boeit me eigenlijk niet zoveel. Ja, ik ben normaal gesproken best kostenbewust.....bij een lease-auto kijk ook ik wat me die auto per maand kost en dat neem je wel mee in een evt. overweging.
Maar zover heb ik het niet uitgerekend en moet ook eerlijk bekennen dat ik me daar moeilijk toe kan zitten. Spendeer de tijd liever aan andere dingen.

Gisteren heerlijk kunnen genieten van het open rijden. Moest ff naar een kameraad in Joost/Frank zijn woonplaats, dus was een uitgelezen kans om de Cabrio even van de oprit te halen. Nu voor het eerst ook met de ramen naar beneden kunnen rijden, en dan is het wel een heerlijk vrij gevoel hoor. Helaas waren beide heren niet thuis, anders had ik wel ff een bakkie gedaan, Maar dat komt vast nog een keer.
Zonnetje, muziekje, softijsje.....wat wil je nog meer. Neej, dit was echt genieten. Dus verheug me nu al op dagen met zon rond de 25 graden, dan kun je ook bij 80 km/h lekker helemaal onbeschut rijden.
En zoals jullie hebben gezien nadien even de grindbak voor de cabrio getest. Komende tijd maar eens zien hoe het gaat, ik denk dat er toch net nog een stukje meer verhard moet worden om comfortabel om de auto heen te kunnen lopen.

@ Jazz: Je maakt me nieuwsgierig.

Mogguh,

Ook mijn oma was gisteren jarig, 83 geworden. mijn opa is onlangs overleden en dat drukt dan toch ook wel op zo een verjaardag. Mijn zusje en ik hebben besloten mijn oma lekker mee uit eten te nemen, komt ze ook nog eens uit :) Ze moest er van huilen, Lief menske :)

@ weekend, getegeld in de WC... Zaterdagavond hadden we een apres ski feest in een evenementen hal bij ons, lekkerre foute muziek, Q-music, paar van die 90's artiesten en de snollebollekes.. In Brabant zeer bekend :D Was erg gezellig en aangezien ik geen bier drink maar aan de Wodka Redbull gezeten.. kost wat, heb je ook wat. :p. Ik lag om 4.30 in bed, en was om 9.30 alweer wakker, vannacht ook om 3.40 alweer wakker en niet meer kunnen slapen, dus ik ga zo naar de huisarts om eens te kijken wat er aan de hand is.. al 2 weken koppijn, niet kunnen slapen, geen energie... :(

Net terug van de dokter... inslapen is geen probleem, het is het doorslapen, dus ik mag een slaapdagboek bij houden.. wanneer wakker, gedachten, reden, etc.etc.. Volgende week dinsdag opnieuw naar de dokter. Hoofdpijn is ene lastige, kan samenhangen met het slapen, maar ook hier los van staan.

Mogguh!

Jakkes Jim..dat zijn wel hele korte nachtjes. Verstandig dat je even bij de huisarts langs gaat.

Weekend hier stond vooral in teken van op krachten komen en dus niet heel veel gedaan. Alleen even de auto gewassen en gepoetst en beide auto's van winterwielekes ontdaan.

Vriendinlief knapt weer wat op en de koorts is weg maar nog zo slap en gammel als een deur.

@ Jimmy: Vervelend hoor van die slapeloze nachten. Ik ben geen dokter, maar als ik zie wat jij allemaal doet (thuis/dochter/werk) dan heb ik het idee dat je behoorlijk "belast" bent en ik voor mezelf niet weet of ik dat zou trekken. Maargoed, dat kun jij zelf het beste beoordelen.
Goed dat er nu onderzoek plaats vindt naar de oorzaak.

@ Rob: Goed bericht dus over D. Hopelijk komt ze er snel bovenop. (Overigens zijn de deuren bij mij thuis best stevig en hard....;))

Uiteraard kwam discussie bestellingsaantal Tesla 3 nog weer ff aan bod op het werk. Waarbij chef moest opbiechten dat hij er ook één heeft gereserveerd voor zijn vrouw om de Q5 te vervangen :)

@ Ruud, klopt, maar jij bent ook altijd belast en veel bezig, du sje kunt je het idee wel voorstellen.
Maar ben wel blij dat ze gaan kijken wat en hoe.. Dus volgende week terug na het invullen van mijn schema.

Zal zeker deels met werk,druk etc. te maken hebben

@ Ruud, klopt, maar jij bent ook altijd belast en veel bezig, du sje kunt je het idee wel voorstellen.
Maar ben wel blij dat ze gaan kijken wat en hoe.. Dus volgende week terug na het invullen van mijn schema.
Klopt Jimmy, maar scheelt wel dat ik geen vrouw en kind heb die ook aandacht vergen. En uiteraard neemt een vrouw je ook weer deels werk uit handen, maar het kind (nog) niet. Die wil aandacht, kost je nu nog nachten.....krijg je er allemaal bij.

Vannacht ging mijn incidentele wekker ook weer, net toen ik in de 1e slaap zat. Melding van een woningbrand leek heel wat, maar gelukkig voor de bewoners viel het mee en konden we het met een emmer water uitmaken. Maargoed, nadien lig ik dan het eerste uur wel weer wakker op bed.
Viel me op dat het vannacht ook erg warm was....vanochtend zelfs al 14 graden!! Dus ook maar open naar het werk gereden :cool:

Jazz. zei:
Stiekem wil ik het al ergens melden... maar vanaf komende zaterdag ga ik weer Opel rijden :cool:
Onverwacht want ik wilde eigenlijk nog even een stukje door met de Ibiza (maagdelijke 322222 km's). Hoewel.. vanaf morgen is een diesel overbodig en heb ik iets gekocht wat €70 per maand goedkoper is aan vaste lasten.

ik ben benieuwd wat het geworden is!

Hotdog zei:
Jazz. zei:

ik ben benieuwd wat het geworden is!

Ik ook :) Gezien het verschil in prijs zou ik de <1050kg klasse gokken.. Corsa D 3-deurs? Zelfs een Astra g is vaak al zwaarder namelijk..

@Ruud: groot gelijk dat je gister met de cabrio op pad bent geweest. We hebben heerlijk in het zonnetje verjaardag zitten vieren, had graag even een kop koffie gedronken en je auto gezien! Wat betreft die grindbak.. je kan de cabrio ook andersom parkeren natuurlijk, dan hoef je er ook niet omheen ;)

@Jim: verstandig dat je bij de huisarts bent geweest, als je moe bent maar je lichaam wil niet slapen is zo frustrerend. Ik heb dat heel soms bij het inslapen, maar het lijkt me waardeloos om elke nacht wakker te liggen. Ik hoop voor je dat je er samen met je huisarts een beetje uitkomt.

@Frank,

ja is erg lastig.. inslapen is bij mij geen probleem. Ik lig, en ik snurk.. eeehh slaap :).. Maar ik wordt wakker en dan kan ik niet meer slapen, zo frustrerend want je merkt dan toch dat je in de loop van de dag zo na 17.00 echt wel alweer moe begin te worden.

Word je wakker omdat je aan iets van het werk denkt dat je niet mag vergeten?
Dan helpt het een notaboekje op je nachttafeltje te leggen.
Opschrijven, en je kan je omdraaien zonder angst het tegen 's morgens weer vergeten te zijn.

Opschrijven, en je kan je omdraaien zonder angst het tegen 's morgens weer vergeten te zijn.
Ligt bij mij ook steevast in het nachtkastje (y)

En is beter als een I-pad enzo. Die lichtgevende dingen maken je echt wakker, en je wordt snel afgeleid omdat je altijd wel een mailtje ofzo hebt binnengekregen.

Astra F zei:
Ligt bij mij ook steevast in het nachtkastje (y)

En is beter als een I-pad enzo. Die lichtgevende dingen maken je echt wakker, en je wordt snel afgeleid omdat je altijd wel een mailtje ofzo hebt binnengekregen.

Maar ja, als je iets wilt opschrijven 's nachts moet je het licht aandoen. Dan vind ik de Notitie-app op mijn iPhone toch wel erg handig als ik even snel iets wil noteren.

en dat is dus heel slecht.. Telefoon ligt ook nooit op mijn slaapkamer, bij ons is het nooit pikkedonker, dus dat zie ik wel..

Mobieltjes en ipads blijven bij ons ook ver van de slaapkamer weg. Plaats van rust, ontspanning en andere leuke dingen..;)

En notieblokje helpen? Dat kan maar kan juist heel averechts werken. Als je voortdurend met zaken bezig bent, moet je juist dingen los laten en minder de controle over zaken willen houden....als je lijstjes gaat opstellen kan dit averechts werken en zich weer als to do lijstjes gaan ontwikkelen

Ik ben zelf een vreselijke control freak en wil alles zelf in de hand houden. Daar kan je veel stress van krijgen. Bij mij werkt het juist om de boel even los te laten en tijd en aandacht aan andere zaken te besteden.

Een Astra met melkglas achterlichten dus? :)
Mooie kleur, dat pannacotta!
Edit: of verwar ik m met papyrus?

DSC_0283_zpsa87aae74.jpg

78978052.jpg

Pannacotta vs. Papyrus als het goed is.

Mogguh..

Redelijk geslapen vannacht, wel de wc bijna klaar... Lastig als je zo in de avond maar van 19.30 tot 21.30 wat kan doen en ook niet teveel lawaai kan maken. Maar nog 4 tegels plaatsen waar een hoekje, hapje of gaatje uit moet.. en dan kan het vloertje erin :)

@ Work, druk as usual.

rjthefrisian zei:
En notieblokje helpen? Dat kan maar kan juist heel averechts werken.

Zelf heb ik het enorme voordeel dat privé problemen thuis blijven en professionele problemen op het werk eens ik daar de deur dicht trek.
99% van de dagen leg ik me in bed en slaap tot de volgende morgen.

Maar ik ken genoeg mensen wiens molentje blijft draaien.
En dan krijgen ze 's nachts plots een ingeving (kan zowel privé als professioneel zijn), en dan doen ze de rest van de nacht geen oog meer dicht uit vrees die oplossing de volgende ochtend weer vergeten te zijn. Dan helpt een klein notablokje naast het bed om gemoedsrust te krijgen... die ene totaaloplossing die je 's nachts plots ingegeven werd, die ben je de volgende ochtend niet kwijt of vergeten.
Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat je structureel elke nacht je gedachten gaat opschrijven...

Mogguh.

Bestuursvergaderingen, jaarcijfers, kascontrole...heerlijke periode o_O

@ slaap: ik heb ook een notitieblokje naast het bed. Bij mij helpt dat wel om rust in m'n hoofd te krijgen.

@ Jazz: is het die Vectra? :eek:

Terug
Bovenaan