Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mogguh!!

Zow, gisteren last-minute ff naar onze vestiging in oost-duitsland geweest.
Heb het nu eens een keer iets anders gedaan, ben een half uurtje eerder vertrokken zodat ik op veel stukken waar het druk is eens gewoon 140 kon rijden ipv 160+. Zeker tot 6.00uur wanneer de vrachtwagens elkaar mogen inhalen is het 's nachts erg irritant om te rijden voor de gewone automobist. Zit je net lekker op snelheid, kun je weer op de rem voor de vrachtwagens. Naast frustratie verbruik je ook erg veel brandstof.
Dus dit keer de stukken waar het drukker is max. 140 gereden en de auto eerder laten uitrollen. Verbuik was meteen lager en zelf heb je minder frustratie, dus ging mooi. En was nauwelijks later op het werk als anders. Gelukkig is de laatste 100km een rustige snelweg dus daar kon het weer wat sneller.

Kon gelukkig optijd terug, dus terugweg ook gewoon eens 130 aangehouden. Op veel stukken is overdag al een snelheidslimiet....
Dus lekker relaxed terug gereden. Onderweg nog ff de "airbagstop" gedaan (na 400km auto ff aan de kant zetten, contact uit...auto even laten staan. Tot op heden helpt dat goed tegen oplichtende airbaglampjes.:) ) Gelijk ook ff olie bijgevuld, want daar smeekte de auto ook om. :)
Alleen na de start liep de auto slecht, schokken....leek of hij op 3 cylinder liep en had geen vermogen meer.

Noujah, ik moest nog 140km dus maar terug gereden en onderweg meteen de garage gebeld. Daar de auto ook in de middag gedropt en gelukkig viel de schade nog mee. Monteur wees me er ff op dat over 120km de auto ook zijn onderhoudsbeurt moet hebben......dan zit er al weer 20.000km op sinds juli 2015. Noujah, er zit weer olie op.....dus we rijden nog door tot aan de zomervakantie.

Je doet wel luchtig over de kleine probleempjes die je met de auto hebt. Bij voornamelijk kilometers rondom huis/werk zou ik daar ook niet zoveel moeite mee hebben, maar als ik helemaal richting Oost-Duitsland zou moeten rijden zou me dat toch niet helemaal lekker zitten.

Eens met Richard, lijkt me best irritant als je zo'n lange rit moet rijden. Ik zou dan toch een fijne nieuwere auto wensen, zeker omdat het ook ritten voor het werk zijn.
Als ik vanuit hier naar Duitsland zou moeten zou ik ook proberen de poolauto mee te krijgen, zolang ik geen leaseauto heb :cool:

Sinds de komt van de, hier in Korea zeer pupulaire, Renault Captur (hier Samsung CM3 of zoiets?) is er in ieder geval wat meer kleur op de weg naast zwart/wit en grijs op personenauto's wat er in 99% van de autos op zit.

Althans, van boven, met die gekleurde rode daken van de Capturs :)

i0n7-k1Ji07wdM0nasJDlNHYrvKjhhCde7TN22fo1JwVXlvdH6KNYM5cICabXqg20gW4LRjMzUM0fn7NZrKFBTJhZdWSTNgyG7xYgue-2_WqBsEK53AUlNb5-wP2n-41IT7PS_qdi7ps0k4aBjrlFqmUZKyo_GadudrQ_cZas2NmzT5LvR9ttKKDnR7y83g3YNoJkddXe4nPmEXLEI7G_9UeeggTGAqxXdAJ55ebFIH9ewQHnZ7f7NZMJvrIHtUDE9Dp3M9rdhx0DRtEQs-77SWD4H6mwbqptVACmPwHd83aUzG291TuvU-v2xUCs0cuMR33qKO1vNi6nEUyxF_J49QN4_l9tTANqFRk4du9RKo60AN0PXcanps2rJYUuAhB4aRJphdX_kt-K4SLrbwvsBdZ-TlbA_Xbjw7J-zAbaWPLrx0W2Ah4hfZkFEWu-ttDxu4hWopHHGXJR_p6FbE07kXJsd32tArECdfIJu6b6YqNVX4NW_9zAC9WcYl4OKxG74ybQ7jOXUeIqh96UqF2S0Nr_XAcUNKKj4sY4BpbNPSoXJUN9FceA0mBNgZTa9orvlV4rw=w835-h626-no

Bij ons hebben ze liever niet dat iemand met zn eigen auto gaat. Met name omdat het makkelijk is, je zit niet met km vergoedingen en zo. Die 19 cent kan namelijk nooit uit af je de afschrijving en zo mee rekent. Ook als iemand met pech komt de staan is het erg vervelend. En in het verleden heeft iemand eens een ongeluk gehad in de baas zn tijd met zakelijke kilometers. Dat gaf ook een hoop gedoe dus nu altijd gewoon een nieuwe huurauto, kost de wereld ook niet :) Gegarandeerde pechhulp, zuinige nieuwe auto. En thuisblijvers hoeven geen auto te missen in sommige gevallen.

Maar voor schiphol ga ik wel altijd nog met mijn eigen auto, daar hebben ze de trein voor als alternatief, maar daar ga ik echt niet mee zolang het niet hoeft :)

Eens met Berry.. Ik zou ook voor mijn werk niet zover rijden met mijn prive auto.. of betaalt jou werkgever zo een goede vergoeding voor werk gerelateerde km's?

Ojaa mogguh.

Als die kilometers gewoon tegen 19 cent per km worden vergoed dan schiet je er wel mooi bij in als je stevig door rijdt in Duitsland :D

Ik kwam gisteren in Duitsland nog een paar leuke auto's tegen. Eerst een beige Wiesman MF3 en even later een Hummer H1.
Vooral die laatste was best imposant, immens groot apparaat die zelfs bij 80/90 op de rechterbaan al een hoop kabaal maakt.

Mooie SM ! (y)

verder heb ik niet zoveel met Cruijff. Ik kom natuurlijk niet uit de tijd van hem als voetballer. Maar wel uit de tijd dat hij altijd makkelijk zn praatje klaar had staan hoe coaches het anders hadden moeten doen achteraf. Neemt niet weg dat 68 jaar te vroeg is. Ik heb blijkbaar dus ook gemist dat hij al ziek was

B-Real zei:
Je doet wel luchtig over de kleine probleempjes die je met de auto hebt. Bij voornamelijk kilometers rondom huis/werk zou ik daar ook niet zoveel moeite mee hebben, maar als ik helemaal richting Oost-Duitsland zou moeten rijden zou me dat toch niet helemaal lekker zitten.

Tsjah, tuurlijk baal ik er wel van. Maargoed, zoals ik zelf weet en jullie ook al een paar keer aangaven.....de auto is de 2 ton inmiddels ruim gepasseerd en de leeftijd telt ook mee. Je kunt geluk hebben dat je nog vrij goedkoop kunt doorrijden (Fer is inmiddels veel verder met de Signum) of je krijgt wat problemen. Tot op heden valt het met de Vectra nog mee, ik kan er altijd nog om doorrijden..........dus zolang het hier bij blijft kan ik er moeilijk een probleem van maken. Laat hij me morgen staan en is reparatie echt niet lonend meer, dan zal gesprek om een leaseauto eerder plaatsvinden en tot die tijd de Cabrio gepakt worden. En opzich vind ik uitstel niet erg zolang de nieuwe tesla nog niet leverbaar is. Want hoe mooi een Astra/Insignia ook is.....als een Tesla mogelijk is heeft dat wel de voorkeur.

Met een Astra ben je sneller in Oost-Duitsland dan met een Tesla hoor. Dan moet je namelijk tussendoor laden :)
De Model 3 is al te reserveren hè, bij MrGreen.

Tot op heden valt het met de Vectra nog mee, ik kan er altijd nog om doorrijden.......

inderdaad, als je de kosten af weegt tegen de kilometers die je er al mee hebt gereden valt het per saldo nog wel mee volgens mij. Het is alleen wel vervelend natuurlijk. En je moet inderdaad een beetje mazzel er mee hebben. Boven de 2 ton weet je dat de kans op wat grotere reparaties nu eenmaal groter is

Hmm, ritjes naar Oost Duitsland en een Tesla snap ik ook niet helemaal.
Dan zou een Astra of Insignia, al dan niet met zeer zuinige dieselmotor, toch veel praktischer zijn?
(of krijg je naast een Tesla ook een helicopter of prive-jet?)

ruud zei:
Je kunt geluk hebben dat je nog vrij goedkoop kunt doorrijden (Fer is inmiddels veel verder met de Signum) of je krijgt wat problemen.
317.900 staat er nu op de tellert. Maar dat ik er echt geluk mee heb vind ik iets teveel geïdealiseerd. Natuurlijk zijn er ook zaken stuk gegaan en kost de gemiddelde grote onderhoudsbeurt tussen de 600 en 800 euro.
En wat te denken van het olieverbruik, nu 1l op 1000km. Elke tankbeurt kan er nu een half litertje olie bij, en dat is ook niet gratis. Harder rijden dan 120 betekent dat het olieverbruik navenant stijgt, een half uurtje 180~200 rijden kost ook al minstens een halve liter olie.

Maar goed, Siggie rijdt nog prima, alleen voor een tripje alpen of oost-duitsland neem ik mooi de GP mee :T

Rij toch liever met mijn eigen auto door Duitsland dan met een spaardieseltje. O.k., kost wel wat aan benzine (paar tientjes extra).

Meeuw zei:
Rij toch liever met mijn eigen auto door Duitsland dan met een spaardieseltje. O.k., kost wel wat aan benzine (paar tientjes extra).
ik niet ;) ;)

Natuurlijk is het rijden is je eigen auto het lekkerst. Maar via de WG kan ik vast wat beters meekrijgen dan mijn Punto. Zoals die **** laatst, dat rijdt toch echt een klasse beter op de Autobahn.

Gedoe met die dienstauto's.. Maar dat heeft ook te maken met de afstand naar mijn werk en dat het doorgaans onlogisch is om via mijn werk naar externe afspraken te gaan of vv. En dat ding een nachtje mee wordt niet zo gewaardeerd. Maar voor €0,28 per km vind ik die dienstreisjes geen enkel probleem.

@Ruud: tesla snap ik heel goed, maar dan zul je wel met zo'n busje op en neer moeten. maar voor die paar keer dat je echt flinke afstanden moet rijden is een elektrische auto heel goed bruikbaar natuurlijk

Hotdog zei:
Hmm, ritjes naar Oost Duitsland en een Tesla snap ik ook niet helemaal.
Dan zou een Astra of Insignia, al dan niet met zeer zuinige dieselmotor, toch veel praktischer zijn?
(of krijg je naast een Tesla ook een helicopter of prive jet

En toch valt het allemaal mee. Men spreekt over een actieradius van 400km, laat het in werkelijkheid 300 zijn (zeker op de snelweg).
Dan ga je onderweg na 2 uur rijden langs een snellader (die dingen staan er steeds meer), tank je een half uurtje terwijl je ff op de toilet zit en een bakkie doet.
Daarna rijdt je door naar 't werk om daar de auto op 200m afstand aan de snellader te zetten. Werk je 3 uurtjes en rijdt je weer terug, met onderweg weer een stop.
Hoe erg is dat voor die 4/5 keer dat ik per jaar zo ver moet rijden?

Tuurlijk kan het soms wat ongemakkelijk zijn, maar als je dat af zet tegen het gemak en het fijne rijden en de bijtelling dan weegt het wel tegen elkaar op.
En gelukkig zijn er ook collega's met een diesel, dan neem ik toch hun auto ff mee.

@Fer: dat olieverbruik is dan ook wel erg fors idd!! Hoeveel km maak je per jaar nog met de signum?
Wat dat betreft doet de gts het netjes met gemiddeld 1/2-1 liter per 10.000km

@Tesla voor Ruudje. Snap ik ook niet helemaal zeker niet gezien de lange afstanden die hij toch wel vaak rijd, ik zou zeggen pak dan gewoon een lekkere dikke diesel. Bovendien zal ook die nieuwe Tesla echt niet goedkoop zijn. Las dat hij 31-3 voorgesteld wordt dus nog maar even afwachten dan.

@Eigen zoekactie. Keek ik gisteravond of er nog wat leuks te koop was gekomen. En toen kwam ik de onderstaande tegen, hier vlak in de buurt en een betere ga je gewoon niet vinden. Helaas al verkocht onder voorbehoud, daar is iemand heel erg snel bij geweest, echt meteen verkocht blijkbaar.
De rode randjes op de velgen zijn geen porem net als het rood op de remmen maar verder de ultieme uitvoering. Meest bizarre is nog wel de Panorama-ruit. Helaas ook een stuk boven budget maar daar is overheen te komen. Ook apart, pas 8.300 kilometer op de teller ! Vandaar dus ook die vrij stevige prijs.

opel-astra-6965773-1-640.jpg

opel-astra-6965773-2-640.jpg

opel-astra-6965773-13-640.jpg

Gaaf ding idd Marc! Maar die panoramische voorruit vind ik eigenlijk niet passen bij een OPC. Ik zou 'm er overigens niet voor laten staan hoor :T

Verkocht onder voorbehoud...
Duimen dan maar dat die ander zijn financiering niet rond krijgt ;)

Dat is wel een super mooi exemplaar Marc, die panoramische ruit vind ik het juist helemaal afmaken!!
Als Joost dat ziet........ (Die was altijd al erg enthousiast over het bijzondere van die ruit)

Wat betreft elektrisch....met vakanties zou het ff zoeken zijn maar voor de rest is het geen probleem. Hoevelen van ons moeten niet wekelijks tanken? Je bent zo een tien min kwijt.....dat terwijl je op het werk de auto ff aansluit aan de lader en klasr is kees.
Maargoed, het is nog geen december.

Zie net nog de scoops van de insignia. Wat een lel van een auto gaat dat worden zeg

Mogguh!

Ik ben niet zo kapot van die GTC OPC..ik vind zo'n panoruit niet mooi staan..net of het voorhoofd een facelift heeft gekregen en de huid te ver naar achteren is getrokken. En ben persoonlijk wat uitgekeken op dat OPC blauw.

Vandaag nog even hard dagje werken en dan morgen twee daagjes weg in een trekkershutje in Haarlo nabij Borculo en nog veel meer plaatsjes eindigend op een ....O. Hebben de Oosterlingen nog tips voor leuke dingen daarzo?

Gaaf Marc!
Dat rode streepje gaat idd niet helemaal lekker met het Arden Blue, maar dat is wel aan te passen. (ik zou dan dat rode streepje aan passen, dat blauw wil prima :p)
Wat betreft elektrisch....met vakanties zou het ff zoeken zijn maar voor de rest is het geen probleem. Hoevelen van ons moeten niet wekelijks tanken? Je bent zo een tien min kwijt.....dat terwijl je op het werk de auto ff aansluit aan de lader en klasr is kees.

Wekelijks? Gisterenavond al weer de derde keer deze week o_O
En ik heb nog geen tankpas dus ben flink aan het voor financieren o_O

Vandaag nog even hard dagje werken en dan morgen twee daagjes weg in een trekkershutje in Haarlo nabij Borculo en nog veel meer plaatsjes eindigend op een ....O. Hebben de Oosterlingen nog tips voor leuke dingen daarzo?

Have fun!
Ik zit twee dagen in Winterswijk met vrienden.

Tanken? Eens in de anderhalve week á twee weken :D
Elektrisch rijden is idd gewoon een mindset. Lange ritten komen niet vaak voor, dat scheelt. Maar als je 'even' heen en weer gaat voor 3 uur werk in Oost-Duitsland, kan het behoorlijk vervelend zijn lijkt me.

in de laatste AW een test met een IX35 fuelcell. Komen ze in Munchen aan, doet het tankstation het niet. Sja, dan sta je... :)

Panoramaruit heeft m'n moeder ook in haar C3. Leuke gimmick, maar het voegt eigenlijk maar weinig toe.

B-Real zei:
RJtheFrisian zei:

Have fun!
Have fun!
Wij zitten met het gezin een paar dagen in Getelo, net over de grens.

Allemaal op pad dit weekend?
Ik ga dit weekend laminaat leggen bij m'n nichtje en thuis op zolder wat schilderen. Ook heb ik gisteren plinten opgehaald voor in huis, die had ik nog niet. Die ga ik dus ook op maat zagen en het laatste laagje verf geven (zijn RAL9010 voorgeschilderd, maar moeten RAL9001 worden). Daarna monteren met montagekit, denk ik.

Barri zei:
Ik ga dit weekend laminaat leggen bij m'n nichtje en thuis op zolder wat schilderen. Ook heb ik gisteren plinten opgehaald voor in huis, die had ik nog niet. Die ga ik dus ook op maat zagen en het laatste laagje verf geven (zijn RAL9010 voorgeschilderd, maar moeten RAL9001 worden). Daarna monteren met montagekit, denk ik.

Nog een tip voor een strakke afwerking. Kit de plinten af tegen de muur.
De plinten en muren zijn nooit recht en je hebt dus geheid kiertjes tussen de plint en de muur, als je het netjes af kit zie je er niets van maar is wel even wat werk (y)

@ Tesla, is de navigatie ook niet zo ingeregeld dat hij aan kan geven wanneer en waar je op moet laden tijdens je rit?
Hij berekend dacht ik de optimale route plus optimale laadpunten zodat je zo min mogelijk stil staat. De ene keer laad je hem dus op als de accu halfleeg is en de andere keer als hij bijna leeg is.

Het was lekker rustig op de weg vanmorgen. Ik heb in de 70km die ik door Duitsland rijdt 1x de cruise control eraf moeten halen voor een traag inhalende Nederlander op de linkerbaan :D

@Richard: goede tip! (y)

@Tesla: uit het artikel van AW over een rit naar Oslo kan ik me idd herinneren dat ie zelf de laadplekken laat zien en aangeeft waar je moet laden om een comfortabele rit te hebben. Dan kan het idd zijn dat je al moet laden als ie half vol is.

Tesla haalt trouwens bij lange na het opgegeven bereik niet. Meen dat de S volgeladen 400 zoveel moet halen maar volgeladen geeft ie slechts iets van 360 aan en dat wordt dan net iets meer dan 300 in werkelijkheid.

@ Berry, mijn vader kwam met dat idee in mijn huis. Heeft wel tijd gekocht maar ziet er echt strak uit, zal dit weekend wel even een foto op FB knallen (y)

Tesla haalt trouwens bij lange na het opgegeven bereik niet. Meen dat de S volgeladen 400 zoveel moet halen maar volgeladen geeft ie slechts iets van 360 aan en dat wordt dan net iets meer dan 300 in werkelijkheid.

Dat is bij een brandstofauto niet heel veel anders over het algemeen. Alleen is 300km wel erg beperkt inderdaad.
Ik snap dat 700pk in zo'n Tesla een leuk marketing ding is, maar waarom schroeven ze dat ding niet terug naar 300pk om daarmee de actieradius te vergroten?
De actieradius is gewoon het grote minpunt aan die auto, zodra dat eenmaal 500km+ is dan wordt het pas echt interessant. Neemt niet weg dat Tesla gewoon goed bezig is en de techniek zich ongetwijfeld nog verbeterd, ben ook reuze benieuwd hoe goed de huidige auto's het op langere termijn gaan doen.

De actieradius is gewoon het grote minpunt aan die auto, zodra dat eenmaal 500km+ is dan wordt het pas echt interessant. Neemt niet weg dat Tesla gewoon goed bezig is en de techniek zich ongetwijfeld nog verbeterd, ben ook reuze benieuwd hoe goed de huidige auto's het op langere termijn gaan doen.
Wat is het grote minpunt. Als je dagelijks lange ritten maakt dan kan ik me voorstellen dat een Tesla niet de eerste keuze is.
Anderzijds, de actieradius op de snelweg van een S is ongeveer 350km. Echter, als je toch 2 uur aan het rijden bent geweest is het geen straf ff ergens een bakkie koffie te doen.

Zoals meerderen aangeven, de navigatie van Tesla is erop ingesteld dat hij zelf uit zoekt hoe de auto op plaats van bestemming kan komen. Daarvoor kijkt hij naar de actuele accucapaciteit alsmede onderweg naar de rijstijl. Dan plant hij zelf hoe de auto zo snel/efficient mogelijk op plaats van bestemming kan komen. Hij geeft zelfs aan dat het soms een keer beter vaker stoppen is en deels vol te laden als helemaal vol te laden (laatste 20% laden gaat langzamer). Dus ze hebben dat probleem zelf al een heel stuk getackeld.

Kijk naar je normale ritbehoefte, hoe vaak rij je meer als 350km aan één stuk?
Tuurlijk, met een beetje diesel kom je tegenwoordig 800-1000km op één tank en is dat wat makkelijker. Maar als je een Tesla hebt wen je snel aan het "plannen".

Dat is wel een super mooi exemplaar Marc, die panoramische ruit vind ik het juist helemaal afmaken!!
Als Joost dat ziet........ (Die was altijd al erg enthousiast over het bijzondere van die ruit)

ik vind dat inderdaad erg fraai, zowel van buiten maar met name van binnen (y) gaf mij echt een bijzonder gevoel. Er zijn wel meer auto's met zo'n ruit maar zoals bij de GTC is echt mooi vind ik persoonlijk.

Op een OPC GTC heb ik ook nog nooit eerder gezien

Klopt, zit in zuid-korea :D maar de werkweek zit er bijna op. Zo nog 12 uur vliegen en dan de A1 afrijden en dan weekend :D

Zoals meerderen aangeven, de navigatie van Tesla is erop ingesteld dat hij zelf uit zoekt hoe de auto op plaats van bestemming kan komen. Daarvoor kijkt hij naar de actuele accucapaciteit alsmede onderweg naar de rijstijl. Dan plant hij zelf hoe de auto zo snel/efficient mogelijk op plaats van bestemming kan komen. Hij geeft zelfs aan dat het soms een keer beter vaker stoppen is en deels vol te laden als helemaal vol te laden (laatste 20% laden gaat langzamer). Dus ze hebben dat probleem zelf al een heel stuk getackeld.

klopt! Roland van autoweek heeft er afgelopen zomer er een mooie videoreportage over gemaakt. Ik vind het erg leuk en interessant.

Ik begrijp je wel hoor ruud. De Tesla heeft met name op hele lange afstanden een 'probleem' dat je tussentijds moet laden ergens. En het blijkt dat je daar geen moeite voor moet doen en de auto zelf weet wanneer en waar je hoeveel moet laden (y).
En een gedwongen half uur stopje is voor jezelf ook helemaal niet verkeerd. Daarnaast rij je bijtellingtechnisch heel aantrekkelijk, je verbruikt geen brandstof, hij ziet er onwijs mooi uit en het rijd ook nog eens top. Ik zou dan graag de gedwongen pauze die paar keer graag op de koop toe nemen die enkele keer dat je meer dan 350 KM aan 1 stuk rijd (y)

Met de BMW is het ook 1x in de 2 weken tanken als ik geen gekke dingen doe. En dan gaat er ook gelijk voor bijna 100 euro in o_O Daarom pakken we voor de korte stukjes vaak nu de twingo. Want daar is de BMW niet echt een ster in qua verbruik, en langzaam rijden met de BMW vind ik ook niet echt fijn.

ik doel daar meer op dat de koppeling vrij zwaar is :) en daarnaast vind ik hem niet mooi oppakken in de eerste versnelling. Het schijnt dat er een of ander hydraulisch klepje ergens zit wat je koppeling een beetje beschermt als je hem heel snel laat opkomen tegen het koppel van de motor. Dan pakt hij hem niet lekker natuurlijk aan voor mijn gevoel. Veel mensen halen dat klepje er ook tussenuit.

De twingo stuurt iets gevoellozer, maar rijd in de stad erg prettig en kun je wat makkelijk mee gooien en smijten. En is fors zuiniger in de stad.

Komende nacht land ik om 4 uur, lekker de A1 weer voor mij alleen :D lees alleen wel dat ze mist hebben voorspeld, in dat geval word er wel rustig gereden

Hij staat deze week niet op de super de luxe VIP parking van schiphol, maar op de previum parking, gelukkig wel in goed gezelschap. (y)
FwsjRabaJ5R7K1OH9sAMUmxChw_jyg2uRwkCkbMkIS2iOWBgfN8-gnt679oJJDqMVaIw0XvwHN_KKpaywTdRH5Ng-9wjPe4wyeAigL6fBBtNVf04BK3gMx-omHQww4rYaHTWBDUsY0GpKB3XRfalvvKIqrr10MezWDPSsLcEToNZCCTJAGYhWOjkBh6rThRLjGgIM5eOW_9QCrnXuem0y5PNlVqeD1w8wa-F8B7D72OV-rVyAWMs3Rh62CEUFlWxfCRRGvCg1vVcdElcPVvmyOJGDr6VRF3UPMFodYtkSJvDlQyhZ3CSGd8GxvRJTQgByInpr43jOCrSAlPBgoSl5k6QIn9dBBP8LlzhaVWzOvQfKpPBW6TcBtX2libqSg6_nhTWMuT-ERH2vNuRj9aR3K5NZCuIIB13Ye6tLM2so2A7Zg69rUWShMOqrfJ7B1-4TfSTytx86U9WN_dUWINtO1CoB3nYZzMWzvSMXdTBIMfl1jut5jp6UMprd-M1K6R8RcLVQT6M1xDue4S_o4DGPwN754HyZR-26CrC_1_Zo5DOJNhDojoWbridX2nJSe8V_Rnrgw=w272-h204-no

Clutch delay valve (of lock valve) Joost, dat "probleem" is wel te verhelpen zoek maar eens op ;)
Als je zelf niet al te lomp rijdt kan die er prima uit :)

Clutch delay valve (of lock valve) Joost, dat "probleem" is wel te verhelpen zoek maar eens op winking smiley
Als je zelf niet al te lomp rijdt kan die er prima uit smiling smiley

ja! Dat ding bedoel ik inderdaad ... (y) Veel mensen halen hem er tussenuit en staat eigenlijk ook nog op een to-do list. Maar ik heb zelf daar niet echt de mogelijkheid voor nu ik geen brug meer ter beschikking heb via kennissen en heb ook geen echte vaste garage op dit moment.

B-Real zei:
Have fun!

Altijd leuk in Winterswijk! Voor aankomende zaterdag wel de tip je Duits wat op te frissen, op Duitse feestdagen is het er altijd vreselijk druk..

Vanmiddag stond er een hele grote vrachtwagen voor de deur met vier gloednieuwe toyo's voor onder de Astra, Jimmy weer hartelijk dank! Daarnaast zijn we de afgelopen week aan het twijfelen gekomen over onze toekomst met de c4. Een oom en tante van C hebben nu nog een Corsa uit 2012. Dieseltje in Cosmo uitvoering, 65.000 gelopen en ze willen wat anders. Nu mogen wij hem voor inruilprijs overnemen. Van het weekend nog maar eens zien of we er een rondje mee kunnen rijden en als dat bevalt, dan acht ik de kans vrij groot dat de citroen in de verkoop gaat. Hij bevalt nog uitstekend, maar rijdt een stuk duurder en ik denk dat in het komende jaar wat meer kosten eraan zitten te komen (acht banden, originele uitlaat zit er nog onder en er komen zo nu en dan wat spookmeldingen in de boordcomputer). Maar als het zo ver is wel enig pijn in het hart denk ik, het is toch een wat minder kleurrijke auto :)

@ Frank: Zow, dan zou je ineens helemaal om zijn naar Opel. Een corsa D 1.3 CDTI is naar mijn idee in zijn klasse nog altijd één van de betere opties.
En ik vind ze er zeker als 3-deurs in een leuke uitvoering (liefst Colour Edition....maar Cosmo is wel fijn) nog steeds leuk uit zien. Denk dat je er een goede deal aan hebt. Ik kan me van jouw ritje Autorai nog herinneren frank dat ik de C4 best rumoerig vond. Komt ook doordat de motor best veel toeren maakt.

Hehe, ik had laatst bij iemand in de woonkamer een deel van een boomstam gezien. Die had hij laten drogen, kopse kant gelakt, vier zwenkwieltjes eronder en het was een krukje/bijzettafeltje. Vond dat een leuk idee en wilde het zelf ook al een keer maken, maar moest ff aan een stammetje komen. Nu zag ik van de week in Duitsland al langs de weg een stammetje liggen wat me wel kon passen (ze hadden net bomen gensoeid), maarjah....lag net voor een huis langs een drukke weg dus wilde zo ook niet stoppen en inladen.

Maarjah, vanavond zat het op het werk ff tegen. Kwam pas om 20.00uur de deur uit met een wat slecht humeur.....dus in het donker naar huis. Gezien de duitse feestdag was het uitgestorven op straat. Dus toen ik langs die plek kwam waar het stammetje lag...... :):):)
van de week maar eens ff mee aan het klussen :cool:

@ Wieltjes: Aan de deur geleverd krijgen, dat is wel erg luxe hoor!!

Avond!

Fijn weekend allemaal!

Vanmiddag stond er een hele grote vrachtwagen voor de deur met vier gloednieuwe toyo's
:) Dat beeld komt me erg bekend voor...alleen dan voor 2 bandjes. En waarschijnlijk binnenkort nog een keer; nog ff tijd vinden om een afspraak in te plannen.

Een oom en tante van C hebben nu nog een Corsa uit 2012. Dieseltje in Cosmo uitvoering, 65.000 gelopen en ze willen wat anders. Nu mogen wij hem voor inruilprijs overnemen
Die stond op een dikke tweede plek na de Punto. Bij de Punto was het alleen makkelijker om een fijne uitvoering tegen een nette prijs te vinden dan bij een Corsa. Ook al eens als leenauto mee gehad: erg prettig en ook S. was er érg enthousiast over.
5-deurs vind ik persoonlijk de mooiste variant.

@ Ruud: leuk zo'n boomstam inderdaad! Kameraad heeft een meubelmakerij en maakt ook dat soort producten. Ben benieuwd naar het eindresultaat :)

@corsa, de 5 deurs vind ik juist heel erg voor oude mensen, de 3 deurs smoelt juist heel erg sportief.
Toch zou ik zo'n deal niet laten lopen.

@plaatsen met een O aan het eind: Bizar dat er in Duitsland bijna nergens 3g of 4g is. We zitten weer eens in een vakantiepark waar wifi echt ruk is en m'n telefoon niet verder komt dan Edge of 1 streepje Hspa+.
o_O

Terug
Bovenaan