Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Sanoma zei:
Midje!

Gisteravond nog even in de 147 van een vriendin gereden; fijn hoor! Meteen even naar leuke Alfa GT's gezocht :)

@ Richard:
Die metallic blauw vind ik op de foto's twijfelachtig
0282727373001.jpg

0286349940005.jpg

Grijs of zwart staat eigenlijk elke auto wel goed (y)

Hoho..ik rijd ook in een donkergrijze burgerbak maar krijg ontzettend veel complimenten op de Astra.
Hier eigenlijk ook op de punto! Maar 'je ziet ze wel vaak rijden hè?' is ook wel een veelgehoorde reactie :p

Hier zie je wel leuk verschil..op die onderste denk je wauw maar in de buitenlucht is hij zoals op de bovenste foto..beetje flets blauw...

Het nieuwe fletse blauw is blijkbaar in.
Waar bijvoorbeeld de MX5 in blauw vroeger schitterend was, is de ND ook enkel in een soort schijtblauw te krijgen...

Asteroid Grey staat nu in elk geval op papier. Stond in real life ook gewoon goed (in de showroom weliswaar en niet bij daglicht gezien). Ze hadden ook een Carbon Black Corsa staan en dat is wel heel donker, je kunt amper zien dat het metallic is. Ik was er snel over uit dat dat niet mooi was.

De LED verlichting zorgt op dit moment wel voor een vertraagde levering van 11 weken extra helaas, hopelijk valt dat uiteindelijk nog wat mee. Belangrijkste is eerst om alles definitief goedgekeurd op het digitale papier te krijgen :)

Oh en aangezien de Renault dealer hier een paar honderd meter verder zit dan de Opel dealer, ook maar even de nieuwe Megane bekeken.
Van buiten een prima auto, maar van binnen was ik er heeeeeel snel klaar mee. De tellers, het dashboard, de navi het xiet er allemaal niet uit. Ik vond het gewoon kinderachtig aan doen qua gebruikte kleuren en digitale knoppen e.d.

Komt nog bij dat het systeem traag werkte. Systeem aanzetten... Zandloper in beeld... Muziek uit de speakers en het beeld floept aan. Vervolgens navi aanzetten... Zandloper in beeld.... Navi in beeld.... Kaarten laden en er is beeld. Dat mag toch niet meer anno 2016? Snel weer uitgestapt, rondje om de auto gelopen, de verkopers een fijn weekend gewenst en buiten de Talisman nog even bekeken. V.w.b. de verkopers, ik was de enige in de showroom, ze hadden mij gezien en toch hadden ze het drukker met koffie drinken. Goed bezig ook (y)

De Talisman stond zoals gezegd alleen buiten en dat is van buiten toch wel een erg mooie en grote auto hoor! Door het raam leek het interieur ook iets beter, maar Ik denk dat daar hetzelfde navi systeem in als in de Megane en dat is dan weer jammer.

Kortom, erg mooie auto's om te zien, van binnen vond ik het wat minder en als je eenmaal de radio/navi aanzet valt de auto snel door de mand naar mijn mening.

Mooi Richard! Zoals je weet had ik verwacht dat je voor VAG zou gaan vanwege de lat die je hoog legt. Maar je hebt me verrast! Of de astra is gewoon echt goed..;)

Je gaat er veel plezier aan beleven! Mijn huidige astra is steeds al genieten..dat kan met de K met wat meer power en wat pondjes minder alleen maar nog beter zijn!

Ik zag gisteren een megane gt rijden. Ik vind hem van buiten juist veel te opzichtig met die enorme lampen voor en achter.

Ik heb vanaf het begin gezegd dat de keuze voor VAG zeker niet vast stond, dat kwam op jullie idd wat anders over :)
Ik ben van mening dat ik uiteindelijk alle auto's goed en eerlijk (het blijft uiteindelijk iets persoonlijks natuurlijk) tegen elkaar heb afgewogen, daarbij kwam de Astra gewoon als beste naar voren.

Het ding zit ramvol met luxe, heeft genoeg vermogen, ziet er goed uit én is betaalbaar.

Overigens, nogmaals, er is nog niks definitief. Eerst de definitieve goedkeuring nog krijgen etcetera. Voor het einde van de maand wil ik het rond hebben aangezien er dan nog een leuke korting op de auto zit via mijn leasemij

EDIT: v.w.b.het gewicht. Volgens de offerte is het kentekengewicht 1178kg en dat lijkt me netjes, mijn Leon was bijvoorbeeld 1225kg. De Clio 990kg wat erg licht was, de Astra is natuurlijk wel heel wat meer auto.

Klinkt goed Richard, hoopt dat het allemaal goed komt. Wel suf dat de LED verlichting op dit moment zo'n lange extra levertijd heeft maar zou ik zeker weten wel ook aankruisen inderdaad.

Mooi bericht Richard. Ik heb de K nu ook al een paar keer irl zien rijden en hij ziet er super uit!

De Adam zie ik trouwens ook steeds meer, de Karl dan weer helemaal niet.

Oja mogguh.. Ik heb zo een slaapprobleem, niet eens door Lize. Ik ben al 4 nachten op een uurtje of 3 per nacht na gewoon wakker.. Koppijn, malende gedachten... Bah iets zit er niet lekker :(

Mogguh!

Vervelend jim. Ik app je vanavond effe. Je bent nu lekker aan het genieten van dagje efteling.

Hier zie ik juist de karl al heel veel rijden en de astra ook steeds meer. Adam zie ik echt zeer zelden en als ik hem zie alleen in suffe uitvoering.

Gisteravond helemaal de gifbeker leeg gedronken met mijn voetvalcluppie. Moet echt een wonder gebeuren willen wij niet degraderen. Zo slecht voetbal. Volgend seizoen de avonden in het weekend weer vrij..;)

@Jimmy: wat naar zeg! Ik kan me er niks bij voorstellen, slaap al als ik m'n bed ruik namelijk.
Malende gedachten is sowieso niet goed. Tijd voor een korte vakantie?

Iemand op zoek naar een heel gave Corsa?
<https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1032993370-opel-corsa-1-4-16v-design-edition-navi-lm-17.html>
$_85.JPG

Waanzinnig! (y)

Leuke Insignia. Heb niks met wit maar zo gaat het wel, volgens mij is dit metallic wit ( parelmoer-achtig ), wel goede uitvoering en dikke velgen.
Heb ook niks met donkere velgen normaal maar deze combi staat wel goed al zeg ik het zelf.

46NPD3_1.jpg

46NPD3_2.jpg

Insignia 1.6 Turbo Cosmo

Is natuurlijk geen dreier, maar wel veel meer een hebbeding dan een GTC. Al wordt die dit jaar wel 6 jaar, dus al bij al veel geld nog ;)

Avond!!

@ richard: Dus toch voor de Astra gekozen, denk dat je er een hele fijne auto aan hebt. Led-matrix zou voor mij ook een must-have zijn en heb je de AGR+ stoelen ook genomen? Gaat het de 1.6 CDTI 136pk worden??

Lees de eerste testen over de Astra ST, kan niet anders dan dat ie weer een succes gaat worden. Moderne benzine en diesel motoren, en veel bruikbare ruimte....en eindelijk geen bijtellingsregels die roet in het eten gooien.

@ Banden: Moet zeggen dat ik het verschil nooit zo merk. Onder de Astra zit een mij onbekend merk, moest er snel 2 nieuwe banden onder hebben dus heb garage maar gezegd dat ze wat opzochten. Onder de GTS zitten toyo's, bevallen opzich wel goed.....maar heb dan ook geen referentiekader.

@ Fer: Hoe ist met het klusproject?

Zaterdag nog even in de voortuin aan het werk geweest. De buxus is er nu het meeste uit, het conifeertje wat er stond is eruit.....nu binnenkort het grind opscheppen en afvoeren. Een stukje wat altijd grind was moet ik verder afgraven en komt rood zand in en wordt gestraat voor de Astra.
Dat wil ik wel graag een x klaar hebben.....maar weet ook dat ik de komende maand op zaterdagen nauwelijks thuis ben en een dagje vrij nemen gaat het ook ff niet worden. Dus zit nog ff te dubben tussen een paar opties:

1. Rood zand erin, en zelf ff aanstraten. (met grote risico dat het verzakken gaat als de astra er staat)
2. Grind zo lang laten liggen en de astra erop parkeren
3. Hele oprit er nu meteen uit en opnieuw laten instraten. (Dan komen ook meteen de grondspots erin)

Zit nog een beetje te dubben wat het gaat worden.

Oja mogguh.. Ik heb zo een slaapprobleem, niet eens door Lize. Ik ben al 4 nachten op een uurtje of 3 per nacht na gewoon wakker.. Koppijn, malende gedachten... Bah iets zit er niet lekker

toch maar even een weekendje er tussenuit? Of een manier vinden om dingen van je af te zetten? Is niet gezond namelijk als dat langer door gaat...

@Richard, ik denk dat je een prima keuze maakt (y) ik heb de astra K al meermaals zien rijden, ook de Karl zie ik erg veel.

Adams overigens ook, maar dat komt omdat 2 collega's er 1 rijden en bij de buren op het werk staat er ook 1. De 'nieuwe' corsa zie ik dan weer erg weinig een een segment waar veel aantallen verkocht zou moeten worden. Ik denk dat de clio hier een mega marktaandeel heeft in dit segment.

@Ruud, ik zou voor optie 2 gaan. En dan later fatsoenlijk bij straten (of de hele oprit). Als je dat zelf gaat doen word het geheid niet mooi en trek je het er toch snel weer uit. een looppad in de achtertuin of zo is prima zelf te doen, maar als je je auto er op gaat parkeren en zo gaat dat geheid verzakken zonder de nodige gereedschap/ervaring.

Ben vandaag overigens bij jou werk geweest, was erg interessant! Met name de AGV's en ik was nogal onder de indruk van de stek machines / robots (y)

Ik moet binnenkort ook de oprit opnieuw straten, moet namelijk opgehoogd en uitgevlakt worden. Ik hou gewoon de grindtegels die er nu liggen, wel zo stevig :) De kans dat het verzakt is dan ook niet zo groot.

Ruud, fijn als je zo'n ruime tuin hebt dat je een parkeerplaats voor de cabrio kan maken! (y)

Mogguh,

Gisteren een heerlijke dag in de Efteling gehad, last minute mijn zusje en haar vriend nog meegevraagd en het was erg gezellig. Van de droomvlucht naar het poppencarnaval, poppencarnaval, poppencarnaval.. naar het laven land en afgesloten met 2,5 uur sprookjesbos :) Super leuke dag gehad en Lize heeft echt genoten!

@ Ruud, ik zou het grind laten liggen en straks laten doen.. als er ene auto op moet komen staan moet je daar denk ik niet zelf aan beginnen.

@ All, ja ik weet ook niet wat me dwars zit.. soms kun je weleens wakker liggen van bepaalde zaken maar.. het zal een opeenstapeling zijn van werk, aanstaande badkamer verbouwing en chronisch slaaptekort waar ik niet meer vanaf kom zonder hulp vrees ik.

@ Joost, de nieuwe Corsa zie ik hier dan weer geregeld rijden en nee niet dezelfde.. Wel redelijk standaard/kale versies op het oog. De Karl zie ik echt bijna nooit.

Mogguh!

Afgelopen weekend etentje van de schoonouders die 25 jaar getrouwd zijn; prima voor elkaar (y)
Verder lekker rustig aangedaan; drukke periode komt nog wel...

@ Richard: mooie keuze (y) hopelijk krijg je akkoord van de leasemij!

chronisch slaaptekort waar ik niet meer vanaf kom zonder hulp vrees ik.
Oei, slaaptekort is echt slopend. Dus ik zou wel adviseren om zsm hulp in te schakelen... is een lastige stap maar ik heb zo;n slaaptekort bij mij in de omgeving ook gezien en dat was eerst nog 'te doen' maar uiteindelijk begin alles er onder te lijden. Dus als je zelf al voelt dat je er hulp voor nodig hebt; gelijk aan de bel trekken.
Voor jou komt er ook weer een drukke periode aan met allerlei marketing/evenementen...dus dan kun je je energie wel gebruiken ;)

Maar mooi om te horen dat je gisteren een leuke dag hebt gehad; Last minute acties pakken vaak het leukst uit!

@ ruud: ik zou ook het grind dan eerst laten liggen. Een project als bestrating kun je het beste in 1x goed doen, of in elk geval met hulp van een 'professional'.

@ Marc, prachtig die Insignia!

@ richard: Dus toch voor de Astra gekozen, denk dat je er een hele fijne auto aan hebt. Led-matrix zou voor mij ook een must-have zijn en heb je de AGR+ stoelen ook genomen? Gaat het de 1.6 CDTI 136pk worden??

Lees de eerste testen over de Astra ST, kan niet anders dan dat ie weer een succes gaat worden. Moderne benzine en diesel motoren, en veel bruikbare ruimte....en eindelijk geen bijtellingsregels die roet in het eten gooien.

Ik vind de Astra ST mooier dan de hatchback, erg geslaagde auto!
Ik ben de ruimte niet nodig dus voor mij wordt het een hatchback.

Ik heb idd de AGR stoelen. Overigens wel zonder massagefunctie/ventilatie/verwarming. De massagefunctie vind ik onzin, ventilatie en verwarming had ik nog wel gewild, maar ik vond 900eu daarvoor iets te gortig. Ergens moet je een streep trekken. Dit is dan ook (samen met het schuifdak) het enige wat er niet op zit volgens mij :D
Het wordt overigens een 1.4 met 150pk, voor diesel maak ik niet genoeg kilometers.

1. Rood zand erin, en zelf ff aanstraten. (met grote risico dat het verzakken gaat als de astra er staat)
2. Grind zo lang laten liggen en de astra erop parkeren
3. Hele oprit er nu meteen uit en opnieuw laten instraten. (Dan komen ook meteen de grondspots erin)

Zit nog een beetje te dubben wat het gaat worden.

Of nu alles in 1x goed doen of wachten en het later in 1x goed doen. Als je het in twee delen gaat doen heb je er 2x werk van en ook 2x kosten, dat lijkt me zonde.
Vriend van mij heeft dat ook met zijn oprit gedaan. Eerst de helft met tijdelijke klinkers erin gelegd en dit jaar wordt de hele oprit gedaan met nieuwe klinkers. Wat een werk en zonde van het geld o_O

@ Jimmy, voorzichtig doen en vroegtijdig hulp zoeken als het niet beter wordt. Voorkomen is beter als genezen ;)

@ Ferdinand, kan er al weer eten bereid worden bij jullie thuis? :T

Gisteren even wat planten gekocht voor in huis. Ik ben weer een klein ribbetje kwijt uit mijn lijf, maar de woning is er wel weer gelijk een stuk gezelliger van geworden. Ik heb in de hoek van de kamer een hele grote plant (op stam staan), de station was gisteren wel even een uitkomst :D
Daarnaast gisterenavond vooral veel op de bank gelegen om de start van het F1 seizoen te kijken, de start van het MotoGP seizoen te kijken en de laatste aflevering van Divorce :T

Mogguh!

@ Jimmy: Heb ff over je "slaapprobleem" heen gelezen.....maar kan me voorstellen dat het te linken is aan het vele wakker zijn van Lize of met je werk. Want heb het idee dat jij toch daar ook veel op je bordje hebt en er veel tijd in steekt. Pas er wel ff voor op!!

@ Tuin: Tsjah, denk dat advies 2 idd. wel het beste is. Van het werk uit ff wat anti-worteldoek mee nemen. Zijn wat hoeken met stenen die ik er ff uit wil werken. Dan gooi ik daar wel doek in en schuif het grind dan ff vlak. Wil wat dat betreft ook ff teveel in een korte tijd.
- Voortuin opnieuw aanleggen (maar twijfel nog over een deel van de inrichting)
- Schilderwerk wat gedaan moet worden
- Achtertuin nieuw inrichten (maar zal eerder zomer/najaar worden).
En dat alles in een tijd waarin de zaterdagen schaars zijn.

Groot nadeel is dat er nog een beuk aan de grens van mijn voortuin staat waar over enkele weken weer vele luizen in zitten, die poepen een plakkerige stof uit. En dat wil ik liever niet op het dak van de cabrio hebben gezien je dat moeilijk kunt wassen. Dus nog maar eens ff zien.....misschien moet de GTS maar ff op die plek staan.

Ruud, fijn als je zo'n ruime tuin hebt dat je een parkeerplaats voor de cabrio kan maken!
Jeps, inderdaad wel fijn.Zeker met twee auto's is dat wel een voordeel. Al vind ik ruimte voor het huis altijd wel jammer....achter het huis heb je er veel meer aan. Maarjah.

@ Opel: Zie in Duitsland de nieuwe Corsa toch met regelmaat. De Karl en de Adam wel minder, maargoed.....
Astra zie ik nog nauwelijks, maargoed....denk dat uitlevering ook net een beetje op gang begint te komen.

Staat die beuk in je eigen tuin.. zoja, eruit die handel.

Thanks, ik let wel op mezelf hoor :) Kan gelukkig ook een hoop afgeven aan "mijn" afdeling.

Richard gefeliciteerd met de Astra daar ga je zeker geen spijt van krijgen.

Mannen ik lees hier nog regelmatig mee maar voel niet altijd de behoefte om te reageren.

Marc ik ben zo benieuwd wat er uiteindelijk voor jou deur komt te staan er is hier al zoveel moois gepasseerd.

Jimmy let op jezelf voor je het weet zit je met een burn out thuis en daar zit denk ik niemand op te wachten.

Ruud lekker laten bestraten zeker als er 2 auto's op moeten staan. De ondergrond is dan erg belangrijk en een fatsoenlijke steen ook.
wij hebben vorig jaar de oprit nog laten bestraten omdat we toch al wat last hadden van spoorvorming. Nu liggen de stenen ook anders en dat zou de nodige stevigheid moeten geven.

Weer iets geleerd vandaag...
Blijkbaar houdt 80% van de forummers rekening met achteropkomend verkeer als ze hun ruiten sproeien.
Eerlijk gezegd, ik viel zowat van mijn stoel van verbazing.
Het zou gewoon nooit in me opkomen het sproeien van mijn ruiten te laten afhangen van het achterkomende verkeer. Ik zorg dat mijn sproeiers deftig geregeld staan zodat de nevel zich hoofdzakelijk tot mijn eigen ruiten beperkt.

Mijn parkeerplaats is bestraat met dikke straatklinkers. Als je dan oude klinkers gebruikt heb je minder last van mosvorming. Ik heb het nog nooit (denk al zo'n 10 jaar) hoeven schoonmaken, ondanks dat het tussen de bomen ligt.

Corsa-20SEH zei:
Eensch met Peter.. alleen als er een motor achter me rijd, want dat heb ik eens meegemaakt dat is echt belachelijk kl*te

Ik heb als motorrijder ook 1x de ruitensproeier geproeft van een voorganger en dat echt heel vervelend. sindsdien kijk ik er ook altijd voor uit, ook voor auto's en zo. De koplampsproeiers geven ook erg veel nevel dus op de snelweg of zo kijk ik wel even of er niemand achter mij rijd.

Wel heb ik enkele maanden geleden even de ruitensproeier opzettelijk gebruikt toen er een A5 cabrio achter mij zat met groot licht te seinen en linker knipperlicht uit terwijl ik al 130 reed en voor mij ook gewoon mensen die zelfde snelheid reden. Beetje kinderachterig, maar het voelde goed o_O

Staat die beuk in je eigen tuin.. zoja, eruit die handel.
Nope, staat helaas precies voor het huis in de gemeentegrond. Heb het al wel aangekaart bij de Gemeente en heel misschien dat ie er volgend jaar uit gaat....maar tot op heden heb ik daar niet veel aan. Pleuresding neemt me alle licht uit het huis weg, zorgt voor een aanslag op auto's, ramen, vensterbanken en in de herfst heb ik er bakken met blad van. Ik kan 'm graag missen!!

@ Ruitenwissers: Ik denk er eerlijk gezegd ook nooit aan. Nu heb ik over het algemeen toch in 90% van de gevallen een hekel aan motorrijders op het moment dat ze verkeersdeelnemers zijn dat ik er ook niet echt op zal letten. Dat volk meent altijd veel harder te moeten rijden, kan inhalen op de meest vreemde momenten en als ze dan ergens komen verwachten ze ook nog dat ze hun heilige koe overal mogen stallen omdat hij zo diefstalgevoelig is. Neej, voor de mensen die gewoon normaal kunnen genieten van een motor en zich ook zo op de weg gedragen, daar wil ik best rekening mee houden. Helaas is dat maar een kleine groep van deze weggebruikers en zullen ze veelal worden geasocieerd met de anderen die het niet zo exact nemen met de regels.

Och, die heibel met een boom op gemeentegrond had ik bij m'n vorige huis ook. Wát een gezeik is dat.

@sproeiers: asociaal om te sproeien als er iemand achter je rijdt vind ik. Ik hou er altijd rekening mee. Bij mijn Punto is het 'voordeel' dat de sproeiers nauwelijks werken boven de 40km/u, dus andere weggebruikers kunnen er onmogelijk last van hebben.

Dat is vervelend Ruud, gemeente is niet zo makkelijk in die zaken helaas..., alhoewel, via de brandweer moet ene oefening thuis toch mogelijk zijn ;)

Bij ons voor de deur staat ook echt een mega grote oude eik. Je moet je auto er niet onder parkeren in bepaalde maanden van het jaar, die zijn ook altijd leeg :)

Maar ik vind het ook wel weer een hele mooie boom en hoort bij de oorspronkelijke tuinen van de villa achter rmijn huis en gelukkig komt de zon van de andere kant.

Maar ik begrijp dat het vervelend is ruud, Ik denk dat de gemeente zal daar niet snel aan meewerken zolang de boom niet gevaarlijk mbt losse takken of omvallen, of ziek is of zo. En met een beetje pech heb je een straatbewoner die nog een klacht gaat indienen ook ivm behoud van het straatbeeld. Dat was bij mijn vorige huis zo, daar stond een enorme beuk. De buurman wilde hem heel graag houden en de rest niet. Uiteindelijk is de boom wel gekapt maar dat had heel wat voeten in de aarde (en jaren gekost)

Richard Gefeliciteerd ! Leuk dat het een Opel is geworden op basis van objectieve criteria.

Met ruitensproeien kijk ik altijd eerst naar achteren. Fietsers, motorrijders etcetera.

Ruud ik deel jouw mening over motorrijders beslist niet. Net als autobestuurders zitten er negatieve uitschieters bij maar het merendeel van de motorrijders gedragen zich keurig !

Ik heb een hekel aan ( voornamelijk jonge ) meisjes in een C1, mini, Polo en dat spul die denken voortdurend op de snelweg links te moeten rijden. Het liefst met de telefoon in de hand en de binnenspiegel alleen gebruiken als make-up spiegel. o_O

Vanavond in de Rijdende Rechter een item met een, op het oog mooie, C Kadett 4 deurs sedan in de hoofdrol.
Tegenstander: 'patser' Audi TT en het draait allemaal om een oprit..o_O

https://www.npo.nl/de-rijdende-rechter/22-03-2016/KN_1679158

Navond!

Net even bij een nichtje geweest die nieuwe meubelen krijgt en dus wat 'oude' meubelen over heeft; kunnen we onze 'verzamelde werken' eerst mooi mee aanvullen :)
Straks alleen nog een eettafel en we zijn compleet (y)

Ook leuk: een kennis gaat een poging gaat doen om een nieuw merk(je) frisdrank te importeren (speciale smaken, alleen maar natuurlijk ingrediënten). Had 'm al gekscherend aangeboden dat ik wel een proefpersoon wilde zijn. Kreeg vandaag een whatsappje dat er een doosje onderweg is :)

@ Struikgewas: balen als het op gemeentegrond staat.... hier staat ook zo'n 'smeerboom'. Voorjaar een soort bloesem, zomer allemaal besjes en in het najaar een grote hoeveelheid stug blad wat niet vergaat. Veel rommel, geen plezier.
Tis dat we verhuizen; een buurman had al aangeboden om de boom round-up te gaan voeren.

@ Ruitensproeiers: kijk altijd wel even rondom of er geen fietser/voetganger/motorrijder in de buurt is. Andere automobilisten interesseert me niet.

Edit: zag ook vandaag een foto van de Astra-K sleutel. Apart modelletje!
120877-031-astra-st-2016.jpg

Ruud ik deel jouw mening over motorrijders beslist niet. Net als autobestuurders zitten er negatieve uitschieters bij maar het merendeel van de motorrijders gedragen zich keurig !

idem hier, ik denk dat slechts een heel klein percentage de weg echt als racebaan gebruikt en echt asociaal rijd ten koste van andermans veiligheid. Ik rij/reed met de motor soms ook wel even lekker snel weg bij het stoplicht, heerlijk! En heeft niemand last van (y)

Een vriend van mij heeft zelfs al enkele jaren geleden met groot gevaar de motor op de vluchtstrook gezet omdat de ruitensproeier level onder het iets openstaande visier kwam en dus in zijn ogen. En dat prikt echt enorm, en met geknepen ogen de motor op de vluchtstrook weten te zetten.

Maar dat is het zelfde als wat ik heb met voetbalsupporters, mijn gevoel is altijd dat ze altijd maar rellen en van alles kapot maken zoals de treinen en zo, terwijl ik ook weet dat het slechts een klein groepje is wat vaak in de (negative) aandacht komt te staan.

Vanavond in de Rijdende Rechter een item met een, op het oog mooie, C Kadett 4 deurs sedan in de hoofdrol.
Tegenstander: 'patser' Audi TT en het draait allemaal om een oprit..

ik vind dat ook leuk om te kijken! :D Vooral om dat het vaak om iets kleins gaat en er achteraf diverse achterliggende irritaties liggen met doorgaans erg verschillende persoonlijkheden. Heerlijk :p

ziet er mooi uit! Wel wat groot, maar dat kan aan de foto liggen

Mogguh!

Wat een ellende in Brussel niet? Waar gaat dit heen?

Das volgens mij niet de gewone sleutel maar voor de versie met startknop. Tijdens mijn proefrit met de astra K had ik nl. niet zo'n sleutel.

Maar dat is het zelfde als wat ik heb met voetbalsupporters, mijn gevoel is altijd dat ze altijd maar rellen en van alles kapot maken zoals de treinen en zo, terwijl ik ook weet dat het slechts een klein groepje is wat vaak in de (negative) aandacht komt te staan.

Klopt. Zo zie ik het ook. Er zijn net zo goed autobestuurders die zich misdragen. Dit soort discussies krijg je bijvoorbeeld ook altijd met wielrenners.

Wat ik van bepaalde motorrijders wel vind is dat ze zeer on-defensief rijden en vragen om problemen. Op een motor ben je vreselijk kwetsbaar en als ik soms zie hoe ze overall tussendoor slingeren of gevaarlijke inhaalacties doen. Als een auto een onverwachte beweging of verplaatsing doet zijn ze het haasje.
Ook onderschatten veel motorrijders hun voertuig. Als je las hoeveel motorrijders er vorige week met dat lekkere weer hier alweer onderuit gingen of de bocht misten met twee dodelijke ongevallen alweer erbij. Maar goed; dat gebeurt ook genoeg met auto's maar ook hier geldt weer dat je op de motor veel kwetsbaarder bent.

@ Sleutel, volgens mij is dat de sleutel die hoort bij de Innovation versie. Ik weet het niet zeker want de auto heeft keyless entry/keyless starten, dus ik heb de sleutels tijdens de proefrit eigenlijk niet in handen gehad :D

Wat ik van bepaalde motorrijders wel vind is dat ze zeer on-defensief rijden en vragen om problemen. Op een motor ben je vreselijk kwetsbaar en als ik soms zie hoe ze overall tussendoor slingeren of gevaarlijke inhaalacties doen. Als een auto een onverwachte beweging of verplaatsing doet zijn ze het haasje.
Ook onderschatten veel motorrijders hun voertuig. Als je las hoeveel motorrijders er vorige week met dat lekkere weer hier alweer onderuit gingen of de bocht misten met twee dodelijke ongevallen alweer erbij. Maar goed; dat gebeurt ook genoeg met auto's maar ook hier geldt weer dat je op de motor veel kwetsbaarder bent.

Ik denk dat je het hier wel over twee verschillende types motorrijders hebt. De types die overal tussendoor slingeren en vlot doorrijden zijn vaak de rijders die hun motor dagelijks gebruiken en dus vaak wat beter over weg kunnen met hun motor.
De motorrijders die in het weekend onderuit gaan zijn vaak de mooiweerrijders die alleen in het weekend rijden en een groot deel van het jaar überhaupt niet.

Overigens ben ik ook één van die laatste categorie en ik heb zelf mogen ervaren hoe vlot je iets overkomt zonder gekke dingen te doen. De marge die je over hebt is op een motor vele malen kleiner dan in een auto.

rjthefrisian zei:
Mogguh!

Wat een ellende in Brussel niet? Waar gaat dit heen?

Ik ga ervan uit dat de actie eigenlijk voor volgende vrijdag of zaterdag bedoeld was, dan begint de grote vakantie-uittocht van de paasvakantie.
Dus zaten de politiediensten de terroristen zo dicht op de huid dat ze hun acties vervroegd hebben...

Fait divers:
de 3 daders in de luchthaven hebben zich met de taxi thuis laten ophalen en werden met 3 loodzware koffers per taxi naar de luchthaven vervoerd; niet meteen wat je van terroristen verwacht.

Link

Waar gaat dit heen?
Ik denk dat we met deze permanente dreiging moeten leren leven.
Zo erg als in Israël zal het wel niet worden, maar helemaal onbezorgd zullen we niet meer zijn.
Er zal altijd wel ooit eens ergens een onnozele fanaticus rondlopen die zijn moment de gloire wil beleven en zoveel mogelijk slachtoffers wil meenemen in de dood.
En intussen worden Wilders en konsoorten slapend rijk :(

Dat laatste maakt mij nog het meest bang: Wilders is de grootste bedreiging voor onze samenleving. Er zijn genoeg idioten op de wereld met andere ideeën en standaarden dan de onze. Respecteer het of niet, maar zorg op de een of andere manier dat die problemen daar blijven en niet hierheen komen. Niet direct gaan bombarderen bijvoorbeeld, en als er hier iets gebeurt, weet dat dat lastig te voorkomen is. Niet gelijk gaan schreeuwen dat elke moslim het land uit moet of dat de grenzen dicht moeten, daar maak je de strijd alleen maar heviger mee. En als iemand als Wilders dus veel aanhangers krijgt, wordt het gevaar hier steeds groter. Zorgwekkende ontwikkeling dus.

Mogguh!

@ aanslagen: heftig en ingrijpend. Er waren tot nu toe natuurlijk ook aanslagen in andere landen maar je merkt toch dat als het plekken zijn waar je bent geweest, dat het wat meer met je doet.
Waar het heen gaat? Zoals Peter als zegt: ik ben bang dat we er mee moeten leren leven. Ik kan me niet voorstellen dat er op dit moment geen nieuwe aanslagen worden voorbereid.
Waar en wanneer? Dat is de vraag...

Over iets meer dan een maand vertrek ik (samen met de schoonfamilie) per vliegtuig naar Parijs: tja. Maar even zien hoe ernstig de terreurdreiging op dat moment is. Is er geen dreiging, dan denk ik dat we gewoon gaan.

Dit soort discussies krijg je bijvoorbeeld ook altijd met wielrenners.
Verschrikkelijk... vooral als ze in een groepje fietsen.

Dus wat er gisteren gebeurd is indirect de schuld van Wilders? Ik ben geen fan van de man, maar dit is ook wel een beetje teveel eer voor hem lijkt me. Kan met niet voorstellen dat de daders in Brussel (of Parijs) zich ook maar iets aantrekken van zo'n roeptoeter hier in Nederland.

Overigens denk ik dat er zeker iets moet veranderen, want op de manier zoals het nu gaat werkt het blijkbaar ook niet. Alleen denk ik dat overheden het nooit goed genoeg doen aangezien het meeste werk onzichtbaar is voor het publiek en nooit alles is te voorkomen.

Trouwens, Wilders en slapend rijk worden. Dat schijnt niet echt het geval te zijn, zijn beveiliging kost een flinke stuiver en komt tegenwoordig volledig voor eigen rekening van hem volgens mij.

Die polarisatie die je beschrijft baart mij ook zorgen en ik denk met regelmaat na over wat ik daar zelf aan kan doen.. maar daar blijft het antwoord vaak uit. Ik zie het hier in de gemeente vooral rondom de boodschap dat er een tweede AZC-locatie geopend gaat worden en hoe vreselijk onbeschoft mensen daarop weten te reageren. Hoe ze aan het beeld komen snap ik ten dele, maar kennelijk is er door een deel van de burgers alvast besloten dat er alleen maar criminelen en verkrachters deze kant op komen. Vrouwen en dochters kun je dus binnen korte tijd afschrijven. Dat er ondertussen al meer dan 15 jaar bij voortduring 400 à 500 asielzoekers in het dorp wonen vrijwel zonder incidenten, wordt vrolijk vergeten. We zijn bang voor verandering en al helemaal doodsbang dat wij er in ons comfortabele leventje iets van gaan merken, want stel je voor dat het leed van een ander te dichtbij komt. Of dat we in dit rijke land de verdeling iets moeten gaan aanpassen omdat er meer hulpbehoevenden zijn. En dan heb ik makkelijk praten, wij kunnen onze broek met gemak ophouden. Maar ik ben er van overtuigd dat egoïsme / egocentrisme het grootste gevaar is voor onze samenleving en heb het gevoel dat degene die het hardste roepen om 'eigen volk eerst' om diezelfde 'onze samenleving' te beschermen vooral zichzelf bedoelen.

Iets anders en al evenmin vrolijk, afgelopen zondag ging om half 4 de pieper vanwege een woningbrand in onze gemeente. Dat ding van het nachtkastje gegrist en de wekkerradio in diezelfde beweging aangeraakt. Dat verwarde wel even, dus het heeft me al met al een minuut of twee gekost om te begrijpen wat er nu eigenlijk gebeurde. In recordtijd was ik aan het werk en eenmaal op locatie bleek dat twee van de drie bewoners het niet hadden gered, heftige situatie en dat sloeg ook in als een bom. Hebben we met een aantal buren, brandweer en burgemeester nog zitten napraten in een verzorgingshuis in de buurt, staat verdorie de pers door het raam heen foto's te maken van dat gesprek. Dat vind ik dan zo smakeloos.

Morgûh lui!

Ik zal me hier ook weer eens melden. :)
Wat een dag gister zeg, verschrikkelijk om te zien...

Mijn zusje is nu ook net op excursie in Berlijn...
Nou hebben ze de hele week een bus tot hun beschikking, maar er stond wel een trip met de U-Bahn op het programma (want jah die hebben we hier in Emmen niet o_O...)

@studie;
Ik heb om uitstel gevraagd, voelde me nog niet goed genoeg voorbereid.
Dus nu eerst nog een paar keer oefenen en dan ervoor.

Astra F zei:
@ Ruitenwissers: Ik denk er eerlijk gezegd ook nooit aan. Nu heb ik over het algemeen toch in 90% van de gevallen een hekel aan motorrijders op het moment dat ze verkeersdeelnemers zijn dat ik er ook niet echt op zal letten. Dat volk meent altijd veel harder te moeten rijden, kan inhalen op de meest vreemde momenten en als ze dan ergens komen verwachten ze ook nog dat ze hun heilige koe overal mogen stallen omdat hij zo diefstalgevoelig is. Neej, voor de mensen die gewoon normaal kunnen genieten van een motor en zich ook zo op de weg gedragen, daar wil ik best rekening mee houden. Helaas is dat maar een kleine groep van deze weggebruikers en zullen ze veelal worden geasocieerd met de anderen die het niet zo exact nemen met de regels.

Dit is wel weer een héle simpele generalisatie, niet...?
Kan zo in het rijtje van "MBO-HBO-WO"-uitspraken e.d. o_O

B-Real zei:
Dus wat er gisteren gebeurd is indirect de schuld van Wilders? Ik ben geen fan van de man, maar dit is ook wel een beetje teveel eer voor hem lijkt me. Kan met niet voorstellen dat de daders in Brussel (of Parijs) zich ook maar iets aantrekken van zo'n roeptoeter hier in Nederland.

Wilders wil de "verdeeldheid" alleen maar groter en groter maken, om er uiteindelijk persoonlijk beter van te worden (grootste in NL worden)...
Gister ook weer, dan stookt ie alles weer even op, te triest voor woorden.

De vuile aanslagen van gister (maar ook Parijs én Ankara én Istanbul én-zo-voort...) hebben natuurlijk alles te maken met de betrokkenheid/de coalitie tegen IS. Als doel om angst te zaaien onder de bevolking (zodat onze dagelijkse gang van zaken verstoort wordt), dat overheden mogelijk toegeven en beleid gaan veranderen. Even simpel gezegd natuurlijk, want dat zal nooit gebeuren...
En die middeleeuwse "baarden" van IS zullen het omschrijven als het bestrijden van de "kruisvaarders"...

B-Real zei:
Trouwens, Wilders en slapend rijk worden. Dat schijnt niet echt het geval te zijn, zijn beveiliging kost een flinke stuiver en komt tegenwoordig volledig voor eigen rekening van hem volgens mij.

Geert heeft geen particuliere beveiligers, dat zijn allemaal agenten van de "Dienst Beveiligen en Bewaken" (van de Nationale Politie).
Voor die diensten kunnen ze niet elk jaar even een factuurtje naar G.W. sturen, was het maar zo, echter betalen wij daar gewoon voor.

Niet teveel twijfelen Jos!
Je bent enkele maanden bezig geweest met je opdracht en hebt dus een hoop kennis (ook naast je verslag) die je beoordeelaars niet hebben, hiermee is alles voor jou een stuk duidelijker dan je beoordeelaars en zou je hun vragen dus prima moeten kunnen pareren.
Hetzelfde geld eigenlijk voor presenteren. Beknopte presentatie met hoofdlijnen in elkaar zetten en goed bedenken wat je wil vertellen, als je op het moment supreme wat vergeet is dat geen ramp aangezien je toeschouwers niet weten wat jij van plan was te vertellen en dus ook hoogstwaarschijnlijk niets missen.

Overigens is er niks mis met wat extra voorbereidingstijd, zie bovenstaand meer als motivatie en niet om te pushen :)
Komt allemaal wel goed (y)

@ Wilders, daar ga ik verder niet over in discussie daar kom je nooit uit namelijk en ik heb sowieso bar weinig met politiek.
Voor wat betreft de beveiligingskosten, dat is volgens mij niet juist. Het blad/de site Quote heeft een tijdje terug in kaart gebracht wat Wilders "waard" is en dat blijkt vies tegen te vallen gezien alle kosten die hij moet maken vanwege zijn situatie.

Verschrikkelijk... vooral als ze in een groepje fietsen.

klopt, daar heb ik ook een gruwelijke hekel aan :) laat ze lekker op een circuit rondjes rijden, net zoals het vrije rijden met auto's (y)

Over iets meer dan een maand vertrek ik (samen met de schoonfamilie) per vliegtuig naar Parijs: tja. Maar even zien hoe ernstig de terreurdreiging op dat moment is. Is er geen dreiging, dan denk ik dat we gewoon gaan.

ja, zoals jullie weten zit ik ook veel in vliegtuigen. Vanavond nog een vluchtje gemaakt, en zaterdagmorgen landen op schiphol

eind april van amsterdam naar San Fransisco, en eind mei van San Fransisco naar Parijs (lekkere risicovlucht) en dan van parijs naar amsterdam. Natuurlijk zet het je aan het denken, maar er moet wel heel wat gebeuren wil ik mij te bang/onveilig voelen om zulke dingen uit te stellen

@Jos, wat Richard zegt is wel iets om altijd te onthouden. Jij weet het meeste van het onderwerp, daarnaast is de presentatie slechts een beknopte samenvatting van jou onderzoek, mochten ze dingen missen kunnen ze het altijd nadien vragen (y)

De asielzoekers die Frank beschrijft heb ik ook totaal geen problemen mee, immers zijn ze hier niet voor niets en zijn ze absoluut welkom. Tot op heden gaat dat redelijk probleemloos en heeft zich zelfs al een multiculureel supermarkt dingetje opgericht door een ex-asielzoeker in ons dorp waar veel mensen komen.

Maar ik ben voor een soort puntensysteem, net zoals beginnend bestuurders van auto's. Bij incidenten krjig je een soort van strafpunt. Met crimineel gedrag gelijk een volle kaart en krijg je een enkele reis terug en ben je het blijkbaar niet waard hier te komen wonen. Bij binnenkomst in NL goed duidelijk maken wat de regels zijn, dan kunnen ze ook niet zeuren over de consequenties. En de 'goede' asielzoekers kunnen hier gewoon ongestoord leven zonder in een kwaad daglicht te komen. (y)

eind april van amsterdam naar San Fransisco, en eind mei van San Fransisco naar Parijs (lekkere risicovlucht) en dan van parijs naar amsterdam. Natuurlijk zet het je aan het denken, maar er moet wel heel wat gebeuren wil ik mij te bang/onveilig voelen om zulke dingen uit te stellen
Parijs-Amsterdam lijkt me meer een risicovlucht. Een terrorist zal niet snel in Amerika opstappen denk ik.
Overigens hebben wij vanwege terrorisme-dreiging vorig jaar november wel een weekendje Istanbul gecanceld. Vlucht hadden we gewonnen, maar het was ons daar net iets te onrustig om er een ontspannen weekend van te maken.

@asielzoekers: bij ons in de gemeente ook heibel. Hele buurt tegen, maar de eigenaar van de grond heeft al prachtige plannen voor het terrein aangeleverd bij het COA. Daar gaat nog wat gezeik van komen...

Avond!

@ Frank: twee minuten "reactietijd"? Vorige week zat ik 15 sec later al aangekleed in de brandweerauto bij een melding ;)
Is natuurlijk geen vergelijk, ik herken de achterliggende boodschap dat het raar wakker worden is. Ik zit me ook 's nachts wel eens af te vragen waarom mijn "wekker" toch zo luid staat afgesteld voordat ik door heb dat het een ander type weksignaal is.
Maar dan merk je wat zo'n incident met je doet he? En dan (inhakende op de andere discussie) maakt het niet uit wat de afkomst van de mensen is, dan leven we (terecht) bijna allemaal met hen mee. Dan wel.....want even later vinden we net zo makkelijk dat vlichtelingen terug gestuurd moeten worden naar hun eigen (onveilige) land waar ze eoodsangsten uit staan.

De vluchtelingendiscussie is moeilijk. Wij leven in een heel andere samenleving als dat zij gewend zijn. Zij hebben niks, dus ook niet veel te verliezen.
Wij hebben (relatieve) rijkdom, hun leven in armoede en gaan maanden lang van opvanglocatie naar opvanglocatie. Ik vind dus ook dat we die mensen niet kunnen wijgeren, nadeel is wel dat veel (economische) vluchtelingen nu een kans zien en het daarvoor kapot maken voor de mensen met fatsoen en die de opvang echt nodig hebben.

@Jos: als je jezelf er niet klaar voor voelt dan is uitstel misschien wel beter. Maar reken wel....hoe langer je het uit stelt hoe verder je van de materie komt te staan.
En zo'n verdediging is het niet om je het eens even lastig te maken......

Hoi, ik meld me ook weer even.
Ben zo'n beetje sinds 2 weken niet meer op het forum actief geweest, druk en andere dingen te doen ;)

ruud zei:
@ Fer: Hoe ist met het klusproject?
richard zei:
@ Ferdinand, kan er al weer eten bereid worden bij jullie thuis?
De keuken staat er, de fijne afwerking laat nog even op zich wachten. Plintjes en een glazen achterplaat en zo, dat heeft top dit moment geen prioriteit.

Had vorige week wel iets anders te doen :)
Ben last minute nog een weekje op wintersport geweest :T
Zal op FB wat meer details erover vertellen :)

Plintjes en een glazen achterplaat en zo, dat heeft top dit moment geen prioriteit.
Dat klinkt dan inderdaad wel als iets met een hoge prioriteit omdat je normaliter (in mijn ogen) wel erg van het afwerken ed bent ;)
We horen t wel!

@ Frank: Pfoeh, heftige ervaring... Pers kan ook erg onbehouwen zijn inderdaad. Maar dat is hun werk; alles vastleggen en fotograferen zodat mensen vanaf hun luie stoel 'ramptoerist' kunnen zijn. 'U vraagt, wij draaien'.

@ Jos: zoals anderen het ook al gezegd hebben; jij hebt het onderzoek gedaan, dus jij weet er alles vanaf :) Hoe kritischer ze zijn, hoe beter; want dan weten ze niks 'oppervlakkigs' te vinden omdat je hen dat al prima duidelijk hebt weten te maken.
Succes in elk geval als het zover is (y)

Wij hebben (relatieve) rijkdom, hun leven in armoede en gaan maanden lang van opvanglocatie naar opvanglocatie.
Mijn zusje werkt in die wereld met jongere vluchtelingen... soms erg schrijnende verhalen, maar soms ook wel wat dubbelop. Maar goed: mijn zusje heeft als taak om de vluchtelingen te helpen en begeleiden, dus zij is daarin neutraal. Erg knap en bewonderingswaardig werk (y)

@asielzoekers: bij ons in de gemeente ook heibel.
Hier ook. Veel protesten, halve verhalen; erg lastig.
Daarna moet COA alle documenten inleveren zodat bestemmingsplan en bezwaarperiode in gang kan worden gezet, doet dat niet en vraagt aan de Gemeente om wel alvast te mogen beginnen met de bouw van het centrum.

COA maakt het zichzelf soms ook onnodig lastig...

Terug
Bovenaan