Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Eerste keer i8 in het wild in NL vanmorgen op schiphol. In Korea heb ik hem al dikwijls zien rijden. In NL tot vanmorgen alleen in de showroom zien staan. Toch wel imposante auto (y)
VDKqWwb6FgmSw-dPOIIjQ-NxhaCQCji1fuFb8Ey0LRaIBOoO-Xzp9nwQiXWkYDASrrnsRCmxcLGKpaxY3URx4xc-CL9Qozrk2Fxe0fT6Sb3vp0fR_K54BAX5BhRuN7gkqsiBcYE7osZEyb_hb0rD-OjqJxvN59RZVSwcOod6H_UPYNMUPuLrbXDnDsIcjvP398WCR1drQopvCWFhcC-6NBYIJZ-V8YMlTEPp05bCGFcRieCxLRVUKuX2HUYTvD0zMPPrA8TGIhfu8UlagjPXY53uRoeKE3e2vSqezxfW5F8wBKSrkUzPceUA4DGV6LIenEb-MvVmwSzbOOFTQeHUFSZRkb2epM47BM8-Jab3QhZ9EwPnvBi6jUw7VLm39JnFYXyH09ltdvV3080cVIAsETUE7nRLiQoKeQazs1AVEE2TLp-7_NmHg4m_DdZb0zQieXJiGL_0EElIIljhmlBT8KoYxSFnME-MvbUvwL_e6y3Z5lOo81qNM_bmjnCC_j6GRzE_SLLudyL36ZCkZzB-3Z71VYOjog3iOFu76xsO6fo-Hg2KvKahVme7xLfLGVmJMaoZvQ=w890-h667-no

Mogguh! Ik zag net ook een i8, iemand in het dorp rijdt er eentje. Bijzonder model blijft het toch.
Net even met de Kever naar de supermarkt geweest. Dat is weer leuk rijden!

Gaan we nu allemaal aan de Corsa 3d ;)

Vanmiddag toevallig even bij een mogelijk "projectje" in Gronau geweest.
Staat een 2012 Corsa D (facelift) OPC NBR Edition, 64.000 km.
Wit met o.a. panorama-schuifdak en natuurlijk alle andere dikke Nürburgring goodies.

Lichte exterieur schade (koplamp, wel een AFL en facelift, motorkap en zijscherm) wat makkelijk te verhelpen is.
Maar "interieurschade" vond ik eerlijk gezegd nog wel erger; stond totaal los van de ontstane schade van het ongeluk, maar het is echt een rokershol van je-welste geweest en de half-lederen bekleding i.c.m matige materialen (die gebruikt zijn in de Corsa) die er al aardig uitgeleefd uit zagen...
Ik ben dan ook wel super zuinig op m'n auto, maar kan er niet bij dat mensen zo'n speciale auto/uitvoering kopen en er dan zo'n bende van maken...

Maar eens uitrekenen wat het totaalbedrag wordt en of het dan uit kan...

Vandaag trouwens een speciale dag...

Vervaldatum APK 05-06-2016
Datum eerste toelating 08-03-2006
Datum tenaamstelling 26-03-2012
Tijdstip tenaamstelling 21:14
Datum eerste afgifte Nederland 26-03-2012

Vandaag 4 jaar eigenaar van de GTC :D

Total Loss zei:
@Jos Als ik moet assisteren met schatten moet je het ff zeggen !

(In-)Schatten als in "doet ie het wel of doet het niet...?"
Of wil je "schatten"/royalties investeren in dit project?

Resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst :p

Mogguh!!!

@Jos: dat is voor jouw doen al bizar lang ofniet?
@Rokerslucht: in de gts heeft de vorige eigenaar ook best gerookt. Heb na aanschaf de auto van binnen helemaal schoongemaakt, stoelen en dakhemel met foam behandeld en daarna 3 dagen zo'n geurverdrijver in de auto gezet. De dag erna moet je de auto laten luchten ivm de extreme mentholgeur die dan in de auto hangt...maar moet zeggen dat ik nadien ook bijna niet meer de rooklucht kon ruiken. Enkel het eerste jaar na een dag vol in de zon staan kon je het nog een beetje ruiken.

Gisteren een gezellige middag gehad. Met de oud buren op een platte wagen, trekker ervoor en zo met veel andere dorpsgenoten groen halen voor het paasvuur. Altijd een gezellige middag en nadien mooi een paar potjes bier gedronken. Dat bij super lekker zonnig weer, het kon gewoon niet beter!

4 jaar, dat is wel een tijd. Vier jaar en 17 dagen terug haalde ik m'n nieuwe leaseauto op, de DS3. Inmiddels al twee auto's verder :)
En met een jaartje weer een auto verder denk ik. Rondkijken blijft heerlijk! Van Giulietta naar Focus, naar 1-serie, naar ****. Een **** 6 of 7 met 1.4 TSI blijft me toch wel trekken. Een blauwe 5-deurs met schuif/kanteldak graag. :T

@rokerslucht: knap gedaan dan Ruud, dat je die lucht weggekregen hebt! (y)

Zit nu even op internet wat nieuwe spullen te zoeken: een robotstofzuiger en een kookplaat.
Robotstofzuiger: de vogels maker er nogal een bende van, dus een robotstofzuiger is wel fijn. Maar eentje van €150 (Dirt Devil Fusion M611) is één van de goedkopere, maar een iRobot 605 lijkt mij een betere maar kost wel weer €100 meer...
Kookplaat: wij hebben gas, maar M wil graag keramisch of inductie (dat laatste schijnt toch wel te kunnen icm een pacemaker terwijl we eerst dachten van niet). Zit daarbij nog wat verschil tussen merken of uitvoeringen?

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met eennrobotstofzuiger. Het toch altijd het idee dat ze niet tegen de gewone stofzuigers opkunnen. Daarnaast moet je toch nog een stofzuiger hebben voor de kleine ruimten waar het apparaatje niet komt (hal/gang/berging/toilet/douche).

Heeft M een pacemaker? Dan heb je het wellicht eens verteld maar heb ik er helemaal overheen gelezen.

Mogguh! Ik weet niet of ik een auto met sterke rooklucht mee zou durven nemen. Zelfs hier in huis was het een kleine uitdaging om weg te krijgen!

Gisteren hebben we een kopje koffie gedronken met de oom en tante in kwestie en een rondje in hun corsa gereden. hij is een jaartje ouder dan ik dacht, maar dat doet nog steeds weinig af aan een prima deal. Mijn laatste ervaring in een Corsa was in een b, en met dat idee stiekem toch in mijn achterhoofd was ik verrast over hoe volwassen het ding aanvoelt. Stoelen zitten heerlijk, de motor klinkt flink en trekt er lekker aan en het rijdt ook gewoon lekker. De cabine is wat smaller dan de c4 en voelt in z'n geheel wat krapper aan, maar is niet klein. Het onderstel is wat steviger en vooral over verkeersdrempels reageert het wat springeriger, niet gek met een wat korter onderstel en Duitse bouw. Lekker luxe aangekleed in Cosmo uitvoering (half 'leder', cruise control, airco, touch&go navigatie, achterste ruiten geblindeerd en tot grote vreugde van C een comfortstand op de knipperlichten), originele 15" velgen voorzien van fatsoenlijke winterbanden en een set leuke 16" zomerwielen erbij. Een klein scheurtje in de wang van de bestuurdersstoel zitting en Joost zou vallen over het infodisplay bovenin de middenconsole die verdacht veel lijkt op hetgeen ook al in onze Fjes zat. Alleen het lettertype lijkt gewijzigd o_O

Zij gaan nu op zoek naar wat anders en zodra dat gelukt is, nemen wij de corsa over. In de tussentijd gaat de c4 op marktplaats. Mocht die wat te snel verkocht zijn, boden mijn ouders spontaan de z3 voor de tussentijd aan. Ik denk dat ik de mensen achter wij kopen auto's maar snel ga benaderen :)

@robotstofzuigers: dat lijkt me ook wel wat! Ruud heeft wel gelijk, maar ik zou 'm ook niet als vervanger van de gewone stofzuiger zien.. Vooral als een comfortabele manier om de belangrijkste ruimtes schoon te houden. En je kunt 'm ook door de week op verschillende verdiepingen zetten natuurlijk.

@i8: een poosje geleden hier rijdend in het dorp gespot, vette bak! ik was vooral onder de indruk van het geluid dat ze uit die kleine driecilinder hebben weten te ontfutselen..

Midje! Lekker windje niet?

Gezellig twee daagjes weg geweest naar de achterhoek. Zaten in trekkershutje en het comfort viel me reuze mee. Had me op ergste voorbereid maar viel alleszins mee. Zaterdag natuurlijk fantastische dag gehad met mooi weer en met houtkachel zelfs hele avond buiten gezeten.

Zondag begon even heel slecht maar werd gegeven moment ook weer droog.

Echt positief verrast over de astra. 2,5 uur reis en je stapt fris uit als een hoentje. Stoelen en reiscapaciteiten van de auto zijn perfect. En kofferbak zat weer zo vol.

@ robotstofzuiger: hebben de 'fout' ook een begaan om er een te kopen. Was ook een dirtdevil..zat totaal geen power in en smoorde al in de hondenharen..die is weer retour winkel gegaan.

@ frank: dat is een snelle ontwikkeling. Ik ken de Corsa als een fijne volwassen auto. Hebben ook paar keren getwijfeld om er een te doen maar was me allemaal toch net te klein (met name vanwege de hond) en de vijfdeurs vonden we toch wat minder om te zien. Het dieseltje is wel lekker pittig maar ook nogal een knorrepotje.De cosmo is luxe zat! En als je mooie deal met familie kunt maken maakt dat het nog makkelijker!

@Jos, gaaf zo'n Corsa! (y)
Niet bang dat een Corsa te klein is? Een Astra is net even iets meer auto natuurlijk.
Overigens heeft Marc jarenlang in de autoschade gezeten, dus die kan je vast nog wel ergens bij helpen, vandaar zijn reactie ;)

@ Berry, ik heb een normale Dirt Devil stofzuiger en die doet het perfect. Echter heb ik alleen laminaat en geen vogels, honden, katten en dus heeft het apparaat niet zoveel te lijden. Voor mij zou zo'n robot stofzuiger juist ideaal zijn, ik vind ze alleen te duur (ik dacht namelijk dat ze 300/400+ euro waren) en doe het dus maar lekker zelf :)

Domme vraag misschien, maar wat heeft inductie te maken met een pacemaker? Straling o.i.d.?
Overigens vind ik dat je op gas moet koken en niet op stroom :p

@ Frank, klinkt als een weloverwogen keuze die weer wat centjes bespaard. Als jullie een goed gevoel bij de auto hebben dan zou ik het lekker doen (y)

Ik ben er ook even tussenuit geweest. Lekker in een hutje op de hei in Winterswijk, heerlijk gelachen en stevig gedronken :T
Zaterdag wilden we scooters huren, echter was de verhuurder in Winterswijk compleet onbereikbaar. Toen kwam ik op het idee om dan maar een verhuurder in de omgeving van Holten te zoeken en die was wel bereikbaar. Heerlijk rondgetuft over de Holterberg, lekker in het zonnetje en pannenkoek gegeten in het zonnetje op het terras.
Wel werd ik een beetje jaloers van alle motorrijders daar, het was te druk om lekker door te rijden met de motor maar wat een heerlijke weggetjes!
Daar gaan we zeker nog een keer heen met de 600cc ipv de 50cc scootertjes :D
Op de weg terug voor het eerst ervaren hoe de Focus het doet op lange afstanden op N-wegen waar je 100 mag (gek genoeg heb ik vrijwel alleen nog maar autobahn gehad :)) en het is heerlijk stil en comfortabel in de auto. Komende week rijdt ik alleen maar dat soort wegen en ben ik benieuwd wat voor een verbruik eruit rolt, dat moet makkelijk 1:15 of beter zijn volgens mij.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met eennrobotstofzuiger. Het toch altijd het idee dat ze niet tegen de gewone stofzuigers opkunnen. Daarnaast moet je toch nog een stofzuiger hebben voor de kleine ruimten waar het apparaatje niet komt (hal/gang/berging/toilet/douche).

Ik heb zo'n ding gehad, en ik kan beamen wat jij denkt. Beetje het stof en zo gaat wel goed, maar onder de eettafel tussen de stoelen werd niet altijd goed alles weg gezogen. Ook het vloerkleed in de woonkamer kon ik alsnog naderhand doen en zo.

Voor een gadet is het leuk, en ook als ik dan zaterdag ging stofzuigen met de gewone stofzuiger kon je sneller door het huis heen. Ook de accu was niet goed, maar ik had dan ook geen duur ding. Uiteindelijk aan mijn zwager weggegeven.

en Joost zou vallen over het infodisplay bovenin de middenconsole die verdacht veel lijkt op hetgeen ook al in onze Fjes zat. Alleen het lettertype lijkt gewijzigd nut smiley

klopt! Kennissen hadden van mij ook een astra H Sport gekocht afgelopen weekend, zat ook het zo'n simpel monochroom scherm in. Maar verder klinkt de corsa D als een prima auto wat ik zo hoor. Ik heb er ook erg fijne ervaringen mee en heel wat kilometers mee mogen rijden (y)
Kookplaat: wij hebben gas, maar M wil graag keramisch of inductie (dat laatste schijnt toch wel te kunnen icm een pacemaker terwijl we eerst dachten van niet). Zit daarbij nog wat verschil tussen merken of uitvoeringen?

Keramisch zou ik niet voor gaan. Zelf vind ik gas het fijnste koken. In het vorige huis hadden we keramisch maar is lastig goed de temperatuur te regelen, heel veel ergenis mee gehad. Maar als ik nu zelf nieuw mocht kiezen ging ik voor inductie. Makkelijk schoonhouden maar het kookcomfort van gas qua temperatuur (y) wel moet je even rekening houden dat niet alle pannen op inductie kunnen en je met even kijken of je huidige aansluiting kan op de nieuwe plaat (2-fase / 3 fase)

Avond!
M heeft idd een pacemaker. Al heel lang overigens :)

@robotstofzuiger: wij hebben een goedkope besteld, M vond de reviews ok. En andere exemplaren beginnen bij 300e.
Het is idd geen vervanging, meer een aanvulling. Gewoon elke dag een rondje door de kamer, zodat het tussen de stofzuigbeurten door ook toonbaar blijft :)

@kookplaat: ik heb zelf alleen ervaring met gas, de rest moet ik maar ervaren. Wel fijn inderdaad als je net als bij gas de temperatuur een beetje kan regelen. Elektra: we hebben pas een nieuwe meterkast en ik heb al een loze leiding van de meterkast naar de keuken gelegd, zodat we zo'n dubbele groep erbij kunnen prikken voor een kookplaat.

Elektra: we hebben pas een nieuwe meterkast en ik heb al een loze leiding van de meterkast naar de keuken gelegd, zodat we zo'n dubbele groep erbij kunnen prikken voor een kookplaat.

ik weet niet precies hoe het bij inductie zit. Maar bij de keramische plaat in mijn vorige huis was er voor elke 'pit' een aparte groep. In mijn geval hadden we dus 4 extra groepen alleen voor de kookplaat :eek: zodat je ze eventueel ook alle 4 kunnen gebruiken.

Een vriend van mij heeft een soort van krachtstroomaansluiting moeten maken voor zijn inductieplaat. Dus laat je goed informeren met aantal fases en zo voordat je er 1 aanschaft.

Bij een andere keuken gaat onze meterkast er uit en komt er gewoon een nieuwe in met extra groepen en een inductieplaat. Alleen dat gaat nog wel heel wat jaren duren denk ik :p

M'n oom is elektricien en heeft er ruimte voor vrijgehouden gelukkig. Wel bizar inderdaad hoeveel prik je nodig hebt voor zo'n kookplaat!

Mogguh!

Lekker weekendje achter de rug; zaterdag gezellig getoeterd bij een wandelevenement en de Paasdagen met familie doorgebracht. Relaxed en gezellig (y)
Ook gisteren bij de Praxis een starterskit + uitbreiding van de Philips Hue gekocht. Bridge, 3 lampen en een dimmer. Was met 25% korting, dus dat scheelt weer mooi.

@ Jos: Leuk man! Was al zo akelig rustig met auto's bij jullie :p

@ Barri: Ik hoor alleen van mensen met een kookplaat anders dan gas, dat ze terugwillen. Maar of ze dan inductie of keramisch hebben: geen idee... is ook nog iets met bruikbaarheid van pannen zoals Joost ook al aangeeft.
Maar zo'n platte plaat is wel weer makkelijker schoon te houden...

@ Frank: Gefeliciteerd! Ons bevalt een 'kleinere auto' prima na de Astra. Moet wel zeggen dat ik er wel een auto met wat meer PK bij zou willen hebben ;)

Mogguh,

Klinkt als een goede keuze Frank! Corsa D blijft nog altijd een leuk model.

Hier veel geklust tijdens de paasdagen, oude wc uitgebroken, alle tegels eraf, afvoer verlegd, nisje dichtgemaakt, waterleiding van wastafeltje afgekoppeld, waterleiding van het toilet verlegd en aangepast..
Nieuwe frontplaat gemaakt en inbouw reservoir geplaatst en aangesloten. Nieuwe dekvloer erin en gisteren een egalisatievloertje gestort.

Vanavond alle wanden bewerken met muurglad om overal hetzelfde effect te krijgen zodat het opnieuw geschilderd kan worden, en dan woensdagavond beginnen met de wandtegels..

het duurt iets langer dan verwacht, maar al met al, met de paasdagen en de tijd dat Lize slaapt dat je eigenlijk niet kunt boren, slijpen etc. valt het me nog reuze mee :) Einde van de week kan ik weer heerlijk op mijn nieuwe potje zitten :)

@ Frank, ik dacht op de een of andere manier dat het om een Corsa C ging en dat maakte mij niet gelijk super enthousiast, ik denk dat een D een heel stuk volwassener is en dat de deal daardoor alleen maar beter wordt (y)

Ook gisteren bij de Praxis een starterskit + uitbreiding van de Philips Hue gekocht. Bridge, 3 lampen en een dimmer. Was met 25% korting, dus dat scheelt weer mooi.

Laat even weten hoe het uiteindelijk geworden is, ben wel benieuwd :)
Ik wilde nog een Gardena set ophalen met 25% korting, maar dat kan nog wel even wachten.

Gisteren ook 2x voor een dichte deur bij de Mediamarkt gestaan. Ik wilde graag een WiFi accespoint hebben aangezien mijn woning blijkbaar een metalen bunker is en ik dus boven geen internet heb. Op Google stond dat de winkel om 10u open was, toen ik er om 11.40 was was het nog akelig donker. Volgens de website van de MM zelf zouden ze van 12.00 tot 21.00 open zijn, dus maar even bij mijn ouders gaan eten en rond 13.00 was ik er weer en was het er nog steeds erg donker.
Dan vanavond maar een poging doen o_O

Daarna maar een poging gedaan om mijn belastingaangifte te doen en dat lukte ook al niet. Het aangifte programma houdt geen rekening met huizen waarvan begin 2016 de overdracht is gedaan maar waarvan alle kosten in 2015 hebben plaatsgevonden. Vanavond dus maar eens bellen hoe dat op te lossen is. Had me stiekem wel verheugd op een leuke teruggave en aangezien alles nu nog vers in het geheugen zit heb ik ook weinig zin om het bij de aangifte van volgend jaar mee te nemen.

Mogguh!
@Jimmy: goed bezig zeg!
@Richard: overdracht in 2016 en kosten in 2015 is ook een bijzondere situatie. Kan me voorstellen dat het Ib aangifte programma dat niet helemaal pakt.

@ Frank: Gefeliciteerd! Ons bevalt een 'kleinere auto' prima na de Astra. Moet wel zeggen dat ik er wel een auto met wat meer PK bij zou willen hebben
Precies. Zo'n B-segmenter is groot zat. Op lange afstanden merkte ik dat het comfort van een C-segmenter beter is, maarja, dat vergelijk moet je ook niet te vaak maken :D
Gisteren trouwens nog wat dealers afgegaan. In een **** 7 gezeten. Daar moet je echt de betere stoelen hebben, die standaard dingen zijn zo vlak. Toen in een Focus gezeten. Prima, maar niet heel bijzonder. Daarna een Giulietta. Fijne harde stoelen. En een 1.4T 170pk met TCT is toch best leuk. Dat aanbod eens goed in de gaten houden.

@ Barri: Ik hoor alleen van mensen met een kookplaat anders dan gas, dat ze terugwillen. Maar of ze dan inductie of keramisch hebben: geen idee... is ook nog iets met bruikbaarheid van pannen zoals Joost ook al aangeeft.
Maar zo'n platte plaat is wel weer makkelijker schoon te houden...
Dat laatste is inderdaad heel fijn. Sja, en ik sta zelf weinig in de keuken dus ik heb er minder over te zeggen hè :) Pannen kunnen tegenwoordig alles wel, maar als ze op gas gebruikt zijn, zijn ze minder efficiënt voor keramisch (vervormt blijkbaar toch een beetje door de plaatselijke hitte van de vlam).

Mogguh ! Moest ook ff goed opletten bij belastingaangifte. Begin 2015 natuurlijk 2 huizen maar eind van het jaar nog maar 1. Dus moest ook ff goed alles checken en op juiste manier aanvinken.

B-Real zei:
Daarna maar een poging gedaan om mijn belastingaangifte te doen en dat lukte ook al niet. Het aangifte programma houdt geen rekening met huizen waarvan begin 2016 de overdracht is gedaan maar waarvan alle kosten in 2015 hebben plaatsgevonden. Vanavond dus maar eens bellen hoe dat op te lossen is. Had me stiekem wel verheugd op een leuke teruggave en aangezien alles nu nog vers in het geheugen zit heb ik ook weinig zin om het bij de aangifte van volgend jaar mee te nemen.

Ik ken natuurlijk de Nederlandse belastingregeling niet, maar het lijkt me dat de "overdracht" hierbij cruciaal zal zijn, dus ga ik er gemakshalve vanuit dat die kosten ook op je aangifte 2016 zullen moeten vermeld worden.
Stel dat je wel kosten maakt, maar er uiteindelijk geen overdracht gebeurt, dan kan je die kosten ongetwijfeld ook niet inbrengen.

Ik had ook wat bijzondere dingetjes in de aangifte ivm verkoop en koop van een huis. Heb één vraag gesteld aan de BelastingTelefoon (werd goed én snel geholpen!), en verder wees het voor zich. Werkt toch best goed hoor, die software (nu een online tool) voor de IB aangifte!

Ik zou de kosten toch voor het jaar 2015 aftrekken. Het betreft immers kosten die zijn gemaakt tbv een geldlening voor een eigen huis. Dat het eigen huis nog moet worden overgedragen verandert daar m.i. niets aan. En het uitgangspunt in NL is dat je de kosten aftrekt in het jaar dat ze betaald zijn.

Als het aangifteprogramma er niet op is ingesteld zou ik gewoon het eigen huis invoeren, met als OZB-waarde 0 en het hypotheek/rentebedrag (voorlopig) ook 0.

Mij is ook altijd geleerd dat je de kosten opvoert op het jaar waarop het betrekking heeft.
Dat lijkt dus niet te willen. Via een omweg is het wel allemaal in te vullen, ik wil alleen even zeker weten dat dat de juiste manier is voordat ik alles definitief maak. Daar hoop ik vanavond met een telefoontje wel achter te komen :)

Bijkomend voordeel is ook dat ik dit jaar iets meer terug zou krijgen als volgend jaar a.g.v. de gedaalde belastingtarieven per 1-1-2016. Is maar peanuts, maar alle beetjes helpen :T

Verder weinig klagen over het aangifte programma, werkt allemaal logisch soepel en overzichtelijk. Zeker als je elk jaar nagenoeg hetzelfde loon hebt en een eenvoudige hypotheek ben je in no-time klaar.

@ Berry, ik snap nog steeds je opmerking niet m.b.t. een inductie/keramische kookplaat en een pacemaker. Wat heeft dat met elkaar te maken? :D

Oja, die zou ik nog even beantwoorden Richard!
Een pacemaker kan niet tegen magnetische velden. Beveiligingspoortjes bij winkels, de scan-poortjes op vliegvelden, een magnetisch naamkaartje voor aan de kleding (zoals bij M haar werk in het verzorgingshuis), dat soort dingen. Inductie werkt ook op die manier. Als je daar met een pacemaker dicht bij komt, kan ie ontregeld raken en dat wil je natuurlijk niet.
Bij scan-poortjes moet M er ook altijd langs en handmatig laten controleren. Alleen die nieuwe scan, die om je heen draait, kan wel. En je hebt dan een pasje om aan te tonen dat je een pacemaker hebt.

Mogguh!

Xbrekina-messe-11.jpg

Xbrekina-messe-12.jpg

Xbrekina-messe-13.jpg

H. had vrijdag een nogal "heftige" ervaring op het werk [size=x-small](patiënt uit het leven gestapt)[/size]
Gelet de periode van het jaar [size=x-small](voor de intimi - begin volgende maand zal het 5 jaar zijn)[/size] niet meteen een ervaring waar ze zat op te wachten.
Dus zaterdag genoten van kleindochter,
zondag de grens over, shoppen en asperges eten,
gisteren moest ze dan weer werken en om 's avonds tot rust te komen nog maar eens uitgebreid gaan dineren...

Dat brengt gelijk weer allerlei herinneringen boven kan ik me zo voorstellen. Een heftige dag dan, sterkte samen.

@Inductie: zat er in en ik wil niet meer terug. Lekkere efficiënte manier van opwarmen (een pannetje water kookt binnen de kortste keren) en relatief eenvoudig schoon te houden. Bovendien (maar dat is persoonlijk) prettig om op elektriciteit te werken, gezien de overproductie van onze zonnepanelen. Nadeeltje was wel de noodzaak voor een nieuwe set pannen.

@Jos: van harte gefeliciteerd! Heb je al wat meer duidelijkheid over je verjaardagskadootje? En over een nieuwe afstudeerdatum?

@Gerwin: ik ben benieuwd wat je van die Hue vindt!

Dat niemand zich herinnert dat ik ben overgestapt van gas naar inductie met onze nieuwe keuken. Ik ken alle details! :)

In onze woning krijgen we maar 1 fase binnen.
Daarom gekozen voor een inductieplaat met max 6500W aansluiteaarde.
6500W/230v = 28,26 ampere. Dat zou al teveel zijn voor onze hoofdzekering, die was 25A.
Heb 'm door liander laten vervangen voor een 35A zekering.

In de meterkast hebben we die ene fase gesplitst naar 2 16A groepen en een aardlekschakelaar. Zoiets koop je als 1 blokje en paste er precies bij in.
Deze 2 groepen door een buisje naar de keuken laten lopen (gaan dus 2 bruine en 2 blauwe en een aarde draad door het buisje) en daar een Perilex aansluiting gemaakt.

Nu we meer dan een maand op inductie koken wil ik niet meer terug naar gas. Met gas blijf je maar pielen met de vlamgrootte, dan kookt het weer te hard, dan kookt het helemaal niet.
Met inductie blijft de temperatuur veel stabieler.

Goedemorgen!

Joost zag een paar dagen geleden voor het eerst een BMW i8 in het wild. Ik kwam er gisterenochtend twee tegen en vanmorgen één van de twee opnieuw.
Kwam ook een zwarte Astra K tegen op 18", toch blij dat ik dat niet gekozen heb. Ik hoop dat Asteroid Grey iets minder saai is

de i8 zie ik hier ook wel geregeld rijden, we zitten dan ook vlakbij de BMW dealer :)

De Astra K ben ik nu ook ene paar keer tegengekomen, mooie auto!

Mogguh!

i8? Ken ik niet eens. Is dat dat sportmodel op batterijen? Ik kan al die BMW types niet meer bijhouden...

Gisteren pittig dagje..afgelopen weekend zijn we allemaal besmet met de griep dankzij schoonmoeders..ik ben zelf wat halfjes maar mijn vriendin heeft het flink te pakken en dikke koorts en alles (en bijna iedereen in de schoonfamilie ook)....gisteren handen vol aan gehad aan huishouden en hond en ook nog erg drukke dag op werk...
En toen werd ik gisteren tijdens directieoverleg ook nog eens opgebeld door mijn moeder dat het heel slecht gaat met oma en ik zo gauw mogelijk langs moest komen. Nu ging het later op de dag iets beter en was het wat minder accuut en was er al veel bezoek dus ga ik er vanmiddag even met mijn zus heen. Maar ze is gewoon op en verwacht dat het kaarsje langzaam uitdooft..

Zo'n i8 is dan ook hoofdzakelijk een patserauto om te cruisen op "Place m'as tu vu" in Knokke...

Mogguh!
Gisteren de robotstofzuiger aan het werk gezet. Leuk om te zien, en het werk best redelijk. Kom iig ook in hoekjes onder de bank waar ik zelf niet kom :)
Alleen de kat is niet echt vriendjes met dat ding :p

@Rob: beterschap! En sterkte. Geniet van de momenten vanmiddag.

@ BMW I8: Dat ding staat momenteel te koop bij de plaatselijke Opel-dealer voor net geen ton. Heb hem zien rijden en kijk er ook dagelijks tegenaan als ik naar het werk ga....maar kan echt niet warm worden van dat ding. Veel te breed/plat en te veel rare details. Al zal het ongetwijfeld lekker rijden.

@ Rob: Aj, dat zijn de mindere berichten. Ook van mijn kant uit beterschap en sterkte de komende periode.

@Rob: vervelend he, je blijft dweilen zo.
Had afgelopen weekend een hotpuppy (v3) die 3x het beddengoed onder spuugde.

Sterkte met je Beppe!

Iedereen bedankt voor de felicitaties (van alle kanten ;))...! :T

@Peter (en H.);
Voor nu en de aankomende periode veel sterkte! Dat het alweer 5 jaar geleden is...

@Rob;
Bbeterschap richting BP!
Sterkte met Beppe!

@Frank;
Klinkt als een mooi Corsaatje! Wel jammer dat de C4 weggaat, vond het een erg mooi model... (y)
Nieuwe afstudeerdatum nog niet ingepland, denk over een weekje of 2.

B-Real zei:
@Jos, gaaf zo'n Corsa! (y)
Niet bang dat een Corsa te klein is? Een Astra is net even iets meer auto natuurlijk.

Ik had dat eerder wel heel erg met de Corsa, een soort van opgesloten gevoel.
Maar in een OPC (en met name een NBR Edition...) voel ik me altijd wel thuis, dikke Recaro's en een lekker sportstuurtje (y)
Maar mocht ik ruimte nodig hebben, kan ik in principe altijd wel gebruik maken van de Antara ;)

Maar deze stond/staat mooi dichtbij (Gronau) en mijn pa moest nog even wat olie voor de motor halen bij de Louis (zit nu eentje bij Ruud z'n werk (y)) , dus konden we mooi combineren.
Ik zal hem ook nog wel even in de FB-groep zetten, dan kan iedereen z'n eigen mening vormen over de "staat" van de auto ;)

B-Real zei:
Overigens heeft Marc jarenlang in de autoschade gezeten, dus die kan je vast nog wel ergens bij helpen, vandaar zijn reactie ;)

Dat was even naar de diepste krochten van mijn geheugen geslopen, zoals je ook wel kon uitmaken uit m'n schaapachtige reply :p

Kosten van de onderdelen en spuiten komen op zo'n 2000 euro (duurste zaken als AFL-koplamp en NBR-voorbumper). ARTA-parts hier in Emmen kan wel onderdelen leveren als de motorkap, zijscherm, AFL-lamp, verstevigingen e.d voor nette prijzen, alleen z'n bumper betaal je volle bak voor bij GM-Tuningparts oid (of er moet toevallig al eentje op Ebay staan...)
BPM is daarnaast ook nog vrij hoog, daar gaat zo'n 2500 euro in zitten... (excl. keuring)

Dan kom je alweer bij een totaalbedrag, waarvoor je ook een leuke 130i o.i.d. zou kunnen kopen...

Terug
Bovenaan