Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Verdorie, net te vroegeling.

Plaatjes van de kont van de Astra in diverse kleuren.
76079-56ab0c40ef06c$_27.JPG

DKR80_3.jpg

OPEL-Astra-K-1-6-CDTI-136-Excellence-2634349-5-1.jpg

astraxkdiesel_31_7.jpg

1155837_3.jpg

Op zich wel een grappig ding die Tivoli, maar beetje in de categorie 'Dacia'. Hoeft van mij persoonlijk niet zo.

De Punto begon vanochtend ineens te roken zeg. Net hier op de parkeerplaats. Blauwe rook, en het stonk ook. Niet best. Vanavond eens snel een blik op de olie en koelvloeistof werpen. Ik denk dat ie net in het regeneratieproces zat bij het oprijden van de parkeerplaats.

Blauwe rook klinkt niet goed. Als je gewoon rijdt zie je verder ook weinig extra rook door de regeneratie toch?

@ Richard: lastige overweging! Een auto die er van buiten goed uitziet en lekker rijdt, maar met een matig interieur. Of een auto met mooi in- en exterieur maar die qua rijden (vooral motorgevoel) weer iets achter blijft.

Het is niet zo dat het één echt slecht is en het andere echt goed, een verkeerde keuze maak je niet echt denk ik.
Voornamelijk rij ik constante snelheden en dan is de luxe/comfort aan de binnenkant het belangrijkste. De Astra is met zijn 150pk ook geen stakker natuurlijk, er is altijd wel een snellere auto.

SsangYong Tivoli.

Die kende ik nog niet :D
SsangYong heeft/had best een paar aardige modellen, maar ook een aantal hondslelijke modellen. Daarnaast wat modellen die van voren goed te pruimen en van achteren echt lelijk of andersom. Kortom, een bijzonder merk.
Qua techniek is het volgens mij allemaal extern ingekocht en van prima kwaliteit dacht ik.

Zo'n 500 Abarth lijkt me echt een hele gave kart :D

@ Opeling, het kleurenpallet bij de Astra is beperkt en niet zo heel spannend.
Wit staat hem eigenlijk best goed in de juiste uitvoering en dus met getinte ruiten, hetzelfde geld voor (donker) grijs.
De blauwtinten die verkrijgbaar zijn, zijn mooi maar ook wat oudbollig.
De bruine kleur is ook leuk, maar zou ik zelf nooit kiezen.

Ik vrees dat ik toch voor donkergrijs zou gaan i.c.m. met de bi-color velgen en de getinte ruiten, volgens mij is dat best een strakke combinatie.

Eerlijk gezegd,
als ik zo wat met carfigurators aan het klooien ben valt me op dat er tegenwoordig gewoon geen leuke kleurtjes meer beschikbaar zijn...
Zwart, diverse tinten grijs, bruin, en dat is het zowat.
Waar zijn bijvoorbeeld de metaalkleuren donkergroen en donkerrood gebleven?

Zo zag ik vorig weekend een bordeauxrode Range,
wat een leuke wagen in vergelijking met al die sombere zwarte RR's die je overal tegenkomt.
Nog vorig weekend moest ik op een kruispunt wachten; we telden de opeenvolgende zwarte wagens die passeerden. Gewoon ongelooflijk dat iedereen in zwart wil rondrijden.

De jaren 70/80 was qua kleuren wat levendiger, maar daar zaten ook een hoop lelijke kleuren tussen zeg :D

Zoals vaker gezegd is grijs/zwart saai, maar het staat ook gewoon altijd goed.
Knalrood zou ik nog wel willen, maar dan komen we weer op de discussie van een tijdje terug m.b.t. de achterlichten.

Dat groen is fout, maar daardoor juist weer leuk!

Maar zou je het zelf kiezen als je voor de keuze stond?

Hier in Emmen reed een tijdje een knalrode Porsche Cayenne Turbo, dat stond verbazend goed maar ik zou het volgens mij niet zo snel aangedurfd hebben om hem zo te bestellen :D

Ik hou zelf wel van een beetje apart....dus ik denk dat ik het wel leuk zou vinden.
Maar ik mis in de interieurs vaak ook 'kleur'; allemaal zo zwart.

Ik heb het idee dat ik intussen al meer Astra's tegenkom dan Karls. In beide gevallen geldt wel dat ze in hele leuke en/of mooie tinten te koop zijn maar dat ze tot op heden allemaal nog zwart of grijs zijn.. Dat blauw is ook wel erg mooi trouwens!

Mijn vader heeft een garagebox op minder dan een kilometer van Joost, voor zo'n €50,- p/m. De z3 heeft een poosje in een parkeergarage onder een appartementencomplex van de woningbouw gestaan, dat kostte hetzelfde. Nu staat 'ie mooi in z'n eentje en kunnen alle winterbanden er ook bij. Groot voordeel :) Nergens voor nodig, maar het ruimt wel op in de garage.

@Tivoli.. nee dankje. Maar dat scheelt Peter.. de afschrijving is vast navenant ;)

Sanoma zei:
Ik hou zelf wel van een beetje apart....dus ik denk dat ik het wel leuk zou vinden.
Maar ik mis in de interieurs vaak ook 'kleur'; allemaal zo zwart.

Eens! Toevallig zat ik onderweg zojuist nog te mijmeren over dat de kwalificatie 'zakelijk' als uiterst positief wordt gebracht bij een autotest. Ik vraag me ernstig af waarom: je wil -ook als je zakelijk onderweg bent- toch in een prettige omgeving zitten? Bovendien zitten veel mensen toch veelal alleen in de auto, dus wat betreft representatie mag 't geen verschil maken. Mogelijk leven we in sombere tijden. Ik voeg daar graag een beetje kleur aan toe op de weg :)

@groene Astra: als leaser wel. Particulier zou ik wel bang zijn voor de restwaarde. Ik denk dat dit zelfs nog smaakgevoeliger is dan een opvallende kleur als limegroen of knalgeel.

Afgelopen zondag hadden we repetitiedag, toen vertelde de dirigente dat ze een A5 had gekocht. Een donkergroene met bruin interieur. Voor weinig geld, want alle mannen willen alleen een zwarte of blauwe :D

Kleuren op auto's blijven lastig. Zelf vind ik wel dat opvallende kleuren vaak minder lang houdbaar zijn dan neutralere kleuren. Op felle kleuren ben ik veel sneller uitgekeken dan op neutraler kleuren. Heb ik ook in huis..;)

Ik heb die groen/blauwe astra eerder ook al eens aangeprezen. In het echt best wel donkere kleur. Die kleur stond ook in de multitest in de autoweek. Ik vond hem echt niet verkeerd.Maar of ik hem zou kiezen?

Wit staat ook erg goed op een innovation!

Over kleuren gesproken..Vanmiddag trouwpak, schoenen, blouse en accesoires uitgezocht en nu helemaal klaar. Echt hele mooie combinatie geworden. Kan haast niet wachten..

Mooi nieuws Rob, ik weet van mijn zwager dat het echt lastig was om het matching te krijgen.

Zometeen naar Leusden, hele dag bespreking over onze webshop en de fase 2 die daarin in volle gang bezig is.

Tevens gisteren bevestiging gehad dat de nieuwe campagne is goedgekeurd door Japan. Dat wordt dus lekker ontwerpen en advertenties maken, nieuwe posters, nieuwe banners, nieuwe .. nouja eigenlijk heel veel waar ons logo op staat.. :)

Lekker druk dus :)

Mogguh!

Ik voeg daar graag een beetje kleur aan toe op de weg
Zou ik ook wel willen...maarja: zwarte Punto :LOL:
ik weet van mijn zwager dat het echt lastig was om het matching te krijgen.
Daar heb ik dan weer helemaal geen last van gehad; 1 winkel voor het pak, naar de overkant gelopen voor de schoenen en binnen een half uur was ik klaar :) Daarna met de mannen op een terrasje gezeten :)

Maar wel lekker als het allemaal geregeld is (y)

Eens! Toevallig zat ik onderweg zojuist nog te mijmeren over dat de kwalificatie 'zakelijk' als uiterst positief wordt gebracht bij een autotest. Ik vraag me ernstig af waarom: je wil -ook als je zakelijk onderweg bent- toch in een prettige omgeving zitten? Bovendien zitten veel mensen toch veelal alleen in de auto, dus wat betreft representatie mag 't geen verschil maken. Mogelijk leven we in sombere tijden. Ik voeg daar graag een beetje kleur aan toe op de weg grinning smiley

Zakelijk betekend vooral "niet teveel opvallen op de parkeerplaats van de klant". Ik vind het zelf, als autoliefhebber, jammer dat het zo werkt in Nederland. Val vooral niet teveel op anders gaan mensen denken dat je te duur bent en/of je geld niet netjes verdiend. Bah!

Volgens mij kent onze leaseregeling geen enkele beperking (wel goedkeuring door de directie uiteraard) en zou ik zelfs een knalroze cabrio kunnen leasen bij wijze van.
Maar goed, ik ga waarschijnlijk gewoon voor een zakelijk, saai, donkergrijze burgerbak :)

@ Rob, goed nieuws! Heb je je pak een beetje tactisch uitgezocht zodat je hem ook nog eens bij een andere gelegenheid aan kan of is het een 100% trouwpak?

@ Jimmy, geinig dat ze daarvoor in Japan nog officieel toestemming voor moeten geven. Wel goed om te horen dat je nu lekker je gang kan gaan.
Staan er nog bijzondere dingen op de planning voor dit jaar?

@ Jimmy, geinig dat ze daarvoor in Japan nog officieel toestemming voor moeten geven.
Niet heel gek toch? Zij zijn eigenaar van het merk en logo, dus ze moeten wel even akkoord geven op alles waar je dat logo gebruikt.

Goedemiddag!!

@ Astra: Dat donkergroen is idd. wel een erg lekkere kleur. Ben benieuwd hoe dat in de volle zon uit komt.
Zie nu de eerste beelden van de ST, en moet eerlijk bekennen dat die als 1.6 BIturbo diesel wel op mijn lijstje komt voor evt. mogelijke leasers. Wat een lekker strakke bak, en de eerste recensies over het blok zijn positief.

@ Cabrio: Gisteren lekker open terug gereden naar huis. Het was welliswaar nog wat aan de koude kant.....maar toch wel heerlijk om zo open te rijden. En moet zeggen dat ik steeds meer ga genieten van het heerlijk alarte gedrag van de 2.2 motor. Zo lekker soepel als hij op trekt en door de korte versnellingen kun je snel doorschakelen. Heel anders als de Vectra. Maargoed, vanavond gaat hij weer ff bij de ouders op de parking onder het doek.

@ Rob: Wel een hele opgave om zo'n kostuum samen te stellen. Ik zelf ben erg slecht in kleding shoppen, dus zou er tegenop zien.
En met de bedragen in het achterhoofd die ik betaalde voor de kleding toen mijn zus ging trouwen........zal het voor jou nog een best bedrag kosten. Maargoed, als het goed is trouw je maar 1x. En als je ziet wat een bruiloft kost zou ik niet snel op kleding bezuinigen.

Barri zei:
@ Jimmy, geinig dat ze daarvoor in Japan nog officieel toestemming voor moeten geven.
Niet heel gek toch? Zij zijn eigenaar van het merk en logo, dus ze moeten wel even akkoord geven op alles waar je dat logo gebruikt.

Kon zijn dat de Benelux daar gewoon zelf over kon beslissen of dat het Europa breed geregeld was.

Maargoed, vanavond gaat hij weer ff bij de ouders op de parking onder het doek.

Buiten onder een doek/zeil?
Je weet dat dat ontzettend krast omdat zo'n doek/zeil altijd beweegt door de wind en je auto er op den duur ook enorm vochtig van wordt?
Ook in een garage zou ik hem niet onder zeil zitten, dat beetje stof kan de auto wel tegen en was je er zo weer vanaf desnoods.

GTS al weer klaar trouwens?

@ Rob, goed nieuws! Heb je je pak een beetje tactisch uitgezocht zodat je hem ook nog eens bij een andere gelegenheid aan kan of is het een 100% trouwpak?

Ik zag eerst een heel mooi pak van Immediate hangen. Een echt trouwpakkenmerk maar die was zo glossy dat die eigenlijk alleen voor de bruiloft geschikt was en verder nooit weer. Heb nu een ander pak gekozen (ook een officieel trouwpakkenmerk). Ook heel erg fraai maar dat pak kan ik ook nog eens bij andere gelegenheden aan. Anders is het gewoon doodzonde van de bijna 1000 euro die je eraan verspijkert....

Kiezen ging vlot..had vantevoren ook precies kleuren in het hoofd. Gisteren complete set gepast en echt prachtig. Nu nog twee keer langskomen voor afstellen en dan moet ik er tegen kunnen.

Maar goed, ik ga waarschijnlijk gewoon voor een zakelijk, saai, donkergrijze burgerbak

Hoho..ik rijd ook in een donkergrijze burgerbak maar krijg ontzettend veel complimenten op de Astra.

Vreselijk niet wat iederen weer mekkert op de chroomstrip van de Astra K ST? Bij de vijfdeurs liepen alle azijnzeikers over de zwevende daklijn en dat zwarte stukje. Hoor je niemand meer over.
Nu bij de ST is die chroomstrip het doel. Ook dat ebt straks wel weer weg...

Ik zou een 500 je ook erg leuk vinden voor de vrouw. Vooral met zo'n wit dashboardje. Prachtig. Maar die kofferbak..daar kan je helemaal niks mee...en achterin volgens mij ook niks..

@ Rob: Wel een hele opgave om zo'n kostuum samen te stellen. Ik zelf ben erg slecht in kleding shoppen, dus zou er tegenop zien.
En met de bedragen in het achterhoofd die ik betaalde voor de kleding toen mijn zus ging trouwen........zal het voor jou nog een best bedrag kosten. Maargoed, als het goed is trouw je maar 1x. En als je ziet wat een bruiloft kost zou ik niet snel op kleding bezuinigen.

Nee was voor mij helemaal geen opgave..ben qua kleding goed op de hoogte en reserveer er altijd een goed bedrag per maand voor.
Qua trouwpak wist ik precies wat ik wilde voordat ik uberhaupt de winkel in stapte. Verder heeft de verkoopadviseur nog perfect geholpen met maten en zeer bruikbare opties/tips.

rjthefrisian zei:
Ik zou een 500 je ook erg leuk vinden voor de vrouw. Vooral met zo'n wit dashboardje. Prachtig. Maar die kofferbak..daar kan je helemaal niks mee...en achterin volgens mij ook niks..

Dan moet je echt eens gaan proefkijken/proefzitten/proefrijden.
H. dacht dat dus ook, tot ik haar meenam naar een leuk tweedehandsje.
Blijkt dat de koffer dik meevalt (groter dan de Mini van dezelfde generatie).
En smalend zette zij zich achter het stuur, zette de zetel goed, en liet mij achter haar zitten; bleek dat ik goed zat...
Vol ongeloof wisselden we van plaats, en haar conclusie was dezelfde.

Kortom... dezelfde dag stond er nog een handtekening onder een bestelbon voor een nagelnieuwe TwinAir Lounge in Azurro Volare...

B-Real zei:
Barri zei:

Kon zijn dat de Benelux daar gewoon zelf over kon beslissen of dat het Europa breed geregeld was.

De campagne is Europees, overal gelijk en zelfs een deel van de campagne is wereldwijd, maar niet alles hoeft langs Japan hoor, we hebben guidelines voor het gebruik van het logo.. Maar als er een nieuwe campagne is die enkele jaren gebruikt gaat worden dient dit wel goed gekeurd te worden.. soms moet er weleens wat aangepast worden.. nu niet.. :)

Maar dat wordt dus wel weer flink aan de bak!

Barri zei:
Maargoed, vanavond gaat hij weer ff bij de ouders op de parking onder het doek.
Waarom? Hebben die een nóg grotere oprit dan jijzelf? :)

Dit blijft nog wel even een terugkerend puntje volgens mij :)

British Racing Green zei:
British Racing Green zei:

Houston, we have a problem...
Stiekem ziet ze dat best zitten ;)

Geweldig gaaf ding! Ik zie het punt niet ;)

@Rob: een mooie mijlpaal behaald weer. Lijkt me wel een erg leuk proces!

@Jimmy: wie zijn de doelgroepen van jullie campagne? Ik kan me niet herinneren vak reclame-uitingen van jullie te zien namelijk.

Vanavond wordt er een roerige commissievergadering verwacht, zo even eten en die kant maar weer op.. Ik ben benieuwd!

Trouwpak: Ik trouwde ooit in een spijkerbroek met nieuw overhemd... in 1992

Auto voor de vrouw ???? !!!! Ik heb haar ooit geadviseerd een Seat Ibiza te kopen.

En in een eerder leven een Volvo 245 o_O

Franklinn zei:
@Jimmy: wie zijn de doelgroepen van jullie campagne? Ik kan me niet herinneren vak reclame-uitingen van jullie te zien namelijk.

Gezien ons kleine budget (helaas) kunnen wij niet groots zoals sommige andere merken, de markt/media bestormen. Wij zoeken zorgvuldig per doelgroep/campagne waar we wat inzetten..

In de hoofdlijn is iedereen met een auto ene potentiële klant natuurlijk. We zijn dit jaar opnieuw de strategie aan het bepalen om te zien hoe, en waar we die inzetten.

Corsa-20SEH zei:
In de hoofdlijn is iedereen met een auto ene potentiële klant natuurlijk. We zijn dit jaar opnieuw de strategie aan het bepalen om te zien hoe, en waar we die inzetten.

Ik denk dat je moet inzetten op de merkgarages.
Vele mensen laten hun banden daar vervangen, en het wordt zondermeer de band die de dealer in huis heeft.
Zo zijn er ooit de eerste keer Toyo's onder de Honda gekomen...

En daarna verkoopt het product zichzelf.
Ik vond het zo een schitterende band dat ik voor de nieuwe Honda-zomervelgen heel specifiek Toyo's gevraagd heb.

We praten over 2 verschillende dingen, ik had het over B2C.

het B2B verhaal is wat omslachtiger helaas, hier zit je met tussenhandel, parallel, regionale groothandel, Europese groothandel en dan heb ik het internet nog niet genoemd.

maar ik geef je zeker gelijk, dat kanaal is, mits er geen channelcnflict gaat plaatsvinden een kanaal waar mogelijkheden liggen.

Anders is het gewoon doodzonde van de bijna 1000 euro die je eraan verspijkert....

Exact mijn gedachte. Ik zou hem niet zo snel aantrekken als "werkkleding", maar een dergelijk pak kun je natuurlijk ook gewoon gebruiken bij toekomstige bruiloften (van vrienden/familie natuurlijk, ik ga er vanuit dat jij het bij eentje houdt :p)

Vreselijk niet wat iederen weer mekkert op de chroomstrip van de Astra K ST? Bij de vijfdeurs liepen alle azijnzeikers over de zwevende daklijn en dat zwarte stukje. Hoor je niemand meer over.
Nu bij de ST is die chroomstrip het doel. Ook dat ebt straks wel weer weg...

Ach zie het zo, als dat het enige kritiekpunt is dan is het gewoon een goede auto aangezien ze niets beters weten te verzinnen :D
Zo'n chroomstrip is ook heel makkelijk te verwijderden desnoods, dus daar zou ik een auto zeker niet om laten staan.

@ Jimmy, inderdaad jammer dat Toyo hier niet bekender is bij het grote publiek. Ik ben sinds ik mijn Leon had ook fan en mijn broertje "zweert" er inmiddels ook bij.
Zijn jullie eigenlijk ook standaard eerste montage fabrieksaf of via een importeur in Nederland? Zoals PON bijvoorbeeld alle auto's standaard op Continentals levert (want importeur), terwijl ze op Michelins (dacht ik) uit de fabriek rollen.

"Voordeel" van mijn nieuwe werkgever is dat ik nu iets vaker in Twente zit en de route daarnaartoe weliswaar een stuk langer is dan richting Gronignen, maar dat de route wel een stuk aangenamer en vlotter is (Autobahn A31 :T). Daardoor ontdekte ik gisteren toch een klein minpuntje aan de Focus, de cruise control kan niet hoger dan 180 o_O
Wel een genot hoor om buiten de spits die route te rijden, zelfs bij die snelheden hoef ik zelden de cruise control er af te halen en dan tik je +/- 70km snelweg best rap weg :)

Oh, morgen naar de Opel dealer voor een officiële offerte. Ik denk dat het Asteroid Grey gaat worden. Heel misschien Royal Blue, maar dat vind ik het eigenlijk net niet.

B-Real zei:
@ Jimmy, inderdaad jammer dat Toyo hier niet bekender is bij het grote publiek. Ik ben sinds ik mijn Leon had ook fan en mijn broertje "zweert" er inmiddels ook bij.
Zijn jullie eigenlijk ook standaard eerste montage fabrieksaf of via een importeur in Nederland? Zoals PON bijvoorbeeld alle auto's standaard op Continentals levert (want importeur), terwijl ze op Michelins (dacht ik) uit de fabriek rollen.

Alles te maken met budget helaas... Maar we doen ons best :)

1e montage op bijna alle Mazda modellen (behalve de MX-5)
Toyota Prius, Rav 4, nieuwe Prius
Donkervoort
Renault Megae 225 RS
Audi TT-s, TTRS, S4, RS4, A3 winter, Q7.
Mitsubishi PHEV Outlander

en nog wat oudere modellen..

PON monteert niet alles meer om naar Conti, zijn ze mee gestopt.

mogguh! Ik snap t nu, mbt die marketingcampagne. Europees kantoor kan natuurlijk ook heel veel besluiten, die zag ik even over het hoofd :)

PON monteert niet alles meer om naar Conti, zijn ze mee gestopt.
Ow? Volgens mij doen ze dat nog steeds hoor. Maar als ze die maat even niet hebben liggen gaan ze er niet op wachten, maar gaat ie gewoon door op andere merken banden.

Tja, wat kies je dan. Power Black wat altijd goed staat zoals op de auto in deze advertentie: LINK
Of toch Asteroid Grey wat weliswaar donkergrijs is, maar toch net even anders dan gewoon grijs zoals in deze advertentie: LINK

107250003-medium.jpg

opel-astra_137705_4.jpg

Royal Blue is qua donkerblauwe kleur wel mooi, maar dat is een unilak en geen metallic. Dan heeft het voor mij een te hoog Dacia Logan gehalte, indien deze er als metallic was dan was de keuze makkelijk geweest.

Deep Sky Blue is wel metallic vind ik te licht en valt dus ook af.

Rood durf ik niet aan en vind ik niet mooi i.c.m. de achterlichten.

Bruin en groen vallen ook bij voorbaat af. Mooie kleuren, maar die mag iemand anders aanvinken.

Of wellicht toch een zilveren kleur?

Ik zou voor Asteroid Grey gaan! laat het model mooi uitkomen.

@ Berry, Ok ik heb uit de markt gehoord dat Pon dit niet meer deed, klopt dus niet als ik het begrijp.

Richard: sowieso geen zwart. Die grijze is wel prima!

@Jimmy: ben benieuwd. Heb er hier (nog?) niks over gehoord en gelezen, dus ik vraag me af of het waar is. Ze hebben er namelijk best wat processen op ingericht. Alle wielen wisselen in twee minuten, echt lopende band werk daar!

Richard,

Onderstaande bruine was altijd mijn favoriet. Hele chique kleur. Al zie ik hem niet meer in de configurator?

0285245869001.jpg

Je wil niet bruin maar besef je wel dat asteroid grey ook behoorlijk bruin is. Mijn astra is echt grijs maar asteroid grey is een hele aparte kleur met bruin, grijs en een gloed erover. Is al hele lange tijd op opels beschikbaar
DSCN3600.JPG

Je hebt soft Bronze en cool beige..ook niet onaardig

0286452488003.jpg

0282818866003.jpg

0285492357007.jpg

Zwart zou ik niet doen..dan valt veel weg. En zilver staat de Astra best goed maar vind het gewoon weinig sprekende kleur.
En die blauw ben ik het me je eens. Beetje ouwbollig blauw.

Midje!

Gisteravond nog even in de 147 van een vriendin gereden; fijn hoor! Meteen even naar leuke Alfa GT's gezocht :)

@ Richard:
Die metallic blauw vind ik op de foto's twijfelachtig
0282727373001.jpg

0286349940005.jpg

Grijs of zwart staat eigenlijk elke auto wel goed (y)

Hoho..ik rijd ook in een donkergrijze burgerbak maar krijg ontzettend veel complimenten op de Astra.
Hier eigenlijk ook op de punto! Maar 'je ziet ze wel vaak rijden hè?' is ook wel een veelgehoorde reactie :p

Terug
Bovenaan