[quote
De Astra K heb ik uiteraard wel... net zo rood als in de Opeling"
Afgelopen dagen weer met diverse configurators gespeeld en de Astra blijft toch wel op de eerste plek staan.
- De Leon FR (150pk) is voor hetzelfde budget te krijgen als de Astra, alleen is de Astra voor hetzelfde geld wel nog iets luxer. De Leon is wel wat sneller.
- De Focus in Titanium uitvoering met 180pk is ook mogelijk. Alleen is deze ondanks het vermogen een stuk langzamer dan de Astra (?). Schijnt dat alle Ford blokken langzamer zijn/aanvoelen dan de cijfers doen vermoeden. Echter is ook de Titanium uitvoering minder luxe dan een Astra Innovation+.
- De Mazda 3 sedan is volgens de configurator van mijn leasemij niet meer leverbaar? De keuze zou dan een 120pk GT-M zijn en die is langzamer en minder luxe dan de Astra en ook een stuk duurder elke maand, die gaat het dus niet worden.
- De **** met R-design pakket valt ook af. Nu ik er op let zie je die best veel rijden en ik had stiekem verwacht dat het sportiever zou ogen.
- De Megane vind ik op basis van de foto's en filmpjes niet echt overtuigend, dus die valt ook af.
- Citroën en Peugeot overweeg ik überhaupt niet, vind de modellen niet mooi.
Volgens mij blijft er verder weinig gelijkwaardigs meer over wat ik kan overwegen. Binnenkort de Leon nog maar eens van dichtbij bekijken.