Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mogguh! Ik meld me ook maar weer na een weekje in Andalucië te hebben gezeten. De eerste paar dagen was het wat nat en koud, maar vanaf dinsdag was het helemaal Spaans, met uitschieters boven de 20 graden. Heerlijk! Precies de shot vitamine D die we nodig hadden. We hebben een paar dagen in Granada doorgebracht, mooie stad en een mooie omgeving, en een paar dagen in Ronda. Prachtig stadje boven op een 100m hoge klif, met een mega brug en een grandioos uitzicht! We kregen een C-max 1.5 diesel mee en hoewel comfortabel was het een beetje niks, zowel van binnen als van buiten. Qua afwerking en materiaalgebruik doet onze c4 dat beter naar mijn smaak. Vrijdagavond zijn we thuis gekomen en gisteren konden we gelijk door naar een uitvaart.. 'Goede' timing.

Vorig jaar hadden we een nieuwe tafel gekocht, teak hout uit de duurste serie van een budget winkel. Voor het materiaal geen dure tafel, maar helaas (daarom?) ook wat gedoe ermee. De eerste tafel die we kregen staken een paar schroefjes door het tafelblad aan de bovenkant, die hebben we in juli omgeruild voor een nieuwe. De nieuwe is helaas in de winter gaan scheuren, er loopt nu over bijna de volle lengte een scheur door het blad van bijna een cm breed en in het midden ook wat hoogteverschil. Heb dus maar weer gemaild en kreeg vrijdag een mailtje terug dat we een nieuw blad mogen ophalen en deze mogen houden (y). We willen nog een kast gaan maken voor in de woonkamer, dus dat komt uitstekend uit!

@Ruud: flinke klus! Ik hoop dat jij niet van 05:00-23:00 aan het werk bent geweest?

@Joost: op nieuwe-auto-jacht?

Opel-Ampera-e-299270.jpg

Tenby_beach_car_3211201b.jpg

Lekker Frank! Ik heb daar ook dikwijls over na gedacht om in januari of februari een weekje naar de zon ergens te gaan, lijkt mij zo heerlijk! Ik kan nu ook al haast niet wachten tot het voorjaar begint.

@auto-jacht, laatst met accu problemen dacht ik er wel even aan maar nu rijd de BMW weer echt geweldig! Nee voorlopig blijft hij nog even. Geld gaat nu eerst naar vakantie, voorkant huis en cv ketel. Daarna voorzichtig eens maandelijks wat apart leggen. Dus op zn vroegst 2017/2018 en heb eigenlijk nog geen idee wat het dan gaat worden.

Station, niet te groot,/zwaar, een die het liefst in de garage kan staan, xenon, panoramadak, en stoelverwarming ben ik sinds de laatste 3 auto's ook erg mee verwend. Dan blijft er weinig keuze over over 2 jaar en voornamelijk uit de vag stal;

- Octavia Scout 4x4 1.8 DSG: geen verkeerde auto maar verder ook niet veel bijzonders
- Seat X-perience 4WD: 1.8 DSG: Van buiten stukken beter maar van binnen vind ik het een vreselijk saaie auto
- Golf Alltrack 4-motion 1.8 DSG: Die vind ik in juiste kleur wel mooi, maar die zijn in NL niet te koop en benzine versies in duitsland/belgie ook schaars.
- Audi A4 allroad quattro 2.0 TFSI: Erg duur 2e hands, wat oudere voor het budget tegen die tijd, betrouwbaarheid 2.0 TFSI uit die bouwjaren zijn niet echt goed volgens mij, wel heel mooie auto.
Volvo Cross Country modellen zijn nog veel te duur tegen die tijd behalve de V70. Maar ik ben daar niet zo van gecharmeerd, ook van binnen niet + vrij groot en zwaar.
X1 vind ik wel leuk ondanks ik niet van SUV's hou, maar wel in luxe uitvoering. EN die zijn schaars en prijzig. En er hangt wel erg een 50+ imago aan.

Maar al die andere hoge SUV's ga je mij echt niet in krijgen. Ik vind ze gewoon niet mooi, zeker niet de kleinere SUV modellen. een Range Rover of Mercedes GL vind ik wel weer gaaf maar dan mag ik wel eerst een geldboom in de tuin hebben.

Ik heb de motor wel verkocht trouwens voor een nette prijs (y) morgen word hij opgehaald. Dus dat gaat alvast in het spaarpotje

Je vermeld het niet als eis maar stuk voor stuk hebben je voorbeelden wel 4x4 en zo te zien ook automaat. Maakt het niet voordeliger want zwaarder en technisch gezien gevoeliger voor duur onderhoud / extra kosten.

Kopt, 4x4 met halex koppeling (zelfde systeem als bv insignia 4x4) lijkt mij wel prettig rijden, altijd grip, is in de basis voorwielaangedreven maar zodra die iets het grip verliezen grijpen de achterwielen bij, maar zeker geen eis. Het is heel prettig met sneeuw, veel regen, stukje veiliger maar in NL zeker geen noodzaak.
Alleen al die auto's zijn niet te krijgen met alleen voorwielaandrijving. Als ik zie dat zo'n auto rond de 1400 kg weeg met 4x4 terwijl mijn huidige BMW zwaarder is en stukje kleiner met minder vermogen, valt het relatief wel weer mee. ;)

Automaat is ook geen must maar ook die zit er standaard op, alleen een A4 allroad zou eventueeel met handbak te verkrijgen zijn. En ik ben wel huiverig voor DSG, maar heb het idee dat het de laatste jaren prima bakken zijn. En voor wie er wel eens mee heeft gereden, dat is toch echt wel top! Dan wil ik best automaat rijden.

Ik vind het ook een gemis dat Opel dat niet heeft, zelfs de franse merken hebben het, in de Twingo kun je zelfs DSG achtige bak krijgen, ook merken zoals KIA hebben het. Bovendien is het een stuk zuiniger ook nog dan een traditionele automaat. Wie weet in de toekomst! :) Of komt het met de samenwerking die opel aan is gegaan met Peugeot (y)

263634.jpg

Mogguh,

Het weekend ook weer overleefd :). Gisteren was ik een dagje samen met Lize, In de middag zijn we naar MonkeyTown geweest, voor mensen zonder kinderen.. Dit is het walhalla voro kids tussen de 1.5 en 10 jaar.. Dus zoals ik altijd zegt.. schoentjes uit en release the beast... :) Die drukteschopper van ons vermaakt zich altijd zo erg daar. Rennen, van de glijbaan, springkussens.. en papa er achteraan natuurlijk :D... Dus die kleine was toen we thuiskwamen om 17.30 gisteren helemaal uitgeteld.. :D en vanmorgen sliep ze nog toen ik naar het werk ging :).

@ Joost, ik zou, mits budget het toelaat viir een A4Allroad gaan, die vind ik echt superdik!

photo-voiture.php

Mogguh!

Monkeytown..zoiets hebben we hier ook maar heet dan Ballorig. Mijn nichtje is er vorige week geweest en nu doet ze de hele tijd een brandweerauto na...wiuwiuwiu

Verder hier ook prima weekend gehad. Mooi weer, een verjaardagje, hardlopen, administratie, belastingaangifte, trouwdingetjes en het weekend was weer zo voorbij.

@ Joost: mooie auto maar niet goedkoop qua vaste lasten en onderhoud. En is dat nou de oplossing voor je oprit? Is er niets anders mogelijk? Audi is fraaie maar zal nog heel wat jaartjes duren voordat ie betaalbaar is

@ Rob, Ja is zo leuk joh. bij ons heet het in Roosendaal officieel balleland, maar MonkeyTown is in Breda.. en dan roept Lize.. jeeh MonkeyTown toe.. :)

Goedemorgen!

Ik ken Monkeytown hier ook als Ballorig, ben er nog nooit geweest natuurlijk maar lijkt me idd ideaal voor die kleintjes :D

@ Joost, aparte keuze zo'n alldrive. Vind het zelfs met de Nederlandse winters niet echt een toegevoegde waarde, maar ben wel met je eens dat de auto's die je noemt best iets hebben (y)

Hier vloog het weekend ook weer om. Vrijdagavond training, zaterdag de wekker iets later gezet en in huis bezig geweest en boodschapjes gedaan (hoort er nu ook bij :)). En gelijk maar even gebruik gemaakt van de voordelen van een station, al het karton en papier wat nog in huis laag kon ik er moeiteloos achterin schuiven :D
Zaterdag ook mijn motor naar huis gehaald, was maar een kort ritje en toch best frisjes :D

Zondag een start gemaakt met seizoen 4 van House of Cards, samen met een vriend van mij een "lichtplan" gemaakt voor in de woonkamer/keuken. Als dat klaar is dan is het beneden echt af (y)

Mogguh!

Weer een lekker weekend achter de rug: verjaardagje, wat huis-geneuzel en een dagje rust!

@ kinderspeelparadijs: Ik ken monkeytown als 'Mad Monkey Jungle', 'Octo4kids' of iets met cowboys en indianen (Creatieve namen!)
Maar inderdaad ontzettend handig om je kinderen vermoeid te laten worden; of andermans kinderen :D

samen met een vriend van mij een "lichtplan" gemaakt voor in de woonkamer/keuken. Als dat klaar is dan is het beneden echt af
Doe je nog wat met draadloze systemen? Hue/innr/osram? Of 'gewoon' licht?

Ik heb sterk de drang om Philips Hue aan te schaffen ;)
philips-hue-fittinglampen-alle-kleur-en-wittinten_20146393_750.jpg

@ Gerwin, in eerste instantie niet maar dat kan altijd nog. Vriend van mij zit in de "verlichting" en gaf aan dat, als je alles goed wilt hebben werken, het best nog een dure aangelegenheid heeft en in de gemiddelde woonkamer niet heel veel toegevoegde waarde heeft. Verder is het "spielerie"-gehalte best hoog in het begin en later doe je er weinig meer mee.

Uiteraard kan zo'n systeem er nog wel altijd tussen.

Rondom/achter mijn TV wand gaat wel LED verlichting komen met een afstandsbediening, maar dat is verder niet heel veel bijzonders.

Ik heb die drang helemaal niet, wat is het probleem om aan een dimmer knopje te draaien.. of een knopje om te flippen
Als je het gaat zien als de oplossing voor een probleem wat er niet is, dan heeft het geen toegevoegde waarde inderdaad! Ben ik het helemaal mee eens.

@ Gerwin, in eerste instantie niet maar dat kan altijd nog. Vriend van mij zit in de "verlichting" en gaf aan dat, als je alles goed wilt hebben werken, het best nog een dure aangelegenheid heeft en in de gemiddelde woonkamer niet heel veel toegevoegde waarde heeft. Verder is het "spielerie"-gehalte best hoog in het begin en later doe je er weinig meer mee.
Dat is ook de reden dat ik erg benieuwd naar ervaringen en meningen van anderen.
Ik wil namelijk sowieso zoveel mogelijk LED-verlichting in het hele huis hebben.

Op dit moment zitten er geen wanddimmers in het huis en wat ik heb begrepen zijn die vrij duur (rond de 50 euro) Dus dan is het Hue systeem best aantrekkelijk met dimmers van 25 euro.
Ik zie dan juist de toegevoegde in de woonkamer en eigenlijk niet zo in de rest van het huis.

Neem je het complete Hue-systeem met kleurlampen en een bridge, dan wordt het wel een echt kostbaar en heeft het geheel een hoog gadget gehalte inderdaad.
Ik weet niet of ik dat de meerprijs waard vind.

Een vriendin zit ook in de 'verlichting' dus ik zal tegen die tijd advies bij haar inwinnen. We hebben nog 3 maand :p
Maar zijn wel dingen die ik van te voren wil uitzoeken: dubbel geld aan iets uitgeven is zonde.

Uiteindelijk is het natuurlijk hooguit een leuke gimmick en als dat zonder al te veel extra kosten kan, zoals jij (Gerwin) voor ogen hebt, waarom niet?

Ik heb het geluk dat ik in mijn keuken al een dimmer heb en de overige lampen worden geleverd met een ingebouwde dimmer. Veelal zet je die lampen toch altijd aan op een standaard felheid en gebruik je de dimmer amper. Ik vind het vooral handig voor boven mijn keukentafel als ik daar nog even wil werken, maar dat kan ook prima via de draaiknop aan de muur.

Als je het hele zaakje wil kunnen regelen via een app en dus via je netwerk ben je wel een paar centen verder, daar zou ik niet aan beginnen.

Lampen met ingebouwde dimmer is natuurlijk helemaal praktisch.
Persoonlijk vind ik een dimmer voor de verlichting wel een must: hebben we nu niet en ik vind het felle licht gewoon irritant. In het keukengedeelte gebruiken we het lampje van de afzuigkap nu als sfeerverlichting :)

Ach; maar even kijken welke verlichting er nodig is. Er is tegenwoordig zo ontzettend veel mogelijk; er is altijd wel een mooie oplossing!

wij hebben de verlichting in de keuken nog helemaal niet geregeld. Alleen de stroomvoorziening er naartoe, maar we hebben geen flauw benul wat er allemaal mogelijk is.

Ik zat zelf te denken aan led verlichting zo bij de plinten, die dan aan gaat als er beweging gedetecteerd wordt.
Maar ook het werkblad verlichten zonder dat het vlees roze/groen lijkt als je het snijdt, etc.etc. En moet je bijvoorbeeld wel het plafond verlicht hebben of moet het juist heel donker blijven omdat je anders afgeleid wordt?

@monkeytown: in Harderwijk hebben we dat niet, maar wel in Apeldoorn en Ballorig in Lelystad.
Maar de mooiste is https://www.Boerderijpret.nl in Ermelo. Op de vorige website heeft Jos daar ooit een fantastische poll ingevuld :)

Jeetje wat maken jullie allemaal een werk van de verlichting... wij hebben gewoon zo'n kastje met afstandbediening en meer niet. En de lampen boven de eettafel zijn led en dimbaar.
Wij hebben diverse lampen staan maar merk toch dat ik uit gemak/zuinigheid maar een beperkt aantal aanzet. We hebben ook van die kleurtjes ledverlichting. Zette ik in het begin vaak aan. Maar vind gewoon wit licht veel rustiger.

Wij hebben een eetkeuken. Als je aan het aanrecht werkt zet je spotjes daarboven aan, als je aan tafel zit niet. Wij zijn ook redelijk milieubewust/zuinig, als het niet nodig is gaat het licht uit. Dus verlichting met bewegingsdetectie lijkt mij niet handig; dan ben je zelf de controle kwijt. Dat merk ik in onze woonkamer. Daar gaat een lamp automatisch aan en uit via een zogenaamde smartplug (instelbaar). Moet je dus wel met je mobieltje naar een website (van het beveiligingsbedrijf die dat ding met het hele pakket leverde) en dan de lamp uit/aanzetten als je buiten de ingestelde tijd iets wilt doen. Niet echt handig dus (anders dan tijdens vakanties).

Mijn ouders hebben een 'grote lamp' en spotjes (met dimmer) in de keuken + verlichting onder de kastjes. Grote lamp gaat nooit aan. Altijd de spotjes en als er gewerkt wordt dan met de verlichting onder de kastjes.
Vind ik persoonlijk prettig werken.

Verlichting tegen het plafond zie ik meer als een soort sfeerverlichting met ledstrips... maar of ik dat snel zou doen in een keuken; denk het niet ;)

Jeetje wat maken jullie allemaal een werk van de verlichting...
Er is dan ook zoveel mogelijk...en het wordt steeds 'gekker'; 'slimme' thermostaat, 'slimme' rookmelder, 'slimme' stekker, camera, deursensor, etc

@ Joost: mooie auto maar niet goedkoop qua vaste lasten en onderhoud. En is dat nou de oplossing voor je oprit? Is er niets anders mogelijk? Audi is fraaie maar zal nog heel wat jaartjes duren voordat ie betaalbaar is

de golf,octavia,seat zijn goedkoper in de maand dan de BMW als je naar gewicht en verbruik kijkt. Die zijn relatief best licht en zuinig. Ter vergelijking, de Seat Leon 4-motion 1.8 180PK is lichter en veel zuiniger en sneller dan een Astra SW 1.6T 170PK

De audi iets duurder dan de BMW omdat hij een belastingtarief hoger ligt, verbruik ligt gelijk aan de BMW. Dus qua geld valt het reuze mee

Dat is wel de enige oplossing voor de garage, maar ik vind het ook hele fraaie auto's hoor!. Alleen de audi is gewoon erg duur in aanschaf, ook als ze straks goedkoper zijn moet er nog steeds heel erg veel geld voor worden neergelegd. Dat heb ik er denk ik niet voor over, om merknamen en zo geef ik niet zo om en dan betaal je toch fors meer voor dat beetje finesse.

@ Joost, aparte keuze zo'n alldrive. Vind het zelfs met de Nederlandse winters niet echt een toegevoegde waarde, maar ben wel met je eens dat de auto's die je noemt best iets hebben

Nodig is het niet, maar wel fijn als het er toch op zit. Meerverbruik en gewicht is valt reuze mee. Veel audi's hebben oook Quattro, in hoeverre dat nou écht nodig is... :)

Motor is verkocht! Zojuist opgehaald (y) precies dat gene voor gekregen wat ik er voor wilde hebben

@verlichting, hier is ook alles LED, alleen op toilet niet en in onze hal. Tegenwoordig is het licht heel mooi warm wit en de lampen kosten relatief weinig in aanschaf. Voor het huis heb ik ook een 2 lampen met schemerschakelaar die automatischa aan gaan als het donker word. Zo heb ik altijd licht rondom het huis en met slechts 3 watt is het verbruik heel acceptabel. Fancy verlichting hebben wij niet :)

Ik heb in één kamer led, maar ik vind het niks. En een buitenlamp, maar daarbij is het prima.
Verder wat halogeen spotjes helaas, en daarnaast spaarlampen.
Heb veel spotjes met twee van die metalen sprietjes als poten. Die moet ik eigenlijk in een warme kleur in led hebben.

Heb helemaal nergens LED eigenlijk. Heb zo'n simpel aan / uit ding uit de supermarkt waar ik 2 lampen mee bedien. Bijna alles is Halogeen maar heb vaak maar 2 of 3 lampen tegelijk branden, kan wel lekker wisselen. Verder heb ik 2 van die Philips Living Colors lampen die ik nooit aanheb. Heb trouwens wel LED achter de TV maar dat komt dan ook uit de TV ( Ambilight ).

Heb veel spotjes met twee van die metalen sprietjes als poten. Die moet ik eigenlijk in een warme kleur in led hebben

die zijn er wel, wij hebben ze ook in de keuken. Volgens mij bij Ikea gekocht. Gewoon warm wit. Vrijwel elke bestaande lamp is in LED te vervangen, en tegenwoordig zijn er ook genoeg echt warme varianten te krijgen.

Laatst voor de tuinlamp sokkel ook een 'mooie' led lamp gekocht met die oude gloeidingen look;
ledlamp_transparant_e27_fitting.jpg

Die lampen hebben wij ook Joost, oogt erg mooi en gewoon warm wit, gelig licht.

@ Joost, hoe doen de buren het met de garage? Lijkt me toch niet handig om een garage te hebben die je niet kunt gebruiken.

@ Joost, hoe doen de buren het met de garage? Lijkt me toch niet handig om een garage te hebben die je niet kunt gebruiken.

hoeveel mensen ken jij die de auto in de garage zetten dan? :p vroeger waren de auto's ook flink wat hoger over het algemeen.
Maar de rest heeft de garage gewoon als schuur voor de fietsen, opslag, werkschuur en hebben er stellingen in staan en zo. Daarvoor is de garage prima. Voor auto's ook, maar niet voor auto's met langere wielbasis of wat lager bij de grond.

Daar komt nog bij dat de meeste garages in Nederland helemaal niet geschikt zijn om een auto in te zetten. Vaak is het zo krap dat een auto net in een geheel lege garage past en je dan nog heel voorzichtig uit de auto moet wurmen :D
Ik zou alleen een garage willen hebben als ik tenminste mijn auto fatsoenlijk binnen kan zetten, in elk geval de bestuurdersdeur volledig/grotendeels kan open en ook nog wat ruimte heb voor opslag, fietsen, stellingen etc.

@ Lampjes, ook hierin is Ikea wel weer ideaal hoor. Niet alles is van top kwaliteit (daar is de prijs dan ook naar), maar ze hebben ook genoeg spullen die gewoon echt goed zijn voor een nette prijs. Dat soort lampen is er ook weer een voorbeeld van.
Overigens zijn die lage prijzen ook weer verleidelijk, want bij de kassa ben je toch vaak al snel weer 100eu lichter o_O

@ Joost,
Ik ken best veel mensen die hun auto in de garage zetten, uiteraard ook mensen die er alleen fietsen ed inzetten.

ik ging ervanuit dat jij een garage wilde om de auto in te zetten.

@ Richard, mijn garage is best ruim, al mag hij wel 2 meter langer zijn :)

Bij ons in het dorp zet bijna niemand de auto in de garage, en ook niet op de oprit. Gevolg: alle straten staan vol :(

Niet op de oprit snap ik niets van... ik vind het wel erg prettig dat beide auto's op eigen grond passen. In de garage heb ik ooit nog eens als ambitie gehad, gewoon voor de foto :) Maar dat betekent intussen wel wat opruimwerk, inmiddels met kasten/stellingen aan beide wanden wordt 't wel wat krap vrees ik. Er is bij ons in het stukje één buurman die de auto altijd binnen heeft staan, ik zie daar de meerwaarde niet echt van. Zeker niet als je toch al over een carport beschikt: hij wordt dan niet zo vies en minder gevoelig voor vorst. Voor de rest moet de auto er ook maar tegen kunnen hoor.

@Ikea-led: bijna alle peertjes zijn bij ons vervangen door de ikea-ledlampen. Bevallen erg goed! Alleen boven het werkblad in de keuken zitten nog een vijftal tl-balkjes oid. Daar moet ik nog wel wat mee, hopeloos om elke keer vijf verschillende knopjes in te moeten drukken en ze geven ook nog eens allemaal een iets andere kleur licht, wat wel bij elk koud en ongezellig is. Ik denk dat ik nog eens een paar meter ledstrip laat komen uit China en dat ervoor in de plaats plak. Vaak dimbaar, in alle kleuren van de regenboog en met afstandbediening :p

Hier staat de roadster in de garage,
de 500 op de oprit onder de carport,
de Micra op de andere oprit voor de tuinpoort,
en de Tourer zo goed als altijd op straat... tenzij er bevroren ruiten verwacht worden, dan staat hij op de oprit achter de 500 en blijft hij ijsvrij door de beschutting van de woning.

AsconaGT zei:
hoeveel mensen ken jij die de auto in de garage zetten dan?

Ik ken iemand die zijn auto thuis altijd laat buiten staan, en op Schiphol altijd in de VIP-garage parkeert :p

Grappig al die reacties en ervaringen met de garage. Bij allemaal zie ik wel punten die ik herken.

Ook wij wilden dolgraag een garage waar de auto in kon maar dat laatste hebben we al snel moeten laten varen.

1) Garage staat inmidels vol met stellingen, werkbank, twee MTB's, racefiets, vouwfiets, twee gewone fietsen, partytenten en ga zo maar door
2) Als het nat is of met sneeuw is het helemaal niet praktisch om daarna de auto in de garage te zetten; alles wordt vreselijk nat en vochtig.
3) Met twee auto's op de oprit en verschillende werktijden is een auto in de garage ook een utopie..dan moet je één steeds eerst aan de kant zetten om vervolgens de garage uit te rijden. Heul handig..
4) De astra is zo'n lel van en auto..past er nauwelijks nog in..
5) Ik vind krabben 's ochtends wel ontspannend en lekker momentje van onthaasting..:) Voor die paar keer per jaar..

Gelukkig hebben we wel een lange oprit waar drie auto's achter elkaar kunnen waardoor we de auto's wel beschut en uit het bereik van kinderfietsjes hebben staan. En we kijken dan steeds naar elkaars werktijden hoe we de auto's moeten positioneren.
En de garage ben ik ook nog steeds erg blij mee omdat je een lekkere klus, rommel en opslagruimte hebt.

3) Met twee auto's op de oprit en verschillende werktijden is een auto in de garage ook een utopie..dan moet je één steeds eerst aan de kant zetten om vervolgens de garage uit te rijden. Heul handig..
Dat herken ik. Ik heb één auto in de garage staan en twee op de oprit. Best irritant als je de achterste wil hebben, of dat degene die niet vooraan staat het eerste weg moet.

Wij hebben onder het huis ook nog een grote bijkeuken waar veel stellingen staan en nog een andere ruimte waar van alles staat nu. Dus de garage is een soort van multihok voor ons.

Soms staan de fietsen er, soms de auto er in als er iets gedaan moet worden, onze kapstokkast heeft er een paar weken gestaan voor schilderen en de komende paar weken staat er mijn groendak voor het houthok wat daar in elkaar word gezet en geschilderd.

Maar ik wil gewoon per se dat als het kan dat de auto er in kan staan. ten eerste omdat ik dan mooi droog wielen kan wisselen of kan poetsen of andere zaken. Maar ook zoals als wij straks op vakantie gaan dan staat de twingo 4 weken daar binnen. Ik heb haar belooft achterspeakers te maken in de twingo, dat kan ik dan mooi warm en droog daar binnen doen :)

maar ik ken echt niemand die de auto in de garage aan huis neer zet met name om de redenen die rob ook zegt, en dat is begrijpelijk. En voor dat gebruik is onze garage ook prima geschikt, voor de auto gewoon wat minder door de korte steile oprit icm een auto met een wat langere wielbasis.

Ik heb geen oprit, maar de 7 staat natuurlijk in de garage, mocht ik die niet hebben zou de 1 serie zeker in de garage zetten ook omdat deze neit dagelijks gebruikt wordt.

Voor een hobby auto zoals sommigen van ons hebben is het natuurlijk wel een must om een garage te hebben, voor de dagelijkse auto('s) is het inderdaad allemaal wat minder praktisch.

Ik ben in elk geval al blij dat ik mijn auto op eigen terrein kwijt kan, als het moet zelfs twee en dat ik een fatsoenlijke schuur heb. Vriend van mij met nagenoeg dezelfde woning heeft wel een garage, maar dat mag de naam garage eigenlijk niet hebben. Zo'n garagedeur is alleen wel makkelijk voor de motor die hij heeft :D

Midje,

Weinig tijd gehad om bij te lezen de afgelopen dagen. Lange dagen van vroeg tot laat maar dan is de actie ook goed ten einde.
De klant is zeer tevreden, zowel over de kwaliteit als over het verloop van het uitleveren. Op een "aandachtslocatie" waar ik me het laatste half jaar extra voor heb ingezet om dingen beter te regelen is de actie nog nooit zo goed verlopen als dit jaar. Heeft me veel energie gekost maar resultaat is er naar. We zijn er nog niet.....heb een hele lijst aan verbeterpunten, maar ga er morgen eerst heen met gebak en een doos vol complimenten.
Ja, de lange dagen zaten er ook voor mij in. Maargoed, nu het gelopen is en ik deze week weer wat ga bijslapen komt 't allemaal goed.

@ Joost: Heb ik wat gemist mbt jouw auto? Is het dagdromen of ben je echt concreet bezig met iets anders? Eigendom of lease?

@ Verlichting: Heb ook veel led in huis, puur ivm energiebesparing. Heb veel lampen met een laag vermogen (1,5 watt spotjes, 3 watt bolletjes) dus prima als sfeerverlichting te gebruiken.

Middag!

Vrijdag aanstaande mag ik mijn afstudeerpresentatie houden!
Dus druk bezig om een beetje structuur te krijgen in wat ik wil gaan vertellen; wat moet erin en wat kan ik weglaten...
En daarna alles nog goed op orde in het hoofd krijgen.

@le garage;
Bij ons heeft er volgens mij ook nog nooit een auto in de garage gestaan... De kar en motor hebben wel een eigen plekje in het nieuw aangebouwde achterste deel, zodat er ook wat meer (werk-)ruimte in het midden, de "werkplaats", is ontstaan.
Voorste deel staat bij ons altijd vol met fietsen, stellingen en rommel... Auto's staan onder de carport of op de oprit

@Ruud;
Top! (y)
Ik had die hele sliert vrachtwagens eigenlijk wel even willen zien!

Hotdog zei:
@monkeytown: in Harderwijk hebben we dat niet, maar wel in Apeldoorn en Ballorig in Lelystad.
Maar de mooiste is https://www.Boerderijpret.nl in Ermelo. Op de vorige website heeft Jos daar ooit een fantastische poll ingevuld :)

Is dat zo...? :cool:
Waar ging die over dan?

Klinkt goed ruud en als ik het zo lees pak je het goed aan!

@ jos: oei spannend. .nu komt het echt dichtbij! Heel veel succes vrijdag!

Succes alvast Jos! Ik herinner mijn afstuderen nog heel goed, man ik was echt heel zenuwachtig en heb mij zo opgelucht gevoeld daarna (y)

@ Joost: Heb ik wat gemist mbt jouw auto? Is het dagdromen of ben je echt concreet bezig met iets anders? Eigendom of lease?

dagdromen :p lease doen ze bij ons niet aan. En de BMW blijft nog even (y) ga ook geen andere auto kopen om de garage. Maar áls er wat anders komt, dan ga ik er wel rekening mee houden, omdat onze garage anders gebruikt word dan het gemiddelde huishouden. Die van ons word niet gebruikt als fietsenhok of opslagplek vol stellingen.
TfgFVUbVUPBZsqzdWWOgZuMAGvuBj05NTaGsFgymzPOUESO9jdsoqCIo4I7eNLPNHkEh5X7FE7IydPh8r5ldXvinGYSjFpAidGGeBdlo9Weo_T3LfpY1eQuopIu3ix2YDgaeN8oxoupuGli57L2Br4JDBWJuOGGcJ51HQVEgWvYJH8Pe4kmuWBS9w0QaPalrxTS9niNIen7wNofuzLadfcg4DbsF3__Y2UahYeWDq6JfSxqrf1ofrx-Tbs5eWYtnCVaB16AXvlV-cVyf9Wy3fHJeVGLsTDAUekXqeWDIHfZtk0HTdclnQO7bdsYqjzyMavd3iz8uhaLht0hEhjUvAqUHI2naa2OrJN9kNbmXEOKsF0RzR1XU9zU52IeGKfRqtHL2f5RTWr7pmGJIMrDxo4Bj4GbTuC9kexUtPX711fUrVwCYEmSBaeUuv4Wy0LA5x6m0K2TuymoHFqnmoGtwHj4fOe8gYsRQTWS5mmBVrYbkwpWl1cQRc-SQLD_erio2r6lk7mNjc1nWMHEoTe60wn5iFa6qpEhW97QYMXpEahsXqw5_PF2Exjl4JZRk_YqJSkLtcA=w890-h667-no

Trouwens, met de BMW 1 op 11.7 gereden. Voor sommigen van jullie niet noemenswaardig, maar voor mij doen is dat heel netjes (y)

FPpqFbOBEQ_Op1HMXSvcqGhDdrEd607EstwyngBWDuPJVdd94CnRZE1OYXxmgk2Bcw746DiH-DxOC35P8vHM-LUCMrtsR3j0OZncq4Rvz2x981CjYWlvflcmVuGSxbEsq_uUgnUKDBu1gt1O_EsnYkJT-VpvnohkXohGFxGDYbWI07jQYP4qCGSLPFM8hPRMXwRjNL8_AjbNNKcmmIrtbfT4CDbjHbDbQ4OCbWkW9coNbYhzfvz3R1He1mDMNKX9zdUy5-lK_K5Q_cO-voigbtgDm8UvTOegnMcF-aWqEXkd3Ic73Mo_YAW7G5Bq049HEuoSrucDrqmYb_ymNDgdANmCZiaejf6WZjuotYDsaFXznCYbQguvy94Bbxw4THK6UYjxxy0U-qd6NBCJ2oKdc52IHeWdx7bv3R6kWou_6UOJFPdKOXekjjJnwc-l8vxBQQ9ikSAQbKQaFN_cX5gKBmZXuYTQYezrbEjAa-Q-G8gA9o5q40kl0e9ouuX8UDusyMcRWskJtSBrBoHPeVRrOInypipbySUW7p2E9wMoAFDJ2mTjzecfhtuNRIKaSy7UcuyY4g=w890-h667-no

Netjes man!.. Dat haal ik met de 1 serie alleen maar als ik op 110 naar Amsterdam rijdt... Ben achteraf blij dat ik die E90 325i niet gekocht heb :)

Netjes man!.. Dat haal ik met de 1 serie alleen maar als ik op 110 naar Amsterdam rijdt... Ben achteraf blij dat ik die E90 325i niet gekocht heb

:eek: jou 1 serie is toch wel zo zuinig dat 1 op 11 wel goed te halen moet zijn toch?

Doorgaans zit ik gemiddeld op 1 op 10 en dan rij ik wel fors door... Nu wat stukjes rustiger aan gedaan, wat meer op de cruise control en dan is dit wel te halen. Als ik écht als een slak ga rijden op de cc dan moet 1 op 13 ook nog te doen zijn, maar dat trek ik emotioneel niet o_O

Met de Leon was alles beter dan 1:10 winst en dat was goed te doen (slechter ook), op de CC met 100 deed ie gemiddeld 1:14 (natuurlijk niet op een hele tank). Beetje gelijkwaardig aan de BMW dus en dat lijkt me dan netjes voor een zes cilinder.
Met de Clio meer dan eens 1:12,5 gehaald wat ronduit slecht is, maar het ding is dan ook akelig onzuing op de snelweg en iets boven de max snelheid.

De Focus heb ik nog geen zicht op maar doet het volgens mij niet slecht. Sowieso zit er een 55 liter tank onder en dat scheelt al enorm qua actieradius t.o.v. de 40 liter van de Clio, in de praktijk stond ik zeer regelmatig binnen 500km weer aan de pomp. Een grotere tankinhoud is bij een volgende auto dus ook zeker een pré

Avond!!

@ Jos: Succes man, einde is in zicht!!!

@ GTS: Volgende week dinsdag gaat ie naar de garage voor het monteren van de andere katalysator. Kan wel merken dat het verbruik momenteel flink hoger is, kom nauwelijks onder de 7,4l/100km terwijl ik normaal toch snel 10% zuiniger rijdt.
De astra moet nog heel ff wachten, half april gaat ie voor onderhoud naar de garage....dan kunnen ze hem meteen APK keuren (mag schijnbaar twee maand eerder met behoud van keuringsdatum).

@ Joost: Duidelijk, al kunnen er tegen die tijd wel weer nieuwe wensen zijn.
Collega van me heeft van de week zijn nieuwe auto opgehaald, Citroen C5 tourer ook in een terreinlook versie. Wist niet eens dat die bestond.
Opzich wel een net ding, maar vind het model al weer best onderhevig aan de tijd. Wat dat betreft een compliment voor Opel wat betreft de houdbaarheid van de Insignia.

De astra moet nog heel ff wachten, half april gaat ie voor onderhoud naar de garage....dan kunnen ze hem meteen APK keuren (mag schijnbaar twee maand eerder met behoud van keuringsdatum).

klopt! Twingo gaat ook vrijdag al voor beurt+ APK en distributieriem. Terwijl APK pas 28 april verloopt, maar is vanaf de verloopdatum gewoon een jaar geldig.

Mogguh!

Trouwens, met de BMW 1 op 11.7 gereden. Voor sommigen van jullie niet noemenswaardig, maar voor mij doen is dat heel netjes thumbs up

Dat is netjes Joost. Nu ik de Astra wat beter heb leren kennen heb ik ook het verbruik wat beter onder controle.
Kom nu op gemiddeld op de 8,0l/100km waarbij ik nog steeds erg stevig rijdt. Als ik het rustiger aan zou doen zou het beter worden.
En huidige astra is op de lange afstand stuk zuiniger dan de GTC maar in de stad met veel optrekken en remmen juist andersom. Dan moet je toch die vetkwabbetjes op gang krijgen..;)
Merk wel dat de 17 inch winterbanden stuk zuiniger zijn dan de 18 inch sloffen voor de zomer.

Terug
Bovenaan