Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Of Opelgerelateerd een Opel Frontera Sport...

opel_frontera_sport.jpg

Wat ik zelf zo jammer vind aan het hebben van een leuke hobby auto zijn de vaste lasten.
Je rijdt amper met zo'n auto en mag elke maand wel flink betalen voor wegenbelasting en verzekering, dat is bij een motor echt een heel stuk goedkoper.

Afgezien daarvan zou een hobby auto bij mij meer iets van een Speedster/Elise of iets met veel vermogen moeten zijn om er meer lol uit te halen dan een dagelijkse auto, ik voel bijvoorbeeld niks voor een Kever zoals Berry die heeft (ik snap overigens heel goed waarom Berry er wél iets mee heeft :)). Met een motor is het rijden standaard al zoveel leuker en intensiever dan met de auto, daarvoor hoeft het niet eens hard te gaan.

Dat laatste is natuurlijk heel erg persoonlijk :)

@ Richard,

Wegenbelasting en verzekering vallen wel mee toch, zijn vaak lichte auto's. en de verzekering heb je zelf de keuze in welk pakket je neemt... meer dan 60,- in de maand hoeft dit echt niet te kosten volgens mij. Tenzij je over Porsche ed. praat.

Cabrio rijden heb ik niet zoveel mee, dus dat is geen optie voor mij :D

Verzekering en belasting heb je ook zelf in de hand natuurlijk, maar als je het over 200+pk auto's hebt (wat ik dan zou willen als hobby auto) dan kom je wel duurder uit dan 60eu per maand. Ik was voor de Leon al 100eu aan verzekering en belasting kwijt. Mijn motor kost maar circa 25eu per maand aan verzekering en belasting

Maar zoals met zoveel dingen is het ook allemaal een kwestie van smaak en ligt het er maar net aan wat je wilt :)

Een lichte en relatief snelle open auto lijkt mij ook wel wat. Idd niet te zwaar vanwege de vaste lasten.

Barri zei:
Een lichte en relatief snelle open auto lijkt mij ook wel wat. Idd niet te zwaar vanwege de vaste lasten.

Dan wordt het wel een 2-zits. De 4-zits cabrio's zijn meestal een stuk zwaarder dan het basismodel, reken op 150-200 kg.

@ Richard.. ok.. Ik zit aan 11 schadevrije jaren en houd me niet zo bezig met die premies, maar ik zie dat je wel wat duurder uitkomt. Maargoed, hobbys mogen geld kosten toch :)

Meeuw zei:
Barri zei:

Dan wordt het wel een 2-zits. De 4-zits cabrio's zijn meestal een stuk zwaarder dan het basismodel, reken op 150-200 kg.
Inderdaad. Of eentje in het kwarttarief. Maar liefst een roadster-achtig iets. Barchetta vind ik nog steeds wel wat, maar als ik zie hoe weinig ik de Kever vorig jaar gebruikt heb, vraag ik me af of het slim is nog een auto te kopen...

Corsa-20SEH zei:
@ Richard.. ok.. Ik zit aan 11 schadevrije jaren en houd me niet zo bezig met die premies, maar ik zie dat je wel wat duurder uitkomt. Maargoed, hobbys mogen geld kosten toch :)

Beetje onderhandelen wil nog wel eens helpen. Ik betaal voor mijn A5 cabrio dezelfde premie als voor een VW Polo van een medewerkster. Terwijl de nieuwwaarde van de A5 bijna 4x zo hoog is (beide met 75% korting). En nog bij dezelfde maatschappij ook.

Wat ik zelf zo jammer vind aan het hebben van een leuke hobby auto zijn de vaste lasten.
Je rijdt amper met zo'n auto en mag elke maand wel flink betalen voor wegenbelasting en verzekering, dat is bij een motor echt een heel stuk goedkoper.

Afgezien daarvan zou een hobby auto bij mij meer iets van een Speedster/Elise of iets met veel vermogen moeten zijn om er meer lol uit te halen dan een dagelijkse auto, ik voel bijvoorbeeld niks voor een Kever zoals Berry die heeft (ik snap overigens heel goed waarom Berry er wél iets mee heeft smiling smiley). Met een motor is het rijden standaard al zoveel leuker en intensiever dan met de auto, daarvoor hoeft het niet eens hard te gaan.

Dat laatste is natuurlijk heel erg persoonlijk

Voor mij ook de reden om niet nog iets erbij te nemen. Hartstikke leuk auto's maar ik werk niet alleen voor dat blik. Als ik nu al zie welk deel we van ons inkomen nu al aan die auto's kwijt zijn (rijden beide dik 20 k per jaar). Ik wil ook gewoon lekker wat geld over houden voor andere leuke dingen zoals uitjes, vakanties, etentjes, kleding en zaken in en om het huis en natuurlijk sparen (oh ja en een bruiloft..)

Sja, auto is hobby hè :) Maar voor dagelijks vervoer heb ik gewoon wat moderns en goedkoops, dat is wel fijn! De Kever kost me echt nauwelijks iets.

Wat vinden jullie van zoiets?
<https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/honda/m969833572-honda-del-sol-crx-1-6-coupe-vti-abs-u9-1992-groen-160-pk.html>
Natuurlijk die matten en stuur in de kliko, maar verder?

edit: of voor minder geld een meer originele, maar dan met 125pk: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/honda/m1018213064-honda-crx-del-sol-1-6-coupe-esi-1996-groen.html>
Ik heb ook al een opknapper gezien, dan krijg je direct een goed beeld van de zwakke plekken.

Honda del sol heb ik nooit begrepen, ik vind het ook geen mooie auto.

Voor dat geld koop je ook een Alfa of Fiat cabriootje met veel meer uitstraling.

@ Rob, daar heb je gelijk in, kost een hoop geld maar in principe zou jij de Corsa C ook kunnen vervangen door een MX-5 natuurlijk :)

Corsa-20SEH zei:
Honda del sol heb ik nooit begrepen, ik vind het ook geen mooie auto.

CRX Del Sol is gewoon de max!!!
Was mijn eerste liefde toen ik 10 jaar geleden de MX-5 kocht,
maar zelfs mijn eigen Honda dealer raadde het me af.
Anders dan in Nederland zijn de Belgische Del Sols allemaal gruwelijk verkracht en misbruikt.

Maar toen Ralf zijn schitterende Motegi weg deed, kriebelde het wel...

uvv30epwrj.jpg

Er verschijnen de laatste dagen wel meer nette Corsa's A op het net valt mij op!

@Del Sol: ja, is niet heel erg cabrio. Maar wel een leuk laag, open ding met een goede motor. Alfa Spider is nogal zwaar, een Barchetta is wel vergelijkbaar qua gewicht.

Ja ik zag er ook al wat meer voorbij komen...

C20XE erin, schroefset eronder en gaan ;-).. Maar nog een hobby auto krijg ik er niet door hier :)

Mogguh!

@ Opeling: De Frontera is niet meer; de Wrangler is de vervanger! (is van mijn achterneefje. Hij heeft ook nog een Trans-Am :) )

@ Hobby-auto: Ik ben zo a-technisch als wat. Dus voor mij is een hobby-auto voor het knutselen totaal niet interessant. Zou nog wel eens een leuke cabrio willen hebben, maar goed; dromen mag altijd :)

Zo'n Del Sol Motegi vind ik juist erg mooi!

En gisteren wat informatie gegeven aan een vriendin: ze wilde als tijdelijke auto een 147 en had een bordeaux-rode gezien. Het begon bij mij weer te kriebelen hoor... was toch wel een fantastisch fijne auto.
Maandag kan ze 'm ophalen :T

Ik zag in Hilversum ook een bordeauxrode 147 te koop, met beige leer. Prachtig zeg! (y)

@Jimmy: Corsa heeft een achterbank, dus is voor de hele familie. Goed argument toch? ;)

@Del Sol: die stoelen vind ik met die stoffen bekleding eigenlijk zelfs leuker.

Corsa-20SEH zei:
Barri zei:
@Jimmy: Corsa heeft een achterbank, dus is voor de hele familie. Goed argument toch? ;)

iets met veiligheid, kreukelzone, airbags... Kim heeft liever Lize niet in een auto die deze zaken niet heeft.

Meeuwin wilde ook altijd een klein autootje. Maar voor mij was het formaat Opel Corsa (voorheen) en A1 (nu) wel het minimum, vanwege veiligheid.

BRG zei:
Anders dan in Nederland zijn de Belgische Del Sols allemaal gruwelijk verkracht en misbruikt.

Maar toen Ralf zijn schitterende Motegi weg deed, kriebelde het wel...

Sterker nog, die ging naar België, maar ik had niet de indruk dat deze vol zou worden gehangen met Auto5-tuning.

@ Gerwin, een Wrangler is wel erg gaaf. Gaat hij er ook mee off-road? Volgens mij zijn er weinig auto's die het daar beter doen namelijk :D

Klein automobiel update. Heb er nu drie dagen in de Focus opzitten en hij bevalt prima. Stuk stiller, met op de achtergrond een lekker roffeltje van de driecilinder. Qua vermogen houdt het niet over, maar meer dan prima voor het dagelijks verkeer.
De climate control werkt super en hij blaast al snel warme lucht. Het multimedia/navi systeem is best uitgebreid en werkt ook prima, maar is niet overal even doordacht.
Zo zijn de knoppen op het touchscreen best wel klein wat lastig is als je rijdt, wel werkt de spraakbesturing erg goed (als je de juiste commando's weet) dus vaak ben je het scherm nog niet echt nodig.
De regensensor is weer ideaal (toch 2,5 jaar moeten missen) en de voorruitverwarming was ook ideaal bij de vorst van de afgelopen dagen, wel zie je het zitten in de voorruit waardoor tegenlicht soms wat schittert.
De stoelen zouden sportstoelen moeten zijn aangezien het volgens mij een Titanium uitvoering is, maar ik vind ze wel wat vlak en heb het gevoel dat ik "op de bok" zit. Binnenkort als ik een langer stuk moet rijden nog maar eens even de juiste afstelling proberen te vinden, dat kost ook gewoon even tijd natuurlijk.

Minpunten? Ik zou ze nog niet weten eigenlijk, maar heb zoals gezegd ook nog niet heel veel kilometers gemaakt.

@ Berry, ik tuf vrolijk verder in de auto en zie wel wat het wordt :)
@ Marc, weet ik en was ik me van bewust.
Met minpunten bedoelde ik meer zaken die nu al irriteren of gewoon echt niet goed zijn, die heb ik (nog) niet.

- Stoelen, eerst maar eens spelen met de afstelling en langer mee rijden voordat ik een oordeel vorm. Bovenstaand betreft een eerste indruk, zonder ook maar iets aan de stoel verandert te hebben.
- De schittering in de voorruit door de voorruitverwarming. Ook een kwestie van wennen en hindert (nog) niet.
- Multimedia/navi systeem heb ik alle ritjes bij elkaar opgeteld nu een klein uurtje mee gespeeld, kortom te kort om alles te doorgronden en de echte minpunten te benoemen.
- Vermogen. Dat heb je nooit genoeg, maar voldoet echt wel.

Die voorruitverwarming is wel even wennen ja. Bij de C-Max van m'n vader valt het mij ook op.
Vermogen: heb je de 100pk of de 125pk?

Midje!!

Pfieuw, drukke week gehad want komende week één van de twee grote actieweken in het jaar.
Dit weekend verladen we ongeveer 600 vrachtwagens vol met planten, wat neer komt van een lint aan vrachtwagens op de snelweg van 10km.

Altijd weer spannend hoe het gaat lopen. :)
En daarom dus ook ff geen tijd om te lezen en te reageren.

Succes ruud! 600 vrachtwagens is echt bizar veel.... Wanneer was ook alweer die open dag bij jullie?

@Focus, gisteren er nog in gezeten, echt fantastische sportstoelen van half leer. (y) Weet je zeker dat het een titanium uitvoering is? (of zit daar nog een uitvoering boven?)

Waar ik gisteren mee reed had ook verwarmbare stoelen, ambient verlichting die je in kleuren kunt instellen, stuurverwarming, parkeersensoren rondom, lande departure warming, etc. Hij rijd met de diesel versie

Ik weet heel zeker dat Richard in een focus sw 1.0 125 pk Ecoboost sw First Edition rijdt. Hoe weet ik dat? Gewoon kenteken bij een verzekeringssite invoeren...;)

@ Ruud, erg gaaf en toch een kroon op je werk lijkt me. Succes! (y)

Ik heb vanmiddag kort met een collega even op de site van Ford gekeken en qua toeters en bellen sloot mijn auto aan bij de titanium uitvoering, daarom dacht ik dat (en volgens mij had iemand het hier ook al geopperd).
Ik heb geen half leer, wel ambient verlichting (volgens mij alleen rood en niet tig kleuren, zal eens opzoek naar instellingen), ook parkeersensoren rondom met weergave op het scherm. Geen stuurverwarming of stoelverwarming en geen lane departure warning.

Ook 125pk dus blijkbaar ipv 100pk, heb nog niet de gelegenheid gehad om gas te geven en het te kunnen merken :D

Oh trouwens, laten we de foto van mijn leenauto even op FB?
Gezien kenteken en locatie van de foto :)

Ik heb geen half leer, wel ambient verlichting (volgens mij alleen rood en niet tig kleuren, zal eens opzoek naar instellingen), ook parkeersensoren rondom met weergave op het scherm. Geen stuurverwarming of stoelverwarming en geen lane departure warning

die verlichting kan hij regelen met een knop bij de binnenverlichting aan het dak, ook in meerdere kleuren.

Het dashboard is ook heel stuk beter dan voor de facelift. Echter kan het niet tippen aan die van de Astra. Die heb ik ook even bekeken zaterdag. Voelde echt top aan

@ Gerwin, een Wrangler is wel erg gaaf. Gaat hij er ook mee off-road? Volgens mij zijn er weinig auto's die het daar beter doen namelijk
Dat doet ie zeker :cool: Samen met wat vrienden hadden ze volgens mij ook een SsangYoung...maar die is een beetje verdronken :)

@ Ruudje: Succes he! We zien de plantjes vanzelf weer bij de grote Duitse budgetsupermarkten ;)

mogguh!
600 vrachtwagens? Pfoe, dan valt of staat het met de planning. Een file voor de deur is niet heel ideaal. Succes Ruud!

Astra F zei:
Dit weekend verladen we ongeveer 600 vrachtwagens vol met planten, wat neer komt van een lint aan vrachtwagens op de snelweg van 10km.

Nou, dit lijkt me qua logistiek geen sinecure.
Voor de aardigheid: met hoeveel (Poolse) krachten zijn jullie daar aan bezig?

Prettig weekend Peter!
Ik heb het gevoel dat de dag nog maar net begonnen is o_O
Ik ben vandaag aan het werk bij een stichting waarvan ik het vermoeden heb dat ze het vast niet veel later gaan maken dan klokslag 17u, dus ook redelijk op tijd naar huis denk ik (zoals het hoort op vrijdag :))

rjthefrisian zei:
Er staat een ** op dus wees niet bang...:)

Dat type auto is redelijk populair bij mij in de straat, volgens mij een stuk of vier :D

Dat doet ie zeker cool smiley Samen met wat vrienden hadden ze volgens mij ook een SsangYoung...maar die is een beetje verdronken grinning smiley

Heel goed! :) (y)

Avond!!

Zo, de eerste twee dagen zitten erop. Van 5.00-20.30 uur in de weer maar dan is het resultaat er ook naar.
Inderdaad een grote operatie waar ook planning erg belangrijk bij is, op dit moment valt of staat het daarmee. Echter hebben bijv collega's van de teelt zich al maanden ingezet om een mooi product af te leveren. Gelukkig hebben we dit jaar een super kwaliteit aan planten (durf best te zeggen, mooiste zolang als dat ik er werk) dus dat doet ook al veel.

We werken momenteel op onze vestigingen met ongeveer 220 mensen aan de actie (op de piek).
Nu valt het voor mij nog mee, de dagen zijn lang en er is wel werkdruk.....maar op 4 uurtjes na heb ik zelf geen plantje hoeven pakken. De mensen die dit 10,5 uur op een dag doen heb ik des te meer respect voor.

En de oppervlakte die nu leeg komt (25-30 hectare) staat binnen veertien dagen weer vol .

Dan vallen mijn vierkante meters die vandaag geschuurd en in de olie zijn gezet in het niets!
(30m2)

Morgen nog bijenwas uiboenen over die oppervlakte en de keuken is dan op een paar puntjes na helemaal gereed.(y)

Terug
Bovenaan