Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

B-Real zei:
@ Jimmy, gefeliciteerd! :)
Opzich valt 2011 nog wel mee, dat is 5 jaartjes "hobby'en" met tussendoor momenten dat er niets gebeurd. Ik kan me goed voorstellen dat voor jou straks de lol er af is als het bouwen/knutselen klaar is, dat is namelijk vaak juist de hobby ipv het rijden.

Dat is iets waar ik wel bang voor ben ja. Maar mocht dat zo zijn, gelukkig is het een kitcar/zelfbouw en kan ik hem gewoon weer uit elkaar schroeven :D
Er zijn nog genoeg dingen die ik reeds heb liggen en aan wil passen nadat het kenteken er is:

hell led achterlichten
andere kleur erop
andere motor (Zetec of ST170)
uitlaat

Dus ook na het kenteken vermaak ik me nog wel even.. Mocht er tegen die tijd budget zijn voor ene upgrade naar een Opel Speedster of Westfield SEIW, zal ik dat ook niet uitsluiten.

maxresdefault.jpg

"Premium" is idd wel erg populair idd, daar geef ik ook niet zoveel om. Maar dat een BMW/Audi/Mercedes gelijk is aan een Peugeot/Opel/** ben ik ook niet met je eens. Als je ze beide uit zou rusten met dezelfde opties (prijs uiteraard even buiten beschouwing gelaten), dan zal het "premium" merk op veel (detail)punten net even wat beter zijn. Of dat het immense prijsverschil waard is? Dat is aan ieder persoonlijk.

Ik zeg ook niet dat Opel of Peugeot even goed is dan BMW/Audi/Merc. Ik zeg dat een Opel of Peugeot ook gewoon goed is en dat je daar ook genoegen mee kunt nemen. Dan krijg je ook een prima auto voor veel minder geld en een recenter bouwjaar. Een BMW Audi of merc is inderdaad nog beter en misschien nog wat meer geperfectioneerd maar daar is de prijs ook naar.
Het is maar net waar je prioriteiten stelt. Ik vind een Astra meer dan voldoende en steek de meerprijs die ik in een bimmer had moeten steken liever in andere zaken. Het houdt ergens op.

Premium?
Heb me onlangs voor de aardigheid eens een BMW X1 samengesteld.
Zeer kritisch en bescheiden geweest wat ik aanvinkte,
geen 4WD
kwam uit op dik tegen de 50.000 EUR...

Voor zelfde geld heb ik ook een Volvo XC60, toch een klasse groter, met vergelijkbare uitrusting én 4WD.
En voor 10.000 EUR minder heb ik een Honda CR-V met alle denkbare opties en 4WD...
Laat staan wat in die klasse mogelijk is als ik bij Kia of Hyundai ga shoppen ;)

rjthefrisian zei:
Dan krijg je ook een prima auto voor veel minder geld en een recenter bouwjaar.

Tsja, bouwjaar vind ik eigenlijk net zoiets.. daar kan ik persoonlijk niet wakker van liggen. Als het totaalplaatje (look&feel) van de auto maar bevalt en de technische basis in orde is ben ik tevreden. Of hij dan een paar jaar ouder is maakt me weinig uit.. dat andere mensen dat wel hebben maak ik dan maar graag gebruik van :D

Dat ben ik met Frank eens.. Onze 1 serie is 10 jaar oud, ik zie het er niet aan af hoor. gewoon een prachtig goedrijdende auto!

Rob en ik zijn het dus blijkbaar eigenlijk wel eens. De prijs/kwaliteit verhouding moet goed zijn voor een auto en ergens trek je inderdaad de lijn bij wat je wilt uitgeven.

Daarom dus voor mij een "niet-premium" auto ipv een "premium" auto. Overigens geld dat voor mij ook voor het formaat auto. Liever voor hetzelfde geld een luxe Astra dan een kale Insignia voor hetzelfde geld.

Gisteren voor het eerst getankt met de Focus. Het lampje brandde en er ging 46 liter in (ondanks de 55 liter tank volgens het boekje). Volgens de BC kon ik nog 50km rijden, lijkt me toch dat dat dat geen 9 liter kost.
Overigens was het wel "vervelend" tanken, hij sloeg telkens af hoe ik het vulpistool er ook in had en het was hetzelfde tanktstation als altijd.

Premium ? Wat is dat ?

Ontzettende marketingterm wat mij betreft..... aaibaar dashboard, kleine naden etcetera.

Ik ga meer voor een auto die goed doordacht is. Details die in de dagelijkse situatie prettig opvallen.

AFL bijvoorbeeld wat ik op de Insignia heb. Zeer fraai, werkt heel erg prettig en ziet er niet zo sneu uit als die mistpitjes die te pas en te onpas oplichten bij bijvoorbeeld dat premium **

Goed verstelbare stoelen met goed verstelbare hoofdsteunen is een ander voorbeeld. Rammelvrij is wat mij betreft ook erg belangrijk

Opvallend trouwens hoe goed de Volvo in elkaar steekt.... 15 jaar jong en 274.000 km op de teller (y)

Grappig : Ik sprake een collega van mij. Zijn zoon komt uit een ** Passat Diesel ( 2 jaar oud ) en heeft nu een Insignia ST met 170 PK diesel. Hij gaf aan dat zijn zoon diep onder de indruk is van de Insignia en spijt heeft niet eerder voor Opel te hebben gekozen. Is destijds puur een imago kwestie geweest.

Ik rij wel BMW, maar ik ben totaal niet gevoellig voor een merknaam. Wat ik wel merk is dat de BMW die ik heb heel erg goed doordacht is, ter vergelijking, de BMW heeft de exact de zelfde levensloop als een astra G (1998-2004). Als je de verschillen ziet hoe alles nog aan voelt en doordachtis zie je gewoon dat hij veel langer houdbaar is en de tand des tijds doorstaat. Alles voelt nog top aan, geen rammeltjes. Het iets wat gedateerde dashboard verraad wel iets.

Klein voorbeeldje;

gisteren stond ik van alles in en uit de kofferklep van de BMW te halen. Zowel aan de linker als rechter zijde van de D stijl zit een lampje in, zo is alles goed verlicht. maar ook in de achterklep zit een lampje dat wanneer deze geopend is naar achteren rood licht geeft zodat je je hoofd niet snel stoot en naar onderen dan ook licht geeft zodat het ook achter de auto goed licht zit. Bij de astra G zit maar 1 lampje in de kofferbak en laag, zodra je iets er in legt voor dat lampje is het gelijk donker.

B is bijvoorbeeld blij dat in de zonneklep aan beide zeiden een spiegeltje zit, zodra je het spiegeltje open doet gaat er ook nog een lampje branden zodat je in het donker ook wat aan hebt.

In het dashboardkastje kun je een zaklamp plaatsen die zich automatisch bij laad. De socket heb ik wel, lampje niet meer. Maar is toch prettig dat je altijd een vol lampje bij je hebt.

Ook zaken die je niet ziet, zoals bij de BMW word de verwarming elektronisch al voorverwarmd zodat je snel een warme auto krijgt en ben je niet helemaal afhankelijk van motortempratuur.

Al die zaken maken het totaalplaatje wel een stuk aangenamer :D

Maar ik heb wel het idee dat de verschillen steeds kleiner worden en dat er bij de premium merken soms belachelijk voor bijbetaald moet worden anders heb je ook nog steeds een vrij standaard 'kale' auto. Andere niet-premium merken zijn ook heel erg goed tegenwoordig, de verschillen gaan in steeds meer kleinere dingen zitten. Ik zou niet snel de (forse)meerprijs er voor over hebben bij een wat jongere auto

Het lijkt tegenwoordig wel of iedereen 'premium' moet rijden. Hier in omgeving moet iedereen in een Audi of Bimmer rijden...? Waarom? Geen idee? Heb ik echt schijt aan. Koop liever een minder premium auto die goedkoper, veel nieuwer en ook gewoon goed is dan premium te 'moeten' rijden..

Kan me hier helemaal in vinden, dan liever wat extra opties of wat meer vermogen als een dure merknaam achterop. Iets wat je in het onderhoud vaak ook weer terug ziet. Al moet ik wel toegeven dat er wel degelijk een kwaliteitsverschil zit tussen Opels en bijv. Audi/BMW. Hierbij vooral doelende op de gebruikte (interieur) materialen, leverbaren opties ed.

Wat Joost uitgebreid heeft neergezet bedoelde ik ook te zeggen. BMW/Audi/Mercedes hebben over sommige dingen net iets beter nagedacht en andere merken hebben dat pas enkele jaren later.

En wat Ruud zegt over leverbare opties klopt ook. De optielijsten zijn zo ongeveer oneindig bij BMW/Audi/Mercedes (uiteraard met bijbehorende bedragen), overigens hebben ze ook een veel groter aanbod van kleuren en desnoods zelfs individuele kleuren (€€€).

Ook zaken die je niet ziet, zoals bij de BMW word de verwarming elektronisch al voorverwarmd zodat je snel een warme auto krijgt en ben je niet helemaal afhankelijk van motortempratuur.

Hiervan verdenk ik mijn Focus ook, de auto is zo snel aangenaam warm dat ik me haast niet kan voorstellen dat dat alleen door de motortemperatuur komt. Overigens was de Clio het tegenovergesteld, die had als het echt koud was een beetje moeite om de auto warm te krijgen als je niet genoeg toeren maakte. Onaangenaam koud was het nooit in de auto, maar als ik na een half uur N-wegen de snelweg opreed en continu boven de 3000 rpm zat merkte ik dat de auto aanmerkelijk warmere lucht naar binnen blies waardoor je de verwarming toch iets lager ging zetten.

Tsja, bouwjaar vind ik eigenlijk net zoiets.. daar kan ik persoonlijk niet wakker van liggen. 

Wat Joost uitgebreid heeft neergezet bedoelde ik ook te zeggen. BMW/Audi/Mercedes hebben over sommige dingen net iets beter nagedacht en andere merken hebben dat pas enkele jaren later

Dit geeft precies aan wat ik bedoelde. Ik kon met mijn budget dus kiezen uit een vrij kale dreier touring van 2006 van het vorige model met bijna 2 ton op de teller of een astra sw van 2010 van het nieuwste model met nog geen ton op de teller. Bmw is beter. Dat weet ik maar ik vind het dus zonde om mijn geld stuk te gooien op een auto die behoorlijk ouder is en meer kilometers heeft gedraaid en al een generatie ouder is.Dat is het voor mij niet waard om bmw te rijden. Daarom heb ik gegeven moment bmw van mijn lijstje gehaald.

Als mijn budget later ruimer is komt ie misschien wel weer terug.

Avond! Weer terug uit Braunschweig. Ruim 800km weggetikt in twee dagen, met een twee jaar oude **** TDI Bluemotion. Wat rijdt dat goed zeg! De Punto viel daarna weer tegen :)

Midje!!

Heerlijk een dagje thuis, wilde ff uitslapen tot half 9 maar om half 8 ging de telefoon alweer.
Maargoed, is nog uitslapen uiteraard en daardoor kan ik wel iets meer genieten van de vrije dag.

Boodschapen doen, daarna met vaders aan het klussen geweest bij huis (aftap regenwaterafvoer naar regenton) en nu ook de cabrio op de inrit.
Het is alsof de GTS hetweet, want hij begint weer slechter te lopen, inhouden bij lage toeren en motormanagementlampje is ook weer gaan branden.
Dus maandag even zien of de GTS mee gaa naar het werk op de cabrio, dinsdag gaat de GTS zowieso naar de garage voor de andere katalysator.

Ook een beginnetje gemaakt met het leegruimen van de voortuin en achter het huis de eerst viooltjes gepoot.
Van mij kan de lente goed doorzetten nu

Mogguh..

Ook hier lekker genoten van het weekend. Viootljes geplant, tuin geveegt met Lize, lekker met de MTB op pad geweest, zondagochtend om 08.15 was het nog best fris buiten op de fiets :D

En ook nog de auto gewassen en zomerwielen eronder gesmeten :)

Mogguh!

Afgelopen weekend van verjaardag naar verjaardag dus lekker druk en gezellig!
Moet de auto ook nog eens hoognodig door de krasstraat halen: ziet er niet uit...

@ Astra SW uit openingspost: prachtig! Zie ik mij over een paar jaar wel in rijden (y)

Zoals bij iedereen heb ook ik genoten van het weekend. Heerlijk wat een beetje zon en een redelijk aangename temperatuur met de mens doet :cool:

Zaterdag, zoals al op FB vermeld, weer wat autodealers bezocht en 's middags het eerste rondje op de motor gedaan. Was in het begin goed te doen zolang je in de zon rijdt, door de bossen was het wel wat frisser en het laatste half uurtje waren toch wel écht fris. Wel lekker 100km weggetikt en dat smaakt naar meer.

Alleen de kameraad waar ik samen mee rijdt (zelfde motor ook) heeft een aparte manier van rijden. Buiten de bebouwde kom rijdt ie 70/80 (terwijl sowieso bij het lessen geleerd wordt om over het algemeen +10% te rijden), waar 90/100 ook prima kan en de bochten dan net even wat fijner zijn. In de bebouwde kom waar je 30/50 mag rijdt ie 60/70 o_O.
Op een gegeven moment werden we zelfs ingehaald door een ouder echtpaar in een auto, dan zou er toch een lichtje moeten gaan branden lijkt me? o_O

Gisteren vooral veel niks gedaan (zoals House of Cards kijken :)). Nog even een plissé gordijn in de keuken opgehangen (behoorlijke rib uit mijn lijf), als de lampen er straks zijn is beneden echt alles af. De tuin moet ik ook nog aanpakken, maar dat komt wel als binnen alles af is.
Maar goed, wel lekker gereden verder en de volgende keer dus zelf maar iets meer voorop rijden. Niet dat het van mij nou perse hard hoeft te gaan, maar iets vlotter (zodat je het overige verkeer niet ophoudt) mag van mij wel.

Mooguh!

Was inderdaad mooi weekend al was het gisteren bij ons best frisjes door een koude NO-wind. Heb er helaas niet heel veel van kunnen genieten. Gisteren met vriendinlief en hond nog wel 2,5 uur gelopen maar verder hadden we hele weekend visite. Zaterdag en zondag vrienden op visite gehad. Wel erg gezellig!

Alleen de kameraad waar ik samen mee rijdt (zelfde motor ook) heeft een aparte manier van rijden. Buiten de bebouwde kom rijdt ie 70/80 (terwijl sowieso bij het lessen geleerd wordt om over het algemeen +10% te rijden), waar 90/100 ook prima kan en de bochten dan net even wat fijner zijn. In de bebouwde kom waar je 30/50 mag rijdt ie 60/70 nut smiley.
Op een gegeven moment werden we zelfs ingehaald door een ouder echtpaar in een auto, dan zou er toch een lichtje moeten gaan branden lijkt me? nut smiley

Ik had ook andersom gedaan. Doe ik met de auto ook. Maar seizoen is weer begonnen. Vant weekend hier alweer diverse ongelukken en rijbewijzen afgepakt.

. Nog even een plissé gordijn in de keuken opgehangen (behoorlijke rib uit mijn lijf)
Mijn zusje heeft ze van de Kwantum en daar schrok ik al van de prijs. Alleen de service is bedroevend slecht... of nouja; 'service'.

Ik had ook andersom gedaan. Doe ik met de auto ook. Maar seizoen is weer begonnen. Vant weekend hier alweer diverse ongelukken en rijbewijzen afgepakt
Jup, helemaal eens: buiten de bebouwde kom mag het van mij ook wel iets harder. Binnen de bebouwde kom hou ik mij (meestal) netjes aan de snelheid.

Sanoma zei:
. Nog even een plissé gordijn in de keuken opgehangen (behoorlijke rib uit mijn lijf)
Mijn zusje heeft ze van de Kwantum en daar schrok ik al van de prijs. Alleen de service is bedroevend slecht... of nouja; 'service'.

Wij hebben van die dubbele plissé's beneden hangen, in totaal 5 ramen.. en daar kun je bijna een mooie cabrio van kopen. Het heeft ons ook wel even gekost om die dingen aan te schaffen, maar nadat we tig keer een ander alternatief overwogen bleven we weer bij dit systeem terugkomen. Niet van de kwantum overigens, maar van een lokale tapijten/meubelboer die het ook netjes voor de prijs kwam installeren.

B-Real zei:
Alleen de kameraad waar ik samen mee rijdt (zelfde motor ook) heeft een aparte manier van rijden. Buiten de bebouwde kom rijdt ie 70/80 (terwijl sowieso bij het lessen geleerd wordt om over het algemeen +10% te rijden), waar 90/100 ook prima kan en de bochten dan net even wat fijner zijn. In de bebouwde kom waar je 30/50 mag rijdt ie 60/70 o_O.

Durft hij niet harder? Dit rijgedrag zie je wel vaker bij mensen trouwens. Hopeloos irritant vind ik dat :p

Afgelopen zaterdag de kap er weer af gehad op weg naar mijn schoonouders en ondanks dat het een graad of 7 was, was het heerlijk! Maar het verschil tussen in de zon en met bewolking of tussen de bomen rijden was wel erg duidelijk te merken.

Niet van de kwantum overigens, maar van een lokale tapijten/meubelboer die het ook netjes voor de prijs kwam installeren.
Met de ervaringen die mijn zusje nu heeft, doet ik dat ook als we voor een dergelijk systeem zouden gaan.

Bij hun werkt het systeem niet helemaal naar behoren; beetje stroef. De eerste keer (zelf montage) werkte het zelfs helemaal beroerd; moet je het systeem weer demonteren en bij de Kwantum brengen... gedoe hoor!

Bij gewone en rolgordijnen zou ik daarentegen zo weer naar de Kwantum gaan als de prijs scherp is.

Heb de vitrage ook bij een lokaal klusbedrijf besteld en laten plaatsen. Was inderdaad een rib op mijn lijf, maar nu zit het er ook strak voor.

Zojuist de GTS weggebracht naar de dealer, hopende dat het probleem met het plaatsen van de nieuwe katalysator is verholpen.
Net op de inrit al een deukje in de kentekenplaat van de cabrio gedrukt met de trekhaak van de GTS, dus een aparte plek voor de cabrio is geen overbodige luxe.

Rib uit je lijf bedoel je :)

En zet die GTS toch eens weg voor een nieuwe Astra leaser ;)
Met een achteruitrijcamera, want je oprit is volgens mij lang zat.

Die van is van de Karwei en op maat aangezien ik een keukenraam met een afwijkende maat heb. De 25% kortingsactie was erg aangenaam :)
Montage was een fluitje van een cent. Twee steuntjes in het kozijn monteren en het gordijn erin klikken. We zijn langer bezig geweest om zeker te weten dat dat echt alles was dan dat we aan het monteren zijn geweest :D

Durft hij niet harder? Dit rijgedrag zie je wel vaker bij mensen trouwens. Hopeloos irritant vind ik dat tongue sticking out smiley

Geen idee, in de auto rijdt hij wel "normaal".

@ Ruud, succes met de Vectra. Hopelijk valt het allemaal een beetje mee.

Gisteren voor het eerst een lange trip (100+km enkele reis) gemaakt met de Focus. Voornamelijk door Duitsland (A31) en dus hoge snelheid.
Wat is een formaatje grotere auto toch een verademing op de snelweg. Afgezien nog van het vermogen (waardoor je wat harder kunt) is het een stuk stiller en comfortabeler.

Wat is een formaatje grotere auto toch een verademing op de snelweg. Afgezien nog van het vermogen (waardoor je wat harder kunt) is het een stuk stiller en comfortabeler.
Precies wat mij bij die **** opviel t.o.v. de Punto. Met der tijd dus hier een Giulietta of Focus, want eigen merken zijn nog steeds te duur :)

Bevalt de Punto verder nog wel?

hier gisteren nog even in de garage bezig geweest, begonnen om een frame te lassen voor de ruit ontwaseming, die ik middels klittenband voor de APK kan monteren ;)

tevens mijn tekening klaar hoe ik mijn benzinetank wil hebben, maar even wat bedrijven aanschrijven..

Astra F zei:
Net op de inrit al een deukje in de kentekenplaat van de cabrio gedrukt met de trekhaak van de GTS, dus een aparte plek voor de cabrio is geen overbodige luxe.

Je kunt ook te dichtbij willen he :p onlangs bewoog de c4 ook ineens bij het parkeren van de cabrio. Ik heb gelukkig niets aan beide auto's kunnen ontdekken.

Zo, ik heb ook heerlijk genoten van het weekend.

zaterdag eerst mijn ouders auto opgehaald, toen een aanhanger van de verhuur (y)

Toen naar huis heel veel zooi voor de vuilstort, toen naar de garagebox voor nog veel meer zooi :D Toen naar de vuilstort alles weggebracht. Toen een vriend opgehaald, toen weer naar de garagebox en de motor ingeladen en vast gesnoerd en bij huis weer uitgeladen. Toen vriend weer naar huis gebracht en mijn fiets die daar stond weer ingeladen. Toen nog naar de bouwmarkt voor wat hout voor mijn groendak en alles thuis weer uitladen.

Aanhanger weggebracht, zafira gewassen en weer naar mijn ouders gebracht en dat allemaal voor 12 uur :) vervolgens 2 uur naar dordrecht, 3 uur in bejaardentehuis op visite en 2 uur weer terug :rolleyes:

Zondag hele dag in de tuin aan het werk geweest, enorm veel blad geruimd en schoongemaakt. Heerlijk weertje :cool:

Komende zondag naar Ruud zn werk even kijken in de kassen en 's avonds naar Korea, en tussendoor nog werken en veel andere dingen doen :) Krijg vaak lekker veel energie door wat zonneschijn

@Jimmy: Punto bevalt prima! Ik vind het nog steeds mooi dat ik voor dit geld in zo'n relatief nieuwe auto kan rijden met alles erop wat je maar zou willen. Dat is toch wel een luxe hoor! Heb nu nieuwe naafkapjes en een mooie mattenset in bestelling. Even de auto weer iets mooier maken :)
Binnenkort eens nieuwe ruitenwissers monteren en de airco laten checken / bijvullen.

@Joost: zozo, druk geweest! Had jij nog ergens een garagebox begrijp ik?

De GP is hier ook gepasseerd en ook ik vind het voor het geld een erg mooie auto, zeker in de rode kleur die jij hebt! Het is jammer dat diesel bij ons niet uitkan, Want de benzine motoren op de turbo versies na zijn niet echt lekker en zuinig.. We hebben er wel in gereden en reed zeker meer dan prima.

Ojaa Mogguh, was wederom een korte nacht, Lize hoest de kleine longetjes uit haar lijf, en daarmee houdt ze mij wakker. Het is net een zeehondje 's nachts, overdag heeft ze gelukkig weinig last en is ze gewoon vrolijk, maar dat hoesten 's nachts... o_O .

Gisteren verder gegaan met mijn frame voor de ontwaseming, is bijna klaar, alleen nog ff klittenband halen straks bij de karwei en een hoekijzertje om het in 90 graden te kunnen plaatsen. (weinig ruimte).

2 offertes op gevraagd voor mijn benzinetank, maar nog niets terug helaas.

Klopt in hengelo. Bij mijn vorige huis zonder echte schuur was het echt een uitkomst voor bijvoorbeeld de winterstalling van de motor, winterbanden en andere zooi. maar bij dit huis echt niet nodig dus ben hem aan het leeghalen. Het is toch elke maand 38 euro (gedeeld door 2, deel hem met mijn ouders) wat je onnodig uit geeft. Mijn ouders gaan ook opruimen nu iedereen de deur uit is en dan gaat hij in zn geheel naar mijn zwager die zn renault 19 gaat stallen.

Ik vind de GP ook mooi en stond op een 2e plaats als auto voor B. Maar een twingo was toch nog stuk goedkoper in de maand en zuiniger en zo rationeel als ze is met zulke dingn gaf dat de doorslag. Ik wist het wel...

Mogguh!

Hier weer erg druk op het werk. Diverse projecten waar ik mijn tijd wel mee kan vullen.
Vanmiddag nog even terug voor mijn pak voor de bruiloft; nog wat bestelde dingen passen en nog even kijken of de nieuwe zomercollectie nog nieuwe inzichten geeft.

Punto is inderdaad leuk karretje om te zien maar je ziet ze wel erg veel. Alleen van binnen wat matigjes maar is na de facelift wel stuk beter geworden. En de prijs is wel aantrekkelijk; stuk lager dan het Duitse spul.

Beterschap met de kleine Jimmy!
Voor wat betreft klittenband weet ik niet of je iets specifcieks op het oog hebt. Ik heb bij de bouwmarkt ook met een rolletje klittenband in m'n handen gestaan om zo de kabels achter mijn tv netjes te kunnen bundelen, maar vond het schandalig duur. Ik ga dat wel even ophalen bij een of andere hobby zaak want ik denk dat dat een stuk goedkoper kan.

@ Joost, jij hebt zo'n immens grote woning plus garage en dan ben je ook nog een garagebox nodig? :D
Ik had ook wel even bij de open dag van Ruud zijn werk willen kijken, maar vrees dat ik er niet aan toe kom dit weekend.

Gisterenavond een avondje rondgereden in een Seat Leon FR 1.4 TSI. Qua motor staat die met stip op 1!
Wat een heerlijk blok, soepel bij elk toerental en elke versnelling. Volgens de papieren zou er 150pk in moeten zitten, maar voor mijn gevoel is het echt een stuk meer. Zodra je boven de 1.000/1.500rpm zit gaat het ding echt goed van zijn plek, heel bijzonder. Daarnaast klinkt het blok ook nog lekker sportief. Het blok deed mij qua vermogen en vermogensopbouw sterk denken aan mijn oude Leon.

Dan de rest. Het zit goed en het rijdt goed. Verder is alles degelijk, maar aan alles merk je dat er veel plastic gebruikt wordt. Dat merk je aan de draaiknoppen voor de climate control, de CC bedien je niet vanaf het stuur maar met de plastic stengel, de knoppen op het stuur zijn beperkt en vooral duidelijk van plastic. Grootste minpunten waren toch wel het kraakje in alle pedalen en het goedkoop aanvoelen van de versnellingspook.

Afgezien daarvan is het echt een prima en mooie auto, dat blok is echt een must. Toch denk ik dat er voor hetzelfde geld een auto te koop is waarbij het totaalplaatje nog beter is.

Ik zag vanmorgen voor het eerst een Astra K in het wild en nog wel in mijn eigen woonwijk. Een knalrode Innovation met LED verlichting en 17". De voorkant kan de kleur best hebben, de velgen zijn wel iets te klein, maar bij de achterkant is de rode kleur niet zo mooi. Ik denk dat een donkere kleur beter staat.

Ik krijg bij de Leon (net als bij de ocativa) erg het gevoel dat VW bewust wat details erg goedkoop hebben afgewerkt om zo nog wat onderscheid te maken. Immers is het onderstel/motor/versnellingsbak/infotainment en vele andere techniek zo gekopieerd van de golf.

En dat is jammer van die goedkope details, want qua exterieur ziet het er prima uit

B-Real zei:
Beterschap met de kleine Jimmy!
Voor wat betreft klittenband weet ik niet of je iets specifcieks op het oog hebt. Ik heb bij de bouwmarkt ook met een rolletje klittenband in m'n handen gestaan om zo de kabels achter mijn tv netjes te kunnen bundelen, maar vond het schandalig duur. Ik ga dat wel even ophalen bij een of andere hobby zaak want ik denk dat dat een stuk goedkoper kan.

Thanks! Hoop dat ze er snel vanaf is.

Mbt., Klittenband, ik moet gewoon een stukje van 30 cm met lijm aan beide zijden :) Volgens mij verkozen ze dat wel bij Karwei. Anders rijd ik even door naar de stad inderdaad.

Het is toch elke maand 38 euro (gedeeld door 2, deel hem met mijn ouders) wat je onnodig uit geeft.
Wow, wat goedkoop. Hier is een garagebox (18m2, 3x6m) zonder elektra €150 per maand... :( Daarom ben ik ook zo blij met een garage bij m'n huis :)

@Richard: ik hou jouw zoektocht goed bij. Zo'n Leon 1.4 TSI mag hier ook wel komen. Over een paar maanden levert een collega zijn private lease auto in. Een witte Leon Style met leuke opties en een 1.4 met 122pk.
De Punto begon vanochtend ineens te roken zeg. Net hier op de parkeerplaats. Blauwe rook, en het stonk ook. Niet best. Vanavond eens snel een blik op de olie en koelvloeistof werpen. Ik denk dat ie net in het regeneratieproces zat bij het oprijden van de parkeerplaats.

De Punto begon vanochtend ineens te roken zeg. Net hier op de parkeerplaats. Blauwe rook, en het stonk ook. Niet best. Vanavond eens snel een blik op de olie en koelvloeistof werpen. Ik denk dat ie net in het regeneratieproces zat bij het oprijden van de parkeerplaats.

daar dacht ik ook gelijk aan. Echter voor het regenereren is wel een aanzienlijke snelheid nodig anders stopt hij gewoon. Bij de astra's was dat altijd iets van 60km/h minimaal dacht ik. ivm de hitte die vrij komt. Dus in de praktijk alleen op 80/100/120 wegen gaat hij schoonbranden en zul je in de praktijk er vrijwel nooit iets vna merken tenzij je ineens stop en op een parkeerplaats langs de snelweg gaat staan zou je het kunnen ruiken.

Garage is idd vrij goedkoop hier. Gewoon simpel ding zonder stroom. Maar als het niet nodig is dan is ook 19 euro per maand wat ik moet betalen te veel geld :)

We zitten hier langs de snelweg. Was net 1km van de snelweg af, denk ik. Dus kan me voorstellen dat de auto nog in het regeneratieproces zat. Gebeurt ook regelmatig als ik op de terugweg de snelweg af kom, al merk ik het dan omdat start/stop niet werkt (er verschijnt een melding) en niet doordat ie rookt.
Als ik een extra garage had voor €19 per maand vond ik dat een uitstekend excuus voor een extra auto :D

19 euro voor een halve garage he :p ik heb de linker helft en mn ouders de rechter kant. maargoed, 38 euro p/m is nog niet veel natuurlijk.

Ik had graag willen hebben dat eentje vlak bij mijn huis zat, deze zit 4 km verderop.

Mogguh!

Gaat het over Punto's? Oeh; wij zijn er heel blij mee!
Stoelen zijn niet het meest geweldig maar verder: prima auto. Comfortabel, vlot genoeg, luxe, mooi interieur en exterieur en tot nu toe betrouwbaar.

Als ik een benzine-auto had mogen/kunnen uitzoeken was de zoektocht waarschijnlijk heel anders geweest maar met veel kilometers is een kleine, zuinige diesel erg prettig :)

De Punto begon vanochtend ineens te roken zeg. Net hier op de parkeerplaats. Blauwe rook, en het stonk ook.
Toevallig: ik had het laatst ook met de Punto! Reed bij een verkeerslicht weg en ik kijk in de spiegel: rookwolken. Gelijk even bij de garage langs gereden maar alle vloeistof was nog prima. Dus dat zal regeneratie zijn geweest ;)

@ Jimmy: oei, beterschap met de kleine!

@ Richard: lastige overweging! Een auto die er van buiten goed uitziet en lekker rijdt, maar met een matig interieur. Of een auto met mooi in- en exterieur maar die qua rijden (vooral motorgevoel) weer iets achter blijft.

@ Joost: goedkope garage inderdaad! Maar zonde van het geld om 'm te houden als er geen gebruik van wordt gemaakt inderdaad.

Mogguh!

Zag onlangs een leuk autootje.
Wellicht ben ik een van de weinigen die deze exoot de max vindt.
En met 5 jaar garantie en 5 jaar assistentie met vervangwagen in gans Europa moeten ze wel heel zeker zijn van hun zaak.
Helaas,
na al die jaren zonder verkoopbare modellen zijn er nog amper merkendealers voor dat ding...

82a500bcd7e20410d865cf3634fbdd36.jpg

Corsa-20SEH zei:
Ojaa Mogguh, was wederom een korte nacht, Lize hoest de kleine longetjes uit haar lijf, en daarmee houdt ze mij wakker. Het is net een zeehondje 's nachts, overdag heeft ze gelukkig weinig last en is ze gewoon vrolijk, maar dat hoesten 's nachts... o_O .

Heeft ze toevallig vasttapijt op haar slaapkamer?
Of een kleedje naast het bed?
Ook een luchtbevochtiger kan wonderen doen voor peuters met gevoelige luchtwegen.

Hee Peter, luchtbevochtiger hebben we reeds, en nee geen tapijt of kleedjes..

Wat voor auto is dat die je post?? geen idee.

Terug
Bovenaan