Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

z1z.jpg

British Racing Green zei:
Niet toegeven hé Barri... er moet en zal enkel een **** cabrio mk1 bijkomen!!!
Cabrio is wel lekker ja... Lastig hoor, want een gewone mk1 heb ik weer net iets meer mee. Maarja, een cabrio idd; heerlijk!

Ik sponsor 5 euro Jimmy! :T
Dat ie niet in de garage past vind ik geen goed argument trouwens. Dat ding is waterdicht en kan dus prima buiten staan.

Verstandig thumbs up

Ben ik wat dat betreft ook wel. Zei het zaterdag ook al tegen Berry en Jos, ik vind dat oude spul over het algemeen mooi om te zien maar moet er niet aan denken om het zelf te hebben.
Wel stond er zaterdag een puntgave ** **** I GTI die gepast sportief was gemaakt, dat vond ik dan wel weer serieus mooi.

Corsa-20SEH zei:
Mogguh,

Wie sponsort mij de resterende 10K
Vectra SW OPC

Vooral de toevoeging "Is van een liefhebber geweest" vind ik een bijzondere uitdrukking in de advertentietekst.
Als je dit soort auto's koopt moet je inderdaad wel liefhebber zijn....

Zou hem overigens niet snel kopen. Ja, je hebt veel ruimte en veel vermogen.
Maar de Vectra serie stamt al weer uit 2002, dus een inmiddels 14 jaar oude serie.
Daar zou ik niet meer zoveel geld voor neertellen.

Toch maar weer eens netjes melden op ons forumke. :p

Ik ben zo trots op mijn jongste zoon Niels hij heeft in een keer zijn rijbewijs B gehaald.

Ik heb alles even vlug bekeken op ons topic. Wat me opviel: bij ideqfix werd er aan mij gedacht :D

Peter van harte proficiat met de keuze van de 2 nieuwe aanwinsten door mevr. H

Ries heeft hier niks verteld over geurtjes en zijn vervangkeuze :)

Het gaat maar langzaam dit topic is vorig jaar gestart en nog altijd niet op pagina 50 :rolleyes:

Nieuws van mijn kant:
Robert en Marjolein gaan 27 mei trouwen
Niels heeft zijn rijbewijs
In april met de drie zonen een vader-zonen weekeinde gedaan in de Ardennen
Op 3 augustus 2015 werd ik opa van Mats
De trouwauto wordt een Opel cascada
Ik krijg morgen een Dashcam binnen

Hey Ingo,

Leuk je ook hier een keer weer te zien!
Wat gaaf van dat vader-zonen weekend, dat had je enkele jaren geleden toch niet durven dromen. Mooie ontwikkeling dus.

Tsjah, topic gaat niet zo hard omdat velen druk zijn met andere dingen. Er worden huizen gekocht, hard gewerkt....je kunt de tijd maar één keer besteden.

Mooi rijtje Ingo! veel leuke gebeurtenissen gehad en in het vooruitzicht!

Iedereen is druk, zo ook ikzelf. dus ja dan pak ik even een momentje @work, om het forum even te checken zo 2, 3 keer per dag..

Mogguh!

Juist; druk met van alles en nog wat. Maar dat geeft niet, dat hoort bij bepaalde periodes in het leven :)
Net even 2 banden besteld bij de hofleverancier en volgende week woensdag mag de auto naar de garage: even olie vervangen, trilling uitzoeken en dus de voorbandjes vervangen.

@ Ingo: Welkom terug! Mooie mijlpalen om op terug te kijken en naar vooruit te kijken (y) en inderdaad dat vader-zoon weekend was tot een tijd terug nog helemaal niet zo vanzelfsprekend toch?

Barri zei:
Badkamer al af, Jimmy? Jawel toch?

helaas niet Berry, het valt enorm tegen wat je in de avond kunt doen als Lize ernaast slaapt. Dus ik ben eind deze week nog vrij..

Als hij af is dan plaats ik uiteraard een foto :)

Goedemorgen!

Hier net als de rest ook lekker druk, dagen/weken vliegen om en dat voelt eigenlijk best goed :)

Vanmiddag mag ik met de Focus naar de garage. Kwam er dit weekend achter dat er een spijker in de rechter achterband zit.
Hij zit niet in een groef maar gewoon in het loopvlak en enigszins schuin en de band loopt ook niet leeg, dus ik gok dat het hooguit een prop wordt of misschien wel loos alarm. De monteur mag dat beoordelen, ga er zelf niet aan zitten :)

@ Jimmy, in de juiste uitvoering zoals deze inderdaad een erg mooie en complete auto. Toch stiekem aan het zoeken naar een station? ;)

@ Richard,

niet specifiek maar dit model stond toen ook op de shortlist.. de 1 serie bevalt verder nog prima, alleen erg onzuinig voor het beperkte rijplezier/snelheid.. dat vind ik wel jammer.

Jaa erg mooi Jimmy! Prima uitvoering zo (y)

Ik zag bij de buren van de opa/oma van S. trouwens nog een prachtige S60 staan.
volvo-orig-volvo-eudora-velgen-18.jpg

Alleen hebben die buren een zwarte. Maar wel met deze velgen een een klein spoilertje achterop... helemaal goed!
S. was eerst best enthousiast maar later bleek dat ze dacht dat ik ik het over de C3 Pluriel had die er naast stond :)

Dank jullie wel voor jullie aardige woorden.

@ Audi ziet er goed uit voor dat geld. Jammer dat het merk in Nederland zo langzamerhand erg populair is bij fout publiek. Ik associeer het nu met petjes en criminelen uit bepaalde milieu's. Dit was pak "m beet 10 jaar geleden nog niet zo erg.

@ S60 is in mijn ogen echt een opa wagen :) Mooi, degelijk, betrouwbaar tikkeltje saai zeker in grijs of zwart. De C3 Pluriel daarentegen is een auto waar je blij van wordt. Een auto die je koopt met je hart :D

@ Drukte that's life :D

@ Lize niet handig in verband met verbouwen badkamer. Maar ze is wel een poepie :p

@ Banaan gaat die ooit nog afkomen? :rolleyes:

Ingo fijn dat je weer terug bent! Er is het nodige gebeurd in de tussentijd zo te zien, maar vooral ten positieve volgens mij :)

@Jimmy: ik vind het nog een stevige kilometerstand voor 't geld. Verder wel een donders mooie wagen, waar je met een vergelijkbaar verbruik als de 1-serie wel meer pret mee kunt hebben.

Ik had laatst iets geroepen over de zoektocht van mijn vader. De offerte voor een Astra heeft hij weer vrij vlug naast zich neergelegd. Enerzijds vanwege een waardeloos inruilbod, maar vooral omdat hij niet zo overtuigd was van de stoelen (m.n. onderin te smal). Afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt in een V60 d4 automaat, met een prachtig cognac-kleurig lederen interieur. De stoelen zitten voortreffelijk en het rijdt geweldig. Daar kon hij uitstekend zaken doen en a.s. donderdag mag hij 'm al ophalen. Een facelift model, maar nog met een 5-cilinder 2 liter motor. Het klonk dus ook nog eens leuk (y)

Keuze voor een V60 i.p.v. een Astra snap ik wel, is toch allemaal net nog wat meer auto op alle gebieden.
T.z.t. even foto'tjes op FB hè (y) :)

Vanmiddag even langs de Ford dealer geweest. Spijker in de band bleek er bijna horizontaal in te zitten en bleek dus, zoals ik al vermoede, loos alarm. Zat dan ook in no-time weer in de auto en heeft niets gekost (y)

Middag!

De meeste hier zijn al op de hoogte, maar voor iedereen die het nog niet gezien heeft ;)
Onze "nieuwe" aanwinst!

13177609_801635043270684_3966568326079595025_n.jpg

13139343_802153996552122_7686710255475402016_n.jpg

13178791_802150796552442_6534710761355681931_n.jpg

Kadett C(2) City
1979
1200N motor met 54 pk's
121.000 km (volgens de teller :p)

Astra F zei:
Overigens stond ik vandaag nog ff vreemd te kijken. Ik was vanmiddag vrij van het werk en stond mooi buiten te schilderen. Dit met de sleutels van de cabrio op zak gezien die vooraan op de inrit stond en er momenteel "code oranje" is bij ons dus grote kans op natuurbrand. Dan heb ik de sleutels bij me zodat ik meteen weg kan bij een melding.

Sta ik op de ladder mooi een kozijn op de 1e verdieping te schilderen....kom ik beneden, zie ik ineens de cabrio met een half open dak staan :)
Blijkt dat als onderdeel van de "bertone edition" er ook een electr. kap op afstandsbediening op zit. Ben er alleen nog niet achter hoe het nu werkt :)

Had je je sleutel in je broekzak?
Misschien dat de knop ingedrukt werd en het dak zo openging? (Al is dat niet heel waarschijnlijk gezien het ontwerp van de Astra G sleutel...)

Volgens mij moet je twee keer kort op de "Open" knop drukken...
Net als de ramen openen met de Vectra.

Joost doet het hier wel even voor (het sluiten iig ;)) > https://www.youtube.com/watch?v=c999h7fnJz0&feature=youtu.be

B-Real zei:
Ben ik wat dat betreft ook wel. Zei het zaterdag ook al tegen Berry en Jos, ik vind dat oude spul over het algemeen mooi om te zien maar moet er niet aan denken om het zelf te hebben.
Wel stond er zaterdag een puntgave ** **** I GTI die gepast sportief was gemaakt, dat vond ik dan wel weer serieus mooi.

Nâh, die oude man had je bijna overtuigd, niet...? :p
Die mk1 GTi was idd echt netjes (y)

kapotteauto zei:
Verkoop uw kapotte auto snel en veilig! https://kapotteauto-verkopen.nl/

Ik zit een verhaal te typen over ons nieuwe Kadett-project en "Jomanda" komt aanzetten met kapotteauto-verkopen.nl :eek:

tumblr_mtnc81PP7S1qala6eo1_500.gif

@Audi: vol ding, mooi ook, en de autohandelaar kan ook leuke foto's schieten. 1 minpuntje, raampjes achter moeten gezwengeld worden..

@Ingo: Fijn dat je er weer bent! Heb je 'likes' op FB gevolgd en zie dat je positief veranderd bent. Hulde en ook heel goed dat je een tweede "come back" in het topic kan maken (y)

@Jos: Wow! Wat een leuk en schattig hobbyprojectje!
Houd je 'm oud of ga je hem subtiel Westcoasten?

Jun!

Zal me ook weer eens laten zien. Merk dat ik laatste tijd weinig tijd en interesse meer voor het forum heb en steeds minder behoefte heb om te reageren. Heb gewoon veel zaken lopen die op dit moment mij veel tijd kosten, me dierbaarder zijn en ik mijn tijd liever in steek.

@ jos: mooi projectje maar had ik op FB al gezegd..;)

@ frank: v60 is fraai en begrijpelijk. Mijn pa zat ook te twijfelen aan nieuwe astra sw of licht gebruikte audi of bimmer en ging ook voor de gebruikte bimmer.

@ jimmy: ben benieuwd naar de badkamer. Audi zou ik niet zo snel kopen..veel geld voor auto met dergelijke kilometerstand en bouwjaar. Koos ik liever wat jongers met minder kilometers en dan maar geen audi..maar zou absoluut voor sw gaan later. Hadden vorig weekend kruimel van nichtje te logeren en kofferbak zat zo vol.

@ ingo: mooie dierbare momenten in je leven. Wij trouwen week later dan je zoon en ik hoop deze week duidelijk te krijgen of dat ook in cascada wordt.

@ automatische ramen: had ik bij mijn astra h ook en paste de blower van de ecc zich ook aan als gebeld werd. Kwam er vanmiddag achter dat mijn astra j dat allebei juist weer niet heeft. Apart...

Jongens, wat is er feitelijk mis met die kilometerstand?

Bij een goede onderhoudshistorie en mits het geen maandagmorgenmodel is, zie ik niet in waarom 174K te hoog is..

@ banaan, ik ben geen liefhebber van bananen ik koop beide varianten nooit.:rolleyes: Al kan ik de banaan met wielen dan wel waarderen als autoliefhebber ik vind ze schitterend om naar te kijken. Maar ooit een kopen of er in rijden. Neuhh is not my cup of tea.

@frank's vader en Volvo V60 Ik zei toch al prima auto voor de ietwat oudere automobilist :T Ik snap die vader helemaal en lijkt me een goede keuze al zou ik zelf voor de Astra gaan.

@ richard service bestaat nog

@ Jos Kadett C2 ik word er echt begerig van. Leuke auto ik wens je er ontzettend veel plezier mee.

@ Fer wat is Westcoasten? klinkt als volledig verpesten van een mooie klassieker :cry: Leuk dat je mijn interesse"'s volgt op facebook.

@ richard ik zie geen bezwaar tegen deze kilometerstand. de Audi is 10 jaar oud en heeft voor zijn leeftijd weinig gelopen. Zo slecht is de bouwkwaliteit van Audi echt niet. Ik duim voor je dat je ook een mooie cascada krijgt. (y) Anders heb ik nog een tip over een leuke blauwe Kadett C2 ;)

Mogguh!

@Audi
Best een mooi exemplaar, maar ik zou die niet kopen.
175.000 km is op zich niet veel,
9.000 EUR is op zich niet veel...
Maar zoals jullie weten koop je voor weinig meer iets nagelnieuws...
Toegegeven,
natuurlijk geen Audi met dikke velgen,
maar liever nagelnieuw met garantie dan kans op een barrel...

Oei.. die Audi vind ik stiekem wel nice... 175k is in mijn ogen niks, prijsje meer dan goed. Als die niet in de kreukels gelegen heeft en de historie er een beetje bijzit lijkt het mij zeer aantrekkelijk.

@Jazz: ik hoop maar dat dit het is, anders is het op z'n minst een interessante uitdaging!

Hou maar op.. hij staat nog steeds bij de garage. Er is nu iemand van Opel bijgehaald volgens mij. Probleem is nog niet getraceerd.
Het moet of iets groots zijn, of iets heel kleins wat over het hoofd gezien word.. Alles er tussenin is vervangen of wordt nu getest :(

Ik heb wel ondertussen Privacy shades, antenne en wat interieurgereedschap besteld :cool:

Ik koop die audi ook niet, ookal weet ik dat ik op de 1 weinig tot niets afgeschreven zal hebben..

@ Rob, ene station.. toevallig vind ik ze bij dit model mooier, maar soms ook niet hoor.. de Astra J vind ik de HB ook erg mooi en bij de Focus ook.

@ Peter, voor 9K nagelnieuw kom je in NL bij een Dacia uit. uitloopmodel vann 2010 wel te verstaan

Hotdog zei:

Bij een goede onderhoudshistorie en mits het geen maandagmorgenmodel is, zie ik niet in waarom 174K te hoog is..

Aldus onze kilometerkoning :) Nee je hebt natuurlijk gelijk, maar met onze jaarlijkse kilometers zou ik toch liever met wat minder starten.

British Racing Green zei:
maar liever nagelnieuw met garantie dan kans op een barrel...

Bij elk budget is er een afweging in wat je wil.. ik heb het idee dat de meesten hier toch wel gevoelig zijn voor aan aangeklede auto met enige uitstraling, maar niet het budget om zoiets nieuws aan te schaffen. Weliswaar is de kans op een barrel wat hoger dan bij nieuw, maar met enig zoekwerk is de kans daarop te beperken. Een beetje geluk heb je altijd nodig.

Onderstaand een plaatje van de V60 uit de advertentie. @Ingo: het zal een prima auto zijn voor de oudere automobilist, maar ik zou me er niet voor schamen om met zoiets de weg op te gaan!
large_1442570807487930.JPG

@ automatische ramen: had ik bij mijn astra h ook en paste de blower van de ecc zich ook aan als gebeld werd. Kwam er vanmiddag achter dat mijn astra j dat allebei juist weer niet heeft. Apart...

Grappig, ik belde gisteren vanuit de auto mijn moeder op. De ECC stond volgas te blazen en ik vroeg haar of ze dat ook hoorde, het klonk duidelijk zoals altijd. Wellicht dat ik er zelf iets meer last van had, maar het geluid staat vaak zo hard dat ik er niet echt een nadeel van ondervond.

Ik zou het ook wel aandurven als de historie goed is en de auto een goede indruk geeft. Uiteraard ligt het er ook aan hoeveel kilometers je op jaarbasis maakt. Met 10k km per jaar wil het prima, bij 20k of 30k zit je een stuk rapper op de kwart miljoen kilometers natuurlijk.

Ik vind 175K voor zo een auto ook niet vele hoor, een Aygo zal ik niet kopen met zo een stand.. die had 34K toen we hem kochten de 1 seriek 143 oid.. inmiddels 150k.

Maargoed, liefst koop ik ook zo jong/nieuw mogelijk natuurlijk, maar als je een budget hebt en een beetje ene mooie auto wilt, dan gaat dit vaak niet goed samen :D

mogguh!

V60 is wel gaaf zeg, prachtige auto is dat. Staat op het lijstje, voor na een Giulietta ofzo? ;)

Auto erbij: was aan het mailen over een **** mk1 5-deurs. Leuk ding, maar ik ben idd bang dat ik 'm te weinig zou gebruiken. Toch maar voor een mk1 cabrio gaan, of een Barchetta. Op Autoscout vind ik net een leuke. Heb m op de telefoon dus kan m even niet linken: Een mooie blauwe voor €1750, staat in Beinsdorp (bij Meeuw om de hoek dacht ik?).

Aldus onze kilometerkoning grinning smiley Nee je hebt natuurlijk gelijk, maar met onze jaarlijkse kilometers zou ik toch liever met wat minder starten.

Hier sla je precies de spijker op zijn kop en waarom we zo verschillend aankijken tegen kilometerstanden.

Ik rijd ook ruim 22 k per jaar waar het gros woon-werk van is. Als ik dan een auto koop dan probeer ik er toch wel minstens vier jaar mee te doen. Als ik al met 178 k begin dan zit ik na een jaar al op 2 ton en kruip ik in die jaren erna al richting de 3 ton..de kans is dan gewoon groter dat er veel onderhoud aankomt en daar zit ik niet op te wachten. Ik investeer liever wat meer in een auto die wat nieuwer is en minder gelopen en daardoor voorlopig niet al te veel onderhoud nodig heeft en me gewoon iedere dag betrouwbaar naar het werk brengt.

Maar een Jimmy rijdt veel minder en dan is 178 k gewoon minder relevant. En Fer zijn Sig tokkelt gewoon door zonder relatief grote calamiteieten..dat zie je ook niet vaak.

Môrguh!

@Berry;
Heb jij gewoon al autolijstjes voor een opvolger van een auto die je nog niet eens hebt? (y)

@kmstand;
Iets hoger kan in principe wel...
Maar ik zou het niet aandurven bij een 2.0 Tfsi, die zou ik niet eens onder de 100k kopen ;)

Hotdog zei:
@Jos: Wow! Wat een leuk en schattig hobbyprojectje!
Houd je 'm oud of ga je hem subtiel Westcoasten?

Thanks (iedereen uiteraard ook)! Ik ben er ook heel blij mee...

We gaan eerst alleen dingen vervangen die noodzakelijk zijn, zoals de raamrubbers en schokdempers.
Laatstgenoemde kan wel mooi meteen icm een subtiele verlaging (max. 40mm, geen uberkorte Koni's hoor) ;)
Motortje ff grote beurt, die loopt ook nog niet optimaal in het stationaire.

Ik ben eerst nog wel even zoet met het schoonmaken van de motorruimte, die is helemaal zwart van de tectyl, gemixt met olie/modder/stof. Maar daaronder zit gewoon nog een prachtige laklaag, zoals je op de foto's wel kan zien.

LineaBlu zei:
@Berry;
Heb jij gewoon al autolijstjes voor een opvolger van een auto die je nog niet eens hebt? (y)
In m'n hoofd hele lijsten! :)
Op Techno Classica moest ik van m'n vriendin eens opnoemen welke auto's ik nog wil hebben (ook klassiekers), ik was de hele dag bezig :p

Die lijsten heb ik ook hoor Beery, een reële, een onbereikbare en iets er tussen in als er een mooie meevaller is :D.

@ KM ik probeer zovele mogelijk op de fiets naar mijn werk te gaan en Kim pakt de Aygo naar Breda voor haar werk.. dus de 1 staat relatief veel stil, als deze zuiniger was zou Kim die natuurlijk nemen.. Maar voor ritjes waar Lize bij inzit nemen we wel de 1 serie, net wat ruimer.. (een beetje)

Barri zei:
mogguh!

V60 is wel gaaf zeg, prachtige auto is dat. Staat op het lijstje, voor na een Giulietta ofzo? ;)

Auto erbij: was aan het mailen over een **** mk1 5-deurs. Leuk ding, maar ik ben idd bang dat ik 'm te weinig zou gebruiken. Toch maar voor een mk1 cabrio gaan, of een Barchetta. Op Autoscout vind ik net een leuke. Heb m op de telefoon dus kan m even niet linken: Een mooie blauwe voor €1750, staat in Beinsdorp (bij Meeuw om de hoek dacht ik?).

Inderdaad 2 km. vanaf mijn werkadres.

In de advertentie ziet de Barchetta er aan de buitenkant trouwens wel netjes uit.

Meeuw zei:
In de advertentie ziet de Barchetta er aan de buitenkant trouwens wel netjes uit.

Buitenkant wel, ja ;)

Barchetta Beinsdorp

Maar met die kilometerstand en voor die prijs kan je moeilijk bedrogen zijn...
Stuur en matjes zijn goor, maar een poetsbeurt doet wonderen...
Veel cabrioplezier in je nieuwe Barchetta Barri ;)

Blijkbaar wel met vervallen apk!

Terug
Bovenaan