Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mogguh,

Allemaal de beste wensen! Zijn er nog mensen met plannen voor komend jaar?

Wij pakken dit jaar nog enkele "laatste" etappes aan in onze woning. In Januari/Februari worden op de begane grond de ruiten vervangen door HR++ varianten. Daarnaast laten we in 2 ruimtes in de kelder nog TONZON isolatie folie aanbrengen.

En het plafond in de hal wordt gesloopt (schrootjes), komt nog isolatie in en gaan we opnieuw aftimmeren.
En dan evt. dat we de kleine badkamer op de 1e verdieping ook zo mee pakken....dan zijn we kwa isolatie ook klaar.

En in de zomer/najaar wordt de berging opnieuw betegeld over de bestaande tegels heen. Dan komt daar een mooie waskast in zodat de dagelijkse entree ook netjes is.

In de tuin leggen we dit voorjaar een sproei-water leiding aan en wordt elektra aangelegd voor de grondspots die langs de heg komen. Zo betrek je de tuin ook in de wintermaanden meer bij het huis.
En we oriënteren ons op een extra overkapping in de tuin. Willen daar een "klein kroegje" maken en een ruimte voor in de toekomst een jaccuzi.

Dus nog genoeg plannen, maar gelukkig allemaal minder aangrijpend als voorgaande jaren.

Mooie auto Jimmy, daar ga je echt wel plezier aan beleven. En ben benieuwd naar jou ervaringen op gebied van elektrisch rijden. :)

Dat zijn nog mooie plannen Ruud!
Hier zou ik beide deuren willen vervangen en de badkamer vernieuwen. Maar een andere woning zou ik ook nog interessant vinden. Kwam nu weer iets prachtigs tegen in de buurt, maar helaas boven budget...

Dat zijn nog eens wilde plannen ruud, zo gek maken we het hier niet.

tm maart ben ik met de zolderkamers bezig op te knappen, airco, nieuwe vloeren, wanden, elektra en zo een fijne thuiswerkplek te hebben en huiswerkplek voor de jongens straks.
In juli ergens komen er boven kunststof kozijnen met trippleglas op alle ramen. verder geen grote klussen. ohja het tuinhuis moet nodig een schilderbeurt hebben.

Verder eens nadenken over zomervakantie, waarschijnlijk word het zweden dit jaar.

B doet veel interim banen laatste paar jaar. haar project is er 31 december mee opgehouden, januari zit ze thuis, aanbod is er genoeg maar even zien hoe dat uit pakt dit jaar.

verder verwacht ik geen gekke dingen op autogebied, lekker met de BMW rijden. geen modificaties geplant, auto bevalt nog steeds heel goed. Misschien wel een keer ZF transmissie onderhoud. Twingo blijft nog wel een jaartje nu de vijfjes nog te prijzig zijn of er moet een mega goed aanbod kopen of stimulering van de overheid.

en het belangrijkste, gewoon gezond proberen te blijven :)

zo gek maken we het hier niet.

tm maart ben ik met de zolderkamers bezig op te knappen, airco, nieuwe vloeren, wanden, elektra en zo een fijne thuiswerkplek te hebben en huiswerkplek voor de jongens straks.
In juli ergens komen er boven kunststof kozijnen met trippleglas op alle ramen. verder geen grote klussen. ohja het tuinhuis moet nodig een schilderbeurt hebben.
Nou Joost.... dat is toch ook een beste lijst :ROFLMAO:

en het belangrijkste, gewoon gezond proberen te blijven
Nou, net dat....al heb je er buiten gezond leven ook weinig invloed op. Ik heb de laatste jaren, waarin ook mensen om je heen ziek worden of wegvallen, geleerd ook vooral te moeten genieten. Dat kan ook gerust immaterieel zijn, de mooie momenten met de (nu nog) kleine kids......

@ Autogebied: Ik verbaas me echt over Renault, voor 2 jaar terug nog dik in de rode cijfers.....maar ze lanceren momenteel het ene na het andere platform/model. Als ik dit af zet tegen Stellantis, waar relatief gezien weinig nieuws komt (weinig nieuwe platforms). Knap hoe Renault dit doet.

Jullie blijven lekker doorpakken Ruud!
Hier eigenlijk niets van die wilde plannen eigenlijk. Schilderwerk moet wel gebeuren.

Toch ook dit jaar maar eens wat offertes opvragen om wat andere, grotere, klussen deels uit te laten voeren. Zaken die veel werk zijn, wel zelf te doen zijn, ons net niet genoeg storen om door te pakken om het zelf te doen en die iemand anders misschien in een paar uurtjes (en wat euro's) misschien nog beter kan doen.

En ach, verder is onderstaand misschien wel het beste motto.
en het belangrijkste, gewoon gezond proberen te blijven :)

Zelf inmiddels al een goed jaar de stempel "chronisch ziek", ik klaag niet. Voel mij beter dan het de afgelopen 2 a 3 jaar is geweest, maar de arts is nog altijd niet tevreden. Daar moet dus nog verbetering in kunnen zitten, mooi streven voor dit jaar.

Het punt van Joost is zeker het meest belangrijk, gezondheid, ik zie het nu ook om me heen nu iedereen zo een beetje rond en boven de 40 begint te geraken dat gezondheid niet vanzelfsprekend is helaas. Ook mbt. mijn ouders en schoonouders.

Hier met de woning wat kleine zaken, raambekleding op zolder, hier hebben we getoogde ramen hier willen we shutters voor maken, mijn zwager is daar handig in en heeft dat bij zijn eigen woning ook gedaan. Ook de beide trappen zouden eigenlijk wel een opknapbeurt mogen hebben. We hebben deze afgelopen 2 weken, Lize haar kamer helemaal veranderd, opnieuw geschilderd, behangen, meubels bed. etc. etc. Verder geen plannen, voortuin verder aanplanten en wil de garage nog schilderen van binnen.

Op autovlak, de Renault heeft de eerste 500 km al gereden en al geladen. Handig die plekken in de parkeergarage ;). De Mini blijft voorlopig ook en op hobby autovlak verwacht ik ook wel wat verandering/toevoeging voor het einde van winter.

Zomervakantie is dit jaar 4 weken Indonsië, hiervoor gaan we binnenkort beginnen met een "planning" .

Laatst bewerkt:
Mogguh!

Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar; maak er wat moois van en denk aan jezelf/je gezin ;)

Wij hebben wel een aantal wensen mbt huis (boeien/windveren rondom vernieuwen en bijkeuken renoveren) en daarnaast zou ik nog wel wat tripjes willen maken...
Maar er zijn wat 'onzekerheden' dus voor nu eerst een pas op de plaats en dan zien we wel waar we uitkomen.

En werken aan de gezondheid, das inderdaad een belangrijke!

@ Ruud: Dat is een mooi lijstje aan plannen! Maar zo te lezen heb je daarna wel de hele woning klaar (y)

Verder eens nadenken over zomervakantie, waarschijnlijk word het zweden dit jaar.
Is volgens mij een populaire vakantiebestemming! 1 van de buren zit er nu, andere buren gaan volgende week en kennissen zaten er eind vorig jaar: práchtige plaatjes.

Zelf inmiddels al een goed jaar de stempel "chronisch ziek", ik klaag niet. Voel mij beter dan het de afgelopen 2 a 3 jaar is geweest, maar de arts is nog altijd niet tevreden. Daar moet dus nog verbetering in kunnen zitten, mooi streven voor dit jaar.
De stempel heeft er dus voor gezorgd dat je een manier hebt gevonden om er zo goed mogelijk mee om te gaan?
Mooi dat er verbetering is en er blijkbaar nog meer ruimte voor is ;)

Zomervakantie is dit jaar 4 weken Indonsië, hiervoor gaan we binnenkort beginnen met een "planning" .
Wat gaaf! Zal in elk geval al veel voorpret geven :D

De beste wensen allemaal en inderdaad vooral veel gezondheid toegewenst. Ik klaag nog niet maar mijn vrouw heeft er vlak voor de kerst nog een chronische ziekte bijgekregen (astma agv zware corona met longonsteking toen ze zwanger was van onze zoon). We worden ouder en de kwaaltjes komen meer om de hoek kijken. Dat merk je op lichamelijk maar ook geestelijk vlak. Niet allen bij jezelf maar ook zeer bij anderen. De burnouts vliegen je ook om de oren.

Plannen...die zijn er zeker..maar eens kijken of we ze concreet kunnen maken. En nieuw huis dient zich maar niet aan dus misschien toch maar gaan verbouwen? En qua vakantie is er nog de twijfel tussen caravan of toch weer een andere accomodatie. Waarheen? Nog geen idee.

Maar eerst de studie afronden....:)

Pfoh..hebben jullie ook zoveel sneeuw gehad? Afgelopen dagen was feest voor de kids. Vandaag kwam leven op gang en begon het in delen van Friesland nog eens te sneeuwen. Ochtendspits was een grote chaos omdat vrachtwagens heuvels niet meer op kwamen. Ik werk thuis maar mijn vrouw had aardig geluk dat de sneeuw net buiten haar ww-route viel en gelukkig zitten er all seasons onder de corsa.

Een collega was drie uur onderweg over 40 kilometer. Ik had nauwelijks hinder, maar mag zometeen de auto weer helemaal uitgraven zag ik al.

Waarom blijven jullie niet thuis dan? Jullie werk kan toch ook prima vanuit huis? Je gaat toch niet 3 uur in de rij staan als dat niet nodig is?
Voor essentiële beroepen zoals mijn vrouw in de thuiszorg heb je geen keuze maar als je op kantoor werkt, vergaat de wereld toch niet als je eens een dagje thuis werkt? Kan je baas alleen maar blij mee zijn ipv werktijd te vergooien aan het reizen.

Hier op de A32 hebben mensen uren op de snelweg stil gestaan en zijn maar gaan sneeuwpoppen bouwen. Allemaal met name door vrachtwagens die schaarden of de aquaducten niet op kwamen.

Het is weer heel plaatselijk..vant weekend is hier juist veel gevallen maar vandaag helemaal niks terwijl het 30 km verderop wel los ging...

Ook tof!
Backpacken?

Niets voor mij overigens. Azië trekt mij niet zo, backpacken nog minder :D
Maar snap absoluut dat dat voor anderen totaal anders is.

Is volgens mij een populaire vakantiebestemming! 1 van de buren zit er nu, andere buren gaan volgende week en kennissen zaten er eind vorig jaar: práchtige plaatjes.

Ik hoor ook steeds meer mensen die naar het Noorden gaan. Veel Denemarken, al is dat nog relatief dichtbij.
Ook veel Noorwegen. Scandinavie moeten we ook nog eens naar toe, maar we zijn in de zomer toch meer van zuid Europa denk ik.

Maar er zijn wat 'onzekerheden' dus voor nu eerst een pas op de plaats en dan zien we wel waar we uitkomen.
Hopelijk valt het mee!
Je hebt wat switches gemaakt op werkgebied, hopelijk gaat het daar niet om het is je wel gegund dat je inmiddels lekker op je plek zit.

De stempel heeft er dus voor gezorgd dat je een manier hebt gevonden om er zo goed mogelijk mee om te gaan?
Mooi dat er verbetering is en er blijkbaar nog meer ruimte voor is ;)

De stempel heeft er vooral voor gezorgd dat ik medicatie krijg waardoor ik mij veel beter voel. Daar is nog wel wat finetuning in nodig, maar voel mij al wel stukken beter.

@ Sneeuw, hier ook een hele hoop.
Zaterdag dooide het 's middags nog behoorlijk, maar was zeker niet alles weg.
Zaterdag op zondag viel er een hoop, dooide het amper. Vannacht weer een laagje erbij gevallen en vanochtend heeft het ook urenlang gestaag gesneeuwd.

Geeft mooie beelden. We wonen in een doodlopende straat en achter ons is ook niets, dus we zitten echt nog in winter wonderland.

Op maandag werk ik doorgaans thuis. Even afwachten hoe het morgen is, anders blijf ik morgen ook thuis inderdaad.

Waarom blijven jullie niet thuis dan? Jullie werk kan toch ook prima vanuit huis? Je gaat toch niet 3 uur in de rij staan als dat niet nodig is?
Voor essentiële beroepen zoals mijn vrouw in de thuiszorg heb je geen keuze maar als je op kantoor werkt, vergaat de wereld toch niet als je eens een dagje thuis werkt? Kan je baas alleen maar blij mee zijn ipv werktijd te vergooien aan het reizen.
Dat was mijn vraag vanochtend om 6.30u ook, maar we hebben vanaf vandaag ook een nieuw teamlid, dus iedereen zei: 'we gaan naar kantoor'. Dus toen ben ik ook gegaan. Bij mij overigens zonder problemen, maar ik stelde ook voor om een dagje thuis te werken inderdaad.
Mijn vrouw werkt ook in de zorg en was al vroeg de weg op, maar het was bij haar erg glad, ook op de snelweg.

Vannacht had het trouwens voor het eerste gevroren: de sneeuw was aardig hard geworden, dat was gisteren niet.

Ik was van plan deze ochtend naar kantoor te gaan, maar aangezien maandag mijn reguliere thuiswerkdag is vond ik het weer buiten een prima reden die ook in 2026 op maandag te houden. Althans nu :). De Mini wel ijsvrij gemaakt, en Kim is naar Breda vertrokken, geen centje pijn onderweg.

@Richard, backpacken, ja wel praktisch en willen graag Java en Lombok uitgebreid bezoeken maar dan wel wat luxer in hotels met warm water en regelmatig een zwembad, niet lowbudget "ik wil niet meer dan €6,- per dag uitgeven". Dan moet je die tickets ook niet willen boeken. Wij zijn echt wel liefhebbers van Azië en gezien Lize dan 12 is, en na de zomervakantie op de middelbare school begint een mooi vooruitzicht. Eerst nog carnaval :p en eind april weekje naar Londen.

Mijn bloeddrukmedicatie behoeft ook nog wat finetuning, maar de resultaten laten al een mooie verbetering zien. iedere maand nu standaard check bij de HA en bloedprikpost.

@ Rob: jeetje, dat is rot voor je vrouw zeg... heeft ze nu speciale medicijnen om het onder controle te krijgen?

Hopelijk valt het mee!
Je hebt wat switches gemaakt op werkgebied, hopelijk gaat het daar niet om het is je wel gegund dat je inmiddels lekker op je plek zit.
Op dit moment heeft het vooral betrekking op vrouwlief ;)
Maar komt zeker allemaal goed, maar kost nu vooral veel energie.

De stempel heeft er vooral voor gezorgd dat ik medicatie krijg waardoor ik mij veel beter voel. Daar is nog wel wat finetuning in nodig, maar voel mij al wel stukken beter.
Fijn! Niks rottiger dan als je je niet fit voelt maar de vinger er ook niet helemaal op te leggen is wat het is...

@ Jimmy: ah, ook goede berichten dus. Fijn (y)

@ Sneeuw: onze straat is een doorgaande fietsstraat die uitkomt op 2 doorgaande wegen die ook regelmatig gestrooid/geveegd worden dus wat dat betreft had ik vanmorgen nergens last van.
Maar het is verder prachtig om te zien! Met de pauze er ook nog even lekker doorheen gelopen; ik vind het wel wat.

Nu nog kijken of ik veilig thuis kom :cool:

toch blij dat ik de winterbandjes er vlak na kerst toch maar onder had gegooit na de eerste sneeuw berichten

55025540768_afc18e0275_b.jpg

was vandaag wel naar het werk, vanmorgen niks geen problemen op de weg en zelfs lekker door kunnen rijden. vanmiddag sneeuwde het wel de hele dag dus ben rond 16 uur wel naar huis gegaan en ook nu; prima door kunnen rijden. Maar er hoeft er maar 1 tegen de vangrail te staan dan is het goed mis.

Ik was ook iets eerder naar huis want er kwam weer iets sneeuw aan. Maar wat wordt het dan snel wit zeg! Het ging echt hard vandaag. Ben blij dat ik niet bij Utrecht hoefde te zijn. De Nederlandse wegen zitten veel te vol voor dit weer.

Net een rondje gelopen, wat heerlijk zeg! Morgen waarschijnlijk een droog dagje dus dan ga ik bij kantoor ook weer ff een ommetje maken. Zag wel dat we geen thee en koffie hebben op kantoor omdat het water vervuild zou zijn, dus ik heb twee flessen water klaargezet…

Ik heb gelukkig nog een weekje vrij ivm mijn examens en die zijn online dus de astra blijft de hele week mooi op de oprit.

Er zijn nu weermodellen die voor a.s. vrijdag hier in het Noorden heel veel sneeuw voorspellen....

Vandaag op kantoor, was goed te doen, weg was goed en het was niet druk. Ze vroegen zich wel af wat ik kwam doen en waarom ik niet thuis werk. Maar goed :) wel even gezellig een praatje met de collega's, ook wat waard.
Zal de rest van de week nog wel een keer thuiswerken, dat doen er meer, het is erg rustig.

Wel even een set winterbanden bestellen voor de Scenic, want dat geeft toch iets meer vertrouwen dan de Michelin zomerbanden.

@Rob, wel fijn dat je er vrij voor hebt, nu met de kinderen op school, toch wat tijd om te sturderen.

De Nederlandse wegen zitten veel te vol voor dit weer.
Dat, icm dat door de milde winters van de laatste jaren veel mensen niet investeren in de juiste banden. Je ziet met dit weer echt wel het verschil tussen zomerbanden en de all-seasons/winterbanden.

Mooi plaatje zo in de sneeuw Joost.

Er zijn nu weermodellen die voor a.s. vrijdag hier in het Noorden heel veel sneeuw voorspellen....
Er zijn inderdaad veel verschillende scenario's, maar eens zien wat er van komt....

vandaag ook maar thuiswerkdagje. Nog geen vlokje sneeuw nu maar ook hier gaat dat vast wel komen.
Geen zin om vast te staan op de weg straks. Vanmiddag mooi met de jongens naar buiten in de sneeuw

Mijn vrouw heeft ijsvrij van school. Dat is maar beter ook; ze had anders vanmiddag naar werk gemoeten en dat is net het moment dat er sneeuw gaat vallen.

Ik ben wel gewoon naar het werk gegaan; we zien vanmiddag wel hoe het gaat. Iedereen is er gewoon, dus gedeelde smart is halve smart ;)

Het is echt bizar vandaag. Ik ben ook thuis aan het werk. Er is weer serieus veel sneeuw bijgekomen en het sneeuwt nog. Denk dat er in totaal nu wel meer dan 20cm ligt.

hier is vandaag nog geen vlokje gevallen. zon schijnt zelfs een beetje nu. B is nu ook gewoon weg met de auto boodschappen doen en wat andere zaken.

Sinds ik de gordijnen open heb sneeuwt het hier al. Niet super veel, maar wel gestaag. Als ik buienradar bekijk blijft dit ook tot ver in de middag zo doorgaan. Hier dus ook een wederom een thuiswerkdag. Prima, geen moeite mee.

De oudste is wel gewoon naar school. Verlossende bericht kwam wel mooi op tijd, een klein half uurtje van te voren...
Je zult maar last minute toch oppas/opvang moeten regelen...

@ Joost, mooi plaatje. Hebben wij nou dezelfde wintervelgen? Styling 796M?

Hier is sinds gisteravond zeker 10 centimeter gevallen, maar heb inderdaad ook een thuiswerkdag en Kim is altijd vrij op woensdag. Sneeuwt nu ook nog, en gezien de lucht blijft dat ook nog wel even. Volgens mij zijn er veel niet op kantoor.

Hier gaat het nu ook los; nu al een uur non-stop flinke sneeuwval.
Als het nog een half uur zo doorgaat dan ligt er hier ook wel een 10cm extra.

Op buienradar zie ik dat het nog wel tot 12 uur doorsneeuwt, ben erg benieuwd :rolleyes: ik hou nog maar even een broodje op reserve voor de terugweg.

@ Joost, mooi plaatje. Hebben wij nou dezelfde wintervelgen? Styling 796M?

Nee dit is styling 684 volgens mij.

hier zijn de scholen gelukkig ook gewoon open gelukkig. Ook nu nog geen vlokje hier gevallen, zal vanmiddag wel komen.

Edit; nu begint het inderdaad te sneeuwen hier

Laatst bewerkt:
Edit; nu begint het inderdaad te sneeuwen hier
Grappig, ik zit een goede 35km bij jou vandaan (oostelijker) en hier is nog niks gevallen.
Een langzaam bewegend front dus.

Wel mooi dat we zo een week kunnen "genieten" van de sneeuw. Haalt ons mooi door de eerste donkere weken van het jaar. Mensen zijn in de regel best opgewekt, want sneeuw maakt het beeld buiten veel lichter/vriendelijker.
En dan is het soms wat ongemakkelijk, de meeste mensen kunnen er toch wel van genieten.

Het wordt een stuk lichter met sneeuw en zeker met een blauwe lucht en zonnetje kan je daar niet anders dan vrolijk van worden!

Als ik de Oosterlingen was zou ik maar als de donder naar huis gaan of er rekening mee houden dat je zo de kids op kan halen.

Hier is vanmorgen vroeg besloten om de school dicht te houden. Volkomen terecht als je ziet wat voor pak sneeuw er inmiddels ligt en het vreselijk onverantwoord is voor de leraren om naar school te komen. Die wonen namelijk niet allemaal in het dorp.

Godzijdank is mijn vrouw vrij..anders had ik echt een uitdaging gehad omdat ik om 9.00 mijn eerste examen (gelukkig online) had...dat viel niet mee en nu de laatste puntjes op de i voor de tweede morgen.

Die hoeveelheid sneeuw is inderdaad ongekend. Op mijn werk (school met regiofunctie) hebben de leerlingen ijs/sneeuwvrij gekregen en wij worden geacht projecten af te ronden en overleg e.d. te voeren. Dat kan ook vanuit huis, dus prima! Voor morgen en vrijdag gaan de lessen weer gewoon op school door - ik ben benieuwd hoeveel leerlingen ik ga missen! Sommigen moeten ruim een uur fietsen of komen met het OV vanuit de hele regio. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat zij er niet zijn...

Het sneeuwt hier ook lekker door inderdaad!
Veel wind ook, uit een gekke hoek. Normaal komt er nooit sneeuw (of regen) tot aan de voordeur of garagedeur, maar nu wel.
Net even geveegd/geschept, maar toen ik klaar was lag er gelijk al weer een laagje. Schiet ook niet op dus :D

Ik kan er wel van genieten hoor :)

Als ik de Oosterlingen was zou ik maar als de donder naar huis gaan of er rekening mee houden dat je zo de kids op kan halen.
Er werd hier net een foto gedeeld van de lokale N-weg waarbij er 2 zwarte strepen te zien waren op de rijbaan. De rest was wit.
De reactie alhier: 'ooooh, dus dat valt nog reuze mee!'
Kortom, wij zitten hier nog gewoon en bijna niemand heeft haast om naar huis te gaan ;)

Maar ik ga wel voor het donker de weg op, voor de zekerheid; rond een uur of vier ga ik naar huis.

Mijn vrouw is vandaag vrij; de school heeft de deuren vandaag dicht gelaten. Was ook wel verstandig gezien de leerlingen uit de wijde omgeving komen.

Hier is vanmorgen vroeg besloten om de school dicht te houden. Volkomen terecht als je ziet wat voor pak sneeuw er inmiddels ligt en het vreselijk onverantwoord is voor de leraren om naar school te komen. Die wonen namelijk niet allemaal in het dorp.

school is hier altijd om 12.30 uur vrij op de woensdagen. Ik heb de kinderen opgehaald net, inderdaad flink pakje sneeuw in korte tijd gevallen! zeker zo'n 7cm in een uur. Maar gewoon rustig rijden is er niets aan de hand. Alleen op de parkeerplaats had de twingo even last om weg te komen.

Het ging inderdaad bizar vandaag. Hoorde dat er bij kantoor maar 12 auto’s stonden vanochtend :D
Eens kijken of het morgen kantoor wordt of weer thuis.

Vanaf vrijdag regen en daarna kou. Dan tot halverwege de week nog in de sneeuw smurrie denk ik zo.

Denk dat we hier wel op meer dan 30 cm zitten....ik heb vandaag meerdere keren rondom huis proberen sneeuw te ruimen maar ik kon het gewoon nergens meer kwijt. Vrijdag lijkt er hier in het Noorden misschien nog wel een nog groter pak te vallen en bovenop het al bestaande pak te vallen... en lijkt zelfs code rood te worden....

Laatst bewerkt:
Het begon net een beetje te regenen. Heb ook zo’n 20cm sneeuw van de carport afgehaald want ik begon toch te twijfelen aan de effecten van dat hele pak op de carport. Daarna dat op de grond weggeschept, toen viel me pas op hoeveel het is.

Denk dat we hier wel op meer dan 30 cm zitten...
Dat is wel een serieus pak Rob, ik denk dat wij aan t uiterste midden-oosten (met oosten wordt in de weerberichten vaak drenthe bedoelt) op zo'n 15cm sneeuw zitten. Dat scheelt de helft. :)

Heb ook zo’n 20cm sneeuw van de carport afgehaald want ik begon toch te twijfelen aan de effecten van dat hele pak op de carport
Vers sneeuw is zo'n 1kg per cmper m2, ouder/deels gedooid sneeuw vaak het dubbele.
Een nat sedum dak, zit al snel op 75-90kg per m2. En dat heb ik geweten, toen we verhuisd zijn hebben we 18m2 sedumdak mee genomen. En ondanks dat we het dak 's middags bij 30 graden hebben "verhuisd", hadden we het geluk dat het de nacht ervoor goed geregend had. o_O:censored:

Vond het gisteren op de snelweg in Duitsland richting onze landsgrens wel bijzonder. Ik reed op de rechter baan achter het vrachtverkeer aan. Merkte dat de auto begon te "zoeken" en na een rem/gas test (reed niemand achter me) bleek wel....we reden op een ijsplaat. En dan toch nog mensen die je met 30 km/h snelheidsverschil inhalen op een linker baan vol sneeuw & prut. Achjah, die zullen wel super winter banden hebben.

Hier in de regio werden gisterenavond wegen afgesloten, de provincie/rijkswaterstaat kon het niet meer bijbenen qua strooien en schuiven :D
Vannacht zijn ze wel weer begonnen en inmiddels dooit het weer wat.

Heb het niet gemeten, maar die 30cm halen we hier ook zeker wel.

@ Berry, ik had dezelfde gedachte toen ik zojuist naar het dak van het tuinhuis keek. Ik hoop/gok er op dat het snel genoeg dooit en het gewicht afneemt, kom er vandaag niet aan toe om het weg te halen. Anders moeten we iets snelle dan gepland op zoek naar een nieuwe blokhut :D

En was er nog veel sneeuw in het oosten gisteravond? Hier regen vanaf een uur of 20.00, Hier is toch zeker wel 15 cm gevallen ook gisteren, inmiddels voor in de straat al veel weg door de regen en de temperatuur.

Viel gisteren allemaal reuze mee op de doorgaande wegen. Alleen in de woonplaats zelf nog veel gladdigheid, maar mooi rustig an, dan gebeurd er niks.

Nu ik de opmerkingen lees over blokhutten... onze woning heeft een plat dak. Het is een woning uit 1926, vol zonnepanelen erop, en nu een dikke laag sneeuw; zou dat allemaal goed gaan?
En was er nog veel sneeuw in het oosten gisteravond? Hier regen vanaf een uur of 20.00, Hier is toch zeker wel 15 cm gevallen ook gisteren, inmiddels voor in de straat al veel weg door de regen en de temperatuur.
Gisteren overdag is er veel gevallen. Gisteravond nog een heel klein laagje, maar vanmorgen was de auto sneeuwvrij; was ontdooit.

Het begon te regelen, en daarmee wordt zo'n sneeuwdek nog wat zwaarder. Dat vind ik wel een risico.
Een plat dak van een woning kan het wel aan, maar als het nat is wordt het wel serieus zwaar.

De wegen zijn hier weer best netjes, het vriest niet meer en ze hebben goed geschoven.

Same here, ben wel nog thuis aan het werk vandaag maar niet door het weer.

Hier een platdak boven de keuken (verlengde van de garage, welke een dakpannen puntdak heeft) en en een platdak op de berging. Lijkt me allemaal prima te blijven staan. Zolang de aftandste houten schuurtjes van de achterburen er nog staan....

Denk dat de kids morgen weer vrij zijn...code oranje voor ons ( Frl, Gr en Drenthe) en weer veel sneeuw. Mijn vrouw moet vanaf zaterdag weer werken en hoop dat de ellende dan wat voorbij is. Maar betwijfel het omdat we in het Noorden in een flink koudefont komen...

Vanmorgen tanken volgegooid, goed boodschappen gedaan en laat het maar komen..:)

Staan er van die pipos auto te wassen terwijl de wegen vol prut en zout liggen en er vannacht weer een pak prut komt..snap dat niet.

die houden gewoon van autowassen. :p

extra beschermlaagje met wax is altijd goed natuurlijk. maar ik wacht wel totdat de meeste zooi weg is.

vanmorgen kon ik gewoon 120 rijden op de snelweg. En dat op de donderdag. helemaal schoon en leeg! iedereen leek thuis te werken. heerlijk. wegen waren meer dan prima begaanbaar.

centimeter of 15-20 ligt hier wel maar meer ook niet. van van onze glazen afdak ook wel even wat sneeuw afgehaald. alleen al voor mijn eigen gemoedstoestand

Net bericht gekregen dat alle scholen hier morgen al weer dicht zijn. Het is nu code oranje maar de weerexperts verwachten dat het voor het Noorden ook nog wel naar rood kan gaan. Het gaat flink sneeuwen en stormen en ze verwachten sneeuwduinen van een meter hoog...

Gelukkig heb ik genoeg bier in huis... :)

Terug
Bovenaan