Rutger DC
Asfaltkampioen
Rush Hour zei:Hier bv CAR mag: https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/vauxhall/mokka-suv/#comment-5253935505
In zilvergrijs:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rush Hour zei:Hier bv CAR mag: https://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/vauxhall/mokka-suv/#comment-5253935505
Kenmerken van rechts gestuurde auto toch.Total Loss zei:Kan nog steeds ( visueel ) niet wennen aan de uitlaat rechts.
Zie nu bovendien ook dat de tankklep links zit, ook "fout"![]()
Wheel Critic zei:Is deze Mokka nog ontwikkeld bij Vauxhall of Holden? Of nog een nakomertje van de Suzuki samenwerking?
Dan is het te verklaren, anders zou ik de reden niet weten.
LM 1 zei:Wheel Critic zei:Is deze Mokka nog ontwikkeld bij Vauxhall of Holden? Of nog een nakomertje van de Suzuki samenwerking?
Dan is het te verklaren, anders zou ik de reden niet weten.
Nee hoor, volledig Duits-Frans.
Joop 5528328 zei:Duits? Hooguit het vizor-design zeker? Verder gewoon een Franse auto. Opel is niet meer Duits, is gewoon Frans.
MCW zei:Tja in hoeverre ontwikkeld.. platform, aandrijving is gewoon van PSA, rolt daar ook uit de fabriek. Een eigen ontwerp tekenen en een dashboard is dan hooguit het enige wat van Opel komt.
LM 1 zei:MCW zei:Tja in hoeverre ontwikkeld.. platform, aandrijving is gewoon van PSA, rolt daar ook uit de fabriek. Een eigen ontwerp tekenen en een dashboard is dan hooguit het enige wat van Opel komt.
PSA laat genoeg aan Opel over hoor.
- Ontwikkeling toekomstige bedrijfsauto's
- Ontwikkeling nieuwe accu's voor elektrische auto's
- Ontwikkeling grotere benzinemotoren (en waarschijnlijk ook de laatste)
En zoals ik zei, de techniek is misschien Frans, maar Opel bepaalt nog zelf hoe de auto's eruit zien, hoe ze rijden, eigen gadgets etc.
En zoals ik zei, de techniek is misschien Frans, maar Opel bepaalt nog zelf hoe de auto's eruit zien, hoe ze rijden, eigen gadgets etc.
Joop 5528328 zei:Opel heeft nog 'nooit' z'n eigen bedrijfsauto's ontwikkeld. Renault en PSA zijn daar steeds voor ingezet. Misschien dat PSA wat kantoren van Opel gaat gebruiken, maar daar zal het bij blijven.
Accu's worden veelal ingekocht. Een wassen neus dus.
Precies, die worden uitgefaseerd of gaan niet meer dan een marginale rol spelen. Typerend voor het hele merk
Gadgets van Opel?! Als er één merk dat geen gadgets heeft...
MCW zei:Maar je mag zelf wel dingen roepen (in het voordeel van Opel) zonder bron? En omdat ie wat logische tegenreacties heeft is ie toch niet gelijk een hekel aan het merk?![]()
Joop 5528328 zei:Precies, ook daar staat dat ze faciliteiten ter beschikking stellen. Oftewel; PSA gebruikt Opel’s kantoren.
Geen idee waarom je je zo aangevallen voelt verder, en zoals MCW aangeeft, dan maar met twee maten gaat meten. Opel is gewoon niet meer wat het was. Wees blij dat ze nog bestaan, en er tenminste nog ‘eigen’ uitzien. De Mokka is een leuke auto, op PSA basis en ontwikkeling.
LM 1 zei:Joop 5528328 zei:Precies, ook daar staat dat ze faciliteiten ter beschikking stellen. Oftewel; PSA gebruikt Opel’s kantoren.
Geen idee waarom je je zo aangevallen voelt verder, en zoals MCW aangeeft, dan maar met twee maten gaat meten. Opel is gewoon niet meer wat het was. Wees blij dat ze nog bestaan, en er tenminste nog ‘eigen’ uitzien. De Mokka is een leuke auto, op PSA basis en ontwikkeling.
"Het was een erg goed besluit van Groupe PSA om de ontwikkeling van de bedrijfswagens naar Rüsselsheim te verplaatsen."
Kom eens met bronnen waarin staat dat Opel geen enkele rol van betekenis speelt in de ontwikkeling binnen PSA zoals jij beweert. Lekker makkelijk om het steeds weer te beweren zonder bewijs. Je praat alsof je zelf in Rüsselsheim rondloopt.
En zo staan er nog een pak in waaruit blijkt dat Opel effectief de leiding heeft gekregen en niet zomaar faciliteiten ter beschikking stelt.Sinds het afscheid van GM zijn hier veel capabele mensen beschikbaar gekomen die stonden te popelen om een nieuw project op te pakken.
Leuk om te leren dat Opel pas in 2000 is opgericht:Joop 5528328 zei:Opel heeft nog 'nooit' z'n eigen bedrijfsauto's ontwikkeld.
iDS zei:Wat een onzin wordt hier weer neergepend.
LM 1 zei:iDS zei:Wat een onzin wordt hier weer neergepend.
Joop en MCW zijn duidelijk trollen met teveel tijd om handen. Maar dat werd ook al door meerdere gebruikers aangekaart.
Misschien maar beter om er geen aandacht meer aan te besteden.
MCW zei:Ja ik sta er echt om bekend om te trollen... er worden gewoon tegenargumenten gegeven. Mag dat al niet eens meer?
Cd6lop zei:Leuk model hoor franse flair bijna.
Total Loss zei:Kan nog steeds ( visueel ) niet wennen aan de uitlaat rechts.
Zie nu bovendien ook dat de tankklep links zit, ook "fout"![]()
Durashift zei:^^^ Ow, en die kleur op de posters / persfoto's dan? Dat is niet leverbaar?
(ik ben kleurenblind.. maar een duidelijk sprekende kleuren kan ik nog wel onderscheiden).
Overigens, ik denk dat ik wellicht niet de Mokka maar de (vernieuwde) Crossland heb gezien bij de dealer. Kan dat ook?
Durashift zei:Ik heb de review met de Mokka van de ANWB gezien en begrijp nu dat het inderdaad een groene kleur betreft.
De (mogelijke) Crosslands die ik in het gras bij de dealer in Nijmegen zag, waren zwart van kleur, met zo'n rode bies over de zijkant. Maar zo'n gekleurde bies over de zijkant hebben zowel de Mokka als Crossland, volgens mij.
Total Loss zei:Chiptekort lijkt mij inderdaad de meest logische verklaring. Behalve de auto-industrie hebben veel meer fabrikanten daar last van.
Warhamstr zei:Eerste Mokka in het 'wild' gezien. Is het stemmig donkerblauw. Dan is er helemaal niets aan...